Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler

28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler

Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler yapmaları gerektiğini ele alacağız.

Bir iş kurma fikri cazip gelse de, öncelikle bu işe kendinizi adamanız gerektiğini ve bu yolda birçok engelle ve sorunla karşılaşabileceğinizi kabullenmeniz gerekiyor. Sıfırdan bir iş kurmak hem mental hem de maddi olarak sizi biraz sınayacaktır. Ancak gözünüz korkmasın, inandığınız ve uğrunda çabalayacağınız bir iş fikriniz varsa, bu mücadelelerin karşılığını da alacaksınızdır.

İş fikrinizi bulun

Öncelikle ne iş yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Aklınızda bir iş modeli var mı? Hangi sektörde yer alacağınıza karar verdiniz mi? Eğer yeni bir iş fikri bulmakta zorlanıyorsanız, “Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem” isimli yazımız yeni fikirler bulmanıza yardımcı olabilir.

Bulduğunuz fikir hayata geçirilebilir mi? Yapacağınız işin hayata geçirilebilecek bir model olduğunu da kesinleştirmelisiniz. Hem finansal açıdan hem de Türkiye’de böyle bir modelin işe yarayıp yaramayacağını önceden araştırmalısınız.

Fikriniz orijinal olsun. Sırf çok popüler diye bir işe atılmayın. Çünkü sizin gibi düşünen birçok kişi olacaktır ve bir süre sonra sektördeki rekabetle baş edemez bir hale gelebilirsiniz. Sektörde çok fazla rakip olması, ürün fiyatlarının düşmesine neden olacaktır. Bu da karlılığınızı azaltacağı için sıkıntılar yaşamanıza neden olabilir. Bu sebeple de orijinal bir fikir veya ürün bulmanız daha yararlı olacaktır.

İş planınızı hazırlayın

Fikrinizi ve satacağınız ürün/hizmetleri bulduktan sonra sıra iş planınızı yapmakta. İş planı hazırlamanız birçok konuda sizi zaten hazır duruma getirecektir. Kapsamlı bir iş planında, kısa ve uzun vadeli planlarınız, pazarlama ve reklam stratejileriniz, büyüme planlarınız gibi birçok detayı planlamanız gerekecektir. Eğer iş planı hazırlama konusunda bilginiz yoksa, “İş planı nasıl hazırlanır?” isimli rehberimize bakabilirsiniz. Buradaki adımları tamamlayarak kendi planınızı oluşturabilirsiniz.

Potansiyel pazarınızı belirleyin

Bir iş kurmadan önce yapmanız gerekenlerden biri de pazar araştırması yapmak. Yapacağınız iş ne kadarlık bir kesime hitap edecek. Bu pazarın mevcut durumu nedir ve yakın ile uzak gelecekte bu pazar ne kadar büyüyecek? Gelişmeye açık bir pazar mı? Tüketicilerin bu sektör için alışveriş alışkanlıkları nelerdir? Bu tüketici grubu, uzun vadede size karlılık sağlayacak mı? Bu soruları sormak ve yanıtlamak, işinizin potansiyeli hakkında size oturaklı bilgiler verecektir.

Rekabeti araştırın

Pazar araştırması yaparken, bir yandan da rakip analizi yapmanız gerekiyor. Pazardaki rekabet ne durumda? Bu sektörde çok büyük firmalar var mı? Varsa bunlarla rekabet edebilecek finansal gücünüz var mı? Siz bu firmalardan nasıl farklılaşmayı planlıyorsunuz? Tüketicilere, onların sunmadığı ne gibi çözümler ya da hizmetler sunacaksınız? Rekabet durumunu incelemek, size hem sektörde ne ile karşılaşacağınızı hem de pazarın mevcut durumunu gösterir.

Pazarlama planı yapın

Pazarlama planı yapmak, kuracağınız işi tanıtmak için neler yapacağınız konusunda size birçok fikir verecektir. İş fikrinizi, tüketicilere ulaştırmak için neler yapmanız gerekiyor? Hangi mecraları kullanarak onlara daha iyi ulaşabilirsiniz? Fiziksel mi yoksa online reklam ve tanıtım çalışmaları yapacaksınız?

Yerel basın, dergi, gazete ya da bilboard reklamları gibi seçeneklerden yararlanabilirsiniz; fakat geri dönüşümlerinizi ölçümleme adına dijital pazarlama çalışmalarından da yararlanmanız gerekecektir. Özellikle büyük bir bütçeniz yoksa, dijital reklamlar bu konuda size daha fazla yardım edebilir. Çünkü hem internet üzerinden çok fazla kişiye ulaşabilir hem de yaptığınız yatırımların geri dönüşümünü (ROI) ölçümleyebilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam ipuçları için aşağıdaki kategorilerimizde bulunan rehberlere bakabilirsiniz.

Sosyal medya yönetim rehberleri

Pazarlama ve reklam ipuçları

Sermayenizi oluşturun

Bir iş kurmak için en çok sermayeye ihtiyacınız olacak. Elinizde belli bir birikim olabilir. Bunu işinizi kurmak için kullanabilirsiniz. Ancak böyle bir durumda şunu unutmamanız lazım, kendinizin ve ailenizin ihtiyaçlarını da bu süre içinde karşılayabilmeniz gerekir. Bu nedenle de işinize yatırım yaparken, bu ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek bir meblağı kenara ayırmalısınız. Çünkü işinizi kurduktan bir süre sonra para kazanmakta zorlanabilirsiniz. Şirketiniz ayağa kalkana kadar, kendinizin ve bakmanız gereken kişilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir paranız olmalı.

Eğer elinizde bir sermaye yoksa, kredi başvuruları yapabilir, devlet destekli hibe kredilerden (KOSGEB) yararlanabilir ya da melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Şirket kurma süreci

Yasal olarak faaliyet gösterebilmeniz için bir şirket sahibi olmanız gerekiyor. Eğer küçük çaplı bir iş yapmayı planlıyorsanız, şahıs şirketi kurarak, işinizi hayata geçirebilirsiniz. Eğer birkaç ortaklı ve sermayesi daha yüksek bir iş kuracaksanız bu durumda limited şirket kurmanız daha yararlı olacaktır. Şahıs ve limited şirket kurmakla ilgili bilgi almak için aşağıdaki yazı ve videoya göz atabilirsiniz

Limited şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Ofis veya dükkan açmak

Şirketinizi kurduktan ve yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra artık ofis veya dükkan açma işlemlerine başlayabilirsiniz. Şirketinizin barınacağı bir ofise ya da dükkana ihtiyacınız olacak. Bunun için bir yeri kiralamanız gerekebilir.

Bir yeri kiralarken, bu yer için 3 ayda bir Stopaj vergisi ödeyeceğinizi de unutmamalısınız. Bunun yanı sıra, ofis için mobilya ve dekorasyon masrafınız olacaktır. İş yerinizde bulunması gereken demirbaşları da unutmamanız gerekiyor. Bunlara ek olarak aylık olarak mekanın faturalarını ve ekstra ofis masraflarını da göz önünde bulundurmalısınız.

Eğer e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ve ilk etapta küçük çaplı bir iş yapmayı planlıyorsanız, Home Office şeklinde de çalışabilirsiniz. Evinizin bir odasını çalışma alanı olarak göstererek şirketinizi açabilirsiniz.

Evden çalışmak birçok masrafınızı azaltacaktır. Tabii ki yine Stopaj Vergisi ödeyeceksiniz; ancak sıfırdan bir ofis açmanın masrafları olmayacağı gibi, aylık olarak ödeyeceğiniz faturaların da sayısı azalacaktır. İlk etapta küçük çaplı bir operasyon yapmayı planlıyorsanız, evden çalışmak sizi birçok maddi yükten kurtaracaktır.

Tüm bu çalışmaları yaptıktan sonra artık işinizi kurmaya ve çalışmaya hazırsınız. Tabii ki bunu bir yolculuk olarak düşünmek gerekiyor ve bu yolculuk sırasında kimi zaman hava yağmurlu kimi zaman da güneşli olacaktır. Bu nedenle de hazırlık olmanız oldukça önemli olacaktır.

Eğer bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız, bu konuda size yardımcı olabiliriz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek, size sunduğumuz hizmetler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunmanız halinde, hizmetlerimizi bu süre boyuca deneme fırsatınız olacaktır.

Bir e-ticaret sitesi kurmak için nelere ihtiyacınız olduğunu aşağıdaki videomuzdan öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin