Blog

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışıyor. Tabii ki satılan ürüne ve ürünün büyüklüğüne göre bu kargo ücretleri değişiklik gösterebiliyor. Ancak e-ticaret firmalarının kullanabileceği bazı taktikler genel olarak e-ticaret sitelerinde kargo gönderim ücretini düşürmelerini sağlayabilir.

Kargo ücretleri konusunda tüketicileri bilgilendirmek ve alışveriş sırasında bu ücretleri ürün sayfalarında göstermek, tüketicilerin alışveriş deneyimini artırmaktadır. Ücretsiz kargo da bu noktada devreye giriyor olsa da, ücretsiz kargo gönderimlerinde de kargo maliyetlerinizi düşürmeniz, masraflarınızın azalmasına yardımcı olacaktır.

Kargo gönderim ve kargo anlaşmaları sürecinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alarak, kargo ücretini düşürmek için yapabileceğiniz çalışmalar üzerinde duracağız

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitelerinde kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo gönderim ücretlerini ve ücretsiz kargo sunmanın maliyetlerini hesaplayın

Öncelikle yapmanız gereken, ürünlerinizin kargo gönderim ücretlerini belirlemek olacaktır. Ürünlerinizin desilerini belirleyerek, herbir ürün için geçerli olacak kargo maliyetini hesaplayarak işe başladıktan sonra kargo ücreti ile ilgili ne tür bir strateji belirleyeceğinizi hesaplamalısınız.

Ürünlerinizin desi değerleri birbirine yakınsa sabit oranlı bir kargo ücreti belirleyerek, tüm ürünler için bu kargo ücretini tüketicilere sunabilir ve sepete ürün eklendiğinde eklenen ürün başına kargo ücretini kademeli olarak artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site üzerinde kargo oranları nasıl düzenlenir?

Eğer farklı desi değerleri olan ürünler satıyorsanız, bu noktada da değişken kargo ücretleri uygulayabileceğiniz gibi belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunarken de bu gönderilerin maliyetlerini iyi bir şekilde hesaplamanız önemlidir. Ücretsiz kargo maliyetlerinizin yüksek olması, ürün başına elde edeceğiniz karın azalmasına neden olabilir. Bu sebeple de öncelikle maliyet hesabı yaparak, maliyetlerinizin ne olduğunu iyi bir şekilde bilmelisiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Farklı kargo firmalarıyla anlaşın

Kargo ücreti, farklı kargo firmalarına göre de değişiklik gösterir. Farklı firmaların sundukları hizmetler farklı olabileceği gibi bu firmalarla yapacağınız anlaşmaların koşulları da değişiklik göstereceği için onlardan alacağınız fiyatlar da değişecektir. Bu sebeple de tek bir firma ile çalışmak yerine birden fazla kargo firmasıyla çalışmanız da farklı kargo ücreti alternatifilerinizin olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmalarının kutu ölçülerini kullanın

Kargo ücreti ürünlerin paketlerine ve desilerine göre de değişiklik gösterdiği için çalıştığınız kargo firmalarının kutu ölçülerini ve bu kutuların desi değerleri ile ne kadarlık bir gönderim ücretine sahip olduklarını öğrenin.

Kargo firmalarının kutu ölçülerini öğrendikten sonra, kendi ambalaj ve kutu ölçülerinizi buna göre optimize ederek, daha düşük desi değerleri ile kargo ücreti daha düşük olan gönderiler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

Birden fazla ürün gönderimlerinde kutularınızı optimize edin

Düşük kargo ücreti için tek siparişte birden fazla ürün alan kullanıcılara ürünleri kargo gönderimi yaparken de kutularınızı optimize etmeniz gerekir. Herbir ürünü ayrı ayrı kargolamak çoğu durumda kargo ücretinin yüksek olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürün paketleme ve depodan çıkış aşmasında birden fazla ürün alan tüketicilerin siparişlerini tek seferde kargolamaya çalışın. Böylelikle hem tek seferde ürün gönderimi yapılmış olur hem de kargo maliyeti düşürülür.

Farklı ürünlere göre farklı kutu tasarımları yapın

Herbir ürünün desi değeri farklı olduğu için, farklı ürünlere göre farklı ambalaj ve kutular tasarlamanız da düşük kargo ücreti elde etmek için yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer alıyor.

Düşük ağırlıklı ve boyutlu ürünleriniz için olabilecek en küçük kutu veya ambalaj tasarımını yapabileceğiniz gibi daha büyük ürünleriniz için mümkün olan en az desi değerine sahip olacak kutu tasarımlarını da yapabilirsiniz. Türkiye’deki birçok kargo firması ürünün doğrudan ağırlığı yerine kutu boyutları üzerinden desi değerini ölçtüğü için, kutularını optimize etmeniz ve ürün gruplarına göre ayırmanız, kargo maliyetlerinizi düşürmek için size yardımcı olacaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!