İşyerim internette neden yer almalı?

3 Aralık 2016
Sinan Oypan

Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen gün biraz daha büyümesi, burada yer alan firmaların sayısının artması ve kullanıcıların da artık internetten alışverişe biraz daha sıcak bakıyor oluşu, şirketlerin, işlerini internete taşımalarında etkili oluyor.

Bu rehberimizde de iş yerinizi neden özellikle internete taşımanız gerektiğini ve bir e-ticaret sitesi ile internet üzerinden satış yapmanın ne gibi faydalar sağlayabileceği üzerinde duracağız.

İşyerinizin, dükkanınızın önünden geçenlere bağlı kalmazsınız

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için, dükkanınızın önünden geçen kişilerle sınırlı kalırsınız. Yerel gazetelere, dergilere ve benzeri alanlara reklam verseniz de yine de tüketicilerin dükkanınızı bulmaları ve doğrudan size gelmeleri gerekir.

Ancak işinizi internete taşıdığınızda, nerede bulunduğunuz çok önemli değildir. İnternet üzerinden satış yapabildiğiniz için Türkiye’nin herhangi bir yerindeki tüketiciye de ulaşma şansınız olur. Ankara’da bir dükkanınız varsa, Edirne’deki bir tüketiciye de satış yapabilirsiniz. İş yerinizi internete taşımanın size sağlayacağı en büyük avantaj hitap ettiğiniz müşteri kitlesini ülkenin dört bir yanına genişletmek olacak. Üretim hacminiz yeterliyse, talebi karşılayacaksanız ve tecrübeniz varsa yurtdışına da satışlar yapabilirsiniz.

Yedi gün 24 saat açık bir internette mağazanız olur

İşyerinizi internete taşıdığınızda, belli mesai saatleriyle kendinizi sınırlamamış olursunuz. E-ticaret siteniz, siz başında olmasanız da açık olacaktır. Gece saatlerinde alışveriş yapmak isteyen biri internet sitenize girerek, ürünlerinizi inceleyebilir ve beğendiği ürünleri satın alabilir. Siz de ertesi sabah siparişi görür ve ürünü paketleyerek kargoya verebilirsiniz. Böylelikle dükkanınızın mesai saatleri haricinde de tüketicilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dükkanınızın açık olmadığı saatlerde de satış yapabilmek sizin satışlarınızı ve dolayısıyla da gelirlerinizi artırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşterilere ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Bir e-ticaret sitenizin olması, daha geniş kitlelere de hitap etmenize yardımcı olacaktır. İlk maddede bahsettiğimiz gibi böylelikle sadece dükkanınızın önünden geçen kişilerin hepsi sizin müşteriniz olmaz. İnternet üzerinde yapacağınız reklam faaliyetleri ile yeni kitlelere ulaşarak markanızı duyurma şansı bulursunuz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal ağları aktif bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için sosyal ağlar üzerinde de reklamlar verebilirsiniz. İnternet üzerinden reklam verme konusunda herhangi bir bilginiz olmayabilir; fakat burada sizin için hazırladığımız sosyal medya yönetim ve reklam rehberlerimizi bulabilir ve onları okuyarak kendi reklamlarınızı oluşturmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Buradaki rehberlerimizde özellike dikkat etmeniz gereken noktaları ve püf noktalarını da detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz. Rehberlerimizi incelemek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları ile ilgili rehberler

Bunun yanı sıra Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artırarak, Google üzerinde arama yapan kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Bunun için SEO (Arama motoru optimizasyonu) çalışmaları yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alanda da tecrübeniz olmayabilir; ancak kendi işinizi geliştirmek ve temel olarak neler yapmanız gerektiğini de blog bölümümüzdeki rehberlerimizde detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Buradaki yazılardan yararlanarak siteniz için gerekli SEO çalışmalarını yapabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantıdan SEO rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Arama motoru uyumluluğu rehberleri

Aşağıdaki videoyu izleyerek SEO çalışmaları konusunda yapmanız gerekenler hakkında kısa bilgiler bulabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz.

İşinizi internete taşıdığınızda, aynı zamanda Facebook üzerinden de satış yapabilme şansı bulursunuz. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor ve bu tüketicilere ulaşma şansınız bulunuyor. E-ticaret sitenizi, Facebook ile bağladığınızda, Facebook sayfanızı ziyaret edenlere ürünlerinizi gösterebileceğiniz gibi, Facebook reklamaları ile doğrudan kullanıcıları ürünü satın alabilecekleri bir alana yönlendirmiş olursunuz.

İdeasoft hizmetlerinden yararlandığınızda sitenizi Facebook’a rahatlıkla bağlayabiliyorsunuz. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve İdeasoft Facebook Store uygulaması ile sitenizi Facebook’a bağlayabilirsiniz.

Facebook’un yanı sıra yakın zaman önce Instagram da, kendi platformu üzerinden satış yapılabileceğini duyurdu. E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Instagram üzerinden de bir hesap oluşturarak, bu özelliklerden faydalanabilirsiniz. Instagram üzerinde satış yapma hakkında bilgi almak isterseniz de “Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler" isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Yeni bir mağaza açmaya kıyasla daha az maliyetlidir

Bir e-ticaret sitesi kurmak, sıfırdan bir fiziki mağaza açmaktan daha az maliyetlidir. Bir e-ticaret altyapı yazılımı kullanarak, uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak farklı e-ticaret paketleri bulunuyor. Bu seçenekler arasında sizin bütçenize ve yapacağınız işe uygun olan paketi seçebilirsiniz.

Sıfırdan bir mağaza kurmak ise birçok anlamda size ek masraf getirecektir. İç dekorasyonun yapılması, mekan kirası, belediye vergileri, ek stopaj vergileri, dükkanın masrafları, faturalar, dükkanda çalışacak kişilerin maaşları ve sigortaları gibi birçok harcamanız olacak.

Fakat bir e-ticaret siteniz olduğunda bu masrafların büyük bir kısmından kurtulmuş olursunuz. Böylelikle, elinizdeki parayı internet reklamları için ya da ürünlerinizi geliştirmek ve müşteri hizmet kalitenizi artırmak için harcayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için uygun olan paketi seçebilirsiniz. Burada size sunduğumuz hizmetleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Eğer hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, bu süreç boyunca hizmetlerimizi doğrudan deneyebilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek de bir e-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan