fbpx

İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor.

Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların ilgisini çekmek ve onlara bir değer katabilmek için bu öğelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu unsurların üzerinde durmadığınızda, hazırladığınız içeriklerden beklediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz.

Bu rehberimizde de iyi bir blog yazısında bulunması gereken ve sizin de dikkat etmeniz bu 6 özelliğin üzerinde duracağız.

İlgi çekici bir başlık

Bir blog yazısının okunmasını sağlayan en önemli özellik ilgi ve dikkat çekici bir başlıktır. Bunun sebebi ise, okuyucular doğrudan sizin metinleriniz veya görsellerinizle karşılaşmazlar. İlk olarak yazının başlığını görürler ve bu başlık ilgilerini çekerse, yazının içeriğine bakarlar.

Bu nedenle de başlıklarınızı hazırlarken, konuyu en iyi ve ilgi çekici şekilde yansıtacak şekilde oluşturmalısınız. Başka bir deyişle, ilk izleniminizin iyi olması gerekiyor.

Dikkat çeken bir giriş paragrafı

Başlığınızla dikkat çektikten sonra, yazınızın giriş paragrafında bu ilgiyi korumalısınız. Bu paragrafta yazının geneli hakkında bazı detayları vermeli ve okuyucunun yazının tümünde hangi bilgilere ulaşacağını onlara vermelisiniz. İlgiyi artırmak için tüm bilgileri vermeden, bazı ipuçları verebilir ve gizem havası yaratarak okuyucu yazının sonuna kadar tutmaya çalışabilirsiniz.

Ara başlıklar kullanın

Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak da oldukça önemlidir. Çok uzun metinler, hem okuyucuyu korkutabiliyor hem de bir süre sonra okunması zor hale gelebiliyor. Bunun önüne geçmek için, metinlerinizdeki önemli detayları ara başlıklar haline getirebilirsiniz.

Bu hem görsel anlamda yazıyı parçalara bölerek okumayı kolaylaştıracaktır hem de önemli bilgiler daha da öne çıkarttığı için okuyucuları yazının geri kalanını okumaya yönlendirecektir.

Hikayesel bir anlatıma başvurun

Hikayeler oluşturmak, sıkıcı bir içeriği dahi okunabilir hale getirir. Metinlerinizi hazırlarken bu içeriği bir hikayeye dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Bunun yanı sıra küçük hikayelerden yola çıkarak da konunuza farklı bir bakış açısı getirebilirsiniz.

Örnekler verirken de bu tür hikayelerden yararlanmak, yazınızın daha kolay ve anlaşılır bir şekilde okunmasına olanak sağlayacaktır.

Sıradan görsellerden “UZAK” durun

Görselliğin böylesine öne çıktığı bir dönemde sıradan ve herkesin kullandığı görseller kullanmak, yazılarınızı ilginç bir hale getirmeyecektir. Bu nedenle de blog yazılarınızda konuyla ilgili sıradışı ve çok sık kullanılmayan türde görseller kullanmaya özen gösterin. Sadece kullandığınız görseller dahi okuyucuların ilgisini çekebilir.

Orijinal olun

Herşeyden önemlisi orijinal olmanız. Orijinal olmak hem kendinize has bir şeyler ortaya koymanızı sağlar hem de SEO açısından size fayda sağlar. Arama motorları orijinal içeriklere daha fazla önem vermektedir. Yazdığınız blog yazılarınızı kendiniz oluşturmanız, arama sonuçlarına etki edeceği için sizin sayfa otoritenizi de artırmanızı sağlar.

Herkesin yaptığı içeriklere odaklanmak yerine, markanız,sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili farklı bir bakış açısı yakalayarak kendinize özgü içerikler hazırlayabilirsiniz.

Konu olarak, tüketicilerin ilgi duyduğu ve diğer markaların da yoğunlaştığı konulara yönelebilirsiniz; fakat yine burada farklı bir bakış açısıyla orijinal içerikler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya