E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve iade/değişim şartlarını da içeren bilgilerin yer aldığı sayfadır. Müşterilerin en çok sorduğu konular da bu sayfada yer almalıdır. Böylece müşteri hizmetlerinin yükü azaltılmış olur. Aynı zamanda müşteriler de sorularına hızlı ve doğru yanıtlar bulabilirler.
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
1. Kendinizi müşteri olarak düşünün
SSS sayfası tasarlarken kendinizi müşterinin yerine koymak, hangi bilgileri bu sayfada görmek istediğinize karar vermek açısından faydalı olur. Bir müşteri gözüyle sitenizi incelediğinizde eksik ve atlanmış olan noktaları da kolaylıkla fark edebilirsiniz.
2. Marka kimliğinizi yansıtan bir dil kullanmak avantaj sağlar
Sorulara mümkün olduğunca kısa, net ve anlaşılır yanıtlar vermelisiniz. Detaylı açıklamalar gerektiren sorulara ise birkaç cümlede özet cevaplar vermeniz yeterlidir. Bunun yanında marka kimliğinizi doğru yansıtacak bir dil kullanmak ya da kurumsal bir yaklaşımınız mevcutsa bunu kelimelere yansıtmak da imajınızın devamlılığı açısından avantajlı olur.
3. Müşteri hizmetleri ve iade & değişim konularına sayfada yer verin
Soruları kategorilere göre veya maddeler halinde ayırmak kavram ve anlam karmaşasını önler ve yalın bir anlatım sağlar. Maddelerin başına ikonlar koymak da görsel açıdan daha rahat bir okuma sağlar. Aynı zamanda kargo, iade/değişim, güvenlik sertifikaları, ödeme koşulları, müşteri hizmetleri gibi süreçlerde daha detaylı bilgi vermek istiyorsanız kısa cevapların altına linkler vererek müşteriyi o sayfalara yönlendirebilirsiniz.
İlgili yazı: Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
4. Görsele başvurabilirsiniz
Bazı açıklamalar için görsellere başvurmak faydalı sonuçlar getirir. Adım adım takip edilmesi gerek bir süreç için ekran görüntüsü yerleştirmek veya görsel zenginliği sağlamak için açıklamayı videolarla desteklemek çok daha net ve anlaşılır bir yöntemdir.
5. Başlıkları kategorize edin
SSS sayfasını doğru organize etmek önemlidir. Benzer soruları bir kategori altında toplamak kullanıcının konuyu araştırırken çok işine yarar. Asos.com online alışveriş sitesinde konulara göre kategorize edilmiş alt başlıklarla ilgili konuya tıkladığınızda açıklayıcı cevaplar bulabilirsiniz. Oldukça şık ikonlarla tasarlanmış ankette cevabın açıklayıcı olup olmadığını değerlendirmek ise size kalmış.
6. Yazı karakterini es geçmeyin
Kullanıcıların çoğunun online sitelerden alışveriş yapmalarının nedeni hız ve zaman açısından tasarruf sağlamaktır. Mağaza mağaza gezip istediği ürünü bulmak için saatler harcamaktansa internet üzerinden birkaç tıkla kolay ve rahat bir alışveriş deneyimi yapmak isterler. Herhangi bir problemle karşılaştıklarında ise SSS sayfasına yönelirler. Burada kullanıcının ne kadar hızlı bilgiye ulaşmasını sağlarsanız o oranda başarılı olursunuz.
Önemli başlıkları kalın, açıklamaları italik ve detaylı açıklamaları alt çizgilerle belirtmek müşterinin sayfada hızlıca göz gezdirip istediği bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmasını sağlar. Amazon.com anahtar kelimeleri kalın, soruları ise koyu renkte ve önemli bilgileri italik yazı stiliyle açıklayarak kullanıcı sadakati yaratmayı başarmıştır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar