Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

11 Haziran 2020
Sinan Oypan

Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu yazımızda da bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sezonsal ürünlerde yeni tüketicileri çekin

Sezonsal ürünlerde, yeni hedefe kitlelere ulaşmak için kampanalı ürünler ile satışlar yapmayı deneyebilirsiniz. Reklam hedeflemelerinizde, mevcut kitleniz haricinde yeni bir hedef kitle oluşturarak, bu sezonsal ürünlere ilgi duyabilecek kişileri seçerek, indirim ve fırsatlarla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklam hedeflemelerinde, “benzer hedef kitle” seçimleri yaparak, sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapmış kitlelere benzeyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Facebook Pixel kurulumu ile bu takipleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu hedeflemelerle ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir ürün tanıtımında kullanın

Kampanyalı ürünler, yeni ürün tanıtımlarında da etkili sonuç vermektedir. Ürüne talep yaratmak, ürün tanıtımı yaparken tüketicileri çekmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünün piyasa çıkış sürecinde belli bir süreliğine geçerli olacak bir indirim uygulayarak, talep yaratmak için çalışabilirsiniz. Bu indirimleri kısa bir süreliğine yapmanız, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacağı gibi aciliyet hissi de uyandıracaktır. İndirimlerinizi kısa tutmanız aynı zamanda ürün değerinin düşmemesine de yardımcı olur. Çok uzun süre indirimde kalan bir ürünün değeri düşmeye başlayacağı gibi sürekli olarak indirimde ürün satmak markanıza da zarar verir.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Bundle (Paket ürünler) ile kampanya yapın

Bundle yani birkaç ürünün bir araya getirildiği paket ürünler de kampanyalı ürünler olarak satış stratejisi içerisinde kullanılabilir. Genellikle birbiriyle uyumlu olabilecek veya birbirini tamamlayacak ürünler bu şekildde bundle olarak satılmaktadır. Örnepşn, bir fotoğraf makinasıyla beraber, çanta, hafıza kartı gibi ürünlerin paket olarak satılması buna bir örnek olarak gösterilebilir.

Bundle ürünlerde, ürünleri tek tek aldıklarında daha pahalı geldiğini gösterecek ibareler kullanabilirsiniz. Paket olarak seçimlerde belli bir yüzde ya da TL değerinde indirim yaptığınızı bir banner ya da ikonla göstererek, kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde de bildilendirerek, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

1 alana 2. % “x” indirimli

Kampanyalı ürünler ile satış artırıken, aynı zamanda sepet ortalamasını da yükseltmeye çalışabilir ve kullanıcıların daha fazla ürün satın almalarını da sağlayabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bir alana ikinci ürün için yüzde odaklı indirimler sunmak olabilir. İkinci üründe %10-20 ya da daha farklı ve kar oranını koruyan indirim seçenekleri sunarak, kullanıcıların birden fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz.

Kampanyalı ürünler üzerinde bu tür çalışmalar yaptığınızda, satış adetlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı da yükselterek hem satış hacminizi hem de karlılığınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Stok fazlası ürünlerde kullanın

Stok fazlası ürünleri elden çıkartmak ve deponuzu boşaltarak yeni ürünlere yer açmak için de kampanyalı ürünler ile satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Ürünlerin stoğunuzda çok uzun süre kalması, hem depo maliyetlerinizi artırır, hem ürünlerin eskiyerek değerlerini kaybetmelerine neden olur.

Aynı zamanda deponuzdaki alanı da kapladıkları için yeni ürün tedarik etmeniz bir hayli zor olur. Bu sebeple de stokta kalan ürünleri elden çıkartmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bir alana ikincisini indirimli sunabileceğiniz gibi çok satan ürünlerle beraber bundle ürünler haline getirerek de bu ürünleri satmak için stratejiler oluşturmayı deneyebilirsiniz.

E-posta ya da siteye abone çekmek için fırsatlar

E-posta listelerinizi genişletmek ya da e-ticaret sitenize abone olan kişilerin satısını artırmak için de kampanyalı ürünler ile stratejiler deneyebilirsiniz. Abone olanlara yönelik bir kupon kodu oluşturabilir ve abonelik sonrasında bu kupon kodlarını onların e-postalarına göndererek, fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Retargeting reklamlarla kullanıcıları çekin

Kampanyalı ürünler sadece e-ticaret sitenizde öne çıkarılmak zorunda değil. Herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılmış olan tüketicileri tekrar sitenize çekmek ve onlardan geri dönüşüm sağlayabilmek için de kullanılabilirler.

Retargeting reklamlarda siteden ayrılan kullanıcılara yönelik, kampanya sunumları yapabilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde ilgilendikleri ürünle ilgili kampanya fırsatları ya da indirim kuponları gibi seçenekler sunduğunuzda, bu tüketiciler geri kazanmanız da daha olasıdır. Bu sebeple de reklam çalışmalarınızda retargeting reklamları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan