İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor.

Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların ilgisini çekmek ve onlara bir değer katabilmek için bu öğelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu unsurların üzerinde durmadığınızda, hazırladığınız içeriklerden beklediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz.

Bu rehberimizde de iyi bir blog yazısında bulunması gereken ve sizin de dikkat etmeniz bu 6 özelliğin üzerinde duracağız.

İlgi çekici bir başlık

Bir blog yazısının okunmasını sağlayan en önemli özellik ilgi ve dikkat çekici bir başlıktır. Bunun sebebi ise, okuyucular doğrudan sizin metinleriniz veya görsellerinizle karşılaşmazlar. İlk olarak yazının başlığını görürler ve bu başlık ilgilerini çekerse, yazının içeriğine bakarlar.

Bu nedenle de başlıklarınızı hazırlarken, konuyu en iyi ve ilgi çekici şekilde yansıtacak şekilde oluşturmalısınız. Başka bir deyişle, ilk izleniminizin iyi olması gerekiyor.

Dikkat çeken bir giriş paragrafı

Başlığınızla dikkat çektikten sonra, yazınızın giriş paragrafında bu ilgiyi korumalısınız. Bu paragrafta yazının geneli hakkında bazı detayları vermeli ve okuyucunun yazının tümünde hangi bilgilere ulaşacağını onlara vermelisiniz. İlgiyi artırmak için tüm bilgileri vermeden, bazı ipuçları verebilir ve gizem havası yaratarak okuyucu yazının sonuna kadar tutmaya çalışabilirsiniz.

Ara başlıklar kullanın

Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak da oldukça önemlidir. Çok uzun metinler, hem okuyucuyu korkutabiliyor hem de bir süre sonra okunması zor hale gelebiliyor. Bunun önüne geçmek için, metinlerinizdeki önemli detayları ara başlıklar haline getirebilirsiniz.

Bu hem görsel anlamda yazıyı parçalara bölerek okumayı kolaylaştıracaktır hem de önemli bilgiler daha da öne çıkarttığı için okuyucuları yazının geri kalanını okumaya yönlendirecektir.

Hikayesel bir anlatıma başvurun

Hikayeler oluşturmak, sıkıcı bir içeriği dahi okunabilir hale getirir. Metinlerinizi hazırlarken bu içeriği bir hikayeye dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Bunun yanı sıra küçük hikayelerden yola çıkarak da konunuza farklı bir bakış açısı getirebilirsiniz.

Örnekler verirken de bu tür hikayelerden yararlanmak, yazınızın daha kolay ve anlaşılır bir şekilde okunmasına olanak sağlayacaktır.

Sıradan görsellerden “UZAK” durun

Görselliğin böylesine öne çıktığı bir dönemde sıradan ve herkesin kullandığı görseller kullanmak, yazılarınızı ilginç bir hale getirmeyecektir. Bu nedenle de blog yazılarınızda konuyla ilgili sıradışı ve çok sık kullanılmayan türde görseller kullanmaya özen gösterin. Sadece kullandığınız görseller dahi okuyucuların ilgisini çekebilir.

Orijinal olun

Herşeyden önemlisi orijinal olmanız. Orijinal olmak hem kendinize has bir şeyler ortaya koymanızı sağlar hem de SEO açısından size fayda sağlar. Arama motorları orijinal içeriklere daha fazla önem vermektedir. Yazdığınız blog yazılarınızı kendiniz oluşturmanız, arama sonuçlarına etki edeceği için sizin sayfa otoritenizi de artırmanızı sağlar.

Herkesin yaptığı içeriklere odaklanmak yerine, markanız,sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili farklı bir bakış açısı yakalayarak kendinize özgü içerikler hazırlayabilirsiniz.

Konu olarak, tüketicilerin ilgi duyduğu ve diğer markaların da yoğunlaştığı konulara yönelebilirsiniz; fakat yine burada farklı bir bakış açısıyla orijinal içerikler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan