İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler

6 Kasım 2018
Sinan Oypan

İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanarak, sizin için karlı olabilecek bir iş modeli oluşturarak, ürün yelpazenizi hazılayabilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözün

Belli bir ürüne talep yaratacak, belli bir hedef kitlenin ilgisini çekebilmek için tüketicilerin belli bir problemini çözmeye odaklanabilirsiniz. Tüketicilerin yaşadıkları herhangi bir problemi çözmeye odaklanmanız ve pazardaki bir boşluğu dolduracak hizmetler ya da ürünler sunmanız, var olan bir talebi karşılamanızı sağlar.

Kısa sürede başarı yakalamış ve işini büyütebilmiş firmaların bu başarılarının arkasındaki etkenlerden biri de tüketicilerin bir ihtiyacını karşılayan çözümler üretebilmeleridir.

Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını, sektörel haberleri, ürünlerle ilgili yorumları, tüketici forumlarını veya şikayet platformlarını araştırarak tüketicilerin ihtiyaçlarını analiz edebilir ve ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi bu şekilde bulabilirsiniz.

Kişisel hobiniz üzerinden ilerleyin

Kendi ürünlerinizi yapıp satmak ve kendi hobinizi gerçek bir işe çevirmek de internette satacak ürün fikirleri için iyi bir alternatif olabilir. Hobiyi işe çevirmek çoğu zaman zor olsa da severek yaptığınız bir işe yatırım yapmanız, özel ve başka yerde olmayan ürünler ortaya çıkarmanıza yardımcı olur.

Tabii ki her hobiyi işe dönüştürmek mümkün olmayacağı için öncelikle yapmayı düşündüğünüz işle ilgili bir takım araştırmalar yapmanız üreteceğiniz ürünler için ne kadarlık bir talep olacağına karşın bir fikir sahibi olmanız gerekir. Bu noktada öncelikle kendi çevrenize bu ürünleri gösterebilir ve onların tepkilerini alabilirsiniz. Hobinin işe çevrilmesi kısmında genellikle yakın çevre ile başlanması gibi bir yaklaşım olmasının sebebi de aslında tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımını görmektir.

Trendlere önceden yatırım yapın

Trendleri yakından takip etmeniz de yeni ürünler bulmanıza yardımcı olabilecek yaklaşımlardan biri. Kullanıcıların ilgisini çeken ve henüz bir pazarı oluşmamış ürünleri yakından takip ederek bu ürünlerin satışına başlayabilirsiniz.

Tabii ki burada trend ürünleri seçerken, bu ürünlerin sizin ulaşabileceğiniz bir çevrede, maliyetlerinin uygun ve belli bir pazar yaratma ihtimalinizin olmasını da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İnternette satacak ürün fikirleri araşrıtırırken, geçici ürünler yerine, gerçek trendlere ve pazarın bir ihtiyacını uzun vadede karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz gerekir. Örneğin bir iki yıl önce popülerleşmeye başlayan stres çarkları bir anda çok büyük patlama yarattı; kısa vadede bir kar getirisi olsa da uzun vadeli yatırımları karşılayacak bir ürün olmadı. Pazar araştırmanızı yaparken bu tür ürünlerle, pazarda uzun vadede yer edinerek yatırımlarınızı karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz daha doğru bir adım olur.

Piyasada ürünlerdeki kullanıcı yorumlarına bakın

İnternette satacak ürün bulmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kullanıcı yorumlarını okumak olacaktır. Burada ürünlere olan talebi görebileceğiniz gibi bu ürünlerin müşterileri ne kadar memnun ettiğini ya da tüketicilerin ürün ya da aldıkları hizmette veya üründen olan şikayetelerini araştırmalısınız.

Gerçek kullanıcıların ürün ve aldıkları hizmetlerle ilgili yorumlar, yeni ürün fikirleri keşfetmenizi sağlarken, hizmet kalitenizi nasıl artırabileceğinizle ilgili bir takım geri bildirimler edinmenize yardımcı olur.

Anahtar kelime aramalarından ürün fikirleri bulun

Google üzerinde yapabileceğiniz anahtar kelime aramaları da internette satacak ürün alternatifleri bulmanıza yardımcı olabilir. Tüketicilerin ne tür anahtar kelimeler üzerinden ne tür ürün ve hizmetler aradıklarını araştırabilirsiniz.

Google haricinde başka platformlar üzerinde de anahtar kelime arayışları yapabilirsiniz. Alibaba’da anahtar kelime aramaları yapmanız, anahtar kelime araştırma araçları gibi farklı platformlar da bu çalışmayı yapabileceğiniz anallar üzerindedir.

Online pazaryerlerinde ürün aramaları yapın

Online pazaryerlerinde ürün araştırmaları yaparak da internette satacak ürün fikirleri bulabilirsiniz. Amazon, Hepsiburada, n11, GittiGidiyor, eBay gibi farklı online pazaryerlerinde en çok satılan ürünleri arayabileceğiniz gibi, popülerliği artan ve trend olmaya başlayan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz.

Online pazaryerleri kullanıcıların yoğun bir şekilde ürün satın aldıkları ve ürün araması yaptıkları yerler olduğu için bu platformlarda internette satacak ürün alternatifleri bulmak için doğru bir yaklaşımdır.

Kar marjı yüksek ürünleri araştırın

İnternette satacak ürün araştırmalarınızı yaparken, ürün fiyatlandırmalarını ve ürünlerin bıraktığı kar marjlarını da araştırmanız bir hayli önemli. Kar marjı düşük olan ürünlerde yüksek satış rakamları yakalamanız gerektiği için ilk etapta bu hacmi yaratmanız zorlu olabilir. Bu nedenle de yüksek kar marjı bulunan ürünlere yönelmeniz ilk etapta gelirlerinizi daha fazla artırarak, şirketinizi büyütmenize yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan