Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular bulunuyor. Hem tüketicileri rahatsız etmemek hem de reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm alabilmek için bazı taktikleri uygulamanız gerekir.

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Kullanıcılardan izin alın

Her şeyden önce kullanıcılardan izin almanız gerekiyor. Son birkaç yıldır, kullanıcı gizliliği ve kullanıcı izni olmadan ona promosyon ve reklam gönderimleri yapmanın ciddi yasal yaptırımları bulunmakta. Bu nedenle de kısa mesaj reklamları yapmadan önce veri tabanınıza kayıtlı olan kullanıcıların buna onay vermesini sağlamanız gerekiyor. Bunu yaparken, telefon bilgilerini istediğiniz zaman onlardan reklam ve promosyon içeriklerini kabul edip etmediklerini teyit eden form bilgileri kullanabilirsiniz. Bu izinleri almadan, reklam çalışmalarınızı yaptığınızda rahatsız olan kullanıcılar sizi şikayet ederek, yasal yaptırım uygulanmasını isteyebilirler.

Kişiselleştirmeye önem verin

Bu reklam çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için reklamı gösterdiğiniz kişinin ilgi duyabileceği ve onu ilgilendiren bir fırsat olması gerekir. Bu nedenle de tüm kampanyalarınız tüm tüketiciler için uygun değildir. Bunu sağlamak için kişiselleştirmeye önem vermelisiniz. Bu süreçte:

  • Abone listelerinizi kategoriye ayırın
  • Kategorileri oluştururken demografik yapıya önem verin
  • Tüketicilerin geçmiş alışverişlerini göz önünde bulundurun
  • Benzer demografik yapılara sahip kullanıcıları aynı kategoriye dahil edin
  • Farklı kategorilere özel farklı reklam kampanyaları çıkarak, daha kişisel çalışmalar yapın
  • SMS’lerinizde doğrudan kişiye hitap edecek şekilde başlayın

Kısa ve net olun

SMS reklamları ile tüketicilere ulaştığınızda mesajlarınızı hızlı bir şekilde vermeniz gerekir. Doğrudan telefon ile onlara ulaştığınız için onlara hızlı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir. Reklam içeriklerinizi kısa tutarak, 1-2 cümle içerisinde kampanyanın detaylarını vermeniz gerekir. Mesajı çok uzun yapmanız, hem onları rahatsız edecektir hem de reklamlarınızın geri dönüşümünü azaltacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Kısa mesaj reklamlarından geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıları mesajı okumaya ve onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmeniz gerekmektedir. Bunun için de eyleme çağrı ifadelerinizi kullanmanız önemlidir. Mesajınızın sonuna bir link ekleyerek, onları bu linke tıklamaya yönlendirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Zamanlama çok önemli

Zamanlama da kısa mesaj reklamlarında önemli bir unsurdur. Günün çok erken ya da çok geç saatlerinde mesaj gönderimi yapmanız doğrudan kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu nedenle de mesajı gönderdiğiniz saatleri ve günleri doğru seçmeniz gerekir.

Öğlen saatleri bu tür SMS reklamları için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra örneğin hafta sonu için bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, SMS gönderilerinizi Perşembe günü göndererek tüketicileri bilgilendirmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu reklamlarınızı hafta sonu kampanyanın bitimine 1 gün kala tekrar göndererek, kullanıcılar kampanyalarınızı hatırlatabilirsiniz.

Spam yapmayın

SMS reklamlarında spam yapmak kullanıcıların ciddi tepkisini çekmenize neden olacaktır. Bu sebeple de sürekli olarak onlara mesaj göndermemelisiniz. Onlara sunabileceğiniz gerçekten değerli bir bilgi veya fırsat olmadığı sürece reklam gönderileri yapmamanız oldukça önemlidir.

Sadece gereken zamanlarda gönderi yapın

Yukarıdaki maddeye ilişkin olarak, abonelerinize sadece yeni bir bilgi, ürün, hizmet ya da kampanya sunacağınız zaman bu reklam gösterimlerini yapmanız gerekir. Tüketicilerin gün içerisinde farklı markalardan da SMS aldıklarını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Sürekli mesaj alan kullanıcılar listenizden çıkma talebinde bulunabilir. Bu nedenle de spam yapmamak oldukça önemlidir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kısa mesaj yazımlarında hazırladığınızda içeriklerde aciliyet hissini vurgulamanız ve tüketicinin yakaladığı fırsatı öne çıkartacak cümleler seçmeye özen göstermeniz gerekir. Aciliyet hissinin olmaması, tüketicileri belli bir eyleme geçirmeyecektir. Bu nedenle de bu taktiği de SMS reklamlarınızda kullanmaya çalışın. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kısa mesaj reklamlarıyla ilgili sık sorulan sorular

Kısa mesajlarda hangi eyleme çağrı ifadeleri kullanımalı?

Kısa mesaj yazarken tüketicileri eyleme geçirmek için kullanabileceğiniz farklı ifadeler bulunuyor. “Hemen deneyin”, “Daha fazla bilgi alın”, “Ücretsiz Deneyin”, “Ücretsiz Kargo” gibi eyleme çağrı ifadeleri en sık kullanılan ifadeler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: En yüksek geri dönüşüm sağlan 8 call to action kalıbı

Kısa mesajlardan neden link kısaltma araçları kullanmak gerekiyor?

Kısa mesajlarınızdan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıların tıklayabileceği bir link vermeniz önemlidir. Normal link bağlantıları SMS üzerinde çok yer kaplayarak, iyi görünmeyeceği için de link kısaltma hizmetlerini kullanmanızda fayda vardır. Link kısaltma hizmetleri, belli bir URL adresinin daha kısa görünmesini sağlayarak gözün yorulmamasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin