İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

2 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı standartlar oluşturmanız da yararlı olacaktır. Bu standartlar, sosyal medya yönetim ekibiniz için de bir rehber niteliğinde olacağı için, bu standartları olası bir personel değişimi durumunda da doğrudan aktarabilecek şekilde oluşturmanız önemlidir. Bunun için de bir sosyal medya yönetim kuralları dosyası oluşturarak, personelinizin takip etmesi gereken prosedürleri bu dosyada toplamalısınız.

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Profil bilgilerinizi tamamlayın ve güncel tutun

Instagram hesap yönetimi sürecinde öncelikli olarak profil bilgilerinizi güncel tutmanız ve eksiksiz bir bu alanı doldurmanız gerekir. Instagram’dan dışarıya reklamlar haricinde sadece profil sayfanızdan verilebildiği için web site linkinizi buraya eklemelisiniz. Bununla beraber dikkat çekici bir profil fotoğrafı hazırlamalı, hikaye bölümleri için de öne çıkan sabitlenmiş hikaye içeriklerini kategorize ederek oluşturmalısınız. Bu sayede profilinizi ziyaret edene kişiler, markanız ve ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca bilgi almış olur.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram hesap yönetimi yaparken öncelikleriniz arasında işletme profiline de geçiş yapmak olmalı. İşletme profiline geçiş yaparak Facebook sayfanızı bağladığınızda, Instagram reklamlarından da yararlanmaya başlarsınız. Bunun yanı sıra Instagram istatistik özelliklerinden yararlanmak için de işletme profiline geçiş yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İstatistik aracını nasıl kullanacağınızı öğrenin

Instagram yönetimi yaparken Instagram istatik aracını nasıl kullanacağını da öğrenmenizde yarar var. Bu araç sayesinde hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir, içerik stratejilerinizi geliştirebilir ve paylaşımlarınızın performansını analiz edebilir, reklam stratejilerinizi geliştirmek için ne gibi konulara yönelmeniz gerektiğine dair verilere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerik planınızı hazırlayın

Instagram hesap yönetimi sırasında yapacağınız paylaşımlarla ilgili içerik planınızı da hazırlamanız önemli. Hangi günlerde ne tür içerikler paylaşacağınızı, paylaşım sıklığınızın ne olacağını, içerik konseptlerinizi, içerik türlerini, görsel şablon ve tasarımlarını belirlemeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

İçerik planınızı hazırlarken farklı konseptlerde içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Hikaye paylaşımlarının yanı sıra video içerikler için de ne gibi çalışmalar yapacağınıza karar vermelisiniz. Videolar Instagram’da yüksek etkileşim ve geri dönüşüm sağladığı için bu içerik formatını da planınıza dahil etmenizde yarar vardır.

İlgilir rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

İletişim dilinizi ve stratejinizi belirleyin

Instagram’da kullanacağınız iletişim dilini de bu süreçte belirlemelisiniz. Instagram hesap yönetimi için standartlar oluştururken müşteriler ve takipçilerle nasıl bir iletişim kuracağınızı, onlara bu platform üzerinde nasıl yanıt vereceğinizi, ortalama yanıt sürelerinizin ne olacağını, hangi saatler arasında destek sağlayacağınızı da belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Sosyal ağlar, müşteri desteği sağlamak için de önemli kanallar oldukları için, bu platform üzerinde bir müşteri destek prosedürü belirlemeniz ve personelinize bu prosedürü öğretmeniz gerekir. Böylelikle farklı çalışanlarınız dahi olsa aynı prosedürü uygulayarak, tüm destek isteyenlere aynı kalitede hizmet sağlayabilirsiniz.

Reklam planlamalarınızı yapın

Instaram reklamlarınızı da hesap yönetimi yaparken planlamanız önemlidir. Instagram’da hangi dönemlerde, ne sıklıkta reklamlar çıkacağınızı, reklam içeriklerinin ne olacağını ve ne kadarlık bütçelerle reklamların oluşturulacağını da belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmanız, reklam içeriklerinizi doğru seçmeniz ve doğru zamanlarda bu kampanyaları göstermeniz, reklamlarınızın performansını ciddi şekilde artıracağı için bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hedef kitle analizini yapın

Instagram hesap yönetimi sırasında hedef kitle analizini de yapmanız gereklidir. Hedef kitleniz hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, onların alışkanlık ve ilgi alanlarını anlamanız, onları daha iyi tanımanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizi tanımanız, içerik stratejilerinizi, iletişim dilinizi, reklam kampanyalarınızın içeriklerini doğrudan etkileyeceği için bu süreçte özellikle bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paylaşımlarınızı yaptıktan sonra istatistik aracı üzerinde hedef kitleniz hakkında bilgiler toplayabilirsiniz. Zaman içerisinde bu bilgileri kontrol ederek, profilinizin büyümesinin nasıl bir doğrultuda olduğunu da analiz etmelisiniz. Böylelikle hedef kitleniz değişmeye ve büyümeye başladığında yeni stratejiler de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin