E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

21 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir.

Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir. İstek listelerinin hem kullanıcılara hem de firmalara katkıları olduğu için e-ticaret sitelerinde yer alması artı bir değer katmaktadır.

İstek listesi nedir?

Öncelikle bu özelliğine ne olduğundan bahsedelim. İstek listeleri, siteye üye olan kullanıcıların kullanabildikleri bir özelliktir ve bu listeye, site üzerindeki beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için eklerler.

İstek listesinin önemi

Uzun vadeli bağ kurar

Tüketiciler bir e-ticaret sitesine girdiklerinde hemen alışveriş yapmak istemezler. Öncelikle ürünleri incelemek ve fiyat araştırması yapmak isterler. İstek Listeleri bu noktada devreye girmektedir. Kullanıcılar beğendikleri ürünleri istek listelerine ekleyerek daha sonra bu ürünlere geri dönerler. Bu noktada da kullanıcı ve marka arasında uzun vadeli bir bağ oluşmuş olur. Bu süreç içerisinde marka kullanıcının hangi ürünlere ilgi duyduğunu görerek, daha sonrasında hatırlatma e-postalarıyla ya da fırsat önerileriyle bu kişilere tekrar ulaşabilirler.

”Fiyatı düşünce haber ver” özelliği

İstek listelerinde kullanılabilecek özelliklerden biri de ürünün fiyatı düşünce kullanıcıya bildirim gönderilmesi. Tüketiciler belli ürünlerde indirimleri veya kampanyaları bekleyebilirler. İstek listeleri aracılığı ile indirimleri bekleyen kişilere ulaşma şansı yakalarsınız. Doğrudan ürünle ilgilenen tüketiciler oldukları için, bu kişilere yönelik bildirimler duyurmak, uzun vadede kullanıcılara sitenize tekrar çekmenize ve ürünlerinizi satmanıza yardımcı olur.

”Stok gelince haber” ver özelliği

Özellikle stoğu hızlı tükenen ürünlerde istek listeleri önemli bir rol oynayabilir. Stoğu tükenen ama kısa bir süre sonra yenilenecek olan ürünlerde bu özelliği istek listesiyle beraber kullanabilirsiniz. Yine doğrudan ürünle ilgili kişilere ulaşabilme şansınız olacağı için, ürünün stoğu temin edildiğinde bu kişilere bildirim göndererek, onları satın alma sayfanıza yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin ilgilendikleri ürünleri takip etmenize yardımcı olur

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların hangi ürünlere ilgi duyduklarını öğrenmek için de İstek Listeleri bir hayli önemli bir araçtır. Tüketicilerin bu listelere kaydettikleri ürünleri inceleyerek, ürün gamlarınız üzerinde bir fikir sahibi olabilirsiniz. Bununla beraber talep gören ürünler özelinde kampanya ve fırsat düzenleyerek, bu kişilere doğrudan bildirimler gönderebilir ve onları satış sayfasına yönlendirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Sosyal paylaşımlara izin verirsiniz

İstek listeleri üzerindeki ürünleri paylaşmaya yönlendirmek kullanıcıların kendi çevrelerine sizin hakkınızda paylaşımlar yapmalarını sağlar. Böylelikle kulaktan kulağa pazarlama konusunda çalışmalar da yapmış olacağınız gibi sosyal kanıt olarak da bu içeriklerden yararlanabilirsiniz. Tüketiciler beğendikleri ürünleri ya da almak istedikleri fakat öncesinde yorum almak istedikleri ürünleri bu şekilde sosyal mecralarda paylaşmak isterler. İstek listeleriyle de bu fırsatı onlara sunmuş olursunuz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan