Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için hazırlık yapmak gerekiyor.

Özellikle bu tür tatil dönemlerinde e-ticaret firmalarının internet siteleri üzerinde bir takım kriterleri kontrol etmesi gerekiyor. Bu çalışmaları yapmak, kampanya dönemlerinde sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olurken, gözden kaçmış hataları düzeltmek için de önceden size zaman yaratacaktır.

Bu yazıda anlatacağımız konular siteniz üzerindeki geliştirmeler olacak. Sosyal medya üzerindeki reklamlarınızın performansını artırmakla ilgili bilgi almak isterseniz “Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Site taraması yapın

Öncelikle yapmanız gerekenlerden biri e-ticaret sitenizin SEO performansını ölçümlemek için bir tarama yapmak olacak. Site üzerindeki bozuk linkleri, kopya içerikleri, meta açıklamaları ve sayfa başlıklarını tarayarak hatalı alanları düzeltmeniz oldukça önemli. Bu hatalar SEO performansınızı olumsuz etkileyeceği için kampanya dönemleri için olumsuz bir durum oluşturabilir.

Kampanya dönemleri haricinde de aylık olarak sitenizin SEO performansını kontrol etmeniz gerekiyor. “E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri” isimli rehberimizde aylık kontroller konusunda daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Google Analytics üzerinde araştırmalar yapın

Google Analytics paneliniz üzerinde bazı analizler yapmanız, önümüzdeki kampanya döneminde size bazı fikirler yapabilir. Geçtiğimiz yılın aynı kampanya dönemini ya da bir önceki kampanya döneminizi inceleyerek işe başlayabilirsiniz.

Buradaki analizlerinizde, hangi tarih aralıklarında en fazla geri dönüşümü aldığınızı inceleyin. Bunun yanı sıra hangi ürün sayfalarınızın en fazla ziyaret edildiğini ve hangi sayfalar üzerinde daha fazla geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında kampanyalarınızı düzenlerken hangi sayfalar ve ürünler üzerine daha fazla yoğunlaşmanız gerektiğini önceden kestirebilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanyanın yayınından sonra hangi gün aralıklarında daha fazla geri dönüşüm aldığınızı da inceleyebilir ve böylelikle sitenizin yoğunluk yaşayacağı günleri tahmin edebilirsiniz.

Sitenizin hız testini yapın

Kontrol etmeniz gereken kriterlerden biri de sitenizin açılma hızı olacak. Kullanıcılar yavaş açılan internet sitelerini terk ediyorlar. Bu nedenle de sitenizin yavaş olması, birçok tüketiciyi kaçırmanıza neden olabilir. Kampanya dönemi öncesinde sitenizin hız testlerin yapmanız ve sitenizin performansını artırmanız gerekiyor.

Sitenizin hız testini yapmak için birçok farklı araç bulunuyor. “Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç” isimli yazıdan bu araçlara ulaşabilir ve ücretsiz olarak site hızı testlerinizi yapabilirsiniz.

Açılma hızınızın yavaş ve ortalamanın altında olması durumunda, açılma hızını artırmak için site üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. “E-ticaret sitenizin yüklenme hızını nasıl artırabilirsiniz?” isimli rehberimize bakarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilir ve site performansınızı artırabilirsiniz.

İletişim bilgilerinizi ve çağrı destek birinizin kontrollerini yapın

Kampanya dönemlerinde tüketiciler, firmalarala daha fazla iletişime geçebilirler. Kampanya veya ürünler hakkında bilgi almak isteyebilirler; siparişleriyle ilgili sorun yaşayabilirler ya da size sormak istedikleri sorular olabilir. Bu nedenle de siteniz üzerinde iletişim bilgilerinizin güncel ve her sayfada görünür olduğuna özellikle dikkat etmelisiniz.

Online destek sistemi kullanıyorsanız, bu sistemin altyapısını kontrol etmeli ve yoğunluk durumunda bu sistemin düzgün bir şekilde çalışabileceğinden emin olmanız gerekiyor.

Çağrı destek merkezinizdeki çalışanlarınızla da bir toplantı yaparak, bu dönemin yoğun geçebileceğinden onları haberdar etmeniz gerekecektir. Bu dönem boyunca yaptıkları görüşmelerde ne gibi konulara özellikle dikkat etmeleri gerektiğini belirtmeli ve kampanya detayları ile koşulları hakkında onları bilgilendirmelisiniz.

Böylelikle kampanyalarınızla ilgili sorularla karşılaştıklarında onlar da karşı taraftaki müşterilerinize daha detaylı bilgi vererek, onlara daha iyi bir şekilde yardımcı olabilirler.

Kendi işinizi kurmayı ya da fiziki mağazanızı internete taşımayı düşünüyorsanız, e-ticaret paketlerimize bakabilir veya öncesinde bir demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin