B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

10 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde ürünlerinizi doğru bir şekilde göstermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kategori ve katalog yönetimi için bazı konu başlıklarına dikkat etmeniz ve ürün gruplarınızı bu şekilde yönetmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konu başlıklarının üzerinde duracağız.

Yanlış ürünlerin yerleştirilmesi

Kategori yönetimi söz konusu olduğunda sık yapılan hatalardan biri yanlış ürünlerin yanlış kategorilerin altına yerleştirilmesidir. Ürünlerin yanlış kategoriler altında gösterilmesi, siteyi ziyaret edenler aradıkları ürünlere ulaşamazlar. Kategori üzerinden ürün araması yapıldığında aradıkları ürünleri bulamayacakları gibi yanlış bir kategori üzerinde olmaması gereken bir ürünün olması da ürünle ilgili yanlış izlenimlerin oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de ürün kategori ve kataloglarınızı yaparken doğru ürünleri doğru kategorilerin altında göstermeniz bir hayli önemlidir. Ürün girişlerini yaparken bu kontrolleri yapmalısınız.

Yanlış fiyatlandırma

Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ürünlerin doğru bir şekilde fiyatlandırılmasıdır. Kategori yönetiminde ürünlerinizin fiyatlarını yanlış girmeniz satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi zararına ürün satışı yapmanıza da neden olabilir. Özellikle B2B’de birim fiyatının yanlış girilmesi sonrasında, büyük miktarda gelen siparişlerde büyük kar ya da zarar farklılıkları olacağı için şirketleri olumsuz bir şekilde etkiler.

Kategori sayfasından yanlış ürüne yönlendirme

Kategori ya da katalog üzerinden ürünlere yönlendirme yaparken de doğru ürünlerin varış sayfalarına yönlendirme yapıldığından emin olmalısınız. Yanlış yönlendirmeler nedeniyle kullanıcılar farklı ürün sayfalarına gidecekleri için hem kafa karışıklığı yaratılmış olur hem de satışın kaçırılmasına sebep olur. Yönlendirme linklerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz.

Satıştan kalkan ürünler

B2B firmaları bazı ürünlerin üretimini ya da satışını durdurabiliyor ve bu oldukça sık yaşanan durumlardan biridir. Tabii ki bu durumda da satışı durdurulan ya da satışına ara verilen ürünleri katalog ve kategori sayfalarınızda düzenlemeniz gerekir. Eğer sadece belli bir süreliğine ürünün satışı durdurulduysa, kategori sayfalarınızda bu ürünleri askıya alarak, geçici bir süreliğine stokta yok uyarısı verebilirsiniz.

Eğer ürünün satışı veya üretimi tamamen durdurulduysa bu sayfaları yayından kaldırmanız gerekir. Satıştan kalkan ürünlerin URL’lerini 301 yönlendirmeleriyle muadil ürünlerin sayfalarına yönlendirmeniz de organik olarak gelen trafiğin geri dönüşüm sağlamasına yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden 301 yönlendirme hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Güncellenmeyen sayfalar

B2B firmaları uzun yıllar boyunca bu ürün sayfalarını sitelerinde barındırıyor olabilir. Tabii ki çok eskiden hazırlanmış olan sayfalardaki bilgiler güncelliğini yitirmiş olabileceği gibi fiyat konusunda da eski fiyatları gösteriyor olabilir. Bu durumda da kategori yönetimi yaparken eski ürünlerin de takibini yapmanız ve bu ürün sayfalarının güncelliğini sağlamanız gerekir. Bu sebeple de ürünlerinizi belli aralıklarla yeniden gözden geçirmeniz ve sayfa içeriklerini güncellemelisiniz.

Çapraz satışın eksik oluşu

Katalog ve kategori yönetiminde çapraz satış ürünleri de öne çıkartmanız gerekir. Bir ürünle beraber satılabilecek ek ürünleri sunuyor olmanız, firmaların kendi sitelerinde de çapraz satış yapabilmeleri için fırsatlar sunacağı için sizin de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Kategori ve ürün sayfaları içerisinde bu ek ürünlere yönlendirmeler yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın