Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?

E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa onları alışveriş yapmaktan alıkoyan bazı durumlar vardır. Bu da web site trafiğiniz yüksek olsa da satış gerçekleşmediği için karlılık oranının düşük olmasına neden olur. Bu durumda da web sitenizde kontrol etmeniz gereken bazı unsurlar olduğu anlamına gelmekte. Bu rehberimizde de bu unsurların üzerinde duracağız.

Yüsek web site trafiğinde karlılık oranı düşükse neler yapmalısınız?

Site navigasyonunu kontrol edin

İlk yapmanız gerekenlerden biri web sitenizin navigasyonu yani menü kullanımlarıdır. Kullanıcıların site üzerindeki ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri gerekmektedir. Bunun için de navigasyonu kolaylaştırmanız gerekir.

Kategori sistemini düzenlemek, ilgili ürünleri tek bir kategori altına almak, menü üzerinde gereksiz sayfaları çıkartmak ve mobil cihazlar üzerinde navigasyonun kontrolü gibi çalışmalar yapmalısınız.

Gerekli olmayan sayfaları Footer bölümüne taşıyın

Ana menünüzde gerekli olmayan sayfaları Footer, yani sitenin en alt bölümündeki menüye taşıyabilirsiniz. İade politikaları, SSS, Hakkımızda, Blog, Sipariş Takibi gibi sayfaları ana menü üzerinden kaldırarak, üst menüyü doğrudan ürün odağında tutarak, kullanıcıların ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Menü navigasyonunun doğru ayarlanmamış olması ziyaretçilerin siteyi terk etmelerine neden olacağından karlılık oranı da düşmeye başlayacaktır.

Görsel içeriklerinizin kalitesini artırın

Görsel içeriklerin kalitesinin düşük olması da tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz yönde etkiler. Sitenizde kullandığınız görselleri, mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Vitrininiz ne kadar çekiciyse, ürünlere olan ilgiyi de bir o kadar artırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra tüketiciler ürünleri bire bir görme şansı bulamadıkları için görseller üzerinde mümkün olduğunca detay sunmanız ve ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekir. Beyaz arka fonlu tanıtım fotoğraflarının yanı sıra konsept fotoğraflarla ürünleri de kullanım ortamlarında sergilemeniz, ürünlere olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Ana sayfanızda net eyleme çağrı ifadeleri kullanın

Ana sayfa üzerindeki eyleme çağrı ifadeleriniz de karlılık oranı üzerinde etkiye sahiptir. Tüketicileri belli bir ürüne yönlendirmeniz, kampanya ve fırsatlarınızdan haberdar etmeniz, kargo fırsatları gibi konular da onların dikkatini çekmeniz önemlidiri. Bu sebeple de eyleme çağrı ifadeleriniz üzerinde de durmanız önemlidir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Sitenizin mobil tasarımını geliştirin

Özellikle sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyorsanız, sitenizin mobil trafiği de bir hayli yüksek olacaktır. Mobilden gelen ziyaretçileri sitede tutmak ve satışa yönlendirerek karlılık oranı artırmak için mobil tasarımınızı da en iyi hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Mobil varış sayfalarınızın performansını nasıl artırabilirsiniz?

Mobile uyumlu görseller, mobile uyumlu navigasyon, rahat okunan metinler, buton boyutları ve renkleri, gereksiz ögelerin kaldırılması gibi birçok çalışma yaparak, web sitenizin mobil performansını geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler

E-ticaret sitenizin mobil tasarımını geliştirmek ya da yeni kuracağınız işiniz için mobil uyumlu bir web site kurmak istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. İdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri sayfasını inceleyerek ürünlerimiz ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi de edinebilirsiniz.

Web siteniz güven veriyor mu?

E-ticarette güven tüketicilerin birinci önceliği olduğu için web sitenizin de güven veriyor olması gerekir. Güvensiz görünen, güvenlik sistemleri kurulu olmayan siteler üzerinden tüketiciler alışveriş yapmayacakları için karlılık oranı da önemli şekilde düşmeye başlar. Sitenizi HTTPS’e geçirmek, SSL sertifikalarınızı site üzerinde sergilemek, 3D ödeme seçeneği sunmak ve diğer güvenlik yazılımlarınızı site üzerinde göstererek, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız, onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar

Ürün açıklamaları ve detaylarını geliştirin

Ürün açıklamaları ve detayları da tüketicilerin siteyi terk etmelerine neden olmakta. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunca detaylı yazmanız, ürün özelliklerini öne çıkartarak tüketicileri bilgilendirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarını çekici hale getirmeniz, konsept fotoğraf kullanımları ürünün kullanım alanlarını sergilemeniz eğer varsa ürünle ilgili videoları da detaylı açıklama bölümlerinde tüketicilerle paylaşmalısınız. Aşağıdaki rehberimizden ürün sayfalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Karlılık oranı ile ilgili sık sorulan sorular

Karlılık oranı nedir?

Şirketin gelir ve giderlerinin hesaplanmasının ardından ortaya çıkan karın, belli dönemler içerisinde artış veya azalışının yüzde dilimi ile ifade edilmesi karlılık oranı olarak adlandırılmaktadır. Şirketler, aylık, 3 aylık ve yıllık olarak karlılık değerlendirmeleri yaparak, mevcut durumlarını gözden geçirebilir ve belli dönemler içerisindeki artış ve düşüleri de bu oran ile analiz edebilirler.

E-ticarette karlılık getiren işler nelerdir?

İnternet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı iş bulunuyor. Dropshipping ile ürün satışları yapma bunların başında gelmekte. Pazarda talep ve ilgi gören ürünlerin tedarikçileriyle anlaşarak dropshipping ile satışlar yapabilirsiniz. Buna ek olarak el yapımı ürünler, kişiselleştirilmiş hediyelik eşyalar, kozmetik ürünler gibi birçok farklı ürün grubu da e-ticarette talep gören ürünler arasında yer alıyor. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Detaylı Bilgi İçin Arayın