E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

21 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri birçok farklı şekilde yapılabiliyor; ancak bugünkü rehberimizde doğrudan web sitenizde üzerinde yapabileceğiniz bu pazarlama taktiklerini ele alacağız.

E-ticaret sitenizde kullanıcılara daha kişisel öneriler sunmak, tekliflerinizi farklılaştırmak ve onların site üzerindeki faaliyetlerinde onlara farklı mesajlar ya da teklifler sunmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Peki, bu kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri neler?

Site üzerinde uygulayabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri

Arama veya filtrelerde yeni ürün duyurularını yapın

Belli aralıklarla e-ticaret sitenize yeni ürünler ekliyor olabilirsiniz. Aynı zamanda birden fazla markanın ürünlerini de satabilirsiniz. Bu durumda da yeni ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu ürünlerini görmelerini sağlamak için, site içi yapılan arama ya da filtrelemeler sonrasında özel mesajlar sunarak yeni ürünlerinizi onlara gösterebilirsiniz.

Bu taktiği uygulamak için, bir banner hazırlayabileceğiniz gibi yeni ürünlerinizi öne çıkartan bir tane pop up da hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde, kullanıcılar siteye yeni eklenen ürünleri görmüş olurlar.

Yeni ürünleri göstermek, kullanıcıların ilgisini çekebilir. Bu iki açıdan etkilidir; çünkü yeni bir ürünü satın almak kullanıcının daha çok ilgi duyduğu bir tercih olacağı gibi kullanıcıları birçok ürün içerisinde arama yapmaktan da kurtarabilir.

İlgili rehber: Tüketicinin zihnine giden yol, site içi arama motorundan geçer

Sepet ortalamasına özel fırsatlar sunun

Tüketicilerin siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için ortalama sepet tutarlarına özel fırsatlar ve kampanyalar da sunabilirsiniz. Örneğin site üzerinde ortalama harcanan tutar 100 TL ise, 100 TL üzeri alışverişlerde geçerli olacak bir kupon kodu bildirimini bu kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Özellikle belli bir meblağ üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız, sepet ortalaması bu meblağa ulaşmadığı taktirde kullanıcıya bir bildirim göstererek, X miktar daha harcayarak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz. Bu tür fırsat ve indirimler tüketicilerin site üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını da sağladığı için etkili pazarlama taktikleri arasındadır.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kullanıcı girişi yapanlara özel fırsatlar sunun

Sitenize üye olmuş kişilerle, üye girişi yapmayan kullanıcılara da farklı fırsat ve teklifler sunabilirsiniz. Bu yaklaşım, markanızı yakından takip eden kişilere daha kişisel sunumlar yapmanızı sağladığı için önemlidir.

Üye girişi yapan kullanıcılara özel pop up ya da banner içerikler hazırlayarak onlara daha farklı teklifler sunabileceğiniz gibi onların alışveriş geçmişleri özelinde de ürün önerileri sunarak kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunabilirsiniz.

Bununla beraber bu pazarlama taktiği yeni üyeler kazanmak için de kullanılabilir. Üye girişi yapmayan kullanıcılara, üye olmaları halinde ne gibi fırsatlardan yararlanabileceklerini gösteren banner veya mesaj duyuruları yapabilirsiniz. Başka bir pazarlama taktiği ise üyelerinize özel sunduğunuz bu fırsat ve kampanyaların tanıtımlarını sosyal ağlarda da yaparak, buradaki takipçilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Video izlenme süresine göre kampanyalar sunun

Pazarlama taktikleri arasına videoları eklemeniz, geri dönüşümlerinizi artırmada önemli bir yere sahiptir. Günümüzde birçok tüketici video içeriklerle daha fazla etkileşime girdiği için, e-ticaret siteleri özellikle ürünle ilgili videolara yatırım yapmalılar.

Peki, video kullanımı site üzerindeki kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında nasıl kullanılabilir? Bu noktada da videolarınızın izlenme sürelerini baz alarak, kullanıcılara belli teklifler sunabilirsiniz.

Örneğin, bir ürünün tanıtım videosunda, kullanıcı videonun yüzde 75’lik bölümünü izlediğinde onun karşısına bir mesaj çıkartabilirsiniz. Bu mesajın içeriğinde de videoya ilgi duymaları nedeniyle onlara özel bir teklifiniz olduğunu belirtebilirsiniz.

Bu tekliflerde sepet indirimi ya da kupon kodu gibi bir teklif yaparak, onları doğrudan ürünün satın alma sayfasına yönlendirmeniz, alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli rol oynar.

Birkaç sayfa ziyaret eden kullanıcılara yardım önerileri sunun

Kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında sitenizde birkaç farklı sayfayı ziyaret eden kişilere özel yardım teklifleri sunmak da yer alır. Birden fazla sayfayı ziyaret eden kullanıcılar hem belli ürünleri arıyor olabilir hem de yardıma ihtiyaç duyabilirler. Bu durumda da canlı destek sisteminizi devreye sokabilirsiniz.

Kullandığınız canlı destek sisteminin devreye girmesi için kullanıcının birkaç farklı sayfa ziyaretinde bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu tetikleme aksiyonlarında kullanıcılara ulaşarak, onların aradıkları özel bir ürün olup olmadığını sorabilir ya da akıllarındaki soruları öğrenebilirsiniz.

Bu aksiyonu gerçekleştirdiklerinde de canlı destek üzerinden onlara destek sağlayarak, onların satın alma kararlarını değiştirecek adımlar atabilirsiniz.

Sayfa ziyaretlerine göre e-posta abonelerini kişiselleştirebilirsiniz

Siteniz üzerinde yapacağınız kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri arasında e-posta pazarlama için kullanabileceğiniz çalışmalar da bulunur. E-posta pazarlama çalışmalarında kişiselleştirilmiş öneriler yapabilmek ve abone listelerinizi kategorize etmek için e-ticaret sitenizdeki abonelik formlarını kullanabilirsiniz.

Özellikle demografik ayrımları yapabilmek için kadın ve erkek ürünlerini yer aldığı sayfalarda farklı abonelik listelerine kayıt yapan formlar ekleyerek, abone listelerinizi üyelik aşamasında kategorize etmeye başlayabilirsiniz.

Bu çalışmaları ürün gruplarına göre de detaylandırarak, sonrasında e-posta yönetim paneliniz üzerinde aboneleri ilgili ürün grupları ve demografik yapılara göre düzenleyerek, kullanıcılara daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz.

Yukarıdaki örneklerde, kadın ve erkek kullanıcılara özel hazırlanmış e-posta abonelik formlarını görebilirsiniz. Bu formları tek satırda tutarak, sadece e-posta bilgisi almak önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan