E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi sorularıdır. Tüketicilerin kargo ile ilgili sıklıkla sorduğu bazı sorular bulunur ve bu sayfada bunlara yanıt vermeniz, tüketicilerin siparişlerini daha rahat bir şekilde vermelerini sağlar.

Ürünün kargosunu nasıl takip ederim?

Tüketici ürünü satın aldıktan sonra, kargo sürecini takip etmek isteyecektir. Bu işlemin nasıl yapılacağını onlara anlatmanız gerekiyor. SSS sayfasında bu bilgileri vermenin yanı sıra sipariş takibi için bir varış sayfası hazırlayarak, kullanıcıları bu sayfaya da yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcılara kargo takip numarasını göndermeniz de kargo yönetimini daha da kolay bir hale getirecektir.

Ürün iadesini nasıl yaparım?

Tüketiciler 14 gün içerisinde aldıkları ürünü iade etme hakkına sahipler. Bu durumda da onlara iade konusunda bazı alternatifler sunmanız gerekiyor. İade koşullarınızda ürünün nasıl iade edileceği, hangi kargo firmasının kullanılması gerektiğini ve ürün iade adresinin açıkça belirtilmesi gerekir.

Kargo paketleriniz sigortalı mı?

Kargo gönderimlerinde işletmeler dilerlerse herbir gönderi için kargo firmasından sigorta talep edebilirler. Tabii ki bu kargo masraflarını artıracak bir istek olacaktır. Ya da yaptığınız kargo anlaşmasında bu talebi de dile getirerek anlaşmanızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Tüketiciler kargo gönderimi sırasında oluşabilecek hasarlara karşı paketlerinizin sigortalı olup olmadığını öğrenmek isteyebilirler. SSS sayfanız üzerinde bu bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Sipariş geç gelirse ne yapmalıyım?

Kargo gönderim soruları arasında en çok sorulanlardan biri de siparişin, vadettiğiniz tarihten geç bir tarihte müşterinin eline ulaşması durumu için de SSS sayfanızda tüketicileri bilgilendirmeniz faydalı olacaktır. Kimi zaman kargo firmasından kaynaklı gecikmeler yaşanabilir bu durumda da tüketicilerin yanında onlara destek olmanız ve gerektiğinde konuya dahil olarak çözüm üretiyor olmanız gerekir.

Öncelikle ürünü kargoya teslim ettiğinizde tüketicileri bilgilendirecek bir SMS ya da e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle ürünün kargoda olduğunu onlara haber vermiş olursunuz. Bununla beraber kargo takip numarasını da müşterilerinize iletebilirsiniz. Onlar da kargonun durumunu kendileri takip edebilirler.

Tüm bunlara rağmen olumsuz sonuçlar yaşandığında firma olarak devreye girerek, kargo firmasıyla görüşmeniz ve sorunu çözmeniz gerekir. Bu hizmetlerinizide SSS sayfanızda detaylı bir şekilde açıklayabilirsiniz.

Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?

Kargo gönderim soruları arasında hangi kargo firmalarıyla çalıştığınız gibi sorular da olabilir. Tüketiciler farklı kargo firmalarını tercih edebilirler. Bu durumda da gönderilerinizi hangi kargo firmalarıyla yaptığınızı merak edebilirler. SSS sayfanızda bu bilgileri vermeniz önemli olduğu gibi; eğer birden fazla firmayla çalışıyorsanız ödeme sayfasında kullanıcılara bu alternatiflerden birini seçebilmeleri için alan oluşturmanız gerekir.

Hediye paketi seçenekleriniz bulunuyor mu?

Kargo gönderim soruları arasında hediye paketleri ile ilgili sorular da olabilir. Tüketiciler her zaman kendileri için alışveriş yapmazlar. Sevdiklerine hediye alırken de ürün gönderilerinin hediye paketi olarak yapılmasını isteyebilirler. Böyle bir hizmeti sunmanız ekstra bir hizmet olacağı gibi müşterilerinizin de daha mutlu olmasını sağlar.

Hediye paketi seçeneklerinizi de yine SSS sayfanızda belirtebileceğiniz gibi doğrudan hediyelik eşya ürün kategorilerinizdeki ürün sayfalarında da bu bilgileri sağlayabilirsiniz.

Ürünün hediye paketi şeklinde hazırlanması için müşterilerinizin neler yapmaları gerektiğini de açık bir şekilde onlara belirtmeniz gerekir. Örneğin, eğer böyle bir hizmet talep ediyorlarsa, sipariş notunda ürünün hediye paketi istediklerini belirtmeleri gerektiğini SSS bölümünüzde onlara açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteri ödeme sayfasında sipariş notunu bu şekilde düzenleyerek sizi bilgilendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin