E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan e-ticaret sektöründe başarılı olmaları için gereklidir. Marka itibarının zarar görmesi, uzun vadede şirketin sorunlarla yüzleşmesine ve müşteri kaybetmesine neden olur. Peki, itibar yönetimi nasıl yapılmalı?

Markalar için itibar yönetimi ipuçları

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapın

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız, itibarınızı artırmanıza yardımıcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor. Tabii ki marka bilinirliğini artırırken, tüketicileri rahatsız etmemek ve onları reklamlara boğmamanız gerekiyor. İtibaren iyi olduğu gibi kötü bir şekilde de yükselebilir. Tüketicilere sürekli aynı reklamları göstermek, hedefleme yapmadan rastgele tanıtım çalışmaları yapmak ve kullanıcılara bir değer sunmamak, içeriklerinizi gören kullanıcılara bıkkınlık verebilir.

Bu sebeple de tüketicilere değer verecek kampanya ve içerik üretimleri yaparak, markanızla ilgili olacak kitlelere yönelik çalışmalar yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

İtibar yönetimi çalışmalarınızda içerik pazarlamasına da yatırım yapmanızda fayda var. Bunun birkaç farklı nedeni var. Öncelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, farklı kullanıcılara ulaşmak ve internet üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bir diğer neden ise içerik ürettiğinizde, tüketicilere değerli bir içerik sunmuş olursunuz. Tüketicilere değer katacak içerikler ürettiğinizde, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilir, ürünlerinizle ilgili kullanıcılara bilgiler sunabilir ve onların kullanıcı deneyimlerini artırabilirsiniz. Bu çalışmalar sayesinde de markanıza olan güveni artırarak, tüketicilere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

İtibarınızı iyileştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmet kalitenizi artırmanızdır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasıda daha kaliteli bir destek sunmanız, marka imajınızı olumlu bir şekilde etkileyeceği gibi markanıza olan güveni de artıracaktır. İtibar yönetimi çalışmalarında müşteri hizmetlerinizi iyileştirmeniz, sadık müşteri kitleleri edinmenizi sağlayacağı için tüketiciler arasında da markanızla ilgili yapılan olumlu yorumların sayısını da artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak, site üzerinde rahat bir şekilde gezinerek, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, onları web siteniz üzerinde de daha fazla tutacaktır.

Web site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak aynı zamanda arama motorları üzerinde de web sitenizin değerini artıracaktır. Site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve geri dönüşüm sağlanması, arama motorlarına da sitenizin güvenili olduğunu belirtir. Bu durumda da arama sonuçlarınızda sitenizi daha üst sıralarda gösterir. Marka itibarınız için bu da oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Müşteri memnuniyetini artırın

Hizmet kaliteinizi artırarak müşteri memnuniyetinizi artırmanız da itibar yönetimi için gereklidir. Müşterilerinizin memnun olması, markanızın müşterilerine verdiği değeri de gözler öne serer. Bu da itibarınıza ve marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır.

İlgili rehber: 5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sosyal monitoring ile hakkınızda konuşulanları takip edin

Sosyal mecralarda hakkınızda konuşulanları da takip ederek, kullanıcıları sizinle ilgili yaptıkları yorumları görebilirsiniz. Bu sayede aldığı hizmetten mutlu olan tüketicileri görebileceğiniz gibi herhangi bir sorundan dolayı mutsuz olan tüketicileri de görebilirsiniz. Olumsuz bir durumla karşılaşan ve sorun yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışabilirsiniz.

Sosyal monitoring çalışmaları, tüketici yorumlarını analiz etmek ve sosyal ağlarda markanızın imajının nasıl olduğunu görmeniz için de oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Müşteri ilişkilerinizi kişiselleştirin

CRM sistemleri ile müşterileriniz hakkında bilgi toplayarak, müşteri destek hizmetlerinizde bu bilgileri kullanabilir destek hizmetlerinizi kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetlerinizi kişiselleştirmeniz, müşteri bilgileri doğrultusunda onlara daha ilgili hizmet vermeniz ve ilişki kurma sırasında daha sıcak bir yaklaşımda bulunmanız da müşteri hizmet kalitenizi artırarak, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Çalışanlarınızın memnuniyetini arıtın

İtibar yönetimi sadece müşterilerinize karşı bir sorunluluğunuz değildir. Çalışanlarınıza karşı da böyle bir sorumluluğunuz vardır. Çalışanlarınız aynı zamanda firmanızın da birer temsilcisidir. Mutsuz çalışanlar, kendi özel hayatlarında firmanızdan çok da olumlu şekilde bahsetmeyebilirler. Bunun yanı sıra mutsuz çalışanlar, firmanızın başarısı için de etkili bir şekilde çalışmayacaklardır. Bu da yapılan işlerin kalitesini düşüreceği için, işin müşteriye yansıyan tarafında olumsuzluklar oluşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de çalışanlarınıza da imkanlar sağlamalı, onlara verimli çalışma alanları sağlayarak, onların mutluluğunu da sağlamalısınız.

Marka elçileriniz olsun

Marka itibarını artırmanın bir diğer yolu ise marka elçilerinizin olmasıdır. Marka elçileri, bir sponsorluk anlaşmasından ziyade, markanıza inan ve markanızın hizmetlerinden etkilenen kişilerdir. Bu kişiler markanızın ürünlerini profesyonel iş ya da özel hayatlarında devamlı olarak kullanmaktadır ve bunu takipçileriyle de gönül rahatlığı ile paylaşmaktadırlar. Bu da markanızın imajını güçlendirir. Bu tür marka elçilerinizin olması itibar yönetimi sürecinde de size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya etkileşimlerinizi artırın

İtibar yönetimi sürecinde sosyal ağlardaki etkileşimleriniz de önemlidir. Takipçilerinizle olan iletişiminiz, onlara verdiğiniz yorum ve cevaplar, mesaj yanıtlamalarınız ve yanıtlama süreleriniz, paylaşımlarınızın aldığı etkileşimler de markanıza olan bakış açısını değiştirmektedir. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi de yüksek tutmanız, marka itibarınız için olumlu etkiler yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın