İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?

1 Şubat 2017
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?

Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir iş stratejisi geliştirmek için önemlidir.

Tabii ki bunun yanı sıra yatırımcılarla görüşme yaparken ya da bankalardan kredi isterken de sizden bu iş planlarını detaylı bir şekilde isteyeceklerdir.

Fakat iş planı hazırlamak ve bu planı detaylandırmak kimi zaman uzun bir süreç alabiliyor. Tüm başlıklar altında detaylı bir şekilde çalışmak ve araştırma yapmak, ilk etapta sizin çalışma şevkinizi kırabiliyor. İş planınızı tek sayfaya düşürmek, günlük olarak düzenleyebileceğiniz ve aslında yine günlük olarak sizi motive edecek bir araç haline gelebilir.

İş planları genellikle 15-20 sayfa uzunluğunda olmasından dolayı, bir sunum yaparken ya da kendiniz bu planı gözden geçirirken, vakit alan bir sürece dönüşebiliyor. İş planınızı tek sayfada özetlemek, kendinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Fakat bunun uzun halini yatırım görüşmeleri yaparken sunmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Aşağıdaki yazıya bakarak detaylı bir planı nasıl hazırlayabileceğinizi de öğrenebilirsiniz.

Detaylı bir iş planı nasıl hazırlanır?

Bu rehberimizde sunumlarınıza sizi hazırlayacak ve günlük olarak motivasyonunuzu artıracak tek sayfalık bir iş planı nasıl hazırlayabileceğinizi size anlatacağız.

Tüketicilerin hangi problemini nasıl çözüyorsunuz?

Tek sayfalık iş planınıza doğrudan sunduğunuz çözümleri sıralayarak başlayabilirsiniz. Verdiğiniz hizmetler ve sunduğunuz ürünlerle neyi amaçlıyorsunuz? Tüketicilerin hayatını nasıl daha kolay bir hale getiriyorsunuz? Ya da onların yaşadıkları problemleri hangi açılardan ele alarak çözmeye çalışıyorsunuz.

Kısa bir şekilde hem tüketicilerin yaşadığı problemi hem de sizin sunduğunuz çözümü buraya yazabilirsiniz. Birer cümle ile bu işlemi tamamlayabilirsiniz.

İş modelinizi yazın

İkinci madde olarak iş modelinizi yazabilirsiniz. Başka bir deyişle nasıl para kazanacağızı yazın. İş modeliniz hangi temeller üzerine dayanıyor? Satış politikası olarak nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi belirlemeli ve bir iki cümle ile bunu tamamlamalısınız.

Hedef kitlenizi yazın

Bir iş yaparken, tüm tüketiciler sizin hedef kitleniz olmayabilir ve bu da çok normaldir; çünkü sattığınız ürünler herkesin ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de bir müşteri profili oluşturmanız ve bunu detaylandırmanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin genel özelliklerini (demografik bilgileri, gelir durumu, medeni hali, cinsiyeti gibi) burada birkaç madde halinde yazabilirsiniz. Hedef kitlenizi belirlemeniz, satış ve pazarlama tarafında sizin için oldukça önemli bir rol oynadığı için, bu alana biraz daha detay vererek, detaylı bir profil oluşturabilirsiniz. Ancak yine maddeler halinde bunları belirtmek, iş planınızı tek sayfada toparlamanız için yeterli olacaktır.

Pazarın ve pazardaki rekabet durumu

Girdiğiniz sektördeki rekabet durumunu araştırmalısınız. Pazardaki büyük firmaları belirlemeli ve onlarla rekabet etmek için neler yapmanız gerektiğini temel maddeler halinde listelemelisiniz. Elinizde rekabet konusunda sizin avantajınıza olacak çözümleriniz varsa bunları da “rekabetteki avantajınız” şeklinde ayrı olarak yazabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, pazarın durumunu da yazmalısınız. Pazarın şu anki durumu, uzun vadede ne kadar bir büyüme yaşayacağı, gelecek vadedip vadetmediğini de bir iki cümle ile yazmalısınız.

Finansal öngörüleriniz

Bu bölümde, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak ne kadarlık bir satış yapmayı hedeflediğinizi yazmalısınız. Bunun yanı sıra kısa, orta ve uzun vadedeki karlılık ve büyüme oranlarınızı da tahmini bir şekilde yazmalısınız.

Bunlara ek olarak, şu anki sermaye durumunuzu, elinizdeki sermayenin şirketi ayakta tutmaya yetip yetmeyeceğini, yatırım almanız gerekiyorsa ne kadarlık bir yatırım almanız gerektiğini ve yatırım görüşmeleri için neler yapmanız gerektiğini de birkaç cümle ile buraya yazabilirsiniz.

İlgili rehberler

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Pazarlama ve reklam stratejileriniz

Pazarlama ve reklam alanında hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi ve hangi dijital platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınızı da belirlemelisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmak için neler yapmanız gerektiğini; reklam ve pazarlama çalışmaları için tahmini olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de bu bölüme yazabilirsiniz.

Fırsatlar ve riskler

Son olarak tek sayfalık iş planınıza yapacağınız işteki fırsatları ve riskleri yazabilirsiniz. Sektördeki riskler nelerdir? Ne gibi fırsatlar sizin karşınıza çıkabilir? En kötü senaryonuz nedir ve bu durumda ne yapmayı planlıyorsunuz?

Riskleri ve fırsatları belirlemek, bu konularda hazırlıklı olmak size yardımcı olacaktır. Fırsatları gördüğünüzde daha hızlı tepki verebilir ve riskli durumlar oluşmaya başladığında, B planınızı hayata geçirmek için daha hızlı adım atabilirsiniz.

İşinizi henüz kurmadıysanız ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
IdeaSoft
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
IdeaSoft
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin