Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün iadesi yapabileceklerini bilmeleri gerekir. Bunun için de e-ticaret firması olarak bu bilgileri onlara site üzerinde gerekli açıklamaları yapmalısınız.

Bu rehberimizde de kargo gönderimleri ve iade süreci prosedürüyle ilgili hangi bilgilerin üzerinde durmanız gerektiğini ve bunların müşterilerinize nasıl açıklayabileceğinizi ele alacağız.

Kargo gönderimiyle ilgili bilgiler

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar firmanızın hangi bölgelere, şehirler ve ülkelere gönderim yaptığınızı bilmek isterler. Bunların yanı sıra kargoların ortalama ve tahmini olarak ne kadarlık bir sürede ulaştığını; sipariş verildiğinde bu ürünlerin ne kadarlık bir süreç içerisinde kargoya verildiğini ve aynı zamanda kargo ücretlerinin nasıl olduğunu öğrenmek isterler.

Ülke içi gönderimlerde kargolarınızda sabit gönderi ücretleriniz olabilir ya da farklı boyut ve hacimdeki ürünleriniz için kargo ücretleriniz değişiyor olabilir. Bu durumda da farklı ücretlendirmeler konusunda ziyaretçilerinizi bilgilendirmeniz gerekir. Kargo konusunda kullanıcıları bilgilendirmeniz konuları şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Türkiye içinde gönderim yapmadığınız yerler bulunuyorsa bunları,
  • Yurtdışına gönderim yapıyorsanız, hangi ülkelere gönderim yapıp hangilerine yapmadığınızı,
  • Siparişlerin ne kadarlık bir zamanda paketlenerek kargoya verildiğini,
  • Kargonun tahmini varış süresini,
  • Kargo ücretlerinizi,
  • Ücretsiz kargo sunuyorsanız, hangi koşullarda bunun geçerli olduğunu,
  • Kargo takip sistemi sunup sunmadığınızı belirtmelisiniz.

Kullanıcıların bu bilgilere rahatlıkla ulaşabilmeleri de gerekir. Bunun için kargo bilgilerinizle ilgili bir sayfa hazırlayabilir ve sonrasında da sitenizin footer bölümüne bu sayfanın URL’sini ekleyebilirsiniz. Footer bölümünde bu linkin yer alması, kullanıcıların site üzerindeki tüm sayfalardan kargo bilgilerinize ulaşmalarını sağlar.

Kargo bilgilerini vermek için aynı zamanda ürün sayfalarındaki ekstra açıklamalar bölümünü de kullanabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılar bir ürünü incelerken aynı zamanda kargo gönderim bilgilerini de görebilirler.

Eğer farklı ürünlerde farklı kargo gönderim ücretleriniz bulunuyorsa, ürün sayfalarında bu ücretlendirmeleri ayrıca belirtmeniz de faydalı olacaktır. Buna ek olarak ücretsiz kargo seçeneği sunuyorsanız yine ürün sayfalarında bu seçeneği de kullanıcılara göstermeniz faydalı olacaktır.

İade koşullarıyla ilgili bilgiler

Birçok tüketici bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmadan önce firmanın iade koşullarını öğrenmek ister. Özellikle bir firmadan ilk kez alışveriş yapıyorlarsa herhangi bir olumsuzluk ya da terslik durumunda yaptıkları ürünü iade ederek, paralarını geri alabilmek isterler. Bu durumda da iade koşullarınızın oldukça açıklayıcı ve site üzerinde kolay bir şekilde ulaşılır olması gerekir. İade koşullarıyla ilgili kullanıcılara sunmanız bilgileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Koşulsuz iade kabul edip etmediğinizi
  • Koşulsuz iade sürecinin ne kadarlık bir süre zarfında geçerli olduğunu,
  • Para iadesi konusunda kullanıcının ödediği miktarın %100’ünü iade edip etmediğinizi,
  • İade için belli koşullarınız bulunuyorsa, bu koşulların neler olduğunu,
  • İndirimdeki ürünler için farklı iade koşullarınız bulunuyor mu?
  • İade sürecinde kargo ücretlerinin nasıl olduğunu ve bu ücretlerin kim tarafından karşılandığını,
  • İade sürecinde paketlerin açılıp açılmamış oluşu, ambalajın durumu gibi koşulları da açıkça belirtmeniz gerekiyor.

İade sürecinde kullanıcıların mağdur olmaması oldukça önemli olduğu gibi firma olarak sizin de kendinizi korumanız gerekiyor. Bu sebeple de iade koşullarınızı çok iyi bir şekilde belirlemeniz ve detaylandırmanız gerekiyor.

Bu bilgilerin de kargo bilgileri gibi kullanıcılar tarafından rahatlıklar görülmesi gerekiyor. Bunun için de yine sitenizin footer bölümü üzerinde iade koşullarınıza yönlendirme yapan bir link hazırlayabilirsiniz. Böylelikle site genelinden iade koşullarınıza ulaşılabilir.

Yine ürün sayfalarında da önemli bilgileri paylaşabilir ve kullanıcılara bu sayfalarda bilgiler sunabilirsiniz. Bazı ürünlerde iade koşulları farklılık gösterebileceği için genel bilgilerin yanı sıra ürün bazlı iade koşullarını da bu sayfalarda kullanıcıların görebileceği bir yerde paylaşmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan