Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için hazırlık yapmak gerekiyor.

Özellikle bu tür tatil dönemlerinde e-ticaret firmalarının internet siteleri üzerinde bir takım kriterleri kontrol etmesi gerekiyor. Bu çalışmaları yapmak, kampanya dönemlerinde sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olurken, gözden kaçmış hataları düzeltmek için de önceden size zaman yaratacaktır.

Bu yazıda anlatacağımız konular siteniz üzerindeki geliştirmeler olacak. Sosyal medya üzerindeki reklamlarınızın performansını artırmakla ilgili bilgi almak isterseniz “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Site taraması yapın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri e-ticaret sitenizin SEO performansını ölçümlemek için bir tarama yapmak olacak. Site üzerindeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamaları ve sayfa başlıklarını tarayarak hatalı alanları düzeltmeniz oldukça önemli. Bu hatalar SEO performansınızı olumsuz etkileyeceği için kampanya dönemleri için olumsuz bir durum oluşturabilir.

Kampanya dönemleri haricinde de aylık olarak sitenizin SEO performansını kontrol etmeniz gerekiyor. “E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri” isimli rehberimizde aylık kontroller konusunda daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Google Analytics üzerinde araştırmalar yapın

Google Analytics paneliniz üzerinde bazı analizler yapmanız, önümüzdeki kampanya döneminde size bazı fikirler yapabilir. Geçtiğimiz yılın aynı kampanya dönemini ya da bir önceki kampanya döneminizi inceleyerek işe başlayabilirsiniz.

Buradaki analizlerinizde, hangi tarih aralıklarında en fazla geri dönüşümü aldığınızı inceleyin. Bunun yanı sıra hangi ürün sayfalarınızın en fazla ziyaret edildiğini ve hangi sayfalar üzerinde daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında kampanyalarınızı düzenlerken hangi sayfalar ve ürünler üzerine daha fazla yoğunlaşmanız gerektiğini önceden kestirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanyanın yayınından sonra hangi gün aralıklarında daha fazla geri dönüşüm aldığınızı da inceleyebilir ve böylelikle sitenizin yoğunluk yaşayacağı günleri tahmin edebilirsiniz.

Sitenizin hız testini yapın

Kontrol etmeniz gereken kriterlerden biri de sitenizin açılma hızı olacak. Kullanıcılar yavaş açılan internet sitelerini terk ediyorlar. Bu nedenle de sitenizin yavaş olması, birçok tüketiciyi kaçırmanıza neden olabilir. Kampanya dönemi öncesinde sitenizin hız testlerin yapmanız ve sitenizin performansını artırmanız gerekiyor.

Sitenizin hız testini yapmak için birçok farklı araç bulunuyor. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli yazıdan bu araçlara ulaşabilir ve ücretsiz olarak site hızı testlerinizi yapabilirsiniz.

Açılma hızınızın yavaş ve ortalamanın altında olması durumunda, açılma hızını artırmak için site üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. “E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?” isimli rehberimize bakarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir ve site performansınızı artırabilirsiniz.

İletişim bilgilerinizi ve çağrı destek birinizin kontrollerini yapın

Kampanya dönemlerinde tüketiciler, firmalarala daha fazla iletişime geçebilirler. Kampanya veya ürünler hakkında bilgi almak isteyebilirler; siparişleriyle ilgili sorun yaşayabilirler ya da size sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de siteniz üzerinde iletişim bilgilerinizin güncel ve her sayfada görünür olduğuna özellikle dikkat etmelisiniz.

Online destek sistemi kullanıyorsanız, bu sistemin altyapısını kontrol etmeli ve yoğunluk durumunda bu sistemin düzgün bir şekilde çalışabileceğinden emin olmanız gerekiyor.

Çağrı destek merkezinizdeki çalışanlarınızla da bir toplantı yaparak, bu dönemin yoğun geçebileceğinden onları haberdar etmeniz gerekecektir. Bu dönem boyunca yaptıkları görüşmelerde ne gibi konulara özellikle dikkat etmeleri gerektiğini belirtmeli ve kampanya detayları ile koşulları hakkında onları bilgilendirmelisiniz.

Böylelikle kampanyalarınızla ilgili sorularla karşılaştıklarında onlar da karşı taraftaki müşterilerinize daha detaylı bilgi vererek, onlara daha iyi bir şekilde yardımcı olabilirler.

Kendi işinizi kurmayı ya da fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret paketlerimize bakabilir veya öncesinde bir demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın