Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu yazımızda da bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sezonsal ürünlerde yeni tüketicileri çekin

Sezonsal ürünlerde, yeni hedefe kitlelere ulaşmak için kampanalı ürünler ile satışlar yapmayı deneyebilirsiniz. Reklam hedeflemelerinizde, mevcut kitleniz haricinde yeni bir hedef kitle oluşturarak, bu sezonsal ürünlere ilgi duyabilecek kişileri seçerek, indirim ve fırsatlarla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklam hedeflemelerinde, “benzer hedef kitle” seçimleri yaparak, sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapmış kitlelere benzeyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Facebook Pixel kurulumu ile bu takipleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu hedeflemelerle ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir ürün tanıtımında kullanın

Kampanyalı ürünler, yeni ürün tanıtımlarında da etkili sonuç vermektedir. Ürüne talep yaratmak, ürün tanıtımı yaparken tüketicileri çekmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünün piyasa çıkış sürecinde belli bir süreliğine geçerli olacak bir indirim uygulayarak, talep yaratmak için çalışabilirsiniz. Bu indirimleri kısa bir süreliğine yapmanız, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacağı gibi aciliyet hissi de uyandıracaktır. İndirimlerinizi kısa tutmanız aynı zamanda ürün değerinin düşmemesine de yardımcı olur. Çok uzun süre indirimde kalan bir ürünün değeri düşmeye başlayacağı gibi sürekli olarak indirimde ürün satmak markanıza da zarar verir.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Bundle (Paket ürünler) ile kampanya yapın

Bundle yani birkaç ürünün bir araya getirildiği paket ürünler de kampanyalı ürünler olarak satış stratejisi içerisinde kullanılabilir. Genellikle birbiriyle uyumlu olabilecek veya birbirini tamamlayacak ürünler bu şekildde bundle olarak satılmaktadır. Örnepşn, bir fotoğraf makinasıyla beraber, çanta, hafıza kartı gibi ürünlerin paket olarak satılması buna bir örnek olarak gösterilebilir.

Bundle ürünlerde, ürünleri tek tek aldıklarında daha pahalı geldiğini gösterecek ibareler kullanabilirsiniz. Paket olarak seçimlerde belli bir yüzde ya da TL değerinde indirim yaptığınızı bir banner ya da ikonla göstererek, kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde de bildilendirerek, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

1 alana 2. % “x” indirimli

Kampanyalı ürünler ile satış artırıken, aynı zamanda sepet ortalamasını da yükseltmeye çalışabilir ve kullanıcıların daha fazla ürün satın almalarını da sağlayabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bir alana ikinci ürün için yüzde odaklı indirimler sunmak olabilir. İkinci üründe %10-20 ya da daha farklı ve kar oranını koruyan indirim seçenekleri sunarak, kullanıcıların birden fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz.

Kampanyalı ürünler üzerinde bu tür çalışmalar yaptığınızda, satış adetlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı da yükselterek hem satış hacminizi hem de karlılığınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Stok fazlası ürünlerde kullanın

Stok fazlası ürünleri elden çıkartmak ve deponuzu boşaltarak yeni ürünlere yer açmak için de kampanyalı ürünler ile satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Ürünlerin stoğunuzda çok uzun süre kalması, hem depo maliyetlerinizi artırır, hem ürünlerin eskiyerek değerlerini kaybetmelerine neden olur.

Aynı zamanda deponuzdaki alanı da kapladıkları için yeni ürün tedarik etmeniz bir hayli zor olur. Bu sebeple de stokta kalan ürünleri elden çıkartmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bir alana ikincisini indirimli sunabileceğiniz gibi çok satan ürünlerle beraber bundle ürünler haline getirerek de bu ürünleri satmak için stratejiler oluşturmayı deneyebilirsiniz.

E-posta ya da siteye abone çekmek için fırsatlar

E-posta listelerinizi genişletmek ya da e-ticaret sitenize abone olan kişilerin satısını artırmak için de kampanyalı ürünler ile stratejiler deneyebilirsiniz. Abone olanlara yönelik bir kupon kodu oluşturabilir ve abonelik sonrasında bu kupon kodlarını onların e-postalarına göndererek, fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Retargeting reklamlarla kullanıcıları çekin

Kampanyalı ürünler sadece e-ticaret sitenizde öne çıkarılmak zorunda değil. Herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılmış olan tüketicileri tekrar sitenize çekmek ve onlardan geri dönüşüm sağlayabilmek için de kullanılabilirler.

Retargeting reklamlarda siteden ayrılan kullanıcılara yönelik, kampanya sunumları yapabilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde ilgilendikleri ürünle ilgili kampanya fırsatları ya da indirim kuponları gibi seçenekler sunduğunuzda, bu tüketiciler geri kazanmanız da daha olasıdır. Bu sebeple de reklam çalışmalarınızda retargeting reklamları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan