E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

21 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir. İstek listelerinin hem kullanıcılara hem de firmalara katkıları olduğu için e-ticaret sitelerinde yer alması artı bir değer katmaktadır.

İstek listesi nedir?

Öncelikle bu özelliğine ne olduğundan bahsedelim. İstek listeleri, siteye üye olan kullanıcıların kullanabildikleri bir özelliktir ve bu listeye, site üzerindeki beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için eklerler.

İstek listesinin önemi

Uzun vadeli bağ kurar

Tüketiciler bir e-ticaret sitesine girdiklerinde hemen alışveriş yapmak istemezler. Öncelikle ürünleri incelemek ve fiyat araştırması yapmak isterler. İstek Listeleri bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri istek listelerine ekleyerek daha sonra bu ürünlere geri dönerler. Bu noktada da kullanıcı ve marka arasında uzun vadeli bir bağ oluşmuş olur. Bu süreç içerisinde marka kullanıcının hangi ürünlere ilgi duyduğunu görerek, daha sonrasında hatırlatma e-postalarıyla ya da fırsat önerileriyle bu kişilere tekrar ulaşabilirler.

”Fiyatı düşünce haber ver” özelliği

İstek listelerinde kullanılabilecek özelliklerden biri de ürünün fiyatı düşünce kullanıcıya bildirim gönderilmesi. Tüketiciler belli ürünlerde indirimleri veya kampanyaları bekleyebilirler. İstek listeleri aracılığı ile indirimleri bekleyen kişilere ulaşma şansı yakalarsınız. Doğrudan ürünle ilgilenen tüketiciler oldukları için, bu kişilere yönelik bildirimler duyurmak, uzun vadede kullanıcılara sitenize tekrar çekmenize ve ürünlerinizi satmanıza yardımcı olur.

”Stok gelince haber” ver özelliği

Özellikle stoğu hızlı tükenen ürünlerde istek listeleri önemli bir rol oynayabilir. Stoğu tükenen ama kısa bir süre sonra yenilenecek olan ürünlerde bu özelliği istek listesiyle beraber kullanabilirsiniz. Yine doğrudan ürünle ilgili kişilere ulaşabilme şansınız olacağı için, ürünün stoğu temin edildiğinde bu kişilere bildirim göndererek, onları satın alma sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri takip etmenize yardımcı olur

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi ürünlere ilgi duyduklarını öğrenmek için de İstek Listeleri bir hayli önemli bir araçtır. Tüketicilerin bu listelere kaydettikleri ürünleri inceleyerek, ürün gamlarınız üzerinde bir fikir sahibi olabilirsiniz. Bununla beraber talep gören ürünler özelinde kampanya ve fırsat düzenleyerek, bu kişilere doğrudan bildirimler gönderebilir ve onları satış sayfasına yönlendirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal paylaşımlara izin verirsiniz

İstek listeleri üzerindeki ürünleri paylaşmaya yönlendirmek kullanıcıların kendi çevrelerine sizin hakkınızda paylaşımlar yapmalarını sağlar. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda çalışmalar da yapmış olacağınız gibi sosyal kanıt olarak da bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Tüketiciler beğendikleri ürünleri ya da almak istedikleri fakat öncesinde yorum almak istedikleri ürünleri bu şekilde sosyal mecralarda paylaşmak isterler. İstek listeleriyle de bu fırsatı onlara sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan