Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

4 Nisan 2019
Sinan Oypan

İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi sahibi olmanız gerektiği için, kendi işinizi kurmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz önemlidir.

Yeni bir iş kurmak için gerekli olan altyapıya sahip olmamanız, yaptığınız çalışmaların başarısız olmasına neden olabilir. Bu nedenle de finanstan, e-ticaret sitesi kurulumuna, şirket kurulumundan, reklam ve pazarlama kadar birçok konu hakkında bilginizin olması oldukça önemli. Bu rehberimizde de yeni bir iş kurmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

İş fikrinizi ve modelinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri iş fikrinizi ve modelinizi belirlemek olmalı. İş kurmak için uzun vadede ayakta kalacak ve finansal olarak sizi destekleyerek, zaman içerisinde büyüyecek bir iş modeli ve fikrine ihtiyacınız olur. Bu sebeple de ilk adımınızı bu şekilde atmanız önemlidir. Yeni bir iş fikri ararken şunları dikkate alabilirsiniz:

  • Kişisel ilgi ve bilgi alanlarınızı değerlendirebileceğiniz bir iş modeli
  • Pazardaki mevcut ürünleri araştırarak, potansiyeli olan ürünler üzerinden bir iş modeli yaratmak
  • Trend olan ürünleri araştırarak, hızlı geri dönüşüm alacak iş modelleri geliştirmek

Uzun vadede size fayda sağlayacak bir iş modeli kurmanız, ilk etapta yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü daha fazla almanızı sağlar.

İlgili rehber: 2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler | 2019

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Şirket isminizi bulun

İş kurmak için bir şirket ismine ihtiyacınız olur. Akılda kalıcı, kısa ve orijinal bir isim seçmeniz, markanızın da farklılaşmasını ve kendine özgü bir imaj yaratmasını sağlar. Şirket isminizin uzun yıllar boyunca kullanılacağını unutmamanız gerekir. Bu nedenle de isim seçerken buna özellikle dikkat etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden isim seçimi konusunda dikkat etmeniz gereken konuları öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı yapın

İş kurmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de iş planı oluşturmaktır. Bir iş planınızın olması kısa, orta ve uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı planlamanızı sağlarken, iş modelinizi sağlamlaştırmanızı ve finansal hedeflerinizi de ortaya koymanızı sağlar. Bu iş planını düzenli aralıklarla güncelleyerek, yeni hedef ve stratejilerinizi de eklemeniz gerekir. Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır? isimli rehberimizden bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Vergiler ve şirket finans yönetimi hakkında bilgi sahibi olun

Yeni bir iş kurmak için bir şirketinizin olması gerekir ve böylelikle de vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de bir şirket sahibi olduğunuzda hangi vergileri ödemekle yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Vergi ödemelerinin takibinin yapılmaması ve vergilerin ödenmemesi hakkınızda yasal süreçlerin başlatılmasına neden olur. E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İş kurmadan önce bilmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de finans yönetimidir. Şirketinizin sermayesini, reklam ve pazarlama bütçesini, şirket giderlerini, vergileri ve diğer masrafları takip ederken, şirkete gelen sıcak para akışını da yönetmeniz önemlidir. Finansal açıdan doğru adımları atmamanız şirketinizin zaman içerisinde zarar etmesine ve iflasını açıklamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Online mağazanızın kurulumu

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız vardır. E-ticaret siteniz üzerinde satmak istediğiniz ürünleri listeleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırarak markanızın imajını güçlendirebilirsiniz. Tüm bunların gerçekleşebilmesi için de sağlam ve güvenilir bir e-ticaret altyapı sisteminizin olması gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

E-ticaret altyapınızı doğru seçmemeniz ya da kurmamanız, tüketicilerin güvenli bir şekilde sitenizden alışveriş yapamamalarına neden olur. Bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih etmeniz, işinizi daha güvenli bir şekilde yapmanıza yardımcı olur.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan