B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

10 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde ürünlerinizi doğru bir şekilde göstermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kategori ve katalog yönetimi için bazı konu başlıklarına dikkat etmeniz ve ürün gruplarınızı bu şekilde yönetmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konu başlıklarının üzerinde duracağız.

Yanlış ürünlerin yerleştirilmesi

Kategori yönetimi söz konusu olduğunda sık yapılan hatalardan biri yanlış ürünlerin yanlış kategorilerin altına yerleştirilmesidir. Ürünlerin yanlış kategoriler altında gösterilmesi, siteyi ziyaret edenler aradıkları ürünlere ulaşamazlar. Kategori üzerinden ürün araması yapıldığında aradıkları ürünleri bulamayacakları gibi yanlış bir kategori üzerinde olmaması gereken bir ürünün olması da ürünle ilgili yanlış izlenimlerin oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de ürün kategori ve kataloglarınızı yaparken doğru ürünleri doğru kategorilerin altında göstermeniz bir hayli önemlidir. Ürün girişlerini yaparken bu kontrolleri yapmalısınız.

Yanlış fiyatlandırma

Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ürünlerin doğru bir şekilde fiyatlandırılmasıdır. Kategori yönetiminde ürünlerinizin fiyatlarını yanlış girmeniz satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi zararına ürün satışı yapmanıza da neden olabilir. Özellikle B2B’de birim fiyatının yanlış girilmesi sonrasında, büyük miktarda gelen siparişlerde büyük kar ya da zarar farklılıkları olacağı için şirketleri olumsuz bir şekilde etkiler.

Kategori sayfasından yanlış ürüne yönlendirme

Kategori ya da katalog üzerinden ürünlere yönlendirme yaparken de doğru ürünlerin varış sayfalarına yönlendirme yapıldığından emin olmalısınız. Yanlış yönlendirmeler nedeniyle kullanıcılar farklı ürün sayfalarına gidecekleri için hem kafa karışıklığı yaratılmış olur hem de satışın kaçırılmasına sebep olur. Yönlendirme linklerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz.

Satıştan kalkan ürünler

B2B firmaları bazı ürünlerin üretimini ya da satışını durdurabiliyor ve bu oldukça sık yaşanan durumlardan biridir. Tabii ki bu durumda da satışı durdurulan ya da satışına ara verilen ürünleri katalog ve kategori sayfalarınızda düzenlemeniz gerekir. Eğer sadece belli bir süreliğine ürünün satışı durdurulduysa, kategori sayfalarınızda bu ürünleri askıya alarak, geçici bir süreliğine stokta yok uyarısı verebilirsiniz.

Eğer ürünün satışı veya üretimi tamamen durdurulduysa bu sayfaları yayından kaldırmanız gerekir. Satıştan kalkan ürünlerin URL’lerini 301 yönlendirmeleriyle muadil ürünlerin sayfalarına yönlendirmeniz de organik olarak gelen trafiğin geri dönüşüm sağlamasına yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden 301 yönlendirme hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Güncellenmeyen sayfalar

B2B firmaları uzun yıllar boyunca bu ürün sayfalarını sitelerinde barındırıyor olabilir. Tabii ki çok eskiden hazırlanmış olan sayfalardaki bilgiler güncelliğini yitirmiş olabileceği gibi fiyat konusunda da eski fiyatları gösteriyor olabilir. Bu durumda da kategori yönetimi yaparken eski ürünlerin de takibini yapmanız ve bu ürün sayfalarının güncelliğini sağlamanız gerekir. Bu sebeple de ürünlerinizi belli aralıklarla yeniden gözden geçirmeniz ve sayfa içeriklerini güncellemelisiniz.

Çapraz satışın eksik oluşu

Katalog ve kategori yönetiminde çapraz satış ürünleri de öne çıkartmanız gerekir. Bir ürünle beraber satılabilecek ek ürünleri sunuyor olmanız, firmaların kendi sitelerinde de çapraz satış yapabilmeleri için fırsatlar sunacağı için sizin de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Kategori ve ürün sayfaları içerisinde bu ek ürünlere yönlendirmeler yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan