fbpx

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi

10 Mayıs 2019
Sinan Oypan

İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde özellikle durulması gereken konulardan biridir. Bir marka yaratmak, e-ticaret sitesi kurmak ya da pazarlama stratejileri belirlemek de bu işin bir parçası olsa da ilk ürünü bulmak, işin başarısının arkasındaki önemli etkenlerden biridir.

Tüketicilerin ilgisini çekecek ve düzenli olarak satış getirecek bir ürün bulmak, hem kısa hem uzun vadede şirketinizin gelirlerini artırmanıza yardımcı olabilir. İnternetten ürün satışı söz konusu olduğunda tabii ki bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacaktır. Bununla beraber de bilmeniz gereken birçok konu bulunur. Bu konular ve e-ticaret sitesi kurulumu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için aşağıdaki kapsamlı rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

İlk ürün satışı için bazı konuların üzerinde özellikle durmanız gerekir. Bu detaylar, doğru ürünleri seçmenizi sağlayabileceği için, yapacağınız yatırımların da geri dönüşümünün daha iyi olmasını sağlar.

Ürün satışı sürecinde ilk ürünlerinizi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Fırsatları kovalayın

İlk ürün satışı için fırsatları kovalamanız ve trendlerin hangi yönde ilerlediğini takip etmeniz oldukça önemlidir. Hangi ürün gruplarına, tüketicilerin daha fazla ilgi gösterdiğini ve ürünlerin satış rakamlarını ve ortalama sepet tutarlarını yakından takip ederek, analiz etmelisiniz.

İlk ürün satışı için trendler oldukça önemlidir; çünkü tüketicilerin talep ettiği ürünleri edinerek, e-ticaret siteniz üzerinde satmaya başlarsanız, işin ilk etabını daha karlı bir şekilde atlatabilirsiniz.

Yeni açılan e-ticaret siteleri için ilk satışlar oldukça zor olduğu için trend olan ürünleri yakından takip etmek ve bunların satışını yapmak, bu ilk süreci daha kolay geçmenizi sağlayacaktır.

Trend olan ürünleri incelemek için Google Trends ya da Trend Hunter gibi platformları kullanabilirsiniz. Bu platformlar üzerinde hem dönemsel olarak ürünlerin aranma hacimlerini görebilir hem de hangi ürünlere daha fazla ilgili duyulduğunu inceleyebilirsiniz.

Tüketicilerin sorunlarını çözün

Tüketicilerin sorunları da ürün satışı yaparken göz önünde bulundurulmalıdır. Özellikle satacağınız ilk ürünlerinizi seçerken, tüketicilerin yaşadığı problemleri çözebilecek ve onların hayatını kolaylaştıran ürünler üzerine odaklanmanız, hem bu ürünlere bir talep yaratmanızı sağlar hem de geniş kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Tüketicilerin sorunlarına yönelik çözümler ürettiğinizde, pazarlama çalışmalarınızı da bu yönde yaparak, satışlarınızı destekleyecek stratejiler geliştirebilirsiniz.

Online pazar yerlerini araştırın

Ürün satışı yapmadan önce ilk ürünlerinizi araştırma sürecinde online pazar yerlerini de araştırmaya başlayabilirsiniz. Online pazar yerlerinde öne çıkan ve en çok satılan ürünleri inceleyerek, hangi ürünlerin daha fazla talep gördüğünü araştırabilirsiniz.Bu pazar yerlerinin takipçi ve müşteri kitlesi yüksek olduğu için, genel olarak pazarda ne tür ürünlerin ilgi gördüğünü de anlayabilirsiniz.

Bu araştırmalar aynı zamanda, online pazar yerlerinde satış yapmak isteyenler için de önemlidir; çünkü bu araştırmalar sayesinde rekabeti görerek, hangi firmaların daha ön plana çıktığını görmenizi sağlar. Buna ek olarak bu firmaların ne tür pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızı da görmenize yardımcı olur.

Ürünü analiz edin

Ürün satışı yaparken, doğru ürünü bulmak da yeterli değildir. Bu ürünü analiz etmeniz ve satış sürecinde size ne gibi maliyetler çıkartacağını da öğrenmeniz gerekir. Bununla beraber ürünün temin ediliş süreci ve rekabeti de araştırmanız da oldukça önemlidir. Bu başlıkların önemini de şu şekilde sıralayabiliriz:

Ürün fiyatı ve maliyeti: Ürün satışı sürecinde, ürünlerin fiyatlandırması oldukça önemli bir konudur. Bir ürünün size olan maliyetini hesaplamanız ve sonrasında da kar marjınızı belirlemeniz gerekir. Maliyetlerin yüksek oluşu, satış fiyatlarınızı da artıracağı için satış rakamlarınızın düşmesine neden olabilir. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?

Ürünün boyut ve kargo maliyetleri: Ürünün ağırlığı ve boyutu artıkça kargo maliyetleri de yükselmeye başlayacaktır. Kargo maliyetlerinin yükselmesi kar marjınızın düşmesine neden olabileceği gibi bu maliyetlerin tüketiciye yansıtılması durumunda da tüketiciler kargo ücretinden dolayı ürünü satın almayabilir.

İlgili rehber: E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Rekabet: Ürün satışı sürecinde rekabet de önemli bir konudur. Rakip firmaları ve sizinle aynı ya da benzer ürünleri satan firmaları araştırarak, onların pazardaki konumlarını öğrenmeniz gerekir. Onların fiyatlandırma stratejilerini incelemeli, pazarlama ve reklam çalışmalarını analiz ederek, onlarla rekabet edip edemeyeceğinizi belirlemeniz gerekir. Büyük firmalar ellerindeki nakit gücü nedeniyle sizin önünüze rahatlıkla geçebilirler. Bunu göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

Ürünün tedarik süreci: Ürün tedarik süreci ve ürünü sürekli stoklarınızda bulundurmak da ürün satışı söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken bir konudur. Birden fazla ürün tedarikçisi ile çalışmanız olası bir aksilik durumunda ürünü alternatif kanallardan almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Sonuç olarak;

Yukarıda ele aldığımız konular ürün satışı ve ilk ürününüzü bulma konusunda size yardımcı olacaktır. Pazar araştırması yapmak, tüketicilerin ilgi gösterdikleri ürünleri belirlemek, rekabeti incelemek sonrasında da ürünle ilgili maliyetleri çıkartarak, size kar getirecek bir fiyat belirlemek bu süreçte öncelikli adımların arasında yer almalı.

İnternetten satış yapmak ve bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve hızlı bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan