Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler

Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız gerekiyor. Bir girişimici olarak kendi kişisel markanızı güçlendirmenizi sağlayacak bazı ipuçları bulunuyor.

Başarılarınız hakkında konuşmaktan çekinmeyin

Hayatınızda bir takım başarılar elde etmiş olabilirsiniz. Birçok kişi bu başarılar hakkında konuşmaktan çekinebiliyor; ancak kişisel markanızı güçlendirebilmek için bu başarılarınızı anlatmanız gerekiyor.

Şuan elde ettiğiniz başarıları, başkaları bilmiyor olabilir ve bu oldukça doğaldır. İsminizi henüz duyurmamış olabilirsiniz ve bu nedenle de elde ettiğiniz başarılardan bahsetmeniz gerekiyor.

Tabii ki burada başarılarınızı anlatırken bazı ince çizgileri geçmemeniz gerekiyor. Devamlı olarak kendinizden ve yaptıklarınızdan bahsetmek, kendini beğenmiş bir tavır olarak algılanabilir. Bu nedenle de kendinizi anlatırken, nerede ve nasıl anlattığınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun aşırıya kaçması durumunda, insanlar sizin hakkınızda bazı olumsuz düşüncelere kapılabilirler.

Güçlü ilişkiler kurmak için çalışın

Kişisel markanızı güçlendirmek ve adınızı duyurmak için yapmanız gereken en önemli işlerden biri de sağlam ilişkiler kurmak olacaktır. Hem sosyal hayatınızda hem de sektörel ortamlarda iyi ilişkilerinizin olması oldukça önemlidir.

Sosyal ortamlardaki iyi ilişkileriniz, size manevi desteği sağlayacaktır. Sektörel alandaki ilişkiler ise iş konusunda size birçok fayda sağlayabilir. Alanındaki uzman kişilerle iyi ve sıcak bir iletişim kurduğunuzda, bu kişilerle fikir alışverişleri yaparak, iş konularında destek alabilirsiniz. İş hayatında iyi ilişkiler kurmak ve networkünüzü geniş tutmak, projelerinizi hayata geçirirken, birçok farklı insana ulaşmanızı sağlar.

Hem markanızı daha iyi tanıtma fırsatı bulursunuz hem de bir desteğe ihtiyacınız olduğunda bu networkünüzden yararlanabilirisniz.

Fikirlerinizi paylaşın

Girişimciler, içine dönük kişiler olmamalılar. Çevrelerindeki kişilerle devamlı olarak iletişim halinde olmalılar ve onların hayatlarını geliştirmek için fikirler üretmeliler.

Girişimcilerin kendilerine ait birçok fikri bulunur; fakat bu fikirleri paylaşmaktan çekinirler. Türkiye’de fikirleri paylaşmamak gibi bir inanış bulunuyor. Bunun nedeni ise girişimcilerin, bu fikirleri paylaştıklarında başka kişilerin bu fikirleri çalacaklarını düşünmeleri.

Ancak şöyle de bir gerçek var, bir fikir birinin aklına gelebiliyorsa, başkalarının da aklına gelebilir. Ancak herkes bu fikri hayata geçirmek için bir yatırım ya da çalışma yapmaz. Fikirlerinizi paylaşmaktan korkmayın, fikirlerinizi paylaşarak, bu projeleri daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Aldığınız geri bildirimler ve diğer yorumlar sonrasında bu projeyi nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi düşünebilirsiniz.

Yeni fikirler üretmek ve var olan fikirleri geliştirebilmek için görüşlerinizi paylaşmanız oldukça önemlidir. Fikirleriniz, size bir geri dönüş sağlamasa da başkalarının hayatlarını değiştirebilir. Girişimciliğin en güzel taraflarından biri de budur, “başkalarının hayatına değer katmak” .

Performansınızı aşırı derecede analiz etmeyin

Performans değerlendirmeleri aslında oldukça önemlidir. Şuan ki döneme kadar neler yapıp, neler yapmadığınızı ve hangi alanlara daha çok yoğunlaşmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir. Ancak kendi performansınızı aşırı bir şekilde değerlendirmek, moral ve motivasyon bozukluklarına neden olabilir.

Kendinizi başkalarıyla ve başkalarının başarılarıyla kıyaslamak ve kendi performansınızı bu konuda yetersiz bulmak canınızı sıkabilir. Herkesin hayat tarzı ve çalışma koşulları farklılık gösterecektir. Başkalarının hayatlarıyla kendinizi kıyaslamak yerine, elinizdeki imkanlarla en iyiyi başarmak için neler yapabileceğinize odaklanmalısınız.

Fazla değerlendirmenin başka bir sorunu da, yaptığınız işi beğenmemenize neden olabilir. Kendinizi mükemmele ulaştırmak yerine, önce yola koyulun. Yapmak istediğiniz şeyleri yapmaya başlayın, Hiçbir iş başladığında mükemmel değildir. Hiçbir kimse de mükemmel değildir ve mükemmel diye bir olgu da yoktur. Bu nedenle, elinizden gelenin en iyisini ortaya koymalı ve performansınız konusunda çok endişelenmemelisiniz.

Gerginlik yaratan durumlar öncesinde provalar yapın

Girişimcilik döneminde sizi tedirgin eden ya da sizi heyecanlandıran birçok olay olacaktır. Yatırım görüşmeleri, sektörel yayınlarla olan röportajlar, etkinlikler ve seminerlerde konuşmalar yapmak gibi birçok faktör sizi tedirgin edebilir.

Bu olayların öncesinde provalar yapmak, gerginliğinizi biraz daha azaltacaktır. Çünkü ilk kez böyle bir şey yapacağınız zaman, birçok bilinmeyenle karşılacaksınız. Bu bilinmeyenlere hazırlık olmak için, kendi başınıza bazı provalar yapabilirsiniz. Bir etkinlikte konuşmacı olacaksanız, bu konuşmanın provalarını yapabilir ve sahne duruşunuz üzerinde çalışabilirsiniz. Bir röportaj yapacaksanız, gelebilecek sorular üzerinde bir takım çalışmalar yapabilir ve diksiyonunuz üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz.

Önceden provalar yapmak sizi hem rahatlatacaktır hem de o etkinlik anında kendinize daha çok güvenmenizi sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Açma Rehberi
n11 Mağaza Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın