E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret firmaları tek bir partide birden fazla ürünü göndermeyi tercih ederler; bu da ortalama sepet tutarlarının artmasıyla olmaktadır.
Bunlara ek olarak ücretsiz kargo gönderimleri için de kargo maliyetlerinizin düşük olması gerekir. Tüketiciler kargo ücreti ödemekten hoşlanmadıkları için genellikle ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışırlar. Ancak her alışverişte ücretsiz kargo sunmak kargo maliyetlerinizi artırırken, elinizdeki karın da azalmasına neden olur. Bu sebeple de kargo maliyetlerinizi azaltmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.
Ortalama sepet tutarınızı artırmak da bu maliyetleri düşürmek için atabileceğiniz adımlardan biri. Birden fazla ürünü aynı anda göndermek karlılığınızı artırabileceği gibi kargo maliyetlerinizi de düşürmenize yardım edecektir.
Buradaki mantık satışlarınızı ve karlılığınızı artırırken, aynı anda kargo maliyetlerinizi de bu karın içinden düşürmektir. Yani hem ücretsiz kargo sunarken, hem kargo maliyetlerinizi azaltmış hem de karlılığınızı korumuş olmanız gerekir.
Strateji oluşturmadan önce dikkat etmeniz gerekenler
Kargo maliyetlerinizi de aradan çıkartmak ve ortalama sepet tutarınızı artırmak için bir strateji oluşturmadan önce bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.
- Ortalama sepet tutarınız şu an ne kadar?
- Ortalama kargo maliyetiniz ne kadar?
- Herbir ürünün ortalama ağırlığı, boyutu ve kargo maliyeti ne kadar?
- Bundle olarak sattığınız ürünlerin ağırlık, boyut ve kargo maliyetleri ne kadar?
- Herbir üründen elde ettiğiniz kar ne kadar?
Kargo maliyetlerinizi düşürmek için öncelikle şu anki mali durumu incelemeniz gerekir. Elinizdeki ürünlerin kargo gönderim maliyetleri, herbir üründeki kar marjı ve bundle olarak satılan ürünlerde elde edilen karlılık oranı gibi değerler, stratejilerinizi oluştururken size yardımcı olacaktır.
Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunun
Ücretsiz kargo seçeneğini belli bir limitin üzerinde tutmak hem kargo maliyetlerinizi karşılamanıza yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur. Siteniz üzerinde yapacağınız bir takım değişiklikler ve kullanıcıları uyaracak birkaç banner ile belli bir limit üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu belirtebilirsiniz.
Örneğin siteniz üzerindeki ürünlerin ortalama satış fiyatı 50 TL ise, 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Bu durumda iki ürün alan müşterileriniz kargo için ek ücret ödemeyeceklerini bileceklerdir ve kargo ücreti ödemektense yeni bir ürün almayı tercih ederler.
Bir diğer örnekte de ziyaretçi sepetine 80 TL’lik ürün eklediğinde, ona 20 TL’lik daha alışveriş yaptığında ücretsiz kargodan yararlanabileceği bilgisini sunabilirsiniz. Böylelikle onu hem daha fazla alışveriş yapmaya (ortalama sepet tutarınızı artırmaya) hem de ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirmiş olursunuz.
Kargo maliyetlerinizi düşürmek ve karlılığınızı artırmak için ücretsiz kargo limitini belli bir seviyede tutmanız bu açıdan önemli bir strateji olacaktır.
Kargo maliyetinin bir kısmını ürün fiyatına ekleyin
Özellikle düşük desili fiyatı ucuz olan ürünlerde, kargo maliyetlerinin bir bölümünü ürünün fiyatına ekleme yönteminden yararlanabilirsiniz. Ancak bu yöntemde rekabeti yüksek ürün kategorilerinde fiyatlarınız yükselmiş olacağı için, fiyat rekabetiyle baş edememe durumunuz olacaktır. Ürün araştırması yapan kullanıcılar başka siteler üzerinde daha uygun fiyatlarla ürünleri görebilirler ve bu sayfalar üzerinden alışveriş yapabilirler.
Bu yöntem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olsa da ürün fiyatlarının artmasına neden olacağı için, üzerinde bir kez daha düşünmeniz gereken stratejilerden biri.
Çapraz satış taktiklerinden yararlanın
Çapraz satış taktiği de ortalama sepet tutarını artırmak için ideal bir yöntemdir. Kullanıcıların aradıkları ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürünleri, ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepet sayfasında ya da ödeme sayfası öncesinde kullanıcılara, sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili olabilecek yan ürünleri de gösterebilirsiniz. Aksesuar, tamamlayıcı ürünler, ekstra garanti gibi çapraz satışta ortalama sepet tutarını artıracak ürünler bu açıdan etkili olacaktır. Sitenin diğer alanlarında kullanıcıların gözünden kaçma ihtimali olan ilgili ürünler, ödeme öncesinde kullanıcıların satın alma kararlarına etki edebilir.
Buna ek olarak ilk maddede de bahsettiğimiz gibi, ücretsiz kargo için belli bir alt limit koyduğunuzda ve tüketicinin sepet tutarı bu limitin altındaysa, bu ilgili ürünleri onlara göstererek, hem satın alacakları ürünü tamamlayacak bir ürün almalarına yardımcı olabilir hem de onları ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirebilirsiniz.
Bundle ürün grupları oluşturun
Bundle ürünler birkaç açıdan faydalıdır. Hem sepet tutarını artırmanızı sağlar, hem satış yaptığınız ürün kaleminin artmasını sağlar hem de kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.
Belli ürün grup ve kategorilerinde Bundle’lar oluşturabilir ya da ilgili ürünleri bir Bundle haline getirerek tüketicilere sunabilirsiniz. Bundle’ların etkisini artırmak için, site üzerinde kullanıcıların bu paketleri almaları halinde ne kadarlık bir kar elde edeceklerini belirtebilirsiniz. Yüzde ya da doğrudan Türk Lirası odaklı bir bildirim göstermek, kullanıcıların ne kadar kar ettiklerini anlamalarını sağlar. Bu da Bundle’ların etkisini daha fazla artıracaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar