İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 11.07.2024
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi

Moda kategorisi e-ticaret sektöründe her zaman rağbet görür. Giyimin tamamlayıcısı olan takı ve aksesuarlar da bu kategoride alışveriş yapan kişilerin ilgi gösterdiği ürünler arasındadır. Takı üretiyor veya tedarik ediyorsanız satışını internet üzerinden yaparak geniş bir müşteri kitlesine ulaşabilirsiniz.

Sizin için kaleme aldığımız detaylı içeriğimizi okuyarak internetten takı satmak hakkında bilmeniz gereken her şeyi bu yazımızda bulabilirsiniz.

Takı Satış Sitesi Açma Süreci Nasıldır?

İnternetten takı satmak ve e-ticaret sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biridir. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken konular da bulunuyor.

Takı satış sitesi kurmak için bir şirket kurmanın yanı sıra, doğru e-ticaret altyapısı seçimini yapmanız ve şirketinizi nasıl yöneteceğinizi bilmeniz gerekir.

“İnternetten takı satışı nasıl yapılır?” sorusunu yanıtlarken pazaryeri platformlarına da değinebiliriz. Moda kategorisine yer veren birçok online satış platformu mevcuttur. Yeni bir firmaysanız Türkiye’de ve yurtdışında faaliyet gösteren bir sitelerde mağaza açabilir, ürünlerinizin hedef kitleniz tarafından bilinmesini sağlayabilirsiniz.

İnternetten Takı Satmak için E-ticaret Sitesi Kurulum Süreci

Takı satış sitesi açmak ya da kurmak için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bir ajans ya da freelancer ile çalışabileceğiniz gibi hazır e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz. Dilerseniz, ücretsiz yazılımları kullanarak kendi web altyapınızı da oluşturabilirsiniz.

Hazır E-Ticaret Paketleri

Arka taraftaki yazılım işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan satışa başlanmasını sağlar. Aynı zamanda bu hizmeti sağlayan firmanın sunduğu ekstra özelliklerden de yararlanılmaktadır. Özellikle bu konuda herhangi bir tecrübesi olmayan ya da bu süreçlerle ilgilenmek istemeyenler için oldukça idealdir.

Bu sağlayıcıların ek olarak sunduğu özelliklerin yanı sıra herhangi bir problem oluştuğunda sorun hızlıca çözülmektedir. Müşteri destek hizmetleri böyle durumlarda hızlıca yardımcı olmaktadır. Dolayısıyla siz de işinizi daha verimli bir şekilde devam ettirmiş olursunuz.

E-ticaret paketleri sayesinde herhangi bir kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmanıza gerek yoktur. Böylece sizin de asıl odağınız olan işe odaklanmanız sağlanır.

Açık Kaynak Yazılımları

Açık kaynak e-ticaret altyapıları, üzerine site kurmanız için size bir temel sunmaktadır. Fakat arka planda ilgilenmeniz gereken birçok detay ve sorumluluk bulunur. Sitenin kurulumunu tamamen sizin yapmanız gerektiği gibi site tasarımı, güvenlik süreçleri, SSL kurulumları gibi tüm teknik konularla ilgilenmeniz gerekir. Daha önce bu işleri yapma konusunda tecrübeniz bulunmuyorsa bu süreçten başarıyla çıkmanız güçtür.

Açık kaynaklı yazılımlar ücretsiz olsa da işinizi güvenli bir altyapı üzerine kurabilmek ve sitenizi görsel açıdan zenginleştirmek için ekstra eklentiler ve pluginler satın almanız gerekecektir.

Açık kaynak yazılımların dezavantajları

Ek Maliyetlerin Çıkması: Standart gelen açık kaynak yazılımlar tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacağı için ek yazılımlar veya eklentiler satın almanız gerekebilir.

Altyapı ve Teknik Problemler: Sitenizin altyapısını kendiniz kurmanız gerektiği gibi teknik problemlerin hepsiyle de sizin ilgilenmeniz gerekir. Sitenin düzenli bakımı ve güncelleme işlemlerini siz yaparsınız. Herhangi bir problem olması durumunda da doğrudan iletişime geçebileceğiniz bir sorumlu kişi bulunmaz.

Ödeme Sistemi Entegrasyonlar: Açık kaynak yazılımların tümü, tüm ödeme sistemi sağlayıcılarıyla entegre olarak çalışmamakta. Bu da elinizdeki seçenekleri kısıtlıyor. Eğer bankalarla doğrudan anlaşmak isterseniz de onların Sanal POS’larını almanız sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken oldukça zorlu bir süreç olabiliyor.

Kargo Anlaşmaları ve Entegrasyonları: Bu yazılımları kullandığınızda kargo firmalarıyla kendi anlaşmalarınızı yapmanız gerekir. E-ticaret altyapı paket sağlayıcıları kargo firmalarıyla anlaşmalı olabildikleri için size daha karlı anlaşmalar yapma imkanı tanıdığı için daha avantajlıdır.

SSL Kurulumu ve Ücretleri: SSL sertifikanızı ekstra olarak satın almanız gerekir. Açık kaynak yazılımlar bunları size sunmamakta. Bunun yanı sıra bu sertifikayı aldıktan sonra kendi altyapınıza da SSL kurulumunu kendinizin yapması gerekiyor.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Ajans veya Freelancer ile Çalışmak

İnternetten takı satmak için bir ajans ya da freelancer ile de çalışma yolunu seçebilirsiniz. Aynı zamanda bu yöntemde de site tasarımını sizin için yapacak bir firma ya da kişi seçmiş olursunuz. Bu yöntemde yapmak istediğiniz site ve sitenin kapsamına göre hem ücretler değişiklik gösterecektir hem de süreç değişecektir.

Tabii ki sürecin uzaması ve sizin talepleriniz gereğince iş kapsamının artması fiyatın değişmesine neden olacaktır. Bu sürecin takibinin yapılmasının yanı sıra taleplerinizi en iyi şekilde ileterek, iletişiminizi iyi tutmanız gerekir.

Ajans ve Freelance dezavantajları

Müşteri Desteğinin Devamlılığı: Ajanslar ya da freelancer’lar sizinle çalışmak için belli bir süre belirlerle ve bu süre kapsamında size destek sağlarlar. Tabii ki bu desteklerin de ekstra bir maliyeti olur. Bu süre zarfı aşıldığında yeni bir anlaşma yapılmaması, müşteri desteği alamamanıza neden olur.

Ekstra Özellikler Maliyetleri Artırır: Açık kaynak yazılımlarda olduğu gibi sitenizde kurulmasını istediğiniz ek özellikler bu yazılımların maliyetlerini artıracaktır. İnternetten takı satışı yapmak gibi bir planınız varsa bu konudaki maliyet hesaplarını önceden yapmanız tavsiye edilir.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Online Takı Satış Mağazasının Açılma Süresi Ne Kadardır?

İnternetten takı satmak için bir e-ticaret sitesi kurma süreci işin büyüklüğüne ve hangi yöntem ile e-ticaret sitenizi kurduğunuza göre değişiklik gösterecektir. Bir ajans ya da freelancer ile çalıştığınızda bu kişi ya da kurum size işin büyüklüğüne ve taleplerinize göre bir bitiş süreci verecektir. Orta ya da küçük boyutlu işler genellikle 1 aylık bir süreçte tamamlanabilmekte; ancak istenen özelliklere göre bu süreç uzayıp kısalabilir.

Hazır e-ticaret paketlerinde ise süreç biraz daha hızlı ilerliyor. Belgelerinizin tam olması durumunda 1 günde kendi e-ticaret sitenizi açabilmeniz mümkün. Tabii ki burada site altyapısının hazır olma durumunu ele alıyoruz. Sitenize ürünlerinizi ekleyerek satışa başlamak için birkaç günlük bir süreye ihtiyaç duyabilirsiniz.

Takı Satmak için Neden Online Mağaza Açmalıyım?

İnternetten takı satmak için bir online mağaza veya butik açmak size birçok avantajı beraberinde getirecektir. Avantajların yanı sıra internetten ürün satışı yapabilmek için bir şirketinizin olması ve gerekmektedir. Vergi düzenlemeleri gereği internetten satış yapanlar vergi mükellefi olmaktalar.

Bunların yanı sıra kendi markanızı yaratabilmek için de kendinize ait bir sitenizin olması önemlidir. Aksi takdirde marka yaratamamanız, işinizi büyütmenin önüne geçebilir.

E-ticaret sitesi kurarak, 7/24 internetten satış yapabileceğiniz gibi hem ülke içinde hem de yurtdışında satış da yapma fırsatınız olur. Takı satış sitesinin sağlayacağı diğer avantajları da aşağıda ele alıyoruz.

Online Takı Satış Mağazası Açmanın Avantajları Nelerdir?

Online Takı Satış Mağazası Açmanın Avantajları Nelerdir?

İnternetten takı satışı yapmak için kendi online mağazanızı açmanın birçok avantajı vardır. Ürünlerinizi internet üzerinden satışa sunarak müşterilerinize ev ortamında alışveriş yapma olanağı sunabilirsiniz. Online mecralarda etkin bir pazarlama çalışması yürüterek hedef kitlenize erişebilir ve doğrudan satış odaklı kampanyalar yürütebilirsiniz. Tüm bunların dışında, e-ticaretin takı firmanız için sunduğu birçok başka olanak da mevcuttur;

Kendi markanızı yaratabilirsiniz

İnternetten takı satışı yapmak için bir site kurduğunuzda, kendi markanızı yaratabilirsiniz. Müşteri ve hedef kitleleriniz üzerinde çalışabilir ve hedef kitlelerinize özel hedefli reklamlarla ürün ve marka tanıtımınızı yaparak, tüketicilerin sizin hakkında konuşmalarını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Marka bilinirliğinizi artırmak için dijital pazarlama çalışmaları yapmanız gerekmekte. Bir e-ticaret siteniz olduğunda bu çalışmaları doğrudan siteniz odağında yaparak hem ürün hem de marka bilinirliğini artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Ürünlerinizin fiyat politikalarını dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz

Online pazaryerlerinde mağaza ücretleri, satış başına komisyon ve listeleme ücretleri gibi masraflar ürün fiyatlarınızı daha yüksek belirlemenize sebep olacaktır. Fakat kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün fiyat politikalarınızı dilediğiniz gibi belirleyebilir ve daha düşük fiyatlarla ürünlerinizin satışını yapabilirsiniz.

Dilediğiniz kampanya ve indirimleri dilediğiniz zamanda yapabilirsiniz

Yine başka platformlarda kampanya ve indirimlerinizi dilediğiniz gibi yapmanız zor olabilir; ancak kendi siteniz olduğunda dilediğiniz zamanlarda satışlarınızı artırmak için yönetimi tamamen sizde olan indirim ve kampanya çalışmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize fırsatlar sunarak internetten takı satmak için bu seçenekten yararlanabilirsiniz.

7/24 satış yapabilirsiniz

E-ticaret sitenizin olması haftanın her günü mesai saatleriniz dışında da satış yapmanıza olanak tanır. Aynı zamanda 7/24 satış yapabilmeniz de mağazanızın sürekli açık olmasını ve herhangi bir yere herhangi bir saatte satış yapmanızı sağlar.

Sadık müşteri kitleleri oluşturarak, marka değerinizi artırabilirsiniz.

İnternetten takı satmak moda sektöründe faaliyet göstermek anlamına gelir. Bu sektörde müşteri sadakati yüksektir. Bir marka değeri yarattığınızda sadık müşteri kitleleri de edinme şansınız olur. Sadık müşteri kitlelerinizin olması da uzun vadede tekrar alışveriş yapan kitleler olmasını sağladığı için işinizi uzun vadede devam ettirebilirsiniz.

Müşteri bilgileri edinerek, doğrudan bu kişilere özel kampanya ve fırsatlar düzenleyerek kendi CRM sistemlerinizi geliştirebilirsiniz.

İnternetten takı satmak amacıyla yayınladığınız kendi e-ticaret sitenizde müşteri bilgilerini üyelikle toplayabilir ve müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yapılan alışverişler sonrası onların ilgi alanlarını öğrenebilir, sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz. Aynı zamanda CRM çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha iyi müşteri destek hizmetleri sağlayabilirsiniz.

Takı ve Aksesuar Satışında Pazar Araştırması Nasıl Olmalıdır?

Takı ve Aksesuar Satışında Pazar Araştırması Nasıl Olmalıdır?

Öncelikle bir hedef pazarlaması yapmanızda oldukça önemlidir. Satmayı planladığınız ürünler özelinde, demografik bilgiler, coğrafi bilgiler, hedef profil, hedef kitlenin alım gücü ve alışveriş alışkanlıkları gibi detayları derinlemesine araştırmanız, işinizi daha sağlam temellerle atmanızı sağlar.

Takı sektörü için hedef pazar araştırması yapmak için aşağıdaki adımları takip edin;

  • İnternet üzerinde takı ve aksesuarları ile ilgili popüler ürünleri araştırın
  • Üretici firmaların yeni ürünlerini inceleyin
  • Rakip firmaların en çok satan ve popüler ürünlerini araştırın
  • Sanal pazaryerlerinde sizin kategorinizdeki en çok satan ve popüler ürünleri araştırın
  • B2B firmalarının kataloglarını inceleyin
  • Sanal pazaryelerindeki kullanıcı ve ürün yorumlarını inceleyin

Takı ve Aksesuar Satışında Pazar Araştırması Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Pazar araştırması yaparken trendleri takip etmek önemlidir. Moda ile ilgili gelişmeleri düzenli izleyerek piyasanın trendleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Diğer yandan, bu sektörde tanınan markaların ürünlerini, kampanyalarını ve faaliyetlerini takip etmek de pazar araştırmasında büyük bir veri sağlar. Araştırmaya başlamadan önce faaliyet gösterdiğiniz pazardaki tanınmış ve büyük markaları belirleyerek faaliyetlerini incelemeniz tavsiye edilir.

Basılı yayınlar da pazar araştırmanıza yardımcı olur. Moda dergilerini takip ederek piyasa trendleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu yayınları incelemek takı ve aksesuar sektöründeki gelişmeleri ve rağbet gören ürünleri takip etmenizi sağlar. İyi bir pazar araştırması yaparak, piyasanın durumunu görebilirsiniz. Etkin bir araştırma süreciyle internetten takı satmak ve bu yolla moda sektöründe ilerlemek için gereken verileri edinebilirsiniz.

Online Takı Satış Dükkanı İçin Hedef Kitle Araştırması Nasıl Yapılmalıdır?

Bir diğer önemli detay da hedef kitle analizi yaparak bir müşteri profili oluşturmaktır. Etkili bir plan hazırlayarak internetten takı satmak için de şu çalışmaları yapmayı deneyebilirsiniz:

  • Hedef müşteri profilinizle ilgili varsayımlar yaratmaya başlayın
  • Varsayımlar üzerinden ilerleyerek birkaç farklı müşteri profili oluşturun
  • Müşteri profillerinizi ilgi alanları, demografik ve coğrafi bilgiler, alım gücü, satın alma alışkanlıkları gibi detaylar üzerinden kategorize edin
  • Rakiplerinizin ulaştığı hedef kitleleri araştırarak, müşteri profilinizle ilgili ek bilgiler edinin
  • Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda hedef kitlenizi daraltarak, ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profillerinizi belirleyin.

İdeal hedef kitlenizi bulmak isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Bu sayede internetten takı satmak için ürünlerinize ihtiyaç ve ilgi duyma potansiyeli olan kitleye erişebilirsiniz.

İnternetten Takı Satmak için Hangi Satış Kanalları Kullanılabilir?

İnternetten Takı Satmak için Hangi Satış Kanalları Kullanılabilir?

“Online takı satışı nasıl yapılır?” sorusunu yanıtlarken ulusal ve uluslararası faaliyet gösteren pazar yeri platformlarından bahsedebiliriz. Farklı satış kanalları farklı hedef kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olur. Aynı zamanda bu kanallar arasında sanal pazar yerleri de bulunuyor. Pazar yerleri arasında kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi listeleyebilir ve bu pazaryerlerinin kendi kitlelerine ulaşabilirsiniz. Ayrıca müşteri kitlelerine erişmek internetten takı satmak için büyük avantaj sağlar.

Her pazaryeri platformunun kendi kural ve uygulamaları vardır. Söz konusu mecralarda internetten takı satmak için bu kurallara uymanız gerekir. Sanal pazar yerlerinde mağaza açma hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Instagram’da Takı Satışı Yapmak

Takı ve aksesuar satışı yapmak için kullanabileceğiniz bir diğer kanal da Instagram. Son dönemlerde popülerliğinin artması sayesinde kullanıcılar bu mecra üzerinde markaları da takip ediyor. Modaya ilgi duyan kişilerin burada vakit geçirmesi Instagram'ı internetten takı satmak için uygun bir hâle getirir. Kendinize yeni bir satış kanalı yaratmak için bu Instagram üzerinde pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir ve ürün ile marka bilinirliğini artırmayı düşünebilirsiniz.

IdeaSoft müşterileri InstaShop özelliğini kullanarak, siteleri üzerindeki ürünleri Instagram hesaplarında kolaylıkla listeleyerek satışa çıkartabilir. Bu uygulamayla internetten takı satmak konusunda büyük avantajlar elde edebilirsiniz. InstaShop hakkında detaylı bilgi almak ve demoyu incelemek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Instagramdan Satış Yapmak - Detaylı Rehber

Facebook’ta Takı Satışı Yapmak

Instagram gibi Facebook üzerinde de satış yapmayı deneyebilirsiniz. En çok kullanıcı tabanına ve birçok farklı reklam modeline sahip olması nedeniyle Facebook da internetten takı satmak için etkili bir kanaldır. Buradaki mağaza sayfanız üzerinde reklam çalışmaları yapabilir, katalog ve ürün listeleme özelliklerini kullanarak ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

Toptan Takı Alıp Satmak

İnternetten takı satmak için doğrudan firmalara yönelik B2B faaliyetleri de düşünebilirsiniz. Toptan satış yapıldığı için B2B hacmi, B2C’ye kıyasla çok daha yüksek olduğu için üretici firmalar için toptan online satış yapmak oldukça önemlidir.

Doğrudan perakende firmalarını yani internetten takı ve aksesuar satışı yapmak isteyenleri hedefleyerek reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Aynı şekilde siz de toptan takıp alıp, perakende olarak satmayı tercih edebilirsiniz.

Yurtdışına Takı Satışı Yapmak

Türkiye içine satış yapabileceğini gibi yurt dışına da takı satışı yapabilirsiniz. Yurt dışı hedeflemeleriyle uygun bir bütçeyle internetten takı satmak mümkündür. Doğrudan yurtdışı odaklı sanal pazaryerlerini deneyebileceğiniz gibi açılmak istediğiniz pazarları araştırarak doğrudan bu pazaralara odaklı bir e-ticaret sitesi de kurabilirsiniz.

Ya da mevcut e-ticaret sitenizde çoklu dil seçeneği sunarak, yurtdışı satışlarınızı yapabilirsiniz. Yurtdışı satışlarla ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Yurtdışına Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Pazaryerlerinde Takı Satışı Yapmak

Ülkemizde en çok tüketicinin bulunduğu ve alışveriş yaptığı pazar yerlerinde mağaza açabilir ve takılarızı bu platformlarda da satışa sunabilirsiniz. Bazı pazaryerleri yerli üreticileri de desteklemektedir. Ev hanımları, evde yaptığınız takılar, el yapımı ürünlerde bazı kategori avantajları ve düşük komisyon oranları sağlanabilmektedir. Özellikle kadın girişimciler için sağlanan avantajlara göz atmanızda fayda var.

Takı ve Aksesuar Satışı Yaparken Dikkat Etmemiz Gerekenler

Bu konuların üzerinde durmak ve çalışmalarınızı belli bir strateji ile destekleyerek internetten takı satmak için yaptığınız çalışmalar daha verimli bir hale gelir

Online Pazaryeri Entegrasyonları

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ekstra bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde mağaza açmak isteyebilirsiniz. Böylece da seçtiğiniz altyapının bu pazaryerleriyle entegre olması hem size avantaj sağlayacaktır.

E-ticaret sitenizdeki ürünleri daha kolay bir şekilde bu mecralarda listelemenizi sağlayacaktır. IdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Amazon, eBay, Hepsiburada, Gittigidiyor, n11 gibi pazar yeri entegrasyonlarıdan yararlanabilirsiniz.

Ürün ve Envanter Yönetimi

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerin kolay bir şekilde yönetilebiliyor olması da bir hayli önemli. Fiyat bilgilerinin güncellenmesi, stok yönetiminin yapılması, indirim ve kampanya seçeneklerinin olması e-ticaret altyapı paketinizde olması gereken özelliklerden biridir.

Raporlama Özellikleri

E-ticaret sitenizde olan eylemleri de raporlayabilmeniz gerekir. Site trafiğiniz, aylık ve yıllık satış rakamlarınız, toplam ürün satış adetleri gibi bilgileri raporlayarak, işletmeniz hakkında veri toplayabilmeniz oldukça önemlidir.

SEO Uyumluluğu

Seçtiğiniz altyapı paketinin arama motorlarıyla uyumlu olması ve içeriklerinizin düzgün bir şekilde arama motorlarında indekslenmesi gerekir. Ayrıca seçtiğiniz altyapı hizmetinin SEO uyumluluğu olduğunu kontrol etmelisiniz. Aynı zamanda SEO araçları konusunda size ne tür destekler sunulduğunu araştırmalısınız.

IdeaSoft’un Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü araçları, sitenizin SEO konusundaki uyumluluğunu artırırken, rakip firmaların SEO çalışmalarını analiz etmenize de yardımcı olmakta. Bu araçlarla sitenizin SEO performansını da artırabilirsiniz.

Kargo Yönetimi ve Anlaşmaları:

E-ticaret paketinizde kargo yönetiminin de yapılabiliyor olması gerekir. Gönderilen siparişlerin takibinin yapılarak, müşterilere doğru bir şekilde ulaştırılması için altyapı sisteminizin olması gerekir. IdeaSoft müşterileri İndirimli Kargo Anlaşmaları’ndan yararlanarak, gönderi başına daha düşük ücretlerle, maliyetlerini düşürebilmekteler.

Müşteri Destek ve Hizmetleri

Hazır e-ticaret altyapısı tercih ettiğinizde sağlayıcının müşteri destek ve hizmetlerini de iyi bir şekilde araştırmalısınız. Sadece sunulan altyapı hakkında değil, e-ticaretle ilgili herhangi bir konuda da size yardımcı olabilecek bir servis seçmeniz oldukça önemlidir.

Ödeme Sistemi Seçenekleri

E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemleri de kabul edebilmeniz gerekir. Ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerinin de bu paketlerde hazır sunulması oldukça önemlidir. Seçeceğiniz paketlerde buna da dikkat etmelisiniz.

IdeaSoft müşterileri Sanal POS çözümleri için yzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışabildikleri gibi sadece IdeaSoft’a özel Anında Sanal POS çözümlerine de ulaşabiliyor.

E-posta Yönetimi ve Blog Yönetimi

E-ticaret sitenizde e-posta gönderimleri yaparak, abonelerinize ve müşterilerinize ulaşarak pazarlama çalışmaları yapabilmeniz de oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları yapabilmek için seçtiğiniz altyapının blog yönetiminin de olması bir zorunluluktur.

Toplu Mail Gönderimi ve İçerik Yönetimi / Blog özellikleri IdeaSoft e-ticaret paketlerinde sunulan özellikler arasında yer alıyor.

Sosyal Medya Entegrasyonları

Aynı zamanda sosyal medya hesaplarınızın da e-ticaret sitenizle entegre bir şekilde çalışması gerekir. Dolayısıyla altyapınızda bu özelliklerin olması gerekir. Bunun yanı sıra Instagram ve Facebook üzerinden satış gerçekleştirebilmek için de uygun ek yazılımların da tarafınıza sunulması oldukça önemli.

IdeaSoft kullanıcıları sosyal mecralarda satış yapabilmek için Facebook Store ve InstaShop özelliklerine de sahip olabiliyorlar.

Site Yönetimi

Şöyle ki site yönetimi takı satış siteniz için oldukça önemlidir. Ayrıca ürün ve stok kontrolleri, sayfaların düzgün çalıştığında emin olmak, SEO çalışmalarını yapmak, sitenin güvenlik açıkları olup olmadığını kontrol etmek, ürünlere gelen kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve gelen siparişlerin kontrolünü yaparak doğru kişilere doğru ürünlerin ulaştığından emin olmanız gerekir.

Ürün Yönetimi

Yeni ürünlerin takibi, ürün stoklarının kontrolü, depoda ürünlerin konumlandırılması ve raf düzeni, gelen siparişlere göre ürün stoklarının güncellenmesi gibi konuları takip etmeli ve yönetmelisiniz.

Sipariş Yönetimi

Sitenizden alışveriş yapan kişilere doğru ürünleri zamanında ulaştırabilmek için gün içerisinde düzenli olarak sipariş yönetimini yapmanız gerekir. Sipariş takibi yaparak, verilen siparişleri depo bölümündeki çalışanlara ulaştırmalı ve ürünlerin zamanında kargoya verilmesini sağlamalısınız.

Kargo Yönetimi

Sipariş geldiğinde, ürün paketlemelerinin yapılarak zamanında kargo firmasına teslim edilmesi de sizin sorumluluğunuzdadır. Ürünleri kargoya verdikten, ürünün teslim edilene kadarki sürecin de takibini yapıyor olmanız gerekir. İnternetten takı satmak ve bu şekilde müşteri memnuniyeti kazanmak için ürün kalitesinin takibi de önemlidir. Gönderim sürecindeki ürünlerin iyi paketlenmesi ve zarar görmeden teslim edilmesi gerekir.

Pazarlama ve Reklam Çalışmaları

Marka ve ürün tanıtımı yapabilmek ve yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı belli stratejilere oluşturarak, bu çalışmalar için belli bir bütçe belirlemeniz gerekir. Pazarlama ve reklam çalışmalarını yazının 7. bölümünde daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Takı Satışı İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular

İnternetten takı, bijuteri ve aksesuar ürünlerini satmak isteyen bireyler ve işletmeler tarafından en çok sorulan soruları sizin için cevaplamaya çalıştık. Merak ettiğiniz soruları bizlere iletebilirsiniz.

Takı tasarımlarını hangi programlarla yapabilirim?

Takı ve aksesuar tasarımlarınızı Adobe Illustrator, CorelDRAW, SketchUp ve AutoCAD gibi programlarla yapabilirsiniz. Bu programlar, detaylı ve profesyonel tasarımlar oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Takı satılan yere ne ad verilir?

Takı satılan yerler genellikle takı ve aksesuar mağazası, bijuteri veya takı dükkanı olarak adlandırılır. Online ortamda ise online takı mağazası terimleri genellikle kullanılır.

Online takı satmak karlı mı?

Evet, online takı satmak karlı bir alandır. Çünkü düşük başlangıç maliyetleri, geniş müşteri kitlesine erişim ve kişiselleştirilmiş tasarımlarla farklılaşma imkanı sunmaktadır. Doğru pazarlama stratejileri ve kaliteli ürünlerle yüksek kar marjları elde edebilirsiniz. Takı ve aksesuarın cinsine, ürün maliyetine göre karlılık değişiklik gösterebilmektedir.

Takı yapıp nerede satabilirim?

Takı yapıp Etsy, Amazon Handmade, eBay, kendi e-ticaret siteniz, Instagram ve Tiktok gibi platformlarda satabilirsiniz. Ayrıca, yerel el sanatları pazarları ve butikler de iyi satış kanalları olabilir.

Toptan takı satışı nasıl yapılır?

Toptan takı satışı yapmak için üretim kapasitenizi artırarak ve uygun fiyatlarla büyük miktarlarda ürün sunarak, toptancı ve perakendecilere ulaşabilirsiniz. Online toptan satış platformları ve ticaret fuarları, toptan müşterilere ulaşmanın etkili yollarıdır.

Takı ürünleri için uygun fiyatlandırma nasıl yapılır?

Uygun fiyatlandırma yapmak için malzeme maliyetleri, işçilik, rekabet analizi ve hedef kâr marjını dikkate almalısınız. Müşterilerin algıladığı değeri artırmak için paketleme ve müşteri hizmetlerine yatırım yaparak fiyatlandırmanızı haklı çıkarabilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler