Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu yazımızda da bu yöntemlerin üzerinde duracağız.
İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Sezonsal ürünlerde yeni tüketicileri çekin
Sezonsal ürünlerde, yeni hedefe kitlelere ulaşmak için kampanalı ürünler ile satışlar yapmayı deneyebilirsiniz. Reklam hedeflemelerinizde, mevcut kitleniz haricinde yeni bir hedef kitle oluşturarak, bu sezonsal ürünlere ilgi duyabilecek kişileri seçerek, indirim ve fırsatlarla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.
Facebook ve Instagram reklam hedeflemelerinde, “benzer hedef kitle” seçimleri yaparak, sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapmış kitlelere benzeyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Facebook Pixel kurulumu ile bu takipleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu hedeflemelerle ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Yeni bir ürün tanıtımında kullanın
Kampanyalı ürünler, yeni ürün tanıtımlarında da etkili sonuç vermektedir. Ürüne talep yaratmak, ürün tanıtımı yaparken tüketicileri çekmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.
Ürünün piyasa çıkış sürecinde belli bir süreliğine geçerli olacak bir indirim uygulayarak, talep yaratmak için çalışabilirsiniz. Bu indirimleri kısa bir süreliğine yapmanız, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacağı gibi aciliyet hissi de uyandıracaktır. İndirimlerinizi kısa tutmanız aynı zamanda ürün değerinin düşmemesine de yardımcı olur. Çok uzun süre indirimde kalan bir ürünün değeri düşmeye başlayacağı gibi sürekli olarak indirimde ürün satmak markanıza da zarar verir.
İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Bundle (Paket ürünler) ile kampanya yapın
Bundle yani birkaç ürünün bir araya getirildiği paket ürünler de kampanyalı ürünler olarak satış stratejisi içerisinde kullanılabilir. Genellikle birbiriyle uyumlu olabilecek veya birbirini tamamlayacak ürünler bu şekildde bundle olarak satılmaktadır. Örnepşn, bir fotoğraf makinasıyla beraber, çanta, hafıza kartı gibi ürünlerin paket olarak satılması buna bir örnek olarak gösterilebilir.
Bundle ürünlerde, ürünleri tek tek aldıklarında daha pahalı geldiğini gösterecek ibareler kullanabilirsiniz. Paket olarak seçimlerde belli bir yüzde ya da TL değerinde indirim yaptığınızı bir banner ya da ikonla göstererek, kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde de bildilendirerek, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.
1 alana 2. % “x” indirimli
Kampanyalı ürünler ile satış artırıken, aynı zamanda sepet ortalamasını da yükseltmeye çalışabilir ve kullanıcıların daha fazla ürün satın almalarını da sağlayabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bir alana ikinci ürün için yüzde odaklı indirimler sunmak olabilir. İkinci üründe %10-20 ya da daha farklı ve kar oranını koruyan indirim seçenekleri sunarak, kullanıcıların birden fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz.
Kampanyalı ürünler üzerinde bu tür çalışmalar yaptığınızda, satış adetlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı da yükselterek hem satış hacminizi hem de karlılığınızı da artırabilirsiniz.
İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Stok fazlası ürünlerde kullanın
Stok fazlası ürünleri elden çıkartmak ve deponuzu boşaltarak yeni ürünlere yer açmak için de kampanyalı ürünler ile satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Ürünlerin stoğunuzda çok uzun süre kalması, hem depo maliyetlerinizi artırır, hem ürünlerin eskiyerek değerlerini kaybetmelerine neden olur.
Aynı zamanda deponuzdaki alanı da kapladıkları için yeni ürün tedarik etmeniz bir hayli zor olur. Bu sebeple de stokta kalan ürünleri elden çıkartmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz.
Bir alana ikincisini indirimli sunabileceğiniz gibi çok satan ürünlerle beraber bundle ürünler haline getirerek de bu ürünleri satmak için stratejiler oluşturmayı deneyebilirsiniz.
E-posta ya da siteye abone çekmek için fırsatlar
E-posta listelerinizi genişletmek ya da e-ticaret sitenize abone olan kişilerin satısını artırmak için de kampanyalı ürünler ile stratejiler deneyebilirsiniz. Abone olanlara yönelik bir kupon kodu oluşturabilir ve abonelik sonrasında bu kupon kodlarını onların e-postalarına göndererek, fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Retargeting reklamlarla kullanıcıları çekin
Kampanyalı ürünler sadece e-ticaret sitenizde öne çıkarılmak zorunda değil. Herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılmış olan tüketicileri tekrar sitenize çekmek ve onlardan geri dönüşüm sağlayabilmek için de kullanılabilirler.
Retargeting reklamlarda siteden ayrılan kullanıcılara yönelik, kampanya sunumları yapabilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde ilgilendikleri ürünle ilgili kampanya fırsatları ya da indirim kuponları gibi seçenekler sunduğunuzda, bu tüketiciler geri kazanmanız da daha olasıdır. Bu sebeple de reklam çalışmalarınızda retargeting reklamları da kullanabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar