fbpx

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

21 Kasım 2016
Sinan Oypan

Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız gerekiyor. Bu konular hakkında detaylı bilgi edinmek için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Bu çalışmaların yanı sıra, kargo, stok ve paketlemeler üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Gönderilerinizin tam zamanında ulaşabilmesi, stoğunuzda ürünlerin talebi karşılayabilecek durumda olması ve kampanya dönemine özel paketleme çalışmaları özellikle üzerinde durmanız gereken çalışmalardan bazıları.

Beklentilerinizi belirleyin

Kampanya dönemlerinde nasıl bir beklenti içinde olduğunuzu belirlemeniz oldukça önemli. Çünkü beklentilerinizi karşılamak için bazı pazarlama çalışmaları yapacaksınız ve elinizdeki stoğu bu şekilde yöneteceksiniz.

Kendinize hedefler koyarken, gerçekçi olmanız da oldukça önemli. Büyük beklentiler içine girip, stoğunuzdaki ürünlerin sayısını fazla artırmanız size ekstra masraflar çıkartacaktır. Bu nedenle de gerçekçi hedefler koymanız oldukça önemli.

Bu hedefleri belirlemek için önceki kampanya dönemlerinizi inceleyebilir ve ne gibi sonuçlar aldığınızı inceleyebilirsiniz. Burada yaptığınız doğru hamleleri biraz daha geliştirebilir, yanlış pazarlama çalışmalarından dersler alabilirsiniz.

Yeterli stoğunuz olduğundan emin olun

Kampanya yapmayı planladığınız ürünlerde elinizde yeterli stok olduğundan emin olmalısınız. Bu ürünler için bir talep oluşturmayı planlarken, yeterli stoğunuzun olmaması, gelebilecek satışları kaçırmanıza neden olacaktır. Tatil döneminde tedarikçilerinizden bu ürünleri tekrar getirtmeniz vakit alabilir ya da mümkün olmayabilir; çünkü onların da bir yoğunluğu olacaktır.

Bu nedenle de stoklarınızı hazırlamanız ve kampanyaya bu şekilde başlamanız gerekir. Buna ek olarak siteniz ve deponuzdaki ürün stoklarının da birbiriyle eş zamanlı olarak çalıştığından emin olmalısınız. Stoğu biten ürünlerin kampanyalarını ve site üzerinde de bu ürünlerin satış işlemlerini durdurmanız gerekir. Aksi takdirde stoğu olmayan ürünlerin satışını yaparak, hem kendinizi hem de müşterilerinizi zor durumda bırakırsınız ve bu durum marka güvenirliğinize zarar verebilir.

Mümkün olduğunca hızlı gönderi yapın

Yılbaşı alışverişleri genellikle son günlere kalabilir; bu sebeple de müşterilerinize hızlı bir şekilde gönderi yapmanız oldukça önemli olacaktır. Bu kampanya dönemlerinde personeliniz ve siz ekstra mesailer yapabilirsiniz ve buna hazırlıklı olmalısınız.

Siparişlerinizi aynı gün içinde kargoya vermeniz, bu dönemlerde oldukça önemli. Özellikle son günlerde yapılan alışverişlerde, tüketicilere hızlı bir şekilde teslimat yaparsanız, onları daha mutlu edersiniz ve bu hizmetinizden dolayı sizden tekrar alışveriş yapmak isteyebilirler.

Bu tür zamanlarda hızlı gönderi gibi hizmetler tüketicileri daha fazla memnun etmektedir; çünkü kısa zaman içinde böyle bir çözüm üretebiliyor olmanız, onların sadakatini de artıracaktır.

Sadık müşterilerinize öncelik verin

Bu dönemlerde sadık müşterilerinize de biraz daha fazla önem verebilirsiniz. Devamlı alışveriş yapan ve yüksek sepet tutarına sahip olan müşterilerinizin gönderilerine öncelik vermeniz, onların da memnuniyetini ve sadakatini artıracaktır.

Kampanya dönemine özel paketlemeler yapın

Özellikle tatil ve yılbaşı gibi dönemlerde tüketiciler sevdiklerine hediyeler alacaklardır. Böyle zamanlarda özel paketlemeler yapmak, hem alışveriş yapan kişiyi hem de ürünü alan kişiyi daha da memnun edecektir.

Kampanya dönemlerinize özel paketlemeler yaparak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. Siparişlerine özel not ekleyenlerin notlarını da özel bir şekilde hazırlayarak, onların siparişlerini daha anlamlı hale getirmelerine yardımcı olabilirsiniz. Böyle bir yaklaşımda bulunmak, müşteri sadakati ve memnuniyetini önemli ölçüde artıracaktır.

Fiziki mağazanızı internete taşımak istiyor ya da kendi e-ticaret sitenizi açmak istiyorsanız sitemizden demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilir ya da e-ticaret paketlerimizi inceleyerek fiyatlarımız hakkında bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan