fbpx

Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret firmaları tek bir partide birden fazla ürünü göndermeyi tercih ederler; bu da ortalama sepet tutarlarının artmasıyla olmaktadır.

Bunlara ek olarak ücretsiz kargo gönderimleri için de kargo maliyetlerinizin düşük olması gerekir. Tüketiciler kargo ücreti ödemekten hoşlanmadıkları için genellikle ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları tercih etmeye çalışırlar. Ancak her alışverişte ücretsiz kargo sunmak kargo maliyetlerinizi artırırken, elinizdeki karın da azalmasına neden olur. Bu sebeple de kargo maliyetlerinizi azaltmak için bir takım çalışmalar yapmanız gerekir.

Ortalama sepet tutarınızı artırmak da bu maliyetleri düşürmek için atabileceğiniz adımlardan biri. Birden fazla ürünü aynı anda göndermek karlılığınızı artırabileceği gibi kargo maliyetlerinizi de düşürmenize yardım edecektir.

Buradaki mantık satışlarınızı ve karlılığınızı artırırken, aynı anda kargo maliyetlerinizi de bu karın içinden düşürmektir. Yani hem ücretsiz kargo sunarken, hem kargo maliyetlerinizi azaltmış hem de karlılığınızı korumuş olmanız gerekir.

Strateji oluşturmadan önce dikkat etmeniz gerekenler

Kargo maliyetlerinizi de aradan çıkartmak ve ortalama sepet tutarınızı artırmak için bir strateji oluşturmadan önce bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

  • Ortalama sepet tutarınız şu an ne kadar?
  • Ortalama kargo maliyetiniz ne kadar?
  • Herbir ürünün ortalama ağırlığı, boyutu ve kargo maliyeti ne kadar?
  • Bundle olarak sattığınız ürünlerin ağırlık, boyut ve kargo maliyetleri ne kadar?
  • Herbir üründen elde ettiğiniz kar ne kadar?

Kargo maliyetlerinizi düşürmek için öncelikle şu anki mali durumu incelemeniz gerekir. Elinizdeki ürünlerin kargo gönderim maliyetleri, herbir üründeki kar marjı ve bundle olarak satılan ürünlerde elde edilen karlılık oranı gibi değerler, stratejilerinizi oluştururken size yardımcı olacaktır.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunun

Ücretsiz kargo seçeneğini belli bir limitin üzerinde tutmak hem kargo maliyetlerinizi karşılamanıza yardımcı olur hem de ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur. Siteniz üzerinde yapacağınız bir takım değişiklikler ve kullanıcıları uyaracak birkaç banner ile belli bir limit üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunduğunuzu belirtebilirsiniz.

Örneğin siteniz üzerindeki ürünlerin ortalama satış fiyatı 50 TL ise, 100 TL ve üzeri alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Bu durumda iki ürün alan müşterileriniz kargo için ek ücret ödemeyeceklerini bileceklerdir ve kargo ücreti ödemektense yeni bir ürün almayı tercih ederler.

Bir diğer örnekte de ziyaretçi sepetine 80 TL’lik ürün eklediğinde, ona 20 TL’lik daha alışveriş yaptığında ücretsiz kargodan yararlanabileceği bilgisini sunabilirsiniz. Böylelikle onu hem daha fazla alışveriş yapmaya (ortalama sepet tutarınızı artırmaya) hem de ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirmiş olursunuz.

Kargo maliyetlerinizi düşürmek ve karlılığınızı artırmak için ücretsiz kargo limitini belli bir seviyede tutmanız bu açıdan önemli bir strateji olacaktır.

Kargo maliyetinin bir kısmını ürün fiyatına ekleyin

Özellikle düşük desili fiyatı ucuz olan ürünlerde, kargo maliyetlerinin bir bölümünü ürünün fiyatına ekleme yönteminden yararlanabilirsiniz. Ancak bu yöntemde rekabeti yüksek ürün kategorilerinde fiyatlarınız yükselmiş olacağı için, fiyat rekabetiyle baş edememe durumunuz olacaktır. Ürün araştırması yapan kullanıcılar başka siteler üzerinde daha uygun fiyatlarla ürünleri görebilirler ve bu sayfalar üzerinden alışveriş yapabilirler.

Bu yöntem kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olsa da ürün fiyatlarının artmasına neden olacağı için, üzerinde bir kez daha düşünmeniz gereken stratejilerden biri.

Çapraz satış taktiklerinden yararlanın

Çapraz satış taktiği de ortalama sepet tutarını artırmak için ideal bir yöntemdir. Kullanıcıların aradıkları ürünlerle ilgili olabilecek farklı ürünleri, ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepet sayfasında ya da ödeme sayfası öncesinde kullanıcılara, sepetlerine ekledikleri ürünlerle ilgili olabilecek yan ürünleri de gösterebilirsiniz. Aksesuar, tamamlayıcı ürünler, ekstra garanti gibi çapraz satışta ortalama sepet tutarını artıracak ürünler bu açıdan etkili olacaktır. Sitenin diğer alanlarında kullanıcıların gözünden kaçma ihtimali olan ilgili ürünler, ödeme öncesinde kullanıcıların satın alma kararlarına etki edebilir.

Buna ek olarak ilk maddede de bahsettiğimiz gibi, ücretsiz kargo için belli bir alt limit koyduğunuzda ve tüketicinin sepet tutarı bu limitin altındaysa, bu ilgili ürünleri onlara göstererek, hem satın alacakları ürünü tamamlayacak bir ürün almalarına yardımcı olabilir hem de onları ücretsiz kargodan yararlanmaya yönlendirebilirsiniz.

Bundle ürün grupları oluşturun

Bundle ürünler birkaç açıdan faydalıdır. Hem sepet tutarını artırmanızı sağlar, hem satış yaptığınız ürün kaleminin artmasını sağlar hem de kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.

Belli ürün grup ve kategorilerinde Bundle’lar oluşturabilir ya da ilgili ürünleri bir Bundle haline getirerek tüketicilere sunabilirsiniz. Bundle’ların etkisini artırmak için, site üzerinde kullanıcıların bu paketleri almaları halinde ne kadarlık bir kar elde edeceklerini belirtebilirsiniz. Yüzde ya da doğrudan Türk Lirası odaklı bir bildirim göstermek, kullanıcıların ne kadar kar ettiklerini anlamalarını sağlar. Bu da Bundle’ların etkisini daha fazla artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya