İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İyi tasarlanmış ve başarılı bir

E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve iade/değişim şartlarını da içeren bilgilerin yer aldığı sayfadır. Müşterilerin en çok sorduğu konular da bu sayfada yer almalıdır. Böylece müşteri hizmetlerinin yükü azaltılmış olur. Aynı zamanda müşteriler de sorularına hızlı ve doğru yanıtlar bulabilirler.

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

1. Kendinizi müşteri olarak düşünün

SSS sayfası tasarlarken kendinizi müşterinin yerine koymak, hangi bilgileri bu sayfada görmek istediğinize karar vermek açısından faydalı olur. Bir müşteri gözüyle sitenizi incelediğinizde eksik ve atlanmış olan noktaları da kolaylıkla fark edebilirsiniz.

2. Marka kimliğinizi yansıtan bir dil kullanmak avantaj sağlar

Sorulara mümkün olduğunca kısa, net ve anlaşılır yanıtlar vermelisiniz. Detaylı açıklamalar gerektiren sorulara ise birkaç cümlede özet cevaplar vermeniz yeterlidir. Bunun yanında marka kimliğinizi doğru yansıtacak bir dil kullanmak ya da kurumsal bir yaklaşımınız mevcutsa bunu kelimelere yansıtmak da imajınızın devamlılığı açısından avantajlı olur.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği

3. Müşteri hizmetleri ve iade & değişim konularına sayfada yer verin

Soruları kategorilere göre veya maddeler halinde ayırmak kavram ve anlam karmaşasını önler ve yalın bir anlatım sağlar. Maddelerin başına ikonlar koymak da görsel açıdan daha rahat bir okuma sağlar. Aynı zamanda kargo, iade/değişim, güvenlik sertifikaları, ödeme koşulları, müşteri hizmetleri gibi süreçlerde daha detaylı bilgi vermek istiyorsanız kısa cevapların altına linkler vererek müşteriyi o sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili yazı: Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

4. Görsele başvurabilirsiniz

Bazı açıklamalar için görsellere başvurmak faydalı sonuçlar getirir. Adım adım takip edilmesi gerek bir süreç için ekran görüntüsü yerleştirmek veya görsel zenginliği sağlamak için açıklamayı videolarla desteklemek çok daha net ve anlaşılır bir yöntemdir.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Colavoro

5. Başlıkları kategorize edin

SSS sayfasını doğru organize etmek önemlidir. Benzer soruları bir kategori altında toplamak kullanıcının konuyu araştırırken çok işine yarar. Asos.com online alışveriş sitesinde konulara göre kategorize edilmiş alt başlıklarla ilgili konuya tıkladığınızda açıklayıcı cevaplar bulabilirsiniz. Oldukça şık ikonlarla tasarlanmış ankette cevabın açıklayıcı olup olmadığını değerlendirmek ise size kalmış.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Vimeo

6. Yazı karakterini es geçmeyin

Kullanıcıların çoğunun online sitelerden alışveriş yapmalarının nedeni hız ve zaman açısından tasarruf sağlamaktır. Mağaza mağaza gezip istediği ürünü bulmak için saatler harcamaktansa internet üzerinden birkaç tıkla kolay ve rahat bir alışveriş deneyimi yapmak isterler. Herhangi bir problemle karşılaştıklarında ise SSS sayfasına yönelirler. Burada kullanıcının ne kadar hızlı bilgiye ulaşmasını sağlarsanız o oranda başarılı olursunuz.

Önemli başlıkları kalın, açıklamaları italik ve detaylı açıklamaları alt çizgilerle belirtmek müşterinin sayfada hızlıca göz gezdirip istediği bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmasını sağlar. Amazon.com anahtar kelimeleri kalın, soruları ise koyu renkte ve önemli bilgileri italik yazı stiliyle açıklayarak kullanıcı sadakati yaratmayı başarmıştır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve...
2 Nisan 2022
Markethinkers
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Alışveriş sitesi kurmak, son yılların en çok tercih edilen girişimlerinden biridir. Bunun sebebi, temelde basit bir iş gibi görünmesidir. Geleneksel ticarete göre pek çok yönden avantajlı ve kolaydır fakat dikkat edilmesi gereken...
3 Mart 2022
Markethinkers
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın