İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de bırakabiliyor.

Elde edilen başarılardan sonra dizginlerin bırakılıp, rahata kavuşma hissiyatının uzun süre devam etmesi durumunda bazı olumsuz sonuçlar girişimcilerin karşısına çıkabiliyor. Bu rehberimizde de bu durumların üzerinde duracağız.

Rahata fazla alışmak

Bazı başarılar elde ettikten sonra rahat bir ortam ve rahat bir yaşam sürmek oldukça normaldir; fakat bu rahatlık durumu işlerin önüne geçmeye başladığı zaman işlerinizi riske etmeye başlayabilirsiniz. Özellikle maddi açıdan rahatlığa kavuşulması sonrasında, birçok kişi eskisi kadar sıkı çalışmak istemeyebilir.

Para artık büyük bir sorun olmadığı için, normalden fazla harcamalar yapılabilir ve bu durum karşısında da rahat bir tavır sergilenebilir. İş disiplini konusunda da rahat olmak ve eskisi gibi yoğun çalışmamak da başka bir durumdur.

Maddi harcamalar ve iş disiplini konusunda çok uzun süre bu şekilde davranmak hem bütçenizi sarsabilir hem de işlerin kontrolünü kaybetmenize neden olabilir.

Şirket ve kişisel harcamaları dikkate almamak

Birçok kişi para kazanmaya başladığında, normalde olduğundan daha fazla para harcamaya başlar. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Para kazanılmaya başlandığında bir anda şirket masrafları da artmaya başlar ve gerekli olmayan kanallara yatırımlar yapılır ya da ekstra masraflar yapılır.

Bu maddi harcamaların da bir limitinin olması oldukça önemlidir. Rahata kavuşulduğu için şirket bütçesi kontrol dışı bırakılmamalı ve düzenli olarak kontrol edilmelidir. Aksi takdirde bir süre sonra bu masraflar şirkete zarar olarak geri dönebilir ya da şirketin karlılığını ciddi oranda düşürebilir.

İş yönetiminde odak kayması

Bazı konforlar elde etmek özellikle şirket yöneticilerinde odak kaymasına neden olabiliyor. İşleri ertelemek ya da iş yerine geç gitmemek (veya gitmemek) gibi durumların ortaya çıkması, işlerin yönetimi konusunda ciddi sorunlar ortaya çıkartacaktır.

İşlerin başka kişilere devredilmesi ve işin başında durulmaması da burada ortaya çıkan başka bir sorundur. Şirketin büyümesiyle beraber personel ve yönetici sayısı da artabilir; ancak şirketin sahibi olarak da işlerin başında durmanız oldukça önemlidir.

Şirkette çalışanların birçoğu, bu işi kendi işleri gibi görmeyecekleri için otorite eksikliği durumlarında işlerini ciddiye almayabilirler. Bu da tabii ki iş verimliliğinin ciddi ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Başka işlerin peşine düşmek

Bir sektörde veya alanda başarıya ulaşmanız, başka işlerde de aynı başarıyı yakalayacağınız anlamına gelmez. Birçok kişi bu yanılgıya düşerek, farklı alanlara da yatırımlar yapmaya başlıyor.

Bambaşka bir işe yatırım yapmayı düşündüğünüzde, bazı konuların üzerinde durmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Bu işe de sıfırdan başlamanız gerekecektir ve bütün odağınızın bu alanda olması gerekecektir. Bu durumda da asıl işinizi 2. plana atacaksınızdır. Böyle bir durumun oluşması bir önceki maddede bahsettiğimiz otorite eksikliği durumunu tetikleyebilir ve işlerin kontrolünüzden çıkmasına sebep olabilir.

Böyle bir fikriniz veya düşünceniz varsa iş planlamasını çok iyi bir şekilde yapmanız ve zaman yönetimini çok başarılı bir şekilde yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde yaptığınız tüm işlerde başarısızlığa uğramanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin