fbpx

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya

E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve iade/değişim şartlarını da içeren bilgilerin yer aldığı sayfadır. Müşterilerin en çok sorduğu konular da bu sayfada yer almalıdır. Böylece müşteri hizmetlerinin yükü azaltılmış olur. Aynı zamanda müşteriler de sorularına hızlı ve doğru yanıtlar bulabilirler.

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?

1. Kendinizi müşteri olarak düşünün

SSS sayfası tasarlarken kendinizi müşterinin yerine koymak, hangi bilgileri bu sayfada görmek istediğinize karar vermek açısından faydalı olur. Bir müşteri gözüyle sitenizi incelediğinizde eksik ve atlanmış olan noktaları da kolaylıkla fark edebilirsiniz.

2. Marka kimliğinizi yansıtan bir dil kullanmak avantaj sağlar

Sorulara mümkün olduğunca kısa, net ve anlaşılır yanıtlar vermelisiniz. Detaylı açıklamalar gerektiren sorulara ise birkaç cümlede özet cevaplar vermeniz yeterlidir. Bunun yanında marka kimliğinizi doğru yansıtacak bir dil kullanmak ya da kurumsal bir yaklaşımınız mevcutsa bunu kelimelere yansıtmak da imajınızın devamlılığı açısından avantajlı olur.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği

3. Müşteri hizmetleri ve iade & değişim konularına sayfada yer verin

Soruları kategorilere göre veya maddeler halinde ayırmak kavram ve anlam karmaşasını önler ve yalın bir anlatım sağlar. Maddelerin başına ikonlar koymak da görsel açıdan daha rahat bir okuma sağlar. Aynı zamanda kargo, iade/değişim, güvenlik sertifikaları, ödeme koşulları, müşteri hizmetleri gibi süreçlerde daha detaylı bilgi vermek istiyorsanız kısa cevapların altına linkler vererek müşteriyi o sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili yazı: Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

4. Görsele başvurabilirsiniz

Bazı açıklamalar için görsellere başvurmak faydalı sonuçlar getirir. Adım adım takip edilmesi gerek bir süreç için ekran görüntüsü yerleştirmek veya görsel zenginliği sağlamak için açıklamayı videolarla desteklemek çok daha net ve anlaşılır bir yöntemdir.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Colavoro

5. Başlıkları kategorize edin

SSS sayfasını doğru organize etmek önemlidir. Benzer soruları bir kategori altında toplamak kullanıcının konuyu araştırırken çok işine yarar. Asos.com online alışveriş sitesinde konulara göre kategorize edilmiş alt başlıklarla ilgili konuya tıkladığınızda açıklayıcı cevaplar bulabilirsiniz. Oldukça şık ikonlarla tasarlanmış ankette cevabın açıklayıcı olup olmadığını değerlendirmek ise size kalmış.

Sıkça Sorulan Sorular Sayfası Örneği - Vimeo

6. Yazı karakterini es geçmeyin

Kullanıcıların çoğunun online sitelerden alışveriş yapmalarının nedeni hız ve zaman açısından tasarruf sağlamaktır. Mağaza mağaza gezip istediği ürünü bulmak için saatler harcamaktansa internet üzerinden birkaç tıkla kolay ve rahat bir alışveriş deneyimi yapmak isterler. Herhangi bir problemle karşılaştıklarında ise SSS sayfasına yönelirler. Burada kullanıcının ne kadar hızlı bilgiye ulaşmasını sağlarsanız o oranda başarılı olursunuz.

Önemli başlıkları kalın, açıklamaları italik ve detaylı açıklamaları alt çizgilerle belirtmek müşterinin sayfada hızlıca göz gezdirip istediği bilgiye saniyeler içerisinde ulaşmasını sağlar. Amazon.com anahtar kelimeleri kalın, soruları ise koyu renkte ve önemli bilgileri italik yazı stiliyle açıklayarak kullanıcı sadakati yaratmayı başarmıştır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan