Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

19 Kasım 2016
Sinan Oypan

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için hazırlık yapmak gerekiyor.

Özellikle bu tür tatil dönemlerinde e-ticaret firmalarının internet siteleri üzerinde bir takım kriterleri kontrol etmesi gerekiyor. Bu çalışmaları yapmak, kampanya dönemlerinde sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olurken, gözden kaçmış hataları düzeltmek için de önceden size zaman yaratacaktır.

Bu yazıda anlatacağımız konular siteniz üzerindeki geliştirmeler olacak. Sosyal medya üzerindeki reklamlarınızın performansını artırmakla ilgili bilgi almak isterseniz “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Site taraması yapın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri e-ticaret sitenizin SEO performansını ölçümlemek için bir tarama yapmak olacak. Site üzerindeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamaları ve sayfa başlıklarını tarayarak hatalı alanları düzeltmeniz oldukça önemli. Bu hatalar SEO performansınızı olumsuz etkileyeceği için kampanya dönemleri için olumsuz bir durum oluşturabilir.

Kampanya dönemleri haricinde de aylık olarak sitenizin SEO performansını kontrol etmeniz gerekiyor. “E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri” isimli rehberimizde aylık kontroller konusunda daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Google Analytics üzerinde araştırmalar yapın

Google Analytics paneliniz üzerinde bazı analizler yapmanız, önümüzdeki kampanya döneminde size bazı fikirler yapabilir. Geçtiğimiz yılın aynı kampanya dönemini ya da bir önceki kampanya döneminizi inceleyerek işe başlayabilirsiniz.

Buradaki analizlerinizde, hangi tarih aralıklarında en fazla geri dönüşümü aldığınızı inceleyin. Bunun yanı sıra hangi ürün sayfalarınızın en fazla ziyaret edildiğini ve hangi sayfalar üzerinde daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında kampanyalarınızı düzenlerken hangi sayfalar ve ürünler üzerine daha fazla yoğunlaşmanız gerektiğini önceden kestirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanyanın yayınından sonra hangi gün aralıklarında daha fazla geri dönüşüm aldığınızı da inceleyebilir ve böylelikle sitenizin yoğunluk yaşayacağı günleri tahmin edebilirsiniz.

Sitenizin hız testini yapın

Kontrol etmeniz gereken kriterlerden biri de sitenizin açılma hızı olacak. Kullanıcılar yavaş açılan internet sitelerini terk ediyorlar. Bu nedenle de sitenizin yavaş olması, birçok tüketiciyi kaçırmanıza neden olabilir. Kampanya dönemi öncesinde sitenizin hız testlerin yapmanız ve sitenizin performansını artırmanız gerekiyor.

Sitenizin hız testini yapmak için birçok farklı araç bulunuyor. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli yazıdan bu araçlara ulaşabilir ve ücretsiz olarak site hızı testlerinizi yapabilirsiniz.

Açılma hızınızın yavaş ve ortalamanın altında olması durumunda, açılma hızını artırmak için site üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. “E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?” isimli rehberimize bakarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir ve site performansınızı artırabilirsiniz.

İletişim bilgilerinizi ve çağrı destek birinizin kontrollerini yapın

Kampanya dönemlerinde tüketiciler, firmalarala daha fazla iletişime geçebilirler. Kampanya veya ürünler hakkında bilgi almak isteyebilirler; siparişleriyle ilgili sorun yaşayabilirler ya da size sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de siteniz üzerinde iletişim bilgilerinizin güncel ve her sayfada görünür olduğuna özellikle dikkat etmelisiniz.

Online destek sistemi kullanıyorsanız, bu sistemin altyapısını kontrol etmeli ve yoğunluk durumunda bu sistemin düzgün bir şekilde çalışabileceğinden emin olmanız gerekiyor.

Çağrı destek merkezinizdeki çalışanlarınızla da bir toplantı yaparak, bu dönemin yoğun geçebileceğinden onları haberdar etmeniz gerekecektir. Bu dönem boyunca yaptıkları görüşmelerde ne gibi konulara özellikle dikkat etmeleri gerektiğini belirtmeli ve kampanya detayları ile koşulları hakkında onları bilgilendirmelisiniz.

Böylelikle kampanyalarınızla ilgili sorularla karşılaştıklarında onlar da karşı taraftaki müşterilerinize daha detaylı bilgi vererek, onlara daha iyi bir şekilde yardımcı olabilirler.

Kendi işinizi kurmayı ya da fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret paketlerimize bakabilir veya öncesinde bir demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan