E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

29 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışıyor. Tabii ki satılan ürüne ve ürünün büyüklüğüne göre bu kargo ücretleri değişiklik gösterebiliyor. Ancak e-ticaret firmalarının kullanabileceği bazı taktikler genel olarak e-ticaret sitelerinde kargo gönderim ücretini düşürmelerini sağlayabilir.

Kargo ücretleri konusunda tüketicileri bilgilendirmek ve alışveriş sırasında bu ücretleri ürün sayfalarında göstermek, tüketicilerin alışveriş deneyimini artırmaktadır. Ücretsiz kargo da bu noktada devreye giriyor olsa da, ücretsiz kargo gönderimlerinde de kargo maliyetlerinizi düşürmeniz, masraflarınızın azalmasına yardımcı olacaktır.

Kargo gönderim ve kargo anlaşmaları sürecinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alarak, kargo ücretini düşürmek için yapabileceğiniz çalışmalar üzerinde duracağız

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitelerinde kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo gönderim ücretlerini ve ücretsiz kargo sunmanın maliyetlerini hesaplayın

Öncelikle yapmanız gereken, ürünlerinizin kargo gönderim ücretlerini belirlemek olacaktır. Ürünlerinizin desilerini belirleyerek, herbir ürün için geçerli olacak kargo maliyetini hesaplayarak işe başladıktan sonra kargo ücreti ile ilgili ne tür bir strateji belirleyeceğinizi hesaplamalısınız.

Ürünlerinizin desi değerleri birbirine yakınsa sabit oranlı bir kargo ücreti belirleyerek, tüm ürünler için bu kargo ücretini tüketicilere sunabilir ve sepete ürün eklendiğinde eklenen ürün başına kargo ücretini kademeli olarak artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site üzerinde kargo oranları nasıl düzenlenir?

Eğer farklı desi değerleri olan ürünler satıyorsanız, bu noktada da değişken kargo ücretleri uygulayabileceğiniz gibi belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunarken de bu gönderilerin maliyetlerini iyi bir şekilde hesaplamanız önemlidir. Ücretsiz kargo maliyetlerinizin yüksek olması, ürün başına elde edeceğiniz karın azalmasına neden olabilir. Bu sebeple de öncelikle maliyet hesabı yaparak, maliyetlerinizin ne olduğunu iyi bir şekilde bilmelisiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Farklı kargo firmalarıyla anlaşın

Kargo ücreti, farklı kargo firmalarına göre de değişiklik gösterir. Farklı firmaların sundukları hizmetler farklı olabileceği gibi bu firmalarla yapacağınız anlaşmaların koşulları da değişiklik göstereceği için onlardan alacağınız fiyatlar da değişecektir. Bu sebeple de tek bir firma ile çalışmak yerine birden fazla kargo firmasıyla çalışmanız da farklı kargo ücreti alternatifilerinizin olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmalarının kutu ölçülerini kullanın

Kargo ücreti ürünlerin paketlerine ve desilerine göre de değişiklik gösterdiği için çalıştığınız kargo firmalarının kutu ölçülerini ve bu kutuların desi değerleri ile ne kadarlık bir gönderim ücretine sahip olduklarını öğrenin.

Kargo firmalarının kutu ölçülerini öğrendikten sonra, kendi ambalaj ve kutu ölçülerinizi buna göre optimize ederek, daha düşük desi değerleri ile kargo ücreti daha düşük olan gönderiler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

Birden fazla ürün gönderimlerinde kutularınızı optimize edin

Düşük kargo ücreti için tek siparişte birden fazla ürün alan kullanıcılara ürünleri kargo gönderimi yaparken de kutularınızı optimize etmeniz gerekir. Herbir ürünü ayrı ayrı kargolamak çoğu durumda kargo ücretinin yüksek olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürün paketleme ve depodan çıkış aşmasında birden fazla ürün alan tüketicilerin siparişlerini tek seferde kargolamaya çalışın. Böylelikle hem tek seferde ürün gönderimi yapılmış olur hem de kargo maliyeti düşürülür.

Farklı ürünlere göre farklı kutu tasarımları yapın

Herbir ürünün desi değeri farklı olduğu için, farklı ürünlere göre farklı ambalaj ve kutular tasarlamanız da düşük kargo ücreti elde etmek için yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer alıyor.

Düşük ağırlıklı ve boyutlu ürünleriniz için olabilecek en küçük kutu veya ambalaj tasarımını yapabileceğiniz gibi daha büyük ürünleriniz için mümkün olan en az desi değerine sahip olacak kutu tasarımlarını da yapabilirsiniz. Türkiye’deki birçok kargo firması ürünün doğrudan ağırlığı yerine kutu boyutları üzerinden desi değerini ölçtüğü için, kutularını optimize etmeniz ve ürün gruplarına göre ayırmanız, kargo maliyetlerinizi düşürmek için size yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan