İşyerim internette neden yer almalı?

3 Aralık 2016
Sinan Oypan

Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen gün biraz daha büyümesi, burada yer alan firmaların sayısının artması ve kullanıcıların da artık internetten alışverişe biraz daha sıcak bakıyor oluşu, şirketlerin, işlerini internete taşımalarında etkili oluyor.

Bu rehberimizde de iş yerinizi neden özellikle internete taşımanız gerektiğini ve bir e-ticaret sitesi ile internet üzerinden satış yapmanın ne gibi faydalar sağlayabileceği üzerinde duracağız.

İşyerinizin, dükkanınızın önünden geçenlere bağlı kalmazsınız

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için, dükkanınızın önünden geçen kişilerle sınırlı kalırsınız. Yerel gazetelere, dergilere ve benzeri alanlara reklam verseniz de yine de tüketicilerin dükkanınızı bulmaları ve doğrudan size gelmeleri gerekir.

Ancak işinizi internete taşıdığınızda, nerede bulunduğunuz çok önemli değildir. İnternet üzerinden satış yapabildiğiniz için Türkiye’nin herhangi bir yerindeki tüketiciye de ulaşma şansınız olur. Ankara’da bir dükkanınız varsa, Edirne’deki bir tüketiciye de satış yapabilirsiniz. İş yerinizi internete taşımanın size sağlayacağı en büyük avantaj hitap ettiğiniz müşteri kitlesini ülkenin dört bir yanına genişletmek olacak. Üretim hacminiz yeterliyse, talebi karşılayacaksanız ve tecrübeniz varsa yurtdışına da satışlar yapabilirsiniz.

Yedi gün 24 saat açık bir internette mağazanız olur

İşyerinizi internete taşıdığınızda, belli mesai saatleriyle kendinizi sınırlamamış olursunuz. E-ticaret siteniz, siz başında olmasanız da açık olacaktır. Gece saatlerinde alışveriş yapmak isteyen biri internet sitenize girerek, ürünlerinizi inceleyebilir ve beğendiği ürünleri satın alabilir. Siz de ertesi sabah siparişi görür ve ürünü paketleyerek kargoya verebilirsiniz. Böylelikle dükkanınızın mesai saatleri haricinde de tüketicilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dükkanınızın açık olmadığı saatlerde de satış yapabilmek sizin satışlarınızı ve dolayısıyla da gelirlerinizi artırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşterilere ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Bir e-ticaret sitenizin olması, daha geniş kitlelere de hitap etmenize yardımcı olacaktır. İlk maddede bahsettiğimiz gibi böylelikle sadece dükkanınızın önünden geçen kişilerin hepsi sizin müşteriniz olmaz. İnternet üzerinde yapacağınız reklam faaliyetleri ile yeni kitlelere ulaşarak markanızı duyurma şansı bulursunuz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal ağları aktif bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için sosyal ağlar üzerinde de reklamlar verebilirsiniz. İnternet üzerinden reklam verme konusunda herhangi bir bilginiz olmayabilir; fakat burada sizin için hazırladığımız sosyal medya yönetim ve reklam rehberlerimizi bulabilir ve onları okuyarak kendi reklamlarınızı oluşturmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Buradaki rehberlerimizde özellike dikkat etmeniz gereken noktaları ve püf noktalarını da detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz. Rehberlerimizi incelemek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları ile ilgili rehberler

Bunun yanı sıra Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artırarak, Google üzerinde arama yapan kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Bunun için SEO (Arama motoru optimizasyonu) çalışmaları yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alanda da tecrübeniz olmayabilir; ancak kendi işinizi geliştirmek ve temel olarak neler yapmanız gerektiğini de blog bölümümüzdeki rehberlerimizde detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Buradaki yazılardan yararlanarak siteniz için gerekli SEO çalışmalarını yapabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantıdan SEO rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Arama motoru uyumluluğu rehberleri

Aşağıdaki videoyu izleyerek SEO çalışmaları konusunda yapmanız gerekenler hakkında kısa bilgiler bulabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz.

İşinizi internete taşıdığınızda, aynı zamanda Facebook üzerinden de satış yapabilme şansı bulursunuz. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor ve bu tüketicilere ulaşma şansınız bulunuyor. E-ticaret sitenizi, Facebook ile bağladığınızda, Facebook sayfanızı ziyaret edenlere ürünlerinizi gösterebileceğiniz gibi, Facebook reklamaları ile doğrudan kullanıcıları ürünü satın alabilecekleri bir alana yönlendirmiş olursunuz.

İdeasoft hizmetlerinden yararlandığınızda sitenizi Facebook’a rahatlıkla bağlayabiliyorsunuz. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve İdeasoft Facebook Store uygulaması ile sitenizi Facebook’a bağlayabilirsiniz.

Facebook’un yanı sıra yakın zaman önce Instagram da, kendi platformu üzerinden satış yapılabileceğini duyurdu. E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Instagram üzerinden de bir hesap oluşturarak, bu özelliklerden faydalanabilirsiniz. Instagram üzerinde satış yapma hakkında bilgi almak isterseniz de “Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler" isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Yeni bir mağaza açmaya kıyasla daha az maliyetlidir

Bir e-ticaret sitesi kurmak, sıfırdan bir fiziki mağaza açmaktan daha az maliyetlidir. Bir e-ticaret altyapı yazılımı kullanarak, uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak farklı e-ticaret paketleri bulunuyor. Bu seçenekler arasında sizin bütçenize ve yapacağınız işe uygun olan paketi seçebilirsiniz.

Sıfırdan bir mağaza kurmak ise birçok anlamda size ek masraf getirecektir. İç dekorasyonun yapılması, mekan kirası, belediye vergileri, ek stopaj vergileri, dükkanın masrafları, faturalar, dükkanda çalışacak kişilerin maaşları ve sigortaları gibi birçok harcamanız olacak.

Fakat bir e-ticaret siteniz olduğunda bu masrafların büyük bir kısmından kurtulmuş olursunuz. Böylelikle, elinizdeki parayı internet reklamları için ya da ürünlerinizi geliştirmek ve müşteri hizmet kalitenizi artırmak için harcayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için uygun olan paketi seçebilirsiniz. Burada size sunduğumuz hizmetleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Eğer hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, bu süreç boyunca hizmetlerimizi doğrudan deneyebilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek de bir e-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan