fbpx

Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

15 Ocak 2020
Sinan Oypan

E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa onları alışveriş yapmaktan alıkoyan bazı durumlar vardır. Bu da web site trafiğiniz yüksek olsa da satış gerçekleşmediği için karlılık oranının düşük olmasına neden olur. Bu durumda da web sitenizde kontrol etmeniz gereken bazı unsurlar olduğu anlamına gelmekte. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Yüsek web site trafiğinde karlılık oranı düşükse neler yapmalısınız?

Site navigasyonunu kontrol edin

İlk yapmanız gerekenlerden biri web sitenizin navigasyonu yani menü kullanımlarıdır. Kullanıcıların site üzerindeki ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri gerekmektedir. Bunun için de navigasyonu kolaylaştırmanız gerekir.

Kategori sistemini düzenlemek, ilgili ürünleri tek bir kategori altına almak, menü üzerinde gereksiz sayfaları çıkartmak ve mobil cihazlar üzerinde navigasyonun kontrolü gibi çalışmalar yapmalısınız.

Gerekli olmayan sayfaları Footer bölümüne taşıyın

Ana menünüzde gerekli olmayan sayfaları Footer, yani sitenin en alt bölümündeki menüye taşıyabilirsiniz. İade politikaları, SSS, Hakkımızda, Blog, Sipariş Takibi gibi sayfaları ana menü üzerinden kaldırarak, üst menüyü doğrudan ürün odağında tutarak, kullanıcıların ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Menü navigasyonunun doğru ayarlanmamış olması ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olacağından karlılık oranı da düşmeye başlayacaktır.

Görsel içeriklerinizin kalitesini artırın

Görsel içeriklerin kalitesinin düşük olması da tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkiler. Sitenizde kullandığınız görselleri, mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Vitrininiz ne kadar çekiciyse, ürünlere olan ilgiyi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketiciler ürünleri bire bir görme şansı bulamadıkları için görseller üzerinde mümkün olduğunca detay sunmanız ve ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekir. Beyaz arka fonlu tanıtım fotoğraflarının yanı sıra konsept fotoğraflarla ürünleri de kullanım ortamlarında sergilemeniz, ürünlere olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ana sayfanızda net eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Ana sayfa üzerindeki eyleme çağrı ifadeleriniz de karlılık oranı üzerinde etkiye sahiptir. Tüketicileri belli bir ürüne yönlendirmeniz, kampanya ve fırsatlarınızdan haberdar etmeniz, kargo fırsatları gibi konular da onların dikkatini çekmeniz önemlidiri. Bu sebeple de eyleme çağrı ifadeleriniz üzerinde de durmanız önemlidir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sitenizin mobil tasarımını geliştirin

Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, sitenizin mobil trafiği de bir hayli yüksek olacaktır. Mobilden gelen ziyaretçileri sitede tutmak ve satışa yönlendirerek karlılık oranı artırmak için mobil tasarımınızı da en iyi hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Mobile uyumlu görseller, mobile uyumlu navigasyon, rahat okunan metinler, buton boyutları ve renkleri, gereksiz ögelerin kaldırılması gibi birçok çalışma yaparak, web sitenizin mobil performansını geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

E-ticaret sitenizin mobil tasarımını geliştirmek ya da yeni kuracağınız işiniz için mobil uyumlu bir web site kurmak istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. İdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi de edinebilirsiniz.

Web siteniz güven veriyor mu?

E-ticarette güven tüketicilerin birinci önceliği olduğu için web sitenizin de güven veriyor olması gerekir. Güvensiz görünen, güvenlik sistemleri kurulu olmayan siteler üzerinden tüketiciler alışveriş yapmayacakları için karlılık oranı da önemli şekilde düşmeye başlar. Sitenizi HTTPS’e geçirmek, SSL sertifikalarınızı site üzerinde sergilemek, 3D ödeme seçeneği sunmak ve diğer güvenlik yazılımlarınızı site üzerinde göstererek, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız, onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Ürün açıklamaları ve detaylarını geliştirin

Ürün açıklamaları ve detayları da tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olmakta. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca detaylı yazmanız, ürün özelliklerini öne çıkartarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarını çekici hale getirmeniz, konsept fotoğraf kullanımları ürünün kullanım alanlarını sergilemeniz eğer varsa ürünle ilgili videoları da detaylı açıklama bölümlerinde tüketicilerle paylaşmalısınız. Aşağıdaki rehberimizden ürün sayfalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Karlılık oranı ile ilgili sık sorulan sorular

Karlılık oranı nedir?

Şirketin gelir ve giderlerinin hesaplanmasının ardından ortaya çıkan karın, belli dönemler içerisinde artış veya azalışının yüzde dilimi ile ifade edilmesi karlılık oranı olarak adlandırılmaktadır. Şirketler, aylık, 3 aylık ve yıllık olarak karlılık değerlendirmeleri yaparak, mevcut durumlarını gözden geçirebilir ve belli dönemler içerisindeki artış ve düşüleri de bu oran ile analiz edebilirler.

E-ticarette karlılık getiren işler nelerdir?

İnternet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı iş bulunuyor. Dropshipping ile ürün satışları yapma bunların başında gelmekte. Pazarda talep ve ilgi gören ürünlerin tedarikçileriyle anlaşarak dropshipping ile satışlar yapabilirsiniz. Buna ek olarak el yapımı ürünler, kişiselleştirilmiş hediyelik eşyalar, kozmetik ürünler gibi birçok farklı ürün grubu da e-ticarette talep gören ürünler arasında yer alıyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan