
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini bilmeleri gerekir. Bunun için de e-ticaret firması olarak bu bilgileri onlara site üzerinde gerekli açıklamaları yapmalısınız.
Bu rehberimizde de kargo gönderimleri ve iade süreci prosedürüyle ilgili hangi bilgilerin üzerinde durmanız gerektiğini ve bunların müşterilerinize nasıl açıklayabileceğinizi ele alacağız.
Kargo gönderimiyle ilgili bilgiler
Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar firmanızın hangi bölgelere, şehirler ve ülkelere gönderim yaptığınızı bilmek isterler. Bunların yanı sıra kargoların ortalama ve tahmini olarak ne kadarlık bir sürede ulaştığını; sipariş verildiğinde bu ürünlerin ne kadarlık bir süreç içerisinde kargoya verildiğini ve aynı zamanda kargo ücretlerinin nasıl olduğunu öğrenmek isterler.
Ülke içi gönderimlerde kargolarınızda sabit gönderi ücretleriniz olabilir ya da farklı boyut ve hacimdeki ürünleriniz için kargo ücretleriniz değişiyor olabilir. Bu durumda da farklı ücretlendirmeler konusunda ziyaretçilerinizi bilgilendirmeniz gerekir. Kargo konusunda kullanıcıları bilgilendirmeniz konuları şu şekilde listeleyebiliriz:
- Türkiye içinde gönderim yapmadığınız yerler bulunuyorsa bunları,
- Yurtdışına gönderim yapıyorsanız, hangi ülkelere gönderim yapıp hangilerine yapmadığınızı,
- Siparişlerin ne kadarlık bir zamanda paketlenerek kargoya verildiğini,
- Kargonun tahmini varış süresini,
- Kargo ücretlerinizi,
- Ücretsiz kargo sunuyorsanız, hangi koşullarda bunun geçerli olduğunu,
- Kargo takip sistemi sunup sunmadığınızı belirtmelisiniz.
Kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeleri de gerekir. Bunun için kargo bilgilerinizle ilgili bir sayfa hazırlayabilir ve sonrasında da sitenizin footer bölümüne bu sayfanın URL’sini ekleyebilirsiniz. Footer bölümünde bu linkin yer alması, kullanıcıların site üzerindeki tüm sayfalardan kargo bilgilerinize ulaşmalarını sağlar.
Kargo bilgilerini vermek için aynı zamanda ürün sayfalarındaki ekstra açıklamalar bölümünü de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bir ürünü incelerken aynı zamanda kargo gönderim bilgilerini de görebilirler.
Eğer farklı ürünlerde farklı kargo gönderim ücretleriniz bulunuyorsa, ürün sayfalarında bu ücretlendirmeleri ayrıca belirtmeniz de faydalı olacaktır. Buna ek olarak ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız yine ürün sayfalarında bu seçeneği de kullanıcılara göstermeniz faydalı olacaktır.
İade koşullarıyla ilgili bilgiler
Birçok tüketici bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce firmanın iade koşullarını öğrenmek ister. Özellikle bir firmadan ilk kez alışveriş yapıyorlarsa herhangi bir olumsuzluk ya da terslik durumunda yaptıkları ürünü iade ederek, paralarını geri alabilmek isterler. Bu durumda da iade koşullarınızın oldukça açıklayıcı ve site üzerinde kolay bir şekilde ulaşılır olması gerekir. İade koşullarıyla ilgili kullanıcılara sunmanız bilgileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:
- Koşulsuz iade kabul edip etmediğinizi
- Koşulsuz iade sürecinin ne kadarlık bir süre zarfında geçerli olduğunu,
- Para iadesi konusunda kullanıcının ödediği miktarın %100’ünü iade edip etmediğinizi,
- İade için belli koşullarınız bulunuyorsa, bu koşulların neler olduğunu,
- İndirimdeki ürünler için farklı iade koşullarınız bulunuyor mu?
- İade sürecinde kargo ücretlerinin nasıl olduğunu ve bu ücretlerin kim tarafından karşılandığını,
- İade sürecinde paketlerin açılıp açılmamış oluşu, ambalajın durumu gibi koşulları da açıkça belirtmeniz gerekiyor.
İade sürecinde kullanıcıların mağdur olmaması oldukça önemli olduğu gibi firma olarak sizin de kendinizi korumanız gerekiyor. Bu sebeple de iade koşullarınızı çok iyi bir şekilde belirlemeniz ve detaylandırmanız gerekiyor.
Bu bilgilerin de kargo bilgileri gibi kullanıcılar tarafından rahatlıklar görülmesi gerekiyor. Bunun için de yine sitenizin footer bölümü üzerinde iade koşullarınıza yönlendirme yapan bir link hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site genelinden iade koşullarınıza ulaşılabilir.
Yine ürün sayfalarında da önemli bilgileri paylaşabilir ve kullanıcılara bu sayfalarda bilgiler sunabilirsiniz. Bazı ürünlerde iade koşulları farklılık gösterebileceği için genel bilgilerin yanı sıra ürün bazlı iade koşullarını da bu sayfalarda kullanıcıların görebileceği bir yerde paylaşmalısınız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler