Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

2 Mart 2020
Sinan Oypan

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat ettiği bu unsurlar üzerine çalışmanız ve e-ticaret siteniz üzerinde geliştirmeler yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İnternetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Kargo ücretleri / Ücretsiz kargo

İnternetten satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biri kargo ücretleridir. Tüketiciler genellikle bir ürünü satın almadan önce ya da sepet sayfasında kargo ücretlerine dikkat ederler. Kargo ücretinin yüksek olması durumunda da sepeti terk ederek siteden ayrılırlar ve daha düşük kargo ücretli seçenekleri aramaya başlarlar. Bu nedenle de kargo gönderim stratejilerinizi iyi belirlemeniz gereklidir.

Ücretsiz kargo seçeneği kullanmak da günümüzde firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri. Ücretsiz gönderim seçeneği sunduğunuzda tüketicileri satın almaya daha fazla yönlendirmiş olursunuz. Farklı kampanya ve pazarlama taktikleriyle de ücretsiz kargo seçeneğizi ön plana çıkartabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo teslim süresi

Bir diğer etken ise kargonun teslim süresidir. Kargo ücreti önemli olduğu gibi tüketiciler ürünün ne zaman teslim edileceğini de merak ederler.

Ürün fiyatları

İnternetten satın alma işlemleri sırasında tüketiciler farklı firmaların fiyatlarını da incelemekteler. Fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak bu süreçte sıklıkla yapılmaktadır. Rekabetçi fiyatlar belirlemek önemli olsa da tüketicilere sunduğunuz hizmetin kalitesi de önemlidir. Rakiplerinizin fiyatlandırma stratejilerini takip etmeniz ve analizlerinizi yaparak, sektörü yakından takip etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün kalitesi

Fiyatlandırma önemli olsa da ürün kalitesi de internetten satın alma kararlarını etkilemektedir. Özellikle tüketiciler internetten alışveriş yaparken ürünlerin kalitesini merak eder ve markaya duydukları güvene göre alışveriş yaparlar. Bu nedenle de ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapmanız önemlidir. Kalitesiz ürünler satmanız müşteri memnuniyetini düşüreceği için marka imajınıza zarar vereceği gibi sadık müşteriler kazanmanızın da önüne geçer.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları sosyal kanıt niteliğinde olduğu için tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler arasında yer alamaktadır. Başka tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları yorumlara göre tüketicilerin bir ürünü satın alma kararları değişiklik gösterebilir. E-ticaret siteniz üzerindeki kullanıcı yorum sayısını artırmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır ve sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Müşterilerinizin yorum bırakmasını nasıl sağlarsınız?

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İade politikalarınız

Kargo, fiyat ve kullanıcı yorumları haricinde önemli faktörlerden biri de iade politikalarıdır. Tüketiciler herhangi bir sebeple satın aldıkları ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da iade koşullarınız devreye girer. İade koşullarınızı net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicilerin bunları görmelerini sağlamanız da onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Web site yüklenme hızı

İnternetten satın alma kararlarını etkileyen bir diğer unsur da web sitenin yüklenme hızıdır. Yavaş yüklenen web siteleri üzerinde alışveriş yapmak ve siteyi gezmek bir hayli zor olduğu için kullanıcı deneyimi de olumsuz bir şekilde etkilenir. Bu durumda da tüketiciler alışveriş yapmak yerine siteyi terk etmektedirler.

Ortalama olarak ideal sayfa yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında değişmektedir. Bu sürenin üzerine çıktığınızda sayfadan çıkma oranlarınız da önemli şekilde artış gösterebilir. Bu da geri dönüşüm kaybetmenize neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kullanıcı deneyimi

Site üzerindeki kullanıcı deneyimi de satın alma kararlarını etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Site navigasyonu, ögelerin sayfa üzerindeki konumları, ürün açıklamalarının kalitesi, ürün fotoğrafları, kategori sistemi, menülerin hiyerarşik yapısı gibi birçok etken kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Kullanıcılar rahat bir şekilde kullanamadıkları web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu sebeple de kullanıcı deneyiminizi geliştirmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkilemenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Kolay ödeme işlemleri

Ödeme sayfanız üzerinde de işlem kolaylığı sağlamanız tüketiciler için önemlidir. Ödeme sürecinde kafa karıştıran ögelerin sayfa üzerinde olması, ya da karmaşık bir ödeme sürecinizin olması tüketicilerin sepetlerini terk etmelerine neden olacağı için ödeme işlemleri özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri oluyor. Gereksiz ögeleri kaldırmanız, ödeme sürecindeki adımları azaltarak, rahat bir navigasyon sağlamanız geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber : Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan