fbpx

İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de bırakabiliyor.

Elde edilen başarılardan sonra dizginlerin bırakılıp, rahata kavuşma hissiyatının uzun süre devam etmesi durumunda bazı olumsuz sonuçlar girişimcilerin karşısına çıkabiliyor. Bu rehberimizde de bu durumların üzerinde duracağız.

Rahata fazla alışmak

Bazı başarılar elde ettikten sonra rahat bir ortam ve rahat bir yaşam sürmek oldukça normaldir; fakat bu rahatlık durumu işlerin önüne geçmeye başladığı zaman işlerinizi riske etmeye başlayabilirsiniz. Özellikle maddi açıdan rahatlığa kavuşulması sonrasında, birçok kişi eskisi kadar sıkı çalışmak istemeyebilir.

Para artık büyük bir sorun olmadığı için, normalden fazla harcamalar yapılabilir ve bu durum karşısında da rahat bir tavır sergilenebilir. İş disiplini konusunda da rahat olmak ve eskisi gibi yoğun çalışmamak da başka bir durumdur.

Maddi harcamalar ve iş disiplini konusunda çok uzun süre bu şekilde davranmak hem bütçenizi sarsabilir hem de işlerin kontrolünü kaybetmenize neden olabilir.

Şirket ve kişisel harcamaları dikkate almamak

Birçok kişi para kazanmaya başladığında, normalde olduğundan daha fazla para harcamaya başlar. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Para kazanılmaya başlandığında bir anda şirket masrafları da artmaya başlar ve gerekli olmayan kanallara yatırımlar yapılır ya da ekstra masraflar yapılır.

Bu maddi harcamaların da bir limitinin olması oldukça önemlidir. Rahata kavuşulduğu için şirket bütçesi kontrol dışı bırakılmamalı ve düzenli olarak kontrol edilmelidir. Aksi takdirde bir süre sonra bu masraflar şirkete zarar olarak geri dönebilir ya da şirketin karlılığını ciddi oranda düşürebilir.

İş yönetiminde odak kayması

Bazı konforlar elde etmek özellikle şirket yöneticilerinde odak kaymasına neden olabiliyor. İşleri ertelemek ya da iş yerine geç gitmemek (veya gitmemek) gibi durumların ortaya çıkması, işlerin yönetimi konusunda ciddi sorunlar ortaya çıkartacaktır.

İşlerin başka kişilere devredilmesi ve işin başında durulmaması da burada ortaya çıkan başka bir sorundur. Şirketin büyümesiyle beraber personel ve yönetici sayısı da artabilir; ancak şirketin sahibi olarak da işlerin başında durmanız oldukça önemlidir.

Şirkette çalışanların birçoğu, bu işi kendi işleri gibi görmeyecekleri için otorite eksikliği durumlarında işlerini ciddiye almayabilirler. Bu da tabii ki iş verimliliğinin ciddi ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Başka işlerin peşine düşmek

Bir sektörde veya alanda başarıya ulaşmanız, başka işlerde de aynı başarıyı yakalayacağınız anlamına gelmez. Birçok kişi bu yanılgıya düşerek, farklı alanlara da yatırımlar yapmaya başlıyor.

Bambaşka bir işe yatırım yapmayı düşündüğünüzde, bazı konuların üzerinde durmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Bu işe de sıfırdan başlamanız gerekecektir ve bütün odağınızın bu alanda olması gerekecektir. Bu durumda da asıl işinizi 2. plana atacaksınızdır. Böyle bir durumun oluşması bir önceki maddede bahsettiğimiz otorite eksikliği durumunu tetikleyebilir ve işlerin kontrolünüzden çıkmasına sebep olabilir.

Böyle bir fikriniz veya düşünceniz varsa iş planlamasını çok iyi bir şekilde yapmanız ve zaman yönetimini çok başarılı bir şekilde yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde yaptığınız tüm işlerde başarısızlığa uğramanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan