fbpx

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir. İstek listelerinin hem kullanıcılara hem de firmalara katkıları olduğu için e-ticaret sitelerinde yer alması artı bir değer katmaktadır.

İstek listesi nedir?

Öncelikle bu özelliğine ne olduğundan bahsedelim. İstek listeleri, siteye üye olan kullanıcıların kullanabildikleri bir özelliktir ve bu listeye, site üzerindeki beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için eklerler.

İstek listesinin önemi

Uzun vadeli bağ kurar

Tüketiciler bir e-ticaret sitesine girdiklerinde hemen alışveriş yapmak istemezler. Öncelikle ürünleri incelemek ve fiyat araştırması yapmak isterler. İstek Listeleri bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri istek listelerine ekleyerek daha sonra bu ürünlere geri dönerler. Bu noktada da kullanıcı ve marka arasında uzun vadeli bir bağ oluşmuş olur. Bu süreç içerisinde marka kullanıcının hangi ürünlere ilgi duyduğunu görerek, daha sonrasında hatırlatma e-postalarıyla ya da fırsat önerileriyle bu kişilere tekrar ulaşabilirler.

”Fiyatı düşünce haber ver” özelliği

İstek listelerinde kullanılabilecek özelliklerden biri de ürünün fiyatı düşünce kullanıcıya bildirim gönderilmesi. Tüketiciler belli ürünlerde indirimleri veya kampanyaları bekleyebilirler. İstek listeleri aracılığı ile indirimleri bekleyen kişilere ulaşma şansı yakalarsınız. Doğrudan ürünle ilgilenen tüketiciler oldukları için, bu kişilere yönelik bildirimler duyurmak, uzun vadede kullanıcılara sitenize tekrar çekmenize ve ürünlerinizi satmanıza yardımcı olur.

”Stok gelince haber” ver özelliği

Özellikle stoğu hızlı tükenen ürünlerde istek listeleri önemli bir rol oynayabilir. Stoğu tükenen ama kısa bir süre sonra yenilenecek olan ürünlerde bu özelliği istek listesiyle beraber kullanabilirsiniz. Yine doğrudan ürünle ilgili kişilere ulaşabilme şansınız olacağı için, ürünün stoğu temin edildiğinde bu kişilere bildirim göndererek, onları satın alma sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri takip etmenize yardımcı olur

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi ürünlere ilgi duyduklarını öğrenmek için de İstek Listeleri bir hayli önemli bir araçtır. Tüketicilerin bu listelere kaydettikleri ürünleri inceleyerek, ürün gamlarınız üzerinde bir fikir sahibi olabilirsiniz. Bununla beraber talep gören ürünler özelinde kampanya ve fırsat düzenleyerek, bu kişilere doğrudan bildirimler gönderebilir ve onları satış sayfasına yönlendirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal paylaşımlara izin verirsiniz

İstek listeleri üzerindeki ürünleri paylaşmaya yönlendirmek kullanıcıların kendi çevrelerine sizin hakkınızda paylaşımlar yapmalarını sağlar. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda çalışmalar da yapmış olacağınız gibi sosyal kanıt olarak da bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Tüketiciler beğendikleri ürünleri ya da almak istedikleri fakat öncesinde yorum almak istedikleri ürünleri bu şekilde sosyal mecralarda paylaşmak isterler. İstek listeleriyle de bu fırsatı onlara sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan