E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

1 Nisan 2019
Sinan Oypan

Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir, görsel olarak cazibe yaratabilir, hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olabilirsininiz; fakat onların satın alma kararlarını etkileyecek ve tüketicileri ikna edecek içerikleriniz olmadan, sitenize gelen trafiği geri dönüşüme çevirmeniz oldukça zordur.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce belli süreçlerden geçer ve bu süreçlerde onları etkileyebilmek ve ürünlerinizin onlara cazip gelmesini sağlamak için kaliteli içeriklere ve bu içeriklerin iyi optimize edilmesi gerekir.

Bu noktada iyi bir içerik stratejisi ve içerik pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. İçerik stratejisi ve içerik pazarlamanın önemine geçmeden önce, kaliteli içeriğin ne olduğunu ve neleri içerdiğini ele alalım.

İçerik nedir?

İçerik, web siteniz üzerinde yer alan yazılı ve görsel tüm ögelerle beraber, sayfalarınızın başlıkları, meta açıklamaları, ürün açıklamaları gibi herşeyi kapsamaktadır. İçeriği sadece blog yazıları ya da videolar olarak düşünmemek gerekiyor. Çünkü sitenizde yer alan tüm ögelerin bir içerik değeri bulunur.

İçerikleri birkaç temel başlık altında toplayacak olursak:

Ürün içerikleri: Ürün sayfalarında yer alan ve ürünle ilgili detayları gösteren ögelerin tümünü ürün içerikleri olarak ele alabiliriz. Kısa ve uzun ürün açıklamaları, ürün fotoğrafları, ürün videoları, güvenlik ve garanti belgeleri ve kullanım kılavuzu gibi tüm ögeler içerik olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Reklam ve pazarlama içerikleri: Reklam kampanyaları için kullanılacak olan görsel ve fotoğraflar, videolar, promosyon ve kampanya metinleri, sezonsal koleksiyonlar, ürün açıklamaları, blog yazıları, bilgi içeren varış sayfası metinlerini olarak ele alınabilir.

Marka hikayeleri: Markanızı tanıtmak için kullandığınız görsel tasarım ögeleri, açıklama metinleri, ürünleriniz ve ürünlerinizin kullanımıyla ilgili hikayelerin görsel ve metinleri olarak ele alınabilir.

Rehber ve ürün tanıtım içerikleri: Ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren ve ürünleri öne çıkartan tüm görsel, video ve metinler.

Kaliteli içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, birçok açıdan önemlidir ve e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak faktörlerden biri. Kalite içerik üretmek için yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ama öncelikle size bu içeriklerin neden önemli olduğunu ele alalım.

Tüketicilerin farkındalık aşamasını geliştirebilirsiniz: Tüketicilerin bir ürün ya da marka ile ilgili geçtikleri birkaç aşama vardır. Ürün ve markanın farkında olmayanlar, ürünü bilenler, sorunlarının çözümün farkında olanlar ve ürün ile markayı tanıyanlar. Bu noktada da ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak ve tüketicilerin farkındalığını artırmak için farklı içerik çalışmalarından yararlanmanız gerekir. Bu noktada da kalite içerik üretmek önemli bir yere sahiptir.İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler: Yukarıdaki madde ile bağlantılı olmasıyla beraber kaliteli içerik üretmek, tüketicilerin yaptıkları ürün aramaları sırasında onların ürün ve markaya olan fikirlerini önemli şekilde değiştirebilir. Ürünün farklı senaryolarda tanıtılması, detaylı bir şekilde anlatılması ve ürünün cazibesini artıran görsel değerlerin sunulması tüketicilerin satın alma düşüncelerini etkileyecektir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Etkileşim ve takipçilerinizi artırır: Kaliteli içerik üretmek, markanızı ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağladığı için, sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanızı da sağlar. Tüketicilerin içeriklerinizle daha fazla etkileşime girmesi de markanızın sosyal ağlar üzerinde daha fazla görülmesini ve dikkat çekmesini sağlar; bu da doğal olarak yeni kitlelere ulaşmanıza bir kapı açar. İçerik kalitenizi artırarak, tüketicilerin dikkatini çekmeye başladığınızda, markanızı henüz tanımayan kişilerin de markanızı merak etmesini sağlar.

SEO değerini artırır: Kaliteli içerik üretmek, aynı zamanda sitenizin SEO değerini artıracağı için daha fazla organik trafik edinmenizi de sağlar. Orijinal içerik üretmek, kaliteli ve dikkat çekici görsel ve videolar kullanmanız, tüketicilerin hem ilgisini çekecektir hem de sitenizde geçireceği süreyi artıracaktır. Bu sayede de kullanıcı deneyimini geliştirmiş ve tüketicilere iyi bir değer sunduğunuz için sayfanızın değeri artacaktır.

Markanıza olan güveni artırırsınız: Markanız ve ürünleriniz özelinde içerik üretmek, tüketicilere değer katacak rehber ve eğlenceli içerikler sunuyor olmanız, markanıza olan güveni artıracaktır. İçerik çalışmalarına yatırım yapıyor oluşunuz, markanıza verdiğiniz değerin tüketiciler tarafından da görülmesini sağlar. Bunun yanı sıra ürün kullanım rehberleri, ürünlerle ilgili farklı konsept ve bilgilendirme içerikleri tüketicilerin ürünlerinize daha fazla güvenmelerini sağlar.

Sonuç olarak:

Kaliteli içerik üretmek, işinizin birçok alanında size yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize olan ilginin artmasını sağlamak ve tüketicilerin markanızı daha fazla tanıması için içerik çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Farklı içerik türleri üzerinde çalışmalar yaparak, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerine çalışmalar yapmalı, ürün sayfalarınızı detaylandırarak, tüketicilerin farkındalığını ve satın alma kararlarını etkilemeniz gerekir. İçerik pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için İçerik Pazarlama Rehberleri kategorimizdeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan