fbpx

İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

12 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama kanalları üzerinden farklı pazarlama çalışmaları yapılabileceği gibi bu kanallar üzerinden farklı kitlelere de ulaşılabilmekte.

İnternetten kıyafet satmak, son dönemlerde popüler iş modellerinden biri olduğu için de seçeceğiniz pazarlama kanalları ve bu kanalları nasıl yönettiğiniz de bir hayli önemli. Bu yazımızda da internetten kıyafet satmak için kullanabileceğiniz 4 farklı dijital pazarlama kanalını ele alacağız.

Eğer internetten satış konusuna yeniyseniz ve internetten kıyafet satmak için neler yapılacağını bilmiyorsanız, “İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2019” isimli rehberimizde bu konuyu adım adım ele alıyoruz. Bu rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi

İnternetten kıyafet satmak için en etkili yöntemlerden biri güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmaktır. İnternet üzerinden satış yapmanızın yanı sıra güvenilir bir marka yaratmak ve sadık müşteri kitleleri edinmek için de oldukça önemli.

Bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmanız, farklı ödeme seçeneklerini de sunmanızı sağlayacağı için tüketicilerin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilirsiniz. E-ticaret site üzerinden satış yaparken özellikle şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Güvenlik unsurlarını artırarak, sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun
  • Hakkımızda ve iletişim bilgileri gibi müşterilerin size ulaşabilecekleri bilgiler sunun. Bu bilgiler aynı zamanda markanıza güven duyulmasını sağlar.
  • Kullanıcı yorumlarını site üzerinde öne çıkarın. Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etkiler.
  • Ürün sayfalarınızda doğru anahtar kelimeleri kullanarak, Google aramalarından trafik çekmeye çalışın.
  • Kaliteli ürün fotoğrafları hazırlayın ve ürün açıklamalarınızı detaylandırın. Video içerikleriniz varsa ürün sayfalarınızda bunları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

Güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Influencer marketing

Son dönemlerin en popüler pazarlama kanallarından biri olan tanınmış kişi ya da sosyal medya hesaplarıyla çalışmak da internetten kıyafet satmak isteyenler için iyi bir yöntemdir.

Ürünlerinizi tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve bu tanınmış kişilerin hesaplarının kitlelerine ulaşarak hem etkileşim hem de geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Öncelikli olarak büyük hesaplar yerine daha küçük ve belli bir nişe ulaşan hesaplarla çalışmanız daha etkili olabilir. Ürünleriniz sadece belli bir kesime hitap edeceği için, mikro hesaplar size daha fazla sonuç getirebilir.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

İnternetten kıyafet satmak için yapabileceğiniz çalışamalardan biri de sanal pazaryerlerinde kendi mağazanızı açmaktır. Bu sayede bu pazaryerlerinin kendi hedef kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

Sıfırdan bir altyapıya ihtiyaç duymadan bu pazaryerlerinin kendi sistemlerini kullanmanız hızlı bir şekilde satış yapmanıza yardımcı olur. Tabii ki bu mecralardaki rekabeti de unutmamanız gerekiyor. Birçok firma burada satış yaptığı için, markanızı öne çıkartmanız zaman gerektirebilir.

Sanal pazaryerleri hakkında daha fazla bilgi almak ve bu platformlarda mağaza açmayı öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Amazon mağaza açma rehberi

GittiGidiyor mağaza açma rehberi

Hepsiburada mağaza açma rehberi

n11 mağaza açma rehberi

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da ürün satmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için önemli kanallar arasında yer alıyor. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden ürün tanıtımları yapmaya başlayabilir, ürünlerinizle ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilir, yeni hedef kitleler yaratarak marka bilinirliğinizi artırabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı özellikle yoğunlaştırmanız gereken kanallar arasında Facebook, Instagram ve Youtube yer alıyor. Bu üç sosyal ağ günümüzün en popüler platformları olduğu için, bu mecralarda yeni hedef kitlelere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Aynı zamanda bu mecraların reklam modelleri de sosyal ağlar üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Sosyal medya pazarlama rehberlerimizi okuyarak, bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya