Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim

21 Ocak 2021
Markethinkers
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim

Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir?

Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi döneminde evde kendi işini kurmak isteyen ev hanımları, genç yaşta kendi işini kurmak isteyen bireyler ya da özel sektörde çalışıp kendi işini kurmak isteyen kişi sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle girişimcilik, işletme, ekonomi ya da mühendislik gibi ilgili bölümlerden mezun olup gelecekte hangi mesleği yapacağı konusunda kararsız kalan birçok genç, kendi işini kurma serüvenine dahil oluyor.

Bu serüvende bireylerin bazı konularda birçok fedakarlık yapması gerekmektedir. Bu fedakarlıklar hem maddi hem de manevi olarak çeşitlendirilebilir. Ancak kendi işini kurma serüveni her ne kadar farklı riskler barındırsa da denemeden bunları kesinlikle tecrübe edemezsiniz. Bu nedenle, bir an önce harekete geçmek en doğrusu ve en önemlisi olarak karşımıza çıkıyor. Peki, sıfırdan kendi işini kurma serüveninde en çok yapılan hatalar nelerdir?

Bir İş Planına Sahip Olmamak

Doğru ve başarılı bir iş planı belirlemek her ne kadar uzun bir süreç olsa da ileride size en çok para ve zaman kazandıracak temel madde niteliğine sahiptir. Çok fazla araştırma, çok fazla zaman ve çok fazla odaklanma gerektirse de gelecek odaklı düşünmek kendi işini kurma sürecinde kurtarıcı bir faktördür. Bir iş planına sahip olmadan kendi işini kurma sürecine giren insanlar çok kısa sürede olumsuz birçok sonuçla karşılaşmaktadır.

Pazar Araştırması Yapmamak

Bir işe başlamadan önce mutlaka ürün ve hizmetlerinizi detaylıca incelemeniz gerekmektedir. Eğer bu aşamayı atlarsanız insanların bu ürün ve hizmetlere ihtiyacı olup olmadığına dair hiçbir fikriniz olmayacaktır. Ayrıca, ürün ve hizmetlerinizin rakiplerinize göre ne kadar başarılı olduğunu test etmek pazardaki konumunuzu da tahmin etmenize yardımcı olacaktır.

Belki de dünyadaki en kaliteli şemsiyeleri ürettiğinizi düşünüyorsunuz ancak pazarda sizden daha iyi birisi mutlaka olabilir. Bu nedenle pazar araştırması yapmanın önemini mutlaka bilmeniz gerekmektedir.

Zayıf ve Güçlü Yönlerinizi Plana Dahil Etmemek

Her girişimcinin mutlaka zayıf ve güçlü olduğu noktalar bulunmaktadır. Sahip olduğunuz zayıf ya da güçlü yönleriniz kurmak istediğiniz işe uymayabilir. Örneğin; iletişim becerisi düşük, insan ilişkileri yetersiz ya da arkadaş canlısı bir insan değilseniz pazarlama sektörü size uygun bir sektör değildir.

Elbette bu tarz yetersizlikler kendi işini kurmak isteyen kişiler için bir engel değildir. Zayıf ve güçlü yönlerinizin farkındalığı bu alanda sizden daha başarılı bir personele ihtiyaç duyduğunuzu gösterebilir ve güçlü bir ekibe sahip olmanıza destek olabilir.

Yeterli Sermayeniz Olduğundan Emin Olmamak

İşletmelerin büyük kısmı kuruldukları ilk anda hiç para kazanamayabilir ya da büyük işletmelerin bir kısmı uzun yıllarca kara geçecek miktarda para kazanamayabilir. Bu nedenle işinizi kurarken hayatınızı devam ettirmeye yetecek miktarda paranız olduğundan emin olmanız gerekmektedir. İşin büyümesi ve ayakta kalması için de yeterli bir miktara mutlaka ihtiyacınız olacaktır.

E-ticareti Görmezden Gelmek

İşletmenizin büyük ya da küçük olması fark etmeksizin çevrimiçi hizmetlere de mutlaka ihtiyacı vardır. Ürün ve hizmetlerinizin geniş kitlelere tanıtılabilmesi için internet ortamında bulunmanız gerekmektedir.

İhtiyaç duydukları ürün ya da hizmetlere ulaşmak için interneti kullanan kişi sayısı gün geçtikçe hızla artmaktadır. Bu nedenle, yeni müşterilere ulaşmak ve hizmetlerinizi daha iyi pazarlamanın en iyi yollarından biri e-ticaretten faydalanmaktır.

Her Şeyi Tek Başına Yapmaya Çalışmak

İşletmeniz tek kişilik olsa bile farklı birçok görevi içermektedir. Bu nedenle ne yazık ki tek bir kişi her işte en başarılı kişi olamamaktadır. Her işi yapabilecek becerilere sahip olsanız bile sizi kısıtlayan çok önemli bir şey vardır: zaman.

İhtiyaç duyduğunuz yardımları yolun başında alarak başarılı olma şansınızı artırabilirsiniz. Muhasebeci, pazarlama uzmanı, danışman, insan kaynakları uzmanı ya da ihtiyaç duyulan alanlarda yetkili bir kişi girişiminizde kurtarıcı bir etkiye sahip olabilir.

Kendi İşini Kurmak İsteyenlere En Çok Verilen Öneriler Nelerdir?

Bir işe sıfırdan başlamak her zaman zor ya da karmaşık değildir ancak doğru planlama ve verimli bir çalışma gerektirir. Kendi işini kurmak isteyenlere öneriler:

  • Dürüstçe öz değerlendirmenizi yapın. Artı ve eksi yönlerinizi maddeler halinde sıralayarak ya da başkalarına fikir sorarak hangi alanlarda yardıma ihtiyacınız olabileceğini öğrenebilirsiniz.

Sayılarla aranız nasıl? “Hayır” cevabı aldığınızda üstesinden gelebiliyor musunuz? Topluluk içinde konuşmak sizi endişelendiriyor mu? Bu tarz sorulara verdiğiniz cevaplar yardıma ihtiyacınız olan alanları keşfetmenize yardımcı olacaktır.

  • Bir iş planına sahip olun. Başarılı ve devamlı bir iş için ihtiyaç duyulan en önemli şeylerden biri de iş planı oluşturmaktır.
  • Fikrinizi değerlendirin. İşletmenizde sunacağınız ürün ve hizmetlerin pazardaki konumunu ve talebini değerlendirerek analiz raporu hazırlamanız en yaygın önerilerden biridir.
  • İş yapınıza karar verin. Kuracağınız iş bir şahıs şirketi mi yoksa ortaklıkla kurulmuş bir iş mi olacak? Bu soruya verdiğiniz yanıt kendi işinizi kurarken mutlaka ihtiyacınız olan bir yanıttır. Ayrıca bu sorunun yanıtı ödeyeceğiniz vergi miktarından faydalanabileceğiniz teşviklere kadar birçok konuyu netleştirecektir.
  • Kendinize inanın. Psikolojik olarak en çok ihtiyaç duyulan öneri, kendine inanmaktır. Başkalarını ikna etmeden önce kendinizi ikna etmeye ihtiyacınız vardır.

Kendi İşini Kurmak İsteyenlerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim Nedir?

Her geçen gün genişleyen eğitim alanı ve ihtiyaçlar, birçok sektörde kişilere destek olmaktadır. Özellikle kendi işini kurmak isteyenlere yönelik meslek edinme kursları son dönemlerde en çok tercih edilen kurslar haline gelmiştir. Muhasebe kurslarından girişimcilik eğitimlerine kadar birçok alanda verilen temel eğitimler kendi işini kurmak isteyen kişilerin mutlaka alması gereken eğitimlerdendir.

Temel Muhasebe Eğitimi

Gelir tablosu hesapları, bilanço hesapları, şirketinizin finansal faaliyetlerinin kaydedilmesi ve doğru bir şekilde yürütülmesi gibi ihtiyaçlar temel muhasebe eğitimlerinde öğretilmektedir. Bir işletmenin en çok ihtiyaç duyduğu alan olan muhasebe, kendi işinizi kurma serüveninde ufkunuzu genişletecek ve işletmeniz için hayati bilgilerin kazanımını sizlere sunacaktır.

Dijital Pazarlama ve E-Ticaret

Geleneksel pazarlamanın geldiği son nokta olan dijital pazarlama ve e-ticaret, işlerinizi hızla büyütmeye ve zamandan tasarruf etmenize destek olacaktır. Alacağınız dijital pazarlama ve e-ticaret eğitimleri ile dijital dünyada da markanızı tanıtıp kazancınızı artırmanın yeni yollarını keşfedebilirsiniz.

Girişimcilik Eğitimi

Girişimcilerin iş kurma sürecinde sorumlulukları, iş planı ve iş modellerinin nasıl hazırlanabileceği, piyasalarda nasıl rekabet edilebileceği gibi konuları bu eğitimlerle öğrenip kazanım elde edebilirsiniz. Kendi işini kurmak isteyen kişilerin mutlaka alması gereken derslerden belki de en önemlisi girişimcilik eğitimidir.

Etkili İletişim ve Networking

İş hayatında etkili iletişim kurmak, ikna becerilerini geliştirmek, farklı bakış açıları kazanmak, karşısındaki kişiyi anlamak, beden dilini doğru kullanmak ve güven oluşturmak etkili iletişim ve networking eğitimlerinin ana amaçlarındandır. Bu eğitimlerle iş hayatında büyük önem taşıyan iletişim becerilerinizi geliştirebilir ve etkili ikna yöntemleri kullanabilirsiniz.

Uluslararası Ticaret ve E-ihracat

Pazarınızı genişletmek ve markanızı dünyaya tanıtmak istiyorsanız mutlaka uluslararası ticaret ve e-ihracat eğitimleriyle temel bilgileri edinmelisiniz. Dış ticaret eğitimleri ile mesleki ilerleme kazanarak ürün ve hizmetlerinizi ihraç etmenin yollarını bulabilirsiniz.

Sıfırdan Kendi İşinizi Kurmak İçin IdeaSoft Hizmetlerinden Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Siz de kendi işimi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, yeni bir iş kurmak için en popüler ve en etkili yollardan biri olan e-ticaret platformlarını deneyimleyebilirsiniz. Ürün çeşitliliği, kitle çeşitliliği, farklı pazar alanları ve zamandan kazanma gibi artılarıyla e-ticaret platformu oldukça etkili bir kanal niteliğine sahiptir.

Eğer tüm bunları hızlı ve kolay adımlarla gerçekleştirmek ya da tek bir merkezden yönetmek istiyorsanız IdeaSoft’un Akıllı E-ticaret Paketleri’ni hemen şimdi tercih edebilir ve kendi işinizi kurma yolunda büyük bir adım atabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demopaketi ile e-ticaret siteniz için sizlere sunduklarımızı test edebilir ve kendinize en uygun paketi seçebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan