Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim

21 Ocak 2021
Markethinkers
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim

Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?

Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi döneminde evde kendi işini kurmak isteyen ev hanımları, genç yaşta kendi işini kurmak isteyen bireyler ya da özel sektörde çalışıp kendi işini kurmak isteyen kişi sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle girişimcilik, işletme, ekonomi ya da mühendislik gibi ilgili bölümlerden mezun olup gelecekte hangi mesleği yapacağı konusunda kararsız kalan birçok genç, kendi işini kurma serüvenine dahil oluyor.

Bu serüvende bireylerin bazı konularda birçok fedakarlık yapması gerekmektedir. Bu fedakarlıklar hem maddi hem de manevi olarak çeşitlendirilebilir. Ancak kendi işini kurma serüveni her ne kadar farklı riskler barındırsa da denemeden bunları kesinlikle tecrübe edemezsiniz. Bu nedenle, bir an önce harekete geçmek en doğrusu ve en önemlisi olarak karşımıza çıkıyor. Peki, sıfırdan kendi işini kurma serüveninde en çok yapılan hatalar nelerdir?

Bir İş Planına Sahip Olmamak

Doğru ve başarılı bir iş planı belirlemek her ne kadar uzun bir süreç olsa da ileride size en çok para ve zaman kazandıracak temel madde niteliğine sahiptir. Çok fazla araştırma, çok fazla zaman ve çok fazla odaklanma gerektirse de gelecek odaklı düşünmek kendi işini kurma sürecinde kurtarıcı bir faktördür. Bir iş planına sahip olmadan kendi işini kurma sürecine giren insanlar çok kısa sürede olumsuz birçok sonuçla karşılaşmaktadır.

Pazar Araştırması Yapmamak

Bir işe başlamadan önce mutlaka ürün ve hizmetlerinizi detaylıca incelemeniz gerekmektedir. Eğer bu aşamayı atlarsanız insanların bu ürün ve hizmetlere ihtiyacı olup olmadığına dair hiçbir fikriniz olmayacaktır. Ayrıca, ürün ve hizmetlerinizin rakiplerinize göre ne kadar başarılı olduğunu test etmek pazardaki konumunuzu da tahmin etmenize yardımcı olacaktır.

Belki de dünyadaki en kaliteli şemsiyeleri ürettiğinizi düşünüyorsunuz ancak pazarda sizden daha iyi birisi mutlaka olabilir. Bu nedenle pazar araştırması yapmanın önemini mutlaka bilmeniz gerekmektedir.

Zayıf ve Güçlü Yönlerinizi Plana Dahil Etmemek

Her girişimcinin mutlaka zayıf ve güçlü olduğu noktalar bulunmaktadır. Sahip olduğunuz zayıf ya da güçlü yönleriniz kurmak istediğiniz işe uymayabilir. Örneğin; iletişim becerisi düşük, insan ilişkileri yetersiz ya da arkadaş canlısı bir insan değilseniz pazarlama sektörü size uygun bir sektör değildir.

Elbette bu tarz yetersizlikler kendi işini kurmak isteyen kişiler için bir engel değildir. Zayıf ve güçlü yönlerinizin farkındalığı bu alanda sizden daha başarılı bir personele ihtiyaç duyduğunuzu gösterebilir ve güçlü bir ekibe sahip olmanıza destek olabilir.

Yeterli Sermayeniz Olduğundan Emin Olmamak

İşletmelerin büyük kısmı kuruldukları ilk anda hiç para kazanamayabilir ya da büyük işletmelerin bir kısmı uzun yıllarca kara geçecek miktarda para kazanamayabilir. Bu nedenle işinizi kurarken hayatınızı devam ettirmeye yetecek miktarda paranız olduğundan emin olmanız gerekmektedir. İşin büyümesi ve ayakta kalması için de yeterli bir miktara mutlaka ihtiyacınız olacaktır.

E-ticareti Görmezden Gelmek

İşletmenizin büyük ya da küçük olması fark etmeksizin çevrimiçi hizmetlere de mutlaka ihtiyacı vardır. Ürün ve hizmetlerinizin geniş kitlelere tanıtılabilmesi için internet ortamında bulunmanız gerekmektedir.

İhtiyaç duydukları ürün ya da hizmetlere ulaşmak için interneti kullanan kişi sayısı gün geçtikçe hızla artmaktadır. Bu nedenle, yeni müşterilere ulaşmak ve hizmetlerinizi daha iyi pazarlamanın en iyi yollarından biri e-ticaretten faydalanmaktır.

Her Şeyi Tek Başına Yapmaya Çalışmak

İşletmeniz tek kişilik olsa bile farklı birçok görevi içermektedir. Bu nedenle ne yazık ki tek bir kişi her işte en başarılı kişi olamamaktadır. Her işi yapabilecek becerilere sahip olsanız bile sizi kısıtlayan çok önemli bir şey vardır: zaman.

İhtiyaç duyduğunuz yardımları yolun başında alarak başarılı olma şansınızı artırabilirsiniz. Muhasebeci, pazarlama uzmanı, danışman, insan kaynakları uzmanı ya da ihtiyaç duyulan alanlarda yetkili bir kişi girişiminizde kurtarıcı bir etkiye sahip olabilir.

Kendi İşini Kurmak İsteyenlere En Çok Verilen Öneriler Nelerdir?

Bir işe sıfırdan başlamak her zaman zor ya da karmaşık değildir ancak doğru planlama ve verimli bir çalışma gerektirir. Kendi işini kurmak isteyenlere öneriler:

  • Dürüstçe öz değerlendirmenizi yapın. Artı ve eksi yönlerinizi maddeler halinde sıralayarak ya da başkalarına fikir sorarak hangi alanlarda yardıma ihtiyacınız olabileceğini öğrenebilirsiniz.

Sayılarla aranız nasıl? “Hayır” cevabı aldığınızda üstesinden gelebiliyor musunuz? Topluluk içinde konuşmak sizi endişelendiriyor mu? Bu tarz sorulara verdiğiniz cevaplar yardıma ihtiyacınız olan alanları keşfetmenize yardımcı olacaktır.

  • Bir iş planına sahip olun. Başarılı ve devamlı bir iş için ihtiyaç duyulan en önemli şeylerden biri de iş planı oluşturmaktır.
  • Fikrinizi değerlendirin. İşletmenizde sunacağınız ürün ve hizmetlerin pazardaki konumunu ve talebini değerlendirerek analiz raporu hazırlamanız en yaygın önerilerden biridir.
  • İş yapınıza karar verin. Kuracağınız iş bir şahıs şirketi mi yoksa ortaklıkla kurulmuş bir iş mi olacak? Bu soruya verdiğiniz yanıt kendi işinizi kurarken mutlaka ihtiyacınız olan bir yanıttır. Ayrıca bu sorunun yanıtı ödeyeceğiniz vergi miktarından faydalanabileceğiniz teşviklere kadar birçok konuyu netleştirecektir.
  • Kendinize inanın. Psikolojik olarak en çok ihtiyaç duyulan öneri, kendine inanmaktır. Başkalarını ikna etmeden önce kendinizi ikna etmeye ihtiyacınız vardır.

Kendi İşini Kurmak İsteyenlerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim Nedir?

Her geçen gün genişleyen eğitim alanı ve ihtiyaçlar, birçok sektörde kişilere destek olmaktadır. Özellikle kendi işini kurmak isteyenlere yönelik meslek edinme kursları son dönemlerde en çok tercih edilen kurslar haline gelmiştir. Muhasebe kurslarından girişimcilik eğitimlerine kadar birçok alanda verilen temel eğitimler kendi işini kurmak isteyen kişilerin mutlaka alması gereken eğitimlerdendir.

Temel Muhasebe Eğitimi

Gelir tablosu hesapları, bilanço hesapları, şirketinizin finansal faaliyetlerinin kaydedilmesi ve doğru bir şekilde yürütülmesi gibi ihtiyaçlar temel muhasebe eğitimlerinde öğretilmektedir. Bir işletmenin en çok ihtiyaç duyduğu alan olan muhasebe, kendi işinizi kurma serüveninde ufkunuzu genişletecek ve işletmeniz için hayati bilgilerin kazanımını sizlere sunacaktır.

Dijital Pazarlama ve E-Ticaret

Geleneksel pazarlamanın geldiği son nokta olan dijital pazarlama ve e-ticaret, işlerinizi hızla büyütmeye ve zamandan tasarruf etmenize destek olacaktır. Alacağınız dijital pazarlama ve e-ticaret eğitimleri ile dijital dünyada da markanızı tanıtıp kazancınızı artırmanın yeni yollarını keşfedebilirsiniz.

Girişimcilik Eğitimi

Girişimcilerin iş kurma sürecinde sorumlulukları, iş planı ve iş modellerinin nasıl hazırlanabileceği, piyasalarda nasıl rekabet edilebileceği gibi konuları bu eğitimlerle öğrenip kazanım elde edebilirsiniz. Kendi işini kurmak isteyen kişilerin mutlaka alması gereken derslerden belki de en önemlisi girişimcilik eğitimidir.

Etkili İletişim ve Networking

İş hayatında etkili iletişim kurmak, ikna becerilerini geliştirmek, farklı bakış açıları kazanmak, karşısındaki kişiyi anlamak, beden dilini doğru kullanmak ve güven oluşturmak etkili iletişim ve networking eğitimlerinin ana amaçlarındandır. Bu eğitimlerle iş hayatında büyük önem taşıyan iletişim becerilerinizi geliştirebilir ve etkili ikna yöntemleri kullanabilirsiniz.

Uluslararası Ticaret ve E-ihracat

Pazarınızı genişletmek ve markanızı dünyaya tanıtmak istiyorsanız mutlaka uluslararası ticaret ve e-ihracat eğitimleriyle temel bilgileri edinmelisiniz. Dış ticaret eğitimleri ile mesleki ilerleme kazanarak ürün ve hizmetlerinizi ihraç etmenin yollarını bulabilirsiniz.

Sıfırdan Kendi İşinizi Kurmak İçin IdeaSoft Hizmetlerinden Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Siz de kendi işimi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, yeni bir iş kurmak için en popüler ve en etkili yollardan biri olan e-ticaret platformlarını deneyimleyebilirsiniz. Ürün çeşitliliği, kitle çeşitliliği, farklı pazar alanları ve zamandan kazanma gibi artılarıyla e-ticaret platformu oldukça etkili bir kanal niteliğine sahiptir.

Eğer tüm bunları hızlı ve kolay adımlarla gerçekleştirmek ya da tek bir merkezden yönetmek istiyorsanız IdeaSoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni hemen şimdi tercih edebilir ve kendi işinizi kurma yolunda büyük bir adım atabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demopaketi ile e-ticaret siteniz için sizlere sunduklarımızı test edebilir ve kendinize en uygun paketi seçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital Reklam Çeşitleri Nelerdir? Dijital Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılmalıdır?
Dijital pazarlama ve e-ticaret, birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki terimdir. E-ticareti dijital satış olarak nitelendirebileceğimiz için, satışa konu olan ürün ve hizmetlerin dijital mecrada pazarlanması da kaçınılmaz olur....
8 Ocak 2022
Markethinkers
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin