Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin bulunması, görsel odaklı içerik üretimi yapan markalar için bu mecrayı önemli bir pazarlama kanalı haline getiriyor.
Aylık aktik kullanıcı sayısı 175 milyon olan Pinterest üzerinde, kıyafet satan ve moda içerikleri üreten e-ticaret firmaları, geri dönüşümlerini artırabilecek çalışmalar yapabilirler.
Pinterest kullanıcılarının büyük bir bölümünü kadın kullanıcıların oluşturduğunu da göz önünde bulundurarak, özellikle kadınlara yönelik ürün ve hizmet sunumlarında bu mecrayı kullanmak faydalı olacaktır.
Pinterest üzerinde görsel panoları oluşturmak ve hesabınızla e-ticaret sitenizi entegre etmeniz, bu panolardan e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için de önemlidir.
Pinterest’te yer almanız için 4 neden
Kıyafet satan siteler, Pinterest üzerinde yer alarak farklı amaçları gerçekleştirebilirler. Bu noktada da öne çıkan 4 önemli nedeni aşağıda ele alıyoruz.
Pinterest bir arama motorudur: Pinterest sosyal platform olmanın yanı sıra aynı zamanda bir arama motorudur. Kullanıcılar bir fikri ya da bir ürünü burada arayarak, o konuyla ilgili fikirler alırlar. Bir e-ticaret sitesi ise buradan sitesine trafik ve geri dönüşüm sağlayabilir. İçeriklerinizde ilgili anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize de yardımcı olur.
Pinterest tamamen görsel odaklıdır: Pinterest’in en önemli özelliği tamamen görsel odaklı olmasıdır. Bu da kıyafet satan siteler için bir fırsattır. Bu mecra üzerinde ürün fotoğrafları ve ürünlerin konsept görselleri ve kullanım alanları kullanılabilir.
Facebook ve Instagram’a kıyasla Pinterest’in daha sabit bir düzeni vardır: Facebook ve Instagram üzerinde kullanıcılar, eski görsellerinize ulaşmak istediklerinde sayfayı uzun süre aşağıya kaydırmak zorunda kalabilirler. Ancak Pinterest’in pano özelliği sayesinde eski içeriklere daha kolay bir şekilde ulaşılabilir.
Pinterest’teki rekabet daha azdır: Birçok marka Pinterest’i yoğun bir şekilde kullanmadığı ya da bu mecra için yeterli içeriği sahip olmadığı için, bu mecrayı kullanmaz. Bu da buradaki rekabetin daha düşük olmasına neden olur. Görsel içerik üreticileri buradaki boşlukları iyi değerlendirerek, kendilerine iyi bir yer edinebilirler.
Kıyafet satan siteler Pinterest üzerinde neler yapabilir?
Kıyafet satan sitelerin Pinterest kullanımında yapabileceği bazı çalışmalar bulunuyor. Özellikle Pano özelliği ile birçok farklı görsel ve bilgilendirici içerik kullanımı yapılabilir.
Hakkımızda içerikleri
Panolar hazırlarken, bunları farklı kategorilere ve başlıklara göre yapmanız, sayfanız üzerinde kullanıcılara daha iyi bir şekilde içeriklerinizi sunmanızı sağlarken, onların da sizin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlar.
Pano içerikleri üretirken, markanızı tanıtmak ve yaptığınız işle ilgili farklı bilgiler sunmak için Hakkımızda içeriklerinin yer aldığı bir pano oluşturabilirsiniz. Burada şirket içi görüntüler, çalışanlarla ilgili paylaşımlar ve markanızı tanıtacak diğer görsellerin paylaşımını yapabilirsiniz.
Sık sorulan sorular içerikleri
Panolarınızdan biri de sık sorulan sorularınızla ilgili olabilir. Kullanıcılar genellikle marka ve ürünlerle ilgili bazı konuları merak ederler ve iletişim bölümünden markalara bu konularla ilgili sorular yöneltirler. Pinterest üzerindeki panolarınızda birini sık sorulan sorular özelinde hazırlamanız, kullanıcılara yardımcı olmanızı sağlar.
Kullanıcı ve müşteri yorumları
Kıyafet satan siteler için kullanıcı ve müşterilerin ürünlerle ilgili yaptıkları önemlidir. Özellikle müşterilerin ürünleri kullanırken fotoğraf paylaşmalarını istemeniz ve onlardan ürün hakkında yorum almanız, sitenizi ziyaret edenlerin de fikrini değiştirmelerinde yardımcı olabilir.
Pinterest panolarınız üzerinde kullanıcıların size gönderdikleri ürün fotoğraflar ve ürünlerle ilgili yorumlarını da paylaşarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.
Sahne arkası içerikleri
Kullanıcıların en çok merak ettiği ve görmek istediği konulardan biri de sahne arkası fotoğraflarıdır. Ürün fotoğraf çekimleri, şirket içinden fotoğraflar gibi sahne arkasını gösteren içeriklerinizin yer aldığı panolar da hazırlayabilirsiniz.
Özlü söz içerikleri
Sosyal mecralarda uzun süredir kullanılan içerik türlerinden biri de özlü söz içerikleridir. Pinterest üzerinde de bu içerikler çok sık bir şekilde kullanılmaktadır. Sadece yazı fontlarından oluşan görsel çalışmaları yapabileceğiniz gibi bir arkaplan görseli üzerine de önemli kişilerin özlü sözlerinin yer aldığı ve etkileşim getirecek görseller oluşturarak, bunları da panolar altında toplayabilirsiniz.
Ürün kullanım alanı içerikleri
Kıyafet satan siteler, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek ve farklı konseptler içerisinde ürünleri göstererek, ürünlere olan ilgi ve talebi artırabilirler. Özellikle moda içeriklerinde Pinterest yoğun bir şekilde kullanılan arama motorlarından biri olduğu için, ürünlerinizle ilgili farklı panolar oluşturmak ve kategorilere göre bu ürünleri ayırmanız kullanıcıların ürün alternatiflerini daha iyi görmelerini sağlarken, farklı kategorilere göre ürünleri de incelemelerini sağlar.
Pinterest içeriklerinin optimizasyonu
Pinterest’in bir arama motoru olduğunu söylemiştik. Bu durumda da içeriklerinizin ve sayfanızın optimizasyonu da geri dönüşümleriniz için oldukça önemlidir. Bu noktada da yapmanız gereken bir takım optimizasyon çalışmaları bulunur. Bu çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:
- Ürünlerinizle ilgili detaylı anahtar kelime aramaları yapın
- Long tail anahtar kelimeleri kullanmayı tercih edin
- Pano isim ve pin’lerinizde (paylaşımlarınızda) bu anahtar kelimeleri kullanın
- Tüm paylaşım açıklamalarınız da anahtar kelimelerinizi kullanamaya özen gösterin
- Google için kullandığınız SEO tekniklerini bu paylaşımlarda da kullanabilirsiniz.
- Öne çıkmasını istediğiniz Pano ve içeriklerinizi, sayfanızın üst bölümlerine yerleştirin.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar