İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

12 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama kanalları üzerinden farklı pazarlama çalışmaları yapılabileceği gibi bu kanallar üzerinden farklı kitlelere de ulaşılabilmekte.

İnternetten kıyafet satmak, son dönemlerde popüler iş modellerinden biri olduğu için de seçeceğiniz pazarlama kanalları ve bu kanalları nasıl yönettiğiniz de bir hayli önemli. Bu yazımızda da internetten kıyafet satmak için kullanabileceğiniz 4 farklı dijital pazarlama kanalını ele alacağız.

Eğer internetten satış konusuna yeniyseniz ve internetten kıyafet satmak için neler yapılacağını bilmiyorsanız, “İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2019” isimli rehberimizde bu konuyu adım adım ele alıyoruz. Bu rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi

İnternetten kıyafet satmak için en etkili yöntemlerden biri güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmaktır. İnternet üzerinden satış yapmanızın yanı sıra güvenilir bir marka yaratmak ve sadık müşteri kitleleri edinmek için de oldukça önemli.

Bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmanız, farklı ödeme seçeneklerini de sunmanızı sağlayacağı için tüketicilerin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilirsiniz. E-ticaret site üzerinden satış yaparken özellikle şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Güvenlik unsurlarını artırarak, sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun
  • Hakkımızda ve iletişim bilgileri gibi müşterilerin size ulaşabilecekleri bilgiler sunun. Bu bilgiler aynı zamanda markanıza güven duyulmasını sağlar.
  • Kullanıcı yorumlarını site üzerinde öne çıkarın. Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etkiler.
  • Ürün sayfalarınızda doğru anahtar kelimeleri kullanarak, Google aramalarından trafik çekmeye çalışın.
  • Kaliteli ürün fotoğrafları hazırlayın ve ürün açıklamalarınızı detaylandırın. Video içerikleriniz varsa ürün sayfalarınızda bunları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

Güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Influencer marketing

Son dönemlerin en popüler pazarlama kanallarından biri olan tanınmış kişi ya da sosyal medya hesaplarıyla çalışmak da internetten kıyafet satmak isteyenler için iyi bir yöntemdir.

Ürünlerinizi tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve bu tanınmış kişilerin hesaplarının kitlelerine ulaşarak hem etkileşim hem de geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Öncelikli olarak büyük hesaplar yerine daha küçük ve belli bir nişe ulaşan hesaplarla çalışmanız daha etkili olabilir. Ürünleriniz sadece belli bir kesime hitap edeceği için, mikro hesaplar size daha fazla sonuç getirebilir.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

İnternetten kıyafet satmak için yapabileceğiniz çalışamalardan biri de sanal pazaryerlerinde kendi mağazanızı açmaktır. Bu sayede bu pazaryerlerinin kendi hedef kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

Sıfırdan bir altyapıya ihtiyaç duymadan bu pazaryerlerinin kendi sistemlerini kullanmanız hızlı bir şekilde satış yapmanıza yardımcı olur. Tabii ki bu mecralardaki rekabeti de unutmamanız gerekiyor. Birçok firma burada satış yaptığı için, markanızı öne çıkartmanız zaman gerektirebilir.

Sanal pazaryerleri hakkında daha fazla bilgi almak ve bu platformlarda mağaza açmayı öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Amazon mağaza açma rehberi

GittiGidiyor mağaza açma rehberi

Hepsiburada mağaza açma rehberi

n11 mağaza açma rehberi

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da ürün satmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için önemli kanallar arasında yer alıyor. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden ürün tanıtımları yapmaya başlayabilir, ürünlerinizle ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilir, yeni hedef kitleler yaratarak marka bilinirliğinizi artırabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı özellikle yoğunlaştırmanız gereken kanallar arasında Facebook, Instagram ve Youtube yer alıyor. Bu üç sosyal ağ günümüzün en popüler platformları olduğu için, bu mecralarda yeni hedef kitlelere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Aynı zamanda bu mecraların reklam modelleri de sosyal ağlar üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Sosyal medya pazarlama rehberlerimizi okuyarak, bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan