E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir, görsel olarak cazibe yaratabilir, hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olabilirsininiz; fakat onların satın alma kararlarını etkileyecek ve tüketicileri ikna edecek içerikleriniz olmadan, sitenize gelen trafiği geri dönüşüme çevirmeniz oldukça zordur.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce belli süreçlerden geçer ve bu süreçlerde onları etkileyebilmek ve ürünlerinizin onlara cazip gelmesini sağlamak için kaliteli içeriklere ve bu içeriklerin iyi optimize edilmesi gerekir.

Bu noktada iyi bir içerik stratejisi ve içerik pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. İçerik stratejisi ve içerik pazarlamanın önemine geçmeden önce, kaliteli içeriğin ne olduğunu ve neleri içerdiğini ele alalım.

İçerik nedir?

İçerik, web siteniz üzerinde yer alan yazılı ve görsel tüm ögelerle beraber, sayfalarınızın başlıkları, meta açıklamaları, ürün açıklamaları gibi herşeyi kapsamaktadır. İçeriği sadece blog yazıları ya da videolar olarak düşünmemek gerekiyor. Çünkü sitenizde yer alan tüm ögelerin bir içerik değeri bulunur.

İçerikleri birkaç temel başlık altında toplayacak olursak:

Ürün içerikleri: Ürün sayfalarında yer alan ve ürünle ilgili detayları gösteren ögelerin tümünü ürün içerikleri olarak ele alabiliriz. Kısa ve uzun ürün açıklamaları, ürün fotoğrafları, ürün videoları, güvenlik ve garanti belgeleri ve kullanım kılavuzu gibi tüm ögeler içerik olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Reklam ve pazarlama içerikleri: Reklam kampanyaları için kullanılacak olan görsel ve fotoğraflar, videolar, promosyon ve kampanya metinleri, sezonsal koleksiyonlar, ürün açıklamaları, blog yazıları, bilgi içeren varış sayfası metinlerini olarak ele alınabilir.

Marka hikayeleri: Markanızı tanıtmak için kullandığınız görsel tasarım ögeleri, açıklama metinleri, ürünleriniz ve ürünlerinizin kullanımıyla ilgili hikayelerin görsel ve metinleri olarak ele alınabilir.

Rehber ve ürün tanıtım içerikleri: Ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren ve ürünleri öne çıkartan tüm görsel, video ve metinler.

Kaliteli içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, birçok açıdan önemlidir ve e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak faktörlerden biri. Kalite içerik üretmek için yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ama öncelikle size bu içeriklerin neden önemli olduğunu ele alalım.

Tüketicilerin farkındalık aşamasını geliştirebilirsiniz: Tüketicilerin bir ürün ya da marka ile ilgili geçtikleri birkaç aşama vardır. Ürün ve markanın farkında olmayanlar, ürünü bilenler, sorunlarının çözümün farkında olanlar ve ürün ile markayı tanıyanlar. Bu noktada da ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak ve tüketicilerin farkındalığını artırmak için farklı içerik çalışmalarından yararlanmanız gerekir. Bu noktada da kalite içerik üretmek önemli bir yere sahiptir.İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler: Yukarıdaki madde ile bağlantılı olmasıyla beraber kaliteli içerik üretmek, tüketicilerin yaptıkları ürün aramaları sırasında onların ürün ve markaya olan fikirlerini önemli şekilde değiştirebilir. Ürünün farklı senaryolarda tanıtılması, detaylı bir şekilde anlatılması ve ürünün cazibesini artıran görsel değerlerin sunulması tüketicilerin satın alma düşüncelerini etkileyecektir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Etkileşim ve takipçilerinizi artırır: Kaliteli içerik üretmek, markanızı ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağladığı için, sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanızı da sağlar. Tüketicilerin içeriklerinizle daha fazla etkileşime girmesi de markanızın sosyal ağlar üzerinde daha fazla görülmesini ve dikkat çekmesini sağlar; bu da doğal olarak yeni kitlelere ulaşmanıza bir kapı açar. İçerik kalitenizi artırarak, tüketicilerin dikkatini çekmeye başladığınızda, markanızı henüz tanımayan kişilerin de markanızı merak etmesini sağlar.

SEO değerini artırır: Kaliteli içerik üretmek, aynı zamanda sitenizin SEO değerini artıracağı için daha fazla organik trafik edinmenizi de sağlar. Orijinal içerik üretmek, kaliteli ve dikkat çekici görsel ve videolar kullanmanız, tüketicilerin hem ilgisini çekecektir hem de sitenizde geçireceği süreyi artıracaktır. Bu sayede de kullanıcı deneyimini geliştirmiş ve tüketicilere iyi bir değer sunduğunuz için sayfanızın değeri artacaktır.

Markanıza olan güveni artırırsınız: Markanız ve ürünleriniz özelinde içerik üretmek, tüketicilere değer katacak rehber ve eğlenceli içerikler sunuyor olmanız, markanıza olan güveni artıracaktır. İçerik çalışmalarına yatırım yapıyor oluşunuz, markanıza verdiğiniz değerin tüketiciler tarafından da görülmesini sağlar. Bunun yanı sıra ürün kullanım rehberleri, ürünlerle ilgili farklı konsept ve bilgilendirme içerikleri tüketicilerin ürünlerinize daha fazla güvenmelerini sağlar.

Sonuç olarak:

Kaliteli içerik üretmek, işinizin birçok alanında size yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize olan ilginin artmasını sağlamak ve tüketicilerin markanızı daha fazla tanıması için içerik çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Farklı içerik türleri üzerinde çalışmalar yaparak, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerine çalışmalar yapmalı, ürün sayfalarınızı detaylandırarak, tüketicilerin farkındalığını ve satın alma kararlarını etkilemeniz gerekir. İçerik pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için İçerik Pazarlama Rehberleri kategorimizdeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın