Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

27 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek için site içeriklerinizin arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde sadece reklamlara bağımlı kalabilirsiniz ve bu da elinizdeki sermayenin büyük bir kısmını reklamlara harcamanız anlamına gelir. Bu rehberimizde, site üzerinizdeki içerikleri hazırlarken kolay bir şekilde uygulayabileceğiniz SEO tavsiyelerini ele alacağız.

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yapmak, uzun vadede farklı içerikler üretmeniz konusunda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerin listesini çıkartarak ve bu kelime gruplarının aranma hacimlerini dikkate alarak, içeriklerinizde bu kelime gruplarını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Etkileşim sağlayacak başlıklar kullanın

Özellikle varış sayfalarınızda ve blog yazılarınızın başlıklarında kullanıcıların etkileşime girebileceği, başka bir deyişle dikkat ve ilgi çekici başlıklar kullanmaya özen göstermelisiniz. Başlık seçimlerinde aşağıdaki konseptler üzerinde durabilirsiniz:

  • Bir şeyin nasıl yapıldığından bahsedin
  • Otorite kuracak bir bilgi sunun
  • Merak uyandıracak cümleler seçin
  • Bir ürün ya da hizmetin faydasını öne çıkartan ifadeler kullanın
  • Ürününüzün rakiplerden farklı yönlerini ortaya koyun

İlgili olabilecek anahtar kelime gruplarını listeleyin

Yazı içeriği için özellikle belirlediğiniz anahtar kelimelerin yanı sıra bu kelime grubuyla ilgili olabilecek diğer kelime gruplarını belirleyin. Bu ilgili anahtar kelime grupları, yazınızın içeriğini daha da geliştirmek ve farklı anahtar kelimelerde üzerinde de trafik sağlamanız için önemlidir.

Yazım sürecinde içeriği anahtar kelimelerle doldurmayın

İçerik yazım sürecinde yapılacak hatalardan biri, bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri yazı içerisine yığmak olacaktır. Google, bu tür yaklaşımları artık onaylamadığı için içerik yazım sürecinde daha doğal bir dil kullanmanız ve anlamlı cümleler oluşturmanız gerekiyor. Bu noktada asıl üzerinde durmanız gereken konu, kullanıcıların bir arama sorgusu yaparken, bu anahtar kelimeleri nasıl aradıklarını düşünmek olacaktır. Böylelikle onların arama sorgularında kullandıkları cümle ve kelime yapılarına yanıt verebilecek içerikler oluşturmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Anahtar kelimelerin genel metindeki kelimelere oranının yüzde 3 civarında olması gerekiyor. Bu sebeple de çok yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımı yapmak, içeriklerinize zarar verebilir.

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanın

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanmanız, içeriklerinizin hem daha rahat okunmasını sağlar hem de bu başlıklarda kullandığınız anahtar kelimeler arama sonuçlarında kullanıcıların sorularına yanıt verebilir.

Bunun yanı sıra Google bir süredir, liste şeklinde hazırlanan ara başlıkları arama sonuçlarında öne çıkartmaya başladı. Aşağıdaki örnektede görebileceğiniz gibi yazı içerisindeki ara başlıklar arama sonucunda bir liste halinde sunulmuş durumda.

görsel

Bu noktada kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilir ve onları site üzerinde daha fazla tutarak, kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Görseller kullanın ve alt etiketler ekleyin

Yazı içerisinde görseller kullanmanız da sayfa değerini artırmanıza yardımcı olduğu gibi kullanıcı deneyimini artırarak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı için SEO’ya olumlu bir katkı sağlar.

Yazı içeriği ile ilgili olabilecek farklı görsellerle yazının ve sayfanın değerini artırma yoluna gitmeniz oldukça önemlidir. Bununla beraber kullandığınız görsellerin isimlerinde anahtar kelimeler kullanmak ve açıklayıcı alt etiketler kullanmanız, bu görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Böylelikle görsel aramalar üzerinden de sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

İçeriklerinizi oluşturduktan sonra, yazıyı yayınlamadan önce meta açıklamalarınızı da düzenlemeniz oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, sayfanın özeti niteliğindedir ve arama motorlarına bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu tanımlarken, kullanıcılarında arama sorgularında sayfanın içeriğinin ne olduğunu tam olarak görmelerini sağlar.

Meta açıklamalarınızda sayfa içeriğini özet bir şekilde anlatırken, yine anahtar kelimelerinizi kullanmayı göz ardı etmemeniz gerekiyor. Meta açıklama kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanmak, kitlenizi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemlidir. Aynı zamanda takipçi kazanmak tek başına yeterli bir kriter değildir. Ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
Ürün Yorumları ile Satışlarınızı Nasıl Arttırırsınız?
Ürün Yorumları ile Satışlarınızı Nasıl Arttırırsınız?
Müşterilerin kararlarını etkileyen faktörler arasında ürün yorumları önemli bir rol oynamaktadır. İyi yönetildiğinde, ürün yorumları müşteri güvenini ve satışları önemli ölçüde artırabilir. Müşterilerin ürün satın...
18 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Telefondan Alışveriş Trendleri Nelerdir?
Telefondan Alışveriş Trendleri Nelerdir?
Bir e-ticaret kategorisi olan telefondan alışveriş, satıcıya ve tüketiciye sağladığı kolaylıklar sayesinde yükselen bir trenddir. Mobil cihazlardan satın alma olanağı sağlayan bu yöntem, online alışveriş yapma alışkanlığına...
7 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
ROAS ve ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS ve ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Reklam ve pazarlama dünyasında etkinliği ölçmek için kullanılan iki anahtar kavram ROAS ve ROI'dir. ROAS, bir işletmenin reklam harcamalarının getirisini ölçerken, ROI genel yatırımların verimliliğini belirler. Bu terimler, bir...
14 Temmuz 2023
Ulaş Kaygusuz
KOSGEB 2023 Kadın Girişimci Desteği ile İş Fikrinizi Destekleyin
KOSGEB 2023 Kadın Girişimci Desteği ile İş Fikrinizi Destekleyin
KOSGEB bilindiği üzere işini büyütmek yahut dış pazara açılmak isteyen işletmelere, yeni bir iş kuracak olan genç girişimci adaylarına destekler sunmaktadır. Kadın girişimcilere destek de en çok düşünülen konulardan bir tanesi...
3 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali