Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Bu çalışmaların yanı sıra, kargo, stok ve paketlemeler üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Gönderilerinizin tam zamanında ulaşabilmesi, stoğunuzda ürünlerin talebi karşılayabilecek durumda olması ve kampanya dönemine özel paketleme çalışmaları özellikle üzerinde durmanız gereken çalışmalardan bazıları.

Beklentilerinizi belirleyin

Kampanya dönemlerinde nasıl bir beklenti içinde olduğunuzu belirlemeniz oldukça önemli. Çünkü beklentilerinizi karşılamak için bazı pazarlama çalışmaları yapacaksınız ve elinizdeki stoğu bu şekilde yöneteceksiniz.

Kendinize hedefler koyarken, gerçekçi olmanız da oldukça önemli. Büyük beklentiler içine girip, stoğunuzdaki ürünlerin sayısını fazla artırmanız size ekstra masraflar çıkartacaktır. Bu nedenle de gerçekçi hedefler koymanız oldukça önemli.

Bu hedefleri belirlemek için önceki kampanya dönemlerinizi inceleyebilir ve ne gibi sonuçlar aldığınızı inceleyebilirsiniz. Burada yaptığınız doğru hamleleri biraz daha geliştirebilir, yanlış pazarlama çalışmalarından dersler alabilirsiniz.

Yeterli stoğunuz olduğundan emin olun

Kampanya yapmayı planladığınız ürünlerde elinizde yeterli stok olduğundan emin olmalısınız. Bu ürünler için bir talep oluşturmayı planlarken, yeterli stoğunuzun olmaması, gelebilecek satışları kaçırmanıza neden olacaktır. Tatil döneminde tedarikçilerinizden bu ürünleri tekrar getirtmeniz vakit alabilir ya da mümkün olmayabilir; çünkü onların da bir yoğunluğu olacaktır.

Bu nedenle de stoklarınızı hazırlamanız ve kampanyaya bu şekilde başlamanız gerekir. Buna ek olarak siteniz ve deponuzdaki ürün stoklarının da birbiriyle eş zamanlı olarak çalıştığından emin olmalısınız. Stoğu biten ürünlerin kampanyalarını ve site üzerinde de bu ürünlerin satış işlemlerini durdurmanız gerekir. Aksi takdirde stoğu olmayan ürünlerin satışını yaparak, hem kendinizi hem de müşterilerinizi zor durumda bırakırsınız ve bu durum marka güvenirliğinize zarar verebilir.

Mümkün olduğunca hızlı gönderi yapın

Yılbaşı alışverişleri genellikle son günlere kalabilir; bu sebeple de müşterilerinize hızlı bir şekilde gönderi yapmanız oldukça önemli olacaktır. Bu kampanya dönemlerinde personeliniz ve siz ekstra mesailer yapabilirsiniz ve buna hazırlıklı olmalısınız.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz, bu dönemlerde oldukça önemli. Özellikle son günlerde yapılan alışverişlerde, tüketicilere hızlı bir şekilde teslimat yaparsanız, onları daha mutlu edersiniz ve bu hizmetinizden dolayı sizden tekrar alışveriş yapmak isteyebilirler.

Bu tür zamanlarda hızlı gönderi gibi hizmetler tüketicileri daha fazla memnun etmektedir; çünkü kısa zaman içinde böyle bir çözüm üretebiliyor olmanız, onların sadakatini de artıracaktır.

Sadık müşterilerinize öncelik verin

Bu dönemlerde sadık müşterilerinize de biraz daha fazla önem verebilirsiniz. Devamlı alışveriş yapan ve yüksek sepet tutarına sahip olan müşterilerinizin gönderilerine öncelik vermeniz, onların da memnuniyetini ve sadakatini artıracaktır.

Kampanya dönemine özel paketlemeler yapın

Özellikle tatil ve yılbaşı gibi dönemlerde tüketiciler sevdiklerine hediyeler alacaklardır. Böyle zamanlarda özel paketlemeler yapmak, hem alışveriş yapan kişiyi hem de ürünü alan kişiyi daha da memnun edecektir.

Kampanya dönemlerinize özel paketlemeler yaparak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Siparişlerine özel not ekleyenlerin notlarını da özel bir şekilde hazırlayarak, onların siparişlerini daha anlamlı hale getirmelerine yardımcı olabilirsiniz. Böyle bir yaklaşımda bulunmak, müşteri sadakati ve memnuniyetini önemli ölçüde artıracaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak istiyor ya da kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız sitemizden demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilir ya da e-ticaret paketlerimizi inceleyerek fiyatlarımız hakkında bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin