İnternetten Takı Satışı Yapmak

2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan

İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır, online takı satışında dikkat edilmesi gerekenler ve diğer merak edilenler bu yazımızda.

İnternetten takı satışı yapmak

İçerisinde bulunduğumuz dijital çağ nedeniyle online alışveriş yapanların sayısı arttıkça, pek çok girişimci de e-ticaret sitesi açmaya yöneliyor. Bu noktada takı satmak isteyenler kendilerine bir yol çizip e-ticarete atılabilirler. Bizde bu yolda yardımcı olabilecek birkaç bilgiyi sizinle paylaşmak istedik…

Belirli bir sektörde özelleşmek önemli

Hem giriş maliyeti düşük olacağından hem de belli bir dikeyde tek ve öne çıkan marka olma ihtimalini göz önünde bulundurursak dikey e-ticaret, yani belli bir kategoride özelleşmek doğru tercih olacaktır.

Aksesuar kategorisinde çanta, gözlük, şal, takı gibi birçok ürünün bulunduğu pazar yerine, yalnızca internetten takı satmak niş bir pazara adım atmanızı sağlayacaktır.

Dikey e-ticaret belli bir sektörde özelleşmeyle birlikte piyasa analizini de daha kısa sürede yapmanızı sağlar. Bunun yanı sıra tedarikçi firma sayısı daha az, stok maliyeti daha düşük olması nedeniyle size avantaj sağlayacaktır.

Online takı satışı yapmak için mutlaka hedef kitle belirlemelisiniz

Online takı satışı yapmak için karar verdiniz. Bir diğer önemli nokta ise kimlere satmak istediğinizdir. Bu sebeple öncelikle hedef kitle ve müşterilerinizi belirlemelisiniz.

Sattığınız ürünler üzerinde bol bol araştırma ve analiz yapmanız, sunduğunuz ürün ve hizmetlerin hangi ihtiyaçları karşıladığı ya da hangi problemleri çözdüğü konusunda potansiyel müşterilerinize çözümler sunarak hedef kitlenizi oluşturur. Örneğin gümüş takılar yapıp satıyorsanız gümüş takı satış siteleri incelenmeli rakiplerin internetten gümüş takı satmak için hangi kitleyi hedeflediği ayrıntılı bir şekilde analiz edilmelidir.

Diğer yandan rakiplerinizin de sosyal medya hesaplarını takip etmeniz hedef kitleleriyle ilgili sizi önemli verilere ulaştırır. Yaş grupları, alışveriş alışkanlıkları, hangi web sitelerini ziyaret ettikleri size pazarlama yönünden epey bir yardımı dokunacaktır.

“İnternetten

İnternetten takı satışı yapmak için hangi kanallar kullanılmalı?

Sektörünüzü ve hedef kitlenizi belirlediniz, sıra ürünlerinizi müşterilere nasıl sunacağınızda. Bunun için dijital pazarlama, sosyal medya reklamları ve Google Adwords kullanabilirsiniz.

Facebook ve Instagram uygulamalarında reklam vermeniz mağazanızı müşterilerinize tanıtmak yönünde size yardımcı olacaktır. Bununla birlikte sosyal medya hesaplarınızdan hazırladığınız postlarda çekilişler düzenleyebilir, kampanya duyuruları yapabilir, etkileşimi artırabilirsiniz.

Google Adwords ile e-ticaret sitelerinin en çok dönüşüm aldığı alışveriş reklamlarını kullanabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. Yeniden pazarlama reklamları ile sitenizi daha önce ziyaret etmiş müşterilere farklı platformlarda firmanızı hatırlatabilirsiniz. Dönüşüm takibi yapabilme şansınız olduğu için reklam alanında kendinizi geliştirme imkanı bulursunuz.

Unutmayın, sosyal medya üzerinden satış yapmak tek başına yeterli kalmıyor. Bütün kanalların yönetimi için sanal mağazanızın olması müşteriye ek bir güven duygusu oluşturacaktır.

İnternet takı satış siteleri, takı tasarım satış siteleri, boncuk takı satış siteleri, toptan takı satış siteleri vb takı satış sitesi / sitelerine girmeden önce kendi e ticaret sitenizi kurmalısınız.

Dilerseniz IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan