Blog

İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020

İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle anlaştığınız firmaların ürünlerini satabilirsiniz. Ayakkabı satış sitesi kurmak birkaç farklı adımda tamamlanabilecek bir süreç. Tabi ki ürünlerinizi satarken, bir e-ticaret altyapı paketi seçerken ve pazarlama çalışmaları yaparken de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken konular bulunuyor. Bu rehberimizde de adım adım internetten ayakkabı satışı yapmak için bir e-ticaret sitesi kurarken bilmeniz gerekenleri anlatıyoruz.

BÖLÜM 1

Ayakkabı Satış Sitesi Açma Süreci

E-ticaret altyapı sistemi paketleri, hazır e-ticaret platformlardır. Bu e-ticaret altyapı paketlerini kullandığınızda, hazır şablonlardan yararlanabilir, kendinize özel bir tasarım yaptırabilir, ihtiyacınızı karşılayabilecek bir paket seçerek, hızlı bir şekilde kendi e-ticaret sitenizin sahibi olabilirsiniz.

Ayakkabı Satış Sitesi Nasıl Açılır?

Kendi e-ticaret sitenizi açmak için 3 farklı yöntemden yararlanabilirsiniz.

E-ticaret altyapı sistemi paketleri

E-ticaret altyapı sistemi paketleri, hazır e-ticaret platformlardır. Bu e-ticaret altyapı paketlerini kullandığınızda, hazır şablonlardan yararlanabilir, kendinize özel bir tasarım yaptırabilir, ihtiyacınızı karşılayabilecek bir paket seçerek, hızlı bir şekilde kendi e-ticaret sitenizin sahibi olabilirsiniz.

Bu e-ticaret paketleri birçok hizmeti toplu olarak sunduğu için e-ticaret site tecrübesi olmayan kişiler için oldukça ideal ve kullanışlıdır. E-ticaret altyapı paketlerini seçtiğinizde, altyapı ve bu altyapının çalışmasıyla ilgili herhangi bir çalışma yapmanız gerekmez; tasarımınızı seçtikten sonra ürünlerinizi sitenize ekler ve sonrasında da odağınızı satışlarınızı artıracak çalışmalara verebilirsiniz.

İhtiyacınıza uygun bir e-ticaret altyapı paketi seçerken şu konulara dikkat edebilirsiniz:

  • Farklı tasarım çözümleri ve düzenleme seçeneklerinin olması
  • SEO uyumluluğu
  • Farklı ödeme yöntemlerini sunuyor olması
  • Sosyal medya entegrasyonlarının olması
  • Ürün ve envanter yönetiminin yapılabiliyor olması
  • Kargo yönetiminin olması
  • Müşteri destek hizmeti sağlaması
  • E-posta ve blog yönetim sistemlerinin olması
  • Raporlama seçenekleri
  • Açık kaynak yazılımlarla kendi e-ticaret sitenizi kurmak

    Kendi e-ticaret sitenizi kurmak için hazır altyapı paketlerinin yerine açık kaynak yazılımları da tercih edebilirsiniz. Açık kaynak yazılımlar size belli bir temel kod bileşeni sunar ve kendi sitenizi bu temel kod bileşenlerinin üzerine kurarsınız.

    Açık kaynak yazılımlara örnek olarak WordPress - WooCommerce ve Magento’yu gösterebiliriz. Bu yazılımlar sayesinde bir alan adı, hosting ve SSL sertifikası edindikten sonra kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

    Bu platformlar açık kaynak yazılımlar olduğu için üçüncü parti kişi ya da kurumlar, bu platformlar için tasarım şablonları ve bazı eklentileri ücretli olarak sunabiliyorlar. Bu eklenti ve tasarım şablonlarından yararlanarak kendi site tasarımınızı yapabilir, ihtiyaç duyduğunuz özellikleri bu eklenti yazılımlarla kurarak, sitenizi internetten satış hazır hale getirebilirsiniz.

    Açık kaynak yazılımların dezavantajları

    Altyapı ve teknik problemlerle ilgilenme: Eğer bir site kurma ve yönetme konusunda bir bilginiz yoksa, açık kaynaklı yazılımlar sizi zora sokabilir. Bu sitelerin kurulumunu sizin yapmanız gerektiği gibi sitenin bakımını yapmanız, altyapısını sağlam bir temelde kurmanız ve düzenli olarak sitenizin altyapısını ve kurduğunuz eklentileri güncellemeniz gerekir.

    Ekstra maliyetler çıkabilir: Bu platformlar çoğunlukla ücretsiz olsalar da, ücretsiz versiyonlar sadece çok temel özellikleri sunmakta. Ek özellikleri sitenize entegre etmek için ekstra eklentiler satın almanız gerekebilir ve bu eklentilerin maliyetleri ekstra bir masraf oluşturabilir.

    Kargo anlaşmaları: Ekstra eklentilerle kargo sisteminizi ve altyapınızı bu yazılımlara ekleyebiliyor olsanız da işin bir diğer boyutunda kargo firmalarıyla tek tek anlaşma yapmanız gerekecektir. Bu noktada da yeni başlayan bir firma olarak, kargo gönderim hacminiz az olabileceği için, ödeyeceğiniz ücretler artacaktır.

    Bunun yerine hazır e-ticaret altyapı paketleri kullandığınızda, bu kurumların kargo firmalarıyla olan anlaşmalarından yararlanarak, kargo maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

    SSL sertifika kurulumları ve ücretleri: Bu çözümlerden yararlandığınızda, ödeme sayfalarınızda güvenli veri transferini sağlayabilmek için SSL sertifikası satın almanız gerekecektir. Bu sertifikanın ücretinin yanı sıra, kurulum işlemlerini de sizin yapmanız gerekir.

    Hazır e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde, bu kurumlar sizin yerinize SSL kurulumlarını yaparken, birçok pakette de SSL ücreti pakete dahil olduğu için ekstra ödemeler yapmamış olursunuz.

    Banka ve Sanal POS anlaşmaları: Bu yazılım çözümlerini kurduğunuzda banka ve Sanal POS anlaşmalarınızı da kendiniz yapmanız gerekir. Tüm bankalarla tek tek görüşerek, onların Sanal POS’larını kendi sitenize entegre etmeniz gerekir. Bankalarla görüşmeden ödeme sistemi sağlayıcı firmalarla (iyzico, PayU vb.) anlaşarak da Sanal POS edinebilirsiniz; ancak bu firmaların sistemlerinin sizin kullandığınız açık kaynak yazılımla da uyumlu olması gerekir.

    Hazır e-ticaret paketlerinden yararlandığınızda ise bu kurumlar zaten size belli bir ödeme sistemi seçeneği sundukları için, arkaplandaki bu işlemlerle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

    Bir ajans ya da freelancer ile çalışmak

    Bir ajans ya da freelancer ile çalışarak, kendi isteklerinize özel bir web site tasarımı da hazırlatabilirsiniz. Ajanslar ve freelancer yazılımcılarla görüşerek, onlardan fiyat teklifi alabilir, isteklerinizi iletebilir ve sonrasında da size özel bir e-ticaret sitesi hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

    Ancak bu yöntemde de açık kaynak kodlu altyapılarda olduğu gibi ilgilenmeniz gereken birçok konu bulunur.

    Bir ajans ya da freelancer ile çalışmanın dezavantajları

    Kendi sitenizi hazırlatırken karşılaşabileceğiniz dezavantajlar açık kaynak kodu tasarımlarda karşınıza çıkanlarla benzer olacaktır. Bunlara ilaveten şu başlıkları da göz önünde bulundurmak gerekir.

    Yüksek maliyetler

    İstekleriniz ve beklentilerinizi yansıttıktan sonra, yeni eklenecek her bir özellik maliyetlerin artmasına neden olacaktır. Temel bir tasarımda ücretler düşük olsa da site üzerinde kullanılacak olan özelliklerin sayısının artması firmaların ve freelancer’ların talep edecekleri fiyatların artmasına neden olabilir.

    Bunun yanı sıra ekstra destek ve bakım çalışmaları talep ettiğinizde de bu kişi ya da kurumlar ekstra ücret talep edeceklerdir.

    Müşteri desteğinin devamlılığı olmayabilir

    Çalışacağınız kişi ya da kurumla yaptığınız anlaşmaya göre sadece web site tasarımı ve kurulumu için bir ücrete anlaşabilirsiniz. Ancak web sitenizin düzenli olarak bakım ve kontrollerinin yapılması gerektiği gibi yeni ürün girişleri, yeni varış sayfası tasarımları gibi ek olarak yapılması gereken çalışmalar olacaktır.

    Bu çalışmalar için müşteri desteğinin devamlılığı yaptığınız anlaşmaya bağlıdır. Bu anlaşmalar olmadığında ya da anlaşmalarınızı iptal ettiğinizde, sitenin arka plandaki çalışmalarını sizin yürütmeniz gerekebilir. Eğer bu konuda tecrübeniz yoksa yeni bir ajans ya da freelancer ile anlaşmanız gerekir. Bu da maliyetlerinizin artmasına neden olabilir.

    Online Ayakkabı Satış Dükkanı Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

    Bir e-ticaret sitesi kurabilmek için bir şirketinizin olması gerekir. Bankalarla Sanal POS için anlaşma sağlayabilmek, kargo firmalarıyla indirimli gönderiler yapabilmek, bankalarda şirket hesabı açabilmek ve Ticaret Odası kayıtlarınız için şirket açma zorunluluğu bulunur.

    Bunlara ek olarak internet üzerinden satış yaptığınızda vergi mükellefi de olmuş olursunuz. Müşterilerinize fatura kesebilmek ve vergilerinizi ödeyebilmek için de bu şirket zorunluluğu vardır.

    E-ticaret sitenizi açmak için şahıs ya da limited şirketi açabilirsiniz. Şahıs ve limited şirketinin nasıl açılacağı ve bunları açmak için gerekli belgeleri de şu şekilde sıralayabiliriz:

    Şahıs şirketi nasıl kurulur? Gerekli belgeler nedir?

    Şahıs şirketi nedir?

    Birey olarak kurabileceğiniz şirketlere Şahıs Şirketi denir. Anonim şirketlerden veya limited şirketlerden kaha küçük yapıda olan firmalara şahıs şirketi denir. Anonim şirket ve Limited şirket kurma süreçlerine göre hem daha kolay, hem de daha hızlı olarak kurulumu gerçekleştirilebilir ve vergi mükellefi olabilirsiniz.

    Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler
    • Kimlik fotokopisi
    • (Resimli) İkametgâh senedi
    • Noterden imza sirküleri
    • Muhasebecinize ya da Mali Müşavirinize vereceğiniz vekaletname (Eğer bu işlemleri kendiniz yapacaksanız bu vekaletnameye ihtiyacınız olmaz.)
    • Açılacak olan iş yeri/ofis kira ise kira sözleşmesi; eğer mülk sahibi siz iseniz tapu fotokopisi
    Şahıs şirketi kurmanın maliyetleri

    Hazırlanan belgeler, imza sirküleri, vekaletname ve muhasebeci ve mali müşavir için ödeyeceğiniz ücretler değişiklik gösterebilir. Ancak şahıs firması kurmanın maliyetleri 600 TL ile 900 TL arasında değişiklik gösterebiliyor.

    Şahıs şirketlerinin avantaj ve dezavantajlarını bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

    Limited (LTD) şirket nedir?

    Limited şirket, ekonomik faaliyetleri gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/ler tarafından kurulan bir şirket türüdür. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir.

    Limited şirketi kurmak için gerekli belgeler ve maliyetleri

    Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir. Buradaki ücretler bir standart değer olarak sunulmuştur.

        Tek ortak
        Tek müdür
        Sermaye 10.000 TL
        Kira 2.000 TL

    Noter maliyetleri

    • Müdür için imza beyannamesi, 1 adet 35 TL
    • Kuruluş vekaleti, 1 adet 80 TL
    • Nüfus cüzdanı örneği (her ortak için 3 adet) 30 TL
    • Ana sözleşme onayı, 1 adet 150 TL
    • İmza sirküleri (her müdür için 1 adet) 90 TL
    • Ticaret defter onayı (50 sayfalık) 150 TL
    • Şirket kuruluşu sonrası mali müşavir vekaleti 120 TL
    • Toplam 655 TL

    Vergi dairesi masrafları

    • Kira damga vergisi (kefilli) 2000x12 = 24.000 x1,89 / 1000 = 45,36 TL
    • Kira damga vergisi (kefilsiz) 2000x12 = 24.000 x11,37 / 1000 = 272,88 TL
    • Her nüsha için damga vergisi ödenmesi gerekir.

    Ticaret Odası

    • Sicil kaydı, 1000 TL
    • Faaliyet Belgesi, 10 TL
    • Toplam: 1010 TL

    Banka

    • Rekabet kurulu ödemesi: 10.000 x 4 / 10.000 = 4 TL
    • Sermayenin 1/4’ü bankada bloke edilir. 10.000 / 4 = 2.500 TL. (Bu ücret, şirket kurulumunun ardından geri çekilebilir)

    Mali müşavir

  • Şirket kuruluş ücreti, 750 TL
  • Matbaa

    • Şirket kaşesi, 2 adet: 30 TL
    • Fatura ve İrsaliye 1 cilt, 50 TL
    • Toplam: 80 TL

    Toplam maliyet: 2544,36 TL (*kira damga vergisi “kefilli” üzerinden hesaplanmıştır)

    *Limited şirket kurmanın avantaj ve dezavantajları hakkında detaylı bilgi almak için bu yazımızı okuyabilirsiniz.

    Gerekli olan diğer evraklar

    Şirket bilgilerinizin yer aldığı evrakların yanı sıra Ticaret Odası’na kayıtlı olmanız da gerekir. Bulunduğunuz şehre göre Ticaret Odası’na kayıt ücretleri değişiklik gösterebilmektedir.

    Bunların yanı sıra bankaların Sanal POS’larını alabilmek için web siteniz üzerinde SSL Sertifikası’nın da olması gerekir. İşinizin kapsamına ve büyüklüğüne göre farklı SSL Sertifika seçeneklerinden yararlanabilirsiniz.

    IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanan müşterilerimiz SSL Sertifikalarını da satın aldıkları pakete dahil olarak edinebilmekteler.

    Sanal Ayakkabı Satış Mağazası Ne Kadar Sürede Açılabilir?

    Bir e-ticaret sitesinin kurulumu işin büyüklüğüne ve kullanılan yönteme göre değişiklik gösterebiliyor. Şirket bilgileriniz tam olduğunda bir e-ticaret altyapı paketi kullanmanız durumunda 1 günde kendi e-ticaret sitenizin sahibi olabilirsiniz. Tabii ki ürünlerin siteye eklenmesi ve site içeriklerinin tamamen hazırlanmasının işin büyüklüğüne ve ürün sayısına göre değişiklik gösterebileceğini de unutmamanız gerekiyor.

    Bir açık kaynak kod kullanımında ya da ajans veya freelancer ile çalıştığınızda bu süreler çok daha fazla uzayabilir. Özel kodlamaların yapılmasında durumunda birkaç aylık bir süreç gerekebilir.

    Açık kaynak kodlu tasarımlarda ise küçük bir e-ticaret sitesi birkaç haftada hazırlanabilirken yine ürün sayısı ve içeriğin artması durumunda birkaç aylık bir süreç gerekebilir.

    İnternetten Ayakkabı Satmak için Neden Online Mağaza Açmalıyım?

    İnternetten ayakkabı satışlarında kendi online mağazanızı açmanız önemli bir adımdır. Bir online mağaza açtığınızda kendi şirketinizi kurabilir, kendi markanızı yaratarak, tüketicilere daha kurumsal bir şekilde ulaşabilirsiniz.

    Bir şirketiniz olduğunda ve ayakkabı ürünlerinizi kendi e-ticaret siteniz üzerinde sattığınızda bankaların sanal POS’larını da alarak, kredi kartı ile ödeme kabul edebilirsiniz.

    Kendi e-ticaret siteniz üzerinden 7/24 satış yapabildiğiniz için, mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde de işinizi açık tutabilirsiniz. Bununla beraber internet üzerinden satış yaptığınızda dilediğiniz şehir ve ülkelere de satış yapabildiğiniz için, ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitlelere ulaşmakta zorlanmazsınız.

    Ayakkabı Sanal Mağazası Açmanın Avantajları

    Kendi markanızı yaratma

    Tüketicilerin sizi ve ürünlerinizi tanıyarak, sadık müşteriler haline gelebilmeleri için bilinen ve güvenilen bir marka olmanız oldukça önemlidir. Sadece online pazar yerlerine bağlı kalmanız ve kendi sitenizin olmayışı marka yaratma konusunda yetersiz kalmanıza neden olabilir.

    Kapsamlı reklam ve pazarlama çalışmaları

    Farklı platformlar üzerinde satış yaparken, pazarlama ve reklam çalışmalarınız belli bir limitte olacaktır. İşinizi ve ürünlerinizi dilediğiniz gibi tanıtamazsınız. Kendi web siteniz olduğunda ise içerik, e-posta, sosyal medya pazarlamalarının yanı sıra Adwords ve Adsense çalışmalarıyla markanızı ve ürünlerinizi daha etkili bir şekilde duyurabilirsiniz.

    Daha kaliteli müşteri desteği

    Müşteri desteği e-ticarette oldukça önemli bir konu. Kendi siteniz üzerinden satış yaptığınızda müşterileriniz hakkında birçok bilgi toplayabilir, onlara kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilir ve onlarla birebir iletişim kurarak, müşteri ilişkilerinizi geliştirebilir ve onlara daha iyi bir müşteri desteği sunabilirsiniz.

    Dilediğiniz hedef kitleye ulaşabilirsiniz

    Online pazar yerlerinin geniş bir hedef kitlesi vardır ve bu kitlenin tümü sizin ürünlerinizle ilgilenmeyebilir. Site içi reklam modellerini kullanmak belli bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlayabilir; ancak bu hedef kitle kontrolü tamamen sizin elinizde olmaz. Ancak kendi e-ticaret siteniz üzerinden pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığınızda, ulaşmak istediğiniz hedef kitlelerin seçimi tamamen sizin elinizde olacaktır.

    Sosyal medya reklamlarının yanı sıra Adwords, Adsense ve retargeting reklam kampanyalarıyla kendi belirlediğiniz ve sizin ürünlerinize ilgi gösterecek bir hedef kitleye yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

    BÖLÜM 2

    İnternetten Ayakkabı Satışında Hedef Pazar

    Ayakkabı satışları yapacağınız bir e-ticaret sitesi kurmadan önce özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de sizin için doğru olan hedef kitleyi ve pazarı bulmak olacaktır. Hangi ayakkabıları, hangi kitleye satmanız gerektiğini araştırmanız gerektiği gibi, bu ürünlerin pazarının nasıl olduğunu, pazardaki rekabet durumunu, pazarın ilerleyen dönemlerde ne kadar büyüyeceğini de detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

    Ayakkabı satışları yapacağınız; internetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmadan önce özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biri de sizin için doğru olan hedef kitleyi ve pazarı bulmak olacaktır. Hangi ayakkabıları, hangi kitleye satmanız gerektiğini araştırmanız gerektiği gibi, bu ürünlerin pazarının nasıl olduğunu, pazardaki rekabet durumunu, pazarın ilerleyen dönemlerde ne kadar büyüyeceğini de detaylı bir şekilde araştırmalısınız.

    Hedef Pazar Araştırması

    Hedef pazar araştırması yapmak için öncelikle internet üzerinde kullanıcı alışkanlıklarını ve hangi ürünlere daha fazla ilgi duyulduğunu araştırmanız gerekiyor. Bunun için aşağıdaki araştırmaları yapabilirsiniz:

    • Online trend takibi yapabilir
    • Ürün ve trendleri yayınları yapan yayıncıları takip edebilir
    • Endüstrideki büyük firmaların ürünlerini inceleyebilir
    • B2B satışı yapan firmaların katalog ve ürünlerini araştırabilir
    • Online pazaryerlerindeki ürünleri inceleyebilir
    • Kullanıcıların ürünlerle ilgili yorum ve beklentilerini analiz edebilir
    • Rakip olacağınız firmaların ürünlerini inceleyebilirsiniz.

    *Hedef pazar araştırmasının temel noktalarından biri de hedeflediğiniz kitleye uygun ürünler bulmaktır. Bu nedenle de hedef kitlenizi iyi seçmeniz gerekir.

    Hedef kitle Araştırması

    Hedef pazar araştırması yaparken, hedef kitlenizi de odağınızda tutmalısınız. Şirketiniz belli bir kitleye yönelik ürünler satacağı için, ürün ve pazar araştırmalarınızı da bu yönde yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Örneğin sadece kadınlara yönelik ayakkabı satışları yapmayı düşünüyorsanız, ürün araştırmalarınızı da bu yönde yapmalısınız.

    Başka bir örnekle ele alacak olursak, sadece spor ayakkabılar satmayı planlıyorsanız, genç ve spor yapan bir kitleye ulaşmak istiyorsanız, ürün araştırmalarınızı da bu yönde yapmanız ve bu kitlenin ilgi duyabileceği ürünlere yönelmeniz gerekir.

    Hedef kitlenizi şu şekilde belirleyebilirsiniz:

    • Ulaşmak istediğiniz kitleyle ilgili varsayımlar yaratın,
    • Bu varsayımları detaylandırmaya başlayın,
    • Bu müşteri profillerinin ilgi alanlarını ve internetten alışveriş alışkanlıklarını araştırın,
    • Son olarak da bir müşteri profili oluşturarak, ulaşmak istediğiniz kitleyi bulun.

    “İdeal hedef kitlenizi bulmak” isimli rehberimizi okuyarak, bu konu hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

    BÖLÜM 3

    İnternetten Ayakkabı Satmak için Hangi Satış Kanalları kullanılabilir?

    Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları bir araya getiren üçüncü parti platformlardır. Bu platformların kendilerine ait bir hedef ve kullanıcı kitlesi bulunur. Firmalar, bu platformlar üzerinde kendi mağazalarını açarak, ürünlerini bu mecralar üzerinde listeleyebilir ve satabilirler.

    Online Pazar Yerlerinde Ayakkabı Satmak

    Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları bir araya getiren üçüncü parti platformlardır. Bu platformların kendilerine ait bir hedef ve kullanıcı kitlesi bulunur. Firmalar, bu platformlar üzerinde kendi mağazalarını açarak, ürünlerini bu mecralar üzerinde listeleyebilir ve satabilirler.

    Maliyetlerin düşük olması, site bakımı ve altyapı gibi teknik konularla ilgilenme zorunluluğunun olmayışı, rekabeti takip etme ve ek bir satış kanalı oluşturmak için online pazar yerleri oldukça kullanışlı olabilir.

    Online pazaryerlerinde e-ticaret sitenizi yansıtacak ve yeni bir satış kanalı oluşturacak bir mağaza açabilirsiniz. Ürünlerinizi bu mecralar üzerinde sergileyerek, bu platformların kendi hedef kitlelerine de ulaşabilirsiniz.

    Hangi pazaryerlerinde yer alabilirsiniz?

    Gittigidiyor'dan Ayakkabı Satmak

    2011’de eBay’in satın aldığı Gittigidiyor, Türkiye’nin en bilindik pazaryerlerinden biri. Bu mecra üzerinde bir mağaza oluşturarak, ayakkabı ve ayakkabı ile ilgili olabilecek ürünlerinizi burada sergileyebilirsiniz.

    IdeaSoft e-ticaret paket kullanıcıları, 6 ay boyunca 3000 TL değerindeki Gittigidiyor Mega Mağaza paketinden de yararlanabiliyorlar. IdeaSoft’un Gittigidiyor entegrasyonu sayesinde, e-ticaret sitenizdeki ürünleri, doğrudan Gittigidiyor mağazanıza yükleyebilir ve böylelikle bu platform üzerinden de satış yapmaya başlayabilirsiniz.

    Hepsiburada'dan Ayakkabı Satmak

    Yer alabileceğiniz pazaryerlerinden biri de Hepsiburada. Birkaç yıl önce kapılarını kobilere ve mağazalara açan Hepsiburada, Türkiye’de birçok kullanıcının tercih ettiği online satış platformlardan biri. Burada yer alarak, Hepsiburada’nın hedef kitlesine ulaşma şansı bulabilirsiniz.

    IdeaSoft müşterileri, Hepsiburada entegrasyonu sayesinde, mağazalarını otomatik olarak Hepsiburada üzerinde açarak, ürünlerini burada da listelemeleye başlayabilirler.

    n11'den Ayakkabın Satmak

    n11’de ayakkabı satışı yapabileceğiniz online pazaryerlerinden biri olarak öne çıkıyor. n11’de kendi mağazanızı oluşturduğunuzda farklı kitlelere ulaşarak, markanız için ekstra bir satış kanalı oluşturabilirsiniz.

    IdeaSoft altyapı paketlerini kullanan müşterilerimiz, e-ticaret sitelerini n11 ile otomatik bir şekilde entegre ederek, sitelerindeki ürünleri n11 mağaza sayfalarında da listeleyebilirler.

    Amazon'dan Ayakkabı Satmak

    Operasyon ayaklarından biri olarak Türkiye’de de yayına giren Amazon üzerinde de ayakkabı satışları yapabilirsiniz. Amazon’un marka adı, SEO gücü ve marka bilinirliği sayesinde burada mağaza açmanız iyi bir satış kanalı oluşturmanıza yardımcı olur.

    IdeaSoft e-ticaret paketlerinden yararlanan kullanıcılar mağazalarını otomatik bir şekilde Amazon üzerindeki mağazalarına entegre ederek, bu pazaryeri üzerindeki yerlerini alabilirler.

    ebay'den Ayakkabı Satmak

    Yer alabileceğiniz bir başka popüler pazaryeri ise eBay. Dünya çapında birçok ülkede yer alan eBay üzerinde bir mağaza açmanız, ayakkabı satışlarınızı daha karlı bir hale getirmenize yardımcı olabilir.

    IdeaSoft olarak müşterilerimize, eBay entegrasyonu da sağlıyoruz. Bu entegrasyon sayesinde ürünlerinizi tek tek listelemek yerine, toplu olarak ya da eklemek istediğiniz ürünleri belirleyerek, otomatik olarak ürünlerinizi eBay üzerinde listeleyebilirsiniz.

    “İnternetten

    Instagram'dan Ayakkabı Satmak

    Günümüzde internetten satışlarda en çok konuşulan ve popülerleşen platformlardan biri de Instagram üzerinden satış yapmak. Ayakkabı ürünlerinizin Instagram üzerinden farklı metotlar yardımıyla satışını gerçekleştirebilirsiniz.

    Instagram, belli ülkelerde doğrudan satış özelliğini kullandırıyor olsa da Türkiye’de bunu doğrudan Instagram üzerinden henüz gerçekleştiremiyorsunuz.

    Ancak IdeaSoft kullanıcıları InstaShop entegrasyonundan yararlanarak, ürünlerini Instagram üzerinde listeleyerek, bu mecra üzerinden tüketicilerin doğrudan ürünlere ulaşmalarını sağlayabilirler.

    InstaShop hakkında daha detaylı bilgi alıp hemen instagram'dan ayakkabı satmak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

    Facebook'dan Ayakkabı Satmak

    Instagram’da olduğu gibi Facebook üzerinde de ürünlerinizi doğrudan listeleyerek satışa çıkartabiliyorsunuz. Facebook sayfanız üzerinde ürün katalogları oluşturarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve kullanıcıların bu sayfalar üzerinden doğrudan ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

    IdeaSoft Akıllı E-ticaret çözümleri kullanan müşterilerimiz, Facebook Store entegrasyonu ile e-ticaret sitelerindeki ürünlerini Facebook sayfalarında “Mağaza” sekmesi oluşturarak, burada listeleyebilirler.

    Sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar bu ürünleri paylaşabilir ya da doğrudan bu sayfa üzerinden ürünleri sepetlerine ekleyerek, ürünleri satın alabilirler.

    IdeaSoft Facebook Store entegrasyonu hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

    Toptan Ayakkabı Satmak

    İnternetten ayakkabı satmak için sadece tüketici odaklı olmak zorunlu değil. Ayakkabı satışı yapmak isteyen firmaları hedefleyerek, ürettiğiniz ürünleri toptan olarak da bu firmalara satabilirsiniz.

    Toptan olarak ürün satışları için online pazar yerleri çok etkili olmayabilir. Bu platformlarda çoklu satış yapma imkanınız olsa da genel hedef kitle tüketiciler olduğu için istediğiniz sonuçları almanız zorlaşır.

    Bunun yerine kendi B2B e-ticaret sitenizi kurmanız ve sonrasında da hedef kitlenize yönelik pazarlama çalışmaları yapmanız, daha doğru kitlelere ulaşırken geri dönüşümlerinizi de daha etkili bir şekilde artırmanıza yardımcı olur.

    Yurtdışına Ayakkabı Satmak

    Yurtdışı ayakkabı satışları (yurtdışına internetten ayakkabı satmak), yurtiçinde olduğundan daha farklı bir şekilde ilerlemekte. E-ticaret sitenizi global hedef kitlelere yönelik hazırlayarak, farklı dil seçeneklerini ve döviz kurlarını siteniz üzerinde sergileyebileceğiniz gibi; özellikle açılmayı düşündüğünüz hedef ülkelere yönelik bir e-ticaret sitesi de hazırlayabilirsiniz.

    Tüm ülkelere açılmak ve global bir hedef kitleye ulaşmaya çalışmak oldukça zorlu olabilir. Bu nedenle de belli hedef pazarlar belirleyerek önceliğinizi bu pazarlara vermeniz ve daha sonrasında da hedef alanınızı büyütmeniz daha faydalı olur.

    Yurtdışı satışlarında, hitap ettiğiniz hedef kitlenin dilini kullanmanız onlarla olan iletişiminizi güçlendirirken, onlara daha iyi bir müşteri hizmeti sunmanızı sağlar.

    İnternetten ayakkabı satışında farklı ülkelerin farklı beklentileri ve yasaları olabileceği için yurtdışı satışlarında şu konular özellikle dikkat etmeniz de fayda var:

    • Gümrük yasaları, ek vergiler, özel sertifikalar ve yasal zorunluluklar,
    • Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıkları,
    • Tüketicilerin tercih ettiği ayakkabı modelleri,
    • İade politikalarınız,
    • Kargo ücretleri,
    • Yurtdışı için ödeme sistemleri,
    • Değişken döviz kurlarına göre fiyatlandırma ve fiyatlandırma politikaları,
    • Pazarlama ve reklam çalışmalarının hedef kültür ve alışkanlıklarla uyumu.
    BÖLÜM 4

    İnternetten Ayakkabı Satışında İpuçları

    Online ayakkabı satışlarında başarılı olabilmek, satışlarınızı ve gelirlerinizi artırarak, firmanızı daha da büyütmek için belli başlı stratejiler oluşturmanız ve bu stratejileri etkin ve sürekli bir şekilde uygulamanız gerekir.

    Online ayakkabı satışlarında / internetten ayakkabı satmakda başarılı olabilmek, satışlarınızı ve gelirlerinizi artırarak, firmanızı daha da büyütmek için belli başlı stratejiler oluşturmanız ve bu stratejileri etkin ve sürekli bir şekilde uygulamanız gerekir.

    E-ticarette başarılı olabilmek için özellikle üzerinde durmanız gereken konuları şöyle sıralayabiliriz:

    • Site yönetimi: Web sitenizi düzenli aralıklar güncellemeli, altyapınızı kontrol ederek, tüketicilerin güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamalısınız.
    • Ürün yönetimi: Sitenizde çok satan ve ilgi gören ürünleri takip ederek, bu ürünlerin stok yönetimini yapmanız da oldukça önemli. Bunun yanı sıra ilgi görmeyen ürünleri belirleyerek, bu ürünleri öne çıkartacak kampanyalar hazırlayabilir ya da bu ürünlerin stoğunu tükettikten sonra, sitenizden kaldırabilirsiniz.
    • Sipariş yönetimi: Tüketicilerin verdikleri siparişlerin zamanında ve doğru bir şekilde onların ellerine ulaştığından da emin olmalısınız. Bu nedenle de sipariş takibi yaparak, doğru ürünleri doğru müşteri ve adreslere göndermelisiniz.
    • Kargo yönetimi: E-ticarette tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri de kargo gönderimleridir. Kargonun ne zaman ellerine ulaşacağı, ürünün sağlam bir şekilde ulaşması ve kargo ücretleri gibi konularda çalışmalar yapmalısınız.

    İlgili Rehber Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

    İlgili Rehber Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

    İlgili Rehber Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

    Pazarlama ve reklam çalışmaları: E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin marka bilinirliğini artırmak, yeni kitlelere ulaşırken, mevcut müşteri kitlenizi de genişletmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Yararlanabileceğiniz birçok reklam ve pazarlama çalışması bulunuyor. Bu konuyu yazının devamındaki 7. Bölümde daha detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

    BÖLÜM 5

    Ayakkabı E-ticaret Sitesi Kurma Fiyatları

    Ayakkabı satışları için bir e-ticaret sitesi kurmanın fiyatları alacağınız hizmet ve sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulacağına göre değişkenlik gösterecektir. Bu iş için tek bir fiyat söylemek mümkün değildir.

    Ayakkabı satışları için bir e-ticaret sitesi kurmanın fiyatları alacağınız hizmet ve sitenizin nasıl bir altyapı üzerine kurulacağına göre değişkenlik gösterecektir. Bu iş için tek bir fiyat söylemek mümkün değildir.

    Özel yazılım ya da açık kaynaklı kodlarla bir web sitesi yaptırdığınızda; yapacağınız işin kapsamı, işin ne kadar zaman alacağı, yazılım içerisinde hazırlanacak olan özellikler, arayüz ve ajans ya da freelancer hizmet ücretleriyle beraber, SSL Sertifikası, Hosting ve Alan Adı ücretlerini de göz önünde tutmak gerekiyor. Tüm bu işlemleri ve sizin hizmet sağlayıcı firmaya vereceğiniz bilgiler doğrultusunda bir fiyat belirlenmektedir. Ancak yukarıda da ele aldığımız gibi hizmet bedelleri ve ekstra ücretler dahil olduğunda web site maliyetleriniz devamlı olarak artmaktadır.

    Açık kaynak kodlar, firmaya özel olarak hazırlanmış yazılımlara kıyasla daha ucuz olsa da yine de ekstra özelliklerin yer almasını istediğinizde, bu eklentiler için ekstra ücret ödemeniz gerekir.

    Bir e-ticaret altyapı paketi seçtiğinizde ise; seçtiğiniz paketin kapsamına göre toplu bir hizmet aldığınız için maliyetleriniz ciddi bir şekilde düşmektedir. Özel yazılımlarda ekstra ücret ödenen birçok hizmet, bu e-ticaret altyapı paketlerinde, paket içerisinde kullanıcılara sunulmaktadır.

    E-ticaret altyapı paketlerinin de kendi içlerinde farklı kapsamları ve fiyatlandırmaları bulunur. Yaptığınız işin hacmine ve talep ettiğiniz hizmetlere göre farklı paketleri seçmeniz gerekir.

    Sadece IdeaSoft’a özel Anında Sanal POS, İndirimli Kargo Anlaşmaları, Abonelik Modülü gibi özelliklerin yanı sıra Türkiye’de bir ilk olan Akıllı SEO, Rakip SEO Analizi gibi birçok özelliği, Akıllı E-ticaret Paketleri çözümlerimizde bulabilirsiniz.

    Bu sayfadan IdeaSoft akıllı e-ticaret çözüm paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

    BÖLÜM 6

    İnternetten Ayakkabı Satışında Rekabet ve Sektör Potansiyeli

    E-ticarette başarılı olabilmek için özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de pazar rekabettidir. Pazardaki rekabeti takip etmeniz, rakip firmaları araştırmanız ve onların ne tür çalışmalar yaparak müşterilerine ulaştıklarını iyi bir şekilde bilmeniz gerekiyor.

    E-ticarette başarılı olabilmek için özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde çalışmanız gereken konulardan biri de pazar rekabettidir. Pazardaki rekabeti takip etmeniz, rakip firmaları araştırmanız ve onların ne tür çalışmalar yaparak müşterilerine ulaştıklarını iyi bir şekilde bilmeniz gerekiyor.

    Rakip analizinin yanı sıra pazarın büyüklüğünü ve geleceğini de iyi bir şekilde araştırmalısınız. Pazarın yeterince büyük olmaması ya da bir gelecek vadetmemesi şirketinizin uzun süre boyunca ayakta kalmasını zorlaştırabilir.

    Pazarın büyüklüğüyle beraber, pazardaki rekabet durumunu göz önünde bulundurmalısınız. Pazardaki oyuncu sayısının çok olması ya da çok büyük firmaların, pazardaki köşe başlarını doldurmuş olmaları, sıfırdan bir marka yaratmanızı ve bu büyük firmaların müşterilerine ulaşmanızı zorlaştırır.

    Rakip analizi konusunda şu başlıklara dikkat edebilirsiniz:

    • Sektör ve pazarın büyüklüğünü araştırın
    • Sektördeki büyük ve ciro yapan rakip firmalar kimler?
    • Rekabet edeceğiniz firmalar kimler?
    • Sektördeki büyük firmalarla rekabet edebilecek sermayeniz bulunuyor mu?
    • SWOT analizi yapın (Rakip firmaların güçlü ve güçsüz oldukları yönleri bulun)
    • Rakip firmaların yıllık üretim ya da toptan alım hacmi nasıl?
    • Sektördeki fiyatlandırmalar karlılık sağlıyor mu?

    İlgili Rehber SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

    İlgili Rehber Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları

    “İnternetten

    BÖLÜM 7

    Online Ayakkabı Satış Dükkanı için Dijital Pazarlama Yönetimi

    Online ayakkabı satışlarında e-ticaret sitenizi öne çıkartmak ve yeni müşterilere ulaşmak için yararlanabileceğiniz farklı dijital pazarlama yöntemleri bulunuyor. Dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün olarak düşünmeniz ve bunları beraber kullanabileceğiniz bir strateji geliştirmeniz oldukça önemli.

    Online ayakkabı satışlarında e-ticaret sitenizi öne çıkartmak ve yeni müşterilere ulaşmak için yararlanabileceğiniz farklı dijital pazarlama yöntemleri bulunuyor. Dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün olarak düşünmeniz ve bunları beraber kullanabileceğiniz bir strateji geliştirmeniz oldukça önemli. En etkili sonuçları almak için bu çalışmaların birbiriyle entegre olması gerekir.

    Adwords kampanyaları: E-ticaret firmaları için Google bir hayli önemli bir trafik ve satış kanalı. Google üzerinde günde 1 milyardan fazla arama yapılıyor ve Adwords çalışmaları bu noktada tüketicilere ulaşmak için etkili bir araç olarak öne çıkıyor. Google reklamlarından yararlanarak, ürün ve markanızı tanıtacak reklam kampanyaları hazırlayabilir, sizinle ilgili olabilecek anahtar kelime ve reklam eşleme özelliklerini kullanarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklamlar hazırlayabilirsiniz.

    Arama motoru optimizasyonu (SEO): Arama motorlarında sadece reklam kampanyalarına bel bağlamak, sürekli olarak bu çalışmalara reklam bütçesi ayırmanıza neden olur. Bu nedenle de arama motoru optimizasyonu, yani SEO çalışmalarına da yatırım yapmanız gerekir. SEO çalışmaları, e-ticaret siteniz üzerindeki içerikleri, arama motorlarına göre optimize etmenizi sağlayarak, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularında bu içeriklerin sayfaların listelenme ihtimalini artırarak, sitenize organik olarak trafik çekmenizi sağlar.

    E-posta pazarlama: E-ticaret firmalarının halen en yüksek geri dönüşümleri aldığı pazarlama yöntemlerinden olan e-posta pazarlama da dijital pazarlama çalışmalarında yatırım yapmanız gereken kanallardan biri. E-posta listenize abone olan kişilerin sayısını artırarak, bu kişilere yeni ürünler ve yeni kampanyalarla ilgili e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmak için e-posta çalışmaları bir avantaj sağlar.

    Sosyal medya pazarlama: İnternet kullanıcıları günlük olarak sosyal mecraları kullanmakta ve online geçirdikleri sürenin büyük bir bölümü bu platformlar üzerindedir. Bu nedenle de sosyal mecralar tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği yaratmak, kampanya ve fırsat duyurları yaparak ürünlerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için oldukça ideal alanlardır.

    Sosyal mecraların kendilerine ait reklam özellikleri ve araçları bulunuyor. Bu reklam araçlarını kullanarak sosyal ağlarda görüntülenecek kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya reklamları için en çok tercih edilen platformları şu şekilde sıralayabiliriz: Instagram, Facebook ve Youtube. Diğer mecralarda da reklam araçları olsa da kullanıcıların en yoğun olarak bu üç platformu kullandığı için markalar da bu platformlar üzerinde reklamlarını yoğunlaştırmayı seçiyor.

    Sosyal ağlardaki reklam çalışmalarının haricinde, organik olarak da bir etkileşim yaratabileceğinizi de hatırlatmamız lazım. Takipçilerinizle iletişim kurmak ve reklam içerikler haricinde, bu platformlara özel içerikler üreterek, organik olarak da takipçilerinize ve yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

    İçerik pazarlama: İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarının tümünü ilgilendiren bir kanal. İnternet üzerinde gösterilecek, pazarlanacak tüm çalışmalarınız için içerik üretimi yapmanız gerekmekte. Bu kimi zaman bir reklam kampanya metniyken, kimi zaman kampanya duyurularında kullanacağınız eyleme çağrı mesajları ya da sosyal medya paylaşımlarındaki içeriklerdir. Ancak içerik pazarlamanın ismi en çok Blog çalışmalarıyla anılmaktadır.

    Blog çalışmaları, web sitenizi güncel tutmak, kullanıcılara yeni bilgiler sunmak, rehber içerikleri hazırlayarak müşterilerinize bir değer katmak, eğlenceli veya bilgilendirici yazılar hazırlayarak etkileşim yaratmak, marka ile ilgili haber ve gelişmeleri paylaşarak marka değeri artırmak için sıklıkla kullanılmakta. Blog çalışmaları doğru bir şekilde yapıldığında sitenin SEO değerini de artırdığı için, e-ticaret siteleri için oldukça önemli bir pazarlama aracıdır.

    Video pazarlama: Video pazarlama aslında içerik pazarlamanın bir dalı olsa da son yıllarda video içeriklerin popülerleşmesi ve videoların pazarlama çalışmalarında iyi geri dönüşümler sağlaması nedeniyle video pazarlamayı ayrı bir başlık altında tutmak gerekecek. Kullanıcıların video içerikleri daha fazla takip ediyor oluşu ve ilgi çekici videolarla daha fazla etkileşime giriyor olmaları, pazarlama ve reklam çalışmalarında markaları video içeriklere yönlendiriyor.

    Ürün tanıtım, kampanya ve fırsat duyuruları, vlog çalışmaları, ürün kullanım rehberleri ya da canlı yayınlar video pazarlamada sıklıkla kullanılan içerik formatları arasında yer alıyor.

    Videolarınızın organik erişiminin yanı sıra Instagram ve Facebook akış ve hikaye reklamlarında da kullanabileceğiniz gibi Youtube reklamlarından yararlanarak da videolarınızı öne çıkartabilirsiniz.

    BÖLÜM 8

    İnternetten Ayakkabı Satmak için e ticaret Altyapı Seçimi

    E-ticaret sitenizin sağlam, güvenilir ve sorunsuz çalışan bir altyapısının olması oldukça önemli. Sitenizin altyapısının güvenilir olmaması, sitenizin sürekli olarak sorun vermesine, çökmesine ya da sitenin güvenlik açıklarının olmasına neden olabilir.

    E-ticaret sitenizin sağlam, güvenilir ve sorunsuz çalışan bir altyapısının olması oldukça önemli. Sitenizin altyapısının güvenilir olmaması, sitenizin sürekli olarak sorun vermesine, çökmesine ya da sitenin güvenlik açıklarının olmasına neden olabilir. Müşterilerinizin güvenli bir şekilde alışverişlerini tamamlayabilmeleri ve siteniz üzerinde diledikleri gibi gezinebilmeleri oldukça önemli.

    Bunun için de doğru bir altyapı seçimi yapmanız gerekiyor. E-ticaret altyapı seçiminde özellikle dikkat etmeniz gereken konular ise şu şekilde:

    Müşteri destek ve hizmet sistemleri

    Bir e-ticaret altyapı paketi seçimi yaparken, çalışacağınız firmanın müşteri destek ve hizmet sistemlerini iyi bir şekilde incelemeli ve araştırmalısınız. Müşteri desteğinin sağlanması ve size hızlı bir şekilde yanıt verilerek, sorununuzun giderilmesi gerekir. Bu desteğin sağlanmaması, sitenizde ya da altyapınızda yaşanan sıkıntılar nedeniyle işinizin aksamasına neden olur.

    Online pazaryeri entegrasyonları

    Online pazaryerleri, e-ticaret firmaları için ekstra bir satış kanalı amacını taşır. Seçtiğiniz e-ticaret paketinde pazaryeri entegrasyonlarının olması, ürünlerinizin tümünü kolay bir şekilde bu pazaryerlerinde listelemenizi sağlar. Bununla beraber bu entegrasyonlar sayesinde özel fırsat ve avantajlardan da yararlanabilirsiniz.

    IdeaSoft e-ticaret paketi kullanıcıları, Amazon, eBay, Hepsiburada, Gittigidiyor, n11 gibi pazaryeri entegrasyonlarıdan yararlanabiliyorlar. Gittigidiyor’da mağaza açmak isteyen kullanıcılar ise Gittigidiyor’da 6 ay boyunca 3000 TL değerindeki Mega Mağaza paketine ücretsiz sahip olabiliyor.

    SEO uyumluluğu

    SEO uyumluluğu da e-ticaret paketlerinde olması gereken özelliklerden biri. E-ticaret sitenizin Google’da doğru bir şekilde indekslenebilmesi, organik olarak sitenize trafik çekmenizi sağlar. Altyapınızın bunu sağlayamaması, potansiyel müşterileri kaçırmanıza neden olur.

    IdeaSoft’un Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO Analizi ve SEO Analiz Modülü araçları, sitenizin SEO konusundaki uyumluluğunu artırırken, rakip firmaların SEO çalışmalarını analiz etmenize de yardımcı olmakta. Bu araçlarla sitenizin SEO performansını da artırabilirsiniz.

    Farklı ödeme sistem seçenekleri

    E-ticaret sitenizde farklı ödeme sistemlerinden yararlanabilmeniz gerekiyor. Kullanıcıların büyük çoğunluğu kredi kartı ile alışveriş yapsa da farklı ödeme yöntemlerini de siteniz üzerinde göstermeniz potansiyel müşterileri kaçırmamanızı sağlayacaktır.

    Ödeme sistemlerinin yanı sıra Sanal POS seçeneklerinin de bu e-ticaret paketlerinde sunuluyor olması gerekir. IdeaSoft müşterileri Sanal POS çözümleri için yzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla çalışabildikleri gibi sadece IdeaSoft’a özel Anında Sanal POS çözümlerine de ulaşabiliyor.

    Ürün ve envanter yönetimi

    Sitenizdeki ürünleri yönetebilmeniz, kendi kontrol panelinizin olması, ürünlerle ilgili dilediğiniz zaman değişikler yapabileceğiniz, stok yönetimi yapabileceğiniz bir ürün ve envanter yönetim seçeneğinin de bulunması önemli bir detaydır. Sitenizdeki ürünleri rahat bir şekilde yönetemediğiniz durumlarda işinizin kontrolü sizin elinizde olmaktan çıkar.

    Bunların yanı sıra XML entegrasyon sistemleri gibi Dropshipping (Stoksuz Satış) çalışmalarına olanak tanıyan bir sistemin olması da bir artı değerdir. Böylelikle belli ürünlerde ya da tüm ürünlerinizde stoksuz çalışarak, sadece XML entegrasyonu ile e-ticaret sitenize ürünlerinizi ekleyebilirsiniz.

    Kargo Yönetimi

    Kargo yönetimi, ürünlerin nasıl ve ne zaman teslim edileceği, kargo ücretleri ve kargo takibi gibi konular da e-ticaret firmalarının öncelikleri arasında yer almalı. Kargo yönetim seçeneklerinin olmayışı, gönderdiğiniz siparişlerin doğru kişilere zamanında ulaşıp ulaşmadığını takip etmenizi zorlaştırır.

    Bunlara ek olarak e-ticaret altyapı sağlayıcının kargo firmalarıyla anlaşmaları olması da kargo maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur. müşterileri İndirimli Kargo Anlaşmaları’ndan yararlanarak, gönderi başına daha düşük ücretlerle, maliyetlerini düşürebilmekteler.

    Raporlama özellikleri

    E-ticaret sitenizdeki tüm verileri analiz ve takip edebilmeniz de edebilmeniz, işinizi geliştirmek için önemli bir detaydır. Seçtiğiniz altyapı paketinde raporlama özelliklerinin olmasına da dikkat etmelisiniz. Bu raporlama özellikleri sayesinde site trafiğini, aylık ve yıllık satış bilgilerini ya da geri dönüşüm verilerini inceleyerek, yeni stratejiler geliştirerek işinizi daha iyi bir şekilde takip edebilirsiniz.

    Sosyal medya entegrasyonları

    Sosyal medya, e-ticaret firmalarının pazarlama çalışmaları için etkili kanallardan biri. Bu nedenle de sitenizin sosyal mecralarla entegre bir şekilde çalışması, sosyal medya çalışmalarınızda alacağınız verimi önemli bir şekilde artıracaktır.

    Bunun yanı sıra Facebook Mağaza ya da Instagram’dan satış gibi ekstra özelliklerin olması sosyal ağlarda satış yapmanızı da kolaylaştıracak özellikler arasında yer alıyor. IdeaSoft kullanıcıları Facebook Mağaza entegrasyonu sayesinde, Facebook üzerinde satış yapabildikleri gibi InstaShop aracı ile Instagram üzerinde de ürünlerini satışa sunabilmekteler.

    E-posta gönderim ve blog yönetim seçenekleri

    Sosyal medya entegrasyonun yanı sıra dijital pazarlama çalışmalarınızda sıkça kullanacağınız e-posta ve içerik pazarlama çalışmaları için de e-ticaret altyapı paketinizin uyumlu olması oldukça önemli.

    Sitenize abone olan kişilere ya da sitenizden alışveriş yapan kişilere e-posta gönderimleri yapabilmeniz, alacağınız geri dönüşümleri artırma konusunda oldukça önemli.

    Bunun yanı sıra Blog yönetiminizin olması, siteniz üzerinde içerik çalışmaları yaparak, SEO gücünüzü artırmanızı ve sitenizin organik olarak daha fazla trafik çekmenizi sağlar.

    Toplu Mail Gönderimi ve İçerik Yönetimi / Blog özellikleri IdeaSoft e-ticaret paketlerinde sunulan özellikler arasında yer alıyor.

    BÖLÜM 9

    Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

    İnternet üzerinde varlık gösterirken kendi e-ticaret sitenizin de olması oldukça önemli. Bir marka yaratarak, ürünlerinizi daha iyi bir şekilde pazarlayabilmek, farklı hedef kitlelere ulaşarak sadık müşteri kitleleri edinebilmek için kendi e-ticaret sitenizi açmanız önemli bir adımdır.

    7000+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

    Sayısı her geçen gün artan 7000’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, Hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

    Bunlara ek olarak Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’nden yararlanırken, sadece IdeaSoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmalarından da yararlanabilirsiniz.

    Kendi e-ticaret sitesiyle beraber online pazar yerlerinde mağaza açmak isteyenler 6 ay boyunca Gittigidiyor’da 2500 adet ürünü listeleyebileceğiniz 3000 TL’lik Gittigidiyor entegrasyon modülüne de sahip olabilirler.

    IdeaSoft Referansları

    IdeaSoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş Group, Bellona, Koleksiyon Mobilya, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBebe, Puma, Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

    En Çok Okunan Yazılar

    E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

    Karar vermenize yardımcı olalım.
    Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

    E-Bültene Kayıt Olun

    Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

    Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!