İnternetten ne satabilirsiniz?

25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
İnternetten ne satabilirsiniz?

E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün satışını yapmak istediğinizdir. Bu seçimi yaparken hem karlı, hem de rekabetin düşük olduğu ürün veya ürünler üzerinde bir karar verilmelidir.

Satılacak ürüne karar verme süreçleri zaman zaman çok zor olabilir, artan online rekabet, bu sürecin uzamasına sebep olan başlıca nedenlerden biridir. Müşterilerin ise sizin yeni e-ticaret siteniz ile birlikte bu alandaki dev e-ticaret sitelerine sadece bir tık uzaklıkta olması da işleri kolaylaştırmıyor. Doğru ürün seçimi ve yaratıcı fikirlere mi ihtiyacınız var? O zaman faydalanabileceğiniz 4 önemli yöntemi paylaşalım.

1. İlgi alanınızın peşinden gitmek

Bazı insanlar yaşadıkları bir talihsizlikten ya da tecrüblerinden yola çıkarak fikirler geliştirebiliyor ve belirledikleri dikey bir alanda kârlı sayılbilecek ürünler keşfedebiliyorlar. E-ticaret girişimciliğinin keyifli olduğu kadar zorlu dönemleri de olabilir. Bu yüzden üzerinde çalışmaktan ve yeni ürünler bulmak için gönüllü olarak zaman ayırabileceğiniz kendi ilgi alanınıza giren bir konu seçmek çok işinize yarayabilir. Bildiğiniz ürünü satmak, hiç bilmediğiniz bir ürünün yanında size avantaj sağlar.

Aynı zamanda bu sayede daha hakim olduğunuz bir konuda, müşterinin gerçek anlamda işine yarayabilecek ürünleri ayırtetme avantajına da sahip olabilirsiniz. Ürünün sürekliliği de ilgil alanınız olduğu için devam edecek ve eksik yanlarını geliştirebilmek için çalışma imkanına sahip olacaksınız.

2. Anahtar kelimelerdeki gizli ürünler

Bazen e-ticaret sitenizde satmak isteyebileceğiniz ürünleri bulmak için en iyi yardımcınız bir arama motoru olabilir. Potansiyel alıcıların internette ne gibi ürünler aradıklarını yakından inceleyerek alıcısı hazır ürünlerin hangileri olabileceğine karar vermek sandığınızdan daha kolay olabilir.

Arama motoruna konserve yazdığınız zaman, konserve açacağı gibi yönlendirmeler ile, belki aklınıza gelmeyen bir ürün hakkında size fikir verebilir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Müşterinin yaşadığı sorunu bulun

Eğer satışını yaptığınız bir ürün, müşterilerin hali hazırda yaşamakta oldukları bir sorunu çözüyorsa satış yapmanız tahmin ettiğinizden de daha kolay hale gelecektir. Çevrenizdeki gözlemleriniz veya internette müşterilerin yaşadıkları sorunları paylaştıkları blog veya forumları inceleyerek şu anda hangi türdeki müşterilerin, hangi konularda ne gibi sorunlar yaşadıklarına dair fikir edinebilirsiniz.

Bunun için şikayet sitelerini veya forumlarını inceleyebilirsiniz. Yaşanılan bir sıkıntıyı çözecek ürünler, fazla çaba sarfetmeden satış yapmanıza imkan sağlar.

Bu edindiğiniz fikirler doğrultusunda ise müşterinin sorunlarını çözerek, hayatlarını kolaylaştıracak ürünleri tespit etmek ve satışa sunmak son derece kolay olabilir.

4. Trendleri yakından takip edin

Bazı dönemlerde müşterilerin belirli türdeki ürünlere talepleri artar. Hangi dönemlerde nelerin daha çok aranacağını, nelerin daha çok tüketileceğini önceden kestirebilirseniz bu konuda çok büyük bir avantaj elde ederek kısa sürede çok başarılı bir e-ticaret işi kurabilirsiniz.

Bunun için müşteri davranış ve yorumlarını örneğin sosyal medya üzerinden takip etmenin yanı sıra, yabancı kaynaklardan da faydalanmanız ve dünyanın farklı bir yerinde trend haline gelmiş ürünlerin neler olduğunu tespit edebilmeniz çok işinize yarayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin