fbpx

E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

21 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri birçok farklı şekilde yapılabiliyor; ancak bugünkü rehberimizde doğrudan web sitenizde üzerinde yapabileceğiniz bu pazarlama taktiklerini ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanıcılara daha kişisel öneriler sunmak, tekliflerinizi farklılaştırmak ve onların site üzerindeki faaliyetlerinde onlara farklı mesajlar ya da teklifler sunmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bu kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri neler?

Site üzerinde uygulayabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

Arama veya filtrelerde yeni ürün duyurularını yapın

Belli aralıklarla e-ticaret sitenize yeni ürünler ekliyor olabilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla markanın ürünlerini de satabilirsiniz. Bu durumda da yeni ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu ürünlerini görmelerini sağlamak için, site içi yapılan arama ya da filtrelemeler sonrasında özel mesajlar sunarak yeni ürünlerinizi onlara gösterebilirsiniz.

Bu taktiği uygulamak için, bir banner hazırlayabileceğiniz gibi yeni ürünlerinizi öne çıkartan bir tane pop up da hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde, kullanıcılar siteye yeni eklenen ürünleri görmüş olurlar.

Yeni ürünleri göstermek, kullanıcıların ilgisini çekebilir. Bu iki açıdan etkilidir; çünkü yeni bir ürünü satın almak kullanıcının daha çok ilgi duyduğu bir tercih olacağı gibi kullanıcıları birçok ürün içerisinde arama yapmaktan da kurtarabilir.

İlgili rehber: Tüketicinin zihnine giden yol, site içi arama motorundan geçer

Sepet ortalamasına özel fırsatlar sunun

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için ortalama sepet tutarlarına özel fırsatlar ve kampanyalar da sunabilirsiniz. Örneğin site üzerinde ortalama harcanan tutar 100 TL ise, 100 TL üzeri alışverişlerde geçerli olacak bir kupon kodu bildirimini bu kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Özellikle belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız, sepet ortalaması bu meblağa ulaşmadığı taktirde kullanıcıya bir bildirim göstererek, X miktar daha harcayarak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz. Bu tür fırsat ve indirimler tüketicilerin site üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını da sağladığı için etkili pazarlama taktikleri arasındadır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı girişi yapanlara özel fırsatlar sunun

Sitenize üye olmuş kişilerle, üye girişi yapmayan kullanıcılara da farklı fırsat ve teklifler sunabilirsiniz. Bu yaklaşım, markanızı yakından takip eden kişilere daha kişisel sunumlar yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üye girişi yapan kullanıcılara özel pop up ya da banner içerikler hazırlayarak onlara daha farklı teklifler sunabileceğiniz gibi onların alışveriş geçmişleri özelinde de ürün önerileri sunarak kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunabilirsiniz.

Bununla beraber bu pazarlama taktiği yeni üyeler kazanmak için de kullanılabilir. Üye girişi yapmayan kullanıcılara, üye olmaları halinde ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini gösteren banner veya mesaj duyuruları yapabilirsiniz. Başka bir pazarlama taktiği ise üyelerinize özel sunduğunuz bu fırsat ve kampanyaların tanıtımlarını sosyal ağlarda da yaparak, buradaki takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Video izlenme süresine göre kampanyalar sunun

Pazarlama taktikleri arasına videoları eklemeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada önemli bir yere sahiptir. Günümüzde birçok tüketici video içeriklerle daha fazla etkileşime girdiği için, e-ticaret siteleri özellikle ürünle ilgili videolara yatırım yapmalılar.

Peki, video kullanımı site üzerindeki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında nasıl kullanılabilir? Bu noktada da videolarınızın izlenme sürelerini baz alarak, kullanıcılara belli teklifler sunabilirsiniz.

Örneğin, bir ürünün tanıtım videosunda, kullanıcı videonun yüzde 75’lik bölümünü izlediğinde onun karşısına bir mesaj çıkartabilirsiniz. Bu mesajın içeriğinde de videoya ilgi duymaları nedeniyle onlara özel bir teklifiniz olduğunu belirtebilirsiniz.

Bu tekliflerde sepet indirimi ya da kupon kodu gibi bir teklif yaparak, onları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli rol oynar.

Birkaç sayfa ziyaret eden kullanıcılara yardım önerileri sunun

Kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında sitenizde birkaç farklı sayfayı ziyaret eden kişilere özel yardım teklifleri sunmak da yer alır. Birden fazla sayfayı ziyaret eden kullanıcılar hem belli ürünleri arıyor olabilir hem de yardıma ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da canlı destek sisteminizi devreye sokabilirsiniz.

Kullandığınız canlı destek sisteminin devreye girmesi için kullanıcının birkaç farklı sayfa ziyaretinde bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu tetikleme aksiyonlarında kullanıcılara ulaşarak, onların aradıkları özel bir ürün olup olmadığını sorabilir ya da akıllarındaki soruları öğrenebilirsiniz.

Bu aksiyonu gerçekleştirdiklerinde de canlı destek üzerinden onlara destek sağlayarak, onların satın alma kararlarını değiştirecek adımlar atabilirsiniz.

Sayfa ziyaretlerine göre e-posta abonelerini kişiselleştirebilirsiniz

Siteniz üzerinde yapacağınız kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında e-posta pazarlama için kullanabileceğiniz çalışmalar da bulunur. E-posta pazarlama çalışmalarında kişiselleştirilmiş öneriler yapabilmek ve abone listelerinizi kategorize etmek için e-ticaret sitenizdeki abonelik formlarını kullanabilirsiniz.

Özellikle demografik ayrımları yapabilmek için kadın ve erkek ürünlerini yer aldığı sayfalarda farklı abonelik listelerine kayıt yapan formlar ekleyerek, abone listelerinizi üyelik aşamasında kategorize etmeye başlayabilirsiniz.

Bu çalışmaları ürün gruplarına göre de detaylandırarak, sonrasında e-posta yönetim paneliniz üzerinde aboneleri ilgili ürün grupları ve demografik yapılara göre düzenleyerek, kullanıcılara daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

Yukarıdaki örneklerde, kadın ve erkek kullanıcılara özel hazırlanmış e-posta abonelik formlarını görebilirsiniz. Bu formları tek satırda tutarak, sadece e-posta bilgisi almak önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan