İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

2 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı standartlar oluşturmanız da yararlı olacaktır. Bu standartlar, sosyal medya yönetim ekibiniz için de bir rehber niteliğinde olacağı için, bu standartları olası bir personel değişimi durumunda da doğrudan aktarabilecek şekilde oluşturmanız önemlidir. Bunun için de bir sosyal medya yönetim kuralları dosyası oluşturarak, personelinizin takip etmesi gereken prosedürleri bu dosyada toplamalısınız.

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Profil bilgilerinizi tamamlayın ve güncel tutun

Instagram hesap yönetimi sürecinde öncelikli olarak profil bilgilerinizi güncel tutmanız ve eksiksiz bir bu alanı doldurmanız gerekir. Instagram’dan dışarıya reklamlar haricinde sadece profil sayfanızdan verilebildiği için web site linkinizi buraya eklemelisiniz. Bununla beraber dikkat çekici bir profil fotoğrafı hazırlamalı, hikaye bölümleri için de öne çıkan sabitlenmiş hikaye içeriklerini kategorize ederek oluşturmalısınız. Bu sayede profilinizi ziyaret edene kişiler, markanız ve ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca bilgi almış olur.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram hesap yönetimi yaparken öncelikleriniz arasında işletme profiline de geçiş yapmak olmalı. İşletme profiline geçiş yaparak Facebook sayfanızı bağladığınızda, Instagram reklamlarından da yararlanmaya başlarsınız. Bunun yanı sıra Instagram istatistik özelliklerinden yararlanmak için de işletme profiline geçiş yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İstatistik aracını nasıl kullanacağınızı öğrenin

Instagram yönetimi yaparken Instagram istatik aracını nasıl kullanacağını da öğrenmenizde yarar var. Bu araç sayesinde hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir, içerik stratejilerinizi geliştirebilir ve paylaşımlarınızın performansını analiz edebilir, reklam stratejilerinizi geliştirmek için ne gibi konulara yönelmeniz gerektiğine dair verilere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerik planınızı hazırlayın

Instagram hesap yönetimi sırasında yapacağınız paylaşımlarla ilgili içerik planınızı da hazırlamanız önemli. Hangi günlerde ne tür içerikler paylaşacağınızı, paylaşım sıklığınızın ne olacağını, içerik konseptlerinizi, içerik türlerini, görsel şablon ve tasarımlarını belirlemeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

İçerik planınızı hazırlarken farklı konseptlerde içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Hikaye paylaşımlarının yanı sıra video içerikler için de ne gibi çalışmalar yapacağınıza karar vermelisiniz. Videolar Instagram’da yüksek etkileşim ve geri dönüşüm sağladığı için bu içerik formatını da planınıza dahil etmenizde yarar vardır.

İlgilir rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

İletişim dilinizi ve stratejinizi belirleyin

Instagram’da kullanacağınız iletişim dilini de bu süreçte belirlemelisiniz. Instagram hesap yönetimi için standartlar oluştururken müşteriler ve takipçilerle nasıl bir iletişim kuracağınızı, onlara bu platform üzerinde nasıl yanıt vereceğinizi, ortalama yanıt sürelerinizin ne olacağını, hangi saatler arasında destek sağlayacağınızı da belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Sosyal ağlar, müşteri desteği sağlamak için de önemli kanallar oldukları için, bu platform üzerinde bir müşteri destek prosedürü belirlemeniz ve personelinize bu prosedürü öğretmeniz gerekir. Böylelikle farklı çalışanlarınız dahi olsa aynı prosedürü uygulayarak, tüm destek isteyenlere aynı kalitede hizmet sağlayabilirsiniz.

Reklam planlamalarınızı yapın

Instaram reklamlarınızı da hesap yönetimi yaparken planlamanız önemlidir. Instagram’da hangi dönemlerde, ne sıklıkta reklamlar çıkacağınızı, reklam içeriklerinin ne olacağını ve ne kadarlık bütçelerle reklamların oluşturulacağını da belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmanız, reklam içeriklerinizi doğru seçmeniz ve doğru zamanlarda bu kampanyaları göstermeniz, reklamlarınızın performansını ciddi şekilde artıracağı için bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hedef kitle analizini yapın

Instagram hesap yönetimi sırasında hedef kitle analizini de yapmanız gereklidir. Hedef kitleniz hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, onların alışkanlık ve ilgi alanlarını anlamanız, onları daha iyi tanımanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizi tanımanız, içerik stratejilerinizi, iletişim dilinizi, reklam kampanyalarınızın içeriklerini doğrudan etkileyeceği için bu süreçte özellikle bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paylaşımlarınızı yaptıktan sonra istatistik aracı üzerinde hedef kitleniz hakkında bilgiler toplayabilirsiniz. Zaman içerisinde bu bilgileri kontrol ederek, profilinizin büyümesinin nasıl bir doğrultuda olduğunu da analiz etmelisiniz. Böylelikle hedef kitleniz değişmeye ve büyümeye başladığında yeni stratejiler de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin