İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı

12 Şubat 2019
Sinan Oypan

İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama kanalları üzerinden farklı pazarlama çalışmaları yapılabileceği gibi bu kanallar üzerinden farklı kitlelere de ulaşılabilmekte.

İnternetten kıyafet satmak, son dönemlerde popüler iş modellerinden biri olduğu için de seçeceğiniz pazarlama kanalları ve bu kanalları nasıl yönettiğiniz de bir hayli önemli. Bu yazımızda da internetten kıyafet satmak için kullanabileceğiniz 4 farklı dijital pazarlama kanalını ele alacağız.

Eğer internetten satış konusuna yeniyseniz ve internetten kıyafet satmak için neler yapılacağını bilmiyorsanız, “İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2019” isimli rehberimizde bu konuyu adım adım ele alıyoruz. Bu rehberimizi de inceleyebilirsiniz.

Güvenilir bir e-ticaret sitesi

İnternetten kıyafet satmak için en etkili yöntemlerden biri güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmaktır. İnternet üzerinden satış yapmanızın yanı sıra güvenilir bir marka yaratmak ve sadık müşteri kitleleri edinmek için de oldukça önemli.

Bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmanız, farklı ödeme seçeneklerini de sunmanızı sağlayacağı için tüketicilerin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilirsiniz. E-ticaret site üzerinden satış yaparken özellikle şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Güvenlik unsurlarını artırarak, sitenizi güvenli bir altyapı üzerine kurun
  • Hakkımızda ve iletişim bilgileri gibi müşterilerin size ulaşabilecekleri bilgiler sunun. Bu bilgiler aynı zamanda markanıza güven duyulmasını sağlar.
  • Kullanıcı yorumlarını site üzerinde öne çıkarın. Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etkiler.
  • Ürün sayfalarınızda doğru anahtar kelimeleri kullanarak, Google aramalarından trafik çekmeye çalışın.
  • Kaliteli ürün fotoğrafları hazırlayın ve ürün açıklamalarınızı detaylandırın. Video içerikleriniz varsa ürün sayfalarınızda bunları da kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma

Güvenilir bir e-ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hemen kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Influencer marketing

Son dönemlerin en popüler pazarlama kanallarından biri olan tanınmış kişi ya da sosyal medya hesaplarıyla çalışmak da internetten kıyafet satmak isteyenler için iyi bir yöntemdir.

Ürünlerinizi tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve bu tanınmış kişilerin hesaplarının kitlelerine ulaşarak hem etkileşim hem de geri dönüşümlerinizi artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz.

Öncelikli olarak büyük hesaplar yerine daha küçük ve belli bir nişe ulaşan hesaplarla çalışmanız daha etkili olabilir. Ürünleriniz sadece belli bir kesime hitap edeceği için, mikro hesaplar size daha fazla sonuç getirebilir.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Sanal pazaryerlerinde mağaza açmak

İnternetten kıyafet satmak için yapabileceğiniz çalışamalardan biri de sanal pazaryerlerinde kendi mağazanızı açmaktır. Bu sayede bu pazaryerlerinin kendi hedef kitlelerine ulaşarak, ürünlerinizi satışa çıkartabilirsiniz.

Sıfırdan bir altyapıya ihtiyaç duymadan bu pazaryerlerinin kendi sistemlerini kullanmanız hızlı bir şekilde satış yapmanıza yardımcı olur. Tabii ki bu mecralardaki rekabeti de unutmamanız gerekiyor. Birçok firma burada satış yaptığı için, markanızı öne çıkartmanız zaman gerektirebilir.

Sanal pazaryerleri hakkında daha fazla bilgi almak ve bu platformlarda mağaza açmayı öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

Amazon mağaza açma rehberi

GittiGidiyor mağaza açma rehberi

Hepsiburada mağaza açma rehberi

n11 mağaza açma rehberi

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama da ürün satmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için önemli kanallar arasında yer alıyor. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden ürün tanıtımları yapmaya başlayabilir, ürünlerinizle ilgili reklam kampanyaları hazırlayabilir, yeni hedef kitleler yaratarak marka bilinirliğinizi artırabilir ve kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızı özellikle yoğunlaştırmanız gereken kanallar arasında Facebook, Instagram ve Youtube yer alıyor. Bu üç sosyal ağ günümüzün en popüler platformları olduğu için, bu mecralarda yeni hedef kitlelere ulaşmanız daha kolay olacaktır. Aynı zamanda bu mecraların reklam modelleri de sosyal ağlar üzerinden daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur.

Sosyal medya pazarlama rehberlerimizi okuyarak, bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan