fbpx

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

19 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için hazırlık yapmak gerekiyor.

Özellikle bu tür tatil dönemlerinde e-ticaret firmalarının internet siteleri üzerinde bir takım kriterleri kontrol etmesi gerekiyor. Bu çalışmaları yapmak, kampanya dönemlerinde sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olurken, gözden kaçmış hataları düzeltmek için de önceden size zaman yaratacaktır.

Bu yazıda anlatacağımız konular siteniz üzerindeki geliştirmeler olacak. Sosyal medya üzerindeki reklamlarınızın performansını artırmakla ilgili bilgi almak isterseniz “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Site taraması yapın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri e-ticaret sitenizin SEO performansını ölçümlemek için bir tarama yapmak olacak. Site üzerindeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamaları ve sayfa başlıklarını tarayarak hatalı alanları düzeltmeniz oldukça önemli. Bu hatalar SEO performansınızı olumsuz etkileyeceği için kampanya dönemleri için olumsuz bir durum oluşturabilir.

Kampanya dönemleri haricinde de aylık olarak sitenizin SEO performansını kontrol etmeniz gerekiyor. “E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri” isimli rehberimizde aylık kontroller konusunda daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Google Analytics üzerinde araştırmalar yapın

Google Analytics paneliniz üzerinde bazı analizler yapmanız, önümüzdeki kampanya döneminde size bazı fikirler yapabilir. Geçtiğimiz yılın aynı kampanya dönemini ya da bir önceki kampanya döneminizi inceleyerek işe başlayabilirsiniz.

Buradaki analizlerinizde, hangi tarih aralıklarında en fazla geri dönüşümü aldığınızı inceleyin. Bunun yanı sıra hangi ürün sayfalarınızın en fazla ziyaret edildiğini ve hangi sayfalar üzerinde daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında kampanyalarınızı düzenlerken hangi sayfalar ve ürünler üzerine daha fazla yoğunlaşmanız gerektiğini önceden kestirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanyanın yayınından sonra hangi gün aralıklarında daha fazla geri dönüşüm aldığınızı da inceleyebilir ve böylelikle sitenizin yoğunluk yaşayacağı günleri tahmin edebilirsiniz.

Sitenizin hız testini yapın

Kontrol etmeniz gereken kriterlerden biri de sitenizin açılma hızı olacak. Kullanıcılar yavaş açılan internet sitelerini terk ediyorlar. Bu nedenle de sitenizin yavaş olması, birçok tüketiciyi kaçırmanıza neden olabilir. Kampanya dönemi öncesinde sitenizin hız testlerin yapmanız ve sitenizin performansını artırmanız gerekiyor.

Sitenizin hız testini yapmak için birçok farklı araç bulunuyor. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli yazıdan bu araçlara ulaşabilir ve ücretsiz olarak site hızı testlerinizi yapabilirsiniz.

Açılma hızınızın yavaş ve ortalamanın altında olması durumunda, açılma hızını artırmak için site üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. “E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?” isimli rehberimize bakarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir ve site performansınızı artırabilirsiniz.

İletişim bilgilerinizi ve çağrı destek birinizin kontrollerini yapın

Kampanya dönemlerinde tüketiciler, firmalarala daha fazla iletişime geçebilirler. Kampanya veya ürünler hakkında bilgi almak isteyebilirler; siparişleriyle ilgili sorun yaşayabilirler ya da size sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de siteniz üzerinde iletişim bilgilerinizin güncel ve her sayfada görünür olduğuna özellikle dikkat etmelisiniz.

Online destek sistemi kullanıyorsanız, bu sistemin altyapısını kontrol etmeli ve yoğunluk durumunda bu sistemin düzgün bir şekilde çalışabileceğinden emin olmanız gerekiyor.

Çağrı destek merkezinizdeki çalışanlarınızla da bir toplantı yaparak, bu dönemin yoğun geçebileceğinden onları haberdar etmeniz gerekecektir. Bu dönem boyunca yaptıkları görüşmelerde ne gibi konulara özellikle dikkat etmeleri gerektiğini belirtmeli ve kampanya detayları ile koşulları hakkında onları bilgilendirmelisiniz.

Böylelikle kampanyalarınızla ilgili sorularla karşılaştıklarında onlar da karşı taraftaki müşterilerinize daha detaylı bilgi vererek, onlara daha iyi bir şekilde yardımcı olabilirler.

Kendi işinizi kurmayı ya da fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret paketlerimize bakabilir veya öncesinde bir demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan