İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İyi tasarlanmış ve başarılı bir

E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve iade/değişim şartlarını da içeren bilgilerin yer aldığı sayfadır. Müşterilerin en çok sorduğu konular da bu sayfada yer almalıdır. Böylece müşteri hizmetlerinin yükü azaltılmış olur. Aynı zamanda müşteriler de sorularına hızlı ve doğru yanıtlar bulabilirler.

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

1. Kendinizi müşteri olarak düşünün

SSS sayfası tasarlarken kendinizi müşterinin yerine koymak, hangi bilgileri bu sayfada görmek istediğinize karar vermek açısından faydalı olur. Bir müşteri gözüyle sitenizi incelediğinizde eksik ve atlanmış olan noktaları da kolaylıkla fark edebilirsiniz.

2. Marka kimliğinizi yansıtan bir dil kullanmak avantaj sağlar

Sorulara mümkün olduğunca kısa, net ve anlaşılır yanıtlar vermelisiniz. Detaylı açıklamalar gerektiren sorulara ise birkaç cümlede özet cevaplar vermeniz yeterlidir. Bunun yanında marka kimliğinizi doğru yansıtacak bir dil kullanmak ya da kurumsal bir yaklaşımınız mevcutsa bunu kelimelere yansıtmak da imajınızın devamlılığı açısından avantajlı olur.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği

3. Müşteri hizmetleri ve iade & değişim konularına sayfada yer verin

Soruları kategorilere göre veya maddeler halinde ayırmak kavram ve anlam karmaşasını önler ve yalın bir anlatım sağlar. Maddelerin başına ikonlar koymak da görsel açıdan daha rahat bir okuma sağlar. Aynı zamanda kargo, iade/değişim, güvenlik sertifikaları, ödeme koşulları, müşteri hizmetleri gibi süreçlerde daha detaylı bilgi vermek istiyorsanız kısa cevapların altına linkler vererek müşteriyi o sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili yazı: Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

4. Görsele başvurabilirsiniz

Bazı açıklamalar için görsellere başvurmak faydalı sonuçlar getirir. Adım adım takip edilmesi gerek bir süreç için ekran görüntüsü yerleştirmek veya görsel zenginliği sağlamak için açıklamayı videolarla desteklemek çok daha net ve anlaşılır bir yöntemdir.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Colavoro

5. Başlıkları kategorize edin

SSS sayfasını doğru organize etmek önemlidir. Benzer soruları bir kategori altında toplamak kullanıcının konuyu araştırırken çok işine yarar. Asos.com online alışveriş sitesinde konulara göre kategorize edilmiş alt başlıklarla ilgili konuya tıkladığınızda açıklayıcı cevaplar bulabilirsiniz. Oldukça şık ikonlarla tasarlanmış ankette cevabın açıklayıcı olup olmadığını değerlendirmek ise size kalmış.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Vimeo

6. Yazı karakterini es geçmeyin

Kullanıcıların çoğunun online sitelerden alışveriş yapmalarının nedeni hız ve zaman açısından tasarruf sağlamaktır. Mağaza mağaza gezip istediği ürünü bulmak için saatler harcamaktansa internet üzerinden birkaç tıkla kolay ve rahat bir alışveriş deneyimi yapmak isterler. Herhangi bir problemle karşılaştıklarında ise SSS sayfasına yönelirler. Burada kullanıcının ne kadar hızlı bilgiye ulaşmasını sağlarsanız o oranda başarılı olursunuz.

Önemli başlıkları kalın, açıklamaları italik ve detaylı açıklamaları alt çizgilerle belirtmek müşterinin sayfada hızlıca göz gezdirip istediği bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmasını sağlar. Amazon.com anahtar kelimeleri kalın, soruları ise koyu renkte ve önemli bilgileri italik yazı stiliyle açıklayarak kullanıcı sadakati yaratmayı başarmıştır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin