İnternetten Takı Satışı Yapmak

2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan

İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır, online takı satışında dikkat edilmesi gerekenler ve diğer merak edilenler bu yazımızda.

İnternetten takı satışı yapmak

İçerisinde bulunduğumuz dijital çağ nedeniyle online alışveriş yapanların sayısı arttıkça, pek çok girişimci de e-ticaret sitesi açmaya yöneliyor. Bu noktada takı satmak isteyenler kendilerine bir yol çizip e-ticarete atılabilirler. Bizde bu yolda yardımcı olabilecek birkaç bilgiyi sizinle paylaşmak istedik…

Belirli bir sektörde özelleşmek önemli

Hem giriş maliyeti düşük olacağından hem de belli bir dikeyde tek ve öne çıkan marka olma ihtimalini göz önünde bulundurursak dikey e-ticaret, yani belli bir kategoride özelleşmek doğru tercih olacaktır.

Aksesuar kategorisinde çanta, gözlük, şal, takı gibi birçok ürünün bulunduğu pazar yerine, yalnızca internetten takı satmak niş bir pazara adım atmanızı sağlayacaktır.

Dikey e-ticaret belli bir sektörde özelleşmeyle birlikte piyasa analizini de daha kısa sürede yapmanızı sağlar. Bunun yanı sıra tedarikçi firma sayısı daha az, stok maliyeti daha düşük olması nedeniyle size avantaj sağlayacaktır.

Online takı satışı yapmak için mutlaka hedef kitle belirlemelisiniz

Online takı satışı yapmak için karar verdiniz. Bir diğer önemli nokta ise kimlere satmak istediğinizdir. Bu sebeple öncelikle hedef kitle ve müşterilerinizi belirlemelisiniz.

Sattığınız ürünler üzerinde bol bol araştırma ve analiz yapmanız, sunduğunuz ürün ve hizmetlerin hangi ihtiyaçları karşıladığı ya da hangi problemleri çözdüğü konusunda potansiyel müşterilerinize çözümler sunarak hedef kitlenizi oluşturur. Örneğin gümüş takılar yapıp satıyorsanız gümüş takı satış siteleri incelenmeli rakiplerin internetten gümüş takı satmak için hangi kitleyi hedeflediği ayrıntılı bir şekilde analiz edilmelidir.

Diğer yandan rakiplerinizin de sosyal medya hesaplarını takip etmeniz hedef kitleleriyle ilgili sizi önemli verilere ulaştırır. Yaş grupları, alışveriş alışkanlıkları, hangi web sitelerini ziyaret ettikleri size pazarlama yönünden epey bir yardımı dokunacaktır.

“İnternetten

İnternetten takı satışı yapmak için hangi kanallar kullanılmalı?

Sektörünüzü ve hedef kitlenizi belirlediniz, sıra ürünlerinizi müşterilere nasıl sunacağınızda. Bunun için dijital pazarlama, sosyal medya reklamları ve Google Adwords kullanabilirsiniz.

Facebook ve Instagram uygulamalarında reklam vermeniz mağazanızı müşterilerinize tanıtmak yönünde size yardımcı olacaktır. Bununla birlikte sosyal medya hesaplarınızdan hazırladığınız postlarda çekilişler düzenleyebilir, kampanya duyuruları yapabilir, etkileşimi artırabilirsiniz.

Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin en çok dönüşüm aldığı alışveriş reklamlarını kullanabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. Yeniden pazarlama reklamları ile sitenizi daha önce ziyaret etmiş müşterilere farklı platformlarda firmanızı hatırlatabilirsiniz. Dönüşüm takibi yapabilme şansınız olduğu için reklam alanında kendinizi geliştirme imkanı bulursunuz.

Unutmayın, sosyal medya üzerinden satış yapmak tek başına yeterli kalmıyor. Bütün kanalların yönetimi için sanal mağazanızın olması müşteriye ek bir güven duygusu oluşturacaktır.

İnternet takı satış siteleri, takı tasarım satış siteleri, boncuk takı satış siteleri, toptan takı satış siteleri vb takı satış sitesi / sitelerine girmeden önce kendi e ticaret sitenizi kurmalısınız.

Dilerseniz IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan