Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir.

Aşağıdaki rehberlerimizden dropshipping ve toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını okuyabilirsiniz.

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bu rehberimizde ise kendi ürünlerinizi üretmenin artı ve eksi yönlerini ele alacağız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantajları

Esneklik ve yaratıcılık

Kendi ürünlerinizi üretmeye başladığınızda, üretim sürecini dilediğiniz gibi yönetebilir, ürün üzerinde dilediğiniz gibi çalışabilir ve ürünü daha iyi bir hale getirmek için geliştirmeler yapabilirsiniz. Pazardaki mevcut bir ürününün satışını yaptığınızda bu ürünü geliştirmek için herhangi bir çalışma yapamazsınız; ancak kendi üretiminizi yapmak ürünler üzerinde dilediğiniz gibi geliştirme yapmanıza olanak sağlar. Gelen müşteri geri bildirimleri sonrasında ürününüzü daha iyi bir hale getirebilir ve dilediğiniz zaman dilimleri içerisinde bu güncel versiyonları yayınlayabilirsiniz.

Hızlı test süreçleri ve prototip üretimi

Kendi ürünlerinizi üretirken ürünleri hızlı bir şekilde test edebilir ve prototipler geliştirebilirsiniz. Prototipler üzerindeki eksiklikleri ve hataları daha hızlı bir şekilde kontrol edebilir ve gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Orijinal ve size ait bir ürün sunmuş olursunuz

Kendi imalatınızı yaptığınızda rekabetten sıyrılma şansınız da daha çok olacaktır. Orijinal ve size ait bir ürününüzün olması ve ürünün başka üreticisinin olmaması pazardaki yerinizi sağlamlaştırırken, üretici firma olarak sizin elinizi güçlendirir.

Maliyetleri düşürür

Toplu olarak üretim yapmaya başladığınızda, üretim maliyetleriniz bir hayli düşecektir. Toptan ürün almaya kıyasla, kendi üretiminizi yapacağınız için bir ürün başına maliyetiniz bir hayli az olacaktır.

Yüksek kar marjı

Kendi ürünlerinizi daha düşük maliyetlerle üretebileceğiniz için, kar marjınızı da artırabilirsiniz. Özellikle orijinal ve pazarda benzeri olmayan bir ürün ürettiğinizde, ürün fiyatlandırmasını kendi belirleyeceğiniz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede de kar marjınızın artırmanız bir hayli fazla olacaktır. Dropshipping ve toptan ürün satın alma modellerinde kar marjlarınız daha düşüktür bu sebeple de kendi ürünlerinizi üretmeniz, kar marjlarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

Kendi ürünlerinizi üretmenin dezavantajları

Yeni bir pazar yaratma

Orijinal ve benzeri olmayan ürünler ürettiğiniz zaman yeni bir pazar yaratma ihtiyacınız olacaktır. Tüketicileri bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü göstermeniz ve pazarda bu ürününüz için bir talep oluşturmanız gerekir. Bu çalışmalar için ekstra tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmanız ve talep oluşturmak için farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir reklam ve pazarlama bütçesi ayırmanız gerekir.

Marka yaratma süreci

Yeni bir pazar yaratmanın yanı sıra bir de marka yaratma süreciniz olacaktır. Tüketiciler daha önceden sizin isminizi duymamış olabilirler. Bu sebeple de marka algısı yaratmanız, markanızı tanıtmanız ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekir. Bunun için yine belli bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekecektir.

Ar-Ge süreci ve maliyetleri

Bir ürünü üretmeden önce belli bir Ar-Ge sürecinizin olması gerekir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını analiz edip, onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürünün üretimi için fikirler geliştirmeniz gerekir. İlk bulduğunuz fikirler işe yaramayabilir bu sebeple de farklı farklı prototipler geliştirerek testler yapmanız gerekir. Tüm bu süreç belli bir zaman alır ve Ar-Ge işlemleri için belli bir sermaye ayırmanız gerekir.

Üretim sürecinde yaşanabilecek sorunları

Ürünleri kendiniz üretebileceğiniz gibi bir fabrika ya da kurum aracılığı ile de üretebilirsiniz. Bu durumda da yaşanabilecek bir takım sorunlar ortaya çıkar.

Kendi üretiminizi yapıyorsanız, üretim yapabilmek için belli bir alana, gerekli ham maddelere, kaynaklara ve iş makinelerine sahip olmanız gerekir. Tüm bunlar belli bir sermaye gerektireceği gibi tüm bunların bir de yönetim süreci devreye girecektir.

Bir fabrika ya da kurum aracılığı ile bu ürünleri ürettiriyorsanız, kurumun yaptığı çalışmaları takip etmeniz, üretim aşamasında yaşanabilecek sorunlara müdahale edebiliyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra kurumun verdiği teslim tarihine uyup uyamayacağını da takip etmelisiniz. Tabii ki bir kurum aracılığı ile üretim yapıyorsanız, bu kurumun masrafları ve hizmet bedelini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ürünün ilgi görmemesi

Ürettiğiniz ürün beklediğiniz talebi görmeyebilir. Tüketiciler bu ürünle ilgilenmeyebilir ya da siz ürünün tanıtımı için gerekli tanıtım çalışmalarını yapmamış olabilir. Bu durumda da toplu olarak ürettiğiniz ürünlerinizin değer kaybetmesi mümkündür. Aynı zamanda satmayan ürünleriniz nedeniyle zarar etmeye başlarsınız; çünkü üretim süreci için belli bir masraf yapmışsınızdır ve bu ürünler ilgi görmediğinde harcadığınız sermayenin karşılığını alamazsınız.

Bu sebeple de üretim öncesinde iyi bir pazar araştırması yapmanız, geniş çaplı üretime geçmeden önce bazı testler yaparak, tüketicilerin ilgisini ölçmeniz gerekir. Ön siparişler almayı deneyerek de ürüne olan talebi görmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede geniş çaplı üretim öncesinde nasıl bir yol izleyeceğinizi görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan