fbpx

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum

24 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin e-ticaret firmasına karşı olan sadakatini daha da artırır.

Tabii ki tüm firmalar bu konuda çok başarılı değiller. E-ticaret şirketlerinin yanı sıra kargo firmalarının da eksiklikleri, bu sürecin sorunlu olmasına neden olabiliyor. Ancak müşteriniz doğrudan sizinle muhattap olduğu için, kargo firmasında yaşanan bir aksaklığın faturası da size kesilebiliyor. Bu nedenle de bazı önlemler almak ve yapılan yanlışları analiz etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de müşterileri mutsuz eden bu kargo süreçlerini ele alıyor olacağız. Böylelikle, bu tür sıkıntılar yaşıyorsanız, bu konu hakkında bir takım çözümler yaratmak için çalışabilirsiniz.>/p>

Gönderinin takibini yapamamak

Yaşanan en büyük sıkıntılardan biri de e-ticaret firmalarının, gönderdikleri siparişin takibini yapamıyor olmaları. Ya da siteleri üzerinde gerekli yazılımlarla, kargo takibi uygulaması sunarak müşterilerini bu konuda bilgilendiremiyorlar.

Bu gibi durumlarda bazı senaryolar öne çıkabiliyor. Teslimat zamanında ulaşmadığında müşteri firmayı arar ve e-ticaret şirketi de onu kargo firmasına yönlendirir. Bu durumda müşteri memnuniyetsizliği başlar; çünkü onun gözünde bu iş satışı yapan e-ticaret firmasının işidir. Bu sebeple de sizin bu takipleri yaparak, müşteriye o an ya da, kısa bir süre içinde bilgi vermeniz daha sağlıklı olur.

Bir diğer senaryoda ise, kargonun müşteriye teslim edildiği bilgisi sistem üzerinden verilse de sipariş aslında tüketiciye ulaşmamıştır. Müşteri e-ticaret firmasıyla iletişime geçtiğinde, sipariş teslim edilmiş olmasından dolayı kimi zaman bir şey yapmayacaklarını söylerler. Bu gibi durumlarda kargo firmasıyla iletişime geçerek, konunun detaylarını öğrenmeniz ve müşterinize bir çözüm sunmanız gerekiyor. Aksi takdirde bu müşteriyi tamamen kaybedersiniz ve marka güvenilirliğiniz ciddi ölçüde zarar görür.

Sigorta maliyetini karşılamak için kargo ücretini şişirmek

Gönderilerinizin teslimat sırasında bir zarar görmesine karşı bir sigorta yaptırıyorsanız, bunu müşterilerinize yansıtırken dikkatli yanaşmanız gerekecektir. Bu maliyetleri karşılamak için, kargo gönderim ücretlerini şişirmek bazı olumsuz sonuçlara neden olabilir.

Ödeme sayfasında, kargo maliyetlerinin oldukça yüksek olduğunu gören kişiler, alışverişi yarıda bırakabilirler. Bu hem geri dönüşüm oranlarınızı azaltır hem de müşteri sadakati yaratmanızı zorlaştırır. Tüketiciler kargo teslimatlarına yüksek ücret ödemek istemiyorlar. Bu nedenle de bu tip ekstra maliyetlerin binmesi, onları kaçıracaktır.

Kargo firmalarıyla bu konudaki anlaşmalarınızı yaparken, toplam sipariş adediniz için bir anlaşmaya yapmaya çalışın. Böylelikle her sipariş için ayrı ayrı bunun hesaplamasını yapmak zorunda kalmazsınız ve kargo ile ürün fiyatlarınızda küçük düzenlemeler yaparak, sigorta masraflarınızı karşılayacak değişiklikler yapabilirsiniz.

Para veya ürün iadesinde müşteriyi bekletmek

Teslimat sırasında beklenmedik durumlar nedeniyle ürün hasarlı gitmiş olabilir ya da yanlış ürün gönderimi yapılmış olabilir ya da kullanıcı siparişi teslim almaktan vazgeçmiş olabilir.

Bu tür durumlarda kargo görevlileri kargonun teslim alınmadığını belirteceklerdir ve size geri göndereceklerdir. Ancak bu sürecin tamamlanmasını beklemeden sizin harekete geçmeniz gerekiyor.

Müşteri para iadesi istiyorsa, bu süreç bitmeden onun para iadesini yapmanız daha sağlıklı olacaktır; aksi takdirde müşteri onun parasını geri ödememeye çalıştığınızı düşünebilir.

Hasarlı ürün gönderiminde de iade koşullarınızı karşılıyorsa, hasarlı ürün size ulaşmadan, müşterinize yenisini göndermeniz müşteri memnuniyetini artıracaktır ve onlara verdiğiniz değeri gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan