İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları

6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan

İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda.

Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için, günümüzde yediden yetmişe herkes tişört giymektedir. Müşterilerin tercihleri de anca rengi ve baskısı arasında değiştiği için online tişört satmak diğer sektörlere nazaran daha tercih edilebilir gözüküyor.

İnternetten tişört satmak

Yalnız rekabetin bu denli artması ile satılan ürünün kaliteli olmasını sağlamak ve sorunsuz teslimatı yerine getirmek tek başına yeterli kalmayacaktır. O yüzden moda ve stil e-ticaretinde tutunabilmek için bazı noktalara değinelim istedik.

Belli bir konseptiniz olsun

E-ticaret sitenizde ister basic tişörtler, baskılı tişörtler, ister özel tasarım tişörtler satıyor olun, sitenin genelinde konseptinizin olmanız gerekiyor. Sanal mağazanız müşterilerin zihninde bu konsept ile birlikte yer edecek. O yüzden konseptiniz ne olursa olsun, mümkün olduğu oranda bu konsepte sadık kalın ve sadece bu konsept ile uyumlu olan ürünlere yer verin.

Örneğin, tasarım tişört satıyorsanız sadece tişört tasarlayıp satmak gibi. Müşteriler çok sayıda e-ticaret sitesinde gördükleri bir tişörtü almak isterlerse en ucuz olanını arayacaklardır ama o tişört sadece sizde varsa fiyat ikinci planda kalacaktır.

Müşteriye kendisini özel hissettirin

Müşterilerinize kişiselleştirilebilen ürünler sunabilirsiniz. Kullanıcıların büyük kısmı sadece kendilerinin sahip olacağı ve başkasında görme ihtimalleri olmayan ürünlere özel bir ilgi gösterecektir.

Bazı zamanlarda sanal mağazanızda sınırlı sayıda özel baskı tişörtler veya müşterilerinizin talebine göre özel tasarım tişörtler satabilirsiniz. Böylelikle müşteriler kendilerini özel hissettikçe e-ticaret sitenizi daha geniş kitlelere tanıtabilirsiniz.

Pazarlama planı yapın

Öncelikle bir hedef kitle belirlemeniz gerekiyor. Hedef kitlenizi iyi tanımak ve onların tüm özelliklerine hakim olmak, pazarlama stratejilerinizi onlara uygun bir şekilde hazırlamanızı sağlar. Daha sonra araştırılması gereken diğer nokta ise, rakip analizi yapmaktır. Sektördeki diğer firmaların ne tür pazarlama çalışmaları yaptığını incelemeniz oldukça önemli.

Pazarlama kanallarını belirlemek için, hedef kitlenizin ve rakiplerinizin en çok yer aldığı mecraları bulduktan sonra, burada yapılan çalışmaları inceleyin. Böylelikle hangi mecralarda daha fazla etkileşim alabileceğinizi ve hangi kanallara daha çok ağırlık vermeniz gerektiği konusunda bir fikriniz olur.

“İnternetten

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan