fbpx

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

10 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde ürünlerinizi doğru bir şekilde göstermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kategori ve katalog yönetimi için bazı konu başlıklarına dikkat etmeniz ve ürün gruplarınızı bu şekilde yönetmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konu başlıklarının üzerinde duracağız.

Yanlış ürünlerin yerleştirilmesi

Kategori yönetimi söz konusu olduğunda sık yapılan hatalardan biri yanlış ürünlerin yanlış kategorilerin altına yerleştirilmesidir. Ürünlerin yanlış kategoriler altında gösterilmesi, siteyi ziyaret edenler aradıkları ürünlere ulaşamazlar. Kategori üzerinden ürün araması yapıldığında aradıkları ürünleri bulamayacakları gibi yanlış bir kategori üzerinde olmaması gereken bir ürünün olması da ürünle ilgili yanlış izlenimlerin oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de ürün kategori ve kataloglarınızı yaparken doğru ürünleri doğru kategorilerin altında göstermeniz bir hayli önemlidir. Ürün girişlerini yaparken bu kontrolleri yapmalısınız.

Yanlış fiyatlandırma

Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ürünlerin doğru bir şekilde fiyatlandırılmasıdır. Kategori yönetiminde ürünlerinizin fiyatlarını yanlış girmeniz satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi zararına ürün satışı yapmanıza da neden olabilir. Özellikle B2B’de birim fiyatının yanlış girilmesi sonrasında, büyük miktarda gelen siparişlerde büyük kar ya da zarar farklılıkları olacağı için şirketleri olumsuz bir şekilde etkiler.

Kategori sayfasından yanlış ürüne yönlendirme

Kategori ya da katalog üzerinden ürünlere yönlendirme yaparken de doğru ürünlerin varış sayfalarına yönlendirme yapıldığından emin olmalısınız. Yanlış yönlendirmeler nedeniyle kullanıcılar farklı ürün sayfalarına gidecekleri için hem kafa karışıklığı yaratılmış olur hem de satışın kaçırılmasına sebep olur. Yönlendirme linklerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz.

Satıştan kalkan ürünler

B2B firmaları bazı ürünlerin üretimini ya da satışını durdurabiliyor ve bu oldukça sık yaşanan durumlardan biridir. Tabii ki bu durumda da satışı durdurulan ya da satışına ara verilen ürünleri katalog ve kategori sayfalarınızda düzenlemeniz gerekir. Eğer sadece belli bir süreliğine ürünün satışı durdurulduysa, kategori sayfalarınızda bu ürünleri askıya alarak, geçici bir süreliğine stokta yok uyarısı verebilirsiniz.

Eğer ürünün satışı veya üretimi tamamen durdurulduysa bu sayfaları yayından kaldırmanız gerekir. Satıştan kalkan ürünlerin URL’lerini 301 yönlendirmeleriyle muadil ürünlerin sayfalarına yönlendirmeniz de organik olarak gelen trafiğin geri dönüşüm sağlamasına yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden 301 yönlendirme hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Güncellenmeyen sayfalar

B2B firmaları uzun yıllar boyunca bu ürün sayfalarını sitelerinde barındırıyor olabilir. Tabii ki çok eskiden hazırlanmış olan sayfalardaki bilgiler güncelliğini yitirmiş olabileceği gibi fiyat konusunda da eski fiyatları gösteriyor olabilir. Bu durumda da kategori yönetimi yaparken eski ürünlerin de takibini yapmanız ve bu ürün sayfalarının güncelliğini sağlamanız gerekir. Bu sebeple de ürünlerinizi belli aralıklarla yeniden gözden geçirmeniz ve sayfa içeriklerini güncellemelisiniz.

Çapraz satışın eksik oluşu

Katalog ve kategori yönetiminde çapraz satış ürünleri de öne çıkartmanız gerekir. Bir ürünle beraber satılabilecek ek ürünleri sunuyor olmanız, firmaların kendi sitelerinde de çapraz satış yapabilmeleri için fırsatlar sunacağı için sizin de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Kategori ve ürün sayfaları içerisinde bu ek ürünlere yönlendirmeler yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan