Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular bulunuyor. Hem tüketicileri rahatsız etmemek hem de reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm alabilmek için bazı taktikleri uygulamanız gerekir.

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Kullanıcılardan izin alın

Her şeyden önce kullanıcılardan izin almanız gerekiyor. Son birkaç yıldır, kullanıcı gizliliği ve kullanıcı izni olmadan ona promosyon ve reklam gönderimleri yapmanın ciddi yasal yaptırımları bulunmakta. Bu nedenle de kısa mesaj reklamları yapmadan önce veri tabanınıza kayıtlı olan kullanıcıların buna onay vermesini sağlamanız gerekiyor. Bunu yaparken, telefon bilgilerini istediğiniz zaman onlardan reklam ve promosyon içeriklerini kabul edip etmediklerini teyit eden form bilgileri kullanabilirsiniz. Bu izinleri almadan, reklam çalışmalarınızı yaptığınızda rahatsız olan kullanıcılar sizi şikayet ederek, yasal yaptırım uygulanmasını isteyebilirler.

Kişiselleştirmeye önem verin

Bu reklam çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için reklamı gösterdiğiniz kişinin ilgi duyabileceği ve onu ilgilendiren bir fırsat olması gerekir. Bu nedenle de tüm kampanyalarınız tüm tüketiciler için uygun değildir. Bunu sağlamak için kişiselleştirmeye önem vermelisiniz. Bu süreçte:

  • Abone listelerinizi kategoriye ayırın
  • Kategorileri oluştururken demografik yapıya önem verin
  • Tüketicilerin geçmiş alışverişlerini göz önünde bulundurun
  • Benzer demografik yapılara sahip kullanıcıları aynı kategoriye dahil edin
  • Farklı kategorilere özel farklı reklam kampanyaları çıkarak, daha kişisel çalışmalar yapın
  • SMS’lerinizde doğrudan kişiye hitap edecek şekilde başlayın

Kısa ve net olun

SMS reklamları ile tüketicilere ulaştığınızda mesajlarınızı hızlı bir şekilde vermeniz gerekir. Doğrudan telefon ile onlara ulaştığınız için onlara hızlı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir. Reklam içeriklerinizi kısa tutarak, 1-2 cümle içerisinde kampanyanın detaylarını vermeniz gerekir. Mesajı çok uzun yapmanız, hem onları rahatsız edecektir hem de reklamlarınızın geri dönüşümünü azaltacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Kısa mesaj reklamlarından geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıları mesajı okumaya ve onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmeniz gerekmektedir. Bunun için de eyleme çağrı ifadelerinizi kullanmanız önemlidir. Mesajınızın sonuna bir link ekleyerek, onları bu linke tıklamaya yönlendirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Zamanlama çok önemli

Zamanlama da kısa mesaj reklamlarında önemli bir unsurdur. Günün çok erken ya da çok geç saatlerinde mesaj gönderimi yapmanız doğrudan kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu nedenle de mesajı gönderdiğiniz saatleri ve günleri doğru seçmeniz gerekir.

Öğlen saatleri bu tür SMS reklamları için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra örneğin hafta sonu için bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, SMS gönderilerinizi Perşembe günü göndererek tüketicileri bilgilendirmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu reklamlarınızı hafta sonu kampanyanın bitimine 1 gün kala tekrar göndererek, kullanıcılar kampanyalarınızı hatırlatabilirsiniz.

Spam yapmayın

SMS reklamlarında spam yapmak kullanıcıların ciddi tepkisini çekmenize neden olacaktır. Bu sebeple de sürekli olarak onlara mesaj göndermemelisiniz. Onlara sunabileceğiniz gerçekten değerli bir bilgi veya fırsat olmadığı sürece reklam gönderileri yapmamanız oldukça önemlidir.

Sadece gereken zamanlarda gönderi yapın

Yukarıdaki maddeye ilişkin olarak, abonelerinize sadece yeni bir bilgi, ürün, hizmet ya da kampanya sunacağınız zaman bu reklam gösterimlerini yapmanız gerekir. Tüketicilerin gün içerisinde farklı markalardan da SMS aldıklarını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Sürekli mesaj alan kullanıcılar listenizden çıkma talebinde bulunabilir. Bu nedenle de spam yapmamak oldukça önemlidir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kısa mesaj yazımlarında hazırladığınızda içeriklerde aciliyet hissini vurgulamanız ve tüketicinin yakaladığı fırsatı öne çıkartacak cümleler seçmeye özen göstermeniz gerekir. Aciliyet hissinin olmaması, tüketicileri belli bir eyleme geçirmeyecektir. Bu nedenle de bu taktiği de SMS reklamlarınızda kullanmaya çalışın. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kısa mesaj reklamlarıyla ilgili sık sorulan sorular

Kısa mesajlarda hangi eyleme çağrı ifadeleri kullanımalı?

Kısa mesaj yazarken tüketicileri eyleme geçirmek için kullanabileceğiniz farklı ifadeler bulunuyor. “Hemen deneyin”, “Daha fazla bilgi alın”, “Ücretsiz Deneyin”, “Ücretsiz Kargo” gibi eyleme çağrı ifadeleri en sık kullanılan ifadeler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: En yüksek geri dönüşüm sağlan 8 call to action kalıbı

Kısa mesajlardan neden link kısaltma araçları kullanmak gerekiyor?

Kısa mesajlarınızdan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıların tıklayabileceği bir link vermeniz önemlidir. Normal link bağlantıları SMS üzerinde çok yer kaplayarak, iyi görünmeyeceği için de link kısaltma hizmetlerini kullanmanızda fayda vardır. Link kısaltma hizmetleri, belli bir URL adresinin daha kısa görünmesini sağlayarak gözün yorulmamasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin