Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi sahibi olmanız gerektiği için, kendi işinizi kurmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz önemlidir.

Yeni bir iş kurmak için gerekli olan altyapıya sahip olmamanız, yaptığınız çalışmaların başarısız olmasına neden olabilir. Bu nedenle de finanstan, e-ticaret sitesi kurulumuna, şirket kurulumundan, reklam ve pazarlama kadar birçok konu hakkında bilginizin olması oldukça önemli. Bu rehberimizde de yeni bir iş kurmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

İş fikrinizi ve modelinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri iş fikrinizi ve modelinizi belirlemek olmalı. İş kurmak için uzun vadede ayakta kalacak ve finansal olarak sizi destekleyerek, zaman içerisinde büyüyecek bir iş modeli ve fikrine ihtiyacınız olur. Bu sebeple de ilk adımınızı bu şekilde atmanız önemlidir. Yeni bir iş fikri ararken şunları dikkate alabilirsiniz:

  • Kişisel ilgi ve bilgi alanlarınızı değerlendirebileceğiniz bir iş modeli
  • Pazardaki mevcut ürünleri araştırarak, potansiyeli olan ürünler üzerinden bir iş modeli yaratmak
  • Trend olan ürünleri araştırarak, hızlı geri dönüşüm alacak iş modelleri geliştirmek

Uzun vadede size fayda sağlayacak bir iş modeli kurmanız, ilk etapta yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü daha fazla almanızı sağlar.

İlgili rehber: 2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler | 2019

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Şirket isminizi bulun

İş kurmak için bir şirket ismine ihtiyacınız olur. Akılda kalıcı, kısa ve orijinal bir isim seçmeniz, markanızın da farklılaşmasını ve kendine özgü bir imaj yaratmasını sağlar. Şirket isminizin uzun yıllar boyunca kullanılacağını unutmamanız gerekir. Bu nedenle de isim seçerken buna özellikle dikkat etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden isim seçimi konusunda dikkat etmeniz gereken konuları öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı yapın

İş kurmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de iş planı oluşturmaktır. Bir iş planınızın olması kısa, orta ve uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı planlamanızı sağlarken, iş modelinizi sağlamlaştırmanızı ve finansal hedeflerinizi de ortaya koymanızı sağlar. Bu iş planını düzenli aralıklarla güncelleyerek, yeni hedef ve stratejilerinizi de eklemeniz gerekir. Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır? isimli rehberimizden bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Vergiler ve şirket finans yönetimi hakkında bilgi sahibi olun

Yeni bir iş kurmak için bir şirketinizin olması gerekir ve böylelikle de vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de bir şirket sahibi olduğunuzda hangi vergileri ödemekle yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Vergi ödemelerinin takibinin yapılmaması ve vergilerin ödenmemesi hakkınızda yasal süreçlerin başlatılmasına neden olur. E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İş kurmadan önce bilmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de finans yönetimidir. Şirketinizin sermayesini, reklam ve pazarlama bütçesini, şirket giderlerini, vergileri ve diğer masrafları takip ederken, şirkete gelen sıcak para akışını da yönetmeniz önemlidir. Finansal açıdan doğru adımları atmamanız şirketinizin zaman içerisinde zarar etmesine ve iflasını açıklamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Online mağazanızın kurulumu

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız vardır. E-ticaret siteniz üzerinde satmak istediğiniz ürünleri listeleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırarak markanızın imajını güçlendirebilirsiniz. Tüm bunların gerçekleşebilmesi için de sağlam ve güvenilir bir e-ticaret altyapı sisteminizin olması gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

E-ticaret altyapınızı doğru seçmemeniz ya da kurmamanız, tüketicilerin güvenli bir şekilde sitenizden alışveriş yapamamalarına neden olur. Bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih etmeniz, işinizi daha güvenli bir şekilde yapmanıza yardımcı olur.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin