fbpx

Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

8 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız gerekiyor. Bir girişimici olarak kendi kişisel markanızı güçlendirmenizi sağlayacak bazı ipuçları bulunuyor.

Başarılarınız hakkında konuşmaktan çekinmeyin

Hayatınızda bir takım başarılar elde etmiş olabilirsiniz. Birçok kişi bu başarılar hakkında konuşmaktan çekinebiliyor; ancak kişisel markanızı güçlendirebilmek için bu başarılarınızı anlatmanız gerekiyor.

Şuan elde ettiğiniz başarıları, başkaları bilmiyor olabilir ve bu oldukça doğaldır. İsminizi henüz duyurmamış olabilirsiniz ve bu nedenle de elde ettiğiniz başarılardan bahsetmeniz gerekiyor.

Tabii ki burada başarılarınızı anlatırken bazı ince çizgileri geçmemeniz gerekiyor. Devamlı olarak kendinizden ve yaptıklarınızdan bahsetmek, kendini beğenmiş bir tavır olarak algılanabilir. Bu nedenle de kendinizi anlatırken, nerede ve nasıl anlattığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun aşırıya kaçması durumunda, insanlar sizin hakkınızda bazı olumsuz düşüncelere kapılabilirler.

Güçlü ilişkiler kurmak için çalışın

Kişisel markanızı güçlendirmek ve adınızı duyurmak için yapmanız gereken en önemli işlerden biri de sağlam ilişkiler kurmak olacaktır. Hem sosyal hayatınızda hem de sektörel ortamlarda iyi ilişkilerinizin olması oldukça önemlidir.

Sosyal ortamlardaki iyi ilişkileriniz, size manevi desteği sağlayacaktır. Sektörel alandaki ilişkiler ise iş konusunda size birçok fayda sağlayabilir. Alanındaki uzman kişilerle iyi ve sıcak bir iletişim kurduğunuzda, bu kişilerle fikir alışverişleri yaparak, iş konularında destek alabilirsiniz. İş hayatında iyi ilişkiler kurmak ve networkünüzü geniş tutmak, projelerinizi hayata geçirirken, birçok farklı insana ulaşmanızı sağlar.

Hem markanızı daha iyi tanıtma fırsatı bulursunuz hem de bir desteğe ihtiyacınız olduğunda bu networkünüzden yararlanabilirisniz.

Fikirlerinizi paylaşın

Girişimciler, içine dönük kişiler olmamalılar. Çevrelerindeki kişilerle devamlı olarak iletişim halinde olmalılar ve onların hayatlarını geliştirmek için fikirler üretmeliler.

Girişimcilerin kendilerine ait birçok fikri bulunur; fakat bu fikirleri paylaşmaktan çekinirler. Türkiye’de fikirleri paylaşmamak gibi bir inanış bulunuyor. Bunun nedeni ise girişimcilerin, bu fikirleri paylaştıklarında başka kişilerin bu fikirleri çalacaklarını düşünmeleri.

Ancak şöyle de bir gerçek var, bir fikir birinin aklına gelebiliyorsa, başkalarının da aklına gelebilir. Ancak herkes bu fikri hayata geçirmek için bir yatırım ya da çalışma yapmaz. Fikirlerinizi paylaşmaktan korkmayın, fikirlerinizi paylaşarak, bu projeleri daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Aldığınız geri bildirimler ve diğer yorumlar sonrasında bu projeyi nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi düşünebilirsiniz.

Yeni fikirler üretmek ve var olan fikirleri geliştirebilmek için görüşlerinizi paylaşmanız oldukça önemlidir. Fikirleriniz, size bir geri dönüş sağlamasa da başkalarının hayatlarını değiştirebilir. Girişimciliğin en güzel taraflarından biri de budur, “başkalarının hayatına değer katmak” .

Performansınızı aşırı derecede analiz etmeyin

Performans değerlendirmeleri aslında oldukça önemlidir. Şuan ki döneme kadar neler yapıp, neler yapmadığınızı ve hangi alanlara daha çok yoğunlaşmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir. Ancak kendi performansınızı aşırı bir şekilde değerlendirmek, moral ve motivasyon bozukluklarına neden olabilir.

Kendinizi başkalarıyla ve başkalarının başarılarıyla kıyaslamak ve kendi performansınızı bu konuda yetersiz bulmak canınızı sıkabilir. Herkesin hayat tarzı ve çalışma koşulları farklılık gösterecektir. Başkalarının hayatlarıyla kendinizi kıyaslamak yerine, elinizdeki imkanlarla en iyiyi başarmak için neler yapabileceğinize odaklanmalısınız.

Fazla değerlendirmenin başka bir sorunu da, yaptığınız işi beğenmemenize neden olabilir. Kendinizi mükemmele ulaştırmak yerine, önce yola koyulun. Yapmak istediğiniz şeyleri yapmaya başlayın, Hiçbir iş başladığında mükemmel değildir. Hiçbir kimse de mükemmel değildir ve mükemmel diye bir olgu da yoktur. Bu nedenle, elinizden gelenin en iyisini ortaya koymalı ve performansınız konusunda çok endişelenmemelisiniz.

Gerginlik yaratan durumlar öncesinde provalar yapın

Girişimcilik döneminde sizi tedirgin eden ya da sizi heyecanlandıran birçok olay olacaktır. Yatırım görüşmeleri, sektörel yayınlarla olan röportajlar, etkinlikler ve seminerlerde konuşmalar yapmak gibi birçok faktör sizi tedirgin edebilir.

Bu olayların öncesinde provalar yapmak, gerginliğinizi biraz daha azaltacaktır. Çünkü ilk kez böyle bir şey yapacağınız zaman, birçok bilinmeyenle karşılacaksınız. Bu bilinmeyenlere hazırlık olmak için, kendi başınıza bazı provalar yapabilirsiniz. Bir etkinlikte konuşmacı olacaksanız, bu konuşmanın provalarını yapabilir ve sahne duruşunuz üzerinde çalışabilirsiniz. Bir röportaj yapacaksanız, gelebilecek sorular üzerinde bir takım çalışmalar yapabilir ve diksiyonunuz üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Önceden provalar yapmak sizi hem rahatlatacaktır hem de o etkinlik anında kendinize daha çok güvenmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan