Blog

B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları

B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde ürünlerinizi doğru bir şekilde göstermeniz geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Kategori ve katalog yönetimi için bazı konu başlıklarına dikkat etmeniz ve ürün gruplarınızı bu şekilde yönetmeniz gerekir. Bu rehberimizde de bu konu başlıklarının üzerinde duracağız.

Yanlış ürünlerin yerleştirilmesi

Kategori yönetimi söz konusu olduğunda sık yapılan hatalardan biri yanlış ürünlerin yanlış kategorilerin altına yerleştirilmesidir. Ürünlerin yanlış kategoriler altında gösterilmesi, siteyi ziyaret edenler aradıkları ürünlere ulaşamazlar. Kategori üzerinden ürün araması yapıldığında aradıkları ürünleri bulamayacakları gibi yanlış bir kategori üzerinde olmaması gereken bir ürünün olması da ürünle ilgili yanlış izlenimlerin oluşmasına neden olabilir. Bu sebeple de ürün kategori ve kataloglarınızı yaparken doğru ürünleri doğru kategorilerin altında göstermeniz bir hayli önemlidir. Ürün girişlerini yaparken bu kontrolleri yapmalısınız.

Yanlış fiyatlandırma

Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de ürünlerin doğru bir şekilde fiyatlandırılmasıdır. Kategori yönetiminde ürünlerinizin fiyatlarını yanlış girmeniz satış kaçırmanıza neden olabileceği gibi zararına ürün satışı yapmanıza da neden olabilir. Özellikle B2B’de birim fiyatının yanlış girilmesi sonrasında, büyük miktarda gelen siparişlerde büyük kar ya da zarar farklılıkları olacağı için şirketleri olumsuz bir şekilde etkiler.

Kategori sayfasından yanlış ürüne yönlendirme

Kategori ya da katalog üzerinden ürünlere yönlendirme yaparken de doğru ürünlerin varış sayfalarına yönlendirme yapıldığından emin olmalısınız. Yanlış yönlendirmeler nedeniyle kullanıcılar farklı ürün sayfalarına gidecekleri için hem kafa karışıklığı yaratılmış olur hem de satışın kaçırılmasına sebep olur. Yönlendirme linklerinizi mutlaka kontrol etmelisiniz.

Satıştan kalkan ürünler

B2B firmaları bazı ürünlerin üretimini ya da satışını durdurabiliyor ve bu oldukça sık yaşanan durumlardan biridir. Tabii ki bu durumda da satışı durdurulan ya da satışına ara verilen ürünleri katalog ve kategori sayfalarınızda düzenlemeniz gerekir. Eğer sadece belli bir süreliğine ürünün satışı durdurulduysa, kategori sayfalarınızda bu ürünleri askıya alarak, geçici bir süreliğine stokta yok uyarısı verebilirsiniz.

Eğer ürünün satışı veya üretimi tamamen durdurulduysa bu sayfaları yayından kaldırmanız gerekir. Satıştan kalkan ürünlerin URL’lerini 301 yönlendirmeleriyle muadil ürünlerin sayfalarına yönlendirmeniz de organik olarak gelen trafiğin geri dönüşüm sağlamasına yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden 301 yönlendirme hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

İlgili rehber: Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?

Güncellenmeyen sayfalar

B2B firmaları uzun yıllar boyunca bu ürün sayfalarını sitelerinde barındırıyor olabilir. Tabii ki çok eskiden hazırlanmış olan sayfalardaki bilgiler güncelliğini yitirmiş olabileceği gibi fiyat konusunda da eski fiyatları gösteriyor olabilir. Bu durumda da kategori yönetimi yaparken eski ürünlerin de takibini yapmanız ve bu ürün sayfalarının güncelliğini sağlamanız gerekir. Bu sebeple de ürünlerinizi belli aralıklarla yeniden gözden geçirmeniz ve sayfa içeriklerini güncellemelisiniz.

Çapraz satışın eksik oluşu

Katalog ve kategori yönetiminde çapraz satış ürünleri de öne çıkartmanız gerekir. Bir ürünle beraber satılabilecek ek ürünleri sunuyor olmanız, firmaların kendi sitelerinde de çapraz satış yapabilmeleri için fırsatlar sunacağı için sizin de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Kategori ve ürün sayfaları içerisinde bu ek ürünlere yönlendirmeler yapmalısınız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!