İşyerim internette neden yer almalı?

3 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?

Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen gün biraz daha büyümesi, burada yer alan firmaların sayısının artması ve kullanıcıların da artık internetten alışverişe biraz daha sıcak bakıyor oluşu, şirketlerin, işlerini internete taşımalarında etkili oluyor.

Bu rehberimizde de iş yerinizi neden özellikle internete taşımanız gerektiğini ve bir e-ticaret sitesi ile internet üzerinden satış yapmanın ne gibi faydalar sağlayabileceği üzerinde duracağız.

İşyerinizin, dükkanınızın önünden geçenlere bağlı kalmazsınız

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için, dükkanınızın önünden geçen kişilerle sınırlı kalırsınız. Yerel gazetelere, dergilere ve benzeri alanlara reklam verseniz de yine de tüketicilerin dükkanınızı bulmaları ve doğrudan size gelmeleri gerekir.

Ancak işinizi internete taşıdığınızda, nerede bulunduğunuz çok önemli değildir. İnternet üzerinden satış yapabildiğiniz için Türkiye’nin herhangi bir yerindeki tüketiciye de ulaşma şansınız olur. Ankara’da bir dükkanınız varsa, Edirne’deki bir tüketiciye de satış yapabilirsiniz. İş yerinizi internete taşımanın size sağlayacağı en büyük avantaj hitap ettiğiniz müşteri kitlesini ülkenin dört bir yanına genişletmek olacak. Üretim hacminiz yeterliyse, talebi karşılayacaksanız ve tecrübeniz varsa yurtdışına da satışlar yapabilirsiniz.

Yedi gün 24 saat açık bir internette mağazanız olur

İşyerinizi internete taşıdığınızda, belli mesai saatleriyle kendinizi sınırlamamış olursunuz. E-ticaret siteniz, siz başında olmasanız da açık olacaktır. Gece saatlerinde alışveriş yapmak isteyen biri internet sitenize girerek, ürünlerinizi inceleyebilir ve beğendiği ürünleri satın alabilir. Siz de ertesi sabah siparişi görür ve ürünü paketleyerek kargoya verebilirsiniz. Böylelikle dükkanınızın mesai saatleri haricinde de tüketicilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dükkanınızın açık olmadığı saatlerde de satış yapabilmek sizin satışlarınızı ve dolayısıyla da gelirlerinizi artırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşterilere ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Bir e-ticaret sitenizin olması, daha geniş kitlelere de hitap etmenize yardımcı olacaktır. İlk maddede bahsettiğimiz gibi böylelikle sadece dükkanınızın önünden geçen kişilerin hepsi sizin müşteriniz olmaz. İnternet üzerinde yapacağınız reklam faaliyetleri ile yeni kitlelere ulaşarak markanızı duyurma şansı bulursunuz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal ağları aktif bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için sosyal ağlar üzerinde de reklamlar verebilirsiniz. İnternet üzerinden reklam verme konusunda herhangi bir bilginiz olmayabilir; fakat burada sizin için hazırladığımız sosyal medya yönetim ve reklam rehberlerimizi bulabilir ve onları okuyarak kendi reklamlarınızı oluşturmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Buradaki rehberlerimizde özellike dikkat etmeniz gereken noktaları ve püf noktalarını da detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz. Rehberlerimizi incelemek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları ile ilgili rehberler

Bunun yanı sıra Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artırarak, Google üzerinde arama yapan kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Bunun için SEO (Arama motoru optimizasyonu) çalışmaları yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alanda da tecrübeniz olmayabilir; ancak kendi işinizi geliştirmek ve temel olarak neler yapmanız gerektiğini de blog bölümümüzdeki rehberlerimizde detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Buradaki yazılardan yararlanarak siteniz için gerekli SEO çalışmalarını yapabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantıdan SEO rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Arama motoru uyumluluğu rehberleri

Aşağıdaki videoyu izleyerek SEO çalışmaları konusunda yapmanız gerekenler hakkında kısa bilgiler bulabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz.

İşinizi internete taşıdığınızda, aynı zamanda Facebook üzerinden de satış yapabilme şansı bulursunuz. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor ve bu tüketicilere ulaşma şansınız bulunuyor. E-ticaret sitenizi, Facebook ile bağladığınızda, Facebook sayfanızı ziyaret edenlere ürünlerinizi gösterebileceğiniz gibi, Facebook reklamaları ile doğrudan kullanıcıları ürünü satın alabilecekleri bir alana yönlendirmiş olursunuz.

İdeasoft hizmetlerinden yararlandığınızda sitenizi Facebook’a rahatlıkla bağlayabiliyorsunuz. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve İdeasoft Facebook Store uygulaması ile sitenizi Facebook’a bağlayabilirsiniz.

Facebook’un yanı sıra yakın zaman önce Instagram da, kendi platformu üzerinden satış yapılabileceğini duyurdu. E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Instagram üzerinden de bir hesap oluşturarak, bu özelliklerden faydalanabilirsiniz. Instagram üzerinde satış yapma hakkında bilgi almak isterseniz de “Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler" isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Yeni bir mağaza açmaya kıyasla daha az maliyetlidir

Bir e-ticaret sitesi kurmak, sıfırdan bir fiziki mağaza açmaktan daha az maliyetlidir. Bir e-ticaret altyapı yazılımı kullanarak, uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak farklı e-ticaret paketleri bulunuyor. Bu seçenekler arasında sizin bütçenize ve yapacağınız işe uygun olan paketi seçebilirsiniz.

Sıfırdan bir mağaza kurmak ise birçok anlamda size ek masraf getirecektir. İç dekorasyonun yapılması, mekan kirası, belediye vergileri, ek stopaj vergileri, dükkanın masrafları, faturalar, dükkanda çalışacak kişilerin maaşları ve sigortaları gibi birçok harcamanız olacak.

Fakat bir e-ticaret siteniz olduğunda bu masrafların büyük bir kısmından kurtulmuş olursunuz. Böylelikle, elinizdeki parayı internet reklamları için ya da ürünlerinizi geliştirmek ve müşteri hizmet kalitenizi artırmak için harcayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için uygun olan paketi seçebilirsiniz. Burada size sunduğumuz hizmetleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Eğer hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, bu süreç boyunca hizmetlerimizi doğrudan deneyebilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek de bir e-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin