Blog

İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2019

İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken konular da bulunuyor. Kıyafet satış sitesi kurmak için bir şirket kurmanın yanı sıra, doğru e-ticaret altyapısı seçimini yapmanız ve şirketinizi nasıl yöneteceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de internette kıyafet satmak için neler yapabileceğinizi detaylı bir şekilde ele alacağız. 2 el kıyafet satmak istiyorum / ikinci el giysi satmak istiyorum ya da internetten giysi satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size göre.

BÖLÜM 1

Kıyafet Satış Sitesi Açma Süreci

Kıyafet satış sitesi açmak ya da kurmak için kullanabileceğiniz farklı alternatifler bulunuyor. Hazır e-ticaret paketleri, ücretsiz açık kaynak yazılımlar ve ajans ya da freelancer ile çalışmak bu alternatiflerin başında bulunuyor.

1.1 İnternetten Kıyafet Satış Sitesi Nasıl Açılır?

İnternetten kıyafet satış sitesi açmak ya da kurmak için kullanabileceğiniz farklı alternatifler bulunuyor. Hazır e-ticaret paketleri, ücretsiz açık kaynak yazılımlar ve ajans ya da freelancer ile çalışmak bu alternatiflerin başında bulunuyor.

Hazır e-ticaret paketleri

Hazır e-ticaret paketleri, size hazır bir e-ticaret sitesi platformu sunar. Bu platformda seçtiğiniz paketin özelliklerine göre birçok farklı özellik barınır ve siz bu hizmetlerin tümü için tek bir ücret ödersiniz. Bunun yanı sıra e-ticaret paketlerini seçtiğinizde, e-ticaret paket sağlayıcılarının müşteri destek sistemlerinden de yararlanabilir ve herhangi bir sorunla karşılaştığınızda karşınızda destek alacak biri olur.

E-ticaret paketlerini kullandığınızda herhangi bir altyapı ve kodlama bilginizin olması gerekmemektedir. Size hazır olarak bir e-ticaret sitesi kurulmuş olarak verilir, siz ürünlerinizi burada listeleyerek, satış yapmaya başlayabilir ve işinize odaklanabilirsiniz.

Açık kaynak yazılımlar

Açık kaynak yazılımlar ücretsiz olarak e-ticaret sitesi kurmanızı sağlıyor olsa da arkaplanda ilgilenmeniz gereken birçok farklı konu bulunur. Bu yazılımlar size temel bir kod bileşeni sunarlar; ancak tam anlamıyla bir e-ticaret sitesi kurmanız için yeterli bir kaynak sunulmaz. Sizin bu altyapı kendi başınıza kurmanız gerekir.

Açık kaynaklı yazılımlar ücretsiz olsa da, sağlam ve iyi çalışan bir e-ticaret sitesi kurmak için ek yazılımlar satın almanız gerekebilir; bu da ekstra maliyetlerin ortaya çıkmasına neden olur.

Site kurma deneyiminiz bulunmuyorsa, açık kaynaklı yazılımların sizin için bir takım dezavantajları olacaktır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Altyapı ve teknik problemler: Sitenizin altyapısını kendiniz kurmanız gerektiği gibi teknik problemlerin hepsiyle de sizin ilgilenmeniz gerekir. Sitenin düzenli bakımı ve güncelleme işlemlerini siz yaparsınız. Herhangi bir problem olması durumunda da doğrudan iletişime geçebileceğiniz bir sorumlu kişi bulunmaz.
  • Ek maliyetlerin çıkması: Standart gelen açık kaynak yazılımlar tüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacağı için ek yazılımlar satın almanız gerekebilir.
  • Kargo anlaşmaları: Bu yazılımları kullandığınızda kargo firmalarıyla kendi anlaşmalarınızı yapmanız gerekir. E-ticaret altyapı paket sağlayıcıları kargo firmalarıyla anlaşmalı olabildikleri için size daha karlı anlaşmalar yapma imkanı tanıdığı için daha avantajlıdır.
  • SSL kurulumu ve ücretleri: SSL sertifikanızı ekstra olarak satın almanız gerekir. Açık kaynak yazılımlar bunları size sunmamakta. Bunun yanı sıra bu sertifikayı aldıktan sonra kendi altyapınıza da SSL kurulumunu kendinizin yapması gerekiyor.
  • Ödeme sistemi entegrasyonları: Açık kaynak yazılımların tümü, tüm ödeme sistemi sağlayıcılarıyla entegre olarak çalışmamakta. Bu da elinizdeki seçenekleri kısıtlıyor. Eğer bankalarla doğrudan anlaşmak isterseniz de onların Sanal POS’larını almanız sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken oldukça zorlu bir süreç olabiliyor.

Ajans veya freelancer ile çalışmak

Kıyafet satış sitesi kurmak için bir ajans ya da freelancer ile de çalışabilirsiniz. Bu metodda siz çalıştığınız ajans ya da freelancer’a isteklerinizi iletirsiniz ve onlar da bu istekler doğrultusunda size bir fiyat çıkartırlar.

Kurmak istediğiniz altyapının kapsamı ve isteklerinize göre bu fiyat artış gösterebilir. Bunların yanı sıra başka dezavantajlar da karşınıza çıkabilir.

  • Müşteri desteğinin devamlılığı: Ajanslar ya da freelancer’lar sizinle çalışmak için belli bir süre belirlerle ve bu süre kapsamında size destek sağlarlar. Tabii ki bu desteklerin de ekstra bir maliyeti olur. Bu süre zarfı aşıldığında yeni bir anlaşma yapılmaması, müşteri desteği alamamanıza neden olur.
  • Ekstra özellikler maliyetleri artırır: Açık kaynak yazılımlarda olduğu gibi sitenizde kurulmasını istediğiniz ek özellikler bu yazılımların maliyetlerini artıracaktır.

1.2 Online Kıyafet Satış Sitesi Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Bir online satış sitesi kurmak için öncelikle şirket kurmanız gerekiyor. Kendi siteniz üzerinden satış yapabilmek ve ödeme kabul edebilmek için banklarla anlaşma yapmanız gerekir. Ödeme sistemlerinin entegrasyonu için de şirket olma zorunluluğunuz olduğu gibi internetten ürün satışlarında vergi yükümlülüğünüz de bulunur.

Şahıs veya limited şirket kurarak, internetten kıyafet satışı yapabilirsiniz. Aşağıda detaylı olarak şahıs ve limited şirket kurma maliyetlerini ve gerekli belgelerini paylaşıyoruz.

1.2.1. Şahıs şirketi nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

Şahıs şirketi nedir?

Birey olarak kurabileceğiniz şirketlere Şahıs Şirketi denir. Anonim şirketlerden veya limited şirketlerden kaha küçük yapıda olan firmalara şahıs şirketi denir. Anonim şirket ve Limited şirket kurma süreçlerine göre hem daha kolay, hem de daha hızlı olarak kurulumu gerçekleştirilebilir ve vergi mükellefi olabilirsiniz.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler

  • Kimlik fotokopisi,
  • (Resimli) İkametgâh senedi,
  • Noterden imza sirküleri
  • Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname (Eğer bu işlemleri kendiniz yapacaksanız bu vekaletnameye ihtiyacınız olmaz.)
  • Açılacak olan iş yeri/ofis kira ise kira sözleşmesi; eğer mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi

Şahıs şirketi kurmanın maliyetleri

Hazırlanan belgeler, imza sirküleri, vekaletname ve muhasebeci ve mali müşavir için ödeyeceğiniz ücretler değişiklik gösterebilir. Ancak şahıs firması kurmanın maliyetleri 600 TL ile 900 TL arasında değişiklik gösterebiliyor.

Şahıs şirketlerinin avantaj ve dezavantajlarını bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

1.2.2. Limited (LTD) şirket nedir?

Limited şirket, ekonomik faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/ler tarafından kurulan bir şirket türüdür. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir.

Limited şirketi kurmak için gerekli belgeler ve maliyetleri

Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir. Buradaki ücretler bir standart değer olarak sunulmuştur.

  • Tek ortak
  • Tek müdür
  • Sermaye 10.000 TL
  • Kira 2.000 TL

Noter maliyetleri

  • Müdür için imza beyannamesi, 1 adet 35 TL
  • Kuruluş vekaleti, 1 adet 80 TL
  • Nüfus cüzdanı örneği (her ortak için 3 adet) 30 TL
  • Ana sözleşme onayı, 1 adet 150 TL
  • İmza sirküleri (her müdür için 1 adet) 90 TL
  • Ticaret defter onayı (50 sayfalık) 150 TL
  • Şirket kuruluşu sonrası mali müşavir vekaleti 120 TL
  • Toplam 655 TL

Vergi dairesi masrafları

  • Kira damga vergisi (kefilli) 2000x12 = 24.000 x1,89 / 1000 = 45,36 TL
  • Kira damga vergisi (kefilsiz) 2000x12 = 24.000 x11,37 / 1000 = 272,88 TL
  • Her nüsha için damga vergisi ödenmesi gerekir.

Ticaret Odası

  • Sicil kaydı, 1000 TL
  • Faaliyet Belgesi, 10 TL
  • Toplam: 1010 TL

Banka

  • Rekabet kurulu ödemesi: 10.000 x 4 / 10.000 = 4 TL
  • Sermayenin 1/4’ü bankada bloke edilir. 10.000 / 4 = 2.500 TL. (Bu ücret, şirket kurulumunun ardından geri çekilebilir)

Mali müşavir

  • Şirket kuruluş ücreti, 750 TL

Matbaa

  • Şirket kaşesi, 2 adet: 30 TL
  • Fatura ve İrsaliye 1 cilt, 50 TL
  • Toplam: 80 TL

Toplam maliyet:

2544,36 TL (*kira damga vergisi “kefilli” üzerinden hesaplanmıştır)

Limited şirket kurmanın avantaj ve dezavantajları hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

1.2.3. Gerekli olan diğer evraklar

Şirket bilgilerinizin yer aldığı evrakların yanı sıra Ticaret Odası’na kayıtlı olmanız da gerekir. Bulunduğunuz şehre göre Ticaret Odası’na kayıt ücretleri değişiklik gösterebilmektedir.

Bunların yanı sıra bankaların Sanal POS’larını alabilmek için web siteniz üzerinde SSL Sertifikası’nın da olması gerekir. İşinizin kapsamına ve büyüklüğüne göre farklı SSL Sertifika seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimiz SSL Sertifikalarını da satın aldıkları pakete dahil olarak edinebilmekteler.

1.3 Sanal Kıyafet Satış Mağazası Ne Kadar Sürede Açılabilir?

E-ticaret sitesi kurma süresi yapılacak işin büyüklüğüne ve işin hangi metotla yapıldığına göre değişiklik gösterebiliyor. Açık kaynak yazılım ya da freelancer ile çalışıldığında 1 aya kadar bu sürelere uzayabildiği gibi işin büyüklüğüne göre daha fazla zaman da gerekebiliyor.

Hazır e-ticaret paketlerinde ise süreç biraz daha hızlı ilerliyor. Belgelerinizin tam olması durumunda 1 günde kendi e-ticaret sitenizi açabilmeniz mümkün. Tabii ki burada site altyapısının hazır olma durumunu ele alıyoruz. Sitenize ürünlerinizi ekleyerek satışa başlamak için birkaç günlük bir süreye ihtiyaç duyabilirsiniz.

1.4 İnternetten Kıyafet Satmak için Neden Online Mağaza Açmalıyım?

İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmanın size getireceği bir takım avantajlar olacaktır. Öncelikle internet üzerinde çoklu satış yaparken vergi mükellefi olursunuz ve bir şirketinizin olması gerekir. Bir şirket sahibi olduğunuzda da kendi markanızı yaratmanız, ürün ve marka bilinirliğinizi artırma konusunda size bir hayli yardımcı olur. 7/24 satış yapabilme imkanınızın da olması, e-ticaret sitenizin sizin çalışmadığınız gün ve saatlerde de açık olmasını sağlayarak, devamlı olarak satış yapmanıza da olanak tanır.

Kıyafet satış sitesi kurduğunuzda Türkiye’nin her şehrine satış yapma imkanınız olabileceği gibi gelecek gördüğünüz yurtdışı pazarlarına da açılabilirsiniz. Kendi online mağazanızın olmasının size sağlayacağı avantajları aşağıda daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

1.5 Kıyafet Sanal Mağazası Açmanın Avantajları

Kendi markanızı yaratabilirsiniz

İnternetten kıyafet satmak için bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda, kendi markanızı yaratmak için de bir fırsat yaratmış olursunuz. Yaptığınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla ürünlerinizi tanıtabileceğiniz gibi sadık müşteri kitleleri de edinebilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz

Kendi markanızı yarattığınızda dijital pazarlama çalışmalarını da daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz. Bu reklam ve pazarlama çalışmalarında kendi e-ticaret sitenize yönlendirmeler yapabileceğiniz için dijital pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümler elde edebilirsiniz.

Ürünlerinizin fiyat politikalarını dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz

Online pazaryeri gibi kanallarda kendi ürünlerinizi satmaya başladığınızda fiyat politikalarınızı dilediğiniz gibi düzenleyemeyebilirsiniz. Komisyon oranları, mağaza bedelleri gibi ücretler fiyatlarınızı yüksek tutmanıza neden olabilir. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ek maliyetleriniz olmadığı için fiyatlarınızı dilediğiniz gibi belirleyebilirsiniz.

Dilediğiniz kampanya ve indirimleri dilediğiniz zamanda yapabilirsiniz

Fiyat politikalarında olduğu gibi kendi e-ticaret sitenizde kampanya ve indirimlerinizi istediğiniz gibi şekillendirme şansı bulabilirsiniz. Herhangi bir şeye bağılı olmadan, kendi satış stratejilerinize göre bu indirim ve fırsatları yapabilirsiniz.

7/24 satış yapabilirsiniz

Kendi e-ticaret siteniz üzerinde herhangi bir gün ve saat limiti olmadan satışlarınızı yapabilirsiniz. Bu sayede işiniz 7/24 açık kalabilir ve siz işinizin başında olmadığınızda da satışlara devam edebilirsiniz.

Sadık müşteri kitleleri oluşturarak, marka değerinizi artırabilirsiniz.

Bir marka değeri yarattığınızda sadık müşteri kitleleri de edinme şansınız olur. Sadık müşteri kitlelerinizin olması da uzun vadede tekrar alışveriş yapan kitleler olmasını sağladığı için işinizi uzun vadede devam ettirebilirsiniz.

Müşteri bilgileri edinerek, doğrudan bu kişilere özel kampanya ve fırsatlar düzenleyerek kendi CRM sistemlerinizi geliştirebilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizde müşteri bilgilerini üyelikle toplayabilir ve müşterileriniz hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra yapılan alışverişler sonrası onların ilgi alanlarını öğrenebilir, sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz. Aynı zamanda CRM çalışmaları yaparak, müşterilerinize daha iyi müşteri destek hizmetleri sağlayabilirsiniz.

BÖLÜM 2

İnternetten Kıyafet Satışında Hedef Pazar

İnternetten kıyafet satışı yaparken öncelikli olarak hedef pazar araştırması yapmanız ve ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun için de detaylı bir pazar araştırması yapmanız gerekir.

İnternetten kıyafet satışı yaparken öncelikli olarak hedef pazar araştırması yapmanız ve ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir. Bunun için de detaylı bir pazar araştırması yapmanız gerekir.

Hedef pazar araştırması nasıl yapılır?

Hedef pazar araştırması yaparken aşağıdaki çalışmaları yapabilirsiniz:

  • İnternetteki trend ürünleri araştırabilirsiniz
  • Büyük üreticilerin yeni sezon ürünlerini inceleyebilirsiniz
  • Online pazaryerlerinde çok satılan kıyafet ürünlerini araştırabilirsiniz
  • B2B firmalarının kataloglarına göz atabilirsiniz
  • Online pazaryerlerinde kullanıcıların ürünlere bıraktığı yorumları analiz edebilirsiniz
  • Rakip olmayı düşündüğünüz firmaların çok satan ürünlerini inceleyebilirsiniz

Hedef kitle araştırması nasıl yapılır?

Hedef kitle araştırması ise ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi bulmanıza ve onların taleplerini daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için yapabileceğiniz çalışmalardır.

Hedef kitle araştırması yaparken ise şunları göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Ürünleriniz satmak istediğiniz kitle ile ilgili varsayımlarınızı yapın
  • Bu varsayımları detaylandırarak, birkaç farklı müşteri profili oluşturun
  • Müşteri profillerini ilgi alanları, demografik yapıları gibi bilgilerle detaylandırın.
  • Rakip firmaların müşteri kitlelerini inceleyerek, onların ulaştığı hedef kitleyle ilgili mümkün olduğunca fazla bilgi toplayın
  • Bu bilgileri tek bir çatı altında toplayarak ideal hedef kitleniz için bir müşteri profili belirleyebilirsiniz.

İdeal hedef kitlenizi bulmak” isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

BÖLÜM 3

İnternetten Kıyafet Satmak için Hangi Satış Kanalları kullanılabilir?

İnternette kıyafet satışı yapmak için farklı alternatiflerden yararlanılabilir. Kendi e-ticaret siteniz haricinde online kıyafet satışı için online pazaryerlerinden yararlanabilirsiniz.

3.1. Online pazaryerlerinde kıyafet satışı yapmak

İnternette kıyafet satışı yapmak için farklı alternatiflerden yararlanılabilir. Kendi e-ticaret siteniz haricinde online kıyafet satışı için online pazaryerlerinden yararlanabilirsiniz.

Online pazaryerleri, tüketicilerle satıcıları buluşturan 3. parti platformlardır. Bu platformların kendi ziyaretçi kitleleri bulunur. Bu mecralarda bir mağaza açarak, bu platformların kendi hedef kitlelerine ulaşarak, ürün satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternet üzerinde bir marka yaratmak isteyen kişiler için online pazaryerleri iyi birer satış kanalı olmakta.

Türkiye’de popüler olan ve en fazla kullanıcıya erişen ve kendi mağazanızı açabileceğiniz online pazaryerlerini şu şekilde sıralayabiliriz:

3.2. Instagram’da kıyafet satışı yapmak

Online pazaryerlerinde olduğu gibi Instagram üzerinde de ürün satışları yapabilirsiniz. Tabii ki sadece bu mecra satışlarınızın tamamını yapmak için yeterli değildir. Instagram’ı da ekstra bir satış kanalı olarak düşünmelisiniz.

Mağazanızdaki ürünleri Instagram takipçilerinizle paylaşabilir ve sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparak, buradaki erişiminizi artırarak, sitenize trafik çekebilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop eklentisini kullanarak, siteleri üzerindeki ürünleri Instagram hesaplarında kolaylıkla listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. InstaShop hakkında detaylı bilgi almak ve demoyu incelemek için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

3.3. Facebook’ta kıyafet satışı yapmak

Instagram’da olduğu gibi Facebook üzerinde de ürün satışları yapabilirsiniz. Ürünlerinizin Facebook’un katalog özelliği üzerinde listeleyerek, doğrudan Facebook üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartabilir ve verdiğiniz reklamlarla tüketicileri bu katalog ürünlerine yönlendirebilirsiniz.

İdeaSoft kullanıcıları Facebook Store uygulamasından yararlanarak, kendi siteleri üzerindeki ürünleri çok hızlı ve kolay bir şekilde Facebook üzerinde listeleyerek satışa çıkartabilmekteler. Facebook Store uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

3.4. Toptan kıyafet satışı yapmak

Doğrudan tüketicilere satış yapmanın yanı sıra eğer kıyafet üreticisiyseniz B2B firması olarak internetten toptan olarak da kıyafet satışı yapabilirsiniz. B2B satışları toptan olarak firmalara yönelik yapılan satışlardır. Buradaki pazarlama stratejilerinizin daha farklı olması gerekir. Online pazaryeri gibi yerlerde B2B satışları yapmak biraz daha zordur bu nedenle de kendi e-ticaret sitenizi kurmanız, B2B satışlarınız gerçekleştirebilmek için oldukça önemlidir.

3.5. Yurtdışına kıyafet satışı yapmak

Yurtiçinde satış yapabileceğiniz gibi yurtdışına kıyafet satışı da yapabilirsiniz. Yurtdışı odaklı online pazaryerlerini deneseniz dahi yine yukarıda bahsettiğimiz sorunlara takılma şansınız olacaktır. Bir marka değerinizin olmaması ve çok miktarda satışı bu pazaryerlerinde yapmanız bir hayli zordur. Bu nedenle de yurtdışı kıyafet satışı yaparken kendi e-ticaret sitenizin olması, dilediğiniz ve potansiyel gördüğünüz pazarlara özel kampanyalar ve fiyat politikaları belirlemenize yardımcı olurken, bu pazarlara özel dil kullanarak, tüketicilere daha iyi hizmet sağlayabilirsiniz. Yurtdışı satışı yaparken şunlara özellikle dikkat etmenizde yarar var:

  • Gümrük yasaları, ek vergiler, özel sertifikalar ve yasal zorunluluklar,
  • Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıkları,
  • Tüketicilerin tercih ettiği ayakkabı modelleri,
  • İade politikalarınız,
  • Kargo ücretleri,
  • Yurtdışı için ödeme sistemleri,
  • Değişken döviz kurlarına göre fiyatlandırma ve fiyatlandırma politikaları,
  • Pazarlama ve reklam çalışmalarının hedef kültür ve alışkanlıklarla uyumu.
BÖLÜM 4

İnternetten Kıyafet Satışında İpuçları

İnternetten kıyafet satışı yaparken belli başlı kurallara dikkat etmeniz ve stratejilerinizi geliştirirken doğru adımları atmanız oldukça önemlidir.

İnternetten kıyafet satışı yaparken belli başlı kurallara dikkat etmeniz ve stratejilerinizi geliştirirken doğru adımları atmanız oldukça önemlidir. Online kıyafet satışlarınızı yaparken şu konuların üzerinde özellikle durmanız gerekir:

Site yönetimi: Web siteniz üzerinde düzenli olarak çalışmalar yapmanız, ürünleri kontrol etmeniz, sağlam ve güvenilir bir altyapı kurarak, tüketicilerin güvenli bir şekilde sitenizden alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.

Ürün yönetimi: Siteniz üzerindeki ürünleri kontrol etmeli, fiyatlarını doğru bir şekilde belirlemeli, ürün stoklarıyla site üzerindeki stok bilgilerinin güncelliğini kontrol etmeli ve stoğu tükenen ürünlerin stoklarını yenilemeniz gerekir. İndirim, kampanya dönemlerinde doğru fiyatlandırma politikalarını izlemelisiniz.

Sipariş yönetimi: Müşterilerin siteniz üzerinde verdiği siparişlerin kontrollerini ve yönetimini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Doğru siparişlerin doğru müşterilere ulaşmasını sağlamalı, deponuzu iyi bir şekilde düzenleyerek, sipariş yönetimini kolaylaştıracak ve bunun maliyetlerini düşürecek çözümler üretmelisiniz.

Kargo yönetimi: Bir diğer önemli konu ise kargo yönetimidir. Siparişlerin zamanında doğru müşterilere ulaştığından emin olmalı, kargo ücretlerini tüketicilerin ödeyebileceği bir seviyeye getirmeli ya da ücretsiz kargo seçenekleri için maliyetlerinizi düzenlemeniz gerekir.

“İnternetten

İlgili rehber: Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam çalışmaları: E-ticaret sitenizi tüketicilere ulaştırmak, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, sitenize daha fazla trafik çekerek geri dönüşümlerinizi ve satışlarınızı artırmak için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Markanızı en iyi şekilde tüketicilere tanıştırarak, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini (ROI) artırmak için dijital pazarlama çalışmalarının nasıl yapıldığını öğrenmeli ve bu çalışmalar için ek bütçeler ayırmalısınız. Rehberimizin 7. bölümünde bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

BÖLÜM 5

Kıyafet e-ticaret Sitesi Fiyatları ve Kurma Maliyetleri

Online kıyafet sitesi kurma fiyatları ve maliyetleri sitenizi nasıl kurduğunuza bağlı olarak değişiklik göstereceği için tek bir fiyat söylemek doğru olmayacaktır.

Online kıyafet sitesi kurma fiyatları ve maliyetleri sitenizi nasıl kurduğunuza bağlı olarak değişiklik göstereceği için tek bir fiyat söylemek doğru olmayacaktır.

Özel yazılım ya da açık kaynaklı yazılımları tercih ettiğinizde; altyapınızda olmasını istediğiniz özelliklere ve sitenin ne kadar kapsamlı olduğunu göre fiyatlar değişiklik göstermektedir. Özel yazılımlarda ekstra hizmetler için ek fiyatlar talep edilir ve bu ek özellikler işin tamamlanma süresini uzatabilir.

Açık kaynaklı yazılımlarda ise temelde gelen kod bileşini ücretsiz olsa da sitenizi daha kapsamlı çalışır hale getirmek için ekstra yazılımlara ihtiyaç duyacağınız için yine maliyetleriniz bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir ve artacaktır.

Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz durumunda ise; yıllık sabit bir paket ücreti ödersiniz. İhtiyacınız olan paketi ve özellikleri seçtikten sonra tek bir bedel ödeyerek tüm bu hizmetlere sahip olursunuz ve ekstra ücretler ödemek zorunda kalmazsınız.

Seçtiğiniz paketi de dilediğiniz zaman yükselterek, sadece aradaki farkı öder ve daha kapsamlı hizmet almaya hemen başlayabilirsiniz. Özel yazılım ya da açık kaynaklı yazılımlarda bu taleplerin yerine getirilmesi daha uzun bir süreç gerektirirken, maliyetleri de daha yüksek olabilir.

Sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS, İndirimli Kargo Anlaşmaları, Abonelik Modülü gibi özelliklerin yanı sıra Türkiye’de bir ilk olan Akıllı SEO, Rakip SEO Analizi gibi birçok özelliği, Akıllı E-ticaret Paketleri çözümlerimizde bulabilirsiniz.

Bu sayfadan İdeasoft akıllı e-ticaret çözüm paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

BÖLÜM 6

İnternetten Kıyafet Satışında Rekabet ve Sektör Potansiyeli

Online kıyafet satışı yapmadan önce piyasadaki rekabeti ve sektör potansiyelini de iyi bir şekilde araştırmanız gerekir. E-ticarette başarılı olabilmek ve pazardaki rekabette öne geçebilmek için rekabet durumu ve pazarın mevcut hali oldukça önemlidir.

Online kıyafet satışı yapmadan önce piyasadaki rekabeti ve sektör potansiyelini de iyi bir şekilde araştırmanız gerekir. E-ticarette başarılı olabilmek ve pazardaki rekabette öne geçebilmek için rekabet durumu ve pazarın mevcut hali oldukça önemlidir.

Pazardaki rakip firmaları incelemeniz, satacağınız ürünlere olan ilginin ne kadar olduğunu ölçümlemeniz, pazarın önümüzdeki 5 yıl içerisinde nasıl bir yere geleceğiniz analiz etmeniz ve mevcut pazarda ne kadarlık bir pay sahibi olacağını araştırmanız gerekir.

Rakip analizi yaparken şunları göz önünde bulundurmalısınız:

  • Sektörün ve pazar payının uzun ve kısa vadede ne kadar artacağı
  • Pazardaki rakip firmalar
  • Pazarı domine eden yüksek cirolu firmaların varlığı
  • Rekabeti yüksek bir pazarda elinizdeki sermayenin bununla baş edip edemeyeceği
  • Rakiplerin yıllık satış oranlarını ve ciroları
  • SWOT analizleriyle rakiplerin güçlü ve eksik olduğu yönlerinin araştırılması
  • Satmayı düşündüğünüz ürünlerin bıraktığı kar marjı ve sürdürülebilirliği

İlgili rehber: SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

İlgili rehber: Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

BÖLÜM 7

Online Kıyafet Satış Dükkanı için Dijital Pazarlama Yönetimi

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesi ve internetten kıyafet satışı yaparken gelirlerinizi artırabilmeniz için dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Markanızı tanıtarak daha geniş kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmalısınız.

E-ticaret sitenizin başarılı olabilmesi ve internetten kıyafet satışı yaparken gelirlerinizi artırabilmeniz için dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Markanızı tanıtarak daha geniş kitlelere ulaşmak için bu çalışmaları yapmalısınız. Temel olarak yapabileceğiniz dijital pazarlama çalışmalarını şu şekilde ele alabiliriz:

Arama motoru optimizasyonu (SEO: Web sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirecek çalışmalar yaparak, organik olarak arama sorguları üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Adwords kampanyaları: Google üzerindeki arama sorgularında görüntülenecek Adwords kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Bu reklamlarda ürünlerinizi öne çıkartabilir, iletişim sayfalarınıza ya da diğer kampanya sayfalarınıza yönlendirmeler yapabilir, doğrudan marka adınıza yönelik reklamlar hazırlayabilirsiniz. Adwords kampanyaları e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan dijital pazarlama kanallarından biridir.

E-posta pazarlama çalışmaları: Adwords kampanyalarının yanı sıra e-posta pazarlama çalışmaları da geri dönüşümü yüksek pazarlama çalışmaları arasında yer alır. Müşterilerinize ve siteniz üye olan kişilere özel kampanya bültenleri hazırlayabilir ve onlara daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz

Video pazarlama: Son dönemlerde en popüler olan pazarlama araçlarından biri de videolar. Etkileşim ve geri dönüşüm oranları yüksek olduğu için video içerikler markalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Eğitici, eğlendirici ya da ürün tanıtım videoları hazırlayarak, sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratarak takipçilerinizden geri dönüş elde edebilirsiniz.

İçerik pazarlama: Organik olarak trafik çekerek, site üzerindeki içerikleri güncelleme ve yeni içerikler oluşturmak için içerik pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Video içeriklerde olduğu gibi eğitici, eğlendiri ve ürünlerinizle ilgili blog yazıları hazırlayabilirsiniz. Bu içerikleri sosyal platformlarda da paylaşarak sosyal mecralar üzerinden yönlendirme trafiği de elde edebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama: Günümüzde en yaygın olarak kullanılan ve neredeyse tüm markaların yer aldığı sosyal platformlar da reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Marka bilinirliği artırma, ürün tanıtımları yapma ve takipçileri satın almaya yönlendirmek için sosyal mecraların kendi reklam modellerinden yararlanabilir ve bu mecralardaki takipçilerinize ve aynı zamanda da yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.

BÖLÜM 8

İnternetten Kıyafet Satmak için E-ticaret Alt Yapı Seçimi

İnternetten kıyafet satışı yapmak için e-ticaret altyapı paketi seçiminde belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir. Birçok farklı hazır e-ticaret çözümü olduğu için sizin ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılarken, ihtiyaç duyduğunuzda sizin tüm sorunlarınızı çözebilecek bir altyapı sağlayıcısı ile çalışmalısınız.

İnternetten kıyafet satışı yapmak için e-ticaret altyapı paketi seçiminde belli başlı konulara dikkat etmeniz gerekir. Birçok farklı hazır e-ticaret çözümü olduğu için sizin ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılarken, ihtiyaç duyduğunuzda sizin tüm sorunlarınızı çözebilecek bir altyapı sağlayıcısı ile çalışmalısınız.

Müşteri destek ve hizmetleri

Hazır e-ticaret altyapısı tercih ettiğinizde sağlayıcının müşteri destek ve hizmetlerini de iyi bir şekilde araştırmalısınız. Sadece sunulan altyapı hakkında değil, e-ticaretle ilgili herhangi bir konuda da size yardımcı olabilecek bir servis seçmeniz oldukça önemlidir.

SEO uyumluluğu

Seçtiğiniz altyapı paketinin arama motorlarıyla uyumlu olması ve içeriklerinizin düzgün bir şekilde arama motorlarında indekslenmesi gerekir. Seçtiğiniz altyapı hizmetinin SEO uyumluluğu olduğunu kontrol etmeli ve SEO araçları konusunda size ne tür destekler sunulduğunu araştırmalısınız.

İdeasoft’un Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü araçları, sitenizin SEO konusundaki uyumluluğunu artırırken, rakip firmaların SEO çalışmalarını analiz etmenize de yardımcı olmakta. Bu araçlarla sitenizin SEO performansını da artırabilirsiniz.

Online pazaryeri entegrasyonları:

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra ekstra bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde mağaza açmak isteyebilirsiniz. Bu noktada da seçtiğiniz altyapının bu pazaryerleriyle entegre olması hem size avantaj sağlayacaktır hem de e-ticaret sitenizdeki ürünleri daha kolay bir şekilde bu mecralarda listelemenizi sağlayacaktır.

İdeasoft e-ticaret paketi kullanıcıları, amazon, eBay, hepsiburada, gittigidoyr, n11 gibi pazaryeri entegrasyonlarıdan yararlanabiliyorlar. Gittigidiyor’da mağaza açmak isteyen kullanıcılar ise Gittigidiyor’da 6 ay boyunca 3000 TL değerindeki Mega Mağaza paketine ücretsiz sahip olabiliyor.

Ödeme sistemi seçenekleri

E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemleri de kabul edebilmeniz gerekir. Ödeme sistemi sağlayıcılarının sistemlerinin de bu paketlerde hazır sunulması oldukça önemlidir. Seçeceğiniz paketlerde buna da dikkat etmelisiniz.

İdeasoft müşterileri Sanal POS çözümleri için yzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışabildikleri gibi sadece İdeasoft’a özel Anında Sanal POS çözümlerine de ulaşabiliyor.

Ürün ve envanter yönetimi

E-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerin kolay bir şekilde yönetilebiliyor olması da bir hayli önemli. Fiyat bilgilerinin güncellenmesi, stok yönetiminin yapılması, indirim ve kampanya seçeneklerinin olması e-ticaret altyapı paketinizde olması gereken özelliklerden biridir.

Kargo yönetimi ve anlaşmaları:

E-ticaret paketinizde kargo yönetiminin de yapılabiliyor olması gerekir. Gönderilen siparişlerin takibinin yapılarak, müşterilere doğru bir şekilde ulaştırılması için altyapı sisteminizin olması gerekir. İdeasoft müşterileri İndirimli Kargo Anlaşmaları’ndan yararlanarak, gönderi başına daha düşük ücretlerle, maliyetlerini düşürebilmekteler.

E-posta yönetimi ve blog yönetimi

E-ticaret sitenizde e-posta gönderimleri yaparak, abonelerinize ve müşterilerinize ulaşarak pazarlama çalışmaları yapabilmeniz de oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra içerik pazarlama çalışmaları yapabilmek için seçtiğiniz altyapının blog yönetiminin de olması bir zorunluluktur.

Toplu Mail Gönderimi ve İçerik Yönetimi / Blog özellikleri İdeasoft e-ticaret paketlerinde sunulan özellikler arasında yer alıyor.

Raporlama özellikleri

E-ticaret sitenizde olan eylemleri de raporlayabilmeniz gerekir. Site trafiğiniz, aylık ve yıllık satış rakamlarınız, toplam ürün satış adetleri gibi bilgileri raporlayarak, işletmeniz hakkında veri toplayabilmeniz oldukça önemlidir.

Sosyal medya entegrasyonları

Sosyal medya hesaplarınızın da e-ticaret sitenizle entegre bir şekilde çalışması gerekir. Bu sebeplede altyapınızda bu özelliklerin olması gerekir. Bunun yanı sıra Instagram ve Facebook üzerinden satış gerçekleştirebilmek için de uygun ek yazılımların da tarafınıza sunulması oldukça önemli.

İdeaSoft kullanıcıları sosyal mecralarda satış yapabilmek için Facebook Store ve InstaShop özelliklerine de sahip olabiliyorlar.

BÖLÜM 9

Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

İnternet üzerinde varlık gösterirken kendi e-ticaret sitenizin de olması oldukça önemli. Bir marka yaratarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde pazarlayabilmek, farklı hedef kitlelere ulaşarak sadık müşteri kitleleri edinebilmek için kendi e-ticaret sitenizi açmanız önemli bir adımdır.

9.1 6500+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

Sayısı her geçen gün artan 6500’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz. Bunlara ek olarak Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’nden yararlanırken, sadece İdeasoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmalarından da yararlanabilirsiniz. Kendi e-ticaret sitesiyle beraber online pazar yerlerinde mağaza açmak isteyenler 6 ay boyunca Gittigidiyor’da 2500 adet ürünü listeleyebileceğiniz 3000 TL’lik Gittigidiyor entegrasyon modülüne de sahip olabilirler.

9.2 IdeaSoft Referansları

İdeasoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş, Bellona, Koleksiyon, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBeb, Puma Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!