Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?

12 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması nedeniyle kargo gönderimi iyi yönetilmediği takdirde müşteri memnuniyetinin ciddi şekilde zarar görmesine neden olabilir.

Kargo gönderme sürecinde müşterilerin deneyimini artırmak ve onları memnun etmek için yapabileceğiniz bazı çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları hayata geçirmek, onları sadık müşterilere dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kargo gönderme sürecinin iyi yönetilmesi, tüketicilerin bir sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etmelerini sağlayacak faktörler arasında yer alıyor. Peki, bu süreci daha iyi yönetmek ve müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini geliştirmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Farklı kargo seçenekleri sunun

E-ticarette tüketicileri memnun etmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için farklı kargo firmaları ile çalışarak, müşterilerinize farklı kargo seçenekleri sunabilirsiniz. Tüketicilerin, kargo firmalarıyla yaşadıkları deneyimler farklı olduğu için hangi kargo firması ile gönderim yapılmasını istediklerini seçebilmeliler.

Ürün sayfalarınızda farklı kargo alternatiflerini gösterebilir, sepet sayfanızda da tüketicilerin hangi kargo firması ile ürün gönderiminin yapılmasını istediklerini seçtirebilirsiniz.

Tahmini gönderim tarihlerini belirtin

İnternetten alışveriş yapan tüketiciler, ürünlerin gönderim süresini de öğrenmek isterler. Bu sebeple de ürün sayfalarınızda ürünün kargoya ne kadarlık bir zaman içerisinde verileceğini ve tahmini teslim tarihlerini de belirtmeniz önemlidir. Bu tarih aralıklarını göstermek, tüketicilerin ürünleri ne zaman teslim alabileceklerini öğrenmelerini sağlar ki bu da onların satın alma kararlarına doğrudan etki eden faktörlerden biridir.

Kargo takip sayfanızı kullanıcı dostu yapın

Kargo gönderme sürecini iyi yönetmek için, e-ticaret siteniz üzerindeki kargo takip sayfasını da kullanıcı dostu yapmanız önemlidir. Sipariş sonrasında müşteriye gönderdiğiniz e-posta içerisinde sipariş takip ve kargo takip numaralarını eklemeli ve müşterilerin sipariş takibini yapabilecekleri sayfanın URL adresini de e-posta içerisinde paylaşmanız kullanıcı deneyimini artırmanızı sağlayacaktır. Bu bilgiler sayesinde müşterileriniz, hem kargo firması üzerinden hem de sizin e-ticaret siteniz üzerinde siparişin durumunu sorgulayabilirler.

SMS ile ek bilgilendirme yapın

Kargo gönderme aşamasında tüketicileri bilgilendirmek için SMS’lerden de yararlanabilirsiniz. Ürünün kargoya veriliş tarihi, yola çıkış tarihi ve teslim edilme sürecini bu SMS’lerle bildirmek, kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde artırmaktadır. Bu bilgilendirmeler sayesinde tüketicileri sürekli olarak sipariş durumu hakkında bilgilendirmiş olursunuz.

Kapıda ödeme seçeneği sunun

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin bir bölümü halen kredi kartı ile ödeme yapmaktan çekiniyor. Bu tüketiciler için kapıda ödeme seçeneği sunmanız, kredi kartı kullanmayan ya da online alışverişlerde kullanmak istemeyen tüketicilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kapıda ödeme seçeneğinizi duyurmak için, ana sayfa üzerinde bir banner kullanabileceğiniz gibi ürün sayfaları üzerinde de kapıda ödeme seçeneğinin mevcut olduğunu göstererek, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

Kargo ücretlerini belirtin

Her sipariş ya da ürün özelinde ücretsiz kargo sunmuyor olabilirsiniz. Bu durumda da tüketicileri kargo ücreti hakkında bilgilendirmeniz gerekir. Kargo gönderme sürecinde tüketicileri ücret hakkında bilgilendirme işlemini de sepet sayfasında yapabilirsiniz. Ödeme sayfasına geçmeden önce bu bilgiyi vermeniz önemlidir ve kargo ücretini ayrı bir kalem olarak göstermeyi de unutmamanız gerekir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği sunun

Tüketiciler kargo ücreti ödemeyi pek tercih etmezler; bu sebeple de ücretsiz kargo seçeneği sunan firmaları da araştırırlar. Kargo gönderme süreci ne ücretsiz kargoyu da farklı şekillerde dahil edebilirsiniz. Tüm alışverişlerde geçerli ücretsiz kargo alternatiflerinin yanı sıra belli bir limitin üzerinde harcama yapıldığında da bu seçeneği sunabilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo sunmanız, tüketicileri de site üzerinde daha fazla alışveriş yapmaya yönlendirebilir. Ücretsiz kargo kullanımı ve pazarlamada ücretsiz kargo yöntemlerini kullanmayla ilgili bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan