Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

15 Ocak 2020
Sinan Oypan

E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa onları alışveriş yapmaktan alıkoyan bazı durumlar vardır. Bu da web site trafiğiniz yüksek olsa da satış gerçekleşmediği için karlılık oranının düşük olmasına neden olur. Bu durumda da web sitenizde kontrol etmeniz gereken bazı unsurlar olduğu anlamına gelmekte. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Yüsek web site trafiğinde karlılık oranı düşükse neler yapmalısınız?

Site navigasyonunu kontrol edin

İlk yapmanız gerekenlerden biri web sitenizin navigasyonu yani menü kullanımlarıdır. Kullanıcıların site üzerindeki ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri gerekmektedir. Bunun için de navigasyonu kolaylaştırmanız gerekir.

Kategori sistemini düzenlemek, ilgili ürünleri tek bir kategori altına almak, menü üzerinde gereksiz sayfaları çıkartmak ve mobil cihazlar üzerinde navigasyonun kontrolü gibi çalışmalar yapmalısınız.

Gerekli olmayan sayfaları Footer bölümüne taşıyın

Ana menünüzde gerekli olmayan sayfaları Footer, yani sitenin en alt bölümündeki menüye taşıyabilirsiniz. İade politikaları, SSS, Hakkımızda, Blog, Sipariş Takibi gibi sayfaları ana menü üzerinden kaldırarak, üst menüyü doğrudan ürün odağında tutarak, kullanıcıların ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Menü navigasyonunun doğru ayarlanmamış olması ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olacağından karlılık oranı da düşmeye başlayacaktır.

Görsel içeriklerinizin kalitesini artırın

Görsel içeriklerin kalitesinin düşük olması da tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkiler. Sitenizde kullandığınız görselleri, mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Vitrininiz ne kadar çekiciyse, ürünlere olan ilgiyi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketiciler ürünleri bire bir görme şansı bulamadıkları için görseller üzerinde mümkün olduğunca detay sunmanız ve ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekir. Beyaz arka fonlu tanıtım fotoğraflarının yanı sıra konsept fotoğraflarla ürünleri de kullanım ortamlarında sergilemeniz, ürünlere olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ana sayfanızda net eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Ana sayfa üzerindeki eyleme çağrı ifadeleriniz de karlılık oranı üzerinde etkiye sahiptir. Tüketicileri belli bir ürüne yönlendirmeniz, kampanya ve fırsatlarınızdan haberdar etmeniz, kargo fırsatları gibi konular da onların dikkatini çekmeniz önemlidiri. Bu sebeple de eyleme çağrı ifadeleriniz üzerinde de durmanız önemlidir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sitenizin mobil tasarımını geliştirin

Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, sitenizin mobil trafiği de bir hayli yüksek olacaktır. Mobilden gelen ziyaretçileri sitede tutmak ve satışa yönlendirerek karlılık oranı artırmak için mobil tasarımınızı da en iyi hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Mobile uyumlu görseller, mobile uyumlu navigasyon, rahat okunan metinler, buton boyutları ve renkleri, gereksiz ögelerin kaldırılması gibi birçok çalışma yaparak, web sitenizin mobil performansını geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

E-ticaret sitenizin mobil tasarımını geliştirmek ya da yeni kuracağınız işiniz için mobil uyumlu bir web site kurmak istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. İdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi de edinebilirsiniz.

Web siteniz güven veriyor mu?

E-ticarette güven tüketicilerin birinci önceliği olduğu için web sitenizin de güven veriyor olması gerekir. Güvensiz görünen, güvenlik sistemleri kurulu olmayan siteler üzerinden tüketiciler alışveriş yapmayacakları için karlılık oranı da önemli şekilde düşmeye başlar. Sitenizi HTTPS’e geçirmek, SSL sertifikalarınızı site üzerinde sergilemek, 3D ödeme seçeneği sunmak ve diğer güvenlik yazılımlarınızı site üzerinde göstererek, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız, onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Ürün açıklamaları ve detaylarını geliştirin

Ürün açıklamaları ve detayları da tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olmakta. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca detaylı yazmanız, ürün özelliklerini öne çıkartarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarını çekici hale getirmeniz, konsept fotoğraf kullanımları ürünün kullanım alanlarını sergilemeniz eğer varsa ürünle ilgili videoları da detaylı açıklama bölümlerinde tüketicilerle paylaşmalısınız. Aşağıdaki rehberimizden ürün sayfalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Karlılık oranı ile ilgili sık sorulan sorular

Karlılık oranı nedir?

Şirketin gelir ve giderlerinin hesaplanmasının ardından ortaya çıkan karın, belli dönemler içerisinde artış veya azalışının yüzde dilimi ile ifade edilmesi karlılık oranı olarak adlandırılmaktadır. Şirketler, aylık, 3 aylık ve yıllık olarak karlılık değerlendirmeleri yaparak, mevcut durumlarını gözden geçirebilir ve belli dönemler içerisindeki artış ve düşüleri de bu oran ile analiz edebilirler.

E-ticarette karlılık getiren işler nelerdir?

İnternet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı iş bulunuyor. Dropshipping ile ürün satışları yapma bunların başında gelmekte. Pazarda talep ve ilgi gören ürünlerin tedarikçileriyle anlaşarak dropshipping ile satışlar yapabilirsiniz. Buna ek olarak el yapımı ürünler, kişiselleştirilmiş hediyelik eşyalar, kozmetik ürünler gibi birçok farklı ürün grubu da e-ticarette talep gören ürünler arasında yer alıyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan