Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

2 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat ettiği bu unsurlar üzerine çalışmanız ve e-ticaret siteniz üzerinde geliştirmeler yapmanız, geri dönüşümlerinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

İnternetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Kargo ücretleri / Ücretsiz kargo

İnternetten satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden biri kargo ücretleridir. Tüketiciler genellikle bir ürünü satın almadan önce ya da sepet sayfasında kargo ücretlerine dikkat ederler. Kargo ücretinin yüksek olması durumunda da sepeti terk ederek siteden ayrılırlar ve daha düşük kargo ücretli seçenekleri aramaya başlarlar. Bu nedenle de kargo gönderim stratejilerinizi iyi belirlemeniz gereklidir.

Ücretsiz kargo seçeneği kullanmak da günümüzde firmaların tercih ettiği yöntemlerden biri. Ücretsiz gönderim seçeneği sunduğunuzda tüketicileri satın almaya daha fazla yönlendirmiş olursunuz. Farklı kampanya ve pazarlama taktikleriyle de ücretsiz kargo seçeneğizi ön plana çıkartabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Kargo teslim süresi

Bir diğer etken ise kargonun teslim süresidir. Kargo ücreti önemli olduğu gibi tüketiciler ürünün ne zaman teslim edileceğini de merak ederler.

Ürün fiyatları

İnternetten satın alma işlemleri sırasında tüketiciler farklı firmaların fiyatlarını da incelemekteler. Fiyat araştırması ve karşılaştırması yapmak bu süreçte sıklıkla yapılmaktadır. Rekabetçi fiyatlar belirlemek önemli olsa da tüketicilere sunduğunuz hizmetin kalitesi de önemlidir. Rakiplerinizin fiyatlandırma stratejilerini takip etmeniz ve analizlerinizi yaparak, sektörü yakından takip etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

Ürün kalitesi

Fiyatlandırma önemli olsa da ürün kalitesi de internetten satın alma kararlarını etkilemektedir. Özellikle tüketiciler internetten alışveriş yaparken ürünlerin kalitesini merak eder ve markaya duydukları güvene göre alışveriş yaparlar. Bu nedenle de ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapmanız önemlidir. Kalitesiz ürünler satmanız müşteri memnuniyetini düşüreceği için marka imajınıza zarar vereceği gibi sadık müşteriler kazanmanızın da önüne geçer.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları sosyal kanıt niteliğinde olduğu için tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler arasında yer alamaktadır. Başka tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları yorumlara göre tüketicilerin bir ürünü satın alma kararları değişiklik gösterebilir. E-ticaret siteniz üzerindeki kullanıcı yorum sayısını artırmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır ve sitenizi ziyaret edenlerin satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Müşterilerinizin yorum bırakmasını nasıl sağlarsınız?

İlgili rehber: E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli

İade politikalarınız

Kargo, fiyat ve kullanıcı yorumları haricinde önemli faktörlerden biri de iade politikalarıdır. Tüketiciler herhangi bir sebeple satın aldıkları ürünleri iade etmek isteyebilirler. Bu durumda da iade koşullarınız devreye girer. İade koşullarınızı net bir şekilde belirtmeniz ve tüketicilerin bunları görmelerini sağlamanız da onların satın alma kararlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

Web site yüklenme hızı

İnternetten satın alma kararlarını etkileyen bir diğer unsur da web sitenin yüklenme hızıdır. Yavaş yüklenen web siteleri üzerinde alışveriş yapmak ve siteyi gezmek bir hayli zor olduğu için kullanıcı deneyimi de olumsuz bir şekilde etkilenir. Bu durumda da tüketiciler alışveriş yapmak yerine siteyi terk etmektedirler.

Ortalama olarak ideal sayfa yüklenme süresi 1 ile 3 saniye arasında değişmektedir. Bu sürenin üzerine çıktığınızda sayfadan çıkma oranlarınız da önemli şekilde artış gösterebilir. Bu da geri dönüşüm kaybetmenize neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kullanıcı deneyimi

Site üzerindeki kullanıcı deneyimi de satın alma kararlarını etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. Site navigasyonu, ögelerin sayfa üzerindeki konumları, ürün açıklamalarının kalitesi, ürün fotoğrafları, kategori sistemi, menülerin hiyerarşik yapısı gibi birçok etken kullanıcı deneyimini etkilemektedir. Kullanıcılar rahat bir şekilde kullanamadıkları web siteleri üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmezler. Bu sebeple de kullanıcı deneyiminizi geliştirmeniz, tüketicilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkilemenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Kolay ödeme işlemleri

Ödeme sayfanız üzerinde de işlem kolaylığı sağlamanız tüketiciler için önemlidir. Ödeme sürecinde kafa karıştıran ögelerin sayfa üzerinde olması, ya da karmaşık bir ödeme sürecinizin olması tüketicilerin sepetlerini terk etmelerine neden olacağı için ödeme işlemleri özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri oluyor. Gereksiz ögeleri kaldırmanız, ödeme sürecindeki adımları azaltarak, rahat bir navigasyon sağlamanız geri dönüşümlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

İlgili rehber : Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan