İşyerim internette neden yer almalı?

3 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?

Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen gün biraz daha büyümesi, burada yer alan firmaların sayısının artması ve kullanıcıların da artık internetten alışverişe biraz daha sıcak bakıyor oluşu, şirketlerin, işlerini internete taşımalarında etkili oluyor.

Bu rehberimizde de iş yerinizi neden özellikle internete taşımanız gerektiğini ve bir e-ticaret sitesi ile internet üzerinden satış yapmanın ne gibi faydalar sağlayabileceği üzerinde duracağız.

İşyerinizin, dükkanınızın önünden geçenlere bağlı kalmazsınız

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için, dükkanınızın önünden geçen kişilerle sınırlı kalırsınız. Yerel gazetelere, dergilere ve benzeri alanlara reklam verseniz de yine de tüketicilerin dükkanınızı bulmaları ve doğrudan size gelmeleri gerekir.

Ancak işinizi internete taşıdığınızda, nerede bulunduğunuz çok önemli değildir. İnternet üzerinden satış yapabildiğiniz için Türkiye’nin herhangi bir yerindeki tüketiciye de ulaşma şansınız olur. Ankara’da bir dükkanınız varsa, Edirne’deki bir tüketiciye de satış yapabilirsiniz. İş yerinizi internete taşımanın size sağlayacağı en büyük avantaj hitap ettiğiniz müşteri kitlesini ülkenin dört bir yanına genişletmek olacak. Üretim hacminiz yeterliyse, talebi karşılayacaksanız ve tecrübeniz varsa yurtdışına da satışlar yapabilirsiniz.

Yedi gün 24 saat açık bir internette mağazanız olur

İşyerinizi internete taşıdığınızda, belli mesai saatleriyle kendinizi sınırlamamış olursunuz. E-ticaret siteniz, siz başında olmasanız da açık olacaktır. Gece saatlerinde alışveriş yapmak isteyen biri internet sitenize girerek, ürünlerinizi inceleyebilir ve beğendiği ürünleri satın alabilir. Siz de ertesi sabah siparişi görür ve ürünü paketleyerek kargoya verebilirsiniz. Böylelikle dükkanınızın mesai saatleri haricinde de tüketicilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dükkanınızın açık olmadığı saatlerde de satış yapabilmek sizin satışlarınızı ve dolayısıyla da gelirlerinizi artırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşterilere ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Bir e-ticaret sitenizin olması, daha geniş kitlelere de hitap etmenize yardımcı olacaktır. İlk maddede bahsettiğimiz gibi böylelikle sadece dükkanınızın önünden geçen kişilerin hepsi sizin müşteriniz olmaz. İnternet üzerinde yapacağınız reklam faaliyetleri ile yeni kitlelere ulaşarak markanızı duyurma şansı bulursunuz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal ağları aktif bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için sosyal ağlar üzerinde de reklamlar verebilirsiniz. İnternet üzerinden reklam verme konusunda herhangi bir bilginiz olmayabilir; fakat burada sizin için hazırladığımız sosyal medya yönetim ve reklam rehberlerimizi bulabilir ve onları okuyarak kendi reklamlarınızı oluşturmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Buradaki rehberlerimizde özellike dikkat etmeniz gereken noktaları ve püf noktalarını da detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz. Rehberlerimizi incelemek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları ile ilgili rehberler

Bunun yanı sıra Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artırarak, Google üzerinde arama yapan kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Bunun için SEO (Arama motoru optimizasyonu) çalışmaları yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alanda da tecrübeniz olmayabilir; ancak kendi işinizi geliştirmek ve temel olarak neler yapmanız gerektiğini de blog bölümümüzdeki rehberlerimizde detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Buradaki yazılardan yararlanarak siteniz için gerekli SEO çalışmalarını yapabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantıdan SEO rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Arama motoru uyumluluğu rehberleri

Aşağıdaki videoyu izleyerek SEO çalışmaları konusunda yapmanız gerekenler hakkında kısa bilgiler bulabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz.

İşinizi internete taşıdığınızda, aynı zamanda Facebook üzerinden de satış yapabilme şansı bulursunuz. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor ve bu tüketicilere ulaşma şansınız bulunuyor. E-ticaret sitenizi, Facebook ile bağladığınızda, Facebook sayfanızı ziyaret edenlere ürünlerinizi gösterebileceğiniz gibi, Facebook reklamaları ile doğrudan kullanıcıları ürünü satın alabilecekleri bir alana yönlendirmiş olursunuz.

İdeasoft hizmetlerinden yararlandığınızda sitenizi Facebook’a rahatlıkla bağlayabiliyorsunuz. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve İdeasoft Facebook Store uygulaması ile sitenizi Facebook’a bağlayabilirsiniz.

Facebook’un yanı sıra yakın zaman önce Instagram da, kendi platformu üzerinden satış yapılabileceğini duyurdu. E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Instagram üzerinden de bir hesap oluşturarak, bu özelliklerden faydalanabilirsiniz. Instagram üzerinde satış yapma hakkında bilgi almak isterseniz de “Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler" isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Yeni bir mağaza açmaya kıyasla daha az maliyetlidir

Bir e-ticaret sitesi kurmak, sıfırdan bir fiziki mağaza açmaktan daha az maliyetlidir. Bir e-ticaret altyapı yazılımı kullanarak, uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak farklı e-ticaret paketleri bulunuyor. Bu seçenekler arasında sizin bütçenize ve yapacağınız işe uygun olan paketi seçebilirsiniz.

Sıfırdan bir mağaza kurmak ise birçok anlamda size ek masraf getirecektir. İç dekorasyonun yapılması, mekan kirası, belediye vergileri, ek stopaj vergileri, dükkanın masrafları, faturalar, dükkanda çalışacak kişilerin maaşları ve sigortaları gibi birçok harcamanız olacak.

Fakat bir e-ticaret siteniz olduğunda bu masrafların büyük bir kısmından kurtulmuş olursunuz. Böylelikle, elinizdeki parayı internet reklamları için ya da ürünlerinizi geliştirmek ve müşteri hizmet kalitenizi artırmak için harcayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için uygun olan paketi seçebilirsiniz. Burada size sunduğumuz hizmetleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Eğer hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, bu süreç boyunca hizmetlerimizi doğrudan deneyebilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek de bir e-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin