fbpx

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular bulunuyor. Hem tüketicileri rahatsız etmemek hem de reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm alabilmek için bazı taktikleri uygulamanız gerekir.

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Kullanıcılardan izin alın

Her şeyden önce kullanıcılardan izin almanız gerekiyor. Son birkaç yıldır, kullanıcı gizliliği ve kullanıcı izni olmadan ona promosyon ve reklam gönderimleri yapmanın ciddi yasal yaptırımları bulunmakta. Bu nedenle de kısa mesaj reklamları yapmadan önce veri tabanınıza kayıtlı olan kullanıcıların buna onay vermesini sağlamanız gerekiyor. Bunu yaparken, telefon bilgilerini istediğiniz zaman onlardan reklam ve promosyon içeriklerini kabul edip etmediklerini teyit eden form bilgileri kullanabilirsiniz. Bu izinleri almadan, reklam çalışmalarınızı yaptığınızda rahatsız olan kullanıcılar sizi şikayet ederek, yasal yaptırım uygulanmasını isteyebilirler.

Kişiselleştirmeye önem verin

Bu reklam çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için reklamı gösterdiğiniz kişinin ilgi duyabileceği ve onu ilgilendiren bir fırsat olması gerekir. Bu nedenle de tüm kampanyalarınız tüm tüketiciler için uygun değildir. Bunu sağlamak için kişiselleştirmeye önem vermelisiniz. Bu süreçte:

  • Abone listelerinizi kategoriye ayırın
  • Kategorileri oluştururken demografik yapıya önem verin
  • Tüketicilerin geçmiş alışverişlerini göz önünde bulundurun
  • Benzer demografik yapılara sahip kullanıcıları aynı kategoriye dahil edin
  • Farklı kategorilere özel farklı reklam kampanyaları çıkarak, daha kişisel çalışmalar yapın
  • SMS’lerinizde doğrudan kişiye hitap edecek şekilde başlayın

Kısa ve net olun

SMS reklamları ile tüketicilere ulaştığınızda mesajlarınızı hızlı bir şekilde vermeniz gerekir. Doğrudan telefon ile onlara ulaştığınız için onlara hızlı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir. Reklam içeriklerinizi kısa tutarak, 1-2 cümle içerisinde kampanyanın detaylarını vermeniz gerekir. Mesajı çok uzun yapmanız, hem onları rahatsız edecektir hem de reklamlarınızın geri dönüşümünü azaltacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Kısa mesaj reklamlarından geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıları mesajı okumaya ve onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmeniz gerekmektedir. Bunun için de eyleme çağrı ifadelerinizi kullanmanız önemlidir. Mesajınızın sonuna bir link ekleyerek, onları bu linke tıklamaya yönlendirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Zamanlama çok önemli

Zamanlama da kısa mesaj reklamlarında önemli bir unsurdur. Günün çok erken ya da çok geç saatlerinde mesaj gönderimi yapmanız doğrudan kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu nedenle de mesajı gönderdiğiniz saatleri ve günleri doğru seçmeniz gerekir.

Öğlen saatleri bu tür SMS reklamları için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra örneğin hafta sonu için bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, SMS gönderilerinizi Perşembe günü göndererek tüketicileri bilgilendirmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu reklamlarınızı hafta sonu kampanyanın bitimine 1 gün kala tekrar göndererek, kullanıcılar kampanyalarınızı hatırlatabilirsiniz.

Spam yapmayın

SMS reklamlarında spam yapmak kullanıcıların ciddi tepkisini çekmenize neden olacaktır. Bu sebeple de sürekli olarak onlara mesaj göndermemelisiniz. Onlara sunabileceğiniz gerçekten değerli bir bilgi veya fırsat olmadığı sürece reklam gönderileri yapmamanız oldukça önemlidir.

Sadece gereken zamanlarda gönderi yapın

Yukarıdaki maddeye ilişkin olarak, abonelerinize sadece yeni bir bilgi, ürün, hizmet ya da kampanya sunacağınız zaman bu reklam gösterimlerini yapmanız gerekir. Tüketicilerin gün içerisinde farklı markalardan da SMS aldıklarını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Sürekli mesaj alan kullanıcılar listenizden çıkma talebinde bulunabilir. Bu nedenle de spam yapmamak oldukça önemlidir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kısa mesaj yazımlarında hazırladığınızda içeriklerde aciliyet hissini vurgulamanız ve tüketicinin yakaladığı fırsatı öne çıkartacak cümleler seçmeye özen göstermeniz gerekir. Aciliyet hissinin olmaması, tüketicileri belli bir eyleme geçirmeyecektir. Bu nedenle de bu taktiği de SMS reklamlarınızda kullanmaya çalışın. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kısa mesaj reklamlarıyla ilgili sık sorulan sorular

Kısa mesajlarda hangi eyleme çağrı ifadeleri kullanımalı?

Kısa mesaj yazarken tüketicileri eyleme geçirmek için kullanabileceğiniz farklı ifadeler bulunuyor. “Hemen deneyin”, “Daha fazla bilgi alın”, “Ücretsiz Deneyin”, “Ücretsiz Kargo” gibi eyleme çağrı ifadeleri en sık kullanılan ifadeler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: En yüksek geri dönüşüm sağlan 8 call to action kalıbı

Kısa mesajlardan neden link kısaltma araçları kullanmak gerekiyor?

Kısa mesajlarınızdan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıların tıklayabileceği bir link vermeniz önemlidir. Normal link bağlantıları SMS üzerinde çok yer kaplayarak, iyi görünmeyeceği için de link kısaltma hizmetlerini kullanmanızda fayda vardır. Link kısaltma hizmetleri, belli bir URL adresinin daha kısa görünmesini sağlayarak gözün yorulmamasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan