İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?

1 Şubat 2017
Sinan Oypan

Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir iş stratejisi geliştirmek için önemlidir.

Tabii ki bunun yanı sıra yatırımcılarla görüşme yaparken ya da bankalardan kredi isterken de sizden bu iş planlarını detaylı bir şekilde isteyeceklerdir.

Fakat iş planı hazırlamak ve bu planı detaylandırmak kimi zaman uzun bir süreç alabiliyor. Tüm başlıklar altında detaylı bir şekilde çalışmak ve araştırma yapmak, ilk etapta sizin çalışma şevkinizi kırabiliyor. İş planınızı tek sayfaya düşürmek, günlük olarak düzenleyebileceğiniz ve aslında yine günlük olarak sizi motive edecek bir araç haline gelebilir.

İş planları genellikle 15-20 sayfa uzunluğunda olmasından dolayı, bir sunum yaparken ya da kendiniz bu planı gözden geçirirken, vakit alan bir sürece dönüşebiliyor. İş planınızı tek sayfada özetlemek, kendinizi daha hızlı bir şekilde tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Fakat bunun uzun halini yatırım görüşmeleri yaparken sunmanız gerektiğini de unutmamanız gerekiyor. Aşağıdaki yazıya bakarak detaylı bir planı nasıl hazırlayabileceğinizi de öğrenebilirsiniz.

Detaylı bir iş planı nasıl hazırlanır?

Bu rehberimizde sunumlarınıza sizi hazırlayacak ve günlük olarak motivasyonunuzu artıracak tek sayfalık bir iş planı nasıl hazırlayabileceğinizi size anlatacağız.

Tüketicilerin hangi problemini nasıl çözüyorsunuz?

Tek sayfalık iş planınıza doğrudan sunduğunuz çözümleri sıralayarak başlayabilirsiniz. Verdiğiniz hizmetler ve sunduğunuz ürünlerle neyi amaçlıyorsunuz? Tüketicilerin hayatını nasıl daha kolay bir hale getiriyorsunuz? Ya da onların yaşadıkları problemleri hangi açılardan ele alarak çözmeye çalışıyorsunuz.

Kısa bir şekilde hem tüketicilerin yaşadığı problemi hem de sizin sunduğunuz çözümü buraya yazabilirsiniz. Birer cümle ile bu işlemi tamamlayabilirsiniz.

İş modelinizi yazın

İkinci madde olarak iş modelinizi yazabilirsiniz. Başka bir deyişle nasıl para kazanacağızı yazın. İş modeliniz hangi temeller üzerine dayanıyor? Satış politikası olarak nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi belirlemeli ve bir iki cümle ile bunu tamamlamalısınız.

Hedef kitlenizi yazın

Bir iş yaparken, tüm tüketiciler sizin hedef kitleniz olmayabilir ve bu da çok normaldir; çünkü sattığınız ürünler herkesin ilgisini çekmeyebilir. Bu nedenle de bir müşteri profili oluşturmanız ve bunu detaylandırmanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin genel özelliklerini (demografik bilgileri, gelir durumu, medeni hali, cinsiyeti gibi) burada birkaç madde halinde yazabilirsiniz. Hedef kitlenizi belirlemeniz, satış ve pazarlama tarafında sizin için oldukça önemli bir rol oynadığı için, bu alana biraz daha detay vererek, detaylı bir profil oluşturabilirsiniz. Ancak yine maddeler halinde bunları belirtmek, iş planınızı tek sayfada toparlamanız için yeterli olacaktır.

Pazarın ve pazardaki rekabet durumu

Girdiğiniz sektördeki rekabet durumunu araştırmalısınız. Pazardaki büyük firmaları belirlemeli ve onlarla rekabet etmek için neler yapmanız gerektiğini temel maddeler halinde listelemelisiniz. Elinizde rekabet konusunda sizin avantajınıza olacak çözümleriniz varsa bunları da “rekabetteki avantajınız” şeklinde ayrı olarak yazabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, pazarın durumunu da yazmalısınız. Pazarın şu anki durumu, uzun vadede ne kadar bir büyüme yaşayacağı, gelecek vadedip vadetmediğini de bir iki cümle ile yazmalısınız.

Finansal öngörüleriniz

Bu bölümde, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak ne kadarlık bir satış yapmayı hedeflediğinizi yazmalısınız. Bunun yanı sıra kısa, orta ve uzun vadedeki karlılık ve büyüme oranlarınızı da tahmini bir şekilde yazmalısınız.

Bunlara ek olarak, şu anki sermaye durumunuzu, elinizdeki sermayenin şirketi ayakta tutmaya yetip yetmeyeceğini, yatırım almanız gerekiyorsa ne kadarlık bir yatırım almanız gerektiğini ve yatırım görüşmeleri için neler yapmanız gerektiğini de birkaç cümle ile buraya yazabilirsiniz.

İlgili rehberler

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?

Pazarlama ve reklam stratejileriniz

Pazarlama ve reklam alanında hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl ulaşabileceğinizi ve hangi dijital platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınızı da belirlemelisiniz.

Marka bilinirliğinizi artırmak için neler yapmanız gerektiğini; reklam ve pazarlama çalışmaları için tahmini olarak ne kadarlık bir bütçe ayırmanız gerektiğini de bu bölüme yazabilirsiniz.

Fırsatlar ve riskler

Son olarak tek sayfalık iş planınıza yapacağınız işteki fırsatları ve riskleri yazabilirsiniz. Sektördeki riskler nelerdir? Ne gibi fırsatlar sizin karşınıza çıkabilir? En kötü senaryonuz nedir ve bu durumda ne yapmayı planlıyorsunuz?

Riskleri ve fırsatları belirlemek, bu konularda hazırlıklı olmak size yardımcı olacaktır. Fırsatları gördüğünüzde daha hızlı tepki verebilir ve riskli durumlar oluşmaya başladığında, B planınızı hayata geçirmek için daha hızlı adım atabilirsiniz.

İşinizi henüz kurmadıysanız ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilir ve e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan