Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

23 Ekim 2020
Sinan Oypan

Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve müşterilerinizi mağdur etmemenizi sağlarken; sizin de daha fazla karlılık elde etmenize olanak tanır. Özellikle Kasım ayında başlayacak olan indirimler ve sonrasında Yılbaşı kampanyaları nedeniyle şimdiden stok kontrollerinizi yapmanız bir hayli önemli. Bu yoğun geçecek dönemlerde de stok yönetiminizi nasıl yapmanız gerektiği ile ilgili bilgileri bu yazımızda paylaşacağız.

Kampanya dönemi öncesi stok yapma sürecinde bilmeniz gerekenler

Önceki dönemlerden satış adetleri üzerine tahminler yapın

Daha önce de e-ticaret siteniz üzerinde kampanyalar düzenlediyseniz, hangi ürünlerin ya da ürün gruplarının bu indirim dönemlerinde talep gördüğünü ve bu kampanya sürecinde nasıl bir satış adedine ulaştığını analiz edin. Bu veriler doğrultusunda da yeni kampanya dönemleri için stok yapmak için elinizde bir takım istatistikler olacaktır. Hangi ürünlere talep olacağını önceden tahmin etmeniz, stoklarınızı güncellerken de size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de önceki kampanya dönemlerinizi analiz ederek, talep gören ürünlerinizi belirleyerek, stoklarınızı yenilemeniz doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Minimum stok seviyelerinizi belirleyin

Stok yapma sürecinde herbir ürün kategorisi ve ürün için alt stok limitlerinizi belirlemeniz de bu süreçte önemli. Çok satılan ürünlerde stok alt limitlerini yüksek tutmanız, stoklarınızı daha hızlı bir şekilde güncellemeniz için size zaman tanıyacaktır. Az satılan ürünlerde de stok alt limitlerinizi düşük tutmanız da deponuzda satılmayan ürünleri tutmamanız için bir fırsat tanır.

Stok alt limitine yaklaşıldığında ürünlerin stok yenilemenisini yapmak için harekete geçebilir ve böylelikle e-ticaret sitenizde düzenli olarak ürünleri satmaya devam edebilirsiniz. Her ürünün tedarik süreci farklı olduğu için de kolay ve zor tedarik edilebilen ürünler için de stok alt limitlerinizi optimize ederek, en verimli adedi belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Stok devir hızınızı analiz edin

Stok devir hızı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Stok yapma sürecinde hangi ürünlerin stoklarının daha hızlı tükendiğini hangilerininse daha uzun süre aldığını belirleyerek, yıl içerisinde bir ürün için kaç kez ürün tedariği sağladığınızı araştırmanız önemlidir. Bu sayede herbir ürün için yıl içerisinde ne kadarlık stok yaptığınızı ve bunun size ne kadarlık bir maliyeti olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Düzenli olarak stok kontrollerinizi yapın

Kampanya öncesi ve sürecinde düzenli olarak stok kontrollerinizi yapmanız da önemli. Stok yapma işlemleri boyunca e-ticaret siteniz ve deponuzdaki ürün adedlerinin senkronize olması ve elinizde yeterli stoğun bulunduğundan emin olmanız gerekir. Stok adetlerinin site ve depo ile senkronize olmaması, stoğu bitmiş ürünleri satmanıza neden olabilir ve bu da ciddi bir şekilde müşteri memnuniyetini olumsuz bir yönde etkiler. Bu sebeple de düzenli olarak stok kontrollerini yapmanız da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sezonsal ve hediyelik ürünleri belirleyin

Kış sezonunda talep görecek sezonsal ürünlerinizi ve yıl sonunda talep görebilecek hediyelik ürünlerinizi de belirlemeniz stok yapma sürecinde önemlidir. Kasım ayıyla beraber kullanıcılar indirimlerden yararlanırken hem sezonluk ürünlere hem de hediyelik ürünlere yönelebilirler. Bu nedenle de bu grupta yer alan ürünlerinizi belirlemeniz, bu ürünlere özel varış sayfaları tasarlamanız ve bu ürünlerin stok yönetimini de yapmanız bir hayli önemlidir.

Ürün tedarik sürelerinizi belirleyin

Stok yapmak için tedarikçilerin size ürünleri ne kadar sürede teslim edeceklerini de belirleyip, planlamanız gerekir. Herbir ürünün tedarik süresi farklılık göstereceği gibi tedarikçi firmaların yoğunlukları ve işleyişi de değişiklik gösterir. Bu nedenle de ürünlerinizin tedarik sürelerini belirlemeniz ve bunları olası olumsuz durumlara karşılıklı olarak planlamanız, stoklarınızın güncelliği açısından önemlidir.

Olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olun

Özellikle pandemi döneminde kargolarda yaşanan problemler ve yoğunluklar, ürünlerin de tedarik sürecini etkiledi. Bununla beraber bir takım ürünlere olan yoğun talep de ürünlerin tedarik edilememesine neden olu. Olası bir olumsuzluk durumunda stoklarınızın devamlılığını sağlamak için gerekli önlemleri almalı, alternatif tedarikçilerle anlaşmalı ve stoklarınızın sürekliliğini korumanız da önemli. Bu sayede bir tedarikçi ile sorun yaşadığınızda, farklı firmalar üzerinden ürünlerinizi temin etme şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan