İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik

İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor.

Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların ilgisini çekmek ve onlara bir değer katabilmek için bu öğelere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu unsurların üzerinde durmadığınızda, hazırladığınız içeriklerden beklediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz.

Bu rehberimizde de iyi bir blog yazısında bulunması gereken ve sizin de dikkat etmeniz bu 6 özelliğin üzerinde duracağız.

İlgi çekici bir başlık

Bir blog yazısının okunmasını sağlayan en önemli özellik ilgi ve dikkat çekici bir başlıktır. Bunun sebebi ise, okuyucular doğrudan sizin metinleriniz veya görsellerinizle karşılaşmazlar. İlk olarak yazının başlığını görürler ve bu başlık ilgilerini çekerse, yazının içeriğine bakarlar.

Bu nedenle de başlıklarınızı hazırlarken, konuyu en iyi ve ilgi çekici şekilde yansıtacak şekilde oluşturmalısınız. Başka bir deyişle, ilk izleniminizin iyi olması gerekiyor.

Dikkat çeken bir giriş paragrafı

Başlığınızla dikkat çektikten sonra, yazınızın giriş paragrafında bu ilgiyi korumalısınız. Bu paragrafta yazının geneli hakkında bazı detayları vermeli ve okuyucunun yazının tümünde hangi bilgilere ulaşacağını onlara vermelisiniz. İlgiyi artırmak için tüm bilgileri vermeden, bazı ipuçları verebilir ve gizem havası yaratarak okuyucu yazının sonuna kadar tutmaya çalışabilirsiniz.

Ara başlıklar kullanın

Blog yazılarında ara başlıklar kullanmak da oldukça önemlidir. Çok uzun metinler, hem okuyucuyu korkutabiliyor hem de bir süre sonra okunması zor hale gelebiliyor. Bunun önüne geçmek için, metinlerinizdeki önemli detayları ara başlıklar haline getirebilirsiniz.

Bu hem görsel anlamda yazıyı parçalara bölerek okumayı kolaylaştıracaktır hem de önemli bilgiler daha da öne çıkarttığı için okuyucuları yazının geri kalanını okumaya yönlendirecektir.

Hikayesel bir anlatıma başvurun

Hikayeler oluşturmak, sıkıcı bir içeriği dahi okunabilir hale getirir. Metinlerinizi hazırlarken bu içeriği bir hikayeye dönüştürmeye çalışabilirsiniz. Bunun yanı sıra küçük hikayelerden yola çıkarak da konunuza farklı bir bakış açısı getirebilirsiniz.

Örnekler verirken de bu tür hikayelerden yararlanmak, yazınızın daha kolay ve anlaşılır bir şekilde okunmasına olanak sağlayacaktır.

Sıradan görsellerden “UZAK” durun

Görselliğin böylesine öne çıktığı bir dönemde sıradan ve herkesin kullandığı görseller kullanmak, yazılarınızı ilginç bir hale getirmeyecektir. Bu nedenle de blog yazılarınızda konuyla ilgili sıradışı ve çok sık kullanılmayan türde görseller kullanmaya özen gösterin. Sadece kullandığınız görseller dahi okuyucuların ilgisini çekebilir.

Orijinal olun

Herşeyden önemlisi orijinal olmanız. Orijinal olmak hem kendinize has bir şeyler ortaya koymanızı sağlar hem de SEO açısından size fayda sağlar. Arama motorları orijinal içeriklere daha fazla önem vermektedir. Yazdığınız blog yazılarınızı kendiniz oluşturmanız, arama sonuçlarına etki edeceği için sizin sayfa otoritenizi de artırmanızı sağlar.

Herkesin yaptığı içeriklere odaklanmak yerine, markanız,sektörünüz ya da ürünlerinizle ilgili farklı bir bakış açısı yakalayarak kendinize özgü içerikler hazırlayabilirsiniz.

Konu olarak, tüketicilerin ilgi duyduğu ve diğer markaların da yoğunlaştığı konulara yönelebilirsiniz; fakat yine burada farklı bir bakış açısıyla orijinal içerikler oluşturmaya özen göstermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin