fbpx

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

2 Mart 2020
Sinan Oypan

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat ettiği bu unsurlar üzerine çalışmanız ve e-ticaret siteniz üzerinde geliştirmeler yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İnternetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Kargo ücretleri / Ücretsiz kargo

İnternetten satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biri kargo ücretleridir. Tüketiciler genellikle bir ürünü satın almadan önce ya da sepet sayfasında kargo ücretlerine dikkat ederler. Kargo ücretinin yüksek olması durumunda da sepeti terk ederek siteden ayrılırlar ve daha düşük kargo ücretli seçenekleri aramaya başlarlar. Bu nedenle de kargo gönderim stratejilerinizi iyi belirlemeniz gereklidir.

Ücretsiz kargo seçeneği kullanmak da günümüzde firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri. Ücretsiz gönderim seçeneği sunduğunuzda tüketicileri satın almaya daha fazla yönlendirmiş olursunuz. Farklı kampanya ve pazarlama taktikleriyle de ücretsiz kargo seçeneğizi ön plana çıkartabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo teslim süresi

Bir diğer etken ise kargonun teslim süresidir. Kargo ücreti önemli olduğu gibi tüketiciler ürünün ne zaman teslim edileceğini de merak ederler.

Ürün fiyatları

İnternetten satın alma işlemleri sırasında tüketiciler farklı firmaların fiyatlarını da incelemekteler. Fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak bu süreçte sıklıkla yapılmaktadır. Rekabetçi fiyatlar belirlemek önemli olsa da tüketicilere sunduğunuz hizmetin kalitesi de önemlidir. Rakiplerinizin fiyatlandırma stratejilerini takip etmeniz ve analizlerinizi yaparak, sektörü yakından takip etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün kalitesi

Fiyatlandırma önemli olsa da ürün kalitesi de internetten satın alma kararlarını etkilemektedir. Özellikle tüketiciler internetten alışveriş yaparken ürünlerin kalitesini merak eder ve markaya duydukları güvene göre alışveriş yaparlar. Bu nedenle de ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapmanız önemlidir. Kalitesiz ürünler satmanız müşteri memnuniyetini düşüreceği için marka imajınıza zarar vereceği gibi sadık müşteriler kazanmanızın da önüne geçer.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları sosyal kanıt niteliğinde olduğu için tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler arasında yer alamaktadır. Başka tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları yorumlara göre tüketicilerin bir ürünü satın alma kararları değişiklik gösterebilir. E-ticaret siteniz üzerindeki kullanıcı yorum sayısını artırmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır ve sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Müşterilerinizin yorum bırakmasını nasıl sağlarsınız?

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İade politikalarınız

Kargo, fiyat ve kullanıcı yorumları haricinde önemli faktörlerden biri de iade politikalarıdır. Tüketiciler herhangi bir sebeple satın aldıkları ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da iade koşullarınız devreye girer. İade koşullarınızı net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicilerin bunları görmelerini sağlamanız da onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Web site yüklenme hızı

İnternetten satın alma kararlarını etkileyen bir diğer unsur da web sitenin yüklenme hızıdır. Yavaş yüklenen web siteleri üzerinde alışveriş yapmak ve siteyi gezmek bir hayli zor olduğu için kullanıcı deneyimi de olumsuz bir şekilde etkilenir. Bu durumda da tüketiciler alışveriş yapmak yerine siteyi terk etmektedirler.

Ortalama olarak ideal sayfa yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında değişmektedir. Bu sürenin üzerine çıktığınızda sayfadan çıkma oranlarınız da önemli şekilde artış gösterebilir. Bu da geri dönüşüm kaybetmenize neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kullanıcı deneyimi

Site üzerindeki kullanıcı deneyimi de satın alma kararlarını etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Site navigasyonu, ögelerin sayfa üzerindeki konumları, ürün açıklamalarının kalitesi, ürün fotoğrafları, kategori sistemi, menülerin hiyerarşik yapısı gibi birçok etken kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Kullanıcılar rahat bir şekilde kullanamadıkları web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu sebeple de kullanıcı deneyiminizi geliştirmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkilemenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Kolay ödeme işlemleri

Ödeme sayfanız üzerinde de işlem kolaylığı sağlamanız tüketiciler için önemlidir. Ödeme sürecinde kafa karıştıran ögelerin sayfa üzerinde olması, ya da karmaşık bir ödeme sürecinizin olması tüketicilerin sepetlerini terk etmelerine neden olacağı için ödeme işlemleri özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri oluyor. Gereksiz ögeleri kaldırmanız, ödeme sürecindeki adımları azaltarak, rahat bir navigasyon sağlamanız geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber : Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan