İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

20 Aralık 2018
Sinan Oypan

İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma ya da satacak ürün bulmak ya da kendi ürettiğiniz ürünleri doğru bir şekilde markaya dönüştürmek kolay olmuyor. Bu nedenle de işin özellikle başlangıç aşamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar var. Bu rehberimizde de internetten kıyafet satan sitelerin özellikle yapması ve yapmaması gereken çalışmaları paylaşıyoruz.

İnternetten kıyafet satanların yapması gereken 4 çalışma

İleriyi planlayın

Plan yapmak işinizin başarılı olabilmesinde önemli bir rol oynamakta. Kıyafet satan sitelerin de ileriyi planlaması ve iş stratejilerini uzun vadeli olarak hazırlaması gerekir. İş planını hazırlarken, işin pazarlama, reklam ve iş geliştirme süreçlerinin planlamasının yanı sıra finansal ön görülerin ve AR-GE süreçlerinin de bu plana dahil edilmesi önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Kimlere yönelik iş yapacağınızı iyi seçin

Kıyafet ve moda sektörü çok geniş bir hedef kitleye hitap eder ve bu nedenle de satılan ürünler her zaman sadece belli bir kesime yönelik olmaktadır. Ürünlerin fiyat aralığı, tarzı ve modelleri bu değişkenliğe neden olduğu için öncelikle hedef kitlenizi doğru bir şekilde tanımlamanız gerekir.

Sizin için doğru hedef kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı etkili bir şekilde yapamamanıza neden olacaktır. Sizin ürünlerinize ilgi gösterecek ve onları satın alacak kitleleri belirleyerek, iş planınıza dahil etmeli ve sonrasında pazarlama ile reklam çalışmalarınızı yapmaya başlamalısınız.

Marka yaratma süreci üzerine çalışın

Kıyafet satan siteler özellikle markalaşma sürecine yatırım yapmaya özen göstermeli. Moda sektöründe bir marka yaratabilmek, markanızın bilinirliğini artırabilmek sadık müşteri kitlelerinizin olmasını sağlayacağı için oldukça önemli. Kendi ürettiğiniz ürünleri satmıyor olsanız; bu noktada sunduğunuz hizmet kalitesini en iyi hale getirerek, müşteri memnuniyeti sayesinde sadık kitleler edinmeye başlayabilirsiniz.

İnternetten kıyafet satan siteler, kendi özgün markalarını yaratmadan, moda sektöründe öne çıkmaları bir hayli zordur. Bu sektördeki rekabetin yüksek olması nedeniyle markalaşma, bu pazarda önemli bir güç sağlar.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

İlgili rehber: E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

Güvenli bir alışveriş ortamı sağlayın

İnternet üzerinden satış yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri ise müşterilerinize güvenli bir alışveriş ortamı sağlayabilmektir. Online kıyafet satan siteler, siteye gelen ziyaretçileri kaçırmamak için sağlam bir altyapı kullandıkları gibi, sitelerindeki kullanıcı deneyimini en iyi hale getirerek, müşteri memnuniyetini artırmalılar. Güvenli bir ortamın sağlanmaması halinde tüketiciler siteyi terk edeceklerdir.

Güvenilir bir ortam sağlamak ve müşterilerinizin siteniz üzerinde keyifli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak ve onların alışveriş deneyimlerini geliştirmek için İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih edebilirsiniz. Daha önce e-ticaret sitesi kurmadıysanız ya da altyapınızı yenilemeyi düşünüyorsanız, sunduğumuz hizmetlerden yararlanarak, güvenli bir alışveriş ortamı sağlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten kıyafet satanların yapmaması gereken 4 çalışma

Ani ve hızlı başarılar beklemeyin

Altyapınız, iş planınız ve pazarlama çalışamalarınız ne kadar iyi olursa olsun, e-ticarette başarı bir gecede gelen bir şey değil. Bu nedenle de ani ve hızlı başarı beklentileriniz olmamalı.

İnternetten kıyafet satan siteler başarılarını belli bir zaman içerisinde kazanmıştır. Bunun nedeni de marka bilinirliğinin ve belli bir müşteri tabanının oluşması için belli bir zaman geçmesi gerektiği gerçeğidir. Anlık yükselmeler yaşasanız dahi beklentilerinizdeki başarının gelmesi belli bir zaman gerektirir ve bu nedenle de sabırlı olmanızda fayda vardır.

Detayları göz ardı etmeyin

Yazının başında da dediğimiz gibi moda sektörü rekabetin oldukça yüksek olduğu bir pazardır ve bu sebeple de yaptığınız çalışmaların ve markalaşma sürecinin olabilecek en iyi seviyede yapılması gerekir. Detayların göz ardı edilmesi müşteri kaçırmanıza ve zarar etmenize neden olacaktır. Özellikle üzerinde durmanız gereken detayları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Ürün kalitesi: Ürünlerinizin belli standartları tutturması gerektiğini unutmamalısınız. Ürününüzün kaliteli olmaması, sadık kitleler yaratamamanıza neden olacaktır. Fiyat ve hedef kitle seçeneklerinize göre ürünlerinizin kalitesi değişebilir; ancak bu seçtiğiniz pazardaki standartları tutturmamanız, tekrar alışveriş yapan müşterilere ulaşamamanıza neden olur.
  • Ürün fotoğraf ve açıklamaları: E-ticaret siteniz üzerindeki ürün fotoğraf ve açıklamalarına da özen göstermelisiniz. Ürünün özelliklerini, malzemesini, ölçülerini detaylı bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmelisiniz. Bunun yanı sıra düz beyaz arka fonlu fotoğraflar yerine ürünlerinizin fotoğraflarını belli konsept ve kurgularla çekmeniz daha ilgi çekici hale getirir.
  • Ürün paketleme: Ürünün paketlemesine de özen göstermelisiniz. Kutu ve paket açılımı deneyimi, müşterinin markanızla ilk tanışma anını yansıtır. Bu nedenle de özenli bir şekilde hazırlanmış paketler, müşterilerinizin ürünlerinizden daha fazla keyif almasını sağlar.
  • Kargo gönderim süreci: Kargo ücretleri ve kargo gönderim sürecinin takibini de verimli bir şekilde yapmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması müşterileri kaçırabileceği gibi, kargonun geç teslim edilmesi ya da yanlış ürün gönderiminin yapılması da marka imajınıza zarar verir.

Sadece organik büyüme bel bağlamayın

İnternetten kıyafet satan siteler için pazarlama ve reklam çalışmaları çok önemlidir. Sadece organik olarak büyümeye bel bağlamak doğru bir strateji olmayabilir. Özellikle rekabeti yoğun bir sektörde sadece organik olarak büyümeye çalışırsanız bu büyüme oldukça uzun zaman gerektirebilir.

Organik büyümeye bel bağlamak yerine reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmalı ve farklı platformlarda bu çalışmaları yapmalısınız.

Sosyal mecralar ya da Adwords reklamları hedef kitlenizi büyütmek ve marka bilinirliğinizi artırarak, sitenize trafik çekmek için etkili kanallardır. Bunları doğru ve verimli bir şekilde kullanmanız, markanızın daha hızlı büyümesini sağlar.

İlgili rehberler:

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Çok hızlı büyümeye çalışmayın

Yapılan yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Çok hızlı büyümeye çalışıldığında, web sitenin ya da markanın bu büyümeye hazır olmaması durumunda, birçok sorun ortaya çıkmaya başlar. Ekibin tüm işlere yetişememesi, ürün kontrollerinin doğrul yapılamamasına, müşteri hizmet kalitesinin düşmesine ya da pazarlama çalışmalarındaki verimin azalmasına neden olur.

Kontrolsüz ve hızlı bir şekilde büyümeye çalışıldığında firmalar, genellikle bell bir süre yönetimi idare edebildiklerini düşündükleri için konuya müdahale etmezler; ancak müşteri memnuniyetsizlikleri artmaya başladığında ve alınan olumsuz geri bildirimlerin sayısı fazlalaştıkça bazı sorunlar ortaya çıkar. Bu sebeple de hızlı büyümek yerine, daha doğal ve planlı bir şekilde büyümek için planlar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan