Blog

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması nedeniyle kargo gönderimi iyi yönetilmediği takdirde müşteri memnuniyetinin ciddi şekilde zarar görmesine neden olabilir.

Kargo gönderme sürecinde müşterilerin deneyimini artırmak ve onları memnun etmek için yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları hayata geçirmek, onları sadık müşterilere dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kargo gönderme sürecinin iyi yönetilmesi, tüketicilerin bir sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmelerini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor. Peki, bu süreci daha iyi yönetmek ve müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Farklı kargo seçenekleri sunun

E-ticarette tüketicileri memnun etmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için farklı kargo firmaları ile çalışarak, müşterilerinize farklı kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Tüketicilerin, kargo firmalarıyla yaşadıkları deneyimler farklı olduğu için hangi kargo firması ile gönderim yapılmasını istediklerini seçebilmeliler.

Ürün sayfalarınızda farklı kargo alternatiflerini gösterebilir, sepet sayfanızda da tüketicilerin hangi kargo firması ile ürün gönderiminin yapılmasını istediklerini seçtirebilirsiniz.

Tahmini gönderim tarihlerini belirtin

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, ürünlerin gönderim süresini de öğrenmek isterler. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda ürünün kargoya ne kadarlık bir zaman içerisinde verileceğini ve tahmini teslim tarihlerini de belirtmeniz önemlidir. Bu tarih aralıklarını göstermek, tüketicilerin ürünleri ne zaman teslim alabileceklerini öğrenmelerini sağlar ki bu da onların satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biridir.

Kargo takip sayfanızı kullanıcı dostu yapın

Kargo gönderme sürecini iyi yönetmek için, e-ticaret siteniz üzerindeki kargo takip sayfasını da kullanıcı dostu yapmanız önemlidir. Sipariş sonrasında müşteriye gönderdiğiniz e-posta içerisinde sipariş takip ve kargo takip numaralarını eklemeli ve müşterilerin sipariş takibini yapabilecekleri sayfanın URL adresini de e-posta içerisinde paylaşmanız kullanıcı deneyimini artırmanızı sağlayacaktır. Bu bilgiler sayesinde müşterileriniz, hem kargo firması üzerinden hem de sizin e-ticaret siteniz üzerinde siparişin durumunu sorgulayabilirler.

SMS ile ek bilgilendirme yapın

Kargo gönderme aşamasında tüketicileri bilgilendirmek için SMS’lerden de yararlanabilirsiniz. Ürünün kargoya veriliş tarihi, yola çıkış tarihi ve teslim edilme sürecini bu SMS’lerle bildirmek, kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde artırmaktadır. Bu bilgilendirmeler sayesinde tüketicileri sürekli olarak sipariş durumu hakkında bilgilendirmiş olursunuz.

Kapıda ödeme seçeneği sunun

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin bir bölümü halen kredi kartı ile ödeme yapmaktan çekiniyor. Bu tüketiciler için kapıda ödeme seçeneği sunmanız, kredi kartı kullanmayan ya da online alışverişlerde kullanmak istemeyen tüketicilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinizi duyurmak için, ana sayfa üzerinde bir banner kullanabileceğiniz gibi ürün sayfaları üzerinde de kapıda ödeme seçeneğinin mevcut olduğunu göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

Kargo ücretlerini belirtin

Her sipariş ya da ürün özelinde ücretsiz kargo sunmuyor olabilirsiniz. Bu durumda da tüketicileri kargo ücreti hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kargo gönderme sürecinde tüketicileri ücret hakkında bilgilendirme işlemini de sepet sayfasında yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geçmeden önce bu bilgiyi vermeniz önemlidir ve kargo ücretini ayrı bir kalem olarak göstermeyi de unutmamanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunun

Tüketiciler kargo ücreti ödemeyi pek tercih etmezler; bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları da araştırırlar. Kargo gönderme süreci ne ücretsiz kargoyu da farklı şekillerde dahil edebilirsiniz. Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo alternatiflerinin yanı sıra belli bir limitin üzerinde harcama yapıldığında da bu seçeneği sunabilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunmanız, tüketicileri de site üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilir. Ücretsiz kargo kullanımı ve pazarlamada ücretsiz kargo yöntemlerini kullanmayla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!