Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

27 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek için site içeriklerinizin arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde sadece reklamlara bağımlı kalabilirsiniz ve bu da elinizdeki sermayenin büyük bir kısmını reklamlara harcamanız anlamına gelir. Bu rehberimizde, site üzerinizdeki içerikleri hazırlarken kolay bir şekilde uygulayabileceğiniz SEO tavsiyelerini ele alacağız.

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yapmak, uzun vadede farklı içerikler üretmeniz konusunda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerin listesini çıkartarak ve bu kelime gruplarının aranma hacimlerini dikkate alarak, içeriklerinizde bu kelime gruplarını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Etkileşim sağlayacak başlıklar kullanın

Özellikle varış sayfalarınızda ve blog yazılarınızın başlıklarında kullanıcıların etkileşime girebileceği, başka bir deyişle dikkat ve ilgi çekici başlıklar kullanmaya özen göstermelisiniz. Başlık seçimlerinde aşağıdaki konseptler üzerinde durabilirsiniz:

  • Bir şeyin nasıl yapıldığından bahsedin
  • Otorite kuracak bir bilgi sunun
  • Merak uyandıracak cümleler seçin
  • Bir ürün ya da hizmetin faydasını öne çıkartan ifadeler kullanın
  • Ürününüzün rakiplerden farklı yönlerini ortaya koyun

İlgili olabilecek anahtar kelime gruplarını listeleyin

Yazı içeriği için özellikle belirlediğiniz anahtar kelimelerin yanı sıra bu kelime grubuyla ilgili olabilecek diğer kelime gruplarını belirleyin. Bu ilgili anahtar kelime grupları, yazınızın içeriğini daha da geliştirmek ve farklı anahtar kelimelerde üzerinde de trafik sağlamanız için önemlidir.

Yazım sürecinde içeriği anahtar kelimelerle doldurmayın

İçerik yazım sürecinde yapılacak hatalardan biri, bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri yazı içerisine yığmak olacaktır. Google, bu tür yaklaşımları artık onaylamadığı için içerik yazım sürecinde daha doğal bir dil kullanmanız ve anlamlı cümleler oluşturmanız gerekiyor. Bu noktada asıl üzerinde durmanız gereken konu, kullanıcıların bir arama sorgusu yaparken, bu anahtar kelimeleri nasıl aradıklarını düşünmek olacaktır. Böylelikle onların arama sorgularında kullandıkları cümle ve kelime yapılarına yanıt verebilecek içerikler oluşturmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Anahtar kelimelerin genel metindeki kelimelere oranının yüzde 3 civarında olması gerekiyor. Bu sebeple de çok yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımı yapmak, içeriklerinize zarar verebilir.

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanın

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanmanız, içeriklerinizin hem daha rahat okunmasını sağlar hem de bu başlıklarda kullandığınız anahtar kelimeler arama sonuçlarında kullanıcıların sorularına yanıt verebilir.

Bunun yanı sıra Google bir süredir, liste şeklinde hazırlanan ara başlıkları arama sonuçlarında öne çıkartmaya başladı. Aşağıdaki örnektede görebileceğiniz gibi yazı içerisindeki ara başlıklar arama sonucunda bir liste halinde sunulmuş durumda.

görsel

Bu noktada kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilir ve onları site üzerinde daha fazla tutarak, kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Görseller kullanın ve alt etiketler ekleyin

Yazı içerisinde görseller kullanmanız da sayfa değerini artırmanıza yardımcı olduğu gibi kullanıcı deneyimini artırarak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı için SEO’ya olumlu bir katkı sağlar.

Yazı içeriği ile ilgili olabilecek farklı görsellerle yazının ve sayfanın değerini artırma yoluna gitmeniz oldukça önemlidir. Bununla beraber kullandığınız görsellerin isimlerinde anahtar kelimeler kullanmak ve açıklayıcı alt etiketler kullanmanız, bu görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Böylelikle görsel aramalar üzerinden de sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

İçeriklerinizi oluşturduktan sonra, yazıyı yayınlamadan önce meta açıklamalarınızı da düzenlemeniz oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, sayfanın özeti niteliğindedir ve arama motorlarına bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu tanımlarken, kullanıcılarında arama sorgularında sayfanın içeriğinin ne olduğunu tam olarak görmelerini sağlar.

Meta açıklamalarınızda sayfa içeriğini özet bir şekilde anlatırken, yine anahtar kelimelerinizi kullanmayı göz ardı etmemeniz gerekiyor. Meta açıklama kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan