fbpx

İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?

1 Şubat 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?

Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir iş stratejisi geliştirmek için önemlidir.

Tabii ki bunun yanı sıra yatırımcılarla görüşme yaparken ya da bankalardan kredi isterken de sizden bu iş planlarını detaylı bir şekilde isteyeceklerdir.

Fakat iş planı hazırlamak ve bu planı detaylandırmak kimi zaman uzun bir süreç alabiliyor. Tüm başlıklar altında detaylı bir şekilde çalışmak ve araştırma yapmak, ilk etapta sizin çalışma şevkinizi kırabiliyor. İş planınızı tek sayfaya düşürmek, günlük olarak düzenleyebileceğiniz ve aslında yine günlük olarak sizi motive edecek bir araç haline gelebilir.

İş planları genellikle 15-20 sayfa uzunluğunda olmasından dolayı, bir sunum yaparken ya da kendiniz bu planı gözden geçirirken, vakit alan bir sürece dönüşebiliyor. İş planınızı tek sayfada özetlemek, kendinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Fakat bunun uzun halini yatırım görüşmeleri yaparken sunmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Aşağıdaki yazıya bakarak detaylı bir planı nasıl hazırlayabileceğinizi de öğrenebilirsiniz.

Detaylı bir iş planı nasıl hazırlanır?

Bu rehberimizde sunumlarınıza sizi hazırlayacak ve günlük olarak motivasyonunuzu artıracak tek sayfalık bir iş planı nasıl hazırlayabileceğinizi size anlatacağız.

Tüketicilerin hangi problemini nasıl çözüyorsunuz?

Tek sayfalık iş planınıza doğrudan sunduğunuz çözümleri sıralayarak başlayabilirsiniz. Verdiğiniz hizmetler ve sunduğunuz ürünlerle neyi amaçlıyorsunuz? Tüketicilerin hayatını nasıl daha kolay bir hale getiriyorsunuz? Ya da onların yaşadıkları problemleri hangi açılardan ele alarak çözmeye çalışıyorsunuz.

Kısa bir şekilde hem tüketicilerin yaşadığı problemi hem de sizin sunduğunuz çözümü buraya yazabilirsiniz. Birer cümle ile bu işlemi tamamlayabilirsiniz.

İş modelinizi yazın

İkinci madde olarak iş modelinizi yazabilirsiniz. Başka bir deyişle nasıl para kazanacağızı yazın. İş modeliniz hangi temeller üzerine dayanıyor? Satış politikası olarak nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi belirlemeli ve bir iki cümle ile bunu tamamlamalısınız.

Hedef kitlenizi yazın

Bir iş yaparken, tüm tüketiciler sizin hedef kitleniz olmayabilir ve bu da çok normaldir; çünkü sattığınız ürünler herkesin ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de bir müşteri profili oluşturmanız ve bunu detaylandırmanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin genel özelliklerini (demografik bilgileri, gelir durumu, medeni hali, cinsiyeti gibi) burada birkaç madde halinde yazabilirsiniz. Hedef kitlenizi belirlemeniz, satış ve pazarlama tarafında sizin için oldukça önemli bir rol oynadığı için, bu alana biraz daha detay vererek, detaylı bir profil oluşturabilirsiniz. Ancak yine maddeler halinde bunları belirtmek, iş planınızı tek sayfada toparlamanız için yeterli olacaktır.

Pazarın ve pazardaki rekabet durumu

Girdiğiniz sektördeki rekabet durumunu araştırmalısınız. Pazardaki büyük firmaları belirlemeli ve onlarla rekabet etmek için neler yapmanız gerektiğini temel maddeler halinde listelemelisiniz. Elinizde rekabet konusunda sizin avantajınıza olacak çözümleriniz varsa bunları da “rekabetteki avantajınız” şeklinde ayrı olarak yazabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, pazarın durumunu da yazmalısınız. Pazarın şu anki durumu, uzun vadede ne kadar bir büyüme yaşayacağı, gelecek vadedip vadetmediğini de bir iki cümle ile yazmalısınız.

Finansal öngörüleriniz

Bu bölümde, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak ne kadarlık bir satış yapmayı hedeflediğinizi yazmalısınız. Bunun yanı sıra kısa, orta ve uzun vadedeki karlılık ve büyüme oranlarınızı da tahmini bir şekilde yazmalısınız.

Bunlara ek olarak, şu anki sermaye durumunuzu, elinizdeki sermayenin şirketi ayakta tutmaya yetip yetmeyeceğini, yatırım almanız gerekiyorsa ne kadarlık bir yatırım almanız gerektiğini ve yatırım görüşmeleri için neler yapmanız gerektiğini de birkaç cümle ile buraya yazabilirsiniz.

İlgili rehberler

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Pazarlama ve reklam stratejileriniz

Pazarlama ve reklam alanında hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi ve hangi dijital platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınızı da belirlemelisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmak için neler yapmanız gerektiğini; reklam ve pazarlama çalışmaları için tahmini olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de bu bölüme yazabilirsiniz.

Fırsatlar ve riskler

Son olarak tek sayfalık iş planınıza yapacağınız işteki fırsatları ve riskleri yazabilirsiniz. Sektördeki riskler nelerdir? Ne gibi fırsatlar sizin karşınıza çıkabilir? En kötü senaryonuz nedir ve bu durumda ne yapmayı planlıyorsunuz?

Riskleri ve fırsatları belirlemek, bu konularda hazırlıklı olmak size yardımcı olacaktır. Fırsatları gördüğünüzde daha hızlı tepki verebilir ve riskli durumlar oluşmaya başladığında, B planınızı hayata geçirmek için daha hızlı adım atabilirsiniz.

İşinizi henüz kurmadıysanız ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan