İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

2 Kasım 2020
Sinan Oypan

Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı standartlar oluşturmanız da yararlı olacaktır. Bu standartlar, sosyal medya yönetim ekibiniz için de bir rehber niteliğinde olacağı için, bu standartları olası bir personel değişimi durumunda da doğrudan aktarabilecek şekilde oluşturmanız önemlidir. Bunun için de bir sosyal medya yönetim kuralları dosyası oluşturarak, personelinizin takip etmesi gereken prosedürleri bu dosyada toplamalısınız.

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları

Profil bilgilerinizi tamamlayın ve güncel tutun

Instagram hesap yönetimi sürecinde öncelikli olarak profil bilgilerinizi güncel tutmanız ve eksiksiz bir bu alanı doldurmanız gerekir. Instagram’dan dışarıya reklamlar haricinde sadece profil sayfanızdan verilebildiği için web site linkinizi buraya eklemelisiniz. Bununla beraber dikkat çekici bir profil fotoğrafı hazırlamalı, hikaye bölümleri için de öne çıkan sabitlenmiş hikaye içeriklerini kategorize ederek oluşturmalısınız. Bu sayede profilinizi ziyaret edene kişiler, markanız ve ürünleriniz hakkında mümkün olduğunca bilgi almış olur.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram hesap yönetimi yaparken öncelikleriniz arasında işletme profiline de geçiş yapmak olmalı. İşletme profiline geçiş yaparak Facebook sayfanızı bağladığınızda, Instagram reklamlarından da yararlanmaya başlarsınız. Bunun yanı sıra Instagram istatistik özelliklerinden yararlanmak için de işletme profiline geçiş yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İstatistik aracını nasıl kullanacağınızı öğrenin

Instagram yönetimi yaparken Instagram istatik aracını nasıl kullanacağını da öğrenmenizde yarar var. Bu araç sayesinde hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilir, içerik stratejilerinizi geliştirebilir ve paylaşımlarınızın performansını analiz edebilir, reklam stratejilerinizi geliştirmek için ne gibi konulara yönelmeniz gerektiğine dair verilere ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

İçerik planınızı hazırlayın

Instagram hesap yönetimi sırasında yapacağınız paylaşımlarla ilgili içerik planınızı da hazırlamanız önemli. Hangi günlerde ne tür içerikler paylaşacağınızı, paylaşım sıklığınızın ne olacağını, içerik konseptlerinizi, içerik türlerini, görsel şablon ve tasarımlarını belirlemeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

İçerik planınızı hazırlarken farklı konseptlerde içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Hikaye paylaşımlarının yanı sıra video içerikler için de ne gibi çalışmalar yapacağınıza karar vermelisiniz. Videolar Instagram’da yüksek etkileşim ve geri dönüşüm sağladığı için bu içerik formatını da planınıza dahil etmenizde yarar vardır.

İlgilir rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

İletişim dilinizi ve stratejinizi belirleyin

Instagram’da kullanacağınız iletişim dilini de bu süreçte belirlemelisiniz. Instagram hesap yönetimi için standartlar oluştururken müşteriler ve takipçilerle nasıl bir iletişim kuracağınızı, onlara bu platform üzerinde nasıl yanıt vereceğinizi, ortalama yanıt sürelerinizin ne olacağını, hangi saatler arasında destek sağlayacağınızı da belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Sosyal ağlar, müşteri desteği sağlamak için de önemli kanallar oldukları için, bu platform üzerinde bir müşteri destek prosedürü belirlemeniz ve personelinize bu prosedürü öğretmeniz gerekir. Böylelikle farklı çalışanlarınız dahi olsa aynı prosedürü uygulayarak, tüm destek isteyenlere aynı kalitede hizmet sağlayabilirsiniz.

Reklam planlamalarınızı yapın

Instaram reklamlarınızı da hesap yönetimi yaparken planlamanız önemlidir. Instagram’da hangi dönemlerde, ne sıklıkta reklamlar çıkacağınızı, reklam içeriklerinin ne olacağını ve ne kadarlık bütçelerle reklamların oluşturulacağını da belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

Reklamlarda doğru hedeflemeleri yapmanız, reklam içeriklerinizi doğru seçmeniz ve doğru zamanlarda bu kampanyaları göstermeniz, reklamlarınızın performansını ciddi şekilde artıracağı için bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Hedef kitle analizini yapın

Instagram hesap yönetimi sırasında hedef kitle analizini de yapmanız gereklidir. Hedef kitleniz hakkında mümkün olduğunca bilgi toplamanız, onların alışkanlık ve ilgi alanlarını anlamanız, onları daha iyi tanımanıza olanak tanır.

İlgili rehber: Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Hedef kitlenizi tanımanız, içerik stratejilerinizi, iletişim dilinizi, reklam kampanyalarınızın içeriklerini doğrudan etkileyeceği için bu süreçte özellikle bu konu üzerinde durmanız gerekir. Paylaşımlarınızı yaptıktan sonra istatistik aracı üzerinde hedef kitleniz hakkında bilgiler toplayabilirsiniz. Zaman içerisinde bu bilgileri kontrol ederek, profilinizin büyümesinin nasıl bir doğrultuda olduğunu da analiz etmelisiniz. Böylelikle hedef kitleniz değişmeye ve büyümeye başladığında yeni stratejiler de denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan