Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

18 Şubat 2020
Sinan Oypan

Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular bulunuyor. Hem tüketicileri rahatsız etmemek hem de reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm alabilmek için bazı taktikleri uygulamanız gerekir.

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Kullanıcılardan izin alın

Her şeyden önce kullanıcılardan izin almanız gerekiyor. Son birkaç yıldır, kullanıcı gizliliği ve kullanıcı izni olmadan ona promosyon ve reklam gönderimleri yapmanın ciddi yasal yaptırımları bulunmakta. Bu nedenle de kısa mesaj reklamları yapmadan önce veri tabanınıza kayıtlı olan kullanıcıların buna onay vermesini sağlamanız gerekiyor. Bunu yaparken, telefon bilgilerini istediğiniz zaman onlardan reklam ve promosyon içeriklerini kabul edip etmediklerini teyit eden form bilgileri kullanabilirsiniz. Bu izinleri almadan, reklam çalışmalarınızı yaptığınızda rahatsız olan kullanıcılar sizi şikayet ederek, yasal yaptırım uygulanmasını isteyebilirler.

Kişiselleştirmeye önem verin

Bu reklam çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için reklamı gösterdiğiniz kişinin ilgi duyabileceği ve onu ilgilendiren bir fırsat olması gerekir. Bu nedenle de tüm kampanyalarınız tüm tüketiciler için uygun değildir. Bunu sağlamak için kişiselleştirmeye önem vermelisiniz. Bu süreçte:

  • Abone listelerinizi kategoriye ayırın
  • Kategorileri oluştururken demografik yapıya önem verin
  • Tüketicilerin geçmiş alışverişlerini göz önünde bulundurun
  • Benzer demografik yapılara sahip kullanıcıları aynı kategoriye dahil edin
  • Farklı kategorilere özel farklı reklam kampanyaları çıkarak, daha kişisel çalışmalar yapın
  • SMS’lerinizde doğrudan kişiye hitap edecek şekilde başlayın

Kısa ve net olun

SMS reklamları ile tüketicilere ulaştığınızda mesajlarınızı hızlı bir şekilde vermeniz gerekir. Doğrudan telefon ile onlara ulaştığınız için onlara hızlı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir. Reklam içeriklerinizi kısa tutarak, 1-2 cümle içerisinde kampanyanın detaylarını vermeniz gerekir. Mesajı çok uzun yapmanız, hem onları rahatsız edecektir hem de reklamlarınızın geri dönüşümünü azaltacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Kısa mesaj reklamlarından geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıları mesajı okumaya ve onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmeniz gerekmektedir. Bunun için de eyleme çağrı ifadelerinizi kullanmanız önemlidir. Mesajınızın sonuna bir link ekleyerek, onları bu linke tıklamaya yönlendirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Zamanlama çok önemli

Zamanlama da kısa mesaj reklamlarında önemli bir unsurdur. Günün çok erken ya da çok geç saatlerinde mesaj gönderimi yapmanız doğrudan kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu nedenle de mesajı gönderdiğiniz saatleri ve günleri doğru seçmeniz gerekir.

Öğlen saatleri bu tür SMS reklamları için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra örneğin hafta sonu için bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, SMS gönderilerinizi Perşembe günü göndererek tüketicileri bilgilendirmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu reklamlarınızı hafta sonu kampanyanın bitimine 1 gün kala tekrar göndererek, kullanıcılar kampanyalarınızı hatırlatabilirsiniz.

Spam yapmayın

SMS reklamlarında spam yapmak kullanıcıların ciddi tepkisini çekmenize neden olacaktır. Bu sebeple de sürekli olarak onlara mesaj göndermemelisiniz. Onlara sunabileceğiniz gerçekten değerli bir bilgi veya fırsat olmadığı sürece reklam gönderileri yapmamanız oldukça önemlidir.

Sadece gereken zamanlarda gönderi yapın

Yukarıdaki maddeye ilişkin olarak, abonelerinize sadece yeni bir bilgi, ürün, hizmet ya da kampanya sunacağınız zaman bu reklam gösterimlerini yapmanız gerekir. Tüketicilerin gün içerisinde farklı markalardan da SMS aldıklarını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Sürekli mesaj alan kullanıcılar listenizden çıkma talebinde bulunabilir. Bu nedenle de spam yapmamak oldukça önemlidir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kısa mesaj yazımlarında hazırladığınızda içeriklerde aciliyet hissini vurgulamanız ve tüketicinin yakaladığı fırsatı öne çıkartacak cümleler seçmeye özen göstermeniz gerekir. Aciliyet hissinin olmaması, tüketicileri belli bir eyleme geçirmeyecektir. Bu nedenle de bu taktiği de SMS reklamlarınızda kullanmaya çalışın. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kısa mesaj reklamlarıyla ilgili sık sorulan sorular

Kısa mesajlarda hangi eyleme çağrı ifadeleri kullanımalı?

Kısa mesaj yazarken tüketicileri eyleme geçirmek için kullanabileceğiniz farklı ifadeler bulunuyor. “Hemen deneyin”, “Daha fazla bilgi alın”, “Ücretsiz Deneyin”, “Ücretsiz Kargo” gibi eyleme çağrı ifadeleri en sık kullanılan ifadeler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: En yüksek geri dönüşüm sağlan 8 call to action kalıbı

Kısa mesajlardan neden link kısaltma araçları kullanmak gerekiyor?

Kısa mesajlarınızdan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıların tıklayabileceği bir link vermeniz önemlidir. Normal link bağlantıları SMS üzerinde çok yer kaplayarak, iyi görünmeyeceği için de link kısaltma hizmetlerini kullanmanızda fayda vardır. Link kısaltma hizmetleri, belli bir URL adresinin daha kısa görünmesini sağlayarak gözün yorulmamasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan