İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

12 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama kanalları üzerinden farklı pazarlama çalışmaları yapılabileceği gibi bu kanallar üzerinden farklı kitlelere de ulaşılabilmekte.

İnternetten kıyafet satmak, son dönemlerde popüler iş modellerinden biri olduğu için de seçeceğiniz pazarlama kanalları ve bu kanalları nasıl yönettiğiniz de bir hayli önemli. Bu yazımızda da internetten kıyafet satmak için kullanabileceğiniz 4 farklı dijital pazarlama kanalını ele alacağız.

Eğer internetten satış konusuna yeniyseniz ve internetten kıyafet satmak için neler yapılacağını bilmiyorsanız, “İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2019” isimli rehberimizde bu konuyu adım adım ele alıyoruz. Bu rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi

İnternetten kıyafet satmak için en etkili yöntemlerden biri güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmaktır. İnternet üzerinden satış yapmanızın yanı sıra güvenilir bir marka yaratmak ve sadık müşteri kitleleri edinmek için de oldukça önemli.

Bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmanız, farklı ödeme seçeneklerini de sunmanızı sağlayacağı için tüketicilerin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilirsiniz. E-ticaret site üzerinden satış yaparken özellikle şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Güvenlik unsurlarını artırarak, sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun
  • Hakkımızda ve iletişim bilgileri gibi müşterilerin size ulaşabilecekleri bilgiler sunun. Bu bilgiler aynı zamanda markanıza güven duyulmasını sağlar.
  • Kullanıcı yorumlarını site üzerinde öne çıkarın. Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etkiler.
  • Ürün sayfalarınızda doğru anahtar kelimeleri kullanarak, Google aramalarından trafik çekmeye çalışın.
  • Kaliteli ürün fotoğrafları hazırlayın ve ürün açıklamalarınızı detaylandırın. Video içerikleriniz varsa ürün sayfalarınızda bunları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

Güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Influencer marketing

Son dönemlerin en popüler pazarlama kanallarından biri olan tanınmış kişi ya da sosyal medya hesaplarıyla çalışmak da internetten kıyafet satmak isteyenler için iyi bir yöntemdir.

Ürünlerinizi tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve bu tanınmış kişilerin hesaplarının kitlelerine ulaşarak hem etkileşim hem de geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Öncelikli olarak büyük hesaplar yerine daha küçük ve belli bir nişe ulaşan hesaplarla çalışmanız daha etkili olabilir. Ürünleriniz sadece belli bir kesime hitap edeceği için, mikro hesaplar size daha fazla sonuç getirebilir.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

İnternetten kıyafet satmak için yapabileceğiniz çalışamalardan biri de sanal pazaryerlerinde kendi mağazanızı açmaktır. Bu sayede bu pazaryerlerinin kendi hedef kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

Sıfırdan bir altyapıya ihtiyaç duymadan bu pazaryerlerinin kendi sistemlerini kullanmanız hızlı bir şekilde satış yapmanıza yardımcı olur. Tabii ki bu mecralardaki rekabeti de unutmamanız gerekiyor. Birçok firma burada satış yaptığı için, markanızı öne çıkartmanız zaman gerektirebilir.

Sanal pazaryerleri hakkında daha fazla bilgi almak ve bu platformlarda mağaza açmayı öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Amazon mağaza açma rehberi

GittiGidiyor mağaza açma rehberi

Hepsiburada mağaza açma rehberi

n11 mağaza açma rehberi

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da ürün satmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için önemli kanallar arasında yer alıyor. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden ürün tanıtımları yapmaya başlayabilir, ürünlerinizle ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilir, yeni hedef kitleler yaratarak marka bilinirliğinizi artırabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı özellikle yoğunlaştırmanız gereken kanallar arasında Facebook, Instagram ve Youtube yer alıyor. Bu üç sosyal ağ günümüzün en popüler platformları olduğu için, bu mecralarda yeni hedef kitlelere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Aynı zamanda bu mecraların reklam modelleri de sosyal ağlar üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Sosyal medya pazarlama rehberlerimizi okuyarak, bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın