Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini bilmeleri gerekir. Bunun için de e-ticaret firması olarak bu bilgileri onlara site üzerinde gerekli açıklamaları yapmalısınız.

Bu rehberimizde de kargo gönderimleri ve iade süreci prosedürüyle ilgili hangi bilgilerin üzerinde durmanız gerektiğini ve bunların müşterilerinize nasıl açıklayabileceğinizi ele alacağız.

Kargo gönderimiyle ilgili bilgiler

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar firmanızın hangi bölgelere, şehirler ve ülkelere gönderim yaptığınızı bilmek isterler. Bunların yanı sıra kargoların ortalama ve tahmini olarak ne kadarlık bir sürede ulaştığını; sipariş verildiğinde bu ürünlerin ne kadarlık bir süreç içerisinde kargoya verildiğini ve aynı zamanda kargo ücretlerinin nasıl olduğunu öğrenmek isterler.

Ülke içi gönderimlerde kargolarınızda sabit gönderi ücretleriniz olabilir ya da farklı boyut ve hacimdeki ürünleriniz için kargo ücretleriniz değişiyor olabilir. Bu durumda da farklı ücretlendirmeler konusunda ziyaretçilerinizi bilgilendirmeniz gerekir. Kargo konusunda kullanıcıları bilgilendirmeniz konuları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Türkiye içinde gönderim yapmadığınız yerler bulunuyorsa bunları,
  • Yurtdışına gönderim yapıyorsanız, hangi ülkelere gönderim yapıp hangilerine yapmadığınızı,
  • Siparişlerin ne kadarlık bir zamanda paketlenerek kargoya verildiğini,
  • Kargonun tahmini varış süresini,
  • Kargo ücretlerinizi,
  • Ücretsiz kargo sunuyorsanız, hangi koşullarda bunun geçerli olduğunu,
  • Kargo takip sistemi sunup sunmadığınızı belirtmelisiniz.

Kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeleri de gerekir. Bunun için kargo bilgilerinizle ilgili bir sayfa hazırlayabilir ve sonrasında da sitenizin footer bölümüne bu sayfanın URL’sini ekleyebilirsiniz. Footer bölümünde bu linkin yer alması, kullanıcıların site üzerindeki tüm sayfalardan kargo bilgilerinize ulaşmalarını sağlar.

Kargo bilgilerini vermek için aynı zamanda ürün sayfalarındaki ekstra açıklamalar bölümünü de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bir ürünü incelerken aynı zamanda kargo gönderim bilgilerini de görebilirler.

Eğer farklı ürünlerde farklı kargo gönderim ücretleriniz bulunuyorsa, ürün sayfalarında bu ücretlendirmeleri ayrıca belirtmeniz de faydalı olacaktır. Buna ek olarak ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız yine ürün sayfalarında bu seçeneği de kullanıcılara göstermeniz faydalı olacaktır.

İade koşullarıyla ilgili bilgiler

Birçok tüketici bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce firmanın iade koşullarını öğrenmek ister. Özellikle bir firmadan ilk kez alışveriş yapıyorlarsa herhangi bir olumsuzluk ya da terslik durumunda yaptıkları ürünü iade ederek, paralarını geri alabilmek isterler. Bu durumda da iade koşullarınızın oldukça açıklayıcı ve site üzerinde kolay bir şekilde ulaşılır olması gerekir. İade koşullarıyla ilgili kullanıcılara sunmanız bilgileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Koşulsuz iade kabul edip etmediğinizi
  • Koşulsuz iade sürecinin ne kadarlık bir süre zarfında geçerli olduğunu,
  • Para iadesi konusunda kullanıcının ödediği miktarın %100’ünü iade edip etmediğinizi,
  • İade için belli koşullarınız bulunuyorsa, bu koşulların neler olduğunu,
  • İndirimdeki ürünler için farklı iade koşullarınız bulunuyor mu?
  • İade sürecinde kargo ücretlerinin nasıl olduğunu ve bu ücretlerin kim tarafından karşılandığını,
  • İade sürecinde paketlerin açılıp açılmamış oluşu, ambalajın durumu gibi koşulları da açıkça belirtmeniz gerekiyor.

İade sürecinde kullanıcıların mağdur olmaması oldukça önemli olduğu gibi firma olarak sizin de kendinizi korumanız gerekiyor. Bu sebeple de iade koşullarınızı çok iyi bir şekilde belirlemeniz ve detaylandırmanız gerekiyor.

Bu bilgilerin de kargo bilgileri gibi kullanıcılar tarafından rahatlıklar görülmesi gerekiyor. Bunun için de yine sitenizin footer bölümü üzerinde iade koşullarınıza yönlendirme yapan bir link hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site genelinden iade koşullarınıza ulaşılabilir.

Yine ürün sayfalarında da önemli bilgileri paylaşabilir ve kullanıcılara bu sayfalarda bilgiler sunabilirsiniz. Bazı ürünlerde iade koşulları farklılık gösterebileceği için genel bilgilerin yanı sıra ürün bazlı iade koşullarını da bu sayfalarda kullanıcıların görebileceği bir yerde paylaşmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin