Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?

19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?

Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin bulunması, görsel odaklı içerik üretimi yapan markalar için bu mecrayı önemli bir pazarlama kanalı haline getiriyor.

Aylık aktik kullanıcı sayısı 175 milyon olan Pinterest üzerinde, kıyafet satan ve moda içerikleri üreten e-ticaret firmaları, geri dönüşümlerini artırabilecek çalışmalar yapabilirler.

Pinterest kullanıcılarının büyük bir bölümünü kadın kullanıcıların oluşturduğunu da göz önünde bulundurarak, özellikle kadınlara yönelik ürün ve hizmet sunumlarında bu mecrayı kullanmak faydalı olacaktır.

Pinterest üzerinde görsel panoları oluşturmak ve hesabınızla e-ticaret sitenizi entegre etmeniz, bu panolardan e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacağı gibi marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için de önemlidir.

Pinterest’te yer almanız için 4 neden

Kıyafet satan siteler, Pinterest üzerinde yer alarak farklı amaçları gerçekleştirebilirler. Bu noktada da öne çıkan 4 önemli nedeni aşağıda ele alıyoruz.

Pinterest bir arama motorudur: Pinterest sosyal platform olmanın yanı sıra aynı zamanda bir arama motorudur. Kullanıcılar bir fikri ya da bir ürünü burada arayarak, o konuyla ilgili fikirler alırlar. Bir e-ticaret sitesi ise buradan sitesine trafik ve geri dönüşüm sağlayabilir. İçeriklerinizde ilgili anahtar kelimeleri kullanmak ve SEO çalışmaları yapmak, arama sorgularında daha üst sıralarda görünmenize de yardımcı olur.

Pinterest tamamen görsel odaklıdır: Pinterest’in en önemli özelliği tamamen görsel odaklı olmasıdır. Bu da kıyafet satan siteler için bir fırsattır. Bu mecra üzerinde ürün fotoğrafları ve ürünlerin konsept görselleri ve kullanım alanları kullanılabilir.

Facebook ve Instagram’a kıyasla Pinterest’in daha sabit bir düzeni vardır: Facebook ve Instagram üzerinde kullanıcılar, eski görsellerinize ulaşmak istediklerinde sayfayı uzun süre aşağıya kaydırmak zorunda kalabilirler. Ancak Pinterest’in pano özelliği sayesinde eski içeriklere daha kolay bir şekilde ulaşılabilir.

Pinterest’teki rekabet daha azdır: Birçok marka Pinterest’i yoğun bir şekilde kullanmadığı ya da bu mecra için yeterli içeriği sahip olmadığı için, bu mecrayı kullanmaz. Bu da buradaki rekabetin daha düşük olmasına neden olur. Görsel içerik üreticileri buradaki boşlukları iyi değerlendirerek, kendilerine iyi bir yer edinebilirler.

Kıyafet satan siteler Pinterest üzerinde neler yapabilir?

Kıyafet satan sitelerin Pinterest kullanımında yapabileceği bazı çalışmalar bulunuyor. Özellikle Pano özelliği ile birçok farklı görsel ve bilgilendirici içerik kullanımı yapılabilir.

Hakkımızda içerikleri

Panolar hazırlarken, bunları farklı kategorilere ve başlıklara göre yapmanız, sayfanız üzerinde kullanıcılara daha iyi bir şekilde içeriklerinizi sunmanızı sağlarken, onların da sizin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlar.

Pano içerikleri üretirken, markanızı tanıtmak ve yaptığınız işle ilgili farklı bilgiler sunmak için Hakkımızda içeriklerinin yer aldığı bir pano oluşturabilirsiniz. Burada şirket içi görüntüler, çalışanlarla ilgili paylaşımlar ve markanızı tanıtacak diğer görsellerin paylaşımını yapabilirsiniz.

Sık sorulan sorular içerikleri

Panolarınızdan biri de sık sorulan sorularınızla ilgili olabilir. Kullanıcılar genellikle marka ve ürünlerle ilgili bazı konuları merak ederler ve iletişim bölümünden markalara bu konularla ilgili sorular yöneltirler. Pinterest üzerindeki panolarınızda birini sık sorulan sorular özelinde hazırlamanız, kullanıcılara yardımcı olmanızı sağlar.

Kullanıcı ve müşteri yorumları

Kıyafet satan siteler için kullanıcı ve müşterilerin ürünlerle ilgili yaptıkları önemlidir. Özellikle müşterilerin ürünleri kullanırken fotoğraf paylaşmalarını istemeniz ve onlardan ürün hakkında yorum almanız, sitenizi ziyaret edenlerin de fikrini değiştirmelerinde yardımcı olabilir.

Pinterest panolarınız üzerinde kullanıcıların size gönderdikleri ürün fotoğraflar ve ürünlerle ilgili yorumlarını da paylaşarak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Sahne arkası içerikleri

Kullanıcıların en çok merak ettiği ve görmek istediği konulardan biri de sahne arkası fotoğraflarıdır. Ürün fotoğraf çekimleri, şirket içinden fotoğraflar gibi sahne arkasını gösteren içeriklerinizin yer aldığı panolar da hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz içerikleri

Sosyal mecralarda uzun süredir kullanılan içerik türlerinden biri de özlü söz içerikleridir. Pinterest üzerinde de bu içerikler çok sık bir şekilde kullanılmaktadır. Sadece yazı fontlarından oluşan görsel çalışmaları yapabileceğiniz gibi bir arkaplan görseli üzerine de önemli kişilerin özlü sözlerinin yer aldığı ve etkileşim getirecek görseller oluşturarak, bunları da panolar altında toplayabilirsiniz.

Ürün kullanım alanı içerikleri

Kıyafet satan siteler, ürünlerin kullanım alanlarını göstererek ve farklı konseptler içerisinde ürünleri göstererek, ürünlere olan ilgi ve talebi artırabilirler. Özellikle moda içeriklerinde Pinterest yoğun bir şekilde kullanılan arama motorlarından biri olduğu için, ürünlerinizle ilgili farklı panolar oluşturmak ve kategorilere göre bu ürünleri ayırmanız kullanıcıların ürün alternatiflerini daha iyi görmelerini sağlarken, farklı kategorilere göre ürünleri de incelemelerini sağlar.

Pinterest içeriklerinin optimizasyonu

Pinterest’in bir arama motoru olduğunu söylemiştik. Bu durumda da içeriklerinizin ve sayfanızın optimizasyonu da geri dönüşümleriniz için oldukça önemlidir. Bu noktada da yapmanız gereken bir takım optimizasyon çalışmaları bulunur. Bu çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürünlerinizle ilgili detaylı anahtar kelime aramaları yapın
  • Long tail anahtar kelimeleri kullanmayı tercih edin
  • Pano isim ve pin’lerinizde (paylaşımlarınızda) bu anahtar kelimeleri kullanın
  • Tüm paylaşım açıklamalarınız da anahtar kelimelerinizi kullanamaya özen gösterin
  • Google için kullandığınız SEO tekniklerini bu paylaşımlarda da kullanabilirsiniz.
  • Öne çıkmasını istediğiniz Pano ve içeriklerinizi, sayfanızın üst bölümlerine yerleştirin.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Tüketici Hakları Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?
Müşteri ya da diğer bir ifade ile tüketici, her türden alışveriş sürecinin tek bir tarafıdır. Satıcı konumundakilerin sunduğu ürün ya da hizmetleri belirli bir ücret karşılığında alan bu kişiler, şirketler için büyük önem...
8 Nisan 2022
Markethinkers
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
İhracat faaliyetlerinde, satışı yapılan ürünlerin ve elde edilen gelirin gümrükte beyan edilmesi gerekir. Bu beyan, yurt dışı ticaret faaliyetlerinde yasal bir yükümlülüktür. Online platformlar üzerinden ülke dışına yapılan...
26 Nisan 2022
Markethinkers
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın