Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

2 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat ettiği bu unsurlar üzerine çalışmanız ve e-ticaret siteniz üzerinde geliştirmeler yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İnternetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Kargo ücretleri / Ücretsiz kargo

İnternetten satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biri kargo ücretleridir. Tüketiciler genellikle bir ürünü satın almadan önce ya da sepet sayfasında kargo ücretlerine dikkat ederler. Kargo ücretinin yüksek olması durumunda da sepeti terk ederek siteden ayrılırlar ve daha düşük kargo ücretli seçenekleri aramaya başlarlar. Bu nedenle de kargo gönderim stratejilerinizi iyi belirlemeniz gereklidir.

Ücretsiz kargo seçeneği kullanmak da günümüzde firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri. Ücretsiz gönderim seçeneği sunduğunuzda tüketicileri satın almaya daha fazla yönlendirmiş olursunuz. Farklı kampanya ve pazarlama taktikleriyle de ücretsiz kargo seçeneğizi ön plana çıkartabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo teslim süresi

Bir diğer etken ise kargonun teslim süresidir. Kargo ücreti önemli olduğu gibi tüketiciler ürünün ne zaman teslim edileceğini de merak ederler.

Ürün fiyatları

İnternetten satın alma işlemleri sırasında tüketiciler farklı firmaların fiyatlarını da incelemekteler. Fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak bu süreçte sıklıkla yapılmaktadır. Rekabetçi fiyatlar belirlemek önemli olsa da tüketicilere sunduğunuz hizmetin kalitesi de önemlidir. Rakiplerinizin fiyatlandırma stratejilerini takip etmeniz ve analizlerinizi yaparak, sektörü yakından takip etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün kalitesi

Fiyatlandırma önemli olsa da ürün kalitesi de internetten satın alma kararlarını etkilemektedir. Özellikle tüketiciler internetten alışveriş yaparken ürünlerin kalitesini merak eder ve markaya duydukları güvene göre alışveriş yaparlar. Bu nedenle de ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapmanız önemlidir. Kalitesiz ürünler satmanız müşteri memnuniyetini düşüreceği için marka imajınıza zarar vereceği gibi sadık müşteriler kazanmanızın da önüne geçer.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları sosyal kanıt niteliğinde olduğu için tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler arasında yer alamaktadır. Başka tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları yorumlara göre tüketicilerin bir ürünü satın alma kararları değişiklik gösterebilir. E-ticaret siteniz üzerindeki kullanıcı yorum sayısını artırmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır ve sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Müşterilerinizin yorum bırakmasını nasıl sağlarsınız?

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İade politikalarınız

Kargo, fiyat ve kullanıcı yorumları haricinde önemli faktörlerden biri de iade politikalarıdır. Tüketiciler herhangi bir sebeple satın aldıkları ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da iade koşullarınız devreye girer. İade koşullarınızı net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicilerin bunları görmelerini sağlamanız da onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Web site yüklenme hızı

İnternetten satın alma kararlarını etkileyen bir diğer unsur da web sitenin yüklenme hızıdır. Yavaş yüklenen web siteleri üzerinde alışveriş yapmak ve siteyi gezmek bir hayli zor olduğu için kullanıcı deneyimi de olumsuz bir şekilde etkilenir. Bu durumda da tüketiciler alışveriş yapmak yerine siteyi terk etmektedirler.

Ortalama olarak ideal sayfa yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında değişmektedir. Bu sürenin üzerine çıktığınızda sayfadan çıkma oranlarınız da önemli şekilde artış gösterebilir. Bu da geri dönüşüm kaybetmenize neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kullanıcı deneyimi

Site üzerindeki kullanıcı deneyimi de satın alma kararlarını etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Site navigasyonu, ögelerin sayfa üzerindeki konumları, ürün açıklamalarının kalitesi, ürün fotoğrafları, kategori sistemi, menülerin hiyerarşik yapısı gibi birçok etken kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Kullanıcılar rahat bir şekilde kullanamadıkları web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu sebeple de kullanıcı deneyiminizi geliştirmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkilemenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Kolay ödeme işlemleri

Ödeme sayfanız üzerinde de işlem kolaylığı sağlamanız tüketiciler için önemlidir. Ödeme sürecinde kafa karıştıran ögelerin sayfa üzerinde olması, ya da karmaşık bir ödeme sürecinizin olması tüketicilerin sepetlerini terk etmelerine neden olacağı için ödeme işlemleri özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri oluyor. Gereksiz ögeleri kaldırmanız, ödeme sürecindeki adımları azaltarak, rahat bir navigasyon sağlamanız geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber : Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin