E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan e-ticaret sektöründe başarılı olmaları için gereklidir. Marka itibarının zarar görmesi, uzun vadede şirketin sorunlarla yüzleşmesine ve müşteri kaybetmesine neden olur. Peki, itibar yönetimi nasıl yapılmalı?

Markalar için itibar yönetimi ipuçları

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapın

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız, itibarınızı artırmanıza yardımıcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor. Tabii ki marka bilinirliğini artırırken, tüketicileri rahatsız etmemek ve onları reklamlara boğmamanız gerekiyor. İtibaren iyi olduğu gibi kötü bir şekilde de yükselebilir. Tüketicilere sürekli aynı reklamları göstermek, hedefleme yapmadan rastgele tanıtım çalışmaları yapmak ve kullanıcılara bir değer sunmamak, içeriklerinizi gören kullanıcılara bıkkınlık verebilir.

Bu sebeple de tüketicilere değer verecek kampanya ve içerik üretimleri yaparak, markanızla ilgili olacak kitlelere yönelik çalışmalar yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

İtibar yönetimi çalışmalarınızda içerik pazarlamasına da yatırım yapmanızda fayda var. Bunun birkaç farklı nedeni var. Öncelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, farklı kullanıcılara ulaşmak ve internet üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bir diğer neden ise içerik ürettiğinizde, tüketicilere değerli bir içerik sunmuş olursunuz. Tüketicilere değer katacak içerikler ürettiğinizde, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilir, ürünlerinizle ilgili kullanıcılara bilgiler sunabilir ve onların kullanıcı deneyimlerini artırabilirsiniz. Bu çalışmalar sayesinde de markanıza olan güveni artırarak, tüketicilere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

İtibarınızı iyileştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmet kalitenizi artırmanızdır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasıda daha kaliteli bir destek sunmanız, marka imajınızı olumlu bir şekilde etkileyeceği gibi markanıza olan güveni de artıracaktır. İtibar yönetimi çalışmalarında müşteri hizmetlerinizi iyileştirmeniz, sadık müşteri kitleleri edinmenizi sağlayacağı için tüketiciler arasında da markanızla ilgili yapılan olumlu yorumların sayısını da artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak, site üzerinde rahat bir şekilde gezinerek, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, onları web siteniz üzerinde de daha fazla tutacaktır.

Web site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak aynı zamanda arama motorları üzerinde de web sitenizin değerini artıracaktır. Site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve geri dönüşüm sağlanması, arama motorlarına da sitenizin güvenili olduğunu belirtir. Bu durumda da arama sonuçlarınızda sitenizi daha üst sıralarda gösterir. Marka itibarınız için bu da oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Müşteri memnuniyetini artırın

Hizmet kaliteinizi artırarak müşteri memnuniyetinizi artırmanız da itibar yönetimi için gereklidir. Müşterilerinizin memnun olması, markanızın müşterilerine verdiği değeri de gözler öne serer. Bu da itibarınıza ve marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır.

İlgili rehber: 5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sosyal monitoring ile hakkınızda konuşulanları takip edin

Sosyal mecralarda hakkınızda konuşulanları da takip ederek, kullanıcıları sizinle ilgili yaptıkları yorumları görebilirsiniz. Bu sayede aldığı hizmetten mutlu olan tüketicileri görebileceğiniz gibi herhangi bir sorundan dolayı mutsuz olan tüketicileri de görebilirsiniz. Olumsuz bir durumla karşılaşan ve sorun yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışabilirsiniz.

Sosyal monitoring çalışmaları, tüketici yorumlarını analiz etmek ve sosyal ağlarda markanızın imajının nasıl olduğunu görmeniz için de oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Müşteri ilişkilerinizi kişiselleştirin

CRM sistemleri ile müşterileriniz hakkında bilgi toplayarak, müşteri destek hizmetlerinizde bu bilgileri kullanabilir destek hizmetlerinizi kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetlerinizi kişiselleştirmeniz, müşteri bilgileri doğrultusunda onlara daha ilgili hizmet vermeniz ve ilişki kurma sırasında daha sıcak bir yaklaşımda bulunmanız da müşteri hizmet kalitenizi artırarak, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Çalışanlarınızın memnuniyetini arıtın

İtibar yönetimi sadece müşterilerinize karşı bir sorunluluğunuz değildir. Çalışanlarınıza karşı da böyle bir sorumluluğunuz vardır. Çalışanlarınız aynı zamanda firmanızın da birer temsilcisidir. Mutsuz çalışanlar, kendi özel hayatlarında firmanızdan çok da olumlu şekilde bahsetmeyebilirler. Bunun yanı sıra mutsuz çalışanlar, firmanızın başarısı için de etkili bir şekilde çalışmayacaklardır. Bu da yapılan işlerin kalitesini düşüreceği için, işin müşteriye yansıyan tarafında olumsuzluklar oluşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de çalışanlarınıza da imkanlar sağlamalı, onlara verimli çalışma alanları sağlayarak, onların mutluluğunu da sağlamalısınız.

Marka elçileriniz olsun

Marka itibarını artırmanın bir diğer yolu ise marka elçilerinizin olmasıdır. Marka elçileri, bir sponsorluk anlaşmasından ziyade, markanıza inan ve markanızın hizmetlerinden etkilenen kişilerdir. Bu kişiler markanızın ürünlerini profesyonel iş ya da özel hayatlarında devamlı olarak kullanmaktadır ve bunu takipçileriyle de gönül rahatlığı ile paylaşmaktadırlar. Bu da markanızın imajını güçlendirir. Bu tür marka elçilerinizin olması itibar yönetimi sürecinde de size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya etkileşimlerinizi artırın

İtibar yönetimi sürecinde sosyal ağlardaki etkileşimleriniz de önemlidir. Takipçilerinizle olan iletişiminiz, onlara verdiğiniz yorum ve cevaplar, mesaj yanıtlamalarınız ve yanıtlama süreleriniz, paylaşımlarınızın aldığı etkileşimler de markanıza olan bakış açısını değiştirmektedir. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi de yüksek tutmanız, marka itibarınız için olumlu etkiler yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan