İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?

7 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler satış sitesi kurmak istiyorum / internetten el işlerimi satmak istiyorum diyorsanız internetten el emeği ürünlerin satışını yaparken nelere dikkat etmelisinizin bu yazıda.

İnternetten ürün satışı yapan siteler çoğaldıkça bu alana olan ilgi de arttı. Buna bağlı olarak özellikle el işi ve ev yapımı ürünlerin satışı da değerlenmeye başladı. Elişi siteleri araştırmanız sonucunda siz de bu işe girmek istiyorum diyorsanız bu yazımızda başlangıç için izlemeniz gereken yolları sizlerle paylaşacağız.

Yeteneğiniz olan el işi satışı alanında ilerleyin

El işlerimi satmak istiyorum dediğiniz andan itibaren ilerlemek istediğiniz dikey alanı belirlemeniz gerekiyor. Niş bir alanda profesyonel şekilde ilerlemek e-ticarette de başarıyı yakalamanızı sağlayacaktır.

Örnek vermek gerekirse örgü ürünler, ahşap ürünler, cam ürünler gibi kategorilendirebiliriz. Bu durum arama motorlarında direkt olarak sahip olduğunuz ürünlere ulaşmak isteyen kişilerin karşınıza çıkmanızı da kolaylaştıracaktır.

Piyasa araştırması yapın

Ürünlerinizin satışına başlamadan önce, çok iyi bir piyasa araştırması yapmanızı tavsiye ediyoruz. Sektördeki el yapımı ürünler konusunda hizmet veren başarılı sanal mağazaların nasıl stratejiler izlediğini araştırabilir ve kendinize fikir edinebilirsiniz.

Tüm araştırmalarınız devamında kendi yetenekli olduğunuz alan hangisiyse, uygun bir satış sistemini nasıl oluşturabileceğinizi planlayabilirsiniz.

Gözlemlediğiniz sanal mağazaların sosyal medya hesaplarından da ne gibi aktiviteler düzenlediklerine, kampanyalarının zamanlamasına ve oranlarına da bakarak bunları kendi ürünleriniz üzerinde kurgulayabilir ve fikir geliştirebilirsiniz.

El işi satışı konusu emek gerektirdiğinden, eğer ürünleri kendiniz yapıyorsanız belli bir stokunuz bulunmalı. Ayrıca tedarikçi üzerinden ürün sağlıyorsanız; ürün gönderimlerimizin gecikmemesi de önemli bir nokta. Satışa başlarken, tüm bunların doğru planlanmış olması gerekiyor.

El işi satışı yapacağınız mecraya karar vermelisiniz

Öncelikle internet üzerinden satışın yasal boyutlarını araştırarak buna uygun olarak işe başlamanız gerekmektedir. Devamında bir e-ticaret sitesi alt yapısına ihtiyacınız olacak. Sitenizi kurduktan sonra, sosyal medya mecralarını kullanmanız ve buralardan da farklı kitlelere erişmeniz satışlarınızı artıracak eylemler olacaktır.

Ödeme sistemleri, lojistik aşamaları, dijital pazarlama gibi satış ve pazarlama çalışmalarınızı destekleyecek paket e-ticaret yazılımları hem maliyet hem zaman açısından kazançlı olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca her zaman teknik destek alabiliyor olmanız sürecinizi kolaylaştıracak.

“el

E-ticaret sitesinin yapısını incelemek ve nasıl yapabileceğinizi daha detaylı anlamak için IdeaSoft’ un Akıllı E-ticaret Paketleri’ ni inceleyebilirsiniz. Ücretsiz demonuzu hemen oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın