Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir.

Aşağıdaki rehberlerimizden dropshipping ve toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını okuyabilirsiniz.

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bu rehberimizde ise kendi ürünlerinizi üretmenin artı ve eksi yönlerini ele alacağız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantajları

Esneklik ve yaratıcılık

Kendi ürünlerinizi üretmeye başladığınızda, üretim sürecini dilediğiniz gibi yönetebilir, ürün üzerinde dilediğiniz gibi çalışabilir ve ürünü daha iyi bir hale getirmek için geliştirmeler yapabilirsiniz. Pazardaki mevcut bir ürününün satışını yaptığınızda bu ürünü geliştirmek için herhangi bir çalışma yapamazsınız; ancak kendi üretiminizi yapmak ürünler üzerinde dilediğiniz gibi geliştirme yapmanıza olanak sağlar. Gelen müşteri geri bildirimleri sonrasında ürününüzü daha iyi bir hale getirebilir ve dilediğiniz zaman dilimleri içerisinde bu güncel versiyonları yayınlayabilirsiniz.

Hızlı test süreçleri ve prototip üretimi

Kendi ürünlerinizi üretirken ürünleri hızlı bir şekilde test edebilir ve prototipler geliştirebilirsiniz. Prototipler üzerindeki eksiklikleri ve hataları daha hızlı bir şekilde kontrol edebilir ve gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Orijinal ve size ait bir ürün sunmuş olursunuz

Kendi imalatınızı yaptığınızda rekabetten sıyrılma şansınız da daha çok olacaktır. Orijinal ve size ait bir ürününüzün olması ve ürünün başka üreticisinin olmaması pazardaki yerinizi sağlamlaştırırken, üretici firma olarak sizin elinizi güçlendirir.

Maliyetleri düşürür

Toplu olarak üretim yapmaya başladığınızda, üretim maliyetleriniz bir hayli düşecektir. Toptan ürün almaya kıyasla, kendi üretiminizi yapacağınız için bir ürün başına maliyetiniz bir hayli az olacaktır.

Yüksek kar marjı

Kendi ürünlerinizi daha düşük maliyetlerle üretebileceğiniz için, kar marjınızı da artırabilirsiniz. Özellikle orijinal ve pazarda benzeri olmayan bir ürün ürettiğinizde, ürün fiyatlandırmasını kendi belirleyeceğiniz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede de kar marjınızın artırmanız bir hayli fazla olacaktır. Dropshipping ve toptan ürün satın alma modellerinde kar marjlarınız daha düşüktür bu sebeple de kendi ürünlerinizi üretmeniz, kar marjlarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

Kendi ürünlerinizi üretmenin dezavantajları

Yeni bir pazar yaratma

Orijinal ve benzeri olmayan ürünler ürettiğiniz zaman yeni bir pazar yaratma ihtiyacınız olacaktır. Tüketicileri bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü göstermeniz ve pazarda bu ürününüz için bir talep oluşturmanız gerekir. Bu çalışmalar için ekstra tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmanız ve talep oluşturmak için farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir reklam ve pazarlama bütçesi ayırmanız gerekir.

Marka yaratma süreci

Yeni bir pazar yaratmanın yanı sıra bir de marka yaratma süreciniz olacaktır. Tüketiciler daha önceden sizin isminizi duymamış olabilirler. Bu sebeple de marka algısı yaratmanız, markanızı tanıtmanız ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekir. Bunun için yine belli bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekecektir.

Ar-Ge süreci ve maliyetleri

Bir ürünü üretmeden önce belli bir Ar-Ge sürecinizin olması gerekir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını analiz edip, onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürünün üretimi için fikirler geliştirmeniz gerekir. İlk bulduğunuz fikirler işe yaramayabilir bu sebeple de farklı farklı prototipler geliştirerek testler yapmanız gerekir. Tüm bu süreç belli bir zaman alır ve Ar-Ge işlemleri için belli bir sermaye ayırmanız gerekir.

Üretim sürecinde yaşanabilecek sorunları

Ürünleri kendiniz üretebileceğiniz gibi bir fabrika ya da kurum aracılığı ile de üretebilirsiniz. Bu durumda da yaşanabilecek bir takım sorunlar ortaya çıkar.

Kendi üretiminizi yapıyorsanız, üretim yapabilmek için belli bir alana, gerekli ham maddelere, kaynaklara ve iş makinelerine sahip olmanız gerekir. Tüm bunlar belli bir sermaye gerektireceği gibi tüm bunların bir de yönetim süreci devreye girecektir.

Bir fabrika ya da kurum aracılığı ile bu ürünleri ürettiriyorsanız, kurumun yaptığı çalışmaları takip etmeniz, üretim aşamasında yaşanabilecek sorunlara müdahale edebiliyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra kurumun verdiği teslim tarihine uyup uyamayacağını da takip etmelisiniz. Tabii ki bir kurum aracılığı ile üretim yapıyorsanız, bu kurumun masrafları ve hizmet bedelini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ürünün ilgi görmemesi

Ürettiğiniz ürün beklediğiniz talebi görmeyebilir. Tüketiciler bu ürünle ilgilenmeyebilir ya da siz ürünün tanıtımı için gerekli tanıtım çalışmalarını yapmamış olabilir. Bu durumda da toplu olarak ürettiğiniz ürünlerinizin değer kaybetmesi mümkündür. Aynı zamanda satmayan ürünleriniz nedeniyle zarar etmeye başlarsınız; çünkü üretim süreci için belli bir masraf yapmışsınızdır ve bu ürünler ilgi görmediğinde harcadığınız sermayenin karşılığını alamazsınız.

Bu sebeple de üretim öncesinde iyi bir pazar araştırması yapmanız, geniş çaplı üretime geçmeden önce bazı testler yaparak, tüketicilerin ilgisini ölçmeniz gerekir. Ön siparişler almayı deneyerek de ürüne olan talebi görmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede geniş çaplı üretim öncesinde nasıl bir yol izleyeceğinizi görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan