Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

12 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması nedeniyle kargo gönderimi iyi yönetilmediği takdirde müşteri memnuniyetinin ciddi şekilde zarar görmesine neden olabilir.

Kargo gönderme sürecinde müşterilerin deneyimini artırmak ve onları memnun etmek için yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları hayata geçirmek, onları sadık müşterilere dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kargo gönderme sürecinin iyi yönetilmesi, tüketicilerin bir sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmelerini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor. Peki, bu süreci daha iyi yönetmek ve müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Farklı kargo seçenekleri sunun

E-ticarette tüketicileri memnun etmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için farklı kargo firmaları ile çalışarak, müşterilerinize farklı kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Tüketicilerin, kargo firmalarıyla yaşadıkları deneyimler farklı olduğu için hangi kargo firması ile gönderim yapılmasını istediklerini seçebilmeliler.

Ürün sayfalarınızda farklı kargo alternatiflerini gösterebilir, sepet sayfanızda da tüketicilerin hangi kargo firması ile ürün gönderiminin yapılmasını istediklerini seçtirebilirsiniz.

Tahmini gönderim tarihlerini belirtin

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, ürünlerin gönderim süresini de öğrenmek isterler. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda ürünün kargoya ne kadarlık bir zaman içerisinde verileceğini ve tahmini teslim tarihlerini de belirtmeniz önemlidir. Bu tarih aralıklarını göstermek, tüketicilerin ürünleri ne zaman teslim alabileceklerini öğrenmelerini sağlar ki bu da onların satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biridir.

Kargo takip sayfanızı kullanıcı dostu yapın

Kargo gönderme sürecini iyi yönetmek için, e-ticaret siteniz üzerindeki kargo takip sayfasını da kullanıcı dostu yapmanız önemlidir. Sipariş sonrasında müşteriye gönderdiğiniz e-posta içerisinde sipariş takip ve kargo takip numaralarını eklemeli ve müşterilerin sipariş takibini yapabilecekleri sayfanın URL adresini de e-posta içerisinde paylaşmanız kullanıcı deneyimini artırmanızı sağlayacaktır. Bu bilgiler sayesinde müşterileriniz, hem kargo firması üzerinden hem de sizin e-ticaret siteniz üzerinde siparişin durumunu sorgulayabilirler.

SMS ile ek bilgilendirme yapın

Kargo gönderme aşamasında tüketicileri bilgilendirmek için SMS’lerden de yararlanabilirsiniz. Ürünün kargoya veriliş tarihi, yola çıkış tarihi ve teslim edilme sürecini bu SMS’lerle bildirmek, kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde artırmaktadır. Bu bilgilendirmeler sayesinde tüketicileri sürekli olarak sipariş durumu hakkında bilgilendirmiş olursunuz.

Kapıda ödeme seçeneği sunun

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin bir bölümü halen kredi kartı ile ödeme yapmaktan çekiniyor. Bu tüketiciler için kapıda ödeme seçeneği sunmanız, kredi kartı kullanmayan ya da online alışverişlerde kullanmak istemeyen tüketicilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinizi duyurmak için, ana sayfa üzerinde bir banner kullanabileceğiniz gibi ürün sayfaları üzerinde de kapıda ödeme seçeneğinin mevcut olduğunu göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

Kargo ücretlerini belirtin

Her sipariş ya da ürün özelinde ücretsiz kargo sunmuyor olabilirsiniz. Bu durumda da tüketicileri kargo ücreti hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kargo gönderme sürecinde tüketicileri ücret hakkında bilgilendirme işlemini de sepet sayfasında yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geçmeden önce bu bilgiyi vermeniz önemlidir ve kargo ücretini ayrı bir kalem olarak göstermeyi de unutmamanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunun

Tüketiciler kargo ücreti ödemeyi pek tercih etmezler; bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları da araştırırlar. Kargo gönderme süreci ne ücretsiz kargoyu da farklı şekillerde dahil edebilirsiniz. Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo alternatiflerinin yanı sıra belli bir limitin üzerinde harcama yapıldığında da bu seçeneği sunabilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunmanız, tüketicileri de site üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilir. Ücretsiz kargo kullanımı ve pazarlamada ücretsiz kargo yöntemlerini kullanmayla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2020
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan