E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışıyor. Tabii ki satılan ürüne ve ürünün büyüklüğüne göre bu kargo ücretleri değişiklik gösterebiliyor. Ancak e-ticaret firmalarının kullanabileceği bazı taktikler genel olarak e-ticaret sitelerinde kargo gönderim ücretini düşürmelerini sağlayabilir.

Kargo ücretleri konusunda tüketicileri bilgilendirmek ve alışveriş sırasında bu ücretleri ürün sayfalarında göstermek, tüketicilerin alışveriş deneyimini artırmaktadır. Ücretsiz kargo da bu noktada devreye giriyor olsa da, ücretsiz kargo gönderimlerinde de kargo maliyetlerinizi düşürmeniz, masraflarınızın azalmasına yardımcı olacaktır.

Kargo gönderim ve kargo anlaşmaları sürecinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alarak, kargo ücretini düşürmek için yapabileceğiniz çalışmalar üzerinde duracağız

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitelerinde kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo gönderim ücretlerini ve ücretsiz kargo sunmanın maliyetlerini hesaplayın

Öncelikle yapmanız gereken, ürünlerinizin kargo gönderim ücretlerini belirlemek olacaktır. Ürünlerinizin desilerini belirleyerek, herbir ürün için geçerli olacak kargo maliyetini hesaplayarak işe başladıktan sonra kargo ücreti ile ilgili ne tür bir strateji belirleyeceğinizi hesaplamalısınız.

Ürünlerinizin desi değerleri birbirine yakınsa sabit oranlı bir kargo ücreti belirleyerek, tüm ürünler için bu kargo ücretini tüketicilere sunabilir ve sepete ürün eklendiğinde eklenen ürün başına kargo ücretini kademeli olarak artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site üzerinde kargo oranları nasıl düzenlenir?

Eğer farklı desi değerleri olan ürünler satıyorsanız, bu noktada da değişken kargo ücretleri uygulayabileceğiniz gibi belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunarken de bu gönderilerin maliyetlerini iyi bir şekilde hesaplamanız önemlidir. Ücretsiz kargo maliyetlerinizin yüksek olması, ürün başına elde edeceğiniz karın azalmasına neden olabilir. Bu sebeple de öncelikle maliyet hesabı yaparak, maliyetlerinizin ne olduğunu iyi bir şekilde bilmelisiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Farklı kargo firmalarıyla anlaşın

Kargo ücreti, farklı kargo firmalarına göre de değişiklik gösterir. Farklı firmaların sundukları hizmetler farklı olabileceği gibi bu firmalarla yapacağınız anlaşmaların koşulları da değişiklik göstereceği için onlardan alacağınız fiyatlar da değişecektir. Bu sebeple de tek bir firma ile çalışmak yerine birden fazla kargo firmasıyla çalışmanız da farklı kargo ücreti alternatifilerinizin olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmalarının kutu ölçülerini kullanın

Kargo ücreti ürünlerin paketlerine ve desilerine göre de değişiklik gösterdiği için çalıştığınız kargo firmalarının kutu ölçülerini ve bu kutuların desi değerleri ile ne kadarlık bir gönderim ücretine sahip olduklarını öğrenin.

Kargo firmalarının kutu ölçülerini öğrendikten sonra, kendi ambalaj ve kutu ölçülerinizi buna göre optimize ederek, daha düşük desi değerleri ile kargo ücreti daha düşük olan gönderiler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

Birden fazla ürün gönderimlerinde kutularınızı optimize edin

Düşük kargo ücreti için tek siparişte birden fazla ürün alan kullanıcılara ürünleri kargo gönderimi yaparken de kutularınızı optimize etmeniz gerekir. Herbir ürünü ayrı ayrı kargolamak çoğu durumda kargo ücretinin yüksek olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürün paketleme ve depodan çıkış aşmasında birden fazla ürün alan tüketicilerin siparişlerini tek seferde kargolamaya çalışın. Böylelikle hem tek seferde ürün gönderimi yapılmış olur hem de kargo maliyeti düşürülür.

Farklı ürünlere göre farklı kutu tasarımları yapın

Herbir ürünün desi değeri farklı olduğu için, farklı ürünlere göre farklı ambalaj ve kutular tasarlamanız da düşük kargo ücreti elde etmek için yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer alıyor.

Düşük ağırlıklı ve boyutlu ürünleriniz için olabilecek en küçük kutu veya ambalaj tasarımını yapabileceğiniz gibi daha büyük ürünleriniz için mümkün olan en az desi değerine sahip olacak kutu tasarımlarını da yapabilirsiniz. Türkiye’deki birçok kargo firması ürünün doğrudan ağırlığı yerine kutu boyutları üzerinden desi değerini ölçtüğü için, kutularını optimize etmeniz ve ürün gruplarına göre ayırmanız, kargo maliyetlerinizi düşürmek için size yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın