E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

14 Nisan 2020
Sinan Oypan

İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan e-ticaret sektöründe başarılı olmaları için gereklidir. Marka itibarının zarar görmesi, uzun vadede şirketin sorunlarla yüzleşmesine ve müşteri kaybetmesine neden olur. Peki, itibar yönetimi nasıl yapılmalı?

Markalar için itibar yönetimi ipuçları

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapın

Marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapmanız, itibarınızı artırmanıza yardımıcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor. Tabii ki marka bilinirliğini artırırken, tüketicileri rahatsız etmemek ve onları reklamlara boğmamanız gerekiyor. İtibaren iyi olduğu gibi kötü bir şekilde de yükselebilir. Tüketicilere sürekli aynı reklamları göstermek, hedefleme yapmadan rastgele tanıtım çalışmaları yapmak ve kullanıcılara bir değer sunmamak, içeriklerinizi gören kullanıcılara bıkkınlık verebilir.

Bu sebeple de tüketicilere değer verecek kampanya ve içerik üretimleri yaparak, markanızla ilgili olacak kitlelere yönelik çalışmalar yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

İtibar yönetimi çalışmalarınızda içerik pazarlamasına da yatırım yapmanızda fayda var. Bunun birkaç farklı nedeni var. Öncelikle internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, farklı kullanıcılara ulaşmak ve internet üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretimine önem vermeniz gerekir.

İlgili rehber: İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri

Bir diğer neden ise içerik ürettiğinizde, tüketicilere değerli bir içerik sunmuş olursunuz. Tüketicilere değer katacak içerikler ürettiğinizde, müşteri hizmet kalitenizi de artırabilir, ürünlerinizle ilgili kullanıcılara bilgiler sunabilir ve onların kullanıcı deneyimlerini artırabilirsiniz. Bu çalışmalar sayesinde de markanıza olan güveni artırarak, tüketicilere sizi takip etmeleri için bir sebep vermiş olursunuz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Müşteri hizmet kalitenizi artırın

İtibarınızı iyileştirmek için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de müşteri hizmet kalitenizi artırmanızdır. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrasıda daha kaliteli bir destek sunmanız, marka imajınızı olumlu bir şekilde etkileyeceği gibi markanıza olan güveni de artıracaktır. İtibar yönetimi çalışmalarında müşteri hizmetlerinizi iyileştirmeniz, sadık müşteri kitleleri edinmenizi sağlayacağı için tüketiciler arasında da markanızla ilgili yapılan olumlu yorumların sayısını da artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerini geliştirebilmeleri için ipuçları

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve web siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de marka imajınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır. Kullanıcıların e-ticaret sitenizde daha rahat bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamak, site üzerinde rahat bir şekilde gezinerek, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak, onları web siteniz üzerinde de daha fazla tutacaktır.

Web site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak aynı zamanda arama motorları üzerinde de web sitenizin değerini artıracaktır. Site üzerinde daha fazla vakit geçirilmesi ve geri dönüşüm sağlanması, arama motorlarına da sitenizin güvenili olduğunu belirtir. Bu durumda da arama sonuçlarınızda sitenizi daha üst sıralarda gösterir. Marka itibarınız için bu da oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?

Müşteri memnuniyetini artırın

Hizmet kaliteinizi artırarak müşteri memnuniyetinizi artırmanız da itibar yönetimi için gereklidir. Müşterilerinizin memnun olması, markanızın müşterilerine verdiği değeri de gözler öne serer. Bu da itibarınıza ve marka imajınıza olumlu bir şekilde yansır.

İlgili rehber: 5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Sosyal monitoring ile hakkınızda konuşulanları takip edin

Sosyal mecralarda hakkınızda konuşulanları da takip ederek, kullanıcıları sizinle ilgili yaptıkları yorumları görebilirsiniz. Bu sayede aldığı hizmetten mutlu olan tüketicileri görebileceğiniz gibi herhangi bir sorundan dolayı mutsuz olan tüketicileri de görebilirsiniz. Olumsuz bir durumla karşılaşan ve sorun yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözmek için çalışabilirsiniz.

Sosyal monitoring çalışmaları, tüketici yorumlarını analiz etmek ve sosyal ağlarda markanızın imajının nasıl olduğunu görmeniz için de oldukça önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya monitoring ile e-ticaretin James Bond’u nasıl olabilirsiniz?

Müşteri ilişkilerinizi kişiselleştirin

CRM sistemleri ile müşterileriniz hakkında bilgi toplayarak, müşteri destek hizmetlerinizde bu bilgileri kullanabilir destek hizmetlerinizi kişiselleştirebilirsiniz. Hizmetlerinizi kişiselleştirmeniz, müşteri bilgileri doğrultusunda onlara daha ilgili hizmet vermeniz ve ilişki kurma sırasında daha sıcak bir yaklaşımda bulunmanız da müşteri hizmet kalitenizi artırarak, müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır.

Çalışanlarınızın memnuniyetini arıtın

İtibar yönetimi sadece müşterilerinize karşı bir sorunluluğunuz değildir. Çalışanlarınıza karşı da böyle bir sorumluluğunuz vardır. Çalışanlarınız aynı zamanda firmanızın da birer temsilcisidir. Mutsuz çalışanlar, kendi özel hayatlarında firmanızdan çok da olumlu şekilde bahsetmeyebilirler. Bunun yanı sıra mutsuz çalışanlar, firmanızın başarısı için de etkili bir şekilde çalışmayacaklardır. Bu da yapılan işlerin kalitesini düşüreceği için, işin müşteriye yansıyan tarafında olumsuzluklar oluşmaya başlayacaktır. Bu sebeple de çalışanlarınıza da imkanlar sağlamalı, onlara verimli çalışma alanları sağlayarak, onların mutluluğunu da sağlamalısınız.

Marka elçileriniz olsun

Marka itibarını artırmanın bir diğer yolu ise marka elçilerinizin olmasıdır. Marka elçileri, bir sponsorluk anlaşmasından ziyade, markanıza inan ve markanızın hizmetlerinden etkilenen kişilerdir. Bu kişiler markanızın ürünlerini profesyonel iş ya da özel hayatlarında devamlı olarak kullanmaktadır ve bunu takipçileriyle de gönül rahatlığı ile paylaşmaktadırlar. Bu da markanızın imajını güçlendirir. Bu tür marka elçilerinizin olması itibar yönetimi sürecinde de size yardımcı olacaktır.

Sosyal medya etkileşimlerinizi artırın

İtibar yönetimi sürecinde sosyal ağlardaki etkileşimleriniz de önemlidir. Takipçilerinizle olan iletişiminiz, onlara verdiğiniz yorum ve cevaplar, mesaj yanıtlamalarınız ve yanıtlama süreleriniz, paylaşımlarınızın aldığı etkileşimler de markanıza olan bakış açısını değiştirmektedir. Bu sebeple de sosyal ağlar üzerindeki etkileşimlerinizi de yüksek tutmanız, marka itibarınız için olumlu etkiler yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan