E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

1 Nisan 2019
Sinan Oypan

Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir, görsel olarak cazibe yaratabilir, hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olabilirsininiz; fakat onların satın alma kararlarını etkileyecek ve tüketicileri ikna edecek içerikleriniz olmadan, sitenize gelen trafiği geri dönüşüme çevirmeniz oldukça zordur.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce belli süreçlerden geçer ve bu süreçlerde onları etkileyebilmek ve ürünlerinizin onlara cazip gelmesini sağlamak için kaliteli içeriklere ve bu içeriklerin iyi optimize edilmesi gerekir.

Bu noktada iyi bir içerik stratejisi ve içerik pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. İçerik stratejisi ve içerik pazarlamanın önemine geçmeden önce, kaliteli içeriğin ne olduğunu ve neleri içerdiğini ele alalım.

İçerik nedir?

İçerik, web siteniz üzerinde yer alan yazılı ve görsel tüm ögelerle beraber, sayfalarınızın başlıkları, meta açıklamaları, ürün açıklamaları gibi herşeyi kapsamaktadır. İçeriği sadece blog yazıları ya da videolar olarak düşünmemek gerekiyor. Çünkü sitenizde yer alan tüm ögelerin bir içerik değeri bulunur.

İçerikleri birkaç temel başlık altında toplayacak olursak:

Ürün içerikleri: Ürün sayfalarında yer alan ve ürünle ilgili detayları gösteren ögelerin tümünü ürün içerikleri olarak ele alabiliriz. Kısa ve uzun ürün açıklamaları, ürün fotoğrafları, ürün videoları, güvenlik ve garanti belgeleri ve kullanım kılavuzu gibi tüm ögeler içerik olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Reklam ve pazarlama içerikleri: Reklam kampanyaları için kullanılacak olan görsel ve fotoğraflar, videolar, promosyon ve kampanya metinleri, sezonsal koleksiyonlar, ürün açıklamaları, blog yazıları, bilgi içeren varış sayfası metinlerini olarak ele alınabilir.

Marka hikayeleri: Markanızı tanıtmak için kullandığınız görsel tasarım ögeleri, açıklama metinleri, ürünleriniz ve ürünlerinizin kullanımıyla ilgili hikayelerin görsel ve metinleri olarak ele alınabilir.

Rehber ve ürün tanıtım içerikleri: Ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren ve ürünleri öne çıkartan tüm görsel, video ve metinler.

Kaliteli içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, birçok açıdan önemlidir ve e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak faktörlerden biri. Kalite içerik üretmek için yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ama öncelikle size bu içeriklerin neden önemli olduğunu ele alalım.

Tüketicilerin farkındalık aşamasını geliştirebilirsiniz: Tüketicilerin bir ürün ya da marka ile ilgili geçtikleri birkaç aşama vardır. Ürün ve markanın farkında olmayanlar, ürünü bilenler, sorunlarının çözümün farkında olanlar ve ürün ile markayı tanıyanlar. Bu noktada da ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak ve tüketicilerin farkındalığını artırmak için farklı içerik çalışmalarından yararlanmanız gerekir. Bu noktada da kalite içerik üretmek önemli bir yere sahiptir.İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler: Yukarıdaki madde ile bağlantılı olmasıyla beraber kaliteli içerik üretmek, tüketicilerin yaptıkları ürün aramaları sırasında onların ürün ve markaya olan fikirlerini önemli şekilde değiştirebilir. Ürünün farklı senaryolarda tanıtılması, detaylı bir şekilde anlatılması ve ürünün cazibesini artıran görsel değerlerin sunulması tüketicilerin satın alma düşüncelerini etkileyecektir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Etkileşim ve takipçilerinizi artırır: Kaliteli içerik üretmek, markanızı ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağladığı için, sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanızı da sağlar. Tüketicilerin içeriklerinizle daha fazla etkileşime girmesi de markanızın sosyal ağlar üzerinde daha fazla görülmesini ve dikkat çekmesini sağlar; bu da doğal olarak yeni kitlelere ulaşmanıza bir kapı açar. İçerik kalitenizi artırarak, tüketicilerin dikkatini çekmeye başladığınızda, markanızı henüz tanımayan kişilerin de markanızı merak etmesini sağlar.

SEO değerini artırır: Kaliteli içerik üretmek, aynı zamanda sitenizin SEO değerini artıracağı için daha fazla organik trafik edinmenizi de sağlar. Orijinal içerik üretmek, kaliteli ve dikkat çekici görsel ve videolar kullanmanız, tüketicilerin hem ilgisini çekecektir hem de sitenizde geçireceği süreyi artıracaktır. Bu sayede de kullanıcı deneyimini geliştirmiş ve tüketicilere iyi bir değer sunduğunuz için sayfanızın değeri artacaktır.

Markanıza olan güveni artırırsınız: Markanız ve ürünleriniz özelinde içerik üretmek, tüketicilere değer katacak rehber ve eğlenceli içerikler sunuyor olmanız, markanıza olan güveni artıracaktır. İçerik çalışmalarına yatırım yapıyor oluşunuz, markanıza verdiğiniz değerin tüketiciler tarafından da görülmesini sağlar. Bunun yanı sıra ürün kullanım rehberleri, ürünlerle ilgili farklı konsept ve bilgilendirme içerikleri tüketicilerin ürünlerinize daha fazla güvenmelerini sağlar.

Sonuç olarak:

Kaliteli içerik üretmek, işinizin birçok alanında size yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize olan ilginin artmasını sağlamak ve tüketicilerin markanızı daha fazla tanıması için içerik çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Farklı içerik türleri üzerinde çalışmalar yaparak, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerine çalışmalar yapmalı, ürün sayfalarınızı detaylandırarak, tüketicilerin farkındalığını ve satın alma kararlarını etkilemeniz gerekir. İçerik pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için İçerik Pazarlama Rehberleri kategorimizdeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan