İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler

İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli değil. İnternette satış yaparken bazı konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Hem pazarlama hem de operasyonel kanallarda dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde listeliyoruz.

İnternette satış yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Marka bilinirliği

Online mağazanız üzerinden satış yapabilmek ve hacminizi büyütebilmek için marka biliniliriğinizi de artırmanız gerekir. Marka bilinirliği, müşteri memnuniyeti ve pazarlama çalışmaları ile artırılmaktadır. Müşteri memnuniyetini artırdığınızda, bu kişiler hakkınızda olumlu yorum yaparak, kendi çevrelerine de aldıkları hizmetten bahsederler. Pazarlama ve reklam çalışmaları ise sizi tanımayan ve hizmetlerinizden haberdar olmayan kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Böylelikle daha geniş ve yeni kitlelere de ulaşma şansınız olur.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik üretimi

İnternette satış yapmanın haricinde internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız da önemlidir. Markanızla ilgili ne kadar çok içerik olursa, marka bilinirliğinizi de o kadar artırabilirsiniz. Bunun için de içerik pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz önemlidir. Blog yazılarının yanı sıra, video içerikler üreterek, sosyal ağlar üzerinde bunları paylaşarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Sosyal medya içerikleri de bu süreçte, marka görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama ve reklam stratejileri

Satışlarınızı artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız günümüzde bir gereklilik halini almıştır. Rekabetin yoğunlaşması nedeniyle, markanızı öne çıkartmak için bu çalışmaları yapmanız gerekli. İnternette satış için bir dijital pazarlama stratejisi geliştirerek, elinizdeki bütçeyi en verimli şekilde kullanarak, doğru kitlelere ulaşmanız, markanızı tanıtarak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Artık sadece bir e-ticaret sitesi kurmak yeterli olmadığı için pazarlama ve reklam çalışmalarına yatırım yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Doğru hedef kitle ayarları

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için de doğru hedef kitleye yönelik bu çalışmaları yapmanız gerekir. Bunun için de müşteri profilleri çıkartmanız ve ürünlerinize ilgi duyabilecek kitle türlerini belirlemelisiniz. Buna ek olarak, sattığınız ürünlerin kimlerin hangi sorunlarını çözdüğünü belirlemeniz ve böylelikle de pazarlama çalışmalarınızda yapacağınız hedeflemeleri de belirlemelisiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Güvenlik

E-ticaret sitenizin güvenliğini sağlamanız da bu süreçte önemli bir unsurdur. İnternette satış yaparken, tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sunmanız gerekir. Güven konusunda birçok tüketici sorun yaşadığı için, güvenlik önlemlerini almanız ve altyapınızı geliştirmeniz önemlidir. SSL sertifika kullanımı, özel güvenlik yazılımları ve sitenizi HTTPS’e geçirmek bu süreçte atacağınız ilk adımlar olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?

Kullanıcı deneyimi

Siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeniz de satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanız, onların daha fazla sayfa görüntülemesi yapmalarını sağlamak, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlamak ve mobil cihazlar üzerinde de iyi bir deneyim sunmanız, geri dönüşümlerinize olumlu katkı sağlayacaktır. Bununla beraber tüketicilere iyi bir deneyim sunduğunuzda, arama motorları da sitenizin değerini yükseltir. Bu sebeple de kullanıcı deneyimi SEO konusunda da size yardımcı olur

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

SEO çalışmaları

İnternette satış yaparken, düzenli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında SEO da bulunmakta. SEO çalışmaları, bir kere yapıldıktan sonra bırakılan ve sonuç getirmesi beklenen çalışmalar değildir. Bu sebeple de aktif olarak bu çalışmaları yapmak gerekir. Yeni anahtar kelime kullanımları ve denemelerinin yanı sıra mevcut sayfalarınızın performansını artıracak çalışmalar ile de SEO’nuzu geliştirmeniz önemlidir. Bunlara ek olarak içerik pazarlama çalışmalarında da anahtar kelime odaklı çalışmalar yaparak, hem sitenizi güncelleyebilir hem de arama motorlarından trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz

İlgili rehber: Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler

Stok yönetimi

Reklam ve pazarlama çalışmaları harince operasyonel tarafta da bir takım çalışmalar yapmanız gerekir. Bunlardan biri de stok yönetimidir. E-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerin stok kontrollerini yaparak, gereken zaman aralıklarında stok yenilemeleri yapmayı unutmamanız gerekir. Stok alt limitleri belirlemek bu süreçte size yardımcı olacaktır. Bununla beraber sitenizde stok adetleriyle, deponuzda stok adetlerinin entegre olduğundan emin olmalısınız. Stokta olmayan bir ürünü satmanız, marka imajınıza zarar vererek, müşteri memuniyetini düşürecektir.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

Kargo takibi

İnternette satış yaparken özellikle takip etmeniz gerekenlerden biri de kargo durumudur. Kargonun müşteriye teslim edildiğinden emin olmanız ve siparişin zamanında teslim edilmesi için gerekli çalışmaları yapmanız bu süreçte önemli bir unsurdur. Kargo teslim çalışmalarının yanı sıra e-ticaret sitenizde farklı kargo teslim seçenekleri sunmanız da müşteri memnuniyetini artırmanıza yardımcı olacak çalışmalardandır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili ipuçları

İadeler

Online mağazanızda satış yaptığınızda, ister istemez iadelerle de ilgilenmeniz gerekecektir. Hizmet kaliteniz ne kadar iyi olursa olsun, bazı müşteriler sorun yaşayabilirler ve yasal olarak da tüketicilerin ürün iadesi yapma hakkı bulunur. Bu sebeple de iade koşullarnızı hazırlamanız ve iadeleri nasıl yöneteceğinizle ilgili de bir strateji oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?

Fiyatlandırma stratejileri

Ürünleriniz için belli bir satış fiyatı belirlerken de bazı stratejileri göz önünde bulundurmanız gerekir. Hedef kitlenizin ulaşabileceği fiyatlar belirlemenin yanı sıra kimi zaman rekabetle baş etmek için de fiyatlarınızı gözden geçirerek, revize etmeniz gerekebilir. Bu durumlar için de elinizin altında bir fiyatlandırma stratejisi bulunması önemli olacaktır.

İlgili rehber: Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler

Vergiler

Bir e-ticaret sitesi kurarak, internette satış yaptığınızda vergi mükellefi olmuş olursunuz. Bu sebeple de şirket olarak ödemeniz gereken bir takım vergiler ortaya çıkacaktır. Vergilerinizi hesaplamanız ve zamanında bu vergileri ödemeniz de şirket olarak bir sorumluluğunuzdur ve vergilerinizi ödememeniz bir takım yasal sorunlarla yüzleşmenize de sebep olacaktır.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Site yönetimi ve bakımı

Düzenli olarak yapmanız gereken çalışmalardan biri de site yönetimi ve bakım çalışmalarıdır. Altyapınızı kurduktan sonra, belli aralıklarla kullandığınız sistemlerin güncellemelerini yapmanız, tasarımsal sorunları gidermeniz, kullanıcı deneyimini geliştirecek çalışmalar da yapmanız önemlidir. Zaman içerisinde aldığınız trafiğin artması durumunda altyapınız bu trafiği kaldırmayabilir ve bu sebeple de altyapınızın kapastini büyütmeniz gerekebilir. Bunlara yönelik çalışmalar yapmanız da internette satış yaparken önemli bir unsurdur.

İnternette satış yapmak istiyor; ancak tasarım ve altyapı kurulumu ile ilgili bilginiz bulunmuyorsa İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek, ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilir ve teknik konularla uğraşmadan hemen e-ticaret sitenizi de kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın