Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi sahibi olmanız gerektiği için, kendi işinizi kurmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz önemlidir.

Yeni bir iş kurmak için gerekli olan altyapıya sahip olmamanız, yaptığınız çalışmaların başarısız olmasına neden olabilir. Bu nedenle de finanstan, e-ticaret sitesi kurulumuna, şirket kurulumundan, reklam ve pazarlama kadar birçok konu hakkında bilginizin olması oldukça önemli. Bu rehberimizde de yeni bir iş kurmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

İlgili rehber: Girişimciler için evden yapılacak online iş fikirleri

İş fikrinizi ve modelinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri iş fikrinizi ve modelinizi belirlemek olmalı. İş kurmak için uzun vadede ayakta kalacak ve finansal olarak sizi destekleyerek, zaman içerisinde büyüyecek bir iş modeli ve fikrine ihtiyacınız olur. Bu sebeple de ilk adımınızı bu şekilde atmanız önemlidir. Yeni bir iş fikri ararken şunları dikkate alabilirsiniz:

  • Kişisel ilgi ve bilgi alanlarınızı değerlendirebileceğiniz bir iş modeli
  • Pazardaki mevcut ürünleri araştırarak, potansiyeli olan ürünler üzerinden bir iş modeli yaratmak
  • Trend olan ürünleri araştırarak, hızlı geri dönüşüm alacak iş modelleri geliştirmek

Uzun vadede size fayda sağlayacak bir iş modeli kurmanız, ilk etapta yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü daha fazla almanızı sağlar.

İlgili rehber: 2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler | 2019

İlgili rehber: Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler - 2019

Şirket isminizi bulun

İş kurmak için bir şirket ismine ihtiyacınız olur. Akılda kalıcı, kısa ve orijinal bir isim seçmeniz, markanızın da farklılaşmasını ve kendine özgü bir imaj yaratmasını sağlar. Şirket isminizin uzun yıllar boyunca kullanılacağını unutmamanız gerekir. Bu nedenle de isim seçerken buna özellikle dikkat etmeniz gerekir. Aşağıdaki rehberimizden isim seçimi konusunda dikkat etmeniz gereken konuları öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı yapın

İş kurmak için yapmanız gereken çalışmalardan biri de iş planı oluşturmaktır. Bir iş planınızın olması kısa, orta ve uzun vadede ne tür çalışmalar yapacağınızı planlamanızı sağlarken, iş modelinizi sağlamlaştırmanızı ve finansal hedeflerinizi de ortaya koymanızı sağlar. Bu iş planını düzenli aralıklarla güncelleyerek, yeni hedef ve stratejilerinizi de eklemeniz gerekir. Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır? isimli rehberimizden bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Vergiler ve şirket finans yönetimi hakkında bilgi sahibi olun

Yeni bir iş kurmak için bir şirketinizin olması gerekir ve böylelikle de vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de bir şirket sahibi olduğunuzda hangi vergileri ödemekle yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Vergi ödemelerinin takibinin yapılmaması ve vergilerin ödenmemesi hakkınızda yasal süreçlerin başlatılmasına neden olur. E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İş kurmadan önce bilmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de finans yönetimidir. Şirketinizin sermayesini, reklam ve pazarlama bütçesini, şirket giderlerini, vergileri ve diğer masrafları takip ederken, şirkete gelen sıcak para akışını da yönetmeniz önemlidir. Finansal açıdan doğru adımları atmamanız şirketinizin zaman içerisinde zarar etmesine ve iflasını açıklamasına neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Online mağazanızın kurulumu

İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız vardır. E-ticaret siteniz üzerinde satmak istediğiniz ürünleri listeleyebilir, pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir, yeni kitlelere ulaşabilir, marka bilinirliğinizi artırarak markanızın imajını güçlendirebilirsiniz. Tüm bunların gerçekleşebilmesi için de sağlam ve güvenilir bir e-ticaret altyapı sisteminizin olması gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

E-ticaret altyapınızı doğru seçmemeniz ya da kurmamanız, tüketicilerin güvenli bir şekilde sitenizden alışveriş yapamamalarına neden olur. Bu konu hakkında bir tecrübeniz bulunmuyorsa hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih etmeniz, işinizi daha güvenli bir şekilde yapmanıza yardımcı olur.

İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizin kurulumunu yapabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan