fbpx

Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?

19 Nisan 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin bulunması, görsel odaklı içerik üretimi yapan markalar için bu mecrayı önemli bir pazarlama kanalı haline getiriyor.

Aylık aktik kullanıcı sayısı 175 milyon olan Pinterest üzerinde, kıyafet satan ve moda içerikleri üreten e-ticaret firmaları, geri dönüşümlerini artırabilecek çalışmalar yapabilirler.

Pinterest kullanıcılarının büyük bir bölümünü kadın kullanıcıların oluşturduğunu da göz önünde bulundurarak, özellikle kadınlara yönelik ürün ve hizmet sunumlarında bu mecrayı kullanmak faydalı olacaktır.

Pinterest üzerinde görsel panoları oluşturmak ve hesabınızla e-ticaret sitenizi entegre etmeniz, bu panolardan e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için de önemlidir.

Pinterest’te yer almanız için 4 neden

Kıyafet satan siteler, Pinterest üzerinde yer alarak farklı amaçları gerçekleştirebilirler. Bu noktada da öne çıkan 4 önemli nedeni aşağıda ele alıyoruz.

Pinterest bir arama motorudur: Pinterest sosyal platform olmanın yanı sıra aynı zamanda bir arama motorudur. Kullanıcılar bir fikri ya da bir ürünü burada arayarak, o konuyla ilgili fikirler alırlar. Bir e-ticaret sitesi ise buradan sitesine trafik ve geri dönüşüm sağlayabilir. İçeriklerinizde ilgili anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize de yardımcı olur.

Pinterest tamamen görsel odaklıdır: Pinterest’in en önemli özelliği tamamen görsel odaklı olmasıdır. Bu da kıyafet satan siteler için bir fırsattır. Bu mecra üzerinde ürün fotoğrafları ve ürünlerin konsept görselleri ve kullanım alanları kullanılabilir.

Facebook ve Instagram’a kıyasla Pinterest’in daha sabit bir düzeni vardır: Facebook ve Instagram üzerinde kullanıcılar, eski görsellerinize ulaşmak istediklerinde sayfayı uzun süre aşağıya kaydırmak zorunda kalabilirler. Ancak Pinterest’in pano özelliği sayesinde eski içeriklere daha kolay bir şekilde ulaşılabilir.

Pinterest’teki rekabet daha azdır: Birçok marka Pinterest’i yoğun bir şekilde kullanmadığı ya da bu mecra için yeterli içeriği sahip olmadığı için, bu mecrayı kullanmaz. Bu da buradaki rekabetin daha düşük olmasına neden olur. Görsel içerik üreticileri buradaki boşlukları iyi değerlendirerek, kendilerine iyi bir yer edinebilirler.

Kıyafet satan siteler Pinterest üzerinde neler yapabilir?

Kıyafet satan sitelerin Pinterest kullanımında yapabileceği bazı çalışmalar bulunuyor. Özellikle Pano özelliği ile birçok farklı görsel ve bilgilendirici içerik kullanımı yapılabilir.

Hakkımızda içerikleri

Panolar hazırlarken, bunları farklı kategorilere ve başlıklara göre yapmanız, sayfanız üzerinde kullanıcılara daha iyi bir şekilde içeriklerinizi sunmanızı sağlarken, onların da sizin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlar.

Pano içerikleri üretirken, markanızı tanıtmak ve yaptığınız işle ilgili farklı bilgiler sunmak için Hakkımızda içeriklerinin yer aldığı bir pano oluşturabilirsiniz. Burada şirket içi görüntüler, çalışanlarla ilgili paylaşımlar ve markanızı tanıtacak diğer görsellerin paylaşımını yapabilirsiniz.

Sık sorulan sorular içerikleri

Panolarınızdan biri de sık sorulan sorularınızla ilgili olabilir. Kullanıcılar genellikle marka ve ürünlerle ilgili bazı konuları merak ederler ve iletişim bölümünden markalara bu konularla ilgili sorular yöneltirler. Pinterest üzerindeki panolarınızda birini sık sorulan sorular özelinde hazırlamanız, kullanıcılara yardımcı olmanızı sağlar.

Kullanıcı ve müşteri yorumları

Kıyafet satan siteler için kullanıcı ve müşterilerin ürünlerle ilgili yaptıkları önemlidir. Özellikle müşterilerin ürünleri kullanırken fotoğraf paylaşmalarını istemeniz ve onlardan ürün hakkında yorum almanız, sitenizi ziyaret edenlerin de fikrini değiştirmelerinde yardımcı olabilir.

Pinterest panolarınız üzerinde kullanıcıların size gönderdikleri ürün fotoğraflar ve ürünlerle ilgili yorumlarını da paylaşarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

Kullanıcıların en çok merak ettiği ve görmek istediği konulardan biri de sahne arkası fotoğraflarıdır. Ürün fotoğraf çekimleri, şirket içinden fotoğraflar gibi sahne arkasını gösteren içeriklerinizin yer aldığı panolar da hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz içerikleri

Sosyal mecralarda uzun süredir kullanılan içerik türlerinden biri de özlü söz içerikleridir. Pinterest üzerinde de bu içerikler çok sık bir şekilde kullanılmaktadır. Sadece yazı fontlarından oluşan görsel çalışmaları yapabileceğiniz gibi bir arkaplan görseli üzerine de önemli kişilerin özlü sözlerinin yer aldığı ve etkileşim getirecek görseller oluşturarak, bunları da panolar altında toplayabilirsiniz.

Ürün kullanım alanı içerikleri

Kıyafet satan siteler, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek ve farklı konseptler içerisinde ürünleri göstererek, ürünlere olan ilgi ve talebi artırabilirler. Özellikle moda içeriklerinde Pinterest yoğun bir şekilde kullanılan arama motorlarından biri olduğu için, ürünlerinizle ilgili farklı panolar oluşturmak ve kategorilere göre bu ürünleri ayırmanız kullanıcıların ürün alternatiflerini daha iyi görmelerini sağlarken, farklı kategorilere göre ürünleri de incelemelerini sağlar.

Pinterest içeriklerinin optimizasyonu

Pinterest’in bir arama motoru olduğunu söylemiştik. Bu durumda da içeriklerinizin ve sayfanızın optimizasyonu da geri dönüşümleriniz için oldukça önemlidir. Bu noktada da yapmanız gereken bir takım optimizasyon çalışmaları bulunur. Bu çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürünlerinizle ilgili detaylı anahtar kelime aramaları yapın
  • Long tail anahtar kelimeleri kullanmayı tercih edin
  • Pano isim ve pin’lerinizde (paylaşımlarınızda) bu anahtar kelimeleri kullanın
  • Tüm paylaşım açıklamalarınız da anahtar kelimelerinizi kullanamaya özen gösterin
  • Google için kullandığınız SEO tekniklerini bu paylaşımlarda da kullanabilirsiniz.
  • Öne çıkmasını istediğiniz Pano ve içeriklerinizi, sayfanızın üst bölümlerine yerleştirin.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan