İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve iade/değişim şartlarını da içeren bilgilerin yer aldığı sayfadır. Müşterilerin en çok sorduğu konular da bu sayfada yer almalıdır. Böylece müşteri hizmetlerinin yükü azaltılmış olur. Aynı zamanda müşteriler de sorularına hızlı ve doğru yanıtlar bulabilirler.

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

1. Kendinizi müşteri olarak düşünün

SSS sayfası tasarlarken kendinizi müşterinin yerine koymak, hangi bilgileri bu sayfada görmek istediğinize karar vermek açısından faydalı olur. Bir müşteri gözüyle sitenizi incelediğinizde eksik ve atlanmış olan noktaları da kolaylıkla fark edebilirsiniz.

2. Marka kimliğinizi yansıtan bir dil kullanmak avantaj sağlar

Sorulara mümkün olduğunca kısa, net ve anlaşılır yanıtlar vermelisiniz. Detaylı açıklamalar gerektiren sorulara ise birkaç cümlede özet cevaplar vermeniz yeterlidir. Bunun yanında marka kimliğinizi doğru yansıtacak bir dil kullanmak ya da kurumsal bir yaklaşımınız mevcutsa bunu kelimelere yansıtmak da imajınızın devamlılığı açısından avantajlı olur.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği

3. Müşteri hizmetleri ve iade & değişim konularına sayfada yer verin

Soruları kategorilere göre veya maddeler halinde ayırmak kavram ve anlam karmaşasını önler ve yalın bir anlatım sağlar. Maddelerin başına ikonlar koymak da görsel açıdan daha rahat bir okuma sağlar. Aynı zamanda kargo, iade/değişim, güvenlik sertifikaları, ödeme koşulları, müşteri hizmetleri gibi süreçlerde daha detaylı bilgi vermek istiyorsanız kısa cevapların altına linkler vererek müşteriyi o sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili yazı: Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

4. Görsele başvurabilirsiniz

Bazı açıklamalar için görsellere başvurmak faydalı sonuçlar getirir. Adım adım takip edilmesi gerek bir süreç için ekran görüntüsü yerleştirmek veya görsel zenginliği sağlamak için açıklamayı videolarla desteklemek çok daha net ve anlaşılır bir yöntemdir.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Colavoro

5. Başlıkları kategorize edin

SSS sayfasını doğru organize etmek önemlidir. Benzer soruları bir kategori altında toplamak kullanıcının konuyu araştırırken çok işine yarar. Asos.com online alışveriş sitesinde konulara göre kategorize edilmiş alt başlıklarla ilgili konuya tıkladığınızda açıklayıcı cevaplar bulabilirsiniz. Oldukça şık ikonlarla tasarlanmış ankette cevabın açıklayıcı olup olmadığını değerlendirmek ise size kalmış.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Vimeo

6. Yazı karakterini es geçmeyin

Kullanıcıların çoğunun online sitelerden alışveriş yapmalarının nedeni hız ve zaman açısından tasarruf sağlamaktır. Mağaza mağaza gezip istediği ürünü bulmak için saatler harcamaktansa internet üzerinden birkaç tıkla kolay ve rahat bir alışveriş deneyimi yapmak isterler. Herhangi bir problemle karşılaştıklarında ise SSS sayfasına yönelirler. Burada kullanıcının ne kadar hızlı bilgiye ulaşmasını sağlarsanız o oranda başarılı olursunuz.

Önemli başlıkları kalın, açıklamaları italik ve detaylı açıklamaları alt çizgilerle belirtmek müşterinin sayfada hızlıca göz gezdirip istediği bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmasını sağlar. Amazon.com anahtar kelimeleri kalın, soruları ise koyu renkte ve önemli bilgileri italik yazı stiliyle açıklayarak kullanıcı sadakati yaratmayı başarmıştır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan