fbpx

Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?

23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?

Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu algısı yatıyor.

Tabii ki büyük bir sermaye ile küçük bir sermaye ile iş kurmak arasında büyük farklar bulunuyor; ancak büyük sermayelere sahip olmak herkesin elinde olan bir seçenek olmuyor. Bu sebeple de küçük sermayelerle de iş kurmak gerekebiliyor.

Sermayenin küçük olması, bazı süreçleri uzatacağı ve girişimcilerinin karşına biraz daha problem çıkartacağı için göz korkutabiliyor. Fakat ilk etapta küçük adımlar atmak ve düşük bir sermaye ile işe başmak; gelecekte işinizi büyütmenize yardımcı olabilir ve aynı zamanda beklenmedik zamanlarda beklenmedik kapıların açılmasını sağlayabilir. Çünkü işinizi kurmaya bugün başlamak, yarın ya da bir yıl sonra başlamaktan daha fazla yol kat etmenizi sağlayacaktır.

Peki, düşük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz? Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

İnternet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız e-ticaret paketlerimize bakabilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak da hizmetlerimizi satın almadan önce deneyebilirsiniz.

Mevcut işinizden ayrılmayın

İlk etapta şu anki mevcut işinizden ayrılmamanız oldukça önemli. Elinizde belli bir sermaye varsa bunu işinizi kurmak için harcayacaksınız; ancak günlük yaşamınıza devam edebilmek, faturalarınızı ödemek ve diğer harcamalarınızı karşılaması için de belli bir paraya ihtiyacınız olacak. Bu durumda da mevcut işiniz sizin hayattaki zorunlu ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir maddi araç olacağı için, bu işten ayrılmayı daha sonraya ertelemelisiniz.

En iyi bildiğiniz konuya odaklanın

En iyi bildiğiniz ve uzmanı olduğunu konu üzerine odaklanmanız, harcamalarınızı bir hayli azaltacaktır. Bilmediğiniz bir alan üzerinde bir iş kurmayı planladığınızda öğrenmeniz gereken bir takım konular olacaktır. Bazı konuları öğrenme fırsatınız olmayabilir ve bu durumda da dışarıdan hizmet almanız gerekebilir. Dışarıdan alacağınız hizmetler de size ekstra bir masraf oluşturacaktır. Ancak uzman olduğunuz ya da bilgi ve ilginizin olduğu bir alana yönelmek, kendi başınıza bu işleri yapma şansı doğurur; bu da masraflarınızı bir hayli azaltacaktır.

İhtiyaç listenizi belirleyin

Şirketinizi kurmadan önce, öncelik listenizi belirlemelisiniz. Bu öncelik listenizde şirketinizi kurmak için nelere ihtiyacınız olduğunu kalem kalem listemelisiniz. İşiniz için gerekli olan yazılımlar, programlar, altyapı, ofis ve benzeri kalemleri listeleyerek, madde başına bu ihtiyaçların ne kadara mal olacağını da not etmelisiniz. Böylelikle daha işin başında ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olduğunu görebilirsiniz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Yapacağınız işin koşullarını değerlendirdikten sonra, listenizde gereksiz olan kalemleri çıkartmaya başlayabilirsiniz. Yapacağınız işi evinizden yürütebilecekseniz bir ofise ihtiyacınız olmayacaktır; gereksiz cihaz ve yazılımları da listenizden çıkartabilirsiniz.

İlk önceliğiniz, işin kurulma aşamasında mümkün olan en az harcamayla maksimum işi yapmak olduğu için, gereksiz harcamalardan kaçınmak olmalı. Kendi işinizi kurarken bazı hayallere kapılarak sınırlarınızı genişletebilirsiniz; fakat gereksiz harcamalar sizin işinizi büyütmenize ya da kurmanıza engel olabilir. Gereksiz gördüğünüz harcamaları çıkartarak, bu işler için ayıracağınız bütçeyi daha önemli başlıklara harcayabilirsiniz.

Ücretsiz yazılım ve araçları araştırın

İşinizi yapmak için öncelikle ücretsiz araç ve yazılımları tercih etmeye çalışın. Böylelikle masraflarınızı bir hayli azaltabilirsiniz. Ücretsiz olmasa da düşük maliyetli olan sistemleri de tercih ederek maliyetlerinizi mümkün olduğunca kısma yoluna gidebilirsiniz.

İşinizi kurduktan ve duyurduktan sonra, gelen tepkiler sonrasında kullandığınız yazılım ve sistemleri güncelleyerek daha profesyonel seçenekler tercih edebilirsiniz. Ancak ilk etapta düşük maliyetli çözümler sizin işinizi çözüyorsa, bunlara yönelebilirsiniz.

Reklam ve tanıtım bütçesi ayırın

Elinizdeki sermayeyi iyi bir şekilde yönetmeniz gerekiyor. İşinizi kurmak için bir takım harcamalar yapmanız gerekecek; ancak bir de işi kurduktan sonraki harcamalarınızın olacağını unutmayın. Bu harcamaların başında da reklam ve tanıtım çalışmaları gelecek.

İşinizi kurduktan sonra, kimseye kendinizi duyuramazsanız bunun bir anlamı olmayacaktır. Bu nedenle de aylık ve yıllık olarak reklam ve tanıtım çalışmalarına ne kadarlık bir bütçe ayıracağınıza da işin başında karar vermeniz gerekiyor.

Ön siparişler alın

Kendi ürünlerinizi üretmeyi planlıyorsanız, ön siparişler almaya da başlayabilirsiniz. Ön sipariş almak, işinizi geliştirmek için de belli bir miktarda para elde etmenizi sağlayacaktır. Hem bu ürünlerin ne kadar ilgi çekeceğini de görebilirsiniz.

Ön siparişlerden gelen para ile işinizi büyütmek ve üretim masraflarınız için belli bir kazanç elde etmiş olursunuz ve bu da maddi olarak size destek sağlar. Ön siparişler için bir tanıtım videosu ve fotoğraflar hazırlayarak, ürünlerinize nasıl bir talep geleceğini ölçümleyebilirsiniz.

Sosyal medya ve blog içeriklerinden yararlanın

İlk etapta reklam ve tanıtım için büyük bütçeler ayıramayabilirsiniz. Bu durumda da organik olarak markanızı tanıtmanız gerekecektir. Bunu yapmanın en iyi yolu da sosyal mecralardaki bilinirliğinizi artırmak olacaktır.

Hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlar üzerinde ilgi çekici ve farklı içerikler paylaşarak belli bir kitle oluşturma üzerine çalışmalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra blog içerikleri oluşturarak, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında da bilgiler paylaşabilir ve bu içerikleri de sosyal ağlar üzerinden takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgi çekecek ve hedef kitlenizin etkileşime gireceği içerik paylaşımları yapmak organik olarak erişeceğiniz kitleyi de artıracağı için, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Organik erişimlerinizi artırmak, reklamlar ile elde edeceğinizden daha iyi sonuçlar almanızı sağlar. Bu nedenle de ilk etapta sosyal medya pazarlama çalışmalarına odaklamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan