E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri birçok farklı şekilde yapılabiliyor; ancak bugünkü rehberimizde doğrudan web sitenizde üzerinde yapabileceğiniz bu pazarlama taktiklerini ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanıcılara daha kişisel öneriler sunmak, tekliflerinizi farklılaştırmak ve onların site üzerindeki faaliyetlerinde onlara farklı mesajlar ya da teklifler sunmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bu kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri neler?

Site üzerinde uygulayabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

Arama veya filtrelerde yeni ürün duyurularını yapın

Belli aralıklarla e-ticaret sitenize yeni ürünler ekliyor olabilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla markanın ürünlerini de satabilirsiniz. Bu durumda da yeni ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu ürünlerini görmelerini sağlamak için, site içi yapılan arama ya da filtrelemeler sonrasında özel mesajlar sunarak yeni ürünlerinizi onlara gösterebilirsiniz.

Bu taktiği uygulamak için, bir banner hazırlayabileceğiniz gibi yeni ürünlerinizi öne çıkartan bir tane pop up da hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde, kullanıcılar siteye yeni eklenen ürünleri görmüş olurlar.

Yeni ürünleri göstermek, kullanıcıların ilgisini çekebilir. Bu iki açıdan etkilidir; çünkü yeni bir ürünü satın almak kullanıcının daha çok ilgi duyduğu bir tercih olacağı gibi kullanıcıları birçok ürün içerisinde arama yapmaktan da kurtarabilir.

İlgili rehber: Tüketicinin zihnine giden yol, site içi arama motorundan geçer

Sepet ortalamasına özel fırsatlar sunun

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için ortalama sepet tutarlarına özel fırsatlar ve kampanyalar da sunabilirsiniz. Örneğin site üzerinde ortalama harcanan tutar 100 TL ise, 100 TL üzeri alışverişlerde geçerli olacak bir kupon kodu bildirimini bu kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Özellikle belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız, sepet ortalaması bu meblağa ulaşmadığı taktirde kullanıcıya bir bildirim göstererek, X miktar daha harcayarak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz. Bu tür fırsat ve indirimler tüketicilerin site üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını da sağladığı için etkili pazarlama taktikleri arasındadır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı girişi yapanlara özel fırsatlar sunun

Sitenize üye olmuş kişilerle, üye girişi yapmayan kullanıcılara da farklı fırsat ve teklifler sunabilirsiniz. Bu yaklaşım, markanızı yakından takip eden kişilere daha kişisel sunumlar yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üye girişi yapan kullanıcılara özel pop up ya da banner içerikler hazırlayarak onlara daha farklı teklifler sunabileceğiniz gibi onların alışveriş geçmişleri özelinde de ürün önerileri sunarak kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunabilirsiniz.

Bununla beraber bu pazarlama taktiği yeni üyeler kazanmak için de kullanılabilir. Üye girişi yapmayan kullanıcılara, üye olmaları halinde ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini gösteren banner veya mesaj duyuruları yapabilirsiniz. Başka bir pazarlama taktiği ise üyelerinize özel sunduğunuz bu fırsat ve kampanyaların tanıtımlarını sosyal ağlarda da yaparak, buradaki takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Video izlenme süresine göre kampanyalar sunun

Pazarlama taktikleri arasına videoları eklemeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada önemli bir yere sahiptir. Günümüzde birçok tüketici video içeriklerle daha fazla etkileşime girdiği için, e-ticaret siteleri özellikle ürünle ilgili videolara yatırım yapmalılar.

Peki, video kullanımı site üzerindeki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında nasıl kullanılabilir? Bu noktada da videolarınızın izlenme sürelerini baz alarak, kullanıcılara belli teklifler sunabilirsiniz.

Örneğin, bir ürünün tanıtım videosunda, kullanıcı videonun yüzde 75’lik bölümünü izlediğinde onun karşısına bir mesaj çıkartabilirsiniz. Bu mesajın içeriğinde de videoya ilgi duymaları nedeniyle onlara özel bir teklifiniz olduğunu belirtebilirsiniz.

Bu tekliflerde sepet indirimi ya da kupon kodu gibi bir teklif yaparak, onları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli rol oynar.

Birkaç sayfa ziyaret eden kullanıcılara yardım önerileri sunun

Kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında sitenizde birkaç farklı sayfayı ziyaret eden kişilere özel yardım teklifleri sunmak da yer alır. Birden fazla sayfayı ziyaret eden kullanıcılar hem belli ürünleri arıyor olabilir hem de yardıma ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da canlı destek sisteminizi devreye sokabilirsiniz.

Kullandığınız canlı destek sisteminin devreye girmesi için kullanıcının birkaç farklı sayfa ziyaretinde bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu tetikleme aksiyonlarında kullanıcılara ulaşarak, onların aradıkları özel bir ürün olup olmadığını sorabilir ya da akıllarındaki soruları öğrenebilirsiniz.

Bu aksiyonu gerçekleştirdiklerinde de canlı destek üzerinden onlara destek sağlayarak, onların satın alma kararlarını değiştirecek adımlar atabilirsiniz.

Sayfa ziyaretlerine göre e-posta abonelerini kişiselleştirebilirsiniz

Siteniz üzerinde yapacağınız kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında e-posta pazarlama için kullanabileceğiniz çalışmalar da bulunur. E-posta pazarlama çalışmalarında kişiselleştirilmiş öneriler yapabilmek ve abone listelerinizi kategorize etmek için e-ticaret sitenizdeki abonelik formlarını kullanabilirsiniz.

Özellikle demografik ayrımları yapabilmek için kadın ve erkek ürünlerini yer aldığı sayfalarda farklı abonelik listelerine kayıt yapan formlar ekleyerek, abone listelerinizi üyelik aşamasında kategorize etmeye başlayabilirsiniz.

Bu çalışmaları ürün gruplarına göre de detaylandırarak, sonrasında e-posta yönetim paneliniz üzerinde aboneleri ilgili ürün grupları ve demografik yapılara göre düzenleyerek, kullanıcılara daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

Yukarıdaki örneklerde, kadın ve erkek kullanıcılara özel hazırlanmış e-posta abonelik formlarını görebilirsiniz. Bu formları tek satırda tutarak, sadece e-posta bilgisi almak önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
Sanal POS, e-ticaretle uğraşan firmaların sattıkların ürün ya da hizmetler karşılığında ödeme almak için kullanabileceği yöntemlerden biridir. Bu tür alışverişlerde kredi kartlarının yanında farklı ödeme yöntemleri de...
1 Nisan 2022
Markethinkers
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın