Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

28 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret firmaları tek bir partide birden fazla ürünü göndermeyi tercih ederler; bu da ortalama sepet tutarlarının artmasıyla olmaktadır.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargo gönderimleri için de kargo maliyetlerinizin düşük olması gerekir. Tüketiciler kargo ücreti ödemekten hoşlanmadıkları için genellikle ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışırlar. Ancak her alışverişte ücretsiz kargo sunmak kargo maliyetlerinizi artırırken, elinizdeki karın da azalmasına neden olur. Bu sebeple de kargo maliyetlerinizi azaltmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Ortalama sepet tutarınızı artırmak da bu maliyetleri düşürmek için atabileceğiniz adımlardan biri. Birden fazla ürünü aynı anda göndermek karlılığınızı artırabileceği gibi kargo maliyetlerinizi de düşürmenize yardım edecektir.

Buradaki mantık satışlarınızı ve karlılığınızı artırırken, aynı anda kargo maliyetlerinizi de bu karın içinden düşürmektir. Yani hem ücretsiz kargo sunarken, hem kargo maliyetlerinizi azaltmış hem de karlılığınızı korumuş olmanız gerekir.

Strateji oluşturmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Kargo maliyetlerinizi de aradan çıkartmak ve ortalama sepet tutarınızı artırmak için bir strateji oluşturmadan önce bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

  • Ortalama sepet tutarınız şu an ne kadar?
  • Ortalama kargo maliyetiniz ne kadar?
  • Herbir ürünün ortalama ağırlığı, boyutu ve kargo maliyeti ne kadar?
  • Bundle olarak sattığınız ürünlerin ağırlık, boyut ve kargo maliyetleri ne kadar?
  • Herbir üründen elde ettiğiniz kar ne kadar?

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için öncelikle şu anki mali durumu incelemeniz gerekir. Elinizdeki ürünlerin kargo gönderim maliyetleri, herbir üründeki kar marjı ve bundle olarak satılan ürünlerde elde edilen karlılık oranı gibi değerler, stratejilerinizi oluştururken size yardımcı olacaktır.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunun

Ücretsiz kargo seçeneğini belli bir limitin üzerinde tutmak hem kargo maliyetlerinizi karşılamanıza yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur. Siteniz üzerinde yapacağınız bir takım değişiklikler ve kullanıcıları uyaracak birkaç banner ile belli bir limit üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu belirtebilirsiniz.

Örneğin siteniz üzerindeki ürünlerin ortalama satış fiyatı 50 TL ise, 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Bu durumda iki ürün alan müşterileriniz kargo için ek ücret ödemeyeceklerini bileceklerdir ve kargo ücreti ödemektense yeni bir ürün almayı tercih ederler.

Bir diğer örnekte de ziyaretçi sepetine 80 TL’lik ürün eklediğinde, ona 20 TL’lik daha alışveriş yaptığında ücretsiz kargodan yararlanabileceği bilgisini sunabilirsiniz. Böylelikle onu hem daha fazla alışveriş yapmaya (ortalama sepet tutarınızı artırmaya) hem de ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirmiş olursunuz.

Kargo maliyetlerinizi düşürmek ve karlılığınızı artırmak için ücretsiz kargo limitini belli bir seviyede tutmanız bu açıdan önemli bir strateji olacaktır.

Kargo maliyetinin bir kısmını ürün fiyatına ekleyin

Özellikle düşük desili fiyatı ucuz olan ürünlerde, kargo maliyetlerinin bir bölümünü ürünün fiyatına ekleme yönteminden yararlanabilirsiniz. Ancak bu yöntemde rekabeti yüksek ürün kategorilerinde fiyatlarınız yükselmiş olacağı için, fiyat rekabetiyle baş edememe durumunuz olacaktır. Ürün araştırması yapan kullanıcılar başka siteler üzerinde daha uygun fiyatlarla ürünleri görebilirler ve bu sayfalar üzerinden alışveriş yapabilirler.

Bu yöntem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olsa da ürün fiyatlarının artmasına neden olacağı için, üzerinde bir kez daha düşünmeniz gereken stratejilerden biri.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış taktiği de ortalama sepet tutarını artırmak için ideal bir yöntemdir. Kullanıcıların aradıkları ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürünleri, ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepet sayfasında ya da ödeme sayfası öncesinde kullanıcılara, sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili olabilecek yan ürünleri de gösterebilirsiniz. Aksesuar, tamamlayıcı ürünler, ekstra garanti gibi çapraz satışta ortalama sepet tutarını artıracak ürünler bu açıdan etkili olacaktır. Sitenin diğer alanlarında kullanıcıların gözünden kaçma ihtimali olan ilgili ürünler, ödeme öncesinde kullanıcıların satın alma kararlarına etki edebilir.

Buna ek olarak ilk maddede de bahsettiğimiz gibi, ücretsiz kargo için belli bir alt limit koyduğunuzda ve tüketicinin sepet tutarı bu limitin altındaysa, bu ilgili ürünleri onlara göstererek, hem satın alacakları ürünü tamamlayacak bir ürün almalarına yardımcı olabilir hem de onları ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirebilirsiniz.

Bundle ürün grupları oluşturun

Bundle ürünler birkaç açıdan faydalıdır. Hem sepet tutarını artırmanızı sağlar, hem satış yaptığınız ürün kaleminin artmasını sağlar hem de kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.

Belli ürün grup ve kategorilerinde Bundle’lar oluşturabilir ya da ilgili ürünleri bir Bundle haline getirerek tüketicilere sunabilirsiniz. Bundle’ların etkisini artırmak için, site üzerinde kullanıcıların bu paketleri almaları halinde ne kadarlık bir kar elde edeceklerini belirtebilirsiniz. Yüzde ya da doğrudan Türk Lirası odaklı bir bildirim göstermek, kullanıcıların ne kadar kar ettiklerini anlamalarını sağlar. Bu da Bundle’ların etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan