Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

12 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması nedeniyle kargo gönderimi iyi yönetilmediği takdirde müşteri memnuniyetinin ciddi şekilde zarar görmesine neden olabilir.

Kargo gönderme sürecinde müşterilerin deneyimini artırmak ve onları memnun etmek için yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları hayata geçirmek, onları sadık müşterilere dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kargo gönderme sürecinin iyi yönetilmesi, tüketicilerin bir sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmelerini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor. Peki, bu süreci daha iyi yönetmek ve müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Farklı kargo seçenekleri sunun

E-ticarette tüketicileri memnun etmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için farklı kargo firmaları ile çalışarak, müşterilerinize farklı kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Tüketicilerin, kargo firmalarıyla yaşadıkları deneyimler farklı olduğu için hangi kargo firması ile gönderim yapılmasını istediklerini seçebilmeliler.

Ürün sayfalarınızda farklı kargo alternatiflerini gösterebilir, sepet sayfanızda da tüketicilerin hangi kargo firması ile ürün gönderiminin yapılmasını istediklerini seçtirebilirsiniz.

Tahmini gönderim tarihlerini belirtin

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, ürünlerin gönderim süresini de öğrenmek isterler. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda ürünün kargoya ne kadarlık bir zaman içerisinde verileceğini ve tahmini teslim tarihlerini de belirtmeniz önemlidir. Bu tarih aralıklarını göstermek, tüketicilerin ürünleri ne zaman teslim alabileceklerini öğrenmelerini sağlar ki bu da onların satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biridir.

Kargo takip sayfanızı kullanıcı dostu yapın

Kargo gönderme sürecini iyi yönetmek için, e-ticaret siteniz üzerindeki kargo takip sayfasını da kullanıcı dostu yapmanız önemlidir. Sipariş sonrasında müşteriye gönderdiğiniz e-posta içerisinde sipariş takip ve kargo takip numaralarını eklemeli ve müşterilerin sipariş takibini yapabilecekleri sayfanın URL adresini de e-posta içerisinde paylaşmanız kullanıcı deneyimini artırmanızı sağlayacaktır. Bu bilgiler sayesinde müşterileriniz, hem kargo firması üzerinden hem de sizin e-ticaret siteniz üzerinde siparişin durumunu sorgulayabilirler.

SMS ile ek bilgilendirme yapın

Kargo gönderme aşamasında tüketicileri bilgilendirmek için SMS’lerden de yararlanabilirsiniz. Ürünün kargoya veriliş tarihi, yola çıkış tarihi ve teslim edilme sürecini bu SMS’lerle bildirmek, kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde artırmaktadır. Bu bilgilendirmeler sayesinde tüketicileri sürekli olarak sipariş durumu hakkında bilgilendirmiş olursunuz.

Kapıda ödeme seçeneği sunun

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin bir bölümü halen kredi kartı ile ödeme yapmaktan çekiniyor. Bu tüketiciler için kapıda ödeme seçeneği sunmanız, kredi kartı kullanmayan ya da online alışverişlerde kullanmak istemeyen tüketicilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinizi duyurmak için, ana sayfa üzerinde bir banner kullanabileceğiniz gibi ürün sayfaları üzerinde de kapıda ödeme seçeneğinin mevcut olduğunu göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

Kargo ücretlerini belirtin

Her sipariş ya da ürün özelinde ücretsiz kargo sunmuyor olabilirsiniz. Bu durumda da tüketicileri kargo ücreti hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kargo gönderme sürecinde tüketicileri ücret hakkında bilgilendirme işlemini de sepet sayfasında yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geçmeden önce bu bilgiyi vermeniz önemlidir ve kargo ücretini ayrı bir kalem olarak göstermeyi de unutmamanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunun

Tüketiciler kargo ücreti ödemeyi pek tercih etmezler; bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları da araştırırlar. Kargo gönderme süreci ne ücretsiz kargoyu da farklı şekillerde dahil edebilirsiniz. Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo alternatiflerinin yanı sıra belli bir limitin üzerinde harcama yapıldığında da bu seçeneği sunabilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunmanız, tüketicileri de site üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilir. Ücretsiz kargo kullanımı ve pazarlamada ücretsiz kargo yöntemlerini kullanmayla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Büyük Firmalarla Rekabet Etmek
Büyük Firmalarla Rekabet Etmek
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Ferad Osman Sali
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Savaş Çetinkaya
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Sitesi Ödeme Sayfası Optimizasyonu
E-Ticaret Sitesi Ödeme Sayfası Optimizasyonu
E-ticaret, günümüzde giderek daha fazla insanın tercih ettiği bir alışveriş yöntemi haline geldi. Ancak, kullanıcıların alışveriş sepetine ürünleri ekledikten sonra ödeme sayfasında tereddüt yaşayarak alışverişi tamamlamadan...
19 Ekim 2023
Ferad Osman Sali
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Ferad Osman Sali