Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek için site içeriklerinizin arama motorlarına uyumlu olması gerekir. Aksi takdirde sadece reklamlara bağımlı kalabilirsiniz ve bu da elinizdeki sermayenin büyük bir kısmını reklamlara harcamanız anlamına gelir. Bu rehberimizde, site üzerinizdeki içerikleri hazırlarken kolay bir şekilde uygulayabileceğiniz SEO tavsiyelerini ele alacağız.

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yapmak, uzun vadede farklı içerikler üretmeniz konusunda size yardımcı olacaktır. Sektörünüz, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerin listesini çıkartarak ve bu kelime gruplarının aranma hacimlerini dikkate alarak, içeriklerinizde bu kelime gruplarını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Etkileşim sağlayacak başlıklar kullanın

Özellikle varış sayfalarınızda ve blog yazılarınızın başlıklarında kullanıcıların etkileşime girebileceği, başka bir deyişle dikkat ve ilgi çekici başlıklar kullanmaya özen göstermelisiniz. Başlık seçimlerinde aşağıdaki konseptler üzerinde durabilirsiniz:

  • Bir şeyin nasıl yapıldığından bahsedin
  • Otorite kuracak bir bilgi sunun
  • Merak uyandıracak cümleler seçin
  • Bir ürün ya da hizmetin faydasını öne çıkartan ifadeler kullanın
  • Ürününüzün rakiplerden farklı yönlerini ortaya koyun

İlgili olabilecek anahtar kelime gruplarını listeleyin

Yazı içeriği için özellikle belirlediğiniz anahtar kelimelerin yanı sıra bu kelime grubuyla ilgili olabilecek diğer kelime gruplarını belirleyin. Bu ilgili anahtar kelime grupları, yazınızın içeriğini daha da geliştirmek ve farklı anahtar kelimelerde üzerinde de trafik sağlamanız için önemlidir.

Yazım sürecinde içeriği anahtar kelimelerle doldurmayın

İçerik yazım sürecinde yapılacak hatalardan biri, bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri yazı içerisine yığmak olacaktır. Google, bu tür yaklaşımları artık onaylamadığı için içerik yazım sürecinde daha doğal bir dil kullanmanız ve anlamlı cümleler oluşturmanız gerekiyor. Bu noktada asıl üzerinde durmanız gereken konu, kullanıcıların bir arama sorgusu yaparken, bu anahtar kelimeleri nasıl aradıklarını düşünmek olacaktır. Böylelikle onların arama sorgularında kullandıkları cümle ve kelime yapılarına yanıt verebilecek içerikler oluşturmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

Anahtar kelimelerin genel metindeki kelimelere oranının yüzde 3 civarında olması gerekiyor. Bu sebeple de çok yoğun bir şekilde anahtar kelime kullanımı yapmak, içeriklerinize zarar verebilir.

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanın

Yazı içerisinde alt başlıklar kullanmanız, içeriklerinizin hem daha rahat okunmasını sağlar hem de bu başlıklarda kullandığınız anahtar kelimeler arama sonuçlarında kullanıcıların sorularına yanıt verebilir.

Bunun yanı sıra Google bir süredir, liste şeklinde hazırlanan ara başlıkları arama sonuçlarında öne çıkartmaya başladı. Aşağıdaki örnektede görebileceğiniz gibi yazı içerisindeki ara başlıklar arama sonucunda bir liste halinde sunulmuş durumda.

görsel

Bu noktada kullanıcıların arama sorgularına yanıt verebilir ve onları site üzerinde daha fazla tutarak, kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz.

Görseller kullanın ve alt etiketler ekleyin

Yazı içerisinde görseller kullanmanız da sayfa değerini artırmanıza yardımcı olduğu gibi kullanıcı deneyimini artırarak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağladığı için SEO’ya olumlu bir katkı sağlar.

Yazı içeriği ile ilgili olabilecek farklı görsellerle yazının ve sayfanın değerini artırma yoluna gitmeniz oldukça önemlidir. Bununla beraber kullandığınız görsellerin isimlerinde anahtar kelimeler kullanmak ve açıklayıcı alt etiketler kullanmanız, bu görsellerin de doğru bir şekilde indekslenmesini sağlar. Böylelikle görsel aramalar üzerinden de sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

Meta açıklamalarınızı oluşturun

İçeriklerinizi oluşturduktan sonra, yazıyı yayınlamadan önce meta açıklamalarınızı da düzenlemeniz oldukça önemlidir. Meta açıklamaları, sayfanın özeti niteliğindedir ve arama motorlarına bu sayfanın ne ile ilgili olduğunu tanımlarken, kullanıcılarında arama sorgularında sayfanın içeriğinin ne olduğunu tam olarak görmelerini sağlar.

Meta açıklamalarınızda sayfa içeriğini özet bir şekilde anlatırken, yine anahtar kelimelerinizi kullanmayı göz ardı etmemeniz gerekiyor. Meta açıklama kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin