İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?

7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler satış sitesi kurmak istiyorum / internetten el işlerimi satmak istiyorum diyorsanız internetten el emeği ürünlerin satışını yaparken nelere dikkat etmelisinizin bu yazıda.

İnternetten ürün satışı yapan siteler çoğaldıkça bu alana olan ilgi de arttı. Buna bağlı olarak özellikle el işi ve ev yapımı ürünlerin satışı da değerlenmeye başladı. Elişi siteleri araştırmanız sonucunda siz de bu işe girmek istiyorum diyorsanız bu yazımızda başlangıç için izlemeniz gereken yolları sizlerle paylaşacağız.

Yeteneğiniz olan el işi satışı alanında ilerleyin

El işlerimi satmak istiyorum dediğiniz andan itibaren ilerlemek istediğiniz dikey alanı belirlemeniz gerekiyor. Niş bir alanda profesyonel şekilde ilerlemek e-ticarette de başarıyı yakalamanızı sağlayacaktır.

Örnek vermek gerekirse örgü ürünler, ahşap ürünler, cam ürünler gibi kategorilendirebiliriz. Bu durum arama motorlarında direkt olarak sahip olduğunuz ürünlere ulaşmak isteyen kişilerin karşınıza çıkmanızı da kolaylaştıracaktır.

Piyasa araştırması yapın

Ürünlerinizin satışına başlamadan önce, çok iyi bir piyasa araştırması yapmanızı tavsiye ediyoruz. Sektördeki el yapımı ürünler konusunda hizmet veren başarılı sanal mağazaların nasıl stratejiler izlediğini araştırabilir ve kendinize fikir edinebilirsiniz.

Tüm araştırmalarınız devamında kendi yetenekli olduğunuz alan hangisiyse, uygun bir satış sistemini nasıl oluşturabileceğinizi planlayabilirsiniz.

Gözlemlediğiniz sanal mağazaların sosyal medya hesaplarından da ne gibi aktiviteler düzenlediklerine, kampanyalarının zamanlamasına ve oranlarına da bakarak bunları kendi ürünleriniz üzerinde kurgulayabilir ve fikir geliştirebilirsiniz.

El işi satışı konusu emek gerektirdiğinden, eğer ürünleri kendiniz yapıyorsanız belli bir stokunuz bulunmalı. Ayrıca tedarikçi üzerinden ürün sağlıyorsanız; ürün gönderimlerimizin gecikmemesi de önemli bir nokta. Satışa başlarken, tüm bunların doğru planlanmış olması gerekiyor.

El işi satışı yapacağınız mecraya karar vermelisiniz

Öncelikle internet üzerinden satışın yasal boyutlarını araştırarak buna uygun olarak işe başlamanız gerekmektedir. Devamında bir e-ticaret sitesi alt yapısına ihtiyacınız olacak. Sitenizi kurduktan sonra, sosyal medya mecralarını kullanmanız ve buralardan da farklı kitlelere erişmeniz satışlarınızı artıracak eylemler olacaktır.

Ödeme sistemleri, lojistik aşamaları, dijital pazarlama gibi satış ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyecek paket e-ticaret yazılımları hem maliyet hem zaman açısından kazançlı olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca her zaman teknik destek alabiliyor olmanız sürecinizi kolaylaştıracak.

“el

E-ticaret sitesinin yapısını incelemek ve nasıl yapabileceğinizi daha detaylı anlamak için IdeaSoft’ un Akıllı E-ticaret Paketleri’ ni inceleyebilirsiniz. Ücretsiz demonuzu hemen oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan