Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini kurma konusunda destekliyorlar.

Kadın girişimciler KOSGEB’e başvuru yaparak, KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden de yararlanabilir ya da bankalar ile görüşerek, onların sağladığı uygun faiz oranlı ve taksit seçenekli krediler aracılığıyla kendi işlerini kurmak için destek kredisi alabilirler. KOSGEB destekleri için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

Abank Kadın Girişimci Kredisi

Kadın girişimciler, Abank’ın Kadın Girişimci Kredisi ile 6 ile 60 ay arasında vade seçenekleriyle uygun faizli ve düşük geri ödemeli seçeneklerle destek kredisi sunmakta. Bu kredi, Hollanda Kalkınma Ajansı (FMO) ve Uluslararası Finans Kurumu’nun (IFC) Abank ile yaptığı iş birliği ile de desteklenmektedir.

Denizbank kadın girişimcilere özel destek kredisi

Hem sıfırdan bir iş kurmak isteyen hem de var olan işini büyütmek isteyen kadın girişimciler, Denizbank’ın destek kredilerinden yararlanabilirler. Banka 36 vadeli olarak 125 bin TL’ye kadar destek kredisi sunmakta.

Ziraat Bankası

Ziraat Bankası, Kredi Garanti Fonu ile uygun faiz oranlı kredi imkanları sunmakta; ancak başvurularda kefalet gerekliliği bulunuyor. 60 aya kadar nakit desteği sunan banka, iş yeri alımlarında da kadın girişimcilere 96 aya kadar vade imkanı sağlıyor.

Halkbank

Halkbank hem kadın hem de erkek girişimcilere kredi destekleri sunuyor. Banka, kişinin üniversitede mezun olduğu ana dal ya da eğitimini almış olduğu meslek dalıyla ilgili konularda 30 bin TL’den 75 bin TL’ye kadar 48 ay vade ile farklı kredi seçenekleri sunuyor.

Yapı Kredi Bankası

Yapı Kredi Bankası, kadın girişimcilere farklı geri ödeme seçenekleri sunuyor. Kredilerde de herhangi bir üst limit bulunmuyor. 3 aya kadar ödemesiz, aylık ödemeli, 3 ayda ya da 6 ayda bir olmak üzere toplamda 36 aya kadar vade seçeneği bulunuyor. İşletme sermayesini karşılayabildikleri gibi, dosya masraflarında da yüzde 50’lik bir indirimden faydalanabiliyorlar.

Garanti Bankası altın teminatlı kredi

Elindeki birikimlerini altın olarak bulunduran kadın girişimciler, altın birikimlerini, Garanti Bankası’nın altın hesabına yatırmaları durumunda teminatlı kredi desteği alabilmekteler. Kadın Girişimci Destek Paketi ile de 60 aya kadar vade ve özel faiz destekleriyle de kadın girişimcilere kredi veriliyor.

Finansbank

Yeni bir iş kurmak isteyen ya da elindeki işini büyütmek isteyen kadın girişimciler Finansbank’ın destek kredilerinden yararlanabilirler. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın sağladığı 50 milyon Euro’luk kaynak ile, kadın girişimcilere teminat şartı aranmaksızın kredi desteği sağlanabiliyor.

İş Bankası

İş Bankası da Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası dahilinde kadın girişimcilere destek krediler sağlamak. Bu krediden yararlanabilmek için, şirkette üst yönetimde en az bir kadın yönetici olması ya da ortaklı şirketlerde kadın ortağın en az yüzde 51 hisse sahibi olma koşulu aranmaktadır.

Vakıfbank

Avrupa İmar ve Kalkınma Banksı desteğiyle beraber kredi sunan bir diğer banka da Vakıfbank. 30 milyon dolarlık bu fon ile kadın girişimcilere 84 aya kadar geri ödemeli olarak kredi desteği sunuluyor. Bu krediden yararlanmak için, işletmelerdeki personel sayısının 250’den az olması, ülke sınırları içinde faaliyet gösteriyor olması ve yıllık şirket gelirlerinin 50 milyon Euro’dan az olması gerekmektedir.

TEB

50 milyon Euro’luk kredi fonu bulunan TEB, 36 ay vade imkanlarıyla 125 bin TL’ye kadar girişimcilere destek sağlamakta. Bu krediye başvuracak olan kadın girişimcilerin, yıllık cirosunun 50 milyon TL’nin altında olması ve işletmelerinde 250’den daha az çalışanın olması gerekmekte.

Kadın girişimciler olarak, internet üzerinden kendi işinizi yapmak istiyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve demo talebi oluşturarak ücretsiz olarak 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin