Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

4 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir.

Aşağıdaki rehberlerimizden dropshipping ve toptan ürün almanın avantaj ve dezavantajlarını okuyabilirsiniz.

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Bu rehberimizde ise kendi ürünlerinizi üretmenin artı ve eksi yönlerini ele alacağız.

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantajları

Esneklik ve yaratıcılık

Kendi ürünlerinizi üretmeye başladığınızda, üretim sürecini dilediğiniz gibi yönetebilir, ürün üzerinde dilediğiniz gibi çalışabilir ve ürünü daha iyi bir hale getirmek için geliştirmeler yapabilirsiniz. Pazardaki mevcut bir ürününün satışını yaptığınızda bu ürünü geliştirmek için herhangi bir çalışma yapamazsınız; ancak kendi üretiminizi yapmak ürünler üzerinde dilediğiniz gibi geliştirme yapmanıza olanak sağlar. Gelen müşteri geri bildirimleri sonrasında ürününüzü daha iyi bir hale getirebilir ve dilediğiniz zaman dilimleri içerisinde bu güncel versiyonları yayınlayabilirsiniz.

Hızlı test süreçleri ve prototip üretimi

Kendi ürünlerinizi üretirken ürünleri hızlı bir şekilde test edebilir ve prototipler geliştirebilirsiniz. Prototipler üzerindeki eksiklikleri ve hataları daha hızlı bir şekilde kontrol edebilir ve gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Orijinal ve size ait bir ürün sunmuş olursunuz

Kendi imalatınızı yaptığınızda rekabetten sıyrılma şansınız da daha çok olacaktır. Orijinal ve size ait bir ürününüzün olması ve ürünün başka üreticisinin olmaması pazardaki yerinizi sağlamlaştırırken, üretici firma olarak sizin elinizi güçlendirir.

Maliyetleri düşürür

Toplu olarak üretim yapmaya başladığınızda, üretim maliyetleriniz bir hayli düşecektir. Toptan ürün almaya kıyasla, kendi üretiminizi yapacağınız için bir ürün başına maliyetiniz bir hayli az olacaktır.

Yüksek kar marjı

Kendi ürünlerinizi daha düşük maliyetlerle üretebileceğiniz için, kar marjınızı da artırabilirsiniz. Özellikle orijinal ve pazarda benzeri olmayan bir ürün ürettiğinizde, ürün fiyatlandırmasını kendi belirleyeceğiniz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede de kar marjınızın artırmanız bir hayli fazla olacaktır. Dropshipping ve toptan ürün satın alma modellerinde kar marjlarınız daha düşüktür bu sebeple de kendi ürünlerinizi üretmeniz, kar marjlarınızı yükseltmenize yardımcı olur.

Kendi ürünlerinizi üretmenin dezavantajları

Yeni bir pazar yaratma

Orijinal ve benzeri olmayan ürünler ürettiğiniz zaman yeni bir pazar yaratma ihtiyacınız olacaktır. Tüketicileri bu ürünler hakkında bilgilendirmeniz, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü göstermeniz ve pazarda bu ürününüz için bir talep oluşturmanız gerekir. Bu çalışmalar için ekstra tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapmanız ve talep oluşturmak için farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız gerekir. Bunun için de belli bir reklam ve pazarlama bütçesi ayırmanız gerekir.

Marka yaratma süreci

Yeni bir pazar yaratmanın yanı sıra bir de marka yaratma süreciniz olacaktır. Tüketiciler daha önceden sizin isminizi duymamış olabilirler. Bu sebeple de marka algısı yaratmanız, markanızı tanıtmanız ve yaptığınız işleri duyurmanız gerekir. Bunun için yine belli bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerekecektir.

Ar-Ge süreci ve maliyetleri

Bir ürünü üretmeden önce belli bir Ar-Ge sürecinizin olması gerekir. Tüketicilerin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını analiz edip, onların bu ihtiyaçlarını karşılayacak bir ürünün üretimi için fikirler geliştirmeniz gerekir. İlk bulduğunuz fikirler işe yaramayabilir bu sebeple de farklı farklı prototipler geliştirerek testler yapmanız gerekir. Tüm bu süreç belli bir zaman alır ve Ar-Ge işlemleri için belli bir sermaye ayırmanız gerekir.

Üretim sürecinde yaşanabilecek sorunları

Ürünleri kendiniz üretebileceğiniz gibi bir fabrika ya da kurum aracılığı ile de üretebilirsiniz. Bu durumda da yaşanabilecek bir takım sorunlar ortaya çıkar.

Kendi üretiminizi yapıyorsanız, üretim yapabilmek için belli bir alana, gerekli ham maddelere, kaynaklara ve iş makinelerine sahip olmanız gerekir. Tüm bunlar belli bir sermaye gerektireceği gibi tüm bunların bir de yönetim süreci devreye girecektir.

Bir fabrika ya da kurum aracılığı ile bu ürünleri ürettiriyorsanız, kurumun yaptığı çalışmaları takip etmeniz, üretim aşamasında yaşanabilecek sorunlara müdahale edebiliyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra kurumun verdiği teslim tarihine uyup uyamayacağını da takip etmelisiniz. Tabii ki bir kurum aracılığı ile üretim yapıyorsanız, bu kurumun masrafları ve hizmet bedelini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Ürünün ilgi görmemesi

Ürettiğiniz ürün beklediğiniz talebi görmeyebilir. Tüketiciler bu ürünle ilgilenmeyebilir ya da siz ürünün tanıtımı için gerekli tanıtım çalışmalarını yapmamış olabilir. Bu durumda da toplu olarak ürettiğiniz ürünlerinizin değer kaybetmesi mümkündür. Aynı zamanda satmayan ürünleriniz nedeniyle zarar etmeye başlarsınız; çünkü üretim süreci için belli bir masraf yapmışsınızdır ve bu ürünler ilgi görmediğinde harcadığınız sermayenin karşılığını alamazsınız.

Bu sebeple de üretim öncesinde iyi bir pazar araştırması yapmanız, geniş çaplı üretime geçmeden önce bazı testler yaparak, tüketicilerin ilgisini ölçmeniz gerekir. Ön siparişler almayı deneyerek de ürüne olan talebi görmeye başlayabilirsiniz. Bu sayede geniş çaplı üretim öncesinde nasıl bir yol izleyeceğinizi görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan