Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

11 Haziran 2020
Sinan Oypan

Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için kullanılabilmekte. Bu yazımızda da bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Sezonsal ürünlerde yeni tüketicileri çekin

Sezonsal ürünlerde, yeni hedefe kitlelere ulaşmak için kampanalı ürünler ile satışlar yapmayı deneyebilirsiniz. Reklam hedeflemelerinizde, mevcut kitleniz haricinde yeni bir hedef kitle oluşturarak, bu sezonsal ürünlere ilgi duyabilecek kişileri seçerek, indirim ve fırsatlarla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklam hedeflemelerinde, “benzer hedef kitle” seçimleri yaparak, sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapmış kitlelere benzeyen kişileri hedefleyebilirsiniz. Facebook Pixel kurulumu ile bu takipleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu hedeflemelerle ilgili daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Yeni bir ürün tanıtımında kullanın

Kampanyalı ürünler, yeni ürün tanıtımlarında da etkili sonuç vermektedir. Ürüne talep yaratmak, ürün tanıtımı yaparken tüketicileri çekmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Ürünün piyasa çıkış sürecinde belli bir süreliğine geçerli olacak bir indirim uygulayarak, talep yaratmak için çalışabilirsiniz. Bu indirimleri kısa bir süreliğine yapmanız, tüketicilerin daha hızlı eyleme geçmelerini sağlayacağı gibi aciliyet hissi de uyandıracaktır. İndirimlerinizi kısa tutmanız aynı zamanda ürün değerinin düşmemesine de yardımcı olur. Çok uzun süre indirimde kalan bir ürünün değeri düşmeye başlayacağı gibi sürekli olarak indirimde ürün satmak markanıza da zarar verir.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Bundle (Paket ürünler) ile kampanya yapın

Bundle yani birkaç ürünün bir araya getirildiği paket ürünler de kampanyalı ürünler olarak satış stratejisi içerisinde kullanılabilir. Genellikle birbiriyle uyumlu olabilecek veya birbirini tamamlayacak ürünler bu şekildde bundle olarak satılmaktadır. Örnepşn, bir fotoğraf makinasıyla beraber, çanta, hafıza kartı gibi ürünlerin paket olarak satılması buna bir örnek olarak gösterilebilir.

Bundle ürünlerde, ürünleri tek tek aldıklarında daha pahalı geldiğini gösterecek ibareler kullanabilirsiniz. Paket olarak seçimlerde belli bir yüzde ya da TL değerinde indirim yaptığınızı bir banner ya da ikonla göstererek, kullanıcıları e-ticaret siteniz üzerinde de bildilendirerek, onları satın almaya yönlendirebilirsiniz.

1 alana 2. % “x” indirimli

Kampanyalı ürünler ile satış artırıken, aynı zamanda sepet ortalamasını da yükseltmeye çalışabilir ve kullanıcıların daha fazla ürün satın almalarını da sağlayabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de bir alana ikinci ürün için yüzde odaklı indirimler sunmak olabilir. İkinci üründe %10-20 ya da daha farklı ve kar oranını koruyan indirim seçenekleri sunarak, kullanıcıların birden fazla ürün satın almasını sağlayabilirsiniz.

Kampanyalı ürünler üzerinde bu tür çalışmalar yaptığınızda, satış adetlerinizi ve ortalama sepet tutarınızı da yükselterek hem satış hacminizi hem de karlılığınızı da artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Stok fazlası ürünlerde kullanın

Stok fazlası ürünleri elden çıkartmak ve deponuzu boşaltarak yeni ürünlere yer açmak için de kampanyalı ürünler ile satış stratejileri geliştirebilirsiniz. Ürünlerin stoğunuzda çok uzun süre kalması, hem depo maliyetlerinizi artırır, hem ürünlerin eskiyerek değerlerini kaybetmelerine neden olur.

Aynı zamanda deponuzdaki alanı da kapladıkları için yeni ürün tedarik etmeniz bir hayli zor olur. Bu sebeple de stokta kalan ürünleri elden çıkartmak için kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Bir alana ikincisini indirimli sunabileceğiniz gibi çok satan ürünlerle beraber bundle ürünler haline getirerek de bu ürünleri satmak için stratejiler oluşturmayı deneyebilirsiniz.

E-posta ya da siteye abone çekmek için fırsatlar

E-posta listelerinizi genişletmek ya da e-ticaret sitenize abone olan kişilerin satısını artırmak için de kampanyalı ürünler ile stratejiler deneyebilirsiniz. Abone olanlara yönelik bir kupon kodu oluşturabilir ve abonelik sonrasında bu kupon kodlarını onların e-postalarına göndererek, fırsatlardan yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Retargeting reklamlarla kullanıcıları çekin

Kampanyalı ürünler sadece e-ticaret sitenizde öne çıkarılmak zorunda değil. Herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılmış olan tüketicileri tekrar sitenize çekmek ve onlardan geri dönüşüm sağlayabilmek için de kullanılabilirler.

Retargeting reklamlarda siteden ayrılan kullanıcılara yönelik, kampanya sunumları yapabilirsiniz. Farklı mecralar üzerinde ilgilendikleri ürünle ilgili kampanya fırsatları ya da indirim kuponları gibi seçenekler sunduğunuzda, bu tüketiciler geri kazanmanız da daha olasıdır. Bu sebeple de reklam çalışmalarınızda retargeting reklamları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan