fbpx

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu yazımızda da bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sezonsal ürünlerde yeni tüketicileri çekin

Sezonsal ürünlerde, yeni hedefe kitlelere ulaşmak için kampanalı ürünler ile satışlar yapmayı deneyebilirsiniz. Reklam hedeflemelerinizde, mevcut kitleniz haricinde yeni bir hedef kitle oluşturarak, bu sezonsal ürünlere ilgi duyabilecek kişileri seçerek, indirim ve fırsatlarla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklam hedeflemelerinde, “benzer hedef kitle” seçimleri yaparak, sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapmış kitlelere benzeyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Facebook Pixel kurulumu ile bu takipleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu hedeflemelerle ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir ürün tanıtımında kullanın

Kampanyalı ürünler, yeni ürün tanıtımlarında da etkili sonuç vermektedir. Ürüne talep yaratmak, ürün tanıtımı yaparken tüketicileri çekmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünün piyasa çıkış sürecinde belli bir süreliğine geçerli olacak bir indirim uygulayarak, talep yaratmak için çalışabilirsiniz. Bu indirimleri kısa bir süreliğine yapmanız, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacağı gibi aciliyet hissi de uyandıracaktır. İndirimlerinizi kısa tutmanız aynı zamanda ürün değerinin düşmemesine de yardımcı olur. Çok uzun süre indirimde kalan bir ürünün değeri düşmeye başlayacağı gibi sürekli olarak indirimde ürün satmak markanıza da zarar verir.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Bundle (Paket ürünler) ile kampanya yapın

Bundle yani birkaç ürünün bir araya getirildiği paket ürünler de kampanyalı ürünler olarak satış stratejisi içerisinde kullanılabilir. Genellikle birbiriyle uyumlu olabilecek veya birbirini tamamlayacak ürünler bu şekildde bundle olarak satılmaktadır. Örnepşn, bir fotoğraf makinasıyla beraber, çanta, hafıza kartı gibi ürünlerin paket olarak satılması buna bir örnek olarak gösterilebilir.

Bundle ürünlerde, ürünleri tek tek aldıklarında daha pahalı geldiğini gösterecek ibareler kullanabilirsiniz. Paket olarak seçimlerde belli bir yüzde ya da TL değerinde indirim yaptığınızı bir banner ya da ikonla göstererek, kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde de bildilendirerek, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

1 alana 2. % “x” indirimli

Kampanyalı ürünler ile satış artırıken, aynı zamanda sepet ortalamasını da yükseltmeye çalışabilir ve kullanıcıların daha fazla ürün satın almalarını da sağlayabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bir alana ikinci ürün için yüzde odaklı indirimler sunmak olabilir. İkinci üründe %10-20 ya da daha farklı ve kar oranını koruyan indirim seçenekleri sunarak, kullanıcıların birden fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz.

Kampanyalı ürünler üzerinde bu tür çalışmalar yaptığınızda, satış adetlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı da yükselterek hem satış hacminizi hem de karlılığınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Stok fazlası ürünlerde kullanın

Stok fazlası ürünleri elden çıkartmak ve deponuzu boşaltarak yeni ürünlere yer açmak için de kampanyalı ürünler ile satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Ürünlerin stoğunuzda çok uzun süre kalması, hem depo maliyetlerinizi artırır, hem ürünlerin eskiyerek değerlerini kaybetmelerine neden olur.

Aynı zamanda deponuzdaki alanı da kapladıkları için yeni ürün tedarik etmeniz bir hayli zor olur. Bu sebeple de stokta kalan ürünleri elden çıkartmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bir alana ikincisini indirimli sunabileceğiniz gibi çok satan ürünlerle beraber bundle ürünler haline getirerek de bu ürünleri satmak için stratejiler oluşturmayı deneyebilirsiniz.

E-posta ya da siteye abone çekmek için fırsatlar

E-posta listelerinizi genişletmek ya da e-ticaret sitenize abone olan kişilerin satısını artırmak için de kampanyalı ürünler ile stratejiler deneyebilirsiniz. Abone olanlara yönelik bir kupon kodu oluşturabilir ve abonelik sonrasında bu kupon kodlarını onların e-postalarına göndererek, fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Retargeting reklamlarla kullanıcıları çekin

Kampanyalı ürünler sadece e-ticaret sitenizde öne çıkarılmak zorunda değil. Herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılmış olan tüketicileri tekrar sitenize çekmek ve onlardan geri dönüşüm sağlayabilmek için de kullanılabilirler.

Retargeting reklamlarda siteden ayrılan kullanıcılara yönelik, kampanya sunumları yapabilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde ilgilendikleri ürünle ilgili kampanya fırsatları ya da indirim kuponları gibi seçenekler sunduğunuzda, bu tüketiciler geri kazanmanız da daha olasıdır. Bu sebeple de reklam çalışmalarınızda retargeting reklamları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan