E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?

29 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışıyor. Tabii ki satılan ürüne ve ürünün büyüklüğüne göre bu kargo ücretleri değişiklik gösterebiliyor. Ancak e-ticaret firmalarının kullanabileceği bazı taktikler genel olarak e-ticaret sitelerinde kargo gönderim ücretini düşürmelerini sağlayabilir.

Kargo ücretleri konusunda tüketicileri bilgilendirmek ve alışveriş sırasında bu ücretleri ürün sayfalarında göstermek, tüketicilerin alışveriş deneyimini artırmaktadır. Ücretsiz kargo da bu noktada devreye giriyor olsa da, ücretsiz kargo gönderimlerinde de kargo maliyetlerinizi düşürmeniz, masraflarınızın azalmasına yardımcı olacaktır.

Kargo gönderim ve kargo anlaşmaları sürecinde yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da bu rehberimizde ele alarak, kargo ücretini düşürmek için yapabileceğiniz çalışmalar üzerinde duracağız

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitelerinde kargo ücreti nasıl düşürülür?

Kargo gönderim ücretlerini ve ücretsiz kargo sunmanın maliyetlerini hesaplayın

Öncelikle yapmanız gereken, ürünlerinizin kargo gönderim ücretlerini belirlemek olacaktır. Ürünlerinizin desilerini belirleyerek, herbir ürün için geçerli olacak kargo maliyetini hesaplayarak işe başladıktan sonra kargo ücreti ile ilgili ne tür bir strateji belirleyeceğinizi hesaplamalısınız.

Ürünlerinizin desi değerleri birbirine yakınsa sabit oranlı bir kargo ücreti belirleyerek, tüm ürünler için bu kargo ücretini tüketicilere sunabilir ve sepete ürün eklendiğinde eklenen ürün başına kargo ücretini kademeli olarak artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Site üzerinde kargo oranları nasıl düzenlenir?

Eğer farklı desi değerleri olan ürünler satıyorsanız, bu noktada da değişken kargo ücretleri uygulayabileceğiniz gibi belli bir ücret üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunarken de bu gönderilerin maliyetlerini iyi bir şekilde hesaplamanız önemlidir. Ücretsiz kargo maliyetlerinizin yüksek olması, ürün başına elde edeceğiniz karın azalmasına neden olabilir. Bu sebeple de öncelikle maliyet hesabı yaparak, maliyetlerinizin ne olduğunu iyi bir şekilde bilmelisiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Farklı kargo firmalarıyla anlaşın

Kargo ücreti, farklı kargo firmalarına göre de değişiklik gösterir. Farklı firmaların sundukları hizmetler farklı olabileceği gibi bu firmalarla yapacağınız anlaşmaların koşulları da değişiklik göstereceği için onlardan alacağınız fiyatlar da değişecektir. Bu sebeple de tek bir firma ile çalışmak yerine birden fazla kargo firmasıyla çalışmanız da farklı kargo ücreti alternatifilerinizin olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo firmalarının kutu ölçülerini kullanın

Kargo ücreti ürünlerin paketlerine ve desilerine göre de değişiklik gösterdiği için çalıştığınız kargo firmalarının kutu ölçülerini ve bu kutuların desi değerleri ile ne kadarlık bir gönderim ücretine sahip olduklarını öğrenin.

Kargo firmalarının kutu ölçülerini öğrendikten sonra, kendi ambalaj ve kutu ölçülerinizi buna göre optimize ederek, daha düşük desi değerleri ile kargo ücreti daha düşük olan gönderiler hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

Birden fazla ürün gönderimlerinde kutularınızı optimize edin

Düşük kargo ücreti için tek siparişte birden fazla ürün alan kullanıcılara ürünleri kargo gönderimi yaparken de kutularınızı optimize etmeniz gerekir. Herbir ürünü ayrı ayrı kargolamak çoğu durumda kargo ücretinin yüksek olmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürün paketleme ve depodan çıkış aşmasında birden fazla ürün alan tüketicilerin siparişlerini tek seferde kargolamaya çalışın. Böylelikle hem tek seferde ürün gönderimi yapılmış olur hem de kargo maliyeti düşürülür.

Farklı ürünlere göre farklı kutu tasarımları yapın

Herbir ürünün desi değeri farklı olduğu için, farklı ürünlere göre farklı ambalaj ve kutular tasarlamanız da düşük kargo ücreti elde etmek için yararlanabileceğiniz yöntemler arasında yer alıyor.

Düşük ağırlıklı ve boyutlu ürünleriniz için olabilecek en küçük kutu veya ambalaj tasarımını yapabileceğiniz gibi daha büyük ürünleriniz için mümkün olan en az desi değerine sahip olacak kutu tasarımlarını da yapabilirsiniz. Türkiye’deki birçok kargo firması ürünün doğrudan ağırlığı yerine kutu boyutları üzerinden desi değerini ölçtüğü için, kutularını optimize etmeniz ve ürün gruplarına göre ayırmanız, kargo maliyetlerinizi düşürmek için size yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan