Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve müşterilerinizi mağdur etmemenizi sağlarken; sizin de daha fazla karlılık elde etmenize olanak tanır. Özellikle Kasım ayında başlayacak olan indirimler ve sonrasında Yılbaşı kampanyaları nedeniyle şimdiden stok kontrollerinizi yapmanız bir hayli önemli. Bu yoğun geçecek dönemlerde de stok yönetiminizi nasıl yapmanız gerektiği ile ilgili bilgileri bu yazımızda paylaşacağız.

Kampanya dönemi öncesi stok yapma sürecinde bilmeniz gerekenler

Önceki dönemlerden satış adetleri üzerine tahminler yapın

Daha önce de e-ticaret siteniz üzerinde kampanyalar düzenlediyseniz, hangi ürünlerin ya da ürün gruplarının bu indirim dönemlerinde talep gördüğünü ve bu kampanya sürecinde nasıl bir satış adedine ulaştığını analiz edin. Bu veriler doğrultusunda da yeni kampanya dönemleri için stok yapmak için elinizde bir takım istatistikler olacaktır. Hangi ürünlere talep olacağını önceden tahmin etmeniz, stoklarınızı güncellerken de size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de önceki kampanya dönemlerinizi analiz ederek, talep gören ürünlerinizi belirleyerek, stoklarınızı yenilemeniz doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Minimum stok seviyelerinizi belirleyin

Stok yapma sürecinde herbir ürün kategorisi ve ürün için alt stok limitlerinizi belirlemeniz de bu süreçte önemli. Çok satılan ürünlerde stok alt limitlerini yüksek tutmanız, stoklarınızı daha hızlı bir şekilde güncellemeniz için size zaman tanıyacaktır. Az satılan ürünlerde de stok alt limitlerinizi düşük tutmanız da deponuzda satılmayan ürünleri tutmamanız için bir fırsat tanır.

Stok alt limitine yaklaşıldığında ürünlerin stok yenilemenisini yapmak için harekete geçebilir ve böylelikle e-ticaret sitenizde düzenli olarak ürünleri satmaya devam edebilirsiniz. Her ürünün tedarik süreci farklı olduğu için de kolay ve zor tedarik edilebilen ürünler için de stok alt limitlerinizi optimize ederek, en verimli adedi belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Stok devir hızınızı analiz edin

Stok devir hızı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Stok yapma sürecinde hangi ürünlerin stoklarının daha hızlı tükendiğini hangilerininse daha uzun süre aldığını belirleyerek, yıl içerisinde bir ürün için kaç kez ürün tedariği sağladığınızı araştırmanız önemlidir. Bu sayede herbir ürün için yıl içerisinde ne kadarlık stok yaptığınızı ve bunun size ne kadarlık bir maliyeti olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Düzenli olarak stok kontrollerinizi yapın

Kampanya öncesi ve sürecinde düzenli olarak stok kontrollerinizi yapmanız da önemli. Stok yapma işlemleri boyunca e-ticaret siteniz ve deponuzdaki ürün adedlerinin senkronize olması ve elinizde yeterli stoğun bulunduğundan emin olmanız gerekir. Stok adetlerinin site ve depo ile senkronize olmaması, stoğu bitmiş ürünleri satmanıza neden olabilir ve bu da ciddi bir şekilde müşteri memnuniyetini olumsuz bir yönde etkiler. Bu sebeple de düzenli olarak stok kontrollerini yapmanız da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sezonsal ve hediyelik ürünleri belirleyin

Kış sezonunda talep görecek sezonsal ürünlerinizi ve yıl sonunda talep görebilecek hediyelik ürünlerinizi de belirlemeniz stok yapma sürecinde önemlidir. Kasım ayıyla beraber kullanıcılar indirimlerden yararlanırken hem sezonluk ürünlere hem de hediyelik ürünlere yönelebilirler. Bu nedenle de bu grupta yer alan ürünlerinizi belirlemeniz, bu ürünlere özel varış sayfaları tasarlamanız ve bu ürünlerin stok yönetimini de yapmanız bir hayli önemlidir.

Ürün tedarik sürelerinizi belirleyin

Stok yapmak için tedarikçilerin size ürünleri ne kadar sürede teslim edeceklerini de belirleyip, planlamanız gerekir. Herbir ürünün tedarik süresi farklılık göstereceği gibi tedarikçi firmaların yoğunlukları ve işleyişi de değişiklik gösterir. Bu nedenle de ürünlerinizin tedarik sürelerini belirlemeniz ve bunları olası olumsuz durumlara karşılıklı olarak planlamanız, stoklarınızın güncelliği açısından önemlidir.

Olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olun

Özellikle pandemi döneminde kargolarda yaşanan problemler ve yoğunluklar, ürünlerin de tedarik sürecini etkiledi. Bununla beraber bir takım ürünlere olan yoğun talep de ürünlerin tedarik edilememesine neden olu. Olası bir olumsuzluk durumunda stoklarınızın devamlılığını sağlamak için gerekli önlemleri almalı, alternatif tedarikçilerle anlaşmalı ve stoklarınızın sürekliliğini korumanız da önemli. Bu sayede bir tedarikçi ile sorun yaşadığınızda, farklı firmalar üzerinden ürünlerinizi temin etme şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan