Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız gerekiyor. Bir girişimici olarak kendi kişisel markanızı güçlendirmenizi sağlayacak bazı ipuçları bulunuyor.

Başarılarınız hakkında konuşmaktan çekinmeyin

Hayatınızda bir takım başarılar elde etmiş olabilirsiniz. Birçok kişi bu başarılar hakkında konuşmaktan çekinebiliyor; ancak kişisel markanızı güçlendirebilmek için bu başarılarınızı anlatmanız gerekiyor.

Şuan elde ettiğiniz başarıları, başkaları bilmiyor olabilir ve bu oldukça doğaldır. İsminizi henüz duyurmamış olabilirsiniz ve bu nedenle de elde ettiğiniz başarılardan bahsetmeniz gerekiyor.

Tabii ki burada başarılarınızı anlatırken bazı ince çizgileri geçmemeniz gerekiyor. Devamlı olarak kendinizden ve yaptıklarınızdan bahsetmek, kendini beğenmiş bir tavır olarak algılanabilir. Bu nedenle de kendinizi anlatırken, nerede ve nasıl anlattığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun aşırıya kaçması durumunda, insanlar sizin hakkınızda bazı olumsuz düşüncelere kapılabilirler.

Güçlü ilişkiler kurmak için çalışın

Kişisel markanızı güçlendirmek ve adınızı duyurmak için yapmanız gereken en önemli işlerden biri de sağlam ilişkiler kurmak olacaktır. Hem sosyal hayatınızda hem de sektörel ortamlarda iyi ilişkilerinizin olması oldukça önemlidir.

Sosyal ortamlardaki iyi ilişkileriniz, size manevi desteği sağlayacaktır. Sektörel alandaki ilişkiler ise iş konusunda size birçok fayda sağlayabilir. Alanındaki uzman kişilerle iyi ve sıcak bir iletişim kurduğunuzda, bu kişilerle fikir alışverişleri yaparak, iş konularında destek alabilirsiniz. İş hayatında iyi ilişkiler kurmak ve networkünüzü geniş tutmak, projelerinizi hayata geçirirken, birçok farklı insana ulaşmanızı sağlar.

Hem markanızı daha iyi tanıtma fırsatı bulursunuz hem de bir desteğe ihtiyacınız olduğunda bu networkünüzden yararlanabilirisniz.

Fikirlerinizi paylaşın

Girişimciler, içine dönük kişiler olmamalılar. Çevrelerindeki kişilerle devamlı olarak iletişim halinde olmalılar ve onların hayatlarını geliştirmek için fikirler üretmeliler.

Girişimcilerin kendilerine ait birçok fikri bulunur; fakat bu fikirleri paylaşmaktan çekinirler. Türkiye’de fikirleri paylaşmamak gibi bir inanış bulunuyor. Bunun nedeni ise girişimcilerin, bu fikirleri paylaştıklarında başka kişilerin bu fikirleri çalacaklarını düşünmeleri.

Ancak şöyle de bir gerçek var, bir fikir birinin aklına gelebiliyorsa, başkalarının da aklına gelebilir. Ancak herkes bu fikri hayata geçirmek için bir yatırım ya da çalışma yapmaz. Fikirlerinizi paylaşmaktan korkmayın, fikirlerinizi paylaşarak, bu projeleri daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Aldığınız geri bildirimler ve diğer yorumlar sonrasında bu projeyi nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi düşünebilirsiniz.

Yeni fikirler üretmek ve var olan fikirleri geliştirebilmek için görüşlerinizi paylaşmanız oldukça önemlidir. Fikirleriniz, size bir geri dönüş sağlamasa da başkalarının hayatlarını değiştirebilir. Girişimciliğin en güzel taraflarından biri de budur, “başkalarının hayatına değer katmak” .

Performansınızı aşırı derecede analiz etmeyin

Performans değerlendirmeleri aslında oldukça önemlidir. Şuan ki döneme kadar neler yapıp, neler yapmadığınızı ve hangi alanlara daha çok yoğunlaşmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir. Ancak kendi performansınızı aşırı bir şekilde değerlendirmek, moral ve motivasyon bozukluklarına neden olabilir.

Kendinizi başkalarıyla ve başkalarının başarılarıyla kıyaslamak ve kendi performansınızı bu konuda yetersiz bulmak canınızı sıkabilir. Herkesin hayat tarzı ve çalışma koşulları farklılık gösterecektir. Başkalarının hayatlarıyla kendinizi kıyaslamak yerine, elinizdeki imkanlarla en iyiyi başarmak için neler yapabileceğinize odaklanmalısınız.

Fazla değerlendirmenin başka bir sorunu da, yaptığınız işi beğenmemenize neden olabilir. Kendinizi mükemmele ulaştırmak yerine, önce yola koyulun. Yapmak istediğiniz şeyleri yapmaya başlayın, Hiçbir iş başladığında mükemmel değildir. Hiçbir kimse de mükemmel değildir ve mükemmel diye bir olgu da yoktur. Bu nedenle, elinizden gelenin en iyisini ortaya koymalı ve performansınız konusunda çok endişelenmemelisiniz.

Gerginlik yaratan durumlar öncesinde provalar yapın

Girişimcilik döneminde sizi tedirgin eden ya da sizi heyecanlandıran birçok olay olacaktır. Yatırım görüşmeleri, sektörel yayınlarla olan röportajlar, etkinlikler ve seminerlerde konuşmalar yapmak gibi birçok faktör sizi tedirgin edebilir.

Bu olayların öncesinde provalar yapmak, gerginliğinizi biraz daha azaltacaktır. Çünkü ilk kez böyle bir şey yapacağınız zaman, birçok bilinmeyenle karşılacaksınız. Bu bilinmeyenlere hazırlık olmak için, kendi başınıza bazı provalar yapabilirsiniz. Bir etkinlikte konuşmacı olacaksanız, bu konuşmanın provalarını yapabilir ve sahne duruşunuz üzerinde çalışabilirsiniz. Bir röportaj yapacaksanız, gelebilecek sorular üzerinde bir takım çalışmalar yapabilir ve diksiyonunuz üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Önceden provalar yapmak sizi hem rahatlatacaktır hem de o etkinlik anında kendinize daha çok güvenmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin