fbpx

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

4 Nisan 2019
Sinan Oypan

İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi sahibi olmanız gerektiği için, kendi işinizi kurmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz önemlidir.

Yeni bir iş kurmak için gerekli olan altyapıya sahip olmamanız, yaptığınız çalışmaların başarısız olmasına neden olabilir. Bu nedenle de finanstan, e-ticaret sitesi kurulumuna, şirket kurulumundan, reklam ve pazarlama kadar birçok konu hakkında bilginizin olması oldukça önemli. Bu rehberimizde de yeni bir iş kurmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

İş fikrinizi ve modelinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri iş fikrinizi ve modelinizi belirlemek olmalı. İş kurmak için uzun vadede ayakta kalacak ve finansal olarak sizi destekleyerek, zaman içerisinde büyüyecek bir iş modeli ve fikrine ihtiyacınız olur. Bu sebeple de ilk adımınızı bu şekilde atmanız önemlidir. Yeni bir iş fikri ararken şunları dikkate alabilirsiniz:

  • Kişisel ilgi ve bilgi alanlarınızı değerlendirebileceğiniz bir iş modeli
  • Pazardaki mevcut ürünleri araştırarak, potansiyeli olan ürünler üzerinden bir iş modeli yaratmak
  • Trend olan ürünleri araştırarak, hızlı geri dönüşüm alacak iş modelleri geliştirmek

Uzun vadede size fayda sağlayacak bir iş modeli kurmanız, ilk etapta yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü daha fazla almanızı sağlar.

İlgili rehber: 2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler | 2019

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Şirket isminizi bulun

İş kurmak için bir şirket ismine ihtiyacınız olur. Akılda kalıcı, kısa ve orijinal bir isim seçmeniz, markanızın da farklılaşmasını ve kendine özgü bir imaj yaratmasını sağlar. Şirket isminizin uzun yıllar boyunca kullanılacağını unutmamanız gerekir. Bu nedenle de isim seçerken buna özellikle dikkat etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden isim seçimi konusunda dikkat etmeniz gereken konuları öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı yapın

İş kurmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de iş planı oluşturmaktır. Bir iş planınızın olması kısa, orta ve uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı planlamanızı sağlarken, iş modelinizi sağlamlaştırmanızı ve finansal hedeflerinizi de ortaya koymanızı sağlar. Bu iş planını düzenli aralıklarla güncelleyerek, yeni hedef ve stratejilerinizi de eklemeniz gerekir. Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır? isimli rehberimizden bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Vergiler ve şirket finans yönetimi hakkında bilgi sahibi olun

Yeni bir iş kurmak için bir şirketinizin olması gerekir ve böylelikle de vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de bir şirket sahibi olduğunuzda hangi vergileri ödemekle yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Vergi ödemelerinin takibinin yapılmaması ve vergilerin ödenmemesi hakkınızda yasal süreçlerin başlatılmasına neden olur. E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İş kurmadan önce bilmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de finans yönetimidir. Şirketinizin sermayesini, reklam ve pazarlama bütçesini, şirket giderlerini, vergileri ve diğer masrafları takip ederken, şirkete gelen sıcak para akışını da yönetmeniz önemlidir. Finansal açıdan doğru adımları atmamanız şirketinizin zaman içerisinde zarar etmesine ve iflasını açıklamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Online mağazanızın kurulumu

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız vardır. E-ticaret siteniz üzerinde satmak istediğiniz ürünleri listeleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırarak markanızın imajını güçlendirebilirsiniz. Tüm bunların gerçekleşebilmesi için de sağlam ve güvenilir bir e-ticaret altyapı sisteminizin olması gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

E-ticaret altyapınızı doğru seçmemeniz ya da kurmamanız, tüketicilerin güvenli bir şekilde sitenizden alışveriş yapamamalarına neden olur. Bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih etmeniz, işinizi daha güvenli bir şekilde yapmanıza yardımcı olur.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan