İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

2 Kasım 2020
Sinan Oypan

Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı standartlar oluşturmanız da yararlı olacaktır. Bu standartlar, sosyal medya yönetim ekibiniz için de bir rehber niteliğinde olacağı için, bu standartları olası bir personel değişimi durumunda da doğrudan aktarabilecek şekilde oluşturmanız önemlidir. Bunun için de bir sosyal medya yönetim kuralları dosyası oluşturarak, personelinizin takip etmesi gereken prosedürleri bu dosyada toplamalısınız.

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Profil bilgilerinizi tamamlayın ve güncel tutun

Instagram hesap yönetimi sürecinde öncelikli olarak profil bilgilerinizi güncel tutmanız ve eksiksiz bir bu alanı doldurmanız gerekir. Instagram’dan dışarıya reklamlar haricinde sadece profil sayfanızdan verilebildiği için web site linkinizi buraya eklemelisiniz. Bununla beraber dikkat çekici bir profil fotoğrafı hazırlamalı, hikaye bölümleri için de öne çıkan sabitlenmiş hikaye içeriklerini kategorize ederek oluşturmalısınız. Bu sayede profilinizi ziyaret edene kişiler, markanız ve ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca bilgi almış olur.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram hesap yönetimi yaparken öncelikleriniz arasında işletme profiline de geçiş yapmak olmalı. İşletme profiline geçiş yaparak Facebook sayfanızı bağladığınızda, Instagram reklamlarından da yararlanmaya başlarsınız. Bunun yanı sıra Instagram istatistik özelliklerinden yararlanmak için de işletme profiline geçiş yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İstatistik aracını nasıl kullanacağınızı öğrenin

Instagram yönetimi yaparken Instagram istatik aracını nasıl kullanacağını da öğrenmenizde yarar var. Bu araç sayesinde hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir, içerik stratejilerinizi geliştirebilir ve paylaşımlarınızın performansını analiz edebilir, reklam stratejilerinizi geliştirmek için ne gibi konulara yönelmeniz gerektiğine dair verilere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerik planınızı hazırlayın

Instagram hesap yönetimi sırasında yapacağınız paylaşımlarla ilgili içerik planınızı da hazırlamanız önemli. Hangi günlerde ne tür içerikler paylaşacağınızı, paylaşım sıklığınızın ne olacağını, içerik konseptlerinizi, içerik türlerini, görsel şablon ve tasarımlarını belirlemeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

İçerik planınızı hazırlarken farklı konseptlerde içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Hikaye paylaşımlarının yanı sıra video içerikler için de ne gibi çalışmalar yapacağınıza karar vermelisiniz. Videolar Instagram’da yüksek etkileşim ve geri dönüşüm sağladığı için bu içerik formatını da planınıza dahil etmenizde yarar vardır.

İlgilir rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

İletişim dilinizi ve stratejinizi belirleyin

Instagram’da kullanacağınız iletişim dilini de bu süreçte belirlemelisiniz. Instagram hesap yönetimi için standartlar oluştururken müşteriler ve takipçilerle nasıl bir iletişim kuracağınızı, onlara bu platform üzerinde nasıl yanıt vereceğinizi, ortalama yanıt sürelerinizin ne olacağını, hangi saatler arasında destek sağlayacağınızı da belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Sosyal ağlar, müşteri desteği sağlamak için de önemli kanallar oldukları için, bu platform üzerinde bir müşteri destek prosedürü belirlemeniz ve personelinize bu prosedürü öğretmeniz gerekir. Böylelikle farklı çalışanlarınız dahi olsa aynı prosedürü uygulayarak, tüm destek isteyenlere aynı kalitede hizmet sağlayabilirsiniz.

Reklam planlamalarınızı yapın

Instaram reklamlarınızı da hesap yönetimi yaparken planlamanız önemlidir. Instagram’da hangi dönemlerde, ne sıklıkta reklamlar çıkacağınızı, reklam içeriklerinin ne olacağını ve ne kadarlık bütçelerle reklamların oluşturulacağını da belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmanız, reklam içeriklerinizi doğru seçmeniz ve doğru zamanlarda bu kampanyaları göstermeniz, reklamlarınızın performansını ciddi şekilde artıracağı için bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hedef kitle analizini yapın

Instagram hesap yönetimi sırasında hedef kitle analizini de yapmanız gereklidir. Hedef kitleniz hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, onların alışkanlık ve ilgi alanlarını anlamanız, onları daha iyi tanımanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizi tanımanız, içerik stratejilerinizi, iletişim dilinizi, reklam kampanyalarınızın içeriklerini doğrudan etkileyeceği için bu süreçte özellikle bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paylaşımlarınızı yaptıktan sonra istatistik aracı üzerinde hedef kitleniz hakkında bilgiler toplayabilirsiniz. Zaman içerisinde bu bilgileri kontrol ederek, profilinizin büyümesinin nasıl bir doğrultuda olduğunu da analiz etmelisiniz. Böylelikle hedef kitleniz değişmeye ve büyümeye başladığında yeni stratejiler de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan