İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi

10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi

İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde özellikle durulması gereken konulardan biridir. Bir marka yaratmak, e-ticaret sitesi kurmak ya da pazarlama stratejileri belirlemek de bu işin bir parçası olsa da ilk ürünü bulmak, işin başarısının arkasındaki önemli etkenlerden biridir.

Tüketicilerin ilgisini çekecek ve düzenli olarak satış getirecek bir ürün bulmak, hem kısa hem uzun vadede şirketinizin gelirlerini artırmanıza yardımcı olabilir. İnternetten ürün satışı söz konusu olduğunda tabii ki bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. Bununla beraber de bilmeniz gereken birçok konu bulunur. Bu konular ve e-ticaret sitesi kurulumu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için aşağıdaki kapsamlı rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

İlk ürün satışı için bazı konuların üzerinde özellikle durmanız gerekir. Bu detaylar, doğru ürünleri seçmenizi sağlayabileceği için, yapacağınız yatırımların da geri dönüşümünün daha iyi olmasını sağlar.

Ürün satışı sürecinde ilk ürünlerinizi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fırsatları kovalayın

İlk ürün satışı için fırsatları kovalamanız ve trendlerin hangi yönde ilerlediğini takip etmeniz oldukça önemlidir. Hangi ürün gruplarına, tüketicilerin daha fazla ilgi gösterdiğini ve ürünlerin satış rakamlarını ve ortalama sepet tutarlarını yakından takip ederek, analiz etmelisiniz.

İlk ürün satışı için trendler oldukça önemlidir; çünkü tüketicilerin talep ettiği ürünleri edinerek, e-ticaret siteniz üzerinde satmaya başlarsanız, işin ilk etabını daha karlı bir şekilde atlatabilirsiniz.

Yeni açılan e-ticaret siteleri için ilk satışlar oldukça zor olduğu için trend olan ürünleri yakından takip etmek ve bunların satışını yapmak, bu ilk süreci daha kolay geçmenizi sağlayacaktır.

Trend olan ürünleri incelemek için Google Trends ya da Trend Hunter gibi platformları kullanabilirsiniz. Bu platformlar üzerinde hem dönemsel olarak ürünlerin aranma hacimlerini görebilir hem de hangi ürünlere daha fazla ilgili duyulduğunu inceleyebilirsiniz.

Tüketicilerin sorunlarını çözün

Tüketicilerin sorunları da ürün satışı yaparken göz önünde bulundurulmalıdır. Özellikle satacağınız ilk ürünlerinizi seçerken, tüketicilerin yaşadığı problemleri çözebilecek ve onların hayatını kolaylaştıran ürünler üzerine odaklanmanız, hem bu ürünlere bir talep yaratmanızı sağlar hem de geniş kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Tüketicilerin sorunlarına yönelik çözümler ürettiğinizde, pazarlama çalışmalarınızı da bu yönde yaparak, satışlarınızı destekleyecek stratejiler geliştirebilirsiniz.

Online pazar yerlerini araştırın

Ürün satışı yapmadan önce ilk ürünlerinizi araştırma sürecinde online pazar yerlerini de araştırmaya başlayabilirsiniz. Online pazar yerlerinde öne çıkan ve en çok satılan ürünleri inceleyerek, hangi ürünlerin daha fazla talep gördüğünü araştırabilirsiniz.Bu pazar yerlerinin takipçi ve müşteri kitlesi yüksek olduğu için, genel olarak pazarda ne tür ürünlerin ilgi gördüğünü de anlayabilirsiniz.

Bu araştırmalar aynı zamanda, online pazar yerlerinde satış yapmak isteyenler için de önemlidir; çünkü bu araştırmalar sayesinde rekabeti görerek, hangi firmaların daha ön plana çıktığını görmenizi sağlar. Buna ek olarak bu firmaların ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızı da görmenize yardımcı olur.

Ürünü analiz edin

Ürün satışı yaparken, doğru ürünü bulmak da yeterli değildir. Bu ürünü analiz etmeniz ve satış sürecinde size ne gibi maliyetler çıkartacağını da öğrenmeniz gerekir. Bununla beraber ürünün temin ediliş süreci ve rekabeti de araştırmanız da oldukça önemlidir. Bu başlıkların önemini de şu şekilde sıralayabiliriz:

Ürün fiyatı ve maliyeti: Ürün satışı sürecinde, ürünlerin fiyatlandırması oldukça önemli bir konudur. Bir ürünün size olan maliyetini hesaplamanız ve sonrasında da kar marjınızı belirlemeniz gerekir. Maliyetlerin yüksek oluşu, satış fiyatlarınızı da artıracağı için satış rakamlarınızın düşmesine neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Ürünün boyut ve kargo maliyetleri: Ürünün ağırlığı ve boyutu artıkça kargo maliyetleri de yükselmeye başlayacaktır. Kargo maliyetlerinin yükselmesi kar marjınızın düşmesine neden olabileceği gibi bu maliyetlerin tüketiciye yansıtılması durumunda da tüketiciler kargo ücretinden dolayı ürünü satın almayabilir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Rekabet: Ürün satışı sürecinde rekabet de önemli bir konudur. Rakip firmaları ve sizinle aynı ya da benzer ürünleri satan firmaları araştırarak, onların pazardaki konumlarını öğrenmeniz gerekir. Onların fiyatlandırma stratejilerini incelemeli, pazarlama ve reklam çalışmalarını analiz ederek, onlarla rekabet edip edemeyeceğinizi belirlemeniz gerekir. Büyük firmalar ellerindeki nakit gücü nedeniyle sizin önünüze rahatlıkla geçebilirler. Bunu göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

Ürünün tedarik süreci: Ürün tedarik süreci ve ürünü sürekli stoklarınızda bulundurmak da ürün satışı söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken bir konudur. Birden fazla ürün tedarikçisi ile çalışmanız olası bir aksilik durumunda ürünü alternatif kanallardan almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Sonuç olarak;

Yukarıda ele aldığımız konular ürün satışı ve ilk ürününüzü bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Pazar araştırması yapmak, tüketicilerin ilgi gösterdikleri ürünleri belirlemek, rekabeti incelemek sonrasında da ürünle ilgili maliyetleri çıkartarak, size kar getirecek bir fiyat belirlemek bu süreçte öncelikli adımların arasında yer almalı.

İnternetten satış yapmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hızlı bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin