E-Ticaret Sitelerinde İstek Listesi Özelliğinin Önemi Nedir?

Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 22.08.2022
E-Ticaret Sitelerinde İstek Listesi Özelliğinin Önemi Nedir?

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir. İstek listelerinin hem kullanıcılara hem de firmalara katkıları olduğu için e-ticaret sitelerinde yer alması artı bir değer katmaktadır. Sizin için hazırladığımız bu içeriği okuyarak istek listesi özelliğinin önemi hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

E-Ticaret Sitelerinde İstek Listesi Nedir?

Bir alışveriş sitesine üye olan kullanıcıların ilgilendikleri ürünleri daha sonra satın almak için kaydetmelerine imkân sağlayan özellik, istek listesi olarak tanımlanır. Bu listede yer alan ürünler, sepettekilerden ayrı kategorize edilir. Söz konusu ürünlerin fiyatları ve stok durumları değiştiğinde listede belirtilebilir. Örnek vermek gerekirse; kitap satışı yapan bir siteniz varsa tüketicilere baskısı tükenmiş olan eserleri istek listesine ekleme opsiyonu sunabilirsiniz. Bu sayede kitaplar tekrar baskı sürecine girdiğinde kullanıcılara haber verebilir ve bu ürünü satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İstek Listesi Neden Önemlidir?

Tüketiciler, web sitenizdeki ürünleri satın alma konusunda her zaman kararlı olmayabilir. Bu kararsızlık, bütçe açısından müsait olmamaktan veya araştırma süreçlerinin devam etmesinden kaynaklanabilir. İstek listesi fonksiyonunu sitenize ekleyerek kullanıcıların ilgi duydukları ürünleri kaydetmelerini sağlayabilirsiniz. Bu olanak, istek listesi özelliğinin önemi konusunda örnek olarak gösterilebilir.

E-ticarette istek listesi, hatırlatıcı özelliğe sahiptir. Tüketiciler, favorilere ekledikleri ürünleri ihtiyaç duydukları veya müsait oldukları zaman satın alabilir. Bu özellik, ürün satışına katkı sağlamasının yanı sıra tüketicilerin işini de kolaylaştırır. Alışveriş sepetinin aksine favorilerde yer alan ürünler, kullanıcı tarafından kaldırılana kadar listede kalır. Bu sayede ürünü satın almak, incelemek, fiyat ve stok değişikliklerini takip etmek kolaylaşır.

Müşterilerinizle Uzun Vadede Bağ Kurmanıza Yardımcı Olur

Tüketiciler bir e-ticaret sitesine girdiklerinde hemen alışveriş yapmak istemezler. Öncelikle ürünleri incelemek ve fiyat araştırması yapmak isterler. İstek Listeleri bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri istek listelerine ekleyerek daha sonra bu ürünlere geri dönerler. Bu noktada da kullanıcı ve marka arasında uzun vadeli bir bağ oluşmuş olur. Bu süreç içerisinde marka kullanıcının hangi ürünlere ilgi duyduğunu görerek, daha sonrasında hatırlatma e-postalarıyla ya da fırsat önerileriyle bu kişilere tekrar ulaşabilirler.

“Call To Action” ile Kendinizi Düzenli Olarak Hatırlatırsınız

E-ticaret sitenize istek listesi ekleyerek üyelerinize düzenli bildirim gönderme fırsatı yaratabilirsiniz. Ürünlerinizin fiyatı ve satış durumu yıl içinde değişebilir. Örnek vermek gerekirse giyim kategorisinde yer alan ürünleriniz sezon sonunda indirime girebilir veya yeniden satışa sunulabilir. Kullanıcılarınıza bu tür konularda bildirim gönderecek satın alma kararını markanız lehine etkileyebilirsiniz. Oluşturduğunuz bildirimlerde “Fırsatı kaçırma”, “İndirim sona ermeden al” gibi harekete geçirici ifadeler kullanmak, müşterilerinizi ikna etmenize yardımcı olur.

“Fiyatı Düşünce Haber Ver” Özelliği

İstek listesi özelliğinin önemi olarak tanımlayabileceğimiz konulardan biri de ürünün fiyatı düşünce kullanıcıya bildirim gönderilmesi. Tüketiciler belli ürünlerde indirimleri veya kampanyaları bekleyebilirler. İstek listeleri aracılığı ile indirimleri bekleyen kişilere ulaşma şansı yakalarsınız. Doğrudan ürünle ilgilenen tüketiciler oldukları için, bu kişilere yönelik bildirimler duyurmak, uzun vadede kullanıcılara sitenize tekrar çekmenize ve ürünlerinizi satmanıza yardımcı olur.

“Stok Gelince Haber” Ver Özelliği

Özellikle stoğu hızlı tükenen ürünlerde istek listesi önemi ortaya çıkar. Stoğu tükenen ama kısa bir süre sonra yenilenecek olan ürünlerde bu özelliği istek listesiyle beraber kullanabilirsiniz. Yine doğrudan ürünle ilgili kişilere ulaşabilme şansınız olacağı için, ürünün stoğu temin edildiğinde bu kişilere bildirim göndererek, onları satın alma sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin İlgilendikleri Ürünleri Takip Etmenize Yardımcı Olur

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi ürünlere ilgi duyduklarını öğrenmek için de İstek Listeleri bir hayli önemli bir araçtır. Tüketicilerin bu listelere kaydettikleri ürünleri inceleyerek, ürün gamlarınız üzerinde bir fikir sahibi olabilirsiniz. Bununla beraber talep gören ürünler özelinde kampanya ve fırsat düzenleyerek, bu kişilere doğrudan bildirimler gönderebilir ve onları satış sayfasına yönlendirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Listeye Eklenen Ürünlere Promosyon Yapıldığında Müşterilerinize Haber Verir

Yıl içinde kampanyalar düzenleyerek satışlarınızı arttırmak mümkündür. Bu durum, istek listesi özelliğinin önemi konusunda iyi bir örnek teşkil eder. Zira bir müşteriniz listesinde yer alan bir ürün, bu kampanyalara dâhil olduğunda onu bu konuda bilgilendirebilirsiniz. Bu da o kişiye satın alma motivasyonu sağlamanıza destek olur.

Sitelerde istek listesi oluşturmak hangi ürünlerinizin rağbet gördüğünü öğrenmenizi de sağlar. Bu özellik, promosyon oluştururken isabetli kararlar almanızın önünü açar. Örneğin; spesifik bir ürününüzün favorilere eklenme oranı diğerlerine göre daha fazlaysa kampanyanızı o ürünleri de içerecek şekilde oluşturabilirsiniz. Kullanıcılarınızı bu promosyonlar hakkında bilgilendirerek aksiyona geçmelerini sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinizi Ürünlerinizle Sosyal Paylaşımlarda Bulunmaya Teşvik Eder

Sitelerde istek listesi çıkarma kullanıcıların ürünler hakkınızda paylaşımlar yapma konusunda motive olmasını sağlar. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda çalışmalar da yapmış olacağınız gibi sosyal kanıt olarak da bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Tüketiciler beğendikleri ürünleri ya da almak istedikleri fakat öncesinde yorum almak istedikleri ürünleri bu şekilde sosyal mecralarda paylaşmak isterler. İstek listeleriyle de bu fırsatı onlara sunmuş olursunuz.




IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler