Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa onları alışveriş yapmaktan alıkoyan bazı durumlar vardır. Bu da web site trafiğiniz yüksek olsa da satış gerçekleşmediği için karlılık oranının düşük olmasına neden olur. Bu durumda da web sitenizde kontrol etmeniz gereken bazı unsurlar olduğu anlamına gelmekte. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Yüsek web site trafiğinde karlılık oranı düşükse neler yapmalısınız?

Site navigasyonunu kontrol edin

İlk yapmanız gerekenlerden biri web sitenizin navigasyonu yani menü kullanımlarıdır. Kullanıcıların site üzerindeki ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri gerekmektedir. Bunun için de navigasyonu kolaylaştırmanız gerekir.

Kategori sistemini düzenlemek, ilgili ürünleri tek bir kategori altına almak, menü üzerinde gereksiz sayfaları çıkartmak ve mobil cihazlar üzerinde navigasyonun kontrolü gibi çalışmalar yapmalısınız.

Gerekli olmayan sayfaları Footer bölümüne taşıyın

Ana menünüzde gerekli olmayan sayfaları Footer, yani sitenin en alt bölümündeki menüye taşıyabilirsiniz. İade politikaları, SSS, Hakkımızda, Blog, Sipariş Takibi gibi sayfaları ana menü üzerinden kaldırarak, üst menüyü doğrudan ürün odağında tutarak, kullanıcıların ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Menü navigasyonunun doğru ayarlanmamış olması ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olacağından karlılık oranı da düşmeye başlayacaktır.

Görsel içeriklerinizin kalitesini artırın

Görsel içeriklerin kalitesinin düşük olması da tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkiler. Sitenizde kullandığınız görselleri, mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Vitrininiz ne kadar çekiciyse, ürünlere olan ilgiyi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketiciler ürünleri bire bir görme şansı bulamadıkları için görseller üzerinde mümkün olduğunca detay sunmanız ve ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekir. Beyaz arka fonlu tanıtım fotoğraflarının yanı sıra konsept fotoğraflarla ürünleri de kullanım ortamlarında sergilemeniz, ürünlere olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ana sayfanızda net eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Ana sayfa üzerindeki eyleme çağrı ifadeleriniz de karlılık oranı üzerinde etkiye sahiptir. Tüketicileri belli bir ürüne yönlendirmeniz, kampanya ve fırsatlarınızdan haberdar etmeniz, kargo fırsatları gibi konular da onların dikkatini çekmeniz önemlidiri. Bu sebeple de eyleme çağrı ifadeleriniz üzerinde de durmanız önemlidir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sitenizin mobil tasarımını geliştirin

Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, sitenizin mobil trafiği de bir hayli yüksek olacaktır. Mobilden gelen ziyaretçileri sitede tutmak ve satışa yönlendirerek karlılık oranı artırmak için mobil tasarımınızı da en iyi hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Mobile uyumlu görseller, mobile uyumlu navigasyon, rahat okunan metinler, buton boyutları ve renkleri, gereksiz ögelerin kaldırılması gibi birçok çalışma yaparak, web sitenizin mobil performansını geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

E-ticaret sitenizin mobil tasarımını geliştirmek ya da yeni kuracağınız işiniz için mobil uyumlu bir web site kurmak istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. İdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi de edinebilirsiniz.

Web siteniz güven veriyor mu?

E-ticarette güven tüketicilerin birinci önceliği olduğu için web sitenizin de güven veriyor olması gerekir. Güvensiz görünen, güvenlik sistemleri kurulu olmayan siteler üzerinden tüketiciler alışveriş yapmayacakları için karlılık oranı da önemli şekilde düşmeye başlar. Sitenizi HTTPS’e geçirmek, SSL sertifikalarınızı site üzerinde sergilemek, 3D ödeme seçeneği sunmak ve diğer güvenlik yazılımlarınızı site üzerinde göstererek, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız, onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Ürün açıklamaları ve detaylarını geliştirin

Ürün açıklamaları ve detayları da tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olmakta. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca detaylı yazmanız, ürün özelliklerini öne çıkartarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarını çekici hale getirmeniz, konsept fotoğraf kullanımları ürünün kullanım alanlarını sergilemeniz eğer varsa ürünle ilgili videoları da detaylı açıklama bölümlerinde tüketicilerle paylaşmalısınız. Aşağıdaki rehberimizden ürün sayfalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Karlılık oranı ile ilgili sık sorulan sorular

Karlılık oranı nedir?

Şirketin gelir ve giderlerinin hesaplanmasının ardından ortaya çıkan karın, belli dönemler içerisinde artış veya azalışının yüzde dilimi ile ifade edilmesi karlılık oranı olarak adlandırılmaktadır. Şirketler, aylık, 3 aylık ve yıllık olarak karlılık değerlendirmeleri yaparak, mevcut durumlarını gözden geçirebilir ve belli dönemler içerisindeki artış ve düşüleri de bu oran ile analiz edebilirler.

E-ticarette karlılık getiren işler nelerdir?

İnternet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı iş bulunuyor. Dropshipping ile ürün satışları yapma bunların başında gelmekte. Pazarda talep ve ilgi gören ürünlerin tedarikçileriyle anlaşarak dropshipping ile satışlar yapabilirsiniz. Buna ek olarak el yapımı ürünler, kişiselleştirilmiş hediyelik eşyalar, kozmetik ürünler gibi birçok farklı ürün grubu da e-ticarette talep gören ürünler arasında yer alıyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin