E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan e-ticaret sektöründe başarılı olmaları için gereklidir. Marka itibarının zarar görmesi, uzun vadede şirketin sorunlarla yüzleşmesine ve müşteri kaybetmesine neden olur. Peki, itibar yönetimi nasıl yapılmalı?

Markalar için itibar yönetimi ipuçları

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapın

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız, itibarınızı artırmanıza yardımıcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor. Tabii ki marka bilinirliğini artırırken, tüketicileri rahatsız etmemek ve onları reklamlara boğmamanız gerekiyor. İtibaren iyi olduğu gibi kötü bir şekilde de yükselebilir. Tüketicilere sürekli aynı reklamları göstermek, hedefleme yapmadan rastgele tanıtım çalışmaları yapmak ve kullanıcılara bir değer sunmamak, içeriklerinizi gören kullanıcılara bıkkınlık verebilir.

Bu sebeple de tüketicilere değer verecek kampanya ve içerik üretimleri yaparak, markanızla ilgili olacak kitlelere yönelik çalışmalar yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

İtibar yönetimi çalışmalarınızda içerik pazarlamasına da yatırım yapmanızda fayda var. Bunun birkaç farklı nedeni var. Öncelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, farklı kullanıcılara ulaşmak ve internet üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bir diğer neden ise içerik ürettiğinizde, tüketicilere değerli bir içerik sunmuş olursunuz. Tüketicilere değer katacak içerikler ürettiğinizde, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilir, ürünlerinizle ilgili kullanıcılara bilgiler sunabilir ve onların kullanıcı deneyimlerini artırabilirsiniz. Bu çalışmalar sayesinde de markanıza olan güveni artırarak, tüketicilere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

İtibarınızı iyileştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmet kalitenizi artırmanızdır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasıda daha kaliteli bir destek sunmanız, marka imajınızı olumlu bir şekilde etkileyeceği gibi markanıza olan güveni de artıracaktır. İtibar yönetimi çalışmalarında müşteri hizmetlerinizi iyileştirmeniz, sadık müşteri kitleleri edinmenizi sağlayacağı için tüketiciler arasında da markanızla ilgili yapılan olumlu yorumların sayısını da artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak, site üzerinde rahat bir şekilde gezinerek, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, onları web siteniz üzerinde de daha fazla tutacaktır.

Web site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak aynı zamanda arama motorları üzerinde de web sitenizin değerini artıracaktır. Site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve geri dönüşüm sağlanması, arama motorlarına da sitenizin güvenili olduğunu belirtir. Bu durumda da arama sonuçlarınızda sitenizi daha üst sıralarda gösterir. Marka itibarınız için bu da oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Müşteri memnuniyetini artırın

Hizmet kaliteinizi artırarak müşteri memnuniyetinizi artırmanız da itibar yönetimi için gereklidir. Müşterilerinizin memnun olması, markanızın müşterilerine verdiği değeri de gözler öne serer. Bu da itibarınıza ve marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır.

İlgili rehber: 5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sosyal monitoring ile hakkınızda konuşulanları takip edin

Sosyal mecralarda hakkınızda konuşulanları da takip ederek, kullanıcıları sizinle ilgili yaptıkları yorumları görebilirsiniz. Bu sayede aldığı hizmetten mutlu olan tüketicileri görebileceğiniz gibi herhangi bir sorundan dolayı mutsuz olan tüketicileri de görebilirsiniz. Olumsuz bir durumla karşılaşan ve sorun yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışabilirsiniz.

Sosyal monitoring çalışmaları, tüketici yorumlarını analiz etmek ve sosyal ağlarda markanızın imajının nasıl olduğunu görmeniz için de oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Müşteri ilişkilerinizi kişiselleştirin

CRM sistemleri ile müşterileriniz hakkında bilgi toplayarak, müşteri destek hizmetlerinizde bu bilgileri kullanabilir destek hizmetlerinizi kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetlerinizi kişiselleştirmeniz, müşteri bilgileri doğrultusunda onlara daha ilgili hizmet vermeniz ve ilişki kurma sırasında daha sıcak bir yaklaşımda bulunmanız da müşteri hizmet kalitenizi artırarak, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Çalışanlarınızın memnuniyetini arıtın

İtibar yönetimi sadece müşterilerinize karşı bir sorunluluğunuz değildir. Çalışanlarınıza karşı da böyle bir sorumluluğunuz vardır. Çalışanlarınız aynı zamanda firmanızın da birer temsilcisidir. Mutsuz çalışanlar, kendi özel hayatlarında firmanızdan çok da olumlu şekilde bahsetmeyebilirler. Bunun yanı sıra mutsuz çalışanlar, firmanızın başarısı için de etkili bir şekilde çalışmayacaklardır. Bu da yapılan işlerin kalitesini düşüreceği için, işin müşteriye yansıyan tarafında olumsuzluklar oluşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de çalışanlarınıza da imkanlar sağlamalı, onlara verimli çalışma alanları sağlayarak, onların mutluluğunu da sağlamalısınız.

Marka elçileriniz olsun

Marka itibarını artırmanın bir diğer yolu ise marka elçilerinizin olmasıdır. Marka elçileri, bir sponsorluk anlaşmasından ziyade, markanıza inan ve markanızın hizmetlerinden etkilenen kişilerdir. Bu kişiler markanızın ürünlerini profesyonel iş ya da özel hayatlarında devamlı olarak kullanmaktadır ve bunu takipçileriyle de gönül rahatlığı ile paylaşmaktadırlar. Bu da markanızın imajını güçlendirir. Bu tür marka elçilerinizin olması itibar yönetimi sürecinde de size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya etkileşimlerinizi artırın

İtibar yönetimi sürecinde sosyal ağlardaki etkileşimleriniz de önemlidir. Takipçilerinizle olan iletişiminiz, onlara verdiğiniz yorum ve cevaplar, mesaj yanıtlamalarınız ve yanıtlama süreleriniz, paylaşımlarınızın aldığı etkileşimler de markanıza olan bakış açısını değiştirmektedir. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi de yüksek tutmanız, marka itibarınız için olumlu etkiler yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin