Blog

İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor.

Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların ilgisini çekmek ve onlara bir değer katabilmek için bu öğelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu unsurların üzerinde durmadığınızda, hazırladığınız içeriklerden beklediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz.

Bu rehberimizde de iyi bir blog yazısında bulunması gereken ve sizin de dikkat etmeniz bu 6 özelliğin üzerinde duracağız.

İlgi çekici bir başlık

Bir blog yazısının okunmasını sağlayan en önemli özellik ilgi ve dikkat çekici bir başlıktır. Bunun sebebi ise, okuyucular doğrudan sizin metinleriniz veya görsellerinizle karşılaşmazlar. İlk olarak yazının başlığını görürler ve bu başlık ilgilerini çekerse, yazının içeriğine bakarlar.

Bu nedenle de başlıklarınızı hazırlarken, konuyu en iyi ve ilgi çekici şekilde yansıtacak şekilde oluşturmalısınız. Başka bir deyişle, ilk izleniminizin iyi olması gerekiyor.

Dikkat çeken bir giriş paragrafı

Başlığınızla dikkat çektikten sonra, yazınızın giriş paragrafında bu ilgiyi korumalısınız. Bu paragrafta yazının geneli hakkında bazı detayları vermeli ve okuyucunun yazının tümünde hangi bilgilere ulaşacağını onlara vermelisiniz. İlgiyi artırmak için tüm bilgileri vermeden, bazı ipuçları verebilir ve gizem havası yaratarak okuyucu yazının sonuna kadar tutmaya çalışabilirsiniz.

Ara başlıklar kullanın

Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak da oldukça önemlidir. Çok uzun metinler, hem okuyucuyu korkutabiliyor hem de bir süre sonra okunması zor hale gelebiliyor. Bunun önüne geçmek için, metinlerinizdeki önemli detayları ara başlıklar haline getirebilirsiniz.

Bu hem görsel anlamda yazıyı parçalara bölerek okumayı kolaylaştıracaktır hem de önemli bilgiler daha da öne çıkarttığı için okuyucuları yazının geri kalanını okumaya yönlendirecektir.

Hikayesel bir anlatıma başvurun

Hikayeler oluşturmak, sıkıcı bir içeriği dahi okunabilir hale getirir. Metinlerinizi hazırlarken bu içeriği bir hikayeye dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Bunun yanı sıra küçük hikayelerden yola çıkarak da konunuza farklı bir bakış açısı getirebilirsiniz.

Örnekler verirken de bu tür hikayelerden yararlanmak, yazınızın daha kolay ve anlaşılır bir şekilde okunmasına olanak sağlayacaktır.

Sıradan görsellerden “UZAK” durun

Görselliğin böylesine öne çıktığı bir dönemde sıradan ve herkesin kullandığı görseller kullanmak, yazılarınızı ilginç bir hale getirmeyecektir. Bu nedenle de blog yazılarınızda konuyla ilgili sıradışı ve çok sık kullanılmayan türde görseller kullanmaya özen gösterin. Sadece kullandığınız görseller dahi okuyucuların ilgisini çekebilir.

Orijinal olun

Herşeyden önemlisi orijinal olmanız. Orijinal olmak hem kendinize has bir şeyler ortaya koymanızı sağlar hem de SEO açısından size fayda sağlar. Arama motorları orijinal içeriklere daha fazla önem vermektedir. Yazdığınız blog yazılarınızı kendiniz oluşturmanız, arama sonuçlarına etki edeceği için sizin sayfa otoritenizi de artırmanızı sağlar.

Herkesin yaptığı içeriklere odaklanmak yerine, markanız,sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili farklı bir bakış açısı yakalayarak kendinize özgü içerikler hazırlayabilirsiniz.

Konu olarak, tüketicilerin ilgi duyduğu ve diğer markaların da yoğunlaştığı konulara yönelebilirsiniz; fakat yine burada farklı bir bakış açısıyla orijinal içerikler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!