Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

2 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat ettiği bu unsurlar üzerine çalışmanız ve e-ticaret siteniz üzerinde geliştirmeler yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İnternetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Kargo ücretleri / Ücretsiz kargo

İnternetten satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biri kargo ücretleridir. Tüketiciler genellikle bir ürünü satın almadan önce ya da sepet sayfasında kargo ücretlerine dikkat ederler. Kargo ücretinin yüksek olması durumunda da sepeti terk ederek siteden ayrılırlar ve daha düşük kargo ücretli seçenekleri aramaya başlarlar. Bu nedenle de kargo gönderim stratejilerinizi iyi belirlemeniz gereklidir.

Ücretsiz kargo seçeneği kullanmak da günümüzde firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri. Ücretsiz gönderim seçeneği sunduğunuzda tüketicileri satın almaya daha fazla yönlendirmiş olursunuz. Farklı kampanya ve pazarlama taktikleriyle de ücretsiz kargo seçeneğizi ön plana çıkartabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo teslim süresi

Bir diğer etken ise kargonun teslim süresidir. Kargo ücreti önemli olduğu gibi tüketiciler ürünün ne zaman teslim edileceğini de merak ederler.

Ürün fiyatları

İnternetten satın alma işlemleri sırasında tüketiciler farklı firmaların fiyatlarını da incelemekteler. Fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak bu süreçte sıklıkla yapılmaktadır. Rekabetçi fiyatlar belirlemek önemli olsa da tüketicilere sunduğunuz hizmetin kalitesi de önemlidir. Rakiplerinizin fiyatlandırma stratejilerini takip etmeniz ve analizlerinizi yaparak, sektörü yakından takip etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün kalitesi

Fiyatlandırma önemli olsa da ürün kalitesi de internetten satın alma kararlarını etkilemektedir. Özellikle tüketiciler internetten alışveriş yaparken ürünlerin kalitesini merak eder ve markaya duydukları güvene göre alışveriş yaparlar. Bu nedenle de ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapmanız önemlidir. Kalitesiz ürünler satmanız müşteri memnuniyetini düşüreceği için marka imajınıza zarar vereceği gibi sadık müşteriler kazanmanızın da önüne geçer.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları sosyal kanıt niteliğinde olduğu için tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler arasında yer alamaktadır. Başka tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları yorumlara göre tüketicilerin bir ürünü satın alma kararları değişiklik gösterebilir. E-ticaret siteniz üzerindeki kullanıcı yorum sayısını artırmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır ve sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Müşterilerinizin yorum bırakmasını nasıl sağlarsınız?

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İade politikalarınız

Kargo, fiyat ve kullanıcı yorumları haricinde önemli faktörlerden biri de iade politikalarıdır. Tüketiciler herhangi bir sebeple satın aldıkları ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da iade koşullarınız devreye girer. İade koşullarınızı net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicilerin bunları görmelerini sağlamanız da onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Web site yüklenme hızı

İnternetten satın alma kararlarını etkileyen bir diğer unsur da web sitenin yüklenme hızıdır. Yavaş yüklenen web siteleri üzerinde alışveriş yapmak ve siteyi gezmek bir hayli zor olduğu için kullanıcı deneyimi de olumsuz bir şekilde etkilenir. Bu durumda da tüketiciler alışveriş yapmak yerine siteyi terk etmektedirler.

Ortalama olarak ideal sayfa yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında değişmektedir. Bu sürenin üzerine çıktığınızda sayfadan çıkma oranlarınız da önemli şekilde artış gösterebilir. Bu da geri dönüşüm kaybetmenize neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kullanıcı deneyimi

Site üzerindeki kullanıcı deneyimi de satın alma kararlarını etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Site navigasyonu, ögelerin sayfa üzerindeki konumları, ürün açıklamalarının kalitesi, ürün fotoğrafları, kategori sistemi, menülerin hiyerarşik yapısı gibi birçok etken kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Kullanıcılar rahat bir şekilde kullanamadıkları web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu sebeple de kullanıcı deneyiminizi geliştirmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkilemenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Kolay ödeme işlemleri

Ödeme sayfanız üzerinde de işlem kolaylığı sağlamanız tüketiciler için önemlidir. Ödeme sürecinde kafa karıştıran ögelerin sayfa üzerinde olması, ya da karmaşık bir ödeme sürecinizin olması tüketicilerin sepetlerini terk etmelerine neden olacağı için ödeme işlemleri özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri oluyor. Gereksiz ögeleri kaldırmanız, ödeme sürecindeki adımları azaltarak, rahat bir navigasyon sağlamanız geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber : Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan