İnternetten ne satabilirsiniz?

25 Nisan 2014
Seyhun Özkara

E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün satışını yapmak istediğinizdir. Bu seçimi yaparken hem karlı, hem de rekabetin düşük olduğu ürün veya ürünler üzerinde bir karar verilmelidir.

Satılacak ürüne karar verme süreçleri zaman zaman çok zor olabilir, artan online rekabet, bu sürecin uzamasına sebep olan başlıca nedenlerden biridir. Müşterilerin ise sizin yeni e-ticaret siteniz ile birlikte bu alandaki dev e-ticaret sitelerine sadece bir tık uzaklıkta olması da işleri kolaylaştırmıyor. Doğru ürün seçimi ve yaratıcı fikirlere mi ihtiyacınız var? O zaman faydalanabileceğiniz 4 önemli yöntemi paylaşalım.

1. İlgi alanınızın peşinden gitmek

Bazı insanlar yaşadıkları bir talihsizlikten ya da tecrüblerinden yola çıkarak fikirler geliştirebiliyor ve belirledikleri dikey bir alanda kârlı sayılbilecek ürünler keşfedebiliyorlar. E-ticaret girişimciliğinin keyifli olduğu kadar zorlu dönemleri de olabilir. Bu yüzden üzerinde çalışmaktan ve yeni ürünler bulmak için gönüllü olarak zaman ayırabileceğiniz kendi ilgi alanınıza giren bir konu seçmek çok işinize yarayabilir. Bildiğiniz ürünü satmak, hiç bilmediğiniz bir ürünün yanında size avantaj sağlar.

Aynı zamanda bu sayede daha hakim olduğunuz bir konuda, müşterinin gerçek anlamda işine yarayabilecek ürünleri ayırtetme avantajına da sahip olabilirsiniz. Ürünün sürekliliği de ilgil alanınız olduğu için devam edecek ve eksik yanlarını geliştirebilmek için çalışma imkanına sahip olacaksınız.

2. Anahtar kelimelerdeki gizli ürünler

Bazen e-ticaret sitenizde satmak isteyebileceğiniz ürünleri bulmak için en iyi yardımcınız bir arama motoru olabilir. Potansiyel alıcıların internette ne gibi ürünler aradıklarını yakından inceleyerek alıcısı hazır ürünlerin hangileri olabileceğine karar vermek sandığınızdan daha kolay olabilir.

Arama motoruna konserve yazdığınız zaman, konserve açacağı gibi yönlendirmeler ile, belki aklınıza gelmeyen bir ürün hakkında size fikir verebilir.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.

3. Müşterinin yaşadığı sorunu bulun

Eğer satışını yaptığınız bir ürün, müşterilerin hali hazırda yaşamakta oldukları bir sorunu çözüyorsa satış yapmanız tahmin ettiğinizden de daha kolay hale gelecektir. Çevrenizdeki gözlemleriniz veya internette müşterilerin yaşadıkları sorunları paylaştıkları blog veya forumları inceleyerek şu anda hangi türdeki müşterilerin, hangi konularda ne gibi sorunlar yaşadıklarına dair fikir edinebilirsiniz.

Bunun için şikayet sitelerini veya forumlarını inceleyebilirsiniz. Yaşanılan bir sıkıntıyı çözecek ürünler, fazla çaba sarfetmeden satış yapmanıza imkan sağlar.

Bu edindiğiniz fikirler doğrultusunda ise müşterinin sorunlarını çözerek, hayatlarını kolaylaştıracak ürünleri tespit etmek ve satışa sunmak son derece kolay olabilir.

4. Trendleri yakından takip edin

Bazı dönemlerde müşterilerin belirli türdeki ürünlere talepleri artar. Hangi dönemlerde nelerin daha çok aranacağını, nelerin daha çok tüketileceğini önceden kestirebilirseniz bu konuda çok büyük bir avantaj elde ederek kısa sürede çok başarılı bir e-ticaret işi kurabilirsiniz.

Bunun için müşteri davranış ve yorumlarını örneğin sosyal medya üzerinden takip etmenin yanı sıra, yabancı kaynaklardan da faydalanmanız ve dünyanın farklı bir yerinde trend haline gelmiş ürünlerin neler olduğunu tespit edebilmeniz çok işinize yarayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan