Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

14 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini bilmeleri gerekir. Bunun için de e-ticaret firması olarak bu bilgileri onlara site üzerinde gerekli açıklamaları yapmalısınız.

Bu rehberimizde de kargo gönderimleri ve iade süreci prosedürüyle ilgili hangi bilgilerin üzerinde durmanız gerektiğini ve bunların müşterilerinize nasıl açıklayabileceğinizi ele alacağız.

Kargo gönderimiyle ilgili bilgiler

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar firmanızın hangi bölgelere, şehirler ve ülkelere gönderim yaptığınızı bilmek isterler. Bunların yanı sıra kargoların ortalama ve tahmini olarak ne kadarlık bir sürede ulaştığını; sipariş verildiğinde bu ürünlerin ne kadarlık bir süreç içerisinde kargoya verildiğini ve aynı zamanda kargo ücretlerinin nasıl olduğunu öğrenmek isterler.

Ülke içi gönderimlerde kargolarınızda sabit gönderi ücretleriniz olabilir ya da farklı boyut ve hacimdeki ürünleriniz için kargo ücretleriniz değişiyor olabilir. Bu durumda da farklı ücretlendirmeler konusunda ziyaretçilerinizi bilgilendirmeniz gerekir. Kargo konusunda kullanıcıları bilgilendirmeniz konuları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Türkiye içinde gönderim yapmadığınız yerler bulunuyorsa bunları,
  • Yurtdışına gönderim yapıyorsanız, hangi ülkelere gönderim yapıp hangilerine yapmadığınızı,
  • Siparişlerin ne kadarlık bir zamanda paketlenerek kargoya verildiğini,
  • Kargonun tahmini varış süresini,
  • Kargo ücretlerinizi,
  • Ücretsiz kargo sunuyorsanız, hangi koşullarda bunun geçerli olduğunu,
  • Kargo takip sistemi sunup sunmadığınızı belirtmelisiniz.

Kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeleri de gerekir. Bunun için kargo bilgilerinizle ilgili bir sayfa hazırlayabilir ve sonrasında da sitenizin footer bölümüne bu sayfanın URL’sini ekleyebilirsiniz. Footer bölümünde bu linkin yer alması, kullanıcıların site üzerindeki tüm sayfalardan kargo bilgilerinize ulaşmalarını sağlar.

Kargo bilgilerini vermek için aynı zamanda ürün sayfalarındaki ekstra açıklamalar bölümünü de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bir ürünü incelerken aynı zamanda kargo gönderim bilgilerini de görebilirler.

Eğer farklı ürünlerde farklı kargo gönderim ücretleriniz bulunuyorsa, ürün sayfalarında bu ücretlendirmeleri ayrıca belirtmeniz de faydalı olacaktır. Buna ek olarak ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız yine ürün sayfalarında bu seçeneği de kullanıcılara göstermeniz faydalı olacaktır.

İade koşullarıyla ilgili bilgiler

Birçok tüketici bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce firmanın iade koşullarını öğrenmek ister. Özellikle bir firmadan ilk kez alışveriş yapıyorlarsa herhangi bir olumsuzluk ya da terslik durumunda yaptıkları ürünü iade ederek, paralarını geri alabilmek isterler. Bu durumda da iade koşullarınızın oldukça açıklayıcı ve site üzerinde kolay bir şekilde ulaşılır olması gerekir. İade koşullarıyla ilgili kullanıcılara sunmanız bilgileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Koşulsuz iade kabul edip etmediğinizi
  • Koşulsuz iade sürecinin ne kadarlık bir süre zarfında geçerli olduğunu,
  • Para iadesi konusunda kullanıcının ödediği miktarın %100’ünü iade edip etmediğinizi,
  • İade için belli koşullarınız bulunuyorsa, bu koşulların neler olduğunu,
  • İndirimdeki ürünler için farklı iade koşullarınız bulunuyor mu?
  • İade sürecinde kargo ücretlerinin nasıl olduğunu ve bu ücretlerin kim tarafından karşılandığını,
  • İade sürecinde paketlerin açılıp açılmamış oluşu, ambalajın durumu gibi koşulları da açıkça belirtmeniz gerekiyor.

İade sürecinde kullanıcıların mağdur olmaması oldukça önemli olduğu gibi firma olarak sizin de kendinizi korumanız gerekiyor. Bu sebeple de iade koşullarınızı çok iyi bir şekilde belirlemeniz ve detaylandırmanız gerekiyor.

Bu bilgilerin de kargo bilgileri gibi kullanıcılar tarafından rahatlıklar görülmesi gerekiyor. Bunun için de yine sitenizin footer bölümü üzerinde iade koşullarınıza yönlendirme yapan bir link hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site genelinden iade koşullarınıza ulaşılabilir.

Yine ürün sayfalarında da önemli bilgileri paylaşabilir ve kullanıcılara bu sayfalarda bilgiler sunabilirsiniz. Bazı ürünlerde iade koşulları farklılık gösterebileceği için genel bilgilerin yanı sıra ürün bazlı iade koşullarını da bu sayfalarda kullanıcıların görebileceği bir yerde paylaşmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan