fbpx

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması nedeniyle kargo gönderimi iyi yönetilmediği takdirde müşteri memnuniyetinin ciddi şekilde zarar görmesine neden olabilir.

Kargo gönderme sürecinde müşterilerin deneyimini artırmak ve onları memnun etmek için yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları hayata geçirmek, onları sadık müşterilere dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kargo gönderme sürecinin iyi yönetilmesi, tüketicilerin bir sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmelerini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor. Peki, bu süreci daha iyi yönetmek ve müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Farklı kargo seçenekleri sunun

E-ticarette tüketicileri memnun etmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için farklı kargo firmaları ile çalışarak, müşterilerinize farklı kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Tüketicilerin, kargo firmalarıyla yaşadıkları deneyimler farklı olduğu için hangi kargo firması ile gönderim yapılmasını istediklerini seçebilmeliler.

Ürün sayfalarınızda farklı kargo alternatiflerini gösterebilir, sepet sayfanızda da tüketicilerin hangi kargo firması ile ürün gönderiminin yapılmasını istediklerini seçtirebilirsiniz.

Tahmini gönderim tarihlerini belirtin

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, ürünlerin gönderim süresini de öğrenmek isterler. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda ürünün kargoya ne kadarlık bir zaman içerisinde verileceğini ve tahmini teslim tarihlerini de belirtmeniz önemlidir. Bu tarih aralıklarını göstermek, tüketicilerin ürünleri ne zaman teslim alabileceklerini öğrenmelerini sağlar ki bu da onların satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biridir.

Kargo takip sayfanızı kullanıcı dostu yapın

Kargo gönderme sürecini iyi yönetmek için, e-ticaret siteniz üzerindeki kargo takip sayfasını da kullanıcı dostu yapmanız önemlidir. Sipariş sonrasında müşteriye gönderdiğiniz e-posta içerisinde sipariş takip ve kargo takip numaralarını eklemeli ve müşterilerin sipariş takibini yapabilecekleri sayfanın URL adresini de e-posta içerisinde paylaşmanız kullanıcı deneyimini artırmanızı sağlayacaktır. Bu bilgiler sayesinde müşterileriniz, hem kargo firması üzerinden hem de sizin e-ticaret siteniz üzerinde siparişin durumunu sorgulayabilirler.

SMS ile ek bilgilendirme yapın

Kargo gönderme aşamasında tüketicileri bilgilendirmek için SMS’lerden de yararlanabilirsiniz. Ürünün kargoya veriliş tarihi, yola çıkış tarihi ve teslim edilme sürecini bu SMS’lerle bildirmek, kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde artırmaktadır. Bu bilgilendirmeler sayesinde tüketicileri sürekli olarak sipariş durumu hakkında bilgilendirmiş olursunuz.

Kapıda ödeme seçeneği sunun

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin bir bölümü halen kredi kartı ile ödeme yapmaktan çekiniyor. Bu tüketiciler için kapıda ödeme seçeneği sunmanız, kredi kartı kullanmayan ya da online alışverişlerde kullanmak istemeyen tüketicilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinizi duyurmak için, ana sayfa üzerinde bir banner kullanabileceğiniz gibi ürün sayfaları üzerinde de kapıda ödeme seçeneğinin mevcut olduğunu göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

Kargo ücretlerini belirtin

Her sipariş ya da ürün özelinde ücretsiz kargo sunmuyor olabilirsiniz. Bu durumda da tüketicileri kargo ücreti hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kargo gönderme sürecinde tüketicileri ücret hakkında bilgilendirme işlemini de sepet sayfasında yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geçmeden önce bu bilgiyi vermeniz önemlidir ve kargo ücretini ayrı bir kalem olarak göstermeyi de unutmamanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunun

Tüketiciler kargo ücreti ödemeyi pek tercih etmezler; bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları da araştırırlar. Kargo gönderme süreci ne ücretsiz kargoyu da farklı şekillerde dahil edebilirsiniz. Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo alternatiflerinin yanı sıra belli bir limitin üzerinde harcama yapıldığında da bu seçeneği sunabilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunmanız, tüketicileri de site üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilir. Ücretsiz kargo kullanımı ve pazarlamada ücretsiz kargo yöntemlerini kullanmayla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan