Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

14 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini bilmeleri gerekir. Bunun için de e-ticaret firması olarak bu bilgileri onlara site üzerinde gerekli açıklamaları yapmalısınız.

Bu rehberimizde de kargo gönderimleri ve iade süreci prosedürüyle ilgili hangi bilgilerin üzerinde durmanız gerektiğini ve bunların müşterilerinize nasıl açıklayabileceğinizi ele alacağız.

Kargo gönderimiyle ilgili bilgiler

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar firmanızın hangi bölgelere, şehirler ve ülkelere gönderim yaptığınızı bilmek isterler. Bunların yanı sıra kargoların ortalama ve tahmini olarak ne kadarlık bir sürede ulaştığını; sipariş verildiğinde bu ürünlerin ne kadarlık bir süreç içerisinde kargoya verildiğini ve aynı zamanda kargo ücretlerinin nasıl olduğunu öğrenmek isterler.

Ülke içi gönderimlerde kargolarınızda sabit gönderi ücretleriniz olabilir ya da farklı boyut ve hacimdeki ürünleriniz için kargo ücretleriniz değişiyor olabilir. Bu durumda da farklı ücretlendirmeler konusunda ziyaretçilerinizi bilgilendirmeniz gerekir. Kargo konusunda kullanıcıları bilgilendirmeniz konuları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Türkiye içinde gönderim yapmadığınız yerler bulunuyorsa bunları,
  • Yurtdışına gönderim yapıyorsanız, hangi ülkelere gönderim yapıp hangilerine yapmadığınızı,
  • Siparişlerin ne kadarlık bir zamanda paketlenerek kargoya verildiğini,
  • Kargonun tahmini varış süresini,
  • Kargo ücretlerinizi,
  • Ücretsiz kargo sunuyorsanız, hangi koşullarda bunun geçerli olduğunu,
  • Kargo takip sistemi sunup sunmadığınızı belirtmelisiniz.

Kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeleri de gerekir. Bunun için kargo bilgilerinizle ilgili bir sayfa hazırlayabilir ve sonrasında da sitenizin footer bölümüne bu sayfanın URL’sini ekleyebilirsiniz. Footer bölümünde bu linkin yer alması, kullanıcıların site üzerindeki tüm sayfalardan kargo bilgilerinize ulaşmalarını sağlar.

Kargo bilgilerini vermek için aynı zamanda ürün sayfalarındaki ekstra açıklamalar bölümünü de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bir ürünü incelerken aynı zamanda kargo gönderim bilgilerini de görebilirler.

Eğer farklı ürünlerde farklı kargo gönderim ücretleriniz bulunuyorsa, ürün sayfalarında bu ücretlendirmeleri ayrıca belirtmeniz de faydalı olacaktır. Buna ek olarak ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız yine ürün sayfalarında bu seçeneği de kullanıcılara göstermeniz faydalı olacaktır.

İade koşullarıyla ilgili bilgiler

Birçok tüketici bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce firmanın iade koşullarını öğrenmek ister. Özellikle bir firmadan ilk kez alışveriş yapıyorlarsa herhangi bir olumsuzluk ya da terslik durumunda yaptıkları ürünü iade ederek, paralarını geri alabilmek isterler. Bu durumda da iade koşullarınızın oldukça açıklayıcı ve site üzerinde kolay bir şekilde ulaşılır olması gerekir. İade koşullarıyla ilgili kullanıcılara sunmanız bilgileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Koşulsuz iade kabul edip etmediğinizi
  • Koşulsuz iade sürecinin ne kadarlık bir süre zarfında geçerli olduğunu,
  • Para iadesi konusunda kullanıcının ödediği miktarın %100’ünü iade edip etmediğinizi,
  • İade için belli koşullarınız bulunuyorsa, bu koşulların neler olduğunu,
  • İndirimdeki ürünler için farklı iade koşullarınız bulunuyor mu?
  • İade sürecinde kargo ücretlerinin nasıl olduğunu ve bu ücretlerin kim tarafından karşılandığını,
  • İade sürecinde paketlerin açılıp açılmamış oluşu, ambalajın durumu gibi koşulları da açıkça belirtmeniz gerekiyor.

İade sürecinde kullanıcıların mağdur olmaması oldukça önemli olduğu gibi firma olarak sizin de kendinizi korumanız gerekiyor. Bu sebeple de iade koşullarınızı çok iyi bir şekilde belirlemeniz ve detaylandırmanız gerekiyor.

Bu bilgilerin de kargo bilgileri gibi kullanıcılar tarafından rahatlıklar görülmesi gerekiyor. Bunun için de yine sitenizin footer bölümü üzerinde iade koşullarınıza yönlendirme yapan bir link hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site genelinden iade koşullarınıza ulaşılabilir.

Yine ürün sayfalarında da önemli bilgileri paylaşabilir ve kullanıcılara bu sayfalarda bilgiler sunabilirsiniz. Bazı ürünlerde iade koşulları farklılık gösterebileceği için genel bilgilerin yanı sıra ürün bazlı iade koşullarını da bu sayfalarda kullanıcıların görebileceği bir yerde paylaşmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan