Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?

23 Şubat 2017
Sinan Oypan

Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu algısı yatıyor.

Tabii ki büyük bir sermaye ile küçük bir sermaye ile iş kurmak arasında büyük farklar bulunuyor; ancak büyük sermayelere sahip olmak herkesin elinde olan bir seçenek olmuyor. Bu sebeple de küçük sermayelerle de iş kurmak gerekebiliyor.

Sermayenin küçük olması, bazı süreçleri uzatacağı ve girişimcilerinin karşına biraz daha problem çıkartacağı için göz korkutabiliyor. Fakat ilk etapta küçük adımlar atmak ve düşük bir sermaye ile işe başmak; gelecekte işinizi büyütmenize yardımcı olabilir ve aynı zamanda beklenmedik zamanlarda beklenmedik kapıların açılmasını sağlayabilir. Çünkü işinizi kurmaya bugün başlamak, yarın ya da bir yıl sonra başlamaktan daha fazla yol kat etmenizi sağlayacaktır.

Peki, düşük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz? Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız e-ticaret paketlerimize bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak da hizmetlerimizi satın almadan önce deneyebilirsiniz.

Mevcut işinizden ayrılmayın

İlk etapta şu anki mevcut işinizden ayrılmamanız oldukça önemli. Elinizde belli bir sermaye varsa bunu işinizi kurmak için harcayacaksınız; ancak günlük yaşamınıza devam edebilmek, faturalarınızı ödemek ve diğer harcamalarınızı karşılaması için de belli bir paraya ihtiyacınız olacak. Bu durumda da mevcut işiniz sizin hayattaki zorunlu ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir maddi araç olacağı için, bu işten ayrılmayı daha sonraya ertelemelisiniz.

En iyi bildiğiniz konuya odaklanın

En iyi bildiğiniz ve uzmanı olduğunu konu üzerine odaklanmanız, harcamalarınızı bir hayli azaltacaktır. Bilmediğiniz bir alan üzerinde bir iş kurmayı planladığınızda öğrenmeniz gereken bir takım konular olacaktır. Bazı konuları öğrenme fırsatınız olmayabilir ve bu durumda da dışarıdan hizmet almanız gerekebilir. Dışarıdan alacağınız hizmetler de size ekstra bir masraf oluşturacaktır. Ancak uzman olduğunuz ya da bilgi ve ilginizin olduğu bir alana yönelmek, kendi başınıza bu işleri yapma şansı doğurur; bu da masraflarınızı bir hayli azaltacaktır.

İhtiyaç listenizi belirleyin

Şirketinizi kurmadan önce, öncelik listenizi belirlemelisiniz. Bu öncelik listenizde şirketinizi kurmak için nelere ihtiyacınız olduğunu kalem kalem listemelisiniz. İşiniz için gerekli olan yazılımlar, programlar, altyapı, ofis ve benzeri kalemleri listeleyerek, madde başına bu ihtiyaçların ne kadara mal olacağını da not etmelisiniz. Böylelikle daha işin başında ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olduğunu görebilirsiniz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Yapacağınız işin koşullarını değerlendirdikten sonra, listenizde gereksiz olan kalemleri çıkartmaya başlayabilirsiniz. Yapacağınız işi evinizden yürütebilecekseniz bir ofise ihtiyacınız olmayacaktır; gereksiz cihaz ve yazılımları da listenizden çıkartabilirsiniz.

İlk önceliğiniz, işin kurulma aşamasında mümkün olan en az harcamayla maksimum işi yapmak olduğu için, gereksiz harcamalardan kaçınmak olmalı. Kendi işinizi kurarken bazı hayallere kapılarak sınırlarınızı genişletebilirsiniz; fakat gereksiz harcamalar sizin işinizi büyütmenize ya da kurmanıza engel olabilir. Gereksiz gördüğünüz harcamaları çıkartarak, bu işler için ayıracağınız bütçeyi daha önemli başlıklara harcayabilirsiniz.

Ücretsiz yazılım ve araçları araştırın

İşinizi yapmak için öncelikle ücretsiz araç ve yazılımları tercih etmeye çalışın. Böylelikle masraflarınızı bir hayli azaltabilirsiniz. Ücretsiz olmasa da düşük maliyetli olan sistemleri de tercih ederek maliyetlerinizi mümkün olduğunca kısma yoluna gidebilirsiniz.

İşinizi kurduktan ve duyurduktan sonra, gelen tepkiler sonrasında kullandığınız yazılım ve sistemleri güncelleyerek daha profesyonel seçenekler tercih edebilirsiniz. Ancak ilk etapta düşük maliyetli çözümler sizin işinizi çözüyorsa, bunlara yönelebilirsiniz.

Reklam ve tanıtım bütçesi ayırın

Elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. İşinizi kurmak için bir takım harcamalar yapmanız gerekecek; ancak bir de işi kurduktan sonraki harcamalarınızın olacağını unutmayın. Bu harcamaların başında da reklam ve tanıtım çalışmaları gelecek.

İşinizi kurduktan sonra, kimseye kendinizi duyuramazsanız bunun bir anlamı olmayacaktır. Bu nedenle de aylık ve yıllık olarak reklam ve tanıtım çalışmalarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza da işin başında karar vermeniz gerekiyor.

Ön siparişler alın

Kendi ürünlerinizi üretmeyi planlıyorsanız, ön siparişler almaya da başlayabilirsiniz. Ön sipariş almak, işinizi geliştirmek için de belli bir miktarda para elde etmenizi sağlayacaktır. Hem bu ürünlerin ne kadar ilgi çekeceğini de görebilirsiniz.

Ön siparişlerden gelen para ile işinizi büyütmek ve üretim masraflarınız için belli bir kazanç elde etmiş olursunuz ve bu da maddi olarak size destek sağlar. Ön siparişler için bir tanıtım videosu ve fotoğraflar hazırlayarak, ürünlerinize nasıl bir talep geleceğini ölçümleyebilirsiniz.

Sosyal medya ve blog içeriklerinden yararlanın

İlk etapta reklam ve tanıtım için büyük bütçeler ayıramayabilirsiniz. Bu durumda da organik olarak markanızı tanıtmanız gerekecektir. Bunu yapmanın en iyi yolu da sosyal mecralardaki bilinirliğinizi artırmak olacaktır.

Hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlar üzerinde ilgi çekici ve farklı içerikler paylaşarak belli bir kitle oluşturma üzerine çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog içerikleri oluşturarak, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında da bilgiler paylaşabilir ve bu içerikleri de sosyal ağlar üzerinden takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgi çekecek ve hedef kitlenizin etkileşime gireceği içerik paylaşımları yapmak organik olarak erişeceğiniz kitleyi de artıracağı için, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Organik erişimlerinizi artırmak, reklamlar ile elde edeceğinizden daha iyi sonuçlar almanızı sağlar. Bu nedenle de ilk etapta sosyal medya pazarlama çalışmalarına odaklamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan