Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir.

Aşağıdaki rehberlerimizden dropshipping ve toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını okuyabilirsiniz.

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bu rehberimizde ise kendi ürünlerinizi üretmenin artı ve eksi yönlerini ele alacağız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantajları

Esneklik ve yaratıcılık

Kendi ürünlerinizi üretmeye başladığınızda, üretim sürecini dilediğiniz gibi yönetebilir, ürün üzerinde dilediğiniz gibi çalışabilir ve ürünü daha iyi bir hale getirmek için geliştirmeler yapabilirsiniz. Pazardaki mevcut bir ürününün satışını yaptığınızda bu ürünü geliştirmek için herhangi bir çalışma yapamazsınız; ancak kendi üretiminizi yapmak ürünler üzerinde dilediğiniz gibi geliştirme yapmanıza olanak sağlar. Gelen müşteri geri bildirimleri sonrasında ürününüzü daha iyi bir hale getirebilir ve dilediğiniz zaman dilimleri içerisinde bu güncel versiyonları yayınlayabilirsiniz.

Hızlı test süreçleri ve prototip üretimi

Kendi ürünlerinizi üretirken ürünleri hızlı bir şekilde test edebilir ve prototipler geliştirebilirsiniz. Prototipler üzerindeki eksiklikleri ve hataları daha hızlı bir şekilde kontrol edebilir ve gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Orijinal ve size ait bir ürün sunmuş olursunuz

Kendi imalatınızı yaptığınızda rekabetten sıyrılma şansınız da daha çok olacaktır. Orijinal ve size ait bir ürününüzün olması ve ürünün başka üreticisinin olmaması pazardaki yerinizi sağlamlaştırırken, üretici firma olarak sizin elinizi güçlendirir.

Maliyetleri düşürür

Toplu olarak üretim yapmaya başladığınızda, üretim maliyetleriniz bir hayli düşecektir. Toptan ürün almaya kıyasla, kendi üretiminizi yapacağınız için bir ürün başına maliyetiniz bir hayli az olacaktır.

Yüksek kar marjı

Kendi ürünlerinizi daha düşük maliyetlerle üretebileceğiniz için, kar marjınızı da artırabilirsiniz. Özellikle orijinal ve pazarda benzeri olmayan bir ürün ürettiğinizde, ürün fiyatlandırmasını kendi belirleyeceğiniz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede de kar marjınızın artırmanız bir hayli fazla olacaktır. Dropshipping ve toptan ürün satın alma modellerinde kar marjlarınız daha düşüktür bu sebeple de kendi ürünlerinizi üretmeniz, kar marjlarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

Kendi ürünlerinizi üretmenin dezavantajları

Yeni bir pazar yaratma

Orijinal ve benzeri olmayan ürünler ürettiğiniz zaman yeni bir pazar yaratma ihtiyacınız olacaktır. Tüketicileri bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü göstermeniz ve pazarda bu ürününüz için bir talep oluşturmanız gerekir. Bu çalışmalar için ekstra tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmanız ve talep oluşturmak için farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir reklam ve pazarlama bütçesi ayırmanız gerekir.

Marka yaratma süreci

Yeni bir pazar yaratmanın yanı sıra bir de marka yaratma süreciniz olacaktır. Tüketiciler daha önceden sizin isminizi duymamış olabilirler. Bu sebeple de marka algısı yaratmanız, markanızı tanıtmanız ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekir. Bunun için yine belli bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekecektir.

Ar-Ge süreci ve maliyetleri

Bir ürünü üretmeden önce belli bir Ar-Ge sürecinizin olması gerekir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını analiz edip, onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürünün üretimi için fikirler geliştirmeniz gerekir. İlk bulduğunuz fikirler işe yaramayabilir bu sebeple de farklı farklı prototipler geliştirerek testler yapmanız gerekir. Tüm bu süreç belli bir zaman alır ve Ar-Ge işlemleri için belli bir sermaye ayırmanız gerekir.

Üretim sürecinde yaşanabilecek sorunları

Ürünleri kendiniz üretebileceğiniz gibi bir fabrika ya da kurum aracılığı ile de üretebilirsiniz. Bu durumda da yaşanabilecek bir takım sorunlar ortaya çıkar.

Kendi üretiminizi yapıyorsanız, üretim yapabilmek için belli bir alana, gerekli ham maddelere, kaynaklara ve iş makinelerine sahip olmanız gerekir. Tüm bunlar belli bir sermaye gerektireceği gibi tüm bunların bir de yönetim süreci devreye girecektir.

Bir fabrika ya da kurum aracılığı ile bu ürünleri ürettiriyorsanız, kurumun yaptığı çalışmaları takip etmeniz, üretim aşamasında yaşanabilecek sorunlara müdahale edebiliyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra kurumun verdiği teslim tarihine uyup uyamayacağını da takip etmelisiniz. Tabii ki bir kurum aracılığı ile üretim yapıyorsanız, bu kurumun masrafları ve hizmet bedelini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ürünün ilgi görmemesi

Ürettiğiniz ürün beklediğiniz talebi görmeyebilir. Tüketiciler bu ürünle ilgilenmeyebilir ya da siz ürünün tanıtımı için gerekli tanıtım çalışmalarını yapmamış olabilir. Bu durumda da toplu olarak ürettiğiniz ürünlerinizin değer kaybetmesi mümkündür. Aynı zamanda satmayan ürünleriniz nedeniyle zarar etmeye başlarsınız; çünkü üretim süreci için belli bir masraf yapmışsınızdır ve bu ürünler ilgi görmediğinde harcadığınız sermayenin karşılığını alamazsınız.

Bu sebeple de üretim öncesinde iyi bir pazar araştırması yapmanız, geniş çaplı üretime geçmeden önce bazı testler yaparak, tüketicilerin ilgisini ölçmeniz gerekir. Ön siparişler almayı deneyerek de ürüne olan talebi görmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede geniş çaplı üretim öncesinde nasıl bir yol izleyeceğinizi görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin