E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

29 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışıyor. Tabii ki satılan ürüne ve ürünün büyüklüğüne göre bu kargo ücretleri değişiklik gösterebiliyor. Ancak e-ticaret firmalarının kullanabileceği bazı taktikler genel olarak e-ticaret sitelerinde kargo gönderim ücretini düşürmelerini sağlayabilir.

Kargo ücretleri konusunda tüketicileri bilgilendirmek ve alışveriş sırasında bu ücretleri ürün sayfalarında göstermek, tüketicilerin alışveriş deneyimini artırmaktadır. Ücretsiz kargo da bu noktada devreye giriyor olsa da, ücretsiz kargo gönderimlerinde de kargo maliyetlerinizi düşürmeniz, masraflarınızın azalmasına yardımcı olacaktır.

Kargo gönderim ve kargo anlaşmaları sürecinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alarak, kargo ücretini düşürmek için yapabileceğiniz çalışmalar üzerinde duracağız

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitelerinde kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo gönderim ücretlerini ve ücretsiz kargo sunmanın maliyetlerini hesaplayın

Öncelikle yapmanız gereken, ürünlerinizin kargo gönderim ücretlerini belirlemek olacaktır. Ürünlerinizin desilerini belirleyerek, herbir ürün için geçerli olacak kargo maliyetini hesaplayarak işe başladıktan sonra kargo ücreti ile ilgili ne tür bir strateji belirleyeceğinizi hesaplamalısınız.

Ürünlerinizin desi değerleri birbirine yakınsa sabit oranlı bir kargo ücreti belirleyerek, tüm ürünler için bu kargo ücretini tüketicilere sunabilir ve sepete ürün eklendiğinde eklenen ürün başına kargo ücretini kademeli olarak artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site üzerinde kargo oranları nasıl düzenlenir?

Eğer farklı desi değerleri olan ürünler satıyorsanız, bu noktada da değişken kargo ücretleri uygulayabileceğiniz gibi belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunarken de bu gönderilerin maliyetlerini iyi bir şekilde hesaplamanız önemlidir. Ücretsiz kargo maliyetlerinizin yüksek olması, ürün başına elde edeceğiniz karın azalmasına neden olabilir. Bu sebeple de öncelikle maliyet hesabı yaparak, maliyetlerinizin ne olduğunu iyi bir şekilde bilmelisiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Farklı kargo firmalarıyla anlaşın

Kargo ücreti, farklı kargo firmalarına göre de değişiklik gösterir. Farklı firmaların sundukları hizmetler farklı olabileceği gibi bu firmalarla yapacağınız anlaşmaların koşulları da değişiklik göstereceği için onlardan alacağınız fiyatlar da değişecektir. Bu sebeple de tek bir firma ile çalışmak yerine birden fazla kargo firmasıyla çalışmanız da farklı kargo ücreti alternatifilerinizin olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmalarının kutu ölçülerini kullanın

Kargo ücreti ürünlerin paketlerine ve desilerine göre de değişiklik gösterdiği için çalıştığınız kargo firmalarının kutu ölçülerini ve bu kutuların desi değerleri ile ne kadarlık bir gönderim ücretine sahip olduklarını öğrenin.

Kargo firmalarının kutu ölçülerini öğrendikten sonra, kendi ambalaj ve kutu ölçülerinizi buna göre optimize ederek, daha düşük desi değerleri ile kargo ücreti daha düşük olan gönderiler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

Birden fazla ürün gönderimlerinde kutularınızı optimize edin

Düşük kargo ücreti için tek siparişte birden fazla ürün alan kullanıcılara ürünleri kargo gönderimi yaparken de kutularınızı optimize etmeniz gerekir. Herbir ürünü ayrı ayrı kargolamak çoğu durumda kargo ücretinin yüksek olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürün paketleme ve depodan çıkış aşmasında birden fazla ürün alan tüketicilerin siparişlerini tek seferde kargolamaya çalışın. Böylelikle hem tek seferde ürün gönderimi yapılmış olur hem de kargo maliyeti düşürülür.

Farklı ürünlere göre farklı kutu tasarımları yapın

Herbir ürünün desi değeri farklı olduğu için, farklı ürünlere göre farklı ambalaj ve kutular tasarlamanız da düşük kargo ücreti elde etmek için yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer alıyor.

Düşük ağırlıklı ve boyutlu ürünleriniz için olabilecek en küçük kutu veya ambalaj tasarımını yapabileceğiniz gibi daha büyük ürünleriniz için mümkün olan en az desi değerine sahip olacak kutu tasarımlarını da yapabilirsiniz. Türkiye’deki birçok kargo firması ürünün doğrudan ağırlığı yerine kutu boyutları üzerinden desi değerini ölçtüğü için, kutularını optimize etmeniz ve ürün gruplarına göre ayırmanız, kargo maliyetlerinizi düşürmek için size yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan