E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

4 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi sorularıdır. Tüketicilerin kargo ile ilgili sıklıkla sorduğu bazı sorular bulunur ve bu sayfada bunlara yanıt vermeniz, tüketicilerin siparişlerini daha rahat bir şekilde vermelerini sağlar.

Ürünün kargosunu nasıl takip ederim?

Tüketici ürünü satın aldıktan sonra, kargo sürecini takip etmek isteyecektir. Bu işlemin nasıl yapılacağını onlara anlatmanız gerekiyor. SSS sayfasında bu bilgileri vermenin yanı sıra sipariş takibi için bir varış sayfası hazırlayarak, kullanıcıları bu sayfaya da yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcılara kargo takip numarasını göndermeniz de kargo yönetimini daha da kolay bir hale getirecektir.

Ürün iadesini nasıl yaparım?

Tüketiciler 14 gün içerisinde aldıkları ürünü iade etme hakkına sahipler. Bu durumda da onlara iade konusunda bazı alternatifler sunmanız gerekiyor. İade koşullarınızda ürünün nasıl iade edileceği, hangi kargo firmasının kullanılması gerektiğini ve ürün iade adresinin açıkça belirtilmesi gerekir.

Kargo paketleriniz sigortalı mı?

Kargo gönderimlerinde işletmeler dilerlerse herbir gönderi için kargo firmasından sigorta talep edebilirler. Tabii ki bu kargo masraflarını artıracak bir istek olacaktır. Ya da yaptığınız kargo anlaşmasında bu talebi de dile getirerek anlaşmanızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Tüketiciler kargo gönderimi sırasında oluşabilecek hasarlara karşı paketlerinizin sigortalı olup olmadığını öğrenmek isteyebilirler. SSS sayfanız üzerinde bu bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Sipariş geç gelirse ne yapmalıyım?

Kargo gönderim soruları arasında en çok sorulanlardan biri de siparişin, vadettiğiniz tarihten geç bir tarihte müşterinin eline ulaşması durumu için de SSS sayfanızda tüketicileri bilgilendirmeniz faydalı olacaktır. Kimi zaman kargo firmasından kaynaklı gecikmeler yaşanabilir bu durumda da tüketicilerin yanında onlara destek olmanız ve gerektiğinde konuya dahil olarak çözüm üretiyor olmanız gerekir.

Öncelikle ürünü kargoya teslim ettiğinizde tüketicileri bilgilendirecek bir SMS ya da e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle ürünün kargoda olduğunu onlara haber vermiş olursunuz. Bununla beraber kargo takip numarasını da müşterilerinize iletebilirsiniz. Onlar da kargonun durumunu kendileri takip edebilirler.

Tüm bunlara rağmen olumsuz sonuçlar yaşandığında firma olarak devreye girerek, kargo firmasıyla görüşmeniz ve sorunu çözmeniz gerekir. Bu hizmetlerinizide SSS sayfanızda detaylı bir şekilde açıklayabilirsiniz.

Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?

Kargo gönderim soruları arasında hangi kargo firmalarıyla çalıştığınız gibi sorular da olabilir. Tüketiciler farklı kargo firmalarını tercih edebilirler. Bu durumda da gönderilerinizi hangi kargo firmalarıyla yaptığınızı merak edebilirler. SSS sayfanızda bu bilgileri vermeniz önemli olduğu gibi; eğer birden fazla firmayla çalışıyorsanız ödeme sayfasında kullanıcılara bu alternatiflerden birini seçebilmeleri için alan oluşturmanız gerekir.

Hediye paketi seçenekleriniz bulunuyor mu?

Kargo gönderim soruları arasında hediye paketleri ile ilgili sorular da olabilir. Tüketiciler her zaman kendileri için alışveriş yapmazlar. Sevdiklerine hediye alırken de ürün gönderilerinin hediye paketi olarak yapılmasını isteyebilirler. Böyle bir hizmeti sunmanız ekstra bir hizmet olacağı gibi müşterilerinizin de daha mutlu olmasını sağlar.

Hediye paketi seçeneklerinizi de yine SSS sayfanızda belirtebileceğiniz gibi doğrudan hediyelik eşya ürün kategorilerinizdeki ürün sayfalarında da bu bilgileri sağlayabilirsiniz.

Ürünün hediye paketi şeklinde hazırlanması için müşterilerinizin neler yapmaları gerektiğini de açık bir şekilde onlara belirtmeniz gerekir. Örneğin, eğer böyle bir hizmet talep ediyorlarsa, sipariş notunda ürünün hediye paketi istediklerini belirtmeleri gerektiğini SSS bölümünüzde onlara açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteri ödeme sayfasında sipariş notunu bu şekilde düzenleyerek sizi bilgilendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan