Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?

28 Ocak 2022
Markethinkers
Kapıda Ödemeli Satış Nedir? Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?

E-ticaret sitenizde, müşterilerinize farklı ödeme seçenekleri sunmalısınız. Çünkü alternatif ödeme sistemi seçenekleri sunmak, farklı profillere sahip potansiyel müşterilere hitap edebilmenizi mümkün kılar. İkna etmesi en zor olan profil ise kapıda ödemeyi tercih eden müşterilerdir. Çünkü bu profilin alışveriş mantığı, daha çok geleneksel ticarete yatkındır. Ürünü almadan para ödeme konusunda şüpheli davranabilirler. İşte bu yüzden kapıda ödemeli satış sistemini e-ticaret sitenize entegre edip bu yöntemle de satış yapmalısınız. Peki kapıda ödemeli satış nasıl yapılır?

Kapıda Ödemeli Satış Nedir?

Kapıda ödemeli satış kısaca, “e-ticareti geleneksel ticaret gibi kullanmak” şeklinde tanımlanabilir. Çünkü bu sistem aslında geleneksel alışveriş mantığını benimseyen tüketicilere hitap eder. Tabii işin bir de güven kısmı vardır. Popüler e-ticaret ödeme sistemleri arasında bulunan kapıda ödeme; tüketiciye tam olarak “kapıda ödeme” hakkı tanıyan bir alternatiftir. İnternetten alışveriş yaparken kapıda ödeme yöntemini seçen tüketiciler, ürünü kendilerine teslim eden kargo görevlisi ya da kuryeye ödeme yaparlar. Daha çok nakit ödeme yapmak isteyen, alışveriş yaptığı siteye karşı şüphe duyan ya da banka hesabı bulunmayan tüketiciler tarafından tercih edilir.

Kapıda Ödeme Sistemi Nasıl Çalışır?

Kapıda ödemeli satış sistemi e-ticaret özelinde bir yöntem olmakla birlikte aslında tüketici için geleneksel ticaret gibi çalışır. Bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketici, almak istediği ürünleri sepete ekledikten sonra ödeme adımına geçer. Bu adımda kapıda ödemeyi seçtiği takdirde herhangi bir kart bilgisi girmesine, havale/EFT ile para göndermesine ve ödeme yapmasına gerek kalmaz. Adres bilgisini girdikten sonra siparişi başarılı bir şekilde verebilir.

Sipariş edilen ürünler hazırlandıktan sonra, anlaşmalı kargo firmasına “tahsilatlı gönderi” olarak teslim edilir. Kargo firması ürünü müşteriye ulaştırır ve kapıda, paketi teslim ederken ödemeyi alır. Çoğunlukla nakit tercih edilse de kredi/banka kartı ile kapıda ödeme yapabilmek de mümkündür.

Kapıda ödeme ile satış yapmak, e-ticaret sitesi tarafından bir maliyet doğurur. Çünkü kargo firmaları bu hizmeti, belirli bir ücret karşılığında yapar. Kargo hizmetinin yanında tahsilat hizmeti de veren firma, hizmet bedelini düştükten sonra tahsil ettiği parayı e-ticaret firmasına ulaştırır. Bu yüzden e-ticaret siteleri, kapıda ödeme alternatifini seçen müşterilerden ek ücret ister. Yani kargo firmasına ödenecek hizmet bedelini de müşteriye yansıtır. Dolayısıyla kapıda ödemeyi tercih eden tüketiciler, alışverişe bir miktar daha fazla ücret öderler.

Kartlı ödeme sistemi iki tarafa da eşit avantaj sağlarken havale ve EFT e-ticaret sitesi sahibi olarak size, kapıda ödemeli satış ise müşterilerinize daha fazla avantaj sağlar. Bu nedenle e-ticaret sitenizi yönetirken, kapıda ödeme seçeneğini dikkatli kullanmalısınız. Ürünleriniz hakkında net ve doğru bilgiler vermelisiniz. Çünkü kapıda ödeme müşterilerinin kapıda iade hakkı da olur. Bu nedenle e-ticaret sitesi yönetimi, üründen ödemeye kadar her adımda önemlidir.

İlgili rehber: E-Ticaret Siteleri Yönetim İpuçları

Kapıda Ödeme Sistemi Anlaşması Nasıl Yapılır?

İnternetten kapıda ödeme ile satış yapmak istiyorsanız önce kargo firmasıyla sonra da müşteriyle anlaşma yapmanız gerekir. Müşteri ile yapacağınız anlaşma için sitenize kapıda ödeme satış sözleşmesi eklemeniz yeterli. Bu hizmeti kullanmak isteyen müşterileriniz, ilgili sözleşmeye dijital onay verdiği takdirde sizinle anlaşmış sayılır. Daha önce atmanız gereken adım ise kargo firmaları ile iletişime geçip anlaşma yapmak.

Kargo firmaları ile telefon veya mail üzerinden iletişim kurabilir ya da doğrudan şubeye giderek bilgi alabilirsiniz. Her firmanın farklı şartları olabilir fakat temelde hepsi aynı mantık üzerinden çalışır. Başvurunuzu alırken sizden birtakım belgeler de talep ederler. Bu arada belirtmek gerekir ki bu hizmeti bireysel olarak alabilmeniz söz konusu değildir. Çünkü talep edilen belgeler, işletmenizle alakalıdır. Zaten e-ticaret sitesinde satış yapmak için de şirket kurmanız gerekir. Yani kapıda ödeme sistemi anlaşması için kendi adınıza değil, işletmenizin adına başvurmalısınız.

Başvuruyu tamamlayıp belgeleri teslim ettikten sonra değerlendirme süreci başlar. Kargo firması, belgelerinizi inceler ve değerlendirme sonucunu size bildirir. Eksik ya da hatalı belge yoksa ve tüm şartları kabul ettiyseniz, başvurunuz olumlu sonuçlanır. Bu noktada sanal mağazanızda ne sattığınız da önemlidir. Kargo firmaları yasal olarak satışı yasaklanmış ürünlerin satışını yapan e-ticaret siteleri ile anlaşma yapmaz.

Kapıda Ödeme Sistemi Anlaşmasında Gerekli Belgeler Nelerdir?

Kapıda ödemeli satış sistemi anlaşmasında gerekli olan belgeleri hazırlamak aslında size zaman kaybı yaşatmaz. Çünkü bunlar zaten elinizin altında bulunması gereken belgelerdir. Firmanızın kurumsal belgelerini ve şirket yetkilisine ait kimlik belgesini hazırlayıp teslim edebilirsiniz. Belgeleri hazırlarken, üzerindeki bilgilerin doğru ve güncel olduğundan emin olun. Başvuru sırasında daha önce alıp arşivlediğiniz belgeleri değil, yeni tarihli belgeleri ibraz edin. İbraz etmeniz gereken belgeler ise şöyledir:

  • Vergi levhası
  • İmza sirküleri
  • Ticaret sicil gazetesi
  • Faaliyet belgesi
  • Kimlik fotokopisi

Vergi Levhası

Vergi levhası; sizin vergi mükellefi olduğunuzu gösteren resmî bir belgedir. Maliye Bakanlığı kontrolünde formatlandırılan bu belge, vergiye konu olan kazanç tutarlarını ve bu tutarlara karşılık gelen vergi miktarlarını gösterir. Her yıl mayıs ayının son gününe kadar vergi levhasını alma sorumluluğunuz vardır.

Vergi levhanızı internet üzerinden kolayca alabilirsiniz. Bunun için e-devlet ya da Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sitesi üzerinden “İnternet Vergi Dairesi”ne giriş yapabilirsiniz. Vergi levhası ile ilgili menüden gerekli bilgileri girip belgeyi bilgisayarınıza indirebilirsiniz. İnternet dışında yeminli mali müşavirden de bu belgeyi temin edebilirsiniz.

İmza Sirküleri

İmza sirküleri; bir kişinin, bağlı bulunduğu şirket adına imza atabilme yetkisinin olduğunu gösteren bir belgedir. Bu belge yetki ile birlikte doğrudan imzanın kendisini de gösterir. Hem yetkisi olmayanların işlem yapmasını hem de sahteciliği engelleme amacıyla kullanılır. Belgede yetkili kişinin kimlik bilgileri, unvanı, yetki alanları, imza örnekleri ve şirketin bilgileri bulunur.

İmza sirküsü almak için kimlik, kimlik fotokopisi, şirketin vergi levhası ve ticaret sicil gazetesi ile birlikte en yakın notere gidebilirsiniz. Belgeleri teslim etmenizin ardından noter, sizden iki farklı evrak üzerine en az 3 kez imza atmanızı talep eder. Buradaki imza, sizin resmî belgelerde geçerli olan imzanız olarak kabul edilir ve noter tarafından onaylanır. Noter onayı olmayan imza sirküleri geçersizdir.

Ticaret Sicil Gazetesi

Tam adı “Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi” olan bu belge, güvenli bir ticari ortam yaratma amacıyla TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) tarafından çıkarılır. Şirketlerin kuruluş ve benzeri ilanları bu gazete yer alır. Yani yasal olarak ticaret yapmanızı engelleyen bir durum yoksa, firmanızın tüm bilgileri bu gazetede yayınlanır. Ticaret sicil gazetesini tobb.org.tr üzerinden kolayca alabilirsiniz.

Faaliyet Belgesi

Faaliyet belgesi, firmanızın hangi alanda hizmet verdiğini gösteren bir belgedir. Hem faaliyet alanınızı gösterir hem de aktif olarak ticaret yapıyor olduğunuzu kanıtlar. Çünkü belirli bir geçerlilik süresi vardır. Bu belgeye ihtiyacınız olduğunda güncel olarak yenisini almanız gerekir. Başvurularda genellikle son 6 ay içinde alınmış olan faaliyet belgeleri kabul edilir.

Kimlik Fotokopisi

Nüfus cüzdanı olarak da bildiğiniz T.C. kimlik kartınızın arkalı önlü fotokopisini de ibraz etmeniz gerekir. Bu kimlik fotokopisinin şirket yetkilisine ait olması gerektiğini de unutmamalısınız. Hangi yetkilinin imza sirkülerini teslim ediyorsanız o kişinin kimlik fotokopisini ibraz etmelisiniz.

Yukarıdaki belgeleri alabilmek için resmî ve kayıtlı bir şekilde e-ticaret yapıyor olmalısınız. Henüz resmî olarak e-ticarete başlamadıysanız ve kurulu bir şirketiniz yoksa yukarıdaki belgeleri alamaz, kapıda ödeme sistemi ile satış yapamazsınız. Bu gibi süreçleri kolay atlatmak için e-ticaret yapma ile ilgili tüm detaylara hakim olmalısınız.

İlgili rehber: E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Kapıda Ödeme Sistemi Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Online alışveriş müşterileri, kapıda ödeme yapan alışveriş sitelerine daha fazla güvenir. Çünkü bu yöntem, tüketicilere ciddi avantajlar sağlar. Kapıda ödemeli satış yapmanın size sağladığı avantaj ise daha güvenilir bir e-ticaret firması imajı çizebilmektir. Sonuçta güvenilir olmayan bir e-ticaret sitesi, bu yöntemle satış yapma riskine giremez. Bunun sebebi, tüketicinin hiçbir ödeme yapmadan ürünü kontrol edebilme şansına sahip olmasıdır.

Kapıda ödeme alternatifini ödeme adımına eklemenin bir diğer avantajı da daha fazla müşteriye hitap edebilecek olmanızdır. Kartlı ödeme yöntemlerini tercih etmeyen, havale/EFT yapabileceği bir banka hesabı bulunmayan ve e-ticaret konusunda kafasında soru işareti olan tüm potansiyel müşterilere bu ödeme alternatifi ile satış yapabilirsiniz. Ayrıca müşterilerinize aşağıdaki avantajları da sunmuş olursunuz.

Güvenli Ödeme Sağlar

İnternet alışverişlerinde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi/banka kartıdır. Kartlı sistemde önce para ödenir, sonra ürün teslim alınır. Bu durum, pek çok tüketici için güven şüphesi doğurur. Ürünü teslim almadan para ödemek istemeyen tüketiciler, kapıda ödeme sayesinde internetten güvenli alışveriş yapabilir. Ürün kendisine ulaştığında parayı öder.

Kapıda ödemeyi çoğunlukla nakit ödeme yapmak isteyenler kullansa da kartı olmasına rağmen bu yöntemi tercih eden çok sayıda tüketici vardır. Bunun sebebi, kart bilgilerini paylaşma konusunda da şüphe duymalarıdır. Kart bilgisini alışveriş sitesine girmek istemeyen tüketiciler, kapıda ödeme yöntemi sayesinde fiziksel POS cihazı ile kartlı ödeme yapabilir.

Zaman Kazanılmasını Sağlar

Kapıda ödemeli satış, tüketiciye farklı yönlerden zaman kazandırır. Öncelikle kart bilgisi girme, SMS doğrulaması ve onaylama süreci için zaman harcamaya gerek kalmaz. Günümüz teknolojisinde bu süreç oldukça hızlı ilerliyor olsa da kapıda ödemeyi tercih edenler, ödeme adımını zaman harcamadan geçerler.

Sistemin zaman kazandırdığı bir başka konu da para ile ilgilidir. Örneğin maaşlı çalışanlar, maaş gününden önce bir indirim fırsatı yakalayıp alışveriş yapmak isteyebilirler. Birkaç günlük kargo süresini de hesaba katarak, maddi açıdan yetersiz olduklarında bile internetten alışveriş yapabilirler. Ürün teslim edilene kadar beklenen para gelmiş olur ve kapıda ödeme rahatlıkla yapılabilir.

Teslim Edilmeme İhtimalini Ortadan Kaldırır

Günümüzde internetten alışveriş yapmak aslında son derece güvenlidir. Fakat bu, kötü niyetli satıcıların olmadığı anlamına gelmez. Eğer güvenilir bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapılıyorsa herhangi bir problemle karşılaşılmaz. Ama bilinmeyen bir siteden ya da e-ticaret olmayan bir platformdan alışveriş yapıldığında, satın alınan ürünün teslim edilmeme ihtimali doğabilir.

Kart ve para transferi gibi ödeme yöntemlerinde sipariş esnasında para satıcının hesabına geçtiği için, satıcı ürünü teslim etmediği takdirde tüketici zarara uğrayabilir. Kapıda ödeme yönteminde ise eğer ürün teslim edilmezse para ödemeye de gerek kalmaz. Satıcı ödemeyi almak için ürünü tüketiciye ulaştırmak zorundadır.

Hasarlı ya da Kusurlu Ürünlerin Teslim Alınmaması

Yasal düzenlemeler doğrultusunda bir tüketici, internetten aldığı ürünler için değişim talep edebilir ya da ürünü iade ederek ödediği ücreti geri alabilir. Ödeme önceden kart ile yapılmışsa gelen ürün kontrol edildikten sonra anlaşmalı bir kargo firmasına verilir. Satıcıya ulaşması beklenir. Satıcının iadeyi kabul etmesinin ardından bankaya bildirim gider ve bankanın hizmet politikası doğrultusunda birkaç gün sonra ödenen para, karta iade edilir.

Kapıda ödemeli satışlarda ise bu süreç çok daha kısadır. Kargo personeli tarafından getirilen paket kapıda açılabilir ve içindeki ürünler kontrol edilebilir. Kontrol sırasında hasarlı ya da kusurlu bir ürünle karşılaşan tüketici, ücreti ödememe ve ürünü teslim almama hakkına sahip olur. Hiç ödeme yapılmadığı için iade süreci ile uğraşmaya gerek kalmaz.

Cayma Hakkı Kullanılabilir

Ürünlerin hasarlı ya da kusurlu gelmesinin dışında bir de yanlış ürün gelme riski vardır. Kötü niyetli satıcılar kasıtlı olarak satın alınandan daha değersiz bir ürünü kargolayabilirken güvenilir sitelerde de teknik karışıklıklar nedeniyle yanlış ürünün teslim edilme riski vardır. Bununla birlikte tüketici de renk ya da beden gibi detayları yanlış işaretlemiş olabilir. Bu ve benzeri durumlarda tüketici, cayma hakkını kullanarak kendisine teslim edilen ürünü almaktan vazgeçebilir.

Kapıda Ödemeli Satış Sisteminde Alıcılara Nasıl Güven Sağlanır?

Kapıda ödemeli güvenli alışveriş sitelerinden birine sahipseniz alıcılara da güvenmek durumundasınız. Bu sistem satıcı olarak sizin için bazı riskler içerir ve müşterilerinize tam anlamıyla güvenebilmeniz elbette söz konusu olamaz. Fakat bazı önlemler alarak riskleri minimize edebilirsiniz. Örneğin kapıda ödemeli online alışveriş sitelerinden bazıları, bu yöntemi kullanmak isteyen müşterileri için bir üst limit koymuştur. Böylece olası bir problemde doğacak zararı sınırlandırmışlardır.

Alabileceğiniz bir diğer önlem de sipariş veren müşterinin bilgilerine dikkat etmektir. Örneğin 18 yaşından küçükler kart sahibi olamadıkları için bu yöntemle alışveriş yapabilirler. Fakat çocukların gerçek olmayan siparişleri verme ihtimalleri de bulunduğu için kapıda ödeme alternatifini sadece 18 yaşından büyüklere sunabilirsiniz.

Hangi Kargo Firmaları Kapıda Ödeme Hizmeti Verir?

Kapıda ödemeli satış sitelerinin yaygın olarak tercih ettiği bazı kargo firmaları vardır. Bu hizmeti özel kuryelerden de alabilirsiniz fakat güvenlik riski yaşamak istemiyorsanız bilinen bir kargo firmasını tercih etmenizde fayda vardır. En çok tercih edilenler arasında şu kargo firmaları vardır:

  1. Yurtiçi Kargo
  2. PTT Kargo
  3. MNG Kargo
  4. Aras Kargo

Yurtiçi Kargo Kapıda Ödeme Sistemi

Yurtiçi Kargo, tahsilatlı gönderi hizmeti ile kapıda ödeme sistemini kullanmanızı sağlar. Ödemeleri hem kredi kartı hem de nakit olarak kabul eder. Kredi kartı ile aldığı ödemeleri anında, nakit olarak aldığı ödemeleri ise 3 iş günü içerisinde hesabınıza aktarır. Hizmet bedeli ise 5 ile 10 TL arasında değişkenlik gösterir.

PTT Kargo Kapıda Ödeme Sistemi

PTT kargo, kapıda ödeme hizmetini en ekonomik şekilde alabileceğiniz firmalardan biridir. Bu avantaja karşı zaman zaman teslimat süresinin uzaması gibi bir dezavantajı olduğunu da unutmamak lazım. Firmanın “Ödeme Şartlı Özel Hizmet”i ile kapıda ödeme sistemini kullanabilirsiniz. Diğer firmalardan farklı olan şartı ise bir PTT hesabına sahip olma zorunluluğudur. PTT’nin kapıda ödeme komisyonları 1,5 TL’den başlamaktadır.

MNG Kargo Kapıda Ödeme Sistemi

MNG Kargo’nun sözleşmeli müşterisi olarak kapıda ödeme alternatifi ile ödeme alabilirsiniz. Bu firma da hizmeti “Tahsilatlı Gönderi” adı altında sunar. E-ticaret müşterilerinin en çok tercih ettiği kargo firmalarından biridir. MNG Kargo’nun e-ticaret sitelerine özel bu hizmet için talep ettiği komisyon ücreti ise 7 TL’dir.

Aras Kargo Kapıda Ödeme Sistemi

Aras Kargo da hem alıcılar hem de satıcılar tarafından sıkça tercih edilen bir firmadır. Firmanın “Aras Tahsilatlı” hizmeti, kapıda ödeme ile satış yapmak isteyen e-ticaret siteleri için idealdir. Nakit ve kredi kartı ile kapıda ödeme alan Aras Kargo, ücretin satıcı hesabına transfer edilme işlemiyle de ilgilenir. Firmanın kapıda ödeme hizmet bedeli 5 ile 10 TL arasında değişmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın Bülteni Nedir? Nasıl Yazılır? E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Basın bülteni, e-ticaret işletmeniz ile ilgili kamuoyu grubu arasında ilişki kurabilmenizi sağlar. İşletmenizin bilinirliğini ve marka değerini artırmak için, kurumsallaşma adımlarını doğru atmanız gerekir. Bu doğrultuda...
3 Şubat 2022
Markethinkers
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın