İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi

10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi

İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde özellikle durulması gereken konulardan biridir. Bir marka yaratmak, e-ticaret sitesi kurmak ya da pazarlama stratejileri belirlemek de bu işin bir parçası olsa da ilk ürünü bulmak, işin başarısının arkasındaki önemli etkenlerden biridir.

Tüketicilerin ilgisini çekecek ve düzenli olarak satış getirecek bir ürün bulmak, hem kısa hem uzun vadede şirketinizin gelirlerini artırmanıza yardımcı olabilir. İnternetten ürün satışı söz konusu olduğunda tabii ki bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. Bununla beraber de bilmeniz gereken birçok konu bulunur. Bu konular ve e-ticaret sitesi kurulumu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için aşağıdaki kapsamlı rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

İlk ürün satışı için bazı konuların üzerinde özellikle durmanız gerekir. Bu detaylar, doğru ürünleri seçmenizi sağlayabileceği için, yapacağınız yatırımların da geri dönüşümünün daha iyi olmasını sağlar.

Ürün satışı sürecinde ilk ürünlerinizi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fırsatları kovalayın

İlk ürün satışı için fırsatları kovalamanız ve trendlerin hangi yönde ilerlediğini takip etmeniz oldukça önemlidir. Hangi ürün gruplarına, tüketicilerin daha fazla ilgi gösterdiğini ve ürünlerin satış rakamlarını ve ortalama sepet tutarlarını yakından takip ederek, analiz etmelisiniz.

İlk ürün satışı için trendler oldukça önemlidir; çünkü tüketicilerin talep ettiği ürünleri edinerek, e-ticaret siteniz üzerinde satmaya başlarsanız, işin ilk etabını daha karlı bir şekilde atlatabilirsiniz.

Yeni açılan e-ticaret siteleri için ilk satışlar oldukça zor olduğu için trend olan ürünleri yakından takip etmek ve bunların satışını yapmak, bu ilk süreci daha kolay geçmenizi sağlayacaktır.

Trend olan ürünleri incelemek için Google Trends ya da Trend Hunter gibi platformları kullanabilirsiniz. Bu platformlar üzerinde hem dönemsel olarak ürünlerin aranma hacimlerini görebilir hem de hangi ürünlere daha fazla ilgili duyulduğunu inceleyebilirsiniz.

Tüketicilerin sorunlarını çözün

Tüketicilerin sorunları da ürün satışı yaparken göz önünde bulundurulmalıdır. Özellikle satacağınız ilk ürünlerinizi seçerken, tüketicilerin yaşadığı problemleri çözebilecek ve onların hayatını kolaylaştıran ürünler üzerine odaklanmanız, hem bu ürünlere bir talep yaratmanızı sağlar hem de geniş kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Tüketicilerin sorunlarına yönelik çözümler ürettiğinizde, pazarlama çalışmalarınızı da bu yönde yaparak, satışlarınızı destekleyecek stratejiler geliştirebilirsiniz.

Online pazar yerlerini araştırın

Ürün satışı yapmadan önce ilk ürünlerinizi araştırma sürecinde online pazar yerlerini de araştırmaya başlayabilirsiniz. Online pazar yerlerinde öne çıkan ve en çok satılan ürünleri inceleyerek, hangi ürünlerin daha fazla talep gördüğünü araştırabilirsiniz.Bu pazar yerlerinin takipçi ve müşteri kitlesi yüksek olduğu için, genel olarak pazarda ne tür ürünlerin ilgi gördüğünü de anlayabilirsiniz.

Bu araştırmalar aynı zamanda, online pazar yerlerinde satış yapmak isteyenler için de önemlidir; çünkü bu araştırmalar sayesinde rekabeti görerek, hangi firmaların daha ön plana çıktığını görmenizi sağlar. Buna ek olarak bu firmaların ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızı da görmenize yardımcı olur.

Ürünü analiz edin

Ürün satışı yaparken, doğru ürünü bulmak da yeterli değildir. Bu ürünü analiz etmeniz ve satış sürecinde size ne gibi maliyetler çıkartacağını da öğrenmeniz gerekir. Bununla beraber ürünün temin ediliş süreci ve rekabeti de araştırmanız da oldukça önemlidir. Bu başlıkların önemini de şu şekilde sıralayabiliriz:

Ürün fiyatı ve maliyeti: Ürün satışı sürecinde, ürünlerin fiyatlandırması oldukça önemli bir konudur. Bir ürünün size olan maliyetini hesaplamanız ve sonrasında da kar marjınızı belirlemeniz gerekir. Maliyetlerin yüksek oluşu, satış fiyatlarınızı da artıracağı için satış rakamlarınızın düşmesine neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Ürünün boyut ve kargo maliyetleri: Ürünün ağırlığı ve boyutu artıkça kargo maliyetleri de yükselmeye başlayacaktır. Kargo maliyetlerinin yükselmesi kar marjınızın düşmesine neden olabileceği gibi bu maliyetlerin tüketiciye yansıtılması durumunda da tüketiciler kargo ücretinden dolayı ürünü satın almayabilir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Rekabet: Ürün satışı sürecinde rekabet de önemli bir konudur. Rakip firmaları ve sizinle aynı ya da benzer ürünleri satan firmaları araştırarak, onların pazardaki konumlarını öğrenmeniz gerekir. Onların fiyatlandırma stratejilerini incelemeli, pazarlama ve reklam çalışmalarını analiz ederek, onlarla rekabet edip edemeyeceğinizi belirlemeniz gerekir. Büyük firmalar ellerindeki nakit gücü nedeniyle sizin önünüze rahatlıkla geçebilirler. Bunu göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

Ürünün tedarik süreci: Ürün tedarik süreci ve ürünü sürekli stoklarınızda bulundurmak da ürün satışı söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken bir konudur. Birden fazla ürün tedarikçisi ile çalışmanız olası bir aksilik durumunda ürünü alternatif kanallardan almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Sonuç olarak;

Yukarıda ele aldığımız konular ürün satışı ve ilk ürününüzü bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Pazar araştırması yapmak, tüketicilerin ilgi gösterdikleri ürünleri belirlemek, rekabeti incelemek sonrasında da ürünle ilgili maliyetleri çıkartarak, size kar getirecek bir fiyat belirlemek bu süreçte öncelikli adımların arasında yer almalı.

İnternetten satış yapmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hızlı bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın