İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

20 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma ya da satacak ürün bulmak ya da kendi ürettiğiniz ürünleri doğru bir şekilde markaya dönüştürmek kolay olmuyor. Bu nedenle de işin özellikle başlangıç aşamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar var. Bu rehberimizde de internetten kıyafet satan sitelerin özellikle yapması ve yapmaması gereken çalışmaları paylaşıyoruz.

İnternetten kıyafet satanların yapması gereken 4 çalışma

İleriyi planlayın

Plan yapmak işinizin başarılı olabilmesinde önemli bir rol oynamakta. Kıyafet satan sitelerin de ileriyi planlaması ve iş stratejilerini uzun vadeli olarak hazırlaması gerekir. İş planını hazırlarken, işin pazarlama, reklam ve iş geliştirme süreçlerinin planlamasının yanı sıra finansal ön görülerin ve AR-GE süreçlerinin de bu plana dahil edilmesi önemlidir.

İlgili rehber: İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri

Kimlere yönelik iş yapacağınızı iyi seçin

Kıyafet ve moda sektörü çok geniş bir hedef kitleye hitap eder ve bu nedenle de satılan ürünler her zaman sadece belli bir kesime yönelik olmaktadır. Ürünlerin fiyat aralığı, tarzı ve modelleri bu değişkenliğe neden olduğu için öncelikle hedef kitlenizi doğru bir şekilde tanımlamanız gerekir.

Sizin için doğru hedef kitleyi belirlemeniz, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı etkili bir şekilde yapamamanıza neden olacaktır. Sizin ürünlerinize ilgi gösterecek ve onları satın alacak kitleleri belirleyerek, iş planınıza dahil etmeli ve sonrasında pazarlama ile reklam çalışmalarınızı yapmaya başlamalısınız.

Marka yaratma süreci üzerine çalışın

Kıyafet satan siteler özellikle markalaşma sürecine yatırım yapmaya özen göstermeli. Moda sektöründe bir marka yaratabilmek, markanızın bilinirliğini artırabilmek sadık müşteri kitlelerinizin olmasını sağlayacağı için oldukça önemli. Kendi ürettiğiniz ürünleri satmıyor olsanız; bu noktada sunduğunuz hizmet kalitesini en iyi hale getirerek, müşteri memnuniyeti sayesinde sadık kitleler edinmeye başlayabilirsiniz.

İnternetten kıyafet satan siteler, kendi özgün markalarını yaratmadan, moda sektöründe öne çıkmaları bir hayli zordur. Bu sektördeki rekabetin yüksek olması nedeniyle markalaşma, bu pazarda önemli bir güç sağlar.

İlgili rehber: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

İlgili rehber: E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?

Güvenli bir alışveriş ortamı sağlayın

İnternet üzerinden satış yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri ise müşterilerinize güvenli bir alışveriş ortamı sağlayabilmektir. Online kıyafet satan siteler, siteye gelen ziyaretçileri kaçırmamak için sağlam bir altyapı kullandıkları gibi, sitelerindeki kullanıcı deneyimini en iyi hale getirerek, müşteri memnuniyetini artırmalılar. Güvenli bir ortamın sağlanmaması halinde tüketiciler siteyi terk edeceklerdir.

Güvenilir bir ortam sağlamak ve müşterilerinizin siteniz üzerinde keyifli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak ve onların alışveriş deneyimlerini geliştirmek için İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih edebilirsiniz. Daha önce e-ticaret sitesi kurmadıysanız ya da altyapınızı yenilemeyi düşünüyorsanız, sunduğumuz hizmetlerden yararlanarak, güvenli bir alışveriş ortamı sağlayabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi anında denemeye de başlayabilirsiniz.

İnternetten kıyafet satanların yapmaması gereken 4 çalışma

Ani ve hızlı başarılar beklemeyin

Altyapınız, iş planınız ve pazarlama çalışamalarınız ne kadar iyi olursa olsun, e-ticarette başarı bir gecede gelen bir şey değil. Bu nedenle de ani ve hızlı başarı beklentileriniz olmamalı.

İnternetten kıyafet satan siteler başarılarını belli bir zaman içerisinde kazanmıştır. Bunun nedeni de marka bilinirliğinin ve belli bir müşteri tabanının oluşması için belli bir zaman geçmesi gerektiği gerçeğidir. Anlık yükselmeler yaşasanız dahi beklentilerinizdeki başarının gelmesi belli bir zaman gerektirir ve bu nedenle de sabırlı olmanızda fayda vardır.

Detayları göz ardı etmeyin

Yazının başında da dediğimiz gibi moda sektörü rekabetin oldukça yüksek olduğu bir pazardır ve bu sebeple de yaptığınız çalışmaların ve markalaşma sürecinin olabilecek en iyi seviyede yapılması gerekir. Detayların göz ardı edilmesi müşteri kaçırmanıza ve zarar etmenize neden olacaktır. Özellikle üzerinde durmanız gereken detayları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Ürün kalitesi: Ürünlerinizin belli standartları tutturması gerektiğini unutmamalısınız. Ürününüzün kaliteli olmaması, sadık kitleler yaratamamanıza neden olacaktır. Fiyat ve hedef kitle seçeneklerinize göre ürünlerinizin kalitesi değişebilir; ancak bu seçtiğiniz pazardaki standartları tutturmamanız, tekrar alışveriş yapan müşterilere ulaşamamanıza neden olur.
  • Ürün fotoğraf ve açıklamaları: E-ticaret siteniz üzerindeki ürün fotoğraf ve açıklamalarına da özen göstermelisiniz. Ürünün özelliklerini, malzemesini, ölçülerini detaylı bir şekilde belirterek, tüketicileri bilgilendirmelisiniz. Bunun yanı sıra düz beyaz arka fonlu fotoğraflar yerine ürünlerinizin fotoğraflarını belli konsept ve kurgularla çekmeniz daha ilgi çekici hale getirir.
  • Ürün paketleme: Ürünün paketlemesine de özen göstermelisiniz. Kutu ve paket açılımı deneyimi, müşterinin markanızla ilk tanışma anını yansıtır. Bu nedenle de özenli bir şekilde hazırlanmış paketler, müşterilerinizin ürünlerinizden daha fazla keyif almasını sağlar.
  • Kargo gönderim süreci: Kargo ücretleri ve kargo gönderim sürecinin takibini de verimli bir şekilde yapmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması müşterileri kaçırabileceği gibi, kargonun geç teslim edilmesi ya da yanlış ürün gönderiminin yapılması da marka imajınıza zarar verir.

Sadece organik büyüme bel bağlamayın

İnternetten kıyafet satan siteler için pazarlama ve reklam çalışmaları çok önemlidir. Sadece organik olarak büyümeye bel bağlamak doğru bir strateji olmayabilir. Özellikle rekabeti yoğun bir sektörde sadece organik olarak büyümeye çalışırsanız bu büyüme oldukça uzun zaman gerektirebilir.

Organik büyümeye bel bağlamak yerine reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmalı ve farklı platformlarda bu çalışmaları yapmalısınız.

Sosyal mecralar ya da Adwords reklamları hedef kitlenizi büyütmek ve marka bilinirliğinizi artırarak, sitenize trafik çekmek için etkili kanallardır. Bunları doğru ve verimli bir şekilde kullanmanız, markanızın daha hızlı büyümesini sağlar.

İlgili rehberler:

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm

Çok hızlı büyümeye çalışmayın

Yapılan yanlışlardan biri de çok hızlı büyümeye çalışmaktır. Çok hızlı büyümeye çalışıldığında, web sitenin ya da markanın bu büyümeye hazır olmaması durumunda, birçok sorun ortaya çıkmaya başlar. Ekibin tüm işlere yetişememesi, ürün kontrollerinin doğrul yapılamamasına, müşteri hizmet kalitesinin düşmesine ya da pazarlama çalışmalarındaki verimin azalmasına neden olur.

Kontrolsüz ve hızlı bir şekilde büyümeye çalışıldığında firmalar, genellikle bell bir süre yönetimi idare edebildiklerini düşündükleri için konuya müdahale etmezler; ancak müşteri memnuniyetsizlikleri artmaya başladığında ve alınan olumsuz geri bildirimlerin sayısı fazlalaştıkça bazı sorunlar ortaya çıkar. Bu sebeple de hızlı büyümek yerine, daha doğal ve planlı bir şekilde büyümek için planlar yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
Http Durum Kodları Nedir? Anlamları Nelerdir?
E-ticaret sitenize giriş yapan kullanıcı, tarayıcı aracılığıyla web sitesi sunucusuna bir istek gönderir. Bu isteğin cevabı de sitenin ilgili sayfası olarak kullanıcının tarayıcı ekranına gönderilir. Kullanıcı ve sunucu...
22 Ocak 2022
Markethinkers
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin