Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum

24 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin e-ticaret firmasına karşı olan sadakatini daha da artırır.

Tabii ki tüm firmalar bu konuda çok başarılı değiller. E-ticaret şirketlerinin yanı sıra kargo firmalarının da eksiklikleri, bu sürecin sorunlu olmasına neden olabiliyor. Ancak müşteriniz doğrudan sizinle muhattap olduğu için, kargo firmasında yaşanan bir aksaklığın faturası da size kesilebiliyor. Bu nedenle de bazı önlemler almak ve yapılan yanlışları analiz etmek gerekiyor. Bu rehberimizde de müşterileri mutsuz eden bu kargo süreçlerini ele alıyor olacağız. Böylelikle, bu tür sıkıntılar yaşıyorsanız, bu konu hakkında bir takım çözümler yaratmak için çalışabilirsiniz.>/p>

Gönderinin takibini yapamamak

Yaşanan en büyük sıkıntılardan biri de e-ticaret firmalarının, gönderdikleri siparişin takibini yapamıyor olmaları. Ya da siteleri üzerinde gerekli yazılımlarla, kargo takibi uygulaması sunarak müşterilerini bu konuda bilgilendiremiyorlar.

Bu gibi durumlarda bazı senaryolar öne çıkabiliyor. Teslimat zamanında ulaşmadığında müşteri firmayı arar ve e-ticaret şirketi de onu kargo firmasına yönlendirir. Bu durumda müşteri memnuniyetsizliği başlar; çünkü onun gözünde bu iş satışı yapan e-ticaret firmasının işidir. Bu sebeple de sizin bu takipleri yaparak, müşteriye o an ya da, kısa bir süre içinde bilgi vermeniz daha sağlıklı olur.

Bir diğer senaryoda ise, kargonun müşteriye teslim edildiği bilgisi sistem üzerinden verilse de sipariş aslında tüketiciye ulaşmamıştır. Müşteri e-ticaret firmasıyla iletişime geçtiğinde, sipariş teslim edilmiş olmasından dolayı kimi zaman bir şey yapmayacaklarını söylerler. Bu gibi durumlarda kargo firmasıyla iletişime geçerek, konunun detaylarını öğrenmeniz ve müşterinize bir çözüm sunmanız gerekiyor. Aksi takdirde bu müşteriyi tamamen kaybedersiniz ve marka güvenilirliğiniz ciddi ölçüde zarar görür.

Sigorta maliyetini karşılamak için kargo ücretini şişirmek

Gönderilerinizin teslimat sırasında bir zarar görmesine karşı bir sigorta yaptırıyorsanız, bunu müşterilerinize yansıtırken dikkatli yanaşmanız gerekecektir. Bu maliyetleri karşılamak için, kargo gönderim ücretlerini şişirmek bazı olumsuz sonuçlara neden olabilir.

Ödeme sayfasında, kargo maliyetlerinin oldukça yüksek olduğunu gören kişiler, alışverişi yarıda bırakabilirler. Bu hem geri dönüşüm oranlarınızı azaltır hem de müşteri sadakati yaratmanızı zorlaştırır. Tüketiciler kargo teslimatlarına yüksek ücret ödemek istemiyorlar. Bu nedenle de bu tip ekstra maliyetlerin binmesi, onları kaçıracaktır.

Kargo firmalarıyla bu konudaki anlaşmalarınızı yaparken, toplam sipariş adediniz için bir anlaşmaya yapmaya çalışın. Böylelikle her sipariş için ayrı ayrı bunun hesaplamasını yapmak zorunda kalmazsınız ve kargo ile ürün fiyatlarınızda küçük düzenlemeler yaparak, sigorta masraflarınızı karşılayacak değişiklikler yapabilirsiniz.

Para veya ürün iadesinde müşteriyi bekletmek

Teslimat sırasında beklenmedik durumlar nedeniyle ürün hasarlı gitmiş olabilir ya da yanlış ürün gönderimi yapılmış olabilir ya da kullanıcı siparişi teslim almaktan vazgeçmiş olabilir.

Bu tür durumlarda kargo görevlileri kargonun teslim alınmadığını belirteceklerdir ve size geri göndereceklerdir. Ancak bu sürecin tamamlanmasını beklemeden sizin harekete geçmeniz gerekiyor.

Müşteri para iadesi istiyorsa, bu süreç bitmeden onun para iadesini yapmanız daha sağlıklı olacaktır; aksi takdirde müşteri onun parasını geri ödememeye çalıştığınızı düşünebilir.

Hasarlı ürün gönderiminde de iade koşullarınızı karşılıyorsa, hasarlı ürün size ulaşmadan, müşterinize yenisini göndermeniz müşteri memnuniyetini artıracaktır ve onlara verdiğiniz değeri gösterecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan