Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri

Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı önemli konular bulunuyor. Hem tüketicileri rahatsız etmemek hem de reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm alabilmek için bazı taktikleri uygulamanız gerekir.

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Kullanıcılardan izin alın

Her şeyden önce kullanıcılardan izin almanız gerekiyor. Son birkaç yıldır, kullanıcı gizliliği ve kullanıcı izni olmadan ona promosyon ve reklam gönderimleri yapmanın ciddi yasal yaptırımları bulunmakta. Bu nedenle de kısa mesaj reklamları yapmadan önce veri tabanınıza kayıtlı olan kullanıcıların buna onay vermesini sağlamanız gerekiyor. Bunu yaparken, telefon bilgilerini istediğiniz zaman onlardan reklam ve promosyon içeriklerini kabul edip etmediklerini teyit eden form bilgileri kullanabilirsiniz. Bu izinleri almadan, reklam çalışmalarınızı yaptığınızda rahatsız olan kullanıcılar sizi şikayet ederek, yasal yaptırım uygulanmasını isteyebilirler.

Kişiselleştirmeye önem verin

Bu reklam çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için reklamı gösterdiğiniz kişinin ilgi duyabileceği ve onu ilgilendiren bir fırsat olması gerekir. Bu nedenle de tüm kampanyalarınız tüm tüketiciler için uygun değildir. Bunu sağlamak için kişiselleştirmeye önem vermelisiniz. Bu süreçte:

  • Abone listelerinizi kategoriye ayırın
  • Kategorileri oluştururken demografik yapıya önem verin
  • Tüketicilerin geçmiş alışverişlerini göz önünde bulundurun
  • Benzer demografik yapılara sahip kullanıcıları aynı kategoriye dahil edin
  • Farklı kategorilere özel farklı reklam kampanyaları çıkarak, daha kişisel çalışmalar yapın
  • SMS’lerinizde doğrudan kişiye hitap edecek şekilde başlayın

Kısa ve net olun

SMS reklamları ile tüketicilere ulaştığınızda mesajlarınızı hızlı bir şekilde vermeniz gerekir. Doğrudan telefon ile onlara ulaştığınız için onlara hızlı bir şekilde bilgi sunmanız gerekir. Reklam içeriklerinizi kısa tutarak, 1-2 cümle içerisinde kampanyanın detaylarını vermeniz gerekir. Mesajı çok uzun yapmanız, hem onları rahatsız edecektir hem de reklamlarınızın geri dönüşümünü azaltacaktır.

Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin

Kısa mesaj reklamlarından geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıları mesajı okumaya ve onları belli bir eyleme geçmeye yönlendirmeniz gerekmektedir. Bunun için de eyleme çağrı ifadelerinizi kullanmanız önemlidir. Mesajınızın sonuna bir link ekleyerek, onları bu linke tıklamaya yönlendirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Zamanlama çok önemli

Zamanlama da kısa mesaj reklamlarında önemli bir unsurdur. Günün çok erken ya da çok geç saatlerinde mesaj gönderimi yapmanız doğrudan kullanıcıları rahatsız edecektir. Bu nedenle de mesajı gönderdiğiniz saatleri ve günleri doğru seçmeniz gerekir.

Öğlen saatleri bu tür SMS reklamları için oldukça idealdir. Bunun yanı sıra örneğin hafta sonu için bir kampanya yapmayı planlıyorsanız, SMS gönderilerinizi Perşembe günü göndererek tüketicileri bilgilendirmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu reklamlarınızı hafta sonu kampanyanın bitimine 1 gün kala tekrar göndererek, kullanıcılar kampanyalarınızı hatırlatabilirsiniz.

Spam yapmayın

SMS reklamlarında spam yapmak kullanıcıların ciddi tepkisini çekmenize neden olacaktır. Bu sebeple de sürekli olarak onlara mesaj göndermemelisiniz. Onlara sunabileceğiniz gerçekten değerli bir bilgi veya fırsat olmadığı sürece reklam gönderileri yapmamanız oldukça önemlidir.

Sadece gereken zamanlarda gönderi yapın

Yukarıdaki maddeye ilişkin olarak, abonelerinize sadece yeni bir bilgi, ürün, hizmet ya da kampanya sunacağınız zaman bu reklam gösterimlerini yapmanız gerekir. Tüketicilerin gün içerisinde farklı markalardan da SMS aldıklarını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Sürekli mesaj alan kullanıcılar listenizden çıkma talebinde bulunabilir. Bu nedenle de spam yapmamak oldukça önemlidir.

Aciliyet hissini vurgulayın

Kısa mesaj yazımlarında hazırladığınızda içeriklerde aciliyet hissini vurgulamanız ve tüketicinin yakaladığı fırsatı öne çıkartacak cümleler seçmeye özen göstermeniz gerekir. Aciliyet hissinin olmaması, tüketicileri belli bir eyleme geçirmeyecektir. Bu nedenle de bu taktiği de SMS reklamlarınızda kullanmaya çalışın. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Kısa mesaj reklamlarıyla ilgili sık sorulan sorular

Kısa mesajlarda hangi eyleme çağrı ifadeleri kullanımalı?

Kısa mesaj yazarken tüketicileri eyleme geçirmek için kullanabileceğiniz farklı ifadeler bulunuyor. “Hemen deneyin”, “Daha fazla bilgi alın”, “Ücretsiz Deneyin”, “Ücretsiz Kargo” gibi eyleme çağrı ifadeleri en sık kullanılan ifadeler arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: En yüksek geri dönüşüm sağlan 8 call to action kalıbı

Kısa mesajlardan neden link kısaltma araçları kullanmak gerekiyor?

Kısa mesajlarınızdan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanıcıların tıklayabileceği bir link vermeniz önemlidir. Normal link bağlantıları SMS üzerinde çok yer kaplayarak, iyi görünmeyeceği için de link kısaltma hizmetlerini kullanmanızda fayda vardır. Link kısaltma hizmetleri, belli bir URL adresinin daha kısa görünmesini sağlayarak gözün yorulmamasını sağlar. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan