fbpx

İşyerim internette neden yer almalı?

3 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?

Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen gün biraz daha büyümesi, burada yer alan firmaların sayısının artması ve kullanıcıların da artık internetten alışverişe biraz daha sıcak bakıyor oluşu, şirketlerin, işlerini internete taşımalarında etkili oluyor.

Bu rehberimizde de iş yerinizi neden özellikle internete taşımanız gerektiğini ve bir e-ticaret sitesi ile internet üzerinden satış yapmanın ne gibi faydalar sağlayabileceği üzerinde duracağız.

İşyerinizin, dükkanınızın önünden geçenlere bağlı kalmazsınız

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için, dükkanınızın önünden geçen kişilerle sınırlı kalırsınız. Yerel gazetelere, dergilere ve benzeri alanlara reklam verseniz de yine de tüketicilerin dükkanınızı bulmaları ve doğrudan size gelmeleri gerekir.

Ancak işinizi internete taşıdığınızda, nerede bulunduğunuz çok önemli değildir. İnternet üzerinden satış yapabildiğiniz için Türkiye’nin herhangi bir yerindeki tüketiciye de ulaşma şansınız olur. Ankara’da bir dükkanınız varsa, Edirne’deki bir tüketiciye de satış yapabilirsiniz. İş yerinizi internete taşımanın size sağlayacağı en büyük avantaj hitap ettiğiniz müşteri kitlesini ülkenin dört bir yanına genişletmek olacak. Üretim hacminiz yeterliyse, talebi karşılayacaksanız ve tecrübeniz varsa yurtdışına da satışlar yapabilirsiniz.

Yedi gün 24 saat açık bir internette mağazanız olur

İşyerinizi internete taşıdığınızda, belli mesai saatleriyle kendinizi sınırlamamış olursunuz. E-ticaret siteniz, siz başında olmasanız da açık olacaktır. Gece saatlerinde alışveriş yapmak isteyen biri internet sitenize girerek, ürünlerinizi inceleyebilir ve beğendiği ürünleri satın alabilir. Siz de ertesi sabah siparişi görür ve ürünü paketleyerek kargoya verebilirsiniz. Böylelikle dükkanınızın mesai saatleri haricinde de tüketicilere ulaşma fırsatı yakalamış olursunuz.

Dükkanınızın açık olmadığı saatlerde de satış yapabilmek sizin satışlarınızı ve dolayısıyla da gelirlerinizi artırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Yeni müşterilere ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Bir e-ticaret sitenizin olması, daha geniş kitlelere de hitap etmenize yardımcı olacaktır. İlk maddede bahsettiğimiz gibi böylelikle sadece dükkanınızın önünden geçen kişilerin hepsi sizin müşteriniz olmaz. İnternet üzerinde yapacağınız reklam faaliyetleri ile yeni kitlelere ulaşarak markanızı duyurma şansı bulursunuz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü sosyal ağları aktif bir şekilde kullanıyor. Bu sebeple işinizi ve ürünlerinizi tanıtmak için sosyal ağlar üzerinde de reklamlar verebilirsiniz. İnternet üzerinden reklam verme konusunda herhangi bir bilginiz olmayabilir; fakat burada sizin için hazırladığımız sosyal medya yönetim ve reklam rehberlerimizi bulabilir ve onları okuyarak kendi reklamlarınızı oluşturmak için neler yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Buradaki rehberlerimizde özellike dikkat etmeniz gereken noktaları ve püf noktalarını da detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz. Rehberlerimizi incelemek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Sosyal medya yönetimi ve reklamları ile ilgili rehberler

Bunun yanı sıra Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artırarak, Google üzerinde arama yapan kişilere de ulaşma şansı bulabilirsiniz. Bunun için SEO (Arama motoru optimizasyonu) çalışmaları yapmanız gerekiyor. Tabii ki bu alanda da tecrübeniz olmayabilir; ancak kendi işinizi geliştirmek ve temel olarak neler yapmanız gerektiğini de blog bölümümüzdeki rehberlerimizde detaylı bir şekilde anlatıyoruz. Buradaki yazılardan yararlanarak siteniz için gerekli SEO çalışmalarını yapabilirsiniz. Aşağıdaki bağlantıdan SEO rehberlerimize ulaşabilirsiniz.

Arama motoru uyumluluğu rehberleri

Aşağıdaki videoyu izleyerek SEO çalışmaları konusunda yapmanız gerekenler hakkında kısa bilgiler bulabilirsiniz.

Facebook üzerinden satış yapabilirsiniz.

İşinizi internete taşıdığınızda, aynı zamanda Facebook üzerinden de satış yapabilme şansı bulursunuz. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümü Facebook’u aktif bir şekilde kullanıyor ve bu tüketicilere ulaşma şansınız bulunuyor. E-ticaret sitenizi, Facebook ile bağladığınızda, Facebook sayfanızı ziyaret edenlere ürünlerinizi gösterebileceğiniz gibi, Facebook reklamaları ile doğrudan kullanıcıları ürünü satın alabilecekleri bir alana yönlendirmiş olursunuz.

İdeasoft hizmetlerinden yararlandığınızda sitenizi Facebook’a rahatlıkla bağlayabiliyorsunuz. Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi alabilir ve İdeasoft Facebook Store uygulaması ile sitenizi Facebook’a bağlayabilirsiniz.

Facebook’un yanı sıra yakın zaman önce Instagram da, kendi platformu üzerinden satış yapılabileceğini duyurdu. E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler isimli yazımızdan bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Instagram üzerinden de bir hesap oluşturarak, bu özelliklerden faydalanabilirsiniz. Instagram üzerinde satış yapma hakkında bilgi almak isterseniz de “Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler" isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Yeni bir mağaza açmaya kıyasla daha az maliyetlidir

Bir e-ticaret sitesi kurmak, sıfırdan bir fiziki mağaza açmaktan daha az maliyetlidir. Bir e-ticaret altyapı yazılımı kullanarak, uygun maliyetlerle e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. Sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak farklı e-ticaret paketleri bulunuyor. Bu seçenekler arasında sizin bütçenize ve yapacağınız işe uygun olan paketi seçebilirsiniz.

Sıfırdan bir mağaza kurmak ise birçok anlamda size ek masraf getirecektir. İç dekorasyonun yapılması, mekan kirası, belediye vergileri, ek stopaj vergileri, dükkanın masrafları, faturalar, dükkanda çalışacak kişilerin maaşları ve sigortaları gibi birçok harcamanız olacak.

Fakat bir e-ticaret siteniz olduğunda bu masrafların büyük bir kısmından kurtulmuş olursunuz. Böylelikle, elinizdeki parayı internet reklamları için ya da ürünlerinizi geliştirmek ve müşteri hizmet kalitenizi artırmak için harcayabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşımak istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve sizin için uygun olan paketi seçebilirsiniz. Burada size sunduğumuz hizmetleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Eğer hizmetlerimizi satın almadan önce denemek isterseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, bu süreç boyunca hizmetlerimizi doğrudan deneyebilirsiniz.

Aşağıdaki videoyu izleyerek de bir e-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan