Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

21 Kasım 2016
Sinan Oypan

Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Bu çalışmaların yanı sıra, kargo, stok ve paketlemeler üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Gönderilerinizin tam zamanında ulaşabilmesi, stoğunuzda ürünlerin talebi karşılayabilecek durumda olması ve kampanya dönemine özel paketleme çalışmaları özellikle üzerinde durmanız gereken çalışmalardan bazıları.

Beklentilerinizi belirleyin

Kampanya dönemlerinde nasıl bir beklenti içinde olduğunuzu belirlemeniz oldukça önemli. Çünkü beklentilerinizi karşılamak için bazı pazarlama çalışmaları yapacaksınız ve elinizdeki stoğu bu şekilde yöneteceksiniz.

Kendinize hedefler koyarken, gerçekçi olmanız da oldukça önemli. Büyük beklentiler içine girip, stoğunuzdaki ürünlerin sayısını fazla artırmanız size ekstra masraflar çıkartacaktır. Bu nedenle de gerçekçi hedefler koymanız oldukça önemli.

Bu hedefleri belirlemek için önceki kampanya dönemlerinizi inceleyebilir ve ne gibi sonuçlar aldığınızı inceleyebilirsiniz. Burada yaptığınız doğru hamleleri biraz daha geliştirebilir, yanlış pazarlama çalışmalarından dersler alabilirsiniz.

Yeterli stoğunuz olduğundan emin olun

Kampanya yapmayı planladığınız ürünlerde elinizde yeterli stok olduğundan emin olmalısınız. Bu ürünler için bir talep oluşturmayı planlarken, yeterli stoğunuzun olmaması, gelebilecek satışları kaçırmanıza neden olacaktır. Tatil döneminde tedarikçilerinizden bu ürünleri tekrar getirtmeniz vakit alabilir ya da mümkün olmayabilir; çünkü onların da bir yoğunluğu olacaktır.

Bu nedenle de stoklarınızı hazırlamanız ve kampanyaya bu şekilde başlamanız gerekir. Buna ek olarak siteniz ve deponuzdaki ürün stoklarının da birbiriyle eş zamanlı olarak çalıştığından emin olmalısınız. Stoğu biten ürünlerin kampanyalarını ve site üzerinde de bu ürünlerin satış işlemlerini durdurmanız gerekir. Aksi takdirde stoğu olmayan ürünlerin satışını yaparak, hem kendinizi hem de müşterilerinizi zor durumda bırakırsınız ve bu durum marka güvenirliğinize zarar verebilir.

Mümkün olduğunca hızlı gönderi yapın

Yılbaşı alışverişleri genellikle son günlere kalabilir; bu sebeple de müşterilerinize hızlı bir şekilde gönderi yapmanız oldukça önemli olacaktır. Bu kampanya dönemlerinde personeliniz ve siz ekstra mesailer yapabilirsiniz ve buna hazırlıklı olmalısınız.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz, bu dönemlerde oldukça önemli. Özellikle son günlerde yapılan alışverişlerde, tüketicilere hızlı bir şekilde teslimat yaparsanız, onları daha mutlu edersiniz ve bu hizmetinizden dolayı sizden tekrar alışveriş yapmak isteyebilirler.

Bu tür zamanlarda hızlı gönderi gibi hizmetler tüketicileri daha fazla memnun etmektedir; çünkü kısa zaman içinde böyle bir çözüm üretebiliyor olmanız, onların sadakatini de artıracaktır.

Sadık müşterilerinize öncelik verin

Bu dönemlerde sadık müşterilerinize de biraz daha fazla önem verebilirsiniz. Devamlı alışveriş yapan ve yüksek sepet tutarına sahip olan müşterilerinizin gönderilerine öncelik vermeniz, onların da memnuniyetini ve sadakatini artıracaktır.

Kampanya dönemine özel paketlemeler yapın

Özellikle tatil ve yılbaşı gibi dönemlerde tüketiciler sevdiklerine hediyeler alacaklardır. Böyle zamanlarda özel paketlemeler yapmak, hem alışveriş yapan kişiyi hem de ürünü alan kişiyi daha da memnun edecektir.

Kampanya dönemlerinize özel paketlemeler yaparak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Siparişlerine özel not ekleyenlerin notlarını da özel bir şekilde hazırlayarak, onların siparişlerini daha anlamlı hale getirmelerine yardımcı olabilirsiniz. Böyle bir yaklaşımda bulunmak, müşteri sadakati ve memnuniyetini önemli ölçüde artıracaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak istiyor ya da kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız sitemizden demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilir ya da e-ticaret paketlerimizi inceleyerek fiyatlarımız hakkında bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan