E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

14 Nisan 2020
Sinan Oypan

İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan e-ticaret sektöründe başarılı olmaları için gereklidir. Marka itibarının zarar görmesi, uzun vadede şirketin sorunlarla yüzleşmesine ve müşteri kaybetmesine neden olur. Peki, itibar yönetimi nasıl yapılmalı?

Markalar için itibar yönetimi ipuçları

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapın

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız, itibarınızı artırmanıza yardımıcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor. Tabii ki marka bilinirliğini artırırken, tüketicileri rahatsız etmemek ve onları reklamlara boğmamanız gerekiyor. İtibaren iyi olduğu gibi kötü bir şekilde de yükselebilir. Tüketicilere sürekli aynı reklamları göstermek, hedefleme yapmadan rastgele tanıtım çalışmaları yapmak ve kullanıcılara bir değer sunmamak, içeriklerinizi gören kullanıcılara bıkkınlık verebilir.

Bu sebeple de tüketicilere değer verecek kampanya ve içerik üretimleri yaparak, markanızla ilgili olacak kitlelere yönelik çalışmalar yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

İtibar yönetimi çalışmalarınızda içerik pazarlamasına da yatırım yapmanızda fayda var. Bunun birkaç farklı nedeni var. Öncelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, farklı kullanıcılara ulaşmak ve internet üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bir diğer neden ise içerik ürettiğinizde, tüketicilere değerli bir içerik sunmuş olursunuz. Tüketicilere değer katacak içerikler ürettiğinizde, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilir, ürünlerinizle ilgili kullanıcılara bilgiler sunabilir ve onların kullanıcı deneyimlerini artırabilirsiniz. Bu çalışmalar sayesinde de markanıza olan güveni artırarak, tüketicilere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

İtibarınızı iyileştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmet kalitenizi artırmanızdır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasıda daha kaliteli bir destek sunmanız, marka imajınızı olumlu bir şekilde etkileyeceği gibi markanıza olan güveni de artıracaktır. İtibar yönetimi çalışmalarında müşteri hizmetlerinizi iyileştirmeniz, sadık müşteri kitleleri edinmenizi sağlayacağı için tüketiciler arasında da markanızla ilgili yapılan olumlu yorumların sayısını da artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak, site üzerinde rahat bir şekilde gezinerek, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, onları web siteniz üzerinde de daha fazla tutacaktır.

Web site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak aynı zamanda arama motorları üzerinde de web sitenizin değerini artıracaktır. Site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve geri dönüşüm sağlanması, arama motorlarına da sitenizin güvenili olduğunu belirtir. Bu durumda da arama sonuçlarınızda sitenizi daha üst sıralarda gösterir. Marka itibarınız için bu da oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Müşteri memnuniyetini artırın

Hizmet kaliteinizi artırarak müşteri memnuniyetinizi artırmanız da itibar yönetimi için gereklidir. Müşterilerinizin memnun olması, markanızın müşterilerine verdiği değeri de gözler öne serer. Bu da itibarınıza ve marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır.

İlgili rehber: 5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sosyal monitoring ile hakkınızda konuşulanları takip edin

Sosyal mecralarda hakkınızda konuşulanları da takip ederek, kullanıcıları sizinle ilgili yaptıkları yorumları görebilirsiniz. Bu sayede aldığı hizmetten mutlu olan tüketicileri görebileceğiniz gibi herhangi bir sorundan dolayı mutsuz olan tüketicileri de görebilirsiniz. Olumsuz bir durumla karşılaşan ve sorun yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışabilirsiniz.

Sosyal monitoring çalışmaları, tüketici yorumlarını analiz etmek ve sosyal ağlarda markanızın imajının nasıl olduğunu görmeniz için de oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Müşteri ilişkilerinizi kişiselleştirin

CRM sistemleri ile müşterileriniz hakkında bilgi toplayarak, müşteri destek hizmetlerinizde bu bilgileri kullanabilir destek hizmetlerinizi kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetlerinizi kişiselleştirmeniz, müşteri bilgileri doğrultusunda onlara daha ilgili hizmet vermeniz ve ilişki kurma sırasında daha sıcak bir yaklaşımda bulunmanız da müşteri hizmet kalitenizi artırarak, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Çalışanlarınızın memnuniyetini arıtın

İtibar yönetimi sadece müşterilerinize karşı bir sorunluluğunuz değildir. Çalışanlarınıza karşı da böyle bir sorumluluğunuz vardır. Çalışanlarınız aynı zamanda firmanızın da birer temsilcisidir. Mutsuz çalışanlar, kendi özel hayatlarında firmanızdan çok da olumlu şekilde bahsetmeyebilirler. Bunun yanı sıra mutsuz çalışanlar, firmanızın başarısı için de etkili bir şekilde çalışmayacaklardır. Bu da yapılan işlerin kalitesini düşüreceği için, işin müşteriye yansıyan tarafında olumsuzluklar oluşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de çalışanlarınıza da imkanlar sağlamalı, onlara verimli çalışma alanları sağlayarak, onların mutluluğunu da sağlamalısınız.

Marka elçileriniz olsun

Marka itibarını artırmanın bir diğer yolu ise marka elçilerinizin olmasıdır. Marka elçileri, bir sponsorluk anlaşmasından ziyade, markanıza inan ve markanızın hizmetlerinden etkilenen kişilerdir. Bu kişiler markanızın ürünlerini profesyonel iş ya da özel hayatlarında devamlı olarak kullanmaktadır ve bunu takipçileriyle de gönül rahatlığı ile paylaşmaktadırlar. Bu da markanızın imajını güçlendirir. Bu tür marka elçilerinizin olması itibar yönetimi sürecinde de size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya etkileşimlerinizi artırın

İtibar yönetimi sürecinde sosyal ağlardaki etkileşimleriniz de önemlidir. Takipçilerinizle olan iletişiminiz, onlara verdiğiniz yorum ve cevaplar, mesaj yanıtlamalarınız ve yanıtlama süreleriniz, paylaşımlarınızın aldığı etkileşimler de markanıza olan bakış açısını değiştirmektedir. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi de yüksek tutmanız, marka itibarınız için olumlu etkiler yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
Gökçe Beyazaslan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan