Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Bu çalışmaların yanı sıra, kargo, stok ve paketlemeler üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Gönderilerinizin tam zamanında ulaşabilmesi, stoğunuzda ürünlerin talebi karşılayabilecek durumda olması ve kampanya dönemine özel paketleme çalışmaları özellikle üzerinde durmanız gereken çalışmalardan bazıları.

Beklentilerinizi belirleyin

Kampanya dönemlerinde nasıl bir beklenti içinde olduğunuzu belirlemeniz oldukça önemli. Çünkü beklentilerinizi karşılamak için bazı pazarlama çalışmaları yapacaksınız ve elinizdeki stoğu bu şekilde yöneteceksiniz.

Kendinize hedefler koyarken, gerçekçi olmanız da oldukça önemli. Büyük beklentiler içine girip, stoğunuzdaki ürünlerin sayısını fazla artırmanız size ekstra masraflar çıkartacaktır. Bu nedenle de gerçekçi hedefler koymanız oldukça önemli.

Bu hedefleri belirlemek için önceki kampanya dönemlerinizi inceleyebilir ve ne gibi sonuçlar aldığınızı inceleyebilirsiniz. Burada yaptığınız doğru hamleleri biraz daha geliştirebilir, yanlış pazarlama çalışmalarından dersler alabilirsiniz.

Yeterli stoğunuz olduğundan emin olun

Kampanya yapmayı planladığınız ürünlerde elinizde yeterli stok olduğundan emin olmalısınız. Bu ürünler için bir talep oluşturmayı planlarken, yeterli stoğunuzun olmaması, gelebilecek satışları kaçırmanıza neden olacaktır. Tatil döneminde tedarikçilerinizden bu ürünleri tekrar getirtmeniz vakit alabilir ya da mümkün olmayabilir; çünkü onların da bir yoğunluğu olacaktır.

Bu nedenle de stoklarınızı hazırlamanız ve kampanyaya bu şekilde başlamanız gerekir. Buna ek olarak siteniz ve deponuzdaki ürün stoklarının da birbiriyle eş zamanlı olarak çalıştığından emin olmalısınız. Stoğu biten ürünlerin kampanyalarını ve site üzerinde de bu ürünlerin satış işlemlerini durdurmanız gerekir. Aksi takdirde stoğu olmayan ürünlerin satışını yaparak, hem kendinizi hem de müşterilerinizi zor durumda bırakırsınız ve bu durum marka güvenirliğinize zarar verebilir.

Mümkün olduğunca hızlı gönderi yapın

Yılbaşı alışverişleri genellikle son günlere kalabilir; bu sebeple de müşterilerinize hızlı bir şekilde gönderi yapmanız oldukça önemli olacaktır. Bu kampanya dönemlerinde personeliniz ve siz ekstra mesailer yapabilirsiniz ve buna hazırlıklı olmalısınız.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz, bu dönemlerde oldukça önemli. Özellikle son günlerde yapılan alışverişlerde, tüketicilere hızlı bir şekilde teslimat yaparsanız, onları daha mutlu edersiniz ve bu hizmetinizden dolayı sizden tekrar alışveriş yapmak isteyebilirler.

Bu tür zamanlarda hızlı gönderi gibi hizmetler tüketicileri daha fazla memnun etmektedir; çünkü kısa zaman içinde böyle bir çözüm üretebiliyor olmanız, onların sadakatini de artıracaktır.

Sadık müşterilerinize öncelik verin

Bu dönemlerde sadık müşterilerinize de biraz daha fazla önem verebilirsiniz. Devamlı alışveriş yapan ve yüksek sepet tutarına sahip olan müşterilerinizin gönderilerine öncelik vermeniz, onların da memnuniyetini ve sadakatini artıracaktır.

Kampanya dönemine özel paketlemeler yapın

Özellikle tatil ve yılbaşı gibi dönemlerde tüketiciler sevdiklerine hediyeler alacaklardır. Böyle zamanlarda özel paketlemeler yapmak, hem alışveriş yapan kişiyi hem de ürünü alan kişiyi daha da memnun edecektir.

Kampanya dönemlerinize özel paketlemeler yaparak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Siparişlerine özel not ekleyenlerin notlarını da özel bir şekilde hazırlayarak, onların siparişlerini daha anlamlı hale getirmelerine yardımcı olabilirsiniz. Böyle bir yaklaşımda bulunmak, müşteri sadakati ve memnuniyetini önemli ölçüde artıracaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak istiyor ya da kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız sitemizden demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilir ya da e-ticaret paketlerimizi inceleyerek fiyatlarımız hakkında bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Markethinkers
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın