fbpx

Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek için site içeriklerinizin arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde sadece reklamlara bağımlı kalabilirsiniz ve bu da elinizdeki sermayenin büyük bir kısmını reklamlara harcamanız anlamına gelir. Bu rehberimizde, site üzerinizdeki içerikleri hazırlarken kolay bir şekilde uygulayabileceğiniz SEO tavsiyelerini ele alacağız.

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yapmak, uzun vadede farklı içerikler üretmeniz konusunda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerin listesini çıkartarak ve bu kelime gruplarının aranma hacimlerini dikkate alarak, içeriklerinizde bu kelime gruplarını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Etkileşim sağlayacak başlıklar kullanın

Özellikle varış sayfalarınızda ve blog yazılarınızın başlıklarında kullanıcıların etkileşime girebileceği, başka bir deyişle dikkat ve ilgi çekici başlıklar kullanmaya özen göstermelisiniz. Başlık seçimlerinde aşağıdaki konseptler üzerinde durabilirsiniz:

  • Bir şeyin nasıl yapıldığından bahsedin
  • Otorite kuracak bir bilgi sunun
  • Merak uyandıracak cümleler seçin
  • Bir ürün ya da hizmetin faydasını öne çıkartan ifadeler kullanın
  • Ürününüzün rakiplerden farklı yönlerini ortaya koyun

İlgili olabilecek anahtar kelime gruplarını listeleyin

Yazı içeriği için özellikle belirlediğiniz anahtar kelimelerin yanı sıra bu kelime grubuyla ilgili olabilecek diğer kelime gruplarını belirleyin. Bu ilgili anahtar kelime grupları, yazınızın içeriğini daha da geliştirmek ve farklı anahtar kelimelerde üzerinde de trafik sağlamanız için önemlidir.

Yazım sürecinde içeriği anahtar kelimelerle doldurmayın

İçerik yazım sürecinde yapılacak hatalardan biri, bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri yazı içerisine yığmak olacaktır. Google, bu tür yaklaşımları artık onaylamadığı için içerik yazım sürecinde daha doğal bir dil kullanmanız ve anlamlı cümleler oluşturmanız gerekiyor. Bu noktada asıl üzerinde durmanız gereken konu, kullanıcıların bir arama sorgusu yaparken, bu anahtar kelimeleri nasıl aradıklarını düşünmek olacaktır. Böylelikle onların arama sorgularında kullandıkları cümle ve kelime yapılarına yanıt verebilecek içerikler oluşturmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Anahtar kelimelerin genel metindeki kelimelere oranının yüzde 3 civarında olması gerekiyor. Bu sebeple de çok yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımı yapmak, içeriklerinize zarar verebilir.

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanın

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanmanız, içeriklerinizin hem daha rahat okunmasını sağlar hem de bu başlıklarda kullandığınız anahtar kelimeler arama sonuçlarında kullanıcıların sorularına yanıt verebilir.

Bunun yanı sıra Google bir süredir, liste şeklinde hazırlanan ara başlıkları arama sonuçlarında öne çıkartmaya başladı. Aşağıdaki örnektede görebileceğiniz gibi yazı içerisindeki ara başlıklar arama sonucunda bir liste halinde sunulmuş durumda.

görsel

Bu noktada kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilir ve onları site üzerinde daha fazla tutarak, kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Görseller kullanın ve alt etiketler ekleyin

Yazı içerisinde görseller kullanmanız da sayfa değerini artırmanıza yardımcı olduğu gibi kullanıcı deneyimini artırarak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı için SEO’ya olumlu bir katkı sağlar.

Yazı içeriği ile ilgili olabilecek farklı görsellerle yazının ve sayfanın değerini artırma yoluna gitmeniz oldukça önemlidir. Bununla beraber kullandığınız görsellerin isimlerinde anahtar kelimeler kullanmak ve açıklayıcı alt etiketler kullanmanız, bu görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Böylelikle görsel aramalar üzerinden de sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

İçeriklerinizi oluşturduktan sonra, yazıyı yayınlamadan önce meta açıklamalarınızı da düzenlemeniz oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, sayfanın özeti niteliğindedir ve arama motorlarına bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu tanımlarken, kullanıcılarında arama sorgularında sayfanın içeriğinin ne olduğunu tam olarak görmelerini sağlar.

Meta açıklamalarınızda sayfa içeriğini özet bir şekilde anlatırken, yine anahtar kelimelerinizi kullanmayı göz ardı etmemeniz gerekiyor. Meta açıklama kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan