Blog

İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2019

İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken konular da bulunuyor. Takı satış sitesi kurmak için bir şirket kurmanın yanı sıra, doğru e-ticaret altyapısı seçimini yapmanız ve şirketinizi nasıl yöneteceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de internetten takı satmak için neler yapabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız. İnternetten takı satmak istiyorum / internetten takı satışı yapmak ya da takı satış sitesi kurmak istiyorum diyorsanız bu e-ticaret rehberi tam size göre.

İnternetten Takı Satmak ve Takı Satış Sitesi Kurmak Rehberi

BÖLÜM 1

Takı Satış Sitesi Açma Süreci

Takı satış sitesi açmak ya da kurmak için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bir ajans ya da freelancer ile çalışabileceğiniz gibi hazır e-ticaret paketlerini kullanabilir ya da ücretsiz altyapı yazılımları ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

1.1 Takı Satış Sitesi Nasıl Açılır?

Takı satış sitesi açmak ya da kurmak için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Bir ajans ya da freelancer ile çalışabileceğiniz gibi hazır e-ticaret paketlerini kullanabilir ya da ücretsiz altyapı yazılımları ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

Hazır e-ticaret paketleri

Hazır e-ticaret altyapı paketleri arka taraftaki yazılım işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan satışa başlayabilmenize ve bu hizmeti sağlayan firmanın sunduğu ekstra özelliklerden yararlanmanızı sağlar. Özellikle bu konuda herhangi bir tecrübesi olmayan ya da bu süreçlerle ilgilenmek istemeyenler için oldukça idealdir.

Bu sağlayıcıların ek olarak sunduğu özelliklerin yanı sıra herhangi bir problem oluştuğunda onların müşteri destek hizmetleri ile sorunlarınıza hızlı bir şekilde çözüm bularak işinizi daha verimli bir şekilde devam ettirebilirsiniz.

Bu paketler sayesinde herhangi bir kodlama ve tasarım bilgisine sahip olmadan tasarımlarınızı yapabilir ve asıl odağınız işinizi yönetmek üzerinde olabilir.

Açık kaynak yazılımlar

Açık kaynak yazılımlar size üzerine bir site kurmanız için bir temel sunar; ancak arka planda ilgilenmeniz gereken birçok detay bulunur. Bu altyapının ve sitenin kurulumunu tamamen sizin yapmanız gerektiği gibi site tasarımı, güvenlik yazılım kurulumları, SSL kurulumları gibi tüm teknik konularla ilgilenmeniz gerekir. Daha önce bu işleri yapma konusunda tecrübeniz bulunmuyorsa hem süreci uzatacaktır; hem de birçok konuyu öğrenerek tasarımınızı yapmanız gerekecektir.

Açık kaynaklı yazılımlar ücretsiz olsa da işinizi güvenli bir altyapı üzerine kurabilmek ve tasarımınızı güzelleştirebilmek için ekstra yazılımlar satın almanız gerekebilir. Bununla beraber sizin de bu yazılımların kurulumlarınızı tek başınıza yapmanız gerekir.

Açık kaynak yazılımlarda ilgilenmeniz gerekebilecek konuları veya bu yazılımların dezavantajlarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Ek maliyetlerin çıkması: Standart gelen açık kaynak yazılımlar tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacağı için ek yazılımlar satın almanız gerekebilir.
  • Altyapı ve teknik problemler: Sitenizin altyapısını kendiniz kurmanız gerektiği gibi teknik problemlerin hepsiyle de sizin ilgilenmeniz gerekir. Sitenin düzenli bakımı ve güncelleme işlemlerini siz yaparsınız. Herhangi bir problem olması durumunda da doğrudan iletişime geçebileceğiniz bir sorumlu kişi bulunmaz.
  • Ödeme sistemi entegrasyonları: Açık kaynak yazılımların tümü, tüm ödeme sistemi sağlayıcılarıyla entegre olarak çalışmamakta. Bu da elinizdeki seçenekleri kısıtlıyor. Eğer bankalarla doğrudan anlaşmak isterseniz de onların Sanal POS’larını almanız sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken oldukça zorlu bir süreç olabiliyor.
  • Kargo anlaşmaları: Bu yazılımları kullandığınızda kargo firmalarıyla kendi anlaşmalarınızı yapmanız gerekir. E-ticaret altyapı paket sağlayıcıları kargo firmalarıyla anlaşmalı olabildikleri için size daha karlı anlaşmalar yapma imkanı tanıdığı için daha avantajlıdır.
  • SSL kurulumu ve ücretleri: SSL sertifikanızı ekstra olarak satın almanız gerekir. Açık kaynak yazılımlar bunları size sunmamakta. Bunun yanı sıra bu sertifikayı aldıktan sonra kendi altyapınıza da SSL kurulumunu kendinizin yapması gerekiyor.

Ajans veya freelancer ile çalışmak

Takı satış sitesi kurmak için bir ajans ya da freelancer ile de çalışma yolunu seçebilirsiniz. Bu yöntemde de site tasarımını sizin için yapacak bir firma ya da kişi seçmiş olursunuz. Bu yöntemde yapmak istediğiniz site ve sitenin kapsamına göre hem ücretler değişiklik gösterecektir hem de süreç değişecektir.

Tabii ki sürecin uzaması ve sizin talepleriniz gereğince iş kapsamının artması fiyatın değişmesine neden olacaktır. Bu sürecin takibinin yapılmasının yanı sıra taleplerinizi en iyi şekilde ileterek, iletişiminizi iyi tutmanız gerekir.

Bu yöntemin de kendine has bir takım dezavantajları bulunur:

  • Müşteri desteğinin devamlılığı: Ajanslar ya da freelancer’lar sizinle çalışmak için belli bir süre belirlerle ve bu süre kapsamında size destek sağlarlar. Tabii ki bu desteklerin de ekstra bir maliyeti olur. Bu süre zarfı aşıldığında yeni bir anlaşma yapılmaması, müşteri desteği alamamanıza neden olur.
  • Ekstra özellikler maliyetleri artırır: Açık kaynak yazılımlarda olduğu gibi sitenizde kurulmasını istediğiniz ek özellikler bu yazılımların maliyetlerini artıracaktır.

1.2 Online Takı Satış Sitesi Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Online takı satış sitesi kurmak için öncelikle şirket sahibi olmanız ve şirket kurmanız gerekecektir. Sanal POS kurulumlarının yapılabilmesi ve fatura kesebilmek için bu şirket kurulumunun yapılması gerekir. Ödeme sistemlerinin entegrasyonu için de şirket olma zorunluluğunuz olduğu gibi internetten ürün satışlarında vergi yükümlülüğünüz de bulunur.

Şahıs veya limited şirket kurarak, internetten takı satışı yapabilirsiniz. Aşağıda detaylı olarak şahıs ve limited şirket kurma maliyetlerini ve gerekli belgelerini bulabilirsiniz.

1.2.1. Şahıs şirketi nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

Şahıs şirketi nedir?

Birey olarak kurabileceğiniz şirketlere Şahıs Şirketi denir. Anonim şirketlerden veya limited şirketlerden kaha küçük yapıda olan firmalara şahıs şirketi denir. Anonim şirket ve Limited şirket kurma süreçlerine göre hem daha kolay, hem de daha hızlı olarak kurulumu gerçekleştirilebilir ve vergi mükellefi olabilirsiniz.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler

  • Kimlik fotokopisi,
  • (Resimli) İkametgâh senedi,
  • Noterden imza sirküleri
  • Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname (Eğer bu işlemleri kendiniz yapacaksanız bu vekaletnameye ihtiyacınız olmaz.)
  • Açılacak olan iş yeri/ofis kira ise kira sözleşmesi; eğer mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi

Şahıs şirketi kurmanın maliyetleri

Hazırlanan belgeler, imza sirküleri, vekaletname ve muhasebeci ve mali müşavir için ödeyeceğiniz ücretler değişiklik gösterebilir. Ancak şahıs firması kurmanın maliyetleri 600 TL ile 900 TL arasında değişiklik gösterebiliyor.

Şahıs şirketlerinin avantaj ve dezavantajlarını bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

1.2.2. Limited (LTD) şirket nedir?

Limited şirket, ekonomik faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/ler tarafından kurulan bir şirket türüdür. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir.

Limited şirketi kurmak için gerekli belgeler ve maliyetleri

Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir. Buradaki ücretler bir standart değer olarak sunulmuştur.

  • Tek ortak
  • Tek müdür
  • Sermaye 10.000 TL
  • Kira 2.000 TL

Noter maliyetleri

  • Müdür için imza beyannamesi, 1 adet 35 TL
  • Kuruluş vekaleti, 1 adet 80 TL
  • Nüfus cüzdanı örneği (her ortak için 3 adet) 30 TL
  • Ana sözleşme onayı, 1 adet 150 TL
  • İmza sirküleri (her müdür için 1 adet) 90 TL
  • Ticaret defter onayı (50 sayfalık) 150 TL
  • Şirket kuruluşu sonrası mali müşavir vekaleti 120 TL
  • Toplam 655 TL

Vergi dairesi masrafları

  • Kira damga vergisi (kefilli) 2000x12 = 24.000 x1,89 / 1000 = 45,36 TL
  • Kira damga vergisi (kefilsiz) 2000x12 = 24.000 x11,37 / 1000 = 272,88 TL
  • Her nüsha için damga vergisi ödenmesi gerekir.

Ticaret Odası

  • Sicil kaydı, 1000 TL
  • Faaliyet Belgesi, 10 TL
  • Toplam: 1010 TL

Banka

  • Rekabet kurulu ödemesi: 10.000 x 4 / 10.000 = 4 TL
  • Sermayenin 1/4’ü bankada bloke edilir. 10.000 / 4 = 2.500 TL. (Bu ücret, şirket kurulumunun ardından geri çekilebilir)

Mali müşavir

  • Şirket kuruluş ücreti, 750 TL

Matbaa

  • Şirket kaşesi, 2 adet: 30 TL
  • Fatura ve İrsaliye 1 cilt, 50 TL
  • Toplam: 80 TL

Toplam maliyet:

2544,36 TL (*kira damga vergisi “kefilli” üzerinden hesaplanmıştır)

Limited şirket kurmanın avantaj ve dezavantajları hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

1.2.3. Gerekli olan diğer evraklar

Şirket bilgilerinizin yer aldığı evrakların yanı sıra Ticaret Odası’na kayıtlı olmanız da gerekir. Bulunduğunuz şehre göre Ticaret Odası’na kayıt ücretleri değişiklik gösterebildiğini hatırlatalım.

Bunların yanı sıra bankaların Sanal POS’larını alabilmek için web siteniz üzerinde SSL Sertifikası’nın da olması gerekir. İşinizin kapsamına ve büyüklüğüne göre farklı SSL Sertifika seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimiz SSL Sertifikalarını da satın aldıkları pakete dahil olarak edinebilmekteler.

1.3 Sanal Takı Satış Mağazası Ne Kadar Sürede Açılabilir?

İnternetten takı satışı için bir e-ticaret sitesi kurma süreci işin büyüklüğüne ve hangi yöntem ile e-ticaret sitenizi kurduğunuza göre değişiklik gösterecektir. Bir ajans ya da freelancer ile çalıştığınızda bu kişi ya da kurum size işin büyüklüğüne ve taleplerinize göre bir bitiş süreci verecektir. Orta ya da küçük boyutlu işler genellikle 1 aylık bir süreçte tamamlanabilmekte; ancak istenen özelliklere göre bu süreç uzayıp kısalabilir.

Hazır e-ticaret paketlerinde ise süreç biraz daha hızlı ilerliyor. Belgelerinizin tam olması durumunda 1 günde kendi e-ticaret sitenizi açabilmeniz mümkün. Tabii ki burada site altyapısının hazır olma durumunu ele alıyoruz. Sitenize ürünlerinizi ekleyerek satışa başlamak için birkaç günlük bir süreye ihtiyaç duyabilirsiniz.

1.4 Takı Satmak için Neden Online Mağaza Açmalıyım?

İnternetten takı satmak için bir online mağaza açmak size birçok avantajı beraberinde getirecektir. Avantajların yanı sıra internetten ürün satışı yapabilmek için bir şirketinizin olması ve gerekmektedir. Vergi düzenlemeleri gereği internetten satış yapanlar vergi mükellefi olmaktalar.

Bunların yanı sıra kendi markanızı yaratabilmek için de kendinize ait bir sitenizin olması önemlidir. Aksi takdirde marka yaratamamanız, işinizi büyütmenin önüne geçebilir.

Takı satış sitesi kurarak, 7/24 internetten satış yapabileceğiniz gibi hem ülke içinde hem de yurtdışında satış da yapma fırsatınız olur. Takı satış sitesinin sağlayacağı diğer avantajları da aşağıda ele alıyoruz.

1.5 Takı Sanal Mağazası Açmanın Avantajları

Kendi markanızı yaratabilirsiniz

İnternetten takı satışı yapmak için bir site kurduğunuzda, kendi markanızı yaratabilirsiniz. Müşteri ve hedef kitleleriniz üzerinde çalışabilir ve hedef kitlelerinize özel hedefli reklamlarla ürün ve marka tanıtımınızı yaparak, tüketicilerin sizin hakkında konuşmalarını sağlayabilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Marka bilinirliğinizi artırmak için dijital pazarlama çalışmaları yapmanız gerekmekte. Bir e-ticaret siteniz olduğunda bu çalışmaları doğrudan siteniz odağında yaparak hem ürün hem de marka bilinirliğini artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

Ürünlerinizin fiyat politikalarını dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz

Online pazaryerlerinde mağaza ücretleri, satış başına komisyon ve listeleme ücretleri gibi masraflar ürün fiyatlarınızı daha yüksek belirlemenize sebep olacaktır. Fakat kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün fiyat politikalarınızı dilediğiniz gibi belirleyebilir ve daha düşük fiyatlarla ürünlerinizin satışını yapabilirsiniz.

Dilediğiniz kampanya ve indirimleri dilediğiniz zamanda yapabilirsiniz

Yine başka platformlarda kampanya ve indirimlerinizi dilediğiniz gibi yapmanız zor olabilir; ancak kendi siteniz olduğunda dilediğiniz zamanlarda satışlarınızı artırmak için yönetimi tamamen sizde olan indirim ve kampanya çalışmaları yapabilirsiniz.

7/24 satış yapabilirsiniz

E-ticaret sitenizin olması haftanın her günü mesai saatleriniz dışında da satış yapmanıza olanak tanır. 7/24 satış yapabilmeniz de mağazanızın sürekli açık olmasını ve herhangi bir yere herhangi bir saatte satış yapmanızı sağlar.

Sadık müşteri kitleleri oluşturarak, marka değerinizi artırabilirsiniz.

Bir marka değeri yarattığınızda sadık müşteri kitleleri de edinme şansınız olur. Sadık müşteri kitlelerinizin olması da uzun vadede tekrar alışveriş yapan kitleler olmasını sağladığı için işinizi uzun vadede devam ettirebilirsiniz.

Müşteri bilgileri edinerek, doğrudan bu kişilere özel kampanya ve fırsatlar düzenleyerek kendi CRM sistemlerinizi geliştirebilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizde müşteri bilgilerini üyelikle toplayabilir ve müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yapılan alışverişler sonrası onların ilgi alanlarını öğrenebilir, sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz. Aynı zamanda CRM çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha iyi müşteri destek hizmetleri sağlayabilirsiniz.

BÖLÜM 2

İnternetten Takı Satışında Hedef Pazar

İnternetten takı satışı yapmaya başlamadan önce bir hedef pazarlaması yapmanız da bir hayli önemlidir. Satmayı planladığınız ürünler özelinde, demografik bilgiler, coğrafi bilgiler, hedef profil, hedef kitlenin alım gücü ve alışveriş alışkanlıkları gibi detayları derinlemesine araştırmanız, işinizi daha sağlam temellerle atmanızı sağlar.

İnternetten takı satışı yapmaya başlamadan önce bir hedef pazarlaması yapmanız da bir hayli önemlidir. Satmayı planladığınız ürünler özelinde, demografik bilgiler, coğrafi bilgiler, hedef profil, hedef kitlenin alım gücü ve alışveriş alışkanlıkları gibi detayları derinlemesine araştırmanız, işinizi daha sağlam temellerle atmanızı sağlar.

Hedef pazar araştırması nasıl yapmalısınız?

  • İnternet üzerinde takı ve aksesuarları ile ilgili popüler ürünleri araştırın
  • Üretici firmaların yeni ürünlerini inceleyin
  • Rakip firmaların en çok satan ve popüler ürünlerini araştırın
  • Sanal pazaryerlerinde sizin kategorinizdeki en çok satan ve popüler ürünleri araştırın
  • B2B firmalarının kataloglarını inceleyin
  • Sanal pazaryelerindeki kullanıcı ve ürün yorumlarını inceleyin

Hedef kitle araştırması nasıl yapılır?

Bir diğer önemli detay da hedef kitle analizi yaparak bir müşteri profili oluşturmaktır. Bunun için de şu çalışmaları yapmayı deneyebilirsiniz:

  • Hedef müşteri profilinizle ilgili varsayımlar yaratmaya başlayın
  • Varsayımlar üzerinden ilerleyerek birkaç farklı müşteri profili oluşturun
  • Müşteri profillerinizi ilgi alanları, demografik ve coğrafi bilgiler, alım gücü, satın alma alışkanlıkları gibi detaylar üzerinden kategorize edin
  • Rakiplerinizin ulaştığı hedef kitleleri araştırarak, müşteri profilinizle ilgili ek bilgiler edinin
  • Edindiğiniz bilgiler doğrultusunda hedef kitlenizi daraltarak, ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profillerinizi belirleyin.

İdeal hedef kitlenizi bulmak” isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

BÖLÜM 3

İnternetten Takı Satmak için Hangi Satış Kanalları Kullanılabilir?

Bir e-ticaret sitesi kurmanız önemli olduğu gibi farklı satış kanallarında da yer alarak ürün satışları yapabilirsiniz. Farklı satış kanalları farklı hedef kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olur. Bu kanallar arasında sanal pazaryerleri de bulunuyor.

3.1. Online pazaryerlerinde takı satışı yapmak

Bir e-ticaret sitesi kurmanız önemli olduğu gibi farklı satış kanallarında da yer alarak ürün satışları yapabilirsiniz. Farklı satış kanalları farklı hedef kitlelere ulaşmanızda size yardımcı olur. Bu kanallar arasında sanal pazaryerleri de bulunuyor. Bu pazaryerleri arasında kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi listeleyebilir ve bu pazaryerlerinin kendi kitlelerine ulaşabilrisiniz.

Tabii ki bu mecraların kendi kuralları ve uygulamaları bulunduğu için sizin de bu kurallara uymanız gerekmektedir. Sanal pazaryerlerinde mağaza açma hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Amazon mağaza açma rehberini okumak için tıklayın

GittiGidiyor mağaza açma rehberini okumak için tıklayın

Hepsiburada mağaza açma rehberini okumak için tıklayın

n11 mağaza açma rehberini okumak için tıklayın

3.2. Instagram’da takı satışı yapmak

Takı satışı yapmak için kullanabileceğiniz bir diğer kanal da Instagram. Son dönemlerde popülerliğinin artması sayesinde kullanıcılar bu mecra üzerinde markaları da takip ediyor. Kendinize yeni bir satış kanalı yaratmak için bu Instagram üzerinde pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilir ve ürün ile marka bilinirliğini artırmayı düşünebilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisini kullanarak, siteleri üzerindeki ürünleri Instagram hesaplarında kolaylıkla listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. InstaShop hakkında detaylı bilgi almak ve demoyu incelemek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

3.3. Facebook’ta takı satışı yapmak

Instagram gibi Facebook üzerinde de satış yapmayı deneyebilirsiniz. En çok kullanıcı tabanına ve birçok farklı reklam modeline sahip olması nedeniyle Facebook da takı satışı yapmak için etkili bir kanaldır. Buradaki mağaza sayfanız üzerinde reklam çalışmaları yapabilir, katalog ve ürün listeleme özelliklerini kullanarak ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

İdeaSoft kullanıcıları Facebook Store uygulamasından yararlanarak, kendi siteleri üzerindeki ürünleri çok hızlı ve kolay bir şekilde Facebook üzerinde listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. Facebook Store uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

3.4. Toptan takı satışı yapmak

Eğer bir üreticiyseniz firmalara yönelik toptan takı satışı da yapmayı deneyebilirsiniz. Toptan satış yapıldığı için B2B hacmi, B2C’ye kıyasla çok daha yüksek olduğu için üretici firmalar için toptan online satış yapmak oldukça önemlidir. Doğrudan firmalara yönelik reklam ve pazarlama çalışmaları yapmak ve toptan alımlara yönelik Adwords çalışmaları yaparak B2B e-ticaret sitenizi büyütebilir ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

3.5. Yurtdışına takı satışı yapmak

Türkiye içine satış yapabileceğini gibi yurtdışına da takı satışı yapabilirsiniz. Doğrudan yurtdışı odaklı sanal pazaryerlerini deneyebileceğiniz gibi açılmak istediğiniz pazarları araştırarak doğrudan bu pazaralara odaklı bir e-ticaret sitesi de kurabilirsiniz. Ya da mevcut e-ticaret sitenizde çoklu dil seçeneği sunarak, yurtdışı satışlarınızı yapabilirsiniz. Yurtdışı satışlarla ilgili daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

“İnternetten

Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

BÖLÜM 4

İnternetten Takı Satışında İpuçları

İnternetten takı satışı yaparken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu konuların üzerinde durmanız ve çalışmalarınızı belli bir strateji ile desteklemeniz, takı satışı işinizi daha verimli bir hale getirecektir.

İnternetten takı satışı yaparken bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Bu konuların üzerinde durmanız ve çalışmalarınızı belli bir strateji ile desteklemeniz, takı satışı işinizi daha verimli bir hale getirecektir.

Site yönetimi: Site yönetimi takı satış siteniz için oldukça önemlidir. Ürün ve stok kontrolleri, sayfaların düzgün çalıştığında emin olmak, SEO çalışmalarını yapmak, sitenin güvenlik açıkları olup olmadığını kontrol etmek, ürünlere gelen kullanıcı yorumlarını düzenlemek ve gelen siparişlerin kontrolünü yaparak doğru kişilere doğru ürünlerin ulaştığından emin olmanız gerekir.

Ürün yönetimi: Ürün yönetimi oldukça önemli bir konu. Yeni ürünlerin takibi, ürün stoklarının kontrolü, depoda ürünlerin konumlandırılması ve raf düzeni, gelen siparişlere göre ürün stoklarının güncellenmesi gibi konuları takip etmeli ve yönetmelisiniz.

Sipariş yönetimi: Sitenizden alışveriş yapan kişilere doğru ürünleri zamanında ulaştırabilmek için gün içerisinde düzenli olarak sipariş yönetimini yapmanız gerekir. Sipariş takibi yaparak, verilen siparişleri depo bölümündeki çalışanlara ulaştırmalı ve ürünlerin zamanında kargoya verilmesini sağlamalısınız.

Kargo yönetimi: Sipariş geldiğinde, ürün paketlemelerinin yapılarak zamanında kargo firmasına teslim edilmesi de sizin sorumluluğunuzdadır. Ürünleri kargoya verdikten, ürünün teslim edilene kadarki sürecin de takibini yapıyor olmanız gerekir.

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmaları: Marka ve ürün tanıtımı yapabilmek ve yeni hedef kitlelere ulaşabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızı belli stratejilere oluşturarak, bu çalışmalar için belli bir bütçe belirlemeniz gerekir. Pazarlama ve reklam çalışmalarını yazının 7. bölümünde daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

BÖLÜM 5

Takı E-ticaret Sitesi Fiyatları ve Kurma Maliyetleri

Bir takı e-ticaret sitesi kurmanın maliyetleri vardır. İstediğiniz özellikler ve sitede satılacak olan ürün adedine göre bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de net bir rakam söylemek bu noktada doğru olmaz. Seçeceğiniz metoda göre de bu fiyatlar değişiklik gösterebilir.

Bir takı e-ticaret sitesi kurmanın maliyetleri vardır. İstediğiniz özellikler ve sitede satılacak olan ürün adedine göre bu maliyetler değişiklik gösterebilir. Bu nedenle de net bir rakam söylemek bu noktada doğru olmaz. Seçeceğiniz metoda göre de bu fiyatlar değişiklik gösterebilir.

Özel yazılım ya da açık kaynaklı yazılımları tercih ettiğinizde; altyapınızda olmasını istediğiniz özelliklere ve sitenin ne kadar kapsamlı olduğunu göre fiyatlar değişiklik göstermektedir. Özel yazılımlarda ekstra hizmetler için ek fiyatlar talep edilir ve bu ek özellikler işin tamamlanma süresini uzatabilir.

Açık kaynaklı yazılımlarda ise temelde gelen kod bileşini ücretsiz olsa da sitenizi daha kapsamlı çalışır hale getirmek için ekstra yazılımlara ihtiyaç duyacağınız için yine maliyetleriniz bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir ve artacaktır.

Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz durumunda ise; yıllık sabit bir paket ücreti ödersiniz. İhtiyacınız olan paketi ve özellikleri seçtikten sonra tek bir bedel ödeyerek tüm bu hizmetlere sahip olursunuz ve ekstra ücretler ödemek zorunda kalmazsınız.

Seçtiğiniz paketi de dilediğiniz zaman yükselterek, sadece aradaki farkı öder ve daha kapsamlı hizmet almaya hemen başlayabilirsiniz. Özel yazılım ya da açık kaynaklı yazılımlarda bu taleplerin yerine getirilmesi daha uzun bir süreç gerektirirken, maliyetleri de daha yüksek olabilir.

Sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS, İndirimli Kargo Anlaşmaları, Abonelik Modülü gibi özelliklerin yanı sıra Türkiye’de bir ilk olan Akıllı SEO, Rakip SEO Analizi gibi birçok özelliği, Akıllı E-ticaret Paketleri çözümlerimizde bulabilirsiniz.

Bu sayfadan İdeaSoft akıllı e-ticaret çözüm paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

BÖLÜM 6

İnternetten Takı Satışında Rekabet ve Sektör Potansiyeli

Online kıyafet satışı yapmadan önce piyasadaki rekabeti ve sektör potansiyelini de iyi bir şekilde araştırmanız gerekir. E-ticarette başarılı olabilmek ve pazardaki rekabette öne geçebilmek için rekabet durumu ve pazarın mevcut hali oldukça önemlidir.

Online takı satışında pazardaki rekabeti ve sektörel potansiyeli de göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu işte başarılı olabilmek için açılacağınız pazarı ve bu pazarın dinamiklerini çok iyi biliyor olmalısınız. Rekabetin çok yüksek olduğu bir pazarda, marka değeri yaratmak ve diğer firmalardan pay almak bir hayli zor olacağı için büyük sermayeye ihtiyaç duyarsınız. Eğer pazarın bir potansiyeli yoksa ve daha fazla büyümeyecekse, belli bir süreçte pazar doyuma ulaşacağı için yaptığınız yatırımlar boşa gidebilir. Bu nedenle de rakip ve pazar araştırmanızı detaylı bir şekilde yapmanız gerekir. Bu noktada da rakip analizlerinizde şu konuları ele alabilirsiniz:

  • Sektörün ve pazarın orta ve uzun vadede nasıl bir gelecek vadettiğini araştırın
  • Rakip firmaları inceleyerek onların listesini çıkartın
  • SWOT analizi yapın
  • Pazarın en büyük oyuncularını ve onların sermayeleri ve çalışmalarıyla yarışıp yarışamayacağınızı araştırın
  • Satacağınız ürünlerin fiyat aralıklarını ve kar marjlarını araştırın
  • Rakiplerin yıllık satış adetleri ve cirolarını araştırın

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

BÖLÜM 7

Online Takı Satış Dükkanı için Dijital Pazarlama Yönetimi

Dijital pazarlama çalışmaları online takı satış dükkanınız için bir hayli önemlidir. Farklı satış kanallarını ve taktiklerini kullanmak, yeni hedef kitlelere ulaşarak marka ve ürün bilinirliğini artırmak için bu çalışmalara ihtiyacınız vardır.

Dijital pazarlama çalışmaları online takı satış dükkanınız için bir hayli önemlidir. Farklı satış kanallarını ve taktiklerini kullanmak, yeni hedef kitlelere ulaşarak marka ve ürün bilinirliğini artırmak için bu çalışmalara ihtiyacınız vardır. Takı satış sitenizde yapabileceğiniz dijital pazarlama çalışmalarını da şu şekilde listeleyebiliriz:

SEO çalışmaları: Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekebilecek ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içerikler oluşturmanız gerekir. SEO çalışmalarıyla sayfalarınızı optimize ederek arama motorlarına uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Adwords çalışmaları: Arama motorları üzerinde reklam çalışmaları yapmak da site trafiğinizi artırırken, ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder. Bu nedenle de Google Adwords kampanyaları hazırlama yoluna gidebilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları: E-posta pazarlama da en sık kullanılan ve e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama kanallarından bir tanesidir. Sitenizi ziyaret eden ya da sitenizden alışveriş yapan kullanıcıları e-posta listenize abone olmaya teşvik edebilir ve sonrasında onlara daha kişisel kampanya ve fırsat içerikleri göndererek, pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İçerik ve video pazarlama: İçerik pazarlam organik olarak trafik elde etmek ve yeni kitlelere ulaşmak için ideal bir yöntemdir. Ürünlerin kullanım alanlarını gösteren, sık sorulan sorularla ilgili ya da tamamen eğlence odaklı blog içerikleriyle hem arama motorlarından trafik çekebilir hem de sosyal mecralar üzerinden trafik çekebilirsiniz. Buna ek olarak video çalışmaları yapmak da günümüzde oldukça etkili pazarlama yöntemlerinden biridir. Blog içerikleri yerine videolar daha fazla tercih edildiği için, ürün tanıtım ve kullanım videolarının yanı sıra eğlenceli içeriklerin yer aldığı video içeriklerle de etkileşim yaratarak yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama: Sosyal medya platformları da pazarlama çalışmaları yapma konusunda oldukça etkilidir. Özellikle günümüzde Instagram ve Facebook pazarlama çalışmaları oldukça etkili sonuçlar verir. Bu sosyal ağların kendi reklam modelleri aracılığı ile ücretli reklam çalışmaları yapabileceğiniz gibi sosyal medya içerik paylaşımlarıyla organik olarak da takipçilerinize ulaşarak onlarla etkileşime girebilirsiniz.

BÖLÜM 8

İnternetten Takı Satmak için E-ticaret Alt Yapı Seçimi

İnternetten takı satışı yapmak için güvenilir ve kolay kullanılabilir bir altyapı seçimi yapmanız işinizi daha verimli ve güvenli bir şekilde yapmanızı kolaylaştırır. Sizin için ideal paketi seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir.

İnternetten takı satışı yapmak için güvenilir ve kolay kullanılabilir bir altyapı seçimi yapmanız işinizi daha verimli ve güvenli bir şekilde yapmanızı kolaylaştırır. Sizin için ideal paketi seçerken de belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir. Bu konuları da şu şekilde listeleyebiliriz:

Online pazaryeri entegrasyonları:

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ekstra bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde mağaza açmak isteyebilirsiniz. Bu noktada da seçtiğiniz altyapının bu pazaryerleriyle entegre olması hem size avantaj sağlayacaktır hem de e-ticaret sitenizdeki ürünleri daha kolay bir şekilde bu mecralarda listelemenizi sağlayacaktır.

İdeasoft e-ticaret paketi kullanıcıları, amazon, eBay, hepsiburada, gittigidoyr, n11 gibi pazaryeri entegrasyonlarıdan yararlanabiliyorlar. Gittigidiyor’da mağaza açmak isteyen kullanıcılar ise Gittigidiyor’da 6 ay boyunca 3000 TL değerindeki Mega Mağaza paketine ücretsiz sahip olabiliyor.

Ürün ve envanter yönetimi

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerin kolay bir şekilde yönetilebiliyor olması da bir hayli önemli. Fiyat bilgilerinin güncellenmesi, stok yönetiminin yapılması, indirim ve kampanya seçeneklerinin olması e-ticaret altyapı paketinizde olması gereken özelliklerden biridir.

Raporlama özellikleri

E-ticaret sitenizde olan eylemleri de raporlayabilmeniz gerekir. Site trafiğiniz, aylık ve yıllık satış rakamlarınız, toplam ürün satış adetleri gibi bilgileri raporlayarak, işletmeniz hakkında veri toplayabilmeniz oldukça önemlidir.

SEO uyumluluğu

Seçtiğiniz altyapı paketinin arama motorlarıyla uyumlu olması ve içeriklerinizin düzgün bir şekilde arama motorlarında indekslenmesi gerekir. Seçtiğiniz altyapı hizmetinin SEO uyumluluğu olduğunu kontrol etmeli ve SEO araçları konusunda size ne tür destekler sunulduğunu araştırmalısınız.

İdeasoft’un Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü araçları, sitenizin SEO konusundaki uyumluluğunu artırırken, rakip firmaların SEO çalışmalarını analiz etmenize de yardımcı olmakta. Bu araçlarla sitenizin SEO performansını da artırabilirsiniz.

Kargo yönetimi ve anlaşmaları:

E-ticaret paketinizde kargo yönetiminin de yapılabiliyor olması gerekir. Gönderilen siparişlerin takibinin yapılarak, müşterilere doğru bir şekilde ulaştırılması için altyapı sisteminizin olması gerekir. İdeasoft müşterileri İndirimli Kargo Anlaşmaları’ndan yararlanarak, gönderi başına daha düşük ücretlerle, maliyetlerini düşürebilmekteler.

Müşteri destek ve hizmetleri

Hazır e-ticaret altyapısı tercih ettiğinizde sağlayıcının müşteri destek ve hizmetlerini de iyi bir şekilde araştırmalısınız. Sadece sunulan altyapı hakkında değil, e-ticaretle ilgili herhangi bir konuda da size yardımcı olabilecek bir servis seçmeniz oldukça önemlidir.

Ödeme sistemi seçenekleri

E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemleri de kabul edebilmeniz gerekir. Ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerinin de bu paketlerde hazır sunulması oldukça önemlidir. Seçeceğiniz paketlerde buna da dikkat etmelisiniz.

İdeasoft müşterileri Sanal POS çözümleri için yzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışabildikleri gibi sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS çözümlerine de ulaşabiliyor.

E-posta yönetimi ve blog yönetimi

E-ticaret sitenizde e-posta gönderimleri yaparak, abonelerinize ve müşterilerinize ulaşarak pazarlama çalışmaları yapabilmeniz de oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları yapabilmek için seçtiğiniz altyapının blog yönetiminin de olması bir zorunluluktur.

Toplu Mail Gönderimi ve İçerik Yönetimi / Blog özellikleri İdeasoft e-ticaret paketlerinde sunulan özellikler arasında yer alıyor.

Sosyal medya entegrasyonları

Sosyal medya hesaplarınızın da e-ticaret sitenizle entegre bir şekilde çalışması gerekir. Bu sebeplede altyapınızda bu özelliklerin olması gerekir. Bunun yanı sıra Instagram ve Facebook üzerinden satış gerçekleştirebilmek için de uygun ek yazılımların da tarafınıza sunulması oldukça önemli.

İdeaSoft kullanıcıları sosyal mecralarda satış yapabilmek için Facebook Store ve InstaShop özelliklerine de sahip olabiliyorlar.

BÖLÜM 9

Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

Sayısı her geçen gün artan 6500’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

9.1 6500+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

Sayısı her geçen gün artan 6500’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

Bunlara ek olarak Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’nden yararlanırken, sadece İdeasoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmalarından da yararlanabilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitesiyle beraber online pazar yerlerinde mağaza açmak isteyenler 6 ay boyunca Gittigidiyor’da 2500 adet ürünü listeleyebileceğiniz 3000 TL’lik Gittigidiyor entegrasyon modülüne de sahip olabilirler.

9.2 IdeaSoft Referansları

İdeasoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş, Bellona, Koleksiyon, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBeb, Puma Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!