fbpx

E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları

E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi sorularıdır. Tüketicilerin kargo ile ilgili sıklıkla sorduğu bazı sorular bulunur ve bu sayfada bunlara yanıt vermeniz, tüketicilerin siparişlerini daha rahat bir şekilde vermelerini sağlar.

Ürünün kargosunu nasıl takip ederim?

Tüketici ürünü satın aldıktan sonra, kargo sürecini takip etmek isteyecektir. Bu işlemin nasıl yapılacağını onlara anlatmanız gerekiyor. SSS sayfasında bu bilgileri vermenin yanı sıra sipariş takibi için bir varış sayfası hazırlayarak, kullanıcıları bu sayfaya da yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcılara kargo takip numarasını göndermeniz de kargo yönetimini daha da kolay bir hale getirecektir.

Ürün iadesini nasıl yaparım?

Tüketiciler 14 gün içerisinde aldıkları ürünü iade etme hakkına sahipler. Bu durumda da onlara iade konusunda bazı alternatifler sunmanız gerekiyor. İade koşullarınızda ürünün nasıl iade edileceği, hangi kargo firmasının kullanılması gerektiğini ve ürün iade adresinin açıkça belirtilmesi gerekir.

Kargo paketleriniz sigortalı mı?

Kargo gönderimlerinde işletmeler dilerlerse herbir gönderi için kargo firmasından sigorta talep edebilirler. Tabii ki bu kargo masraflarını artıracak bir istek olacaktır. Ya da yaptığınız kargo anlaşmasında bu talebi de dile getirerek anlaşmanızı bu doğrultuda yapmalısınız.

Tüketiciler kargo gönderimi sırasında oluşabilecek hasarlara karşı paketlerinizin sigortalı olup olmadığını öğrenmek isteyebilirler. SSS sayfanız üzerinde bu bilgileri onlarla paylaşabilirsiniz.

Sipariş geç gelirse ne yapmalıyım?

Kargo gönderim soruları arasında en çok sorulanlardan biri de siparişin, vadettiğiniz tarihten geç bir tarihte müşterinin eline ulaşması durumu için de SSS sayfanızda tüketicileri bilgilendirmeniz faydalı olacaktır. Kimi zaman kargo firmasından kaynaklı gecikmeler yaşanabilir bu durumda da tüketicilerin yanında onlara destek olmanız ve gerektiğinde konuya dahil olarak çözüm üretiyor olmanız gerekir.

Öncelikle ürünü kargoya teslim ettiğinizde tüketicileri bilgilendirecek bir SMS ya da e-posta gönderebilirsiniz. Böylelikle ürünün kargoda olduğunu onlara haber vermiş olursunuz. Bununla beraber kargo takip numarasını da müşterilerinize iletebilirsiniz. Onlar da kargonun durumunu kendileri takip edebilirler.

Tüm bunlara rağmen olumsuz sonuçlar yaşandığında firma olarak devreye girerek, kargo firmasıyla görüşmeniz ve sorunu çözmeniz gerekir. Bu hizmetlerinizide SSS sayfanızda detaylı bir şekilde açıklayabilirsiniz.

Hangi kargo firmalarıyla çalışıyorsunuz?

Kargo gönderim soruları arasında hangi kargo firmalarıyla çalıştığınız gibi sorular da olabilir. Tüketiciler farklı kargo firmalarını tercih edebilirler. Bu durumda da gönderilerinizi hangi kargo firmalarıyla yaptığınızı merak edebilirler. SSS sayfanızda bu bilgileri vermeniz önemli olduğu gibi; eğer birden fazla firmayla çalışıyorsanız ödeme sayfasında kullanıcılara bu alternatiflerden birini seçebilmeleri için alan oluşturmanız gerekir.

Hediye paketi seçenekleriniz bulunuyor mu?

Kargo gönderim soruları arasında hediye paketleri ile ilgili sorular da olabilir. Tüketiciler her zaman kendileri için alışveriş yapmazlar. Sevdiklerine hediye alırken de ürün gönderilerinin hediye paketi olarak yapılmasını isteyebilirler. Böyle bir hizmeti sunmanız ekstra bir hizmet olacağı gibi müşterilerinizin de daha mutlu olmasını sağlar.

Hediye paketi seçeneklerinizi de yine SSS sayfanızda belirtebileceğiniz gibi doğrudan hediyelik eşya ürün kategorilerinizdeki ürün sayfalarında da bu bilgileri sağlayabilirsiniz.

Ürünün hediye paketi şeklinde hazırlanması için müşterilerinizin neler yapmaları gerektiğini de açık bir şekilde onlara belirtmeniz gerekir. Örneğin, eğer böyle bir hizmet talep ediyorlarsa, sipariş notunda ürünün hediye paketi istediklerini belirtmeleri gerektiğini SSS bölümünüzde onlara açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteri ödeme sayfasında sipariş notunu bu şekilde düzenleyerek sizi bilgilendirebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft