İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?

7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler satış sitesi kurmak istiyorum / internetten el işlerimi satmak istiyorum diyorsanız internetten el emeği ürünlerin satışını yaparken nelere dikkat etmelisinizin bu yazıda.

İnternetten ürün satışı yapan siteler çoğaldıkça bu alana olan ilgi de arttı. Buna bağlı olarak özellikle el işi ve ev yapımı ürünlerin satışı da değerlenmeye başladı. Elişi siteleri araştırmanız sonucunda siz de bu işe girmek istiyorum diyorsanız bu yazımızda başlangıç için izlemeniz gereken yolları sizlerle paylaşacağız.

Yeteneğiniz olan el işi satışı alanında ilerleyin

El işlerimi satmak istiyorum dediğiniz andan itibaren ilerlemek istediğiniz dikey alanı belirlemeniz gerekiyor. Niş bir alanda profesyonel şekilde ilerlemek e-ticarette de başarıyı yakalamanızı sağlayacaktır.

Örnek vermek gerekirse örgü ürünler, ahşap ürünler, cam ürünler gibi kategorilendirebiliriz. Bu durum arama motorlarında direkt olarak sahip olduğunuz ürünlere ulaşmak isteyen kişilerin karşınıza çıkmanızı da kolaylaştıracaktır.

Piyasa araştırması yapın

Ürünlerinizin satışına başlamadan önce, çok iyi bir piyasa araştırması yapmanızı tavsiye ediyoruz. Sektördeki el yapımı ürünler konusunda hizmet veren başarılı sanal mağazaların nasıl stratejiler izlediğini araştırabilir ve kendinize fikir edinebilirsiniz.

Tüm araştırmalarınız devamında kendi yetenekli olduğunuz alan hangisiyse, uygun bir satış sistemini nasıl oluşturabileceğinizi planlayabilirsiniz.

Gözlemlediğiniz sanal mağazaların sosyal medya hesaplarından da ne gibi aktiviteler düzenlediklerine, kampanyalarının zamanlamasına ve oranlarına da bakarak bunları kendi ürünleriniz üzerinde kurgulayabilir ve fikir geliştirebilirsiniz.

El işi satışı konusu emek gerektirdiğinden, eğer ürünleri kendiniz yapıyorsanız belli bir stokunuz bulunmalı. Ayrıca tedarikçi üzerinden ürün sağlıyorsanız; ürün gönderimlerimizin gecikmemesi de önemli bir nokta. Satışa başlarken, tüm bunların doğru planlanmış olması gerekiyor.

El işi satışı yapacağınız mecraya karar vermelisiniz

Öncelikle internet üzerinden satışın yasal boyutlarını araştırarak buna uygun olarak işe başlamanız gerekmektedir. Devamında bir e-ticaret sitesi alt yapısına ihtiyacınız olacak. Sitenizi kurduktan sonra, sosyal medya mecralarını kullanmanız ve buralardan da farklı kitlelere erişmeniz satışlarınızı artıracak eylemler olacaktır.

Ödeme sistemleri, lojistik aşamaları, dijital pazarlama gibi satış ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyecek paket e-ticaret yazılımları hem maliyet hem zaman açısından kazançlı olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca her zaman teknik destek alabiliyor olmanız sürecinizi kolaylaştıracak.

“el

E-ticaret sitesinin yapısını incelemek ve nasıl yapabileceğinizi daha detaylı anlamak için IdeaSoft’ un Akıllı E-ticaret Paketleri’ ni inceleyebilirsiniz. Ücretsiz demonuzu hemen oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan