Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

24 Kasım 2016
Sinan Oypan

Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini kurma konusunda destekliyorlar.

Kadın girişimciler KOSGEB’e başvuru yaparak, KOSGEB’in sağladığı destek kredilerinden de yararlanabilir ya da bankalar ile görüşerek, onların sağladığı uygun faiz oranlı ve taksit seçenekli krediler aracılığıyla kendi işlerini kurmak için destek kredisi alabilirler. KOSGEB destekleri için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

Abank Kadın Girişimci Kredisi

Kadın girişimciler, Abank’ın Kadın Girişimci Kredisi ile 6 ile 60 ay arasında vade seçenekleriyle uygun faizli ve düşük geri ödemeli seçeneklerle destek kredisi sunmakta. Bu kredi, Hollanda Kalkınma Ajansı (FMO) ve Uluslararası Finans Kurumu’nun (IFC) Abank ile yaptığı iş birliği ile de desteklenmektedir.

Denizbank kadın girişimcilere özel destek kredisi

Hem sıfırdan bir iş kurmak isteyen hem de var olan işini büyütmek isteyen kadın girişimciler, Denizbank’ın destek kredilerinden yararlanabilirler. Banka 36 vadeli olarak 125 bin TL’ye kadar destek kredisi sunmakta.

Ziraat Bankası

Ziraat Bankası, Kredi Garanti Fonu ile uygun faiz oranlı kredi imkanları sunmakta; ancak başvurularda kefalet gerekliliği bulunuyor. 60 aya kadar nakit desteği sunan banka, iş yeri alımlarında da kadın girişimcilere 96 aya kadar vade imkanı sağlıyor.

Halkbank

Halkbank hem kadın hem de erkek girişimcilere kredi destekleri sunuyor. Banka, kişinin üniversitede mezun olduğu ana dal ya da eğitimini almış olduğu meslek dalıyla ilgili konularda 30 bin TL’den 75 bin TL’ye kadar 48 ay vade ile farklı kredi seçenekleri sunuyor.

Yapı Kredi Bankası

Yapı Kredi Bankası, kadın girişimcilere farklı geri ödeme seçenekleri sunuyor. Kredilerde de herhangi bir üst limit bulunmuyor. 3 aya kadar ödemesiz, aylık ödemeli, 3 ayda ya da 6 ayda bir olmak üzere toplamda 36 aya kadar vade seçeneği bulunuyor. İşletme sermayesini karşılayabildikleri gibi, dosya masraflarında da yüzde 50’lik bir indirimden faydalanabiliyorlar.

Garanti Bankası altın teminatlı kredi

Elindeki birikimlerini altın olarak bulunduran kadın girişimciler, altın birikimlerini, Garanti Bankası’nın altın hesabına yatırmaları durumunda teminatlı kredi desteği alabilmekteler. Kadın Girişimci Destek Paketi ile de 60 aya kadar vade ve özel faiz destekleriyle de kadın girişimcilere kredi veriliyor.

Finansbank

Yeni bir iş kurmak isteyen ya da elindeki işini büyütmek isteyen kadın girişimciler Finansbank’ın destek kredilerinden yararlanabilirler. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın sağladığı 50 milyon Euro’luk kaynak ile, kadın girişimcilere teminat şartı aranmaksızın kredi desteği sağlanabiliyor.

İş Bankası

İş Bankası da Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası dahilinde kadın girişimcilere destek krediler sağlamak. Bu krediden yararlanabilmek için, şirkette üst yönetimde en az bir kadın yönetici olması ya da ortaklı şirketlerde kadın ortağın en az yüzde 51 hisse sahibi olma koşulu aranmaktadır.

Vakıfbank

Avrupa İmar ve Kalkınma Banksı desteğiyle beraber kredi sunan bir diğer banka da Vakıfbank. 30 milyon dolarlık bu fon ile kadın girişimcilere 84 aya kadar geri ödemeli olarak kredi desteği sunuluyor. Bu krediden yararlanmak için, işletmelerdeki personel sayısının 250’den az olması, ülke sınırları içinde faaliyet gösteriyor olması ve yıllık şirket gelirlerinin 50 milyon Euro’dan az olması gerekmektedir.

TEB

50 milyon Euro’luk kredi fonu bulunan TEB, 36 ay vade imkanlarıyla 125 bin TL’ye kadar girişimcilere destek sağlamakta. Bu krediye başvuracak olan kadın girişimcilerin, yıllık cirosunun 50 milyon TL’nin altında olması ve işletmelerinde 250’den daha az çalışanın olması gerekmekte.

Kadın girişimciler olarak, internet üzerinden kendi işinizi yapmak istiyorsanız, e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve demo talebi oluşturarak ücretsiz olarak 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan