B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

10 Mart 2019
Sinan Oypan

B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde ürünlerinizi doğru bir şekilde göstermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kategori ve katalog yönetimi için bazı konu başlıklarına dikkat etmeniz ve ürün gruplarınızı bu şekilde yönetmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konu başlıklarının üzerinde duracağız.

Yanlış ürünlerin yerleştirilmesi

Kategori yönetimi söz konusu olduğunda sık yapılan hatalardan biri yanlış ürünlerin yanlış kategorilerin altına yerleştirilmesidir. Ürünlerin yanlış kategoriler altında gösterilmesi, siteyi ziyaret edenler aradıkları ürünlere ulaşamazlar. Kategori üzerinden ürün araması yapıldığında aradıkları ürünleri bulamayacakları gibi yanlış bir kategori üzerinde olmaması gereken bir ürünün olması da ürünle ilgili yanlış izlenimlerin oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de ürün kategori ve kataloglarınızı yaparken doğru ürünleri doğru kategorilerin altında göstermeniz bir hayli önemlidir. Ürün girişlerini yaparken bu kontrolleri yapmalısınız.

Yanlış fiyatlandırma

Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ürünlerin doğru bir şekilde fiyatlandırılmasıdır. Kategori yönetiminde ürünlerinizin fiyatlarını yanlış girmeniz satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi zararına ürün satışı yapmanıza da neden olabilir. Özellikle B2B’de birim fiyatının yanlış girilmesi sonrasında, büyük miktarda gelen siparişlerde büyük kar ya da zarar farklılıkları olacağı için şirketleri olumsuz bir şekilde etkiler.

Kategori sayfasından yanlış ürüne yönlendirme

Kategori ya da katalog üzerinden ürünlere yönlendirme yaparken de doğru ürünlerin varış sayfalarına yönlendirme yapıldığından emin olmalısınız. Yanlış yönlendirmeler nedeniyle kullanıcılar farklı ürün sayfalarına gidecekleri için hem kafa karışıklığı yaratılmış olur hem de satışın kaçırılmasına sebep olur. Yönlendirme linklerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz.

Satıştan kalkan ürünler

B2B firmaları bazı ürünlerin üretimini ya da satışını durdurabiliyor ve bu oldukça sık yaşanan durumlardan biridir. Tabii ki bu durumda da satışı durdurulan ya da satışına ara verilen ürünleri katalog ve kategori sayfalarınızda düzenlemeniz gerekir. Eğer sadece belli bir süreliğine ürünün satışı durdurulduysa, kategori sayfalarınızda bu ürünleri askıya alarak, geçici bir süreliğine stokta yok uyarısı verebilirsiniz.

Eğer ürünün satışı veya üretimi tamamen durdurulduysa bu sayfaları yayından kaldırmanız gerekir. Satıştan kalkan ürünlerin URL’lerini 301 yönlendirmeleriyle muadil ürünlerin sayfalarına yönlendirmeniz de organik olarak gelen trafiğin geri dönüşüm sağlamasına yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden 301 yönlendirme hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Güncellenmeyen sayfalar

B2B firmaları uzun yıllar boyunca bu ürün sayfalarını sitelerinde barındırıyor olabilir. Tabii ki çok eskiden hazırlanmış olan sayfalardaki bilgiler güncelliğini yitirmiş olabileceği gibi fiyat konusunda da eski fiyatları gösteriyor olabilir. Bu durumda da kategori yönetimi yaparken eski ürünlerin de takibini yapmanız ve bu ürün sayfalarının güncelliğini sağlamanız gerekir. Bu sebeple de ürünlerinizi belli aralıklarla yeniden gözden geçirmeniz ve sayfa içeriklerini güncellemelisiniz.

Çapraz satışın eksik oluşu

Katalog ve kategori yönetiminde çapraz satış ürünleri de öne çıkartmanız gerekir. Bir ürünle beraber satılabilecek ek ürünleri sunuyor olmanız, firmaların kendi sitelerinde de çapraz satış yapabilmeleri için fırsatlar sunacağı için sizin de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Kategori ve ürün sayfaları içerisinde bu ek ürünlere yönlendirmeler yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan