İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi

19 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
İnternetten Ayakkabı Satma Rehberi

İnternet üzerinden alışveriş yapmaya olan talep her geçen gün daha çok artar. İnternetten ayakkabı satmak, bu alanda yürütebileceğiniz faaliyetler arasındadır. Son derece yüksek bir müşteri potansiyeli olan ayakkabı sektöründe doğru adımları atarak toplumun farklı beklentileri olan her kesimine hitap etmeniz mümkün olur. İnternetten ayakkabı satışı yapmak istiyorum ancak nereden başlayacağımı bilmiyorum diye düşünüyorsanız bu rehberimizden ihtiyaç duyduğunuz bilgileri edinebilirsiniz.

İnternet Üzerinden Ayakkabı Satışına Başlarken Nelere İhtiyaç Duyulur?

İnternetten ayakkabı satmak, e-ticarete başlamak isteyenlerin en sık tercih ettiği iş modellerinden biri olarak karşımıza çıkar. Her yaştan kullanıcıya hitap eden bu temel ürün kategorisi, her dönem talep görür. Bu sebepten ötürü satışa çıkardığınız ayakkabıların alıcı bulma olasılığı son derece yüksektir. Ancak bu başarıya ulaşmak için öncelikle internet üzerinden satış yapmanın gerektirdiği şartları tamamlamanız mühimdir. Ardından ürünleriniz için uygun online pazar yerini seçebilir ya da kendi e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Peki internetten ayakkabı satışı nasıl yapılır?

E-Ticaret Şirketiniz ile Yolculuğunuza Başlayın

İnternetten ayakkabı satmak için her şeyden önce resmî bir şirkete ihtiyaç duyulur. Zira online satışlarda da tıpkı fiziki mağazalarda olduğu gibi fatura kesilir ve bu işlem için de vergi mükellefi olmanız gerekir. İster kendi sitenizde ister online platformlarda satış yapmanız için söz konusu prosedürün yerine getirilmesi şarttır.

İnternetten satış yapmak için; şahıs, anonim ve limitet olmak üzere üç ayrı şirket seçeneğinden birini tercih etmelisiniz. Saydığımız şirket türlerinden birini seçerek bu faaliyete başlayabilirsiniz. E-ticaret yapmak isteyenler çoğunlukla şahıs şirketi kurmayı tercih eder. Bu şirketi kuranlar Gelir Vergisi mükellefi olur. İşleriniz planladığınız gibi ilerlemezse şahıs şirketini dilediğiniz zaman rahatlıkla tasfiye edebilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi Kurma

Girişimcilik hayallerinizi gerçeğe dönüştürmek için ürünlerinizi kendi e-ticaret siteniz üzerinden satabilirsiniz. Fakat bu işlemin özen ve emek gerektirdiğini söylemekte fayda vardır. E-ticaret sitenizin her bir detayının markanıza ve ürünlerinize uygun olması gerekir. Hedef kitlenize hitap eden, işlevsel ve kullanışlı bir siteyle istediğiniz başarıyı yakalamanız daha kolay olur. Bu noktada göz önünde bulundurmanız gereken birtakım hususlar bulunur. Online satış sitesi kurmak için bilinmesi gerekenler arasında şunlar sayılabilir:

  • Rakiplerinizi analiz ederek markanızın artılarını ve eksilerini görmeniz mümkün olur. Bu sürece sektör analizini de dâhil ederek kapsamlı sonuçlara ulaşabilirsiniz.
  • Kurulum aşamasında sitenizde fonksiyonel ödeme yöntemlerine yer vermeniz son derece önemlidir. Ayrıca müşterilerinize havale/EFT, taksitli ve kapıda ödeme gibi seçenekler de sunabilirsiniz.
  • Kısa ve uzun vadeli stratejiler belirlemek başarılı olmanın temelidir. Bu sebepten ötürü e-ticaretin zaman ve çaba gerektiren bir süreç olduğunu unutmamanız gerekir.
  • Müşterilerinizin verilerini korumak için güvenli bir altyapıya sahip olmalısınız. SSL sertifikası gibi önlemlerle e-ticaret sitenizi siber tehlikelere karşı koruyabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi kurarken markanızın algısını yansıtacak adımları özenle atmanız yararınıza olur. Alan adı, hosting ve site altyapısı gibi tüm detaylar, bu doğrultuda göz önünde bulundurabileceğiniz hususlar arasındadır. Domain olarak da bilinen alan adı, özetle markanızın kimliği olarak tanımlanabilir. Müşterilerin ürünlerinize kolayca erişebilmesi için bu ismin hem akılda kalıcı hem de dikkat çekici olması son derece önemlidir. E-ticaret şirketinizi kurarken tercih ettiğiniz ismi, siteniz için kullanmanız da mümkündür. Bu konuda E-ticaret Şirketi İçin Doğru Alan Adı Seçmek başlıklı yazımızdan yardım alabilirsiniz.

Online Pazar Yeri Mağazası Açma

İnternetten ayakkabı satmak için alıcıları ve satıcıları bir araya getiren online pazar yeri olarak isimlendirilen üçüncü parti platformları tercih edebilirsiniz. Online pazar yerleri, her gün çok sayıda kullanıcı tarafından ziyaret edilir. Bu mecralarda mağaza açarak daha çok müşteriye ulaşmanız mümkün olur. Söz konusu platformlar, ürünlerini satışa çıkarmak isteyenlerden bazı belgeleri talep eder. İnternetten ayakkabı satmak için gerekli belgeleri tamamladıktan sonra online pazar yerine başvuru işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Trendyol, internetten ayakkabı satmak isteyenlerin yoğun olarak rağbet gösterdiği bir online pazar yeridir. Bu platformda mağaza kurmak için herhangi bir ücret ödenmez ancak satışlarınız üzerinden belirli oranda komisyon kesilir. Trendyol’da mağaza açmak isteyenlerden istenen bilgiler ise şunlardır:

  • Ad ve soyad
  • E-posta adresi
  • Cep telefonu
  • Satış yapmak istediğiniz ürün kategorisi
  • Şirket türü
  • Şahıs şirketlerinde T.C. kimlik numarası
  • Anonim ve limitet şirketlerinde vergi numarası
  • İl ve ilçe bilgisi

İlgili bilgileri doldurduktan sonra Trendyol’daki mağazanıza ürünlerinizi yükleyebilirsiniz. Hepsiburada, internetten ayakkabı satmak isteyenlere uygun olan bir diğer mecradır. Bu platformda da diğerleriyle benzer olarak birtakım prosedürleri yerine getirmeniz beklenir. İnternetten ayakkabı satmak için gerekli belgeleri tamamladıktan sonra online mecralarda faaliyete başlayabilirsiniz.

İnternetten Ayakkabı Satmak İstiyorum Diyenler İçin İpuçları

E-ticarette başarıya ulaşmanın yolu her bir aşamanın titizlikle yürütülmesinden geçer. Bu doğrultuda internetten ayakkabı satmak isteyenlere verilebilecek bazı tüyolar bulunur. Öncelikle içinde bulunduğunuz sektörün dinamiklerine tam anlamıyla hâkim olmanız gerekir. Böylece dezavantajlı yönlerinizi görebilmeniz ve pazarda lider konuma ulaşmanız mümkün hâle gelir. Ayrıca online ayakkabı satışında niş modellere yönelmek de sizi başarıya götürebilir. Talebin yüksek olduğu ancak yeterli ürünün bulunmadığı bu tip bir alana odaklanarak fark yaratabilirsiniz. Online ayakkabı satışlarında başarılı olmanıza katkı sağlayacak ipuçları elbette bunlarla sınırlı değildir. Şimdi bu konuda işinize yarayacak diğer püf noktalarından bahsedelim.

Ürün Fotoğraflarına Önem Verin

Online alışverişlerde satış platformlarında yer verilen görsellerin önemi büyüktür. Müşteriler satın almak istedikleri ürünlerin her bir bölümünü ayrı ayrı görmek ister. Bu sebeple ürünlerinizi pazarlarken önemli detayların ön planda olduğu görselleri kullanmanız tavsiye edilir. Zira bu fotoğraflar âdeta online mağazanızın vitrinidir. Ürünlerinize olan talebi artırmak ve hedef kitlenizin ilgisini çekebilmek adına bu fotoğrafların kaliteli olması gerekir. Görsel desteğin e-ticaret pazarlamasındaki yerine dair detayları Ürün Fotoğraflarının Kaliteli Olması Neden Önemli yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Güvenli Ödeme Yöntemleri Sağlayın

Müşteriler, internet alışverişlerinde güvenli ödeme yöntemlerinin yer aldığı platformlara daha çok talep gösterir. 2021 yılında Ticaret Bakanlığı’nın yayınladığı bir rapora göre internet alışverişlerinin%60’ı kredi kartıyla yapılmıştır. Bu sebepten ötürü internetten ayakkabı satmak istediğinizde güvenli bir ödeme altyapısına sahip olmanız son derece mühimdir. Uçtan uca şifrelenen altyapılar sayesinde müşterilerinizin banka ve kredi kartı bilgilerini güvende tutmak mümkün olur. E-ticaret Ödeme Sistemleri başlıklı içerikten konuyla ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

Trendleri Takip Edin

Trendleri takip etmek e-ticaret pazarlamasının temel noktalarından biridir. Hızla dönüşüm gösteren moda anlayışıyla birlikte hedef kitlenizin beklentileri de değişir. Bu beklentileri karşılayabilmek adına daima güncel kalmanız gerekir. Söz konusu yaklaşımı, e-ticaret pazarlamasındaki değişen trendler için de takip edebilirsiniz. Zira online pazarlamanın dinamikleri gün geçtikçe başkalaşır. Sosyal medya platformlarında verilen reklamlar bu değişimin bir yansımasıdır. Siz de bu pazarlama trendlerini takip edebilir, sürece bir bütün olarak yaklaşarak istediğiniz sonuçları elde edebilirsiniz.

IdeaSoft E-Ticaret Paketleri ile Başarıyı Yakalayın

Ürünlerini internet üzerinden satışa çıkarmak isteyenler için e-ticaret sitesi kurmak avantajlı bir yoldur. Ancak rekabetin bir hayli yüksek olduğu online pazarda başarıya ulaşmak için desteğe ihtiyaç duymanız son derece doğaldır. IdeaSoft, e-ticaret yapmak isteyenlere sunduğu alternatif çözümlerle bu alandaki işlerinizi kolaylaştırır. SEO analizi, sipariş yönetimi ve çözüm merkezi gibi destekler verir. Her detayı özenle düşünülerek hazırlanan IdeaSoft e-ticaret paketleri sayesinde markanızı sektörde bir adım öne çıkarabilirsiniz.

İnternet Üzerinden Ayakkabı Satışının Avantajları Nelerdir?

İnternetten ayakkabı satmak, avantajları sayesinde gün geçtikçe daha fazla girişimci tarafından tercih edilen bir iş modelidir. Farklı kesimlere hitap eden ayakkabılar, her dönemde yüksek talep görür. Bu sebepten ötürü söz konusu sektörün süreklilik arz eden bir alan olduğunu söylemek mümkündür. İnternetten ayakkabı satmanın avantajları arasında şunlar da gösterilebilir:

  • Farklı mevsim koşullarına göre ayakkabı sattığınızda yılın her döneminde kazanç sağlayabilirsiniz.
  • Müşterilerinize trendlere uygun modeller sunarak yüksek satış oranlarına ulaşabilirsiniz.
  • Günlük, spor ve şık gibi tarzlara sahip ürünlerle daha geniş bir kesime hitap edebilirsiniz.
  • Çocuk ve yetişkin ayakkabıları gibi kategoriler açarak faaliyet alanınızı büyütebilirsiniz.

Saydıklarımızın dışında online ayakkabı satışının bir diğer faydası da müşteri sayınızı bir hayli artırmasıdır. Özellikle yurt dışı pazarında satışa başladığınızda dünyanın her yerinden müşterilere ulaşmanız mümkün olur. Yabancı ülkelere açıldığınızda markanızın prestiji de büyük oranda artar. Buna ek olarak döviz kazancı elde edebilirsiniz.



IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Ferad Osman Sali
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali