fbpx

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli değil. İnternette satış yaparken bazı konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Hem pazarlama hem de operasyonel kanallarda dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde listeliyoruz.

İnternette satış yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Marka bilinirliği

Online mağazanız üzerinden satış yapabilmek ve hacminizi büyütebilmek için marka biliniliriğinizi de artırmanız gerekir. Marka bilinirliği, müşteri memnuniyeti ve pazarlama çalışmaları ile artırılmaktadır. Müşteri memnuniyetini artırdığınızda, bu kişiler hakkınızda olumlu yorum yaparak, kendi çevrelerine de aldıkları hizmetten bahsederler. Pazarlama ve reklam çalışmaları ise sizi tanımayan ve hizmetlerinizden haberdar olmayan kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Böylelikle daha geniş ve yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik üretimi

İnternette satış yapmanın haricinde internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız da önemlidir. Markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, marka bilinirliğinizi de o kadar artırabilirsiniz. Bunun için de içerik pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz önemlidir. Blog yazılarının yanı sıra, video içerikler üreterek, sosyal ağlar üzerinde bunları paylaşarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Sosyal medya içerikleri de bu süreçte, marka görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama ve reklam stratejileri

Satışlarınızı artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız günümüzde bir gereklilik halini almıştır. Rekabetin yoğunlaşması nedeniyle, markanızı öne çıkartmak için bu çalışmaları yapmanız gerekli. İnternette satış için bir dijital pazarlama stratejisi geliştirerek, elinizdeki bütçeyi en verimli şekilde kullanarak, doğru kitlelere ulaşmanız, markanızı tanıtarak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Artık sadece bir e-ticaret sitesi kurmak yeterli olmadığı için pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Doğru hedef kitle ayarları

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için de doğru hedef kitleye yönelik bu çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun için de müşteri profilleri çıkartmanız ve ürünlerinize ilgi duyabilecek kitle türlerini belirlemelisiniz. Buna ek olarak, sattığınız ürünlerin kimlerin hangi sorunlarını çözdüğünü belirlemeniz ve böylelikle de pazarlama çalışmalarınızda yapacağınız hedeflemeleri de belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Güvenlik

E-ticaret sitenizin güvenliğini sağlamanız da bu süreçte önemli bir unsurdur. İnternette satış yaparken, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız gerekir. Güven konusunda birçok tüketici sorun yaşadığı için, güvenlik önlemlerini almanız ve altyapınızı geliştirmeniz önemlidir. SSL sertifika kullanımı, özel güvenlik yazılımları ve sitenizi HTTPS’e geçirmek bu süreçte atacağınız ilk adımlar olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimi

Siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanız, onların daha fazla sayfa görüntülemesi yapmalarını sağlamak, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak ve mobil cihazlar üzerinde de iyi bir deneyim sunmanız, geri dönüşümlerinize olumlu katkı sağlayacaktır. Bununla beraber tüketicilere iyi bir deneyim sunduğunuzda, arama motorları da sitenizin değerini yükseltir. Bu sebeple de kullanıcı deneyimi SEO konusunda da size yardımcı olur

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları

İnternette satış yaparken, düzenli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında SEO da bulunmakta. SEO çalışmaları, bir kere yapıldıktan sonra bırakılan ve sonuç getirmesi beklenen çalışmalar değildir. Bu sebeple de aktif olarak bu çalışmaları yapmak gerekir. Yeni anahtar kelime kullanımları ve denemelerinin yanı sıra mevcut sayfalarınızın performansını artıracak çalışmalar ile de SEO’nuzu geliştirmeniz önemlidir. Bunlara ek olarak içerik pazarlama çalışmalarında da anahtar kelime odaklı çalışmalar yaparak, hem sitenizi güncelleyebilir hem de arama motorlarından trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Stok yönetimi

Reklam ve pazarlama çalışmaları harince operasyonel tarafta da bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Bunlardan biri de stok yönetimidir. E-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin stok kontrollerini yaparak, gereken zaman aralıklarında stok yenilemeleri yapmayı unutmamanız gerekir. Stok alt limitleri belirlemek bu süreçte size yardımcı olacaktır. Bununla beraber sitenizde stok adetleriyle, deponuzda stok adetlerinin entegre olduğundan emin olmalısınız. Stokta olmayan bir ürünü satmanız, marka imajınıza zarar vererek, müşteri memuniyetini düşürecektir.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

Kargo takibi

İnternette satış yaparken özellikle takip etmeniz gerekenlerden biri de kargo durumudur. Kargonun müşteriye teslim edildiğinden emin olmanız ve siparişin zamanında teslim edilmesi için gerekli çalışmaları yapmanız bu süreçte önemli bir unsurdur. Kargo teslim çalışmalarının yanı sıra e-ticaret sitenizde farklı kargo teslim seçenekleri sunmanız da müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacak çalışmalardandır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili ipuçları

İadeler

Online mağazanızda satış yaptığınızda, ister istemez iadelerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Hizmet kaliteniz ne kadar iyi olursa olsun, bazı müşteriler sorun yaşayabilirler ve yasal olarak da tüketicilerin ürün iadesi yapma hakkı bulunur. Bu sebeple de iade koşullarnızı hazırlamanız ve iadeleri nasıl yöneteceğinizle ilgili de bir strateji oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Fiyatlandırma stratejileri

Ürünleriniz için belli bir satış fiyatı belirlerken de bazı stratejileri göz önünde bulundurmanız gerekir. Hedef kitlenizin ulaşabileceği fiyatlar belirlemenin yanı sıra kimi zaman rekabetle baş etmek için de fiyatlarınızı gözden geçirerek, revize etmeniz gerekebilir. Bu durumlar için de elinizin altında bir fiyatlandırma stratejisi bulunması önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Vergiler

Bir e-ticaret sitesi kurarak, internette satış yaptığınızda vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de şirket olarak ödemeniz gereken bir takım vergiler ortaya çıkacaktır. Vergilerinizi hesaplamanız ve zamanında bu vergileri ödemeniz de şirket olarak bir sorumluluğunuzdur ve vergilerinizi ödememeniz bir takım yasal sorunlarla yüzleşmenize de sebep olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Site yönetimi ve bakımı

Düzenli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri de site yönetimi ve bakım çalışmalarıdır. Altyapınızı kurduktan sonra, belli aralıklarla kullandığınız sistemlerin güncellemelerini yapmanız, tasarımsal sorunları gidermeniz, kullanıcı deneyimini geliştirecek çalışmalar da yapmanız önemlidir. Zaman içerisinde aldığınız trafiğin artması durumunda altyapınız bu trafiği kaldırmayabilir ve bu sebeple de altyapınızın kapastini büyütmeniz gerekebilir. Bunlara yönelik çalışmalar yapmanız da internette satış yaparken önemli bir unsurdur.

İnternette satış yapmak istiyor; ancak tasarım ve altyapı kurulumu ile ilgili bilginiz bulunmuyorsa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve teknik konularla uğraşmadan hemen e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan