İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler

25 Ekim 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler

İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep gören bir ürünü tedarik ederek tüketicilere ulaşmak isteyen birçok kişi internetten ürün satmak istiyor. Ancak internetten ürün satmadan önce bilinmesi gereken de birçok konu bulunuyor.

Online mağaza ile satışlara başlamadan önce e-ticaret sitesi kurmak, doğru ürünleri bulmak, kargo yönetimini yapmak, dijital pazarlama çalışmaları ve bunlar haricinde birçok konu hakkında bilgi sahibi olmanız, e-ticaret sitenizi daha iyi bir şekilde yöneterek, karlılığınızı artırmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de internette ürün satmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Bir günde sonuç almayı beklemeyin

Bir e-ticaret sitesi kurmak günümüzde kolay hale gelmiş bir işlem olsa da e-ticaret sitesini yönetmek ve başarılı sonuçlar alabilmek de bir o kadar bir işlemdir. Arkaplanda yönetilmesi ve yapılması gereken birçok çalışma bulunur. Bu nedenle de bir günde sonuç almayı beklememelisiniz. E-ticarette satışlarınızı ve karlılığınız artırmak uzun bir süreç gerektirir; hem maddi hem de manevi olarak bu duruma hazırlıklı olmanız gerekir. Aksi takdirde yolculuğunuz çok uzun süremeyecektir.

Satacağınız ürünleri iyi seçin

İnternetten ürün satışı yapmak bir konu olsa da daha önemli bir konu da internette doğru ürünleri satmaktır. Tüketicilerin ilgi duyduğu ya da onların gerçekten bir sorununu çözen doğru ürünleri bulmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi ve dolayısıyla da daha yüksek satış oranlarına ulaşmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de doğru ürünleri seçtiğinizden emin olun.

Pazar araştırmanızı yapın

İnternetten satacak doğru ürünleri bulabilmeniz için de pazar araştırmanızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Pazarın mevcut durumunu, pazardaki rakip firmaları, tüketicilerin pazara olan ilgisini ve önümüzdeki yıllarda pazarın ne kadarlık bir hacme ulaşacağını araştırmalısınız.

Pazar araştırmasında, pazarın hacmi ve sizin bu hacimden ne kadarlık bir pay alabileceğiniz önemlidir. Pazar doyum noktasına ulaştıysa ya da büyük firmalar bu pazarı domine ediyorsa, yeni bir firma olarak başarılı olmanız bir hayli zordur. Bu nedenle de internette satmak doğru ürün seçimi oldukça önemli konudur.

Gelirlerinizi artırabilmek için para harcamanız gerekir

E-ticaretten bağımsız olarak, ticaretin genel unsurlarından biri de bir işe para yatırmadan o işten para kazanmanız bir hayli zordur. Bu nedenle de internetten ürün satışlarında gelirlerinizi artırabilmek için yaptığınız işe yatırım yapmanız gerekir.

E-ticaret sitenizi açarken, sadece altyapı ve ürün stoğu ya da üretimi gibi konulara para ayırmanız yeterli olmayacaktır. Bir takım pazarlama çalışmaları yaparak ürünlerinizi ve markanızı duyurmanız, gerektiği zamanlarda site altyapınızı güçlendirmeniz, müşteri desteği sunarken kaliteye öncelik vermeniz gerekir. Bunları sağlayabilmek için de elinizde belli bir sermaye olması önemlidir.

Rekabeti göz ardı etmeyin

İnternette ürün satmadan önce yapılacak en büyük yanlışlardan biri de rekabet göz ardı etmek olur. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce rekabeti iyi bir şekilde araştırmanız ve diğer firmaların ne tür çalışmalar yaptığını araştırmanız gerekiyor. Bu firmaların dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra fiyatlandırma politikalarını öğrenmeli ve takip etmelisiniz.

Rekabeti takip etmemeniz, hedef kitlenizi bu firmalara kaptırmanıza neden olabileceği gibi yaptığınız çalışmalarda bu firmaların gerisinde kalmanıza da neden olabilir. Bunlara ek olarak rekabeti takip etmeniz, bu firmaların iyi bir şekilde yapamadığı çalışmaları görerek, kendi iş stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirerek, müşterilerinize daha iyi hizmet sunabilirsiniz.

Doğru e-ticaret altyapısını seçin

İnternette ürün satmadan önce e-ticaret sitenizi iyi bir altyapı üzerine kurmanız da gerekir. Sitenizin düzgün ve verimli çalışmasını sağlamanız ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir ortam sağlamanız gerekir.

Bu nedenle de doğru e-ticaret altyapı seçimini yapmanız gerekir. Sitenizin ihtiyaçlarınızı karşılamasının yanı sıra bu altyapı sağlayıcısının herhangi bir sorunda size destek sağlayabilmesi önemlidir. Bunlara ek olarak işinizi daha iyi bir şekilde yönetebilmek için seçtiğiniz altyapı paketinde ekstra özelliklerinde olması önemlidir. Online mağazanızı kurmadan önce bu detaylara da dikkat etmeniz önemlidir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz. İdeasoft altyapı paketlerini seçtiğinizde, anında Sanal POS, özel kargo firma anlaşmaları, rakip SEO analiz araçları gibi işinizi bir adım öteye taşımanızı sağlayacak özelliklere de sahip olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
CMS-İçerik Yönetim Sistemi Nedir?
Bir web sitesine girdiğimizde karşımıza çok sayıda bileşen çıkar. Bu sitede bulunan metin içerikleri, görseller, videolar, yorum bölümleri ve bağlantılar gibi birçok öge, kompleks ve bütünlüklü bir yapı oluşturur. Sayfalar...
4 Ekim 2021
Markethinkers
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Markethinkers
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın