İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

1 Temmuz 2016
Sinan Oypan

İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor.

Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların ilgisini çekmek ve onlara bir değer katabilmek için bu öğelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu unsurların üzerinde durmadığınızda, hazırladığınız içeriklerden beklediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz.

Bu rehberimizde de iyi bir blog yazısında bulunması gereken ve sizin de dikkat etmeniz bu 6 özelliğin üzerinde duracağız.

İlgi çekici bir başlık

Bir blog yazısının okunmasını sağlayan en önemli özellik ilgi ve dikkat çekici bir başlıktır. Bunun sebebi ise, okuyucular doğrudan sizin metinleriniz veya görsellerinizle karşılaşmazlar. İlk olarak yazının başlığını görürler ve bu başlık ilgilerini çekerse, yazının içeriğine bakarlar.

Bu nedenle de başlıklarınızı hazırlarken, konuyu en iyi ve ilgi çekici şekilde yansıtacak şekilde oluşturmalısınız. Başka bir deyişle, ilk izleniminizin iyi olması gerekiyor.

Dikkat çeken bir giriş paragrafı

Başlığınızla dikkat çektikten sonra, yazınızın giriş paragrafında bu ilgiyi korumalısınız. Bu paragrafta yazının geneli hakkında bazı detayları vermeli ve okuyucunun yazının tümünde hangi bilgilere ulaşacağını onlara vermelisiniz. İlgiyi artırmak için tüm bilgileri vermeden, bazı ipuçları verebilir ve gizem havası yaratarak okuyucu yazının sonuna kadar tutmaya çalışabilirsiniz.

Ara başlıklar kullanın

Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak da oldukça önemlidir. Çok uzun metinler, hem okuyucuyu korkutabiliyor hem de bir süre sonra okunması zor hale gelebiliyor. Bunun önüne geçmek için, metinlerinizdeki önemli detayları ara başlıklar haline getirebilirsiniz.

Bu hem görsel anlamda yazıyı parçalara bölerek okumayı kolaylaştıracaktır hem de önemli bilgiler daha da öne çıkarttığı için okuyucuları yazının geri kalanını okumaya yönlendirecektir.

Hikayesel bir anlatıma başvurun

Hikayeler oluşturmak, sıkıcı bir içeriği dahi okunabilir hale getirir. Metinlerinizi hazırlarken bu içeriği bir hikayeye dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Bunun yanı sıra küçük hikayelerden yola çıkarak da konunuza farklı bir bakış açısı getirebilirsiniz.

Örnekler verirken de bu tür hikayelerden yararlanmak, yazınızın daha kolay ve anlaşılır bir şekilde okunmasına olanak sağlayacaktır.

Sıradan görsellerden “UZAK” durun

Görselliğin böylesine öne çıktığı bir dönemde sıradan ve herkesin kullandığı görseller kullanmak, yazılarınızı ilginç bir hale getirmeyecektir. Bu nedenle de blog yazılarınızda konuyla ilgili sıradışı ve çok sık kullanılmayan türde görseller kullanmaya özen gösterin. Sadece kullandığınız görseller dahi okuyucuların ilgisini çekebilir.

Orijinal olun

Herşeyden önemlisi orijinal olmanız. Orijinal olmak hem kendinize has bir şeyler ortaya koymanızı sağlar hem de SEO açısından size fayda sağlar. Arama motorları orijinal içeriklere daha fazla önem vermektedir. Yazdığınız blog yazılarınızı kendiniz oluşturmanız, arama sonuçlarına etki edeceği için sizin sayfa otoritenizi de artırmanızı sağlar.

Herkesin yaptığı içeriklere odaklanmak yerine, markanız,sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili farklı bir bakış açısı yakalayarak kendinize özgü içerikler hazırlayabilirsiniz.

Konu olarak, tüketicilerin ilgi duyduğu ve diğer markaların da yoğunlaştığı konulara yönelebilirsiniz; fakat yine burada farklı bir bakış açısıyla orijinal içerikler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan