İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum

Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de bırakabiliyor.

Elde edilen başarılardan sonra dizginlerin bırakılıp, rahata kavuşma hissiyatının uzun süre devam etmesi durumunda bazı olumsuz sonuçlar girişimcilerin karşısına çıkabiliyor. Bu rehberimizde de bu durumların üzerinde duracağız.

Rahata fazla alışmak

Bazı başarılar elde ettikten sonra rahat bir ortam ve rahat bir yaşam sürmek oldukça normaldir; fakat bu rahatlık durumu işlerin önüne geçmeye başladığı zaman işlerinizi riske etmeye başlayabilirsiniz. Özellikle maddi açıdan rahatlığa kavuşulması sonrasında, birçok kişi eskisi kadar sıkı çalışmak istemeyebilir.

Para artık büyük bir sorun olmadığı için, normalden fazla harcamalar yapılabilir ve bu durum karşısında da rahat bir tavır sergilenebilir. İş disiplini konusunda da rahat olmak ve eskisi gibi yoğun çalışmamak da başka bir durumdur.

Maddi harcamalar ve iş disiplini konusunda çok uzun süre bu şekilde davranmak hem bütçenizi sarsabilir hem de işlerin kontrolünü kaybetmenize neden olabilir.

Şirket ve kişisel harcamaları dikkate almamak

Birçok kişi para kazanmaya başladığında, normalde olduğundan daha fazla para harcamaya başlar. Bu durum şirketler için de geçerlidir. Para kazanılmaya başlandığında bir anda şirket masrafları da artmaya başlar ve gerekli olmayan kanallara yatırımlar yapılır ya da ekstra masraflar yapılır.

Bu maddi harcamaların da bir limitinin olması oldukça önemlidir. Rahata kavuşulduğu için şirket bütçesi kontrol dışı bırakılmamalı ve düzenli olarak kontrol edilmelidir. Aksi takdirde bir süre sonra bu masraflar şirkete zarar olarak geri dönebilir ya da şirketin karlılığını ciddi oranda düşürebilir.

İş yönetiminde odak kayması

Bazı konforlar elde etmek özellikle şirket yöneticilerinde odak kaymasına neden olabiliyor. İşleri ertelemek ya da iş yerine geç gitmemek (veya gitmemek) gibi durumların ortaya çıkması, işlerin yönetimi konusunda ciddi sorunlar ortaya çıkartacaktır.

İşlerin başka kişilere devredilmesi ve işin başında durulmaması da burada ortaya çıkan başka bir sorundur. Şirketin büyümesiyle beraber personel ve yönetici sayısı da artabilir; ancak şirketin sahibi olarak da işlerin başında durmanız oldukça önemlidir.

Şirkette çalışanların birçoğu, bu işi kendi işleri gibi görmeyecekleri için otorite eksikliği durumlarında işlerini ciddiye almayabilirler. Bu da tabii ki iş verimliliğinin ciddi ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Başka işlerin peşine düşmek

Bir sektörde veya alanda başarıya ulaşmanız, başka işlerde de aynı başarıyı yakalayacağınız anlamına gelmez. Birçok kişi bu yanılgıya düşerek, farklı alanlara da yatırımlar yapmaya başlıyor.

Bambaşka bir işe yatırım yapmayı düşündüğünüzde, bazı konuların üzerinde durmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Bu işe de sıfırdan başlamanız gerekecektir ve bütün odağınızın bu alanda olması gerekecektir. Bu durumda da asıl işinizi 2. plana atacaksınızdır. Böyle bir durumun oluşması bir önceki maddede bahsettiğimiz otorite eksikliği durumunu tetikleyebilir ve işlerin kontrolünüzden çıkmasına sebep olabilir.

Böyle bir fikriniz veya düşünceniz varsa iş planlamasını çok iyi bir şekilde yapmanız ve zaman yönetimini çok başarılı bir şekilde yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde yaptığınız tüm işlerde başarısızlığa uğramanız mümkün.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan