fbpx

Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve müşterilerinizi mağdur etmemenizi sağlarken; sizin de daha fazla karlılık elde etmenize olanak tanır. Özellikle Kasım ayında başlayacak olan indirimler ve sonrasında Yılbaşı kampanyaları nedeniyle şimdiden stok kontrollerinizi yapmanız bir hayli önemli. Bu yoğun geçecek dönemlerde de stok yönetiminizi nasıl yapmanız gerektiği ile ilgili bilgileri bu yazımızda paylaşacağız.

Kampanya dönemi öncesi stok yapma sürecinde bilmeniz gerekenler

Önceki dönemlerden satış adetleri üzerine tahminler yapın

Daha önce de e-ticaret siteniz üzerinde kampanyalar düzenlediyseniz, hangi ürünlerin ya da ürün gruplarının bu indirim dönemlerinde talep gördüğünü ve bu kampanya sürecinde nasıl bir satış adedine ulaştığını analiz edin. Bu veriler doğrultusunda da yeni kampanya dönemleri için stok yapmak için elinizde bir takım istatistikler olacaktır. Hangi ürünlere talep olacağını önceden tahmin etmeniz, stoklarınızı güncellerken de size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de önceki kampanya dönemlerinizi analiz ederek, talep gören ürünlerinizi belirleyerek, stoklarınızı yenilemeniz doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Minimum stok seviyelerinizi belirleyin

Stok yapma sürecinde herbir ürün kategorisi ve ürün için alt stok limitlerinizi belirlemeniz de bu süreçte önemli. Çok satılan ürünlerde stok alt limitlerini yüksek tutmanız, stoklarınızı daha hızlı bir şekilde güncellemeniz için size zaman tanıyacaktır. Az satılan ürünlerde de stok alt limitlerinizi düşük tutmanız da deponuzda satılmayan ürünleri tutmamanız için bir fırsat tanır.

Stok alt limitine yaklaşıldığında ürünlerin stok yenilemenisini yapmak için harekete geçebilir ve böylelikle e-ticaret sitenizde düzenli olarak ürünleri satmaya devam edebilirsiniz. Her ürünün tedarik süreci farklı olduğu için de kolay ve zor tedarik edilebilen ürünler için de stok alt limitlerinizi optimize ederek, en verimli adedi belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Stok devir hızınızı analiz edin

Stok devir hızı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Stok yapma sürecinde hangi ürünlerin stoklarının daha hızlı tükendiğini hangilerininse daha uzun süre aldığını belirleyerek, yıl içerisinde bir ürün için kaç kez ürün tedariği sağladığınızı araştırmanız önemlidir. Bu sayede herbir ürün için yıl içerisinde ne kadarlık stok yaptığınızı ve bunun size ne kadarlık bir maliyeti olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Düzenli olarak stok kontrollerinizi yapın

Kampanya öncesi ve sürecinde düzenli olarak stok kontrollerinizi yapmanız da önemli. Stok yapma işlemleri boyunca e-ticaret siteniz ve deponuzdaki ürün adedlerinin senkronize olması ve elinizde yeterli stoğun bulunduğundan emin olmanız gerekir. Stok adetlerinin site ve depo ile senkronize olmaması, stoğu bitmiş ürünleri satmanıza neden olabilir ve bu da ciddi bir şekilde müşteri memnuniyetini olumsuz bir yönde etkiler. Bu sebeple de düzenli olarak stok kontrollerini yapmanız da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sezonsal ve hediyelik ürünleri belirleyin

Kış sezonunda talep görecek sezonsal ürünlerinizi ve yıl sonunda talep görebilecek hediyelik ürünlerinizi de belirlemeniz stok yapma sürecinde önemlidir. Kasım ayıyla beraber kullanıcılar indirimlerden yararlanırken hem sezonluk ürünlere hem de hediyelik ürünlere yönelebilirler. Bu nedenle de bu grupta yer alan ürünlerinizi belirlemeniz, bu ürünlere özel varış sayfaları tasarlamanız ve bu ürünlerin stok yönetimini de yapmanız bir hayli önemlidir.

Ürün tedarik sürelerinizi belirleyin

Stok yapmak için tedarikçilerin size ürünleri ne kadar sürede teslim edeceklerini de belirleyip, planlamanız gerekir. Herbir ürünün tedarik süresi farklılık göstereceği gibi tedarikçi firmaların yoğunlukları ve işleyişi de değişiklik gösterir. Bu nedenle de ürünlerinizin tedarik sürelerini belirlemeniz ve bunları olası olumsuz durumlara karşılıklı olarak planlamanız, stoklarınızın güncelliği açısından önemlidir.

Olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olun

Özellikle pandemi döneminde kargolarda yaşanan problemler ve yoğunluklar, ürünlerin de tedarik sürecini etkiledi. Bununla beraber bir takım ürünlere olan yoğun talep de ürünlerin tedarik edilememesine neden olu. Olası bir olumsuzluk durumunda stoklarınızın devamlılığını sağlamak için gerekli önlemleri almalı, alternatif tedarikçilerle anlaşmalı ve stoklarınızın sürekliliğini korumanız da önemli. Bu sayede bir tedarikçi ile sorun yaşadığınızda, farklı firmalar üzerinden ürünlerinizi temin etme şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft