fbpx

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir.

Aşağıdaki rehberlerimizden dropshipping ve toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını okuyabilirsiniz.

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bu rehberimizde ise kendi ürünlerinizi üretmenin artı ve eksi yönlerini ele alacağız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantajları

Esneklik ve yaratıcılık

Kendi ürünlerinizi üretmeye başladığınızda, üretim sürecini dilediğiniz gibi yönetebilir, ürün üzerinde dilediğiniz gibi çalışabilir ve ürünü daha iyi bir hale getirmek için geliştirmeler yapabilirsiniz. Pazardaki mevcut bir ürününün satışını yaptığınızda bu ürünü geliştirmek için herhangi bir çalışma yapamazsınız; ancak kendi üretiminizi yapmak ürünler üzerinde dilediğiniz gibi geliştirme yapmanıza olanak sağlar. Gelen müşteri geri bildirimleri sonrasında ürününüzü daha iyi bir hale getirebilir ve dilediğiniz zaman dilimleri içerisinde bu güncel versiyonları yayınlayabilirsiniz.

Hızlı test süreçleri ve prototip üretimi

Kendi ürünlerinizi üretirken ürünleri hızlı bir şekilde test edebilir ve prototipler geliştirebilirsiniz. Prototipler üzerindeki eksiklikleri ve hataları daha hızlı bir şekilde kontrol edebilir ve gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Orijinal ve size ait bir ürün sunmuş olursunuz

Kendi imalatınızı yaptığınızda rekabetten sıyrılma şansınız da daha çok olacaktır. Orijinal ve size ait bir ürününüzün olması ve ürünün başka üreticisinin olmaması pazardaki yerinizi sağlamlaştırırken, üretici firma olarak sizin elinizi güçlendirir.

Maliyetleri düşürür

Toplu olarak üretim yapmaya başladığınızda, üretim maliyetleriniz bir hayli düşecektir. Toptan ürün almaya kıyasla, kendi üretiminizi yapacağınız için bir ürün başına maliyetiniz bir hayli az olacaktır.

Yüksek kar marjı

Kendi ürünlerinizi daha düşük maliyetlerle üretebileceğiniz için, kar marjınızı da artırabilirsiniz. Özellikle orijinal ve pazarda benzeri olmayan bir ürün ürettiğinizde, ürün fiyatlandırmasını kendi belirleyeceğiniz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede de kar marjınızın artırmanız bir hayli fazla olacaktır. Dropshipping ve toptan ürün satın alma modellerinde kar marjlarınız daha düşüktür bu sebeple de kendi ürünlerinizi üretmeniz, kar marjlarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

Kendi ürünlerinizi üretmenin dezavantajları

Yeni bir pazar yaratma

Orijinal ve benzeri olmayan ürünler ürettiğiniz zaman yeni bir pazar yaratma ihtiyacınız olacaktır. Tüketicileri bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü göstermeniz ve pazarda bu ürününüz için bir talep oluşturmanız gerekir. Bu çalışmalar için ekstra tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmanız ve talep oluşturmak için farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir reklam ve pazarlama bütçesi ayırmanız gerekir.

Marka yaratma süreci

Yeni bir pazar yaratmanın yanı sıra bir de marka yaratma süreciniz olacaktır. Tüketiciler daha önceden sizin isminizi duymamış olabilirler. Bu sebeple de marka algısı yaratmanız, markanızı tanıtmanız ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekir. Bunun için yine belli bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekecektir.

Ar-Ge süreci ve maliyetleri

Bir ürünü üretmeden önce belli bir Ar-Ge sürecinizin olması gerekir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını analiz edip, onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürünün üretimi için fikirler geliştirmeniz gerekir. İlk bulduğunuz fikirler işe yaramayabilir bu sebeple de farklı farklı prototipler geliştirerek testler yapmanız gerekir. Tüm bu süreç belli bir zaman alır ve Ar-Ge işlemleri için belli bir sermaye ayırmanız gerekir.

Üretim sürecinde yaşanabilecek sorunları

Ürünleri kendiniz üretebileceğiniz gibi bir fabrika ya da kurum aracılığı ile de üretebilirsiniz. Bu durumda da yaşanabilecek bir takım sorunlar ortaya çıkar.

Kendi üretiminizi yapıyorsanız, üretim yapabilmek için belli bir alana, gerekli ham maddelere, kaynaklara ve iş makinelerine sahip olmanız gerekir. Tüm bunlar belli bir sermaye gerektireceği gibi tüm bunların bir de yönetim süreci devreye girecektir.

Bir fabrika ya da kurum aracılığı ile bu ürünleri ürettiriyorsanız, kurumun yaptığı çalışmaları takip etmeniz, üretim aşamasında yaşanabilecek sorunlara müdahale edebiliyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra kurumun verdiği teslim tarihine uyup uyamayacağını da takip etmelisiniz. Tabii ki bir kurum aracılığı ile üretim yapıyorsanız, bu kurumun masrafları ve hizmet bedelini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ürünün ilgi görmemesi

Ürettiğiniz ürün beklediğiniz talebi görmeyebilir. Tüketiciler bu ürünle ilgilenmeyebilir ya da siz ürünün tanıtımı için gerekli tanıtım çalışmalarını yapmamış olabilir. Bu durumda da toplu olarak ürettiğiniz ürünlerinizin değer kaybetmesi mümkündür. Aynı zamanda satmayan ürünleriniz nedeniyle zarar etmeye başlarsınız; çünkü üretim süreci için belli bir masraf yapmışsınızdır ve bu ürünler ilgi görmediğinde harcadığınız sermayenin karşılığını alamazsınız.

Bu sebeple de üretim öncesinde iyi bir pazar araştırması yapmanız, geniş çaplı üretime geçmeden önce bazı testler yaparak, tüketicilerin ilgisini ölçmeniz gerekir. Ön siparişler almayı deneyerek de ürüne olan talebi görmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede geniş çaplı üretim öncesinde nasıl bir yol izleyeceğinizi görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan