E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

4 Kasım 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi sorularıdır. Tüketicilerin kargo ile ilgili sıklıkla sorduğu bazı sorular bulunur ve bu sayfada bunlara yanıt vermeniz, tüketicilerin siparişlerini daha rahat bir şekilde vermelerini sağlar.

Ürünün kargosunu nasıl takip ederim?

Tüketici ürünü satın aldıktan sonra, kargo sürecini takip etmek isteyecektir. Bu işlemin nasıl yapılacağını onlara anlatmanız gerekiyor. SSS sayfasında bu bilgileri vermenin yanı sıra sipariş takibi için bir varış sayfası hazırlayarak, kullanıcıları bu sayfaya da yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcılara kargo takip numarasını göndermeniz de kargo yönetimini daha da kolay bir hale getirecektir.

Ürün iadesini nasıl yaparım?

Tüketiciler 14 gün içerisinde aldıkları ürünü iade etme hakkına sahipler. Bu durumda da onlara iade konusunda bazı alternatifler sunmanız gerekiyor. İade koşullarınızda ürünün nasıl iade edileceği, hangi kargo firmasının kullanılması gerektiğini ve ürün iade adresinin açıkça belirtilmesi gerekir.

Kargo paketleriniz sigortalı mı?

Kargo gönderimlerinde işletmeler dilerlerse herbir gönderi için kargo firmasından sigorta talep edebilirler. Tabii ki bu kargo masraflarını artıracak bir istek olacaktır. Ya da yaptığınız kargo anlaşmasında bu talebi de dile getirerek anlaşmanızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Tüketiciler kargo gönderimi sırasında oluşabilecek hasarlara karşı paketlerinizin sigortalı olup olmadığını öğrenmek isteyebilirler. SSS sayfanız üzerinde bu bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Sipariş geç gelirse ne yapmalıyım?

Kargo gönderim soruları arasında en çok sorulanlardan biri de siparişin, vadettiğiniz tarihten geç bir tarihte müşterinin eline ulaşması durumu için de SSS sayfanızda tüketicileri bilgilendirmeniz faydalı olacaktır. Kimi zaman kargo firmasından kaynaklı gecikmeler yaşanabilir bu durumda da tüketicilerin yanında onlara destek olmanız ve gerektiğinde konuya dahil olarak çözüm üretiyor olmanız gerekir.

Öncelikle ürünü kargoya teslim ettiğinizde tüketicileri bilgilendirecek bir SMS ya da e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle ürünün kargoda olduğunu onlara haber vermiş olursunuz. Bununla beraber kargo takip numarasını da müşterilerinize iletebilirsiniz. Onlar da kargonun durumunu kendileri takip edebilirler.

Tüm bunlara rağmen olumsuz sonuçlar yaşandığında firma olarak devreye girerek, kargo firmasıyla görüşmeniz ve sorunu çözmeniz gerekir. Bu hizmetlerinizide SSS sayfanızda detaylı bir şekilde açıklayabilirsiniz.

Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?

Kargo gönderim soruları arasında hangi kargo firmalarıyla çalıştığınız gibi sorular da olabilir. Tüketiciler farklı kargo firmalarını tercih edebilirler. Bu durumda da gönderilerinizi hangi kargo firmalarıyla yaptığınızı merak edebilirler. SSS sayfanızda bu bilgileri vermeniz önemli olduğu gibi; eğer birden fazla firmayla çalışıyorsanız ödeme sayfasında kullanıcılara bu alternatiflerden birini seçebilmeleri için alan oluşturmanız gerekir.

Hediye paketi seçenekleriniz bulunuyor mu?

Kargo gönderim soruları arasında hediye paketleri ile ilgili sorular da olabilir. Tüketiciler her zaman kendileri için alışveriş yapmazlar. Sevdiklerine hediye alırken de ürün gönderilerinin hediye paketi olarak yapılmasını isteyebilirler. Böyle bir hizmeti sunmanız ekstra bir hizmet olacağı gibi müşterilerinizin de daha mutlu olmasını sağlar.

Hediye paketi seçeneklerinizi de yine SSS sayfanızda belirtebileceğiniz gibi doğrudan hediyelik eşya ürün kategorilerinizdeki ürün sayfalarında da bu bilgileri sağlayabilirsiniz.

Ürünün hediye paketi şeklinde hazırlanması için müşterilerinizin neler yapmaları gerektiğini de açık bir şekilde onlara belirtmeniz gerekir. Örneğin, eğer böyle bir hizmet talep ediyorlarsa, sipariş notunda ürünün hediye paketi istediklerini belirtmeleri gerektiğini SSS bölümünüzde onlara açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteri ödeme sayfasında sipariş notunu bu şekilde düzenleyerek sizi bilgilendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan