fbpx

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

21 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir. İstek listelerinin hem kullanıcılara hem de firmalara katkıları olduğu için e-ticaret sitelerinde yer alması artı bir değer katmaktadır.

İstek listesi nedir?

Öncelikle bu özelliğine ne olduğundan bahsedelim. İstek listeleri, siteye üye olan kullanıcıların kullanabildikleri bir özelliktir ve bu listeye, site üzerindeki beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için eklerler.

İstek listesinin önemi

Uzun vadeli bağ kurar

Tüketiciler bir e-ticaret sitesine girdiklerinde hemen alışveriş yapmak istemezler. Öncelikle ürünleri incelemek ve fiyat araştırması yapmak isterler. İstek Listeleri bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri istek listelerine ekleyerek daha sonra bu ürünlere geri dönerler. Bu noktada da kullanıcı ve marka arasında uzun vadeli bir bağ oluşmuş olur. Bu süreç içerisinde marka kullanıcının hangi ürünlere ilgi duyduğunu görerek, daha sonrasında hatırlatma e-postalarıyla ya da fırsat önerileriyle bu kişilere tekrar ulaşabilirler.

”Fiyatı düşünce haber ver” özelliği

İstek listelerinde kullanılabilecek özelliklerden biri de ürünün fiyatı düşünce kullanıcıya bildirim gönderilmesi. Tüketiciler belli ürünlerde indirimleri veya kampanyaları bekleyebilirler. İstek listeleri aracılığı ile indirimleri bekleyen kişilere ulaşma şansı yakalarsınız. Doğrudan ürünle ilgilenen tüketiciler oldukları için, bu kişilere yönelik bildirimler duyurmak, uzun vadede kullanıcılara sitenize tekrar çekmenize ve ürünlerinizi satmanıza yardımcı olur.

”Stok gelince haber” ver özelliği

Özellikle stoğu hızlı tükenen ürünlerde istek listeleri önemli bir rol oynayabilir. Stoğu tükenen ama kısa bir süre sonra yenilenecek olan ürünlerde bu özelliği istek listesiyle beraber kullanabilirsiniz. Yine doğrudan ürünle ilgili kişilere ulaşabilme şansınız olacağı için, ürünün stoğu temin edildiğinde bu kişilere bildirim göndererek, onları satın alma sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri takip etmenize yardımcı olur

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi ürünlere ilgi duyduklarını öğrenmek için de İstek Listeleri bir hayli önemli bir araçtır. Tüketicilerin bu listelere kaydettikleri ürünleri inceleyerek, ürün gamlarınız üzerinde bir fikir sahibi olabilirsiniz. Bununla beraber talep gören ürünler özelinde kampanya ve fırsat düzenleyerek, bu kişilere doğrudan bildirimler gönderebilir ve onları satış sayfasına yönlendirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal paylaşımlara izin verirsiniz

İstek listeleri üzerindeki ürünleri paylaşmaya yönlendirmek kullanıcıların kendi çevrelerine sizin hakkınızda paylaşımlar yapmalarını sağlar. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda çalışmalar da yapmış olacağınız gibi sosyal kanıt olarak da bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Tüketiciler beğendikleri ürünleri ya da almak istedikleri fakat öncesinde yorum almak istedikleri ürünleri bu şekilde sosyal mecralarda paylaşmak isterler. İstek listeleriyle de bu fırsatı onlara sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan