fbpx

İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler

25 Ekim 2018
Sinan Oypan

İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep gören bir ürünü tedarik ederek tüketicilere ulaşmak isteyen birçok kişi internetten ürün satmak istiyor. Ancak internetten ürün satmadan önce bilinmesi gereken de birçok konu bulunuyor.

Online mağaza ile satışlara başlamadan önce e-ticaret sitesi kurmak, doğru ürünleri bulmak, kargo yönetimini yapmak, dijital pazarlama çalışmaları ve bunlar haricinde birçok konu hakkında bilgi sahibi olmanız, e-ticaret sitenizi daha iyi bir şekilde yöneterek, karlılığınızı artırmanıza yardımcı olur. Bu rehberimizde de internette ürün satmadan önce bilmeniz gereken konuları ele alacağız.

Bir günde sonuç almayı beklemeyin

Bir e-ticaret sitesi kurmak günümüzde kolay hale gelmiş bir işlem olsa da e-ticaret sitesini yönetmek ve başarılı sonuçlar alabilmek de bir o kadar bir işlemdir. Arkaplanda yönetilmesi ve yapılması gereken birçok çalışma bulunur. Bu nedenle de bir günde sonuç almayı beklememelisiniz. E-ticarette satışlarınızı ve karlılığınız artırmak uzun bir süreç gerektirir; hem maddi hem de manevi olarak bu duruma hazırlıklı olmanız gerekir. Aksi takdirde yolculuğunuz çok uzun süremeyecektir.

Satacağınız ürünleri iyi seçin

İnternetten ürün satışı yapmak bir konu olsa da daha önemli bir konu da internette doğru ürünleri satmaktır. Tüketicilerin ilgi duyduğu ya da onların gerçekten bir sorununu çözen doğru ürünleri bulmanız, tüketicilerin daha fazla ilgisini çekmenizi ve dolayısıyla da daha yüksek satış oranlarına ulaşmanıza yardımcı olur. Bu nedenle de doğru ürünleri seçtiğinizden emin olun.

Pazar araştırmanızı yapın

İnternetten satacak doğru ürünleri bulabilmeniz için de pazar araştırmanızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir. Pazarın mevcut durumunu, pazardaki rakip firmaları, tüketicilerin pazara olan ilgisini ve önümüzdeki yıllarda pazarın ne kadarlık bir hacme ulaşacağını araştırmalısınız.

Pazar araştırmasında, pazarın hacmi ve sizin bu hacimden ne kadarlık bir pay alabileceğiniz önemlidir. Pazar doyum noktasına ulaştıysa ya da büyük firmalar bu pazarı domine ediyorsa, yeni bir firma olarak başarılı olmanız bir hayli zordur. Bu nedenle de internette satmak doğru ürün seçimi oldukça önemli konudur.

Gelirlerinizi artırabilmek için para harcamanız gerekir

E-ticaretten bağımsız olarak, ticaretin genel unsurlarından biri de bir işe para yatırmadan o işten para kazanmanız bir hayli zordur. Bu nedenle de internetten ürün satışlarında gelirlerinizi artırabilmek için yaptığınız işe yatırım yapmanız gerekir.

E-ticaret sitenizi açarken, sadece altyapı ve ürün stoğu ya da üretimi gibi konulara para ayırmanız yeterli olmayacaktır. Bir takım pazarlama çalışmaları yaparak ürünlerinizi ve markanızı duyurmanız, gerektiği zamanlarda site altyapınızı güçlendirmeniz, müşteri desteği sunarken kaliteye öncelik vermeniz gerekir. Bunları sağlayabilmek için de elinizde belli bir sermaye olması önemlidir.

Rekabeti göz ardı etmeyin

İnternette ürün satmadan önce yapılacak en büyük yanlışlardan biri de rekabet göz ardı etmek olur. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce rekabeti iyi bir şekilde araştırmanız ve diğer firmaların ne tür çalışmalar yaptığını araştırmanız gerekiyor. Bu firmaların dijital pazarlama çalışmalarının yanı sıra fiyatlandırma politikalarını öğrenmeli ve takip etmelisiniz.

Rekabeti takip etmemeniz, hedef kitlenizi bu firmalara kaptırmanıza neden olabileceği gibi yaptığınız çalışmalarda bu firmaların gerisinde kalmanıza da neden olabilir. Bunlara ek olarak rekabeti takip etmeniz, bu firmaların iyi bir şekilde yapamadığı çalışmaları görerek, kendi iş stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirerek, müşterilerinize daha iyi hizmet sunabilirsiniz.

Doğru e-ticaret altyapısını seçin

İnternette ürün satmadan önce e-ticaret sitenizi iyi bir altyapı üzerine kurmanız da gerekir. Sitenizin düzgün ve verimli çalışmasını sağlamanız ve tüketicilere güvenli bir şekilde alışveriş yapabilecekleri bir ortam sağlamanız gerekir.

Bu nedenle de doğru e-ticaret altyapı seçimini yapmanız gerekir. Sitenizin ihtiyaçlarınızı karşılamasının yanı sıra bu altyapı sağlayıcısının herhangi bir sorunda size destek sağlayabilmesi önemlidir. Bunlara ek olarak işinizi daha iyi bir şekilde yönetebilmek için seçtiğiniz altyapı paketinde ekstra özelliklerinde olması önemlidir. Online mağazanızı kurmadan önce bu detaylara da dikkat etmeniz önemlidir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz. İdeasoft altyapı paketlerini seçtiğinizde, anında Sanal POS, özel kargo firma anlaşmaları, rakip SEO analiz araçları gibi işinizi bir adım öteye taşımanızı sağlayacak özelliklere de sahip olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için sıkça sorulan sorular sayfasını nasıl hazırlamalısınız?
Her e-ticaret sitesinde bulunması gereken bölümlerden biri de sıkça sorulan sorular (SSS) bölümüdür. Siteyi ziyaret edenler ya da site üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, ürünler, hizmetler ya da herhangi bir durumla ilgili...
30 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan