İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları

6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan

İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda.

Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için, günümüzde yediden yetmişe herkes tişört giymektedir. Müşterilerin tercihleri de anca rengi ve baskısı arasında değiştiği için online tişört satmak diğer sektörlere nazaran daha tercih edilebilir gözüküyor.

İnternetten tişört satmak

Yalnız rekabetin bu denli artması ile satılan ürünün kaliteli olmasını sağlamak ve sorunsuz teslimatı yerine getirmek tek başına yeterli kalmayacaktır. O yüzden moda ve stil e-ticaretinde tutunabilmek için bazı noktalara değinelim istedik.

Belli bir konseptiniz olsun

E-ticaret sitenizde ister basic tişörtler, baskılı tişörtler, ister özel tasarım tişörtler satıyor olun, sitenin genelinde konseptinizin olmanız gerekiyor. Sanal mağazanız müşterilerin zihninde bu konsept ile birlikte yer edecek. O yüzden konseptiniz ne olursa olsun, mümkün olduğu oranda bu konsepte sadık kalın ve sadece bu konsept ile uyumlu olan ürünlere yer verin.

Örneğin, tasarım tişört satıyorsanız sadece tişört tasarlayıp satmak gibi. Müşteriler çok sayıda e-ticaret sitesinde gördükleri bir tişörtü almak isterlerse en ucuz olanını arayacaklardır ama o tişört sadece sizde varsa fiyat ikinci planda kalacaktır.

Müşteriye kendisini özel hissettirin

Müşterilerinize kişiselleştirilebilen ürünler sunabilirsiniz. Kullanıcıların büyük kısmı sadece kendilerinin sahip olacağı ve başkasında görme ihtimalleri olmayan ürünlere özel bir ilgi gösterecektir.

Bazı zamanlarda sanal mağazanızda sınırlı sayıda özel baskı tişörtler veya müşterilerinizin talebine göre özel tasarım tişörtler satabilirsiniz. Böylelikle müşteriler kendilerini özel hissettikçe e-ticaret sitenizi daha geniş kitlelere tanıtabilirsiniz.

Pazarlama planı yapın

Öncelikle bir hedef kitle belirlemeniz gerekiyor. Hedef kitlenizi iyi tanımak ve onların tüm özelliklerine hakim olmak, pazarlama stratejilerinizi onlara uygun bir şekilde hazırlamanızı sağlar. Daha sonra araştırılması gereken diğer nokta ise, rakip analizi yapmaktır. Sektördeki diğer firmaların ne tür pazarlama çalışmaları yaptığını incelemeniz oldukça önemli.

Pazarlama kanallarını belirlemek için, hedef kitlenizin ve rakiplerinizin en çok yer aldığı mecraları bulduktan sonra, burada yapılan çalışmaları inceleyin. Böylelikle hangi mecralarda daha fazla etkileşim alabileceğinizi ve hangi kanallara daha çok ağırlık vermeniz gerektiği konusunda bir fikriniz olur.

“İnternetten

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan