Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret firmaları tek bir partide birden fazla ürünü göndermeyi tercih ederler; bu da ortalama sepet tutarlarının artmasıyla olmaktadır.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargo gönderimleri için de kargo maliyetlerinizin düşük olması gerekir. Tüketiciler kargo ücreti ödemekten hoşlanmadıkları için genellikle ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışırlar. Ancak her alışverişte ücretsiz kargo sunmak kargo maliyetlerinizi artırırken, elinizdeki karın da azalmasına neden olur. Bu sebeple de kargo maliyetlerinizi azaltmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Ortalama sepet tutarınızı artırmak da bu maliyetleri düşürmek için atabileceğiniz adımlardan biri. Birden fazla ürünü aynı anda göndermek karlılığınızı artırabileceği gibi kargo maliyetlerinizi de düşürmenize yardım edecektir.

Buradaki mantık satışlarınızı ve karlılığınızı artırırken, aynı anda kargo maliyetlerinizi de bu karın içinden düşürmektir. Yani hem ücretsiz kargo sunarken, hem kargo maliyetlerinizi azaltmış hem de karlılığınızı korumuş olmanız gerekir.

Strateji oluşturmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Kargo maliyetlerinizi de aradan çıkartmak ve ortalama sepet tutarınızı artırmak için bir strateji oluşturmadan önce bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

  • Ortalama sepet tutarınız şu an ne kadar?
  • Ortalama kargo maliyetiniz ne kadar?
  • Herbir ürünün ortalama ağırlığı, boyutu ve kargo maliyeti ne kadar?
  • Bundle olarak sattığınız ürünlerin ağırlık, boyut ve kargo maliyetleri ne kadar?
  • Herbir üründen elde ettiğiniz kar ne kadar?

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için öncelikle şu anki mali durumu incelemeniz gerekir. Elinizdeki ürünlerin kargo gönderim maliyetleri, herbir üründeki kar marjı ve bundle olarak satılan ürünlerde elde edilen karlılık oranı gibi değerler, stratejilerinizi oluştururken size yardımcı olacaktır.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunun

Ücretsiz kargo seçeneğini belli bir limitin üzerinde tutmak hem kargo maliyetlerinizi karşılamanıza yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur. Siteniz üzerinde yapacağınız bir takım değişiklikler ve kullanıcıları uyaracak birkaç banner ile belli bir limit üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu belirtebilirsiniz.

Örneğin siteniz üzerindeki ürünlerin ortalama satış fiyatı 50 TL ise, 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Bu durumda iki ürün alan müşterileriniz kargo için ek ücret ödemeyeceklerini bileceklerdir ve kargo ücreti ödemektense yeni bir ürün almayı tercih ederler.

Bir diğer örnekte de ziyaretçi sepetine 80 TL’lik ürün eklediğinde, ona 20 TL’lik daha alışveriş yaptığında ücretsiz kargodan yararlanabileceği bilgisini sunabilirsiniz. Böylelikle onu hem daha fazla alışveriş yapmaya (ortalama sepet tutarınızı artırmaya) hem de ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirmiş olursunuz.

Kargo maliyetlerinizi düşürmek ve karlılığınızı artırmak için ücretsiz kargo limitini belli bir seviyede tutmanız bu açıdan önemli bir strateji olacaktır.

Kargo maliyetinin bir kısmını ürün fiyatına ekleyin

Özellikle düşük desili fiyatı ucuz olan ürünlerde, kargo maliyetlerinin bir bölümünü ürünün fiyatına ekleme yönteminden yararlanabilirsiniz. Ancak bu yöntemde rekabeti yüksek ürün kategorilerinde fiyatlarınız yükselmiş olacağı için, fiyat rekabetiyle baş edememe durumunuz olacaktır. Ürün araştırması yapan kullanıcılar başka siteler üzerinde daha uygun fiyatlarla ürünleri görebilirler ve bu sayfalar üzerinden alışveriş yapabilirler.

Bu yöntem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olsa da ürün fiyatlarının artmasına neden olacağı için, üzerinde bir kez daha düşünmeniz gereken stratejilerden biri.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış taktiği de ortalama sepet tutarını artırmak için ideal bir yöntemdir. Kullanıcıların aradıkları ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürünleri, ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepet sayfasında ya da ödeme sayfası öncesinde kullanıcılara, sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili olabilecek yan ürünleri de gösterebilirsiniz. Aksesuar, tamamlayıcı ürünler, ekstra garanti gibi çapraz satışta ortalama sepet tutarını artıracak ürünler bu açıdan etkili olacaktır. Sitenin diğer alanlarında kullanıcıların gözünden kaçma ihtimali olan ilgili ürünler, ödeme öncesinde kullanıcıların satın alma kararlarına etki edebilir.

Buna ek olarak ilk maddede de bahsettiğimiz gibi, ücretsiz kargo için belli bir alt limit koyduğunuzda ve tüketicinin sepet tutarı bu limitin altındaysa, bu ilgili ürünleri onlara göstererek, hem satın alacakları ürünü tamamlayacak bir ürün almalarına yardımcı olabilir hem de onları ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirebilirsiniz.

Bundle ürün grupları oluşturun

Bundle ürünler birkaç açıdan faydalıdır. Hem sepet tutarını artırmanızı sağlar, hem satış yaptığınız ürün kaleminin artmasını sağlar hem de kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.

Belli ürün grup ve kategorilerinde Bundle’lar oluşturabilir ya da ilgili ürünleri bir Bundle haline getirerek tüketicilere sunabilirsiniz. Bundle’ların etkisini artırmak için, site üzerinde kullanıcıların bu paketleri almaları halinde ne kadarlık bir kar elde edeceklerini belirtebilirsiniz. Yüzde ya da doğrudan Türk Lirası odaklı bir bildirim göstermek, kullanıcıların ne kadar kar ettiklerini anlamalarını sağlar. Bu da Bundle’ların etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin