Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum

24 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin e-ticaret firmasına karşı olan sadakatini daha da artırır.

Tabii ki tüm firmalar bu konuda çok başarılı değiller. E-ticaret şirketlerinin yanı sıra kargo firmalarının da eksiklikleri, bu sürecin sorunlu olmasına neden olabiliyor. Ancak müşteriniz doğrudan sizinle muhattap olduğu için, kargo firmasında yaşanan bir aksaklığın faturası da size kesilebiliyor. Bu nedenle de bazı önlemler almak ve yapılan yanlışları analiz etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de müşterileri mutsuz eden bu kargo süreçlerini ele alıyor olacağız. Böylelikle, bu tür sıkıntılar yaşıyorsanız, bu konu hakkında bir takım çözümler yaratmak için çalışabilirsiniz.>/p>

Gönderinin takibini yapamamak

Yaşanan en büyük sıkıntılardan biri de e-ticaret firmalarının, gönderdikleri siparişin takibini yapamıyor olmaları. Ya da siteleri üzerinde gerekli yazılımlarla, kargo takibi uygulaması sunarak müşterilerini bu konuda bilgilendiremiyorlar.

Bu gibi durumlarda bazı senaryolar öne çıkabiliyor. Teslimat zamanında ulaşmadığında müşteri firmayı arar ve e-ticaret şirketi de onu kargo firmasına yönlendirir. Bu durumda müşteri memnuniyetsizliği başlar; çünkü onun gözünde bu iş satışı yapan e-ticaret firmasının işidir. Bu sebeple de sizin bu takipleri yaparak, müşteriye o an ya da, kısa bir süre içinde bilgi vermeniz daha sağlıklı olur.

Bir diğer senaryoda ise, kargonun müşteriye teslim edildiği bilgisi sistem üzerinden verilse de sipariş aslında tüketiciye ulaşmamıştır. Müşteri e-ticaret firmasıyla iletişime geçtiğinde, sipariş teslim edilmiş olmasından dolayı kimi zaman bir şey yapmayacaklarını söylerler. Bu gibi durumlarda kargo firmasıyla iletişime geçerek, konunun detaylarını öğrenmeniz ve müşterinize bir çözüm sunmanız gerekiyor. Aksi takdirde bu müşteriyi tamamen kaybedersiniz ve marka güvenilirliğiniz ciddi ölçüde zarar görür.

Sigorta maliyetini karşılamak için kargo ücretini şişirmek

Gönderilerinizin teslimat sırasında bir zarar görmesine karşı bir sigorta yaptırıyorsanız, bunu müşterilerinize yansıtırken dikkatli yanaşmanız gerekecektir. Bu maliyetleri karşılamak için, kargo gönderim ücretlerini şişirmek bazı olumsuz sonuçlara neden olabilir.

Ödeme sayfasında, kargo maliyetlerinin oldukça yüksek olduğunu gören kişiler, alışverişi yarıda bırakabilirler. Bu hem geri dönüşüm oranlarınızı azaltır hem de müşteri sadakati yaratmanızı zorlaştırır. Tüketiciler kargo teslimatlarına yüksek ücret ödemek istemiyorlar. Bu nedenle de bu tip ekstra maliyetlerin binmesi, onları kaçıracaktır.

Kargo firmalarıyla bu konudaki anlaşmalarınızı yaparken, toplam sipariş adediniz için bir anlaşmaya yapmaya çalışın. Böylelikle her sipariş için ayrı ayrı bunun hesaplamasını yapmak zorunda kalmazsınız ve kargo ile ürün fiyatlarınızda küçük düzenlemeler yaparak, sigorta masraflarınızı karşılayacak değişiklikler yapabilirsiniz.

Para veya ürün iadesinde müşteriyi bekletmek

Teslimat sırasında beklenmedik durumlar nedeniyle ürün hasarlı gitmiş olabilir ya da yanlış ürün gönderimi yapılmış olabilir ya da kullanıcı siparişi teslim almaktan vazgeçmiş olabilir.

Bu tür durumlarda kargo görevlileri kargonun teslim alınmadığını belirteceklerdir ve size geri göndereceklerdir. Ancak bu sürecin tamamlanmasını beklemeden sizin harekete geçmeniz gerekiyor.

Müşteri para iadesi istiyorsa, bu süreç bitmeden onun para iadesini yapmanız daha sağlıklı olacaktır; aksi takdirde müşteri onun parasını geri ödememeye çalıştığınızı düşünebilir.

Hasarlı ürün gönderiminde de iade koşullarınızı karşılıyorsa, hasarlı ürün size ulaşmadan, müşterinize yenisini göndermeniz müşteri memnuniyetini artıracaktır ve onlara verdiğiniz değeri gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan