Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri

Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve müşterilerinizi mağdur etmemenizi sağlarken; sizin de daha fazla karlılık elde etmenize olanak tanır. Özellikle Kasım ayında başlayacak olan indirimler ve sonrasında Yılbaşı kampanyaları nedeniyle şimdiden stok kontrollerinizi yapmanız bir hayli önemli. Bu yoğun geçecek dönemlerde de stok yönetiminizi nasıl yapmanız gerektiği ile ilgili bilgileri bu yazımızda paylaşacağız.

Kampanya dönemi öncesi stok yapma sürecinde bilmeniz gerekenler

Önceki dönemlerden satış adetleri üzerine tahminler yapın

Daha önce de e-ticaret siteniz üzerinde kampanyalar düzenlediyseniz, hangi ürünlerin ya da ürün gruplarının bu indirim dönemlerinde talep gördüğünü ve bu kampanya sürecinde nasıl bir satış adedine ulaştığını analiz edin. Bu veriler doğrultusunda da yeni kampanya dönemleri için stok yapmak için elinizde bir takım istatistikler olacaktır. Hangi ürünlere talep olacağını önceden tahmin etmeniz, stoklarınızı güncellerken de size yardımcı olacaktır. Bu sebeple de önceki kampanya dönemlerinizi analiz ederek, talep gören ürünlerinizi belirleyerek, stoklarınızı yenilemeniz doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?

Minimum stok seviyelerinizi belirleyin

Stok yapma sürecinde herbir ürün kategorisi ve ürün için alt stok limitlerinizi belirlemeniz de bu süreçte önemli. Çok satılan ürünlerde stok alt limitlerini yüksek tutmanız, stoklarınızı daha hızlı bir şekilde güncellemeniz için size zaman tanıyacaktır. Az satılan ürünlerde de stok alt limitlerinizi düşük tutmanız da deponuzda satılmayan ürünleri tutmamanız için bir fırsat tanır.

Stok alt limitine yaklaşıldığında ürünlerin stok yenilemenisini yapmak için harekete geçebilir ve böylelikle e-ticaret sitenizde düzenli olarak ürünleri satmaya devam edebilirsiniz. Her ürünün tedarik süreci farklı olduğu için de kolay ve zor tedarik edilebilen ürünler için de stok alt limitlerinizi optimize ederek, en verimli adedi belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Stok devir hızınızı analiz edin

Stok devir hızı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Stok yapma sürecinde hangi ürünlerin stoklarının daha hızlı tükendiğini hangilerininse daha uzun süre aldığını belirleyerek, yıl içerisinde bir ürün için kaç kez ürün tedariği sağladığınızı araştırmanız önemlidir. Bu sayede herbir ürün için yıl içerisinde ne kadarlık stok yaptığınızı ve bunun size ne kadarlık bir maliyeti olduğunu öğrenebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?

Düzenli olarak stok kontrollerinizi yapın

Kampanya öncesi ve sürecinde düzenli olarak stok kontrollerinizi yapmanız da önemli. Stok yapma işlemleri boyunca e-ticaret siteniz ve deponuzdaki ürün adedlerinin senkronize olması ve elinizde yeterli stoğun bulunduğundan emin olmanız gerekir. Stok adetlerinin site ve depo ile senkronize olmaması, stoğu bitmiş ürünleri satmanıza neden olabilir ve bu da ciddi bir şekilde müşteri memnuniyetini olumsuz bir yönde etkiler. Bu sebeple de düzenli olarak stok kontrollerini yapmanız da önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Sezonsal ve hediyelik ürünleri belirleyin

Kış sezonunda talep görecek sezonsal ürünlerinizi ve yıl sonunda talep görebilecek hediyelik ürünlerinizi de belirlemeniz stok yapma sürecinde önemlidir. Kasım ayıyla beraber kullanıcılar indirimlerden yararlanırken hem sezonluk ürünlere hem de hediyelik ürünlere yönelebilirler. Bu nedenle de bu grupta yer alan ürünlerinizi belirlemeniz, bu ürünlere özel varış sayfaları tasarlamanız ve bu ürünlerin stok yönetimini de yapmanız bir hayli önemlidir.

Ürün tedarik sürelerinizi belirleyin

Stok yapmak için tedarikçilerin size ürünleri ne kadar sürede teslim edeceklerini de belirleyip, planlamanız gerekir. Herbir ürünün tedarik süresi farklılık göstereceği gibi tedarikçi firmaların yoğunlukları ve işleyişi de değişiklik gösterir. Bu nedenle de ürünlerinizin tedarik sürelerini belirlemeniz ve bunları olası olumsuz durumlara karşılıklı olarak planlamanız, stoklarınızın güncelliği açısından önemlidir.

Olumsuz durumlara karşı hazırlıklı olun

Özellikle pandemi döneminde kargolarda yaşanan problemler ve yoğunluklar, ürünlerin de tedarik sürecini etkiledi. Bununla beraber bir takım ürünlere olan yoğun talep de ürünlerin tedarik edilememesine neden olu. Olası bir olumsuzluk durumunda stoklarınızın devamlılığını sağlamak için gerekli önlemleri almalı, alternatif tedarikçilerle anlaşmalı ve stoklarınızın sürekliliğini korumanız da önemli. Bu sayede bir tedarikçi ile sorun yaşadığınızda, farklı firmalar üzerinden ürünlerinizi temin etme şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin