İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

6 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de bırakabiliyor.

Elde edilen başarılardan sonra dizginlerin bırakılıp, rahata kavuşma hissiyatının uzun süre devam etmesi durumunda bazı olumsuz sonuçlar girişimcilerin karşısına çıkabiliyor. Bu rehberimizde de bu durumların üzerinde duracağız.

Rahata fazla alışmak

Bazı başarılar elde ettikten sonra rahat bir ortam ve rahat bir yaşam sürmek oldukça normaldir; fakat bu rahatlık durumu işlerin önüne geçmeye başladığı zaman işlerinizi riske etmeye başlayabilirsiniz. Özellikle maddi açıdan rahatlığa kavuşulması sonrasında, birçok kişi eskisi kadar sıkı çalışmak istemeyebilir.

Para artık büyük bir sorun olmadığı için, normalden fazla harcamalar yapılabilir ve bu durum karşısında da rahat bir tavır sergilenebilir. İş disiplini konusunda da rahat olmak ve eskisi gibi yoğun çalışmamak da başka bir durumdur.

Maddi harcamalar ve iş disiplini konusunda çok uzun süre bu şekilde davranmak hem bütçenizi sarsabilir hem de işlerin kontrolünü kaybetmenize neden olabilir.

Şirket ve kişisel harcamaları dikkate almamak

Birçok kişi para kazanmaya başladığında, normalde olduğundan daha fazla para harcamaya başlar. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Para kazanılmaya başlandığında bir anda şirket masrafları da artmaya başlar ve gerekli olmayan kanallara yatırımlar yapılır ya da ekstra masraflar yapılır.

Bu maddi harcamaların da bir limitinin olması oldukça önemlidir. Rahata kavuşulduğu için şirket bütçesi kontrol dışı bırakılmamalı ve düzenli olarak kontrol edilmelidir. Aksi takdirde bir süre sonra bu masraflar şirkete zarar olarak geri dönebilir ya da şirketin karlılığını ciddi oranda düşürebilir.

İş yönetiminde odak kayması

Bazı konforlar elde etmek özellikle şirket yöneticilerinde odak kaymasına neden olabiliyor. İşleri ertelemek ya da iş yerine geç gitmemek (veya gitmemek) gibi durumların ortaya çıkması, işlerin yönetimi konusunda ciddi sorunlar ortaya çıkartacaktır.

İşlerin başka kişilere devredilmesi ve işin başında durulmaması da burada ortaya çıkan başka bir sorundur. Şirketin büyümesiyle beraber personel ve yönetici sayısı da artabilir; ancak şirketin sahibi olarak da işlerin başında durmanız oldukça önemlidir.

Şirkette çalışanların birçoğu, bu işi kendi işleri gibi görmeyecekleri için otorite eksikliği durumlarında işlerini ciddiye almayabilirler. Bu da tabii ki iş verimliliğinin ciddi ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Başka işlerin peşine düşmek

Bir sektörde veya alanda başarıya ulaşmanız, başka işlerde de aynı başarıyı yakalayacağınız anlamına gelmez. Birçok kişi bu yanılgıya düşerek, farklı alanlara da yatırımlar yapmaya başlıyor.

Bambaşka bir işe yatırım yapmayı düşündüğünüzde, bazı konuların üzerinde durmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Bu işe de sıfırdan başlamanız gerekecektir ve bütün odağınızın bu alanda olması gerekecektir. Bu durumda da asıl işinizi 2. plana atacaksınızdır. Böyle bir durumun oluşması bir önceki maddede bahsettiğimiz otorite eksikliği durumunu tetikleyebilir ve işlerin kontrolünüzden çıkmasına sebep olabilir.

Böyle bir fikriniz veya düşünceniz varsa iş planlamasını çok iyi bir şekilde yapmanız ve zaman yönetimini çok başarılı bir şekilde yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde yaptığınız tüm işlerde başarısızlığa uğramanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan