fbpx

E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir, görsel olarak cazibe yaratabilir, hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olabilirsininiz; fakat onların satın alma kararlarını etkileyecek ve tüketicileri ikna edecek içerikleriniz olmadan, sitenize gelen trafiği geri dönüşüme çevirmeniz oldukça zordur.

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce belli süreçlerden geçer ve bu süreçlerde onları etkileyebilmek ve ürünlerinizin onlara cazip gelmesini sağlamak için kaliteli içeriklere ve bu içeriklerin iyi optimize edilmesi gerekir.

Bu noktada iyi bir içerik stratejisi ve içerik pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. İçerik stratejisi ve içerik pazarlamanın önemine geçmeden önce, kaliteli içeriğin ne olduğunu ve neleri içerdiğini ele alalım.

İçerik nedir?

İçerik, web siteniz üzerinde yer alan yazılı ve görsel tüm ögelerle beraber, sayfalarınızın başlıkları, meta açıklamaları, ürün açıklamaları gibi herşeyi kapsamaktadır. İçeriği sadece blog yazıları ya da videolar olarak düşünmemek gerekiyor. Çünkü sitenizde yer alan tüm ögelerin bir içerik değeri bulunur.

İçerikleri birkaç temel başlık altında toplayacak olursak:

Ürün içerikleri: Ürün sayfalarında yer alan ve ürünle ilgili detayları gösteren ögelerin tümünü ürün içerikleri olarak ele alabiliriz. Kısa ve uzun ürün açıklamaları, ürün fotoğrafları, ürün videoları, güvenlik ve garanti belgeleri ve kullanım kılavuzu gibi tüm ögeler içerik olarak değerlendirilmelidir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Reklam ve pazarlama içerikleri: Reklam kampanyaları için kullanılacak olan görsel ve fotoğraflar, videolar, promosyon ve kampanya metinleri, sezonsal koleksiyonlar, ürün açıklamaları, blog yazıları, bilgi içeren varış sayfası metinlerini olarak ele alınabilir.

Marka hikayeleri: Markanızı tanıtmak için kullandığınız görsel tasarım ögeleri, açıklama metinleri, ürünleriniz ve ürünlerinizin kullanımıyla ilgili hikayelerin görsel ve metinleri olarak ele alınabilir.

Rehber ve ürün tanıtım içerikleri: Ürün tanıtımları, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren ve ürünleri öne çıkartan tüm görsel, video ve metinler.

Kaliteli içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, birçok açıdan önemlidir ve e-ticarette başarılı olmanızı sağlayacak faktörlerden biri. Kalite içerik üretmek için yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor ama öncelikle size bu içeriklerin neden önemli olduğunu ele alalım.

Tüketicilerin farkındalık aşamasını geliştirebilirsiniz: Tüketicilerin bir ürün ya da marka ile ilgili geçtikleri birkaç aşama vardır. Ürün ve markanın farkında olmayanlar, ürünü bilenler, sorunlarının çözümün farkında olanlar ve ürün ile markayı tanıyanlar. Bu noktada da ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak ve tüketicilerin farkındalığını artırmak için farklı içerik çalışmalarından yararlanmanız gerekir. Bu noktada da kalite içerik üretmek önemli bir yere sahiptir.İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkiler: Yukarıdaki madde ile bağlantılı olmasıyla beraber kaliteli içerik üretmek, tüketicilerin yaptıkları ürün aramaları sırasında onların ürün ve markaya olan fikirlerini önemli şekilde değiştirebilir. Ürünün farklı senaryolarda tanıtılması, detaylı bir şekilde anlatılması ve ürünün cazibesini artıran görsel değerlerin sunulması tüketicilerin satın alma düşüncelerini etkileyecektir.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Etkileşim ve takipçilerinizi artırır: Kaliteli içerik üretmek, markanızı ve ürünlerinizi daha iyi bir şekilde tanıtmanızı sağladığı için, sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi artırmanızı da sağlar. Tüketicilerin içeriklerinizle daha fazla etkileşime girmesi de markanızın sosyal ağlar üzerinde daha fazla görülmesini ve dikkat çekmesini sağlar; bu da doğal olarak yeni kitlelere ulaşmanıza bir kapı açar. İçerik kalitenizi artırarak, tüketicilerin dikkatini çekmeye başladığınızda, markanızı henüz tanımayan kişilerin de markanızı merak etmesini sağlar.

SEO değerini artırır: Kaliteli içerik üretmek, aynı zamanda sitenizin SEO değerini artıracağı için daha fazla organik trafik edinmenizi de sağlar. Orijinal içerik üretmek, kaliteli ve dikkat çekici görsel ve videolar kullanmanız, tüketicilerin hem ilgisini çekecektir hem de sitenizde geçireceği süreyi artıracaktır. Bu sayede de kullanıcı deneyimini geliştirmiş ve tüketicilere iyi bir değer sunduğunuz için sayfanızın değeri artacaktır.

Markanıza olan güveni artırırsınız: Markanız ve ürünleriniz özelinde içerik üretmek, tüketicilere değer katacak rehber ve eğlenceli içerikler sunuyor olmanız, markanıza olan güveni artıracaktır. İçerik çalışmalarına yatırım yapıyor oluşunuz, markanıza verdiğiniz değerin tüketiciler tarafından da görülmesini sağlar. Bunun yanı sıra ürün kullanım rehberleri, ürünlerle ilgili farklı konsept ve bilgilendirme içerikleri tüketicilerin ürünlerinize daha fazla güvenmelerini sağlar.

Sonuç olarak:

Kaliteli içerik üretmek, işinizin birçok alanında size yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize olan ilginin artmasını sağlamak ve tüketicilerin markanızı daha fazla tanıması için içerik çalışmalarına yatırım yapmanız gerekiyor. Farklı içerik türleri üzerinde çalışmalar yaparak, hedef kitlenizin ilgisini çekecek konular üzerine çalışmalar yapmalı, ürün sayfalarınızı detaylandırarak, tüketicilerin farkındalığını ve satın alma kararlarını etkilemeniz gerekir. İçerik pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için İçerik Pazarlama Rehberleri kategorimizdeki yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan