Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

8 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız gerekiyor. Bir girişimici olarak kendi kişisel markanızı güçlendirmenizi sağlayacak bazı ipuçları bulunuyor.

Başarılarınız hakkında konuşmaktan çekinmeyin

Hayatınızda bir takım başarılar elde etmiş olabilirsiniz. Birçok kişi bu başarılar hakkında konuşmaktan çekinebiliyor; ancak kişisel markanızı güçlendirebilmek için bu başarılarınızı anlatmanız gerekiyor.

Şuan elde ettiğiniz başarıları, başkaları bilmiyor olabilir ve bu oldukça doğaldır. İsminizi henüz duyurmamış olabilirsiniz ve bu nedenle de elde ettiğiniz başarılardan bahsetmeniz gerekiyor.

Tabii ki burada başarılarınızı anlatırken bazı ince çizgileri geçmemeniz gerekiyor. Devamlı olarak kendinizden ve yaptıklarınızdan bahsetmek, kendini beğenmiş bir tavır olarak algılanabilir. Bu nedenle de kendinizi anlatırken, nerede ve nasıl anlattığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun aşırıya kaçması durumunda, insanlar sizin hakkınızda bazı olumsuz düşüncelere kapılabilirler.

Güçlü ilişkiler kurmak için çalışın

Kişisel markanızı güçlendirmek ve adınızı duyurmak için yapmanız gereken en önemli işlerden biri de sağlam ilişkiler kurmak olacaktır. Hem sosyal hayatınızda hem de sektörel ortamlarda iyi ilişkilerinizin olması oldukça önemlidir.

Sosyal ortamlardaki iyi ilişkileriniz, size manevi desteği sağlayacaktır. Sektörel alandaki ilişkiler ise iş konusunda size birçok fayda sağlayabilir. Alanındaki uzman kişilerle iyi ve sıcak bir iletişim kurduğunuzda, bu kişilerle fikir alışverişleri yaparak, iş konularında destek alabilirsiniz. İş hayatında iyi ilişkiler kurmak ve networkünüzü geniş tutmak, projelerinizi hayata geçirirken, birçok farklı insana ulaşmanızı sağlar.

Hem markanızı daha iyi tanıtma fırsatı bulursunuz hem de bir desteğe ihtiyacınız olduğunda bu networkünüzden yararlanabilirisniz.

Fikirlerinizi paylaşın

Girişimciler, içine dönük kişiler olmamalılar. Çevrelerindeki kişilerle devamlı olarak iletişim halinde olmalılar ve onların hayatlarını geliştirmek için fikirler üretmeliler.

Girişimcilerin kendilerine ait birçok fikri bulunur; fakat bu fikirleri paylaşmaktan çekinirler. Türkiye’de fikirleri paylaşmamak gibi bir inanış bulunuyor. Bunun nedeni ise girişimcilerin, bu fikirleri paylaştıklarında başka kişilerin bu fikirleri çalacaklarını düşünmeleri.

Ancak şöyle de bir gerçek var, bir fikir birinin aklına gelebiliyorsa, başkalarının da aklına gelebilir. Ancak herkes bu fikri hayata geçirmek için bir yatırım ya da çalışma yapmaz. Fikirlerinizi paylaşmaktan korkmayın, fikirlerinizi paylaşarak, bu projeleri daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Aldığınız geri bildirimler ve diğer yorumlar sonrasında bu projeyi nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi düşünebilirsiniz.

Yeni fikirler üretmek ve var olan fikirleri geliştirebilmek için görüşlerinizi paylaşmanız oldukça önemlidir. Fikirleriniz, size bir geri dönüş sağlamasa da başkalarının hayatlarını değiştirebilir. Girişimciliğin en güzel taraflarından biri de budur, “başkalarının hayatına değer katmak” .

Performansınızı aşırı derecede analiz etmeyin

Performans değerlendirmeleri aslında oldukça önemlidir. Şuan ki döneme kadar neler yapıp, neler yapmadığınızı ve hangi alanlara daha çok yoğunlaşmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir. Ancak kendi performansınızı aşırı bir şekilde değerlendirmek, moral ve motivasyon bozukluklarına neden olabilir.

Kendinizi başkalarıyla ve başkalarının başarılarıyla kıyaslamak ve kendi performansınızı bu konuda yetersiz bulmak canınızı sıkabilir. Herkesin hayat tarzı ve çalışma koşulları farklılık gösterecektir. Başkalarının hayatlarıyla kendinizi kıyaslamak yerine, elinizdeki imkanlarla en iyiyi başarmak için neler yapabileceğinize odaklanmalısınız.

Fazla değerlendirmenin başka bir sorunu da, yaptığınız işi beğenmemenize neden olabilir. Kendinizi mükemmele ulaştırmak yerine, önce yola koyulun. Yapmak istediğiniz şeyleri yapmaya başlayın, Hiçbir iş başladığında mükemmel değildir. Hiçbir kimse de mükemmel değildir ve mükemmel diye bir olgu da yoktur. Bu nedenle, elinizden gelenin en iyisini ortaya koymalı ve performansınız konusunda çok endişelenmemelisiniz.

Gerginlik yaratan durumlar öncesinde provalar yapın

Girişimcilik döneminde sizi tedirgin eden ya da sizi heyecanlandıran birçok olay olacaktır. Yatırım görüşmeleri, sektörel yayınlarla olan röportajlar, etkinlikler ve seminerlerde konuşmalar yapmak gibi birçok faktör sizi tedirgin edebilir.

Bu olayların öncesinde provalar yapmak, gerginliğinizi biraz daha azaltacaktır. Çünkü ilk kez böyle bir şey yapacağınız zaman, birçok bilinmeyenle karşılacaksınız. Bu bilinmeyenlere hazırlık olmak için, kendi başınıza bazı provalar yapabilirsiniz. Bir etkinlikte konuşmacı olacaksanız, bu konuşmanın provalarını yapabilir ve sahne duruşunuz üzerinde çalışabilirsiniz. Bir röportaj yapacaksanız, gelebilecek sorular üzerinde bir takım çalışmalar yapabilir ve diksiyonunuz üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Önceden provalar yapmak sizi hem rahatlatacaktır hem de o etkinlik anında kendinize daha çok güvenmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan