Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa onları alışveriş yapmaktan alıkoyan bazı durumlar vardır. Bu da web site trafiğiniz yüksek olsa da satış gerçekleşmediği için karlılık oranının düşük olmasına neden olur. Bu durumda da web sitenizde kontrol etmeniz gereken bazı unsurlar olduğu anlamına gelmekte. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Yüsek web site trafiğinde karlılık oranı düşükse neler yapmalısınız?

Site navigasyonunu kontrol edin

İlk yapmanız gerekenlerden biri web sitenizin navigasyonu yani menü kullanımlarıdır. Kullanıcıların site üzerindeki ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri gerekmektedir. Bunun için de navigasyonu kolaylaştırmanız gerekir.

Kategori sistemini düzenlemek, ilgili ürünleri tek bir kategori altına almak, menü üzerinde gereksiz sayfaları çıkartmak ve mobil cihazlar üzerinde navigasyonun kontrolü gibi çalışmalar yapmalısınız.

Gerekli olmayan sayfaları Footer bölümüne taşıyın

Ana menünüzde gerekli olmayan sayfaları Footer, yani sitenin en alt bölümündeki menüye taşıyabilirsiniz. İade politikaları, SSS, Hakkımızda, Blog, Sipariş Takibi gibi sayfaları ana menü üzerinden kaldırarak, üst menüyü doğrudan ürün odağında tutarak, kullanıcıların ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Menü navigasyonunun doğru ayarlanmamış olması ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olacağından karlılık oranı da düşmeye başlayacaktır.

Görsel içeriklerinizin kalitesini artırın

Görsel içeriklerin kalitesinin düşük olması da tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkiler. Sitenizde kullandığınız görselleri, mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Vitrininiz ne kadar çekiciyse, ürünlere olan ilgiyi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketiciler ürünleri bire bir görme şansı bulamadıkları için görseller üzerinde mümkün olduğunca detay sunmanız ve ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekir. Beyaz arka fonlu tanıtım fotoğraflarının yanı sıra konsept fotoğraflarla ürünleri de kullanım ortamlarında sergilemeniz, ürünlere olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ana sayfanızda net eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Ana sayfa üzerindeki eyleme çağrı ifadeleriniz de karlılık oranı üzerinde etkiye sahiptir. Tüketicileri belli bir ürüne yönlendirmeniz, kampanya ve fırsatlarınızdan haberdar etmeniz, kargo fırsatları gibi konular da onların dikkatini çekmeniz önemlidiri. Bu sebeple de eyleme çağrı ifadeleriniz üzerinde de durmanız önemlidir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sitenizin mobil tasarımını geliştirin

Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, sitenizin mobil trafiği de bir hayli yüksek olacaktır. Mobilden gelen ziyaretçileri sitede tutmak ve satışa yönlendirerek karlılık oranı artırmak için mobil tasarımınızı da en iyi hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Mobile uyumlu görseller, mobile uyumlu navigasyon, rahat okunan metinler, buton boyutları ve renkleri, gereksiz ögelerin kaldırılması gibi birçok çalışma yaparak, web sitenizin mobil performansını geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

E-ticaret sitenizin mobil tasarımını geliştirmek ya da yeni kuracağınız işiniz için mobil uyumlu bir web site kurmak istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. İdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi de edinebilirsiniz.

Web siteniz güven veriyor mu?

E-ticarette güven tüketicilerin birinci önceliği olduğu için web sitenizin de güven veriyor olması gerekir. Güvensiz görünen, güvenlik sistemleri kurulu olmayan siteler üzerinden tüketiciler alışveriş yapmayacakları için karlılık oranı da önemli şekilde düşmeye başlar. Sitenizi HTTPS’e geçirmek, SSL sertifikalarınızı site üzerinde sergilemek, 3D ödeme seçeneği sunmak ve diğer güvenlik yazılımlarınızı site üzerinde göstererek, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız, onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Ürün açıklamaları ve detaylarını geliştirin

Ürün açıklamaları ve detayları da tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olmakta. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca detaylı yazmanız, ürün özelliklerini öne çıkartarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarını çekici hale getirmeniz, konsept fotoğraf kullanımları ürünün kullanım alanlarını sergilemeniz eğer varsa ürünle ilgili videoları da detaylı açıklama bölümlerinde tüketicilerle paylaşmalısınız. Aşağıdaki rehberimizden ürün sayfalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Karlılık oranı ile ilgili sık sorulan sorular

Karlılık oranı nedir?

Şirketin gelir ve giderlerinin hesaplanmasının ardından ortaya çıkan karın, belli dönemler içerisinde artış veya azalışının yüzde dilimi ile ifade edilmesi karlılık oranı olarak adlandırılmaktadır. Şirketler, aylık, 3 aylık ve yıllık olarak karlılık değerlendirmeleri yaparak, mevcut durumlarını gözden geçirebilir ve belli dönemler içerisindeki artış ve düşüleri de bu oran ile analiz edebilirler.

E-ticarette karlılık getiren işler nelerdir?

İnternet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı iş bulunuyor. Dropshipping ile ürün satışları yapma bunların başında gelmekte. Pazarda talep ve ilgi gören ürünlerin tedarikçileriyle anlaşarak dropshipping ile satışlar yapabilirsiniz. Buna ek olarak el yapımı ürünler, kişiselleştirilmiş hediyelik eşyalar, kozmetik ürünler gibi birçok farklı ürün grubu da e-ticarette talep gören ürünler arasında yer alıyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan