fbpx

İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler

6 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler

İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanarak, sizin için karlı olabilecek bir iş modeli oluşturarak, ürün yelpazenizi hazılayabilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözün

Belli bir ürüne talep yaratacak, belli bir hedef kitlenin ilgisini çekebilmek için tüketicilerin belli bir problemini çözmeye odaklanabilirsiniz. Tüketicilerin yaşadıkları herhangi bir problemi çözmeye odaklanmanız ve pazardaki bir boşluğu dolduracak hizmetler ya da ürünler sunmanız, var olan bir talebi karşılamanızı sağlar.

Kısa sürede başarı yakalamış ve işini büyütebilmiş firmaların bu başarılarının arkasındaki etkenlerden biri de tüketicilerin bir ihtiyacını karşılayan çözümler üretebilmeleridir.

Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını, sektörel haberleri, ürünlerle ilgili yorumları, tüketici forumlarını veya şikayet platformlarını araştırarak tüketicilerin ihtiyaçlarını analiz edebilir ve ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi bu şekilde bulabilirsiniz.

Kişisel hobiniz üzerinden ilerleyin

Kendi ürünlerinizi yapıp satmak ve kendi hobinizi gerçek bir işe çevirmek de internette satacak ürün fikirleri için iyi bir alternatif olabilir. Hobiyi işe çevirmek çoğu zaman zor olsa da severek yaptığınız bir işe yatırım yapmanız, özel ve başka yerde olmayan ürünler ortaya çıkarmanıza yardımcı olur.

Tabii ki her hobiyi işe dönüştürmek mümkün olmayacağı için öncelikle yapmayı düşündüğünüz işle ilgili bir takım araştırmalar yapmanız üreteceğiniz ürünler için ne kadarlık bir talep olacağına karşın bir fikir sahibi olmanız gerekir. Bu noktada öncelikle kendi çevrenize bu ürünleri gösterebilir ve onların tepkilerini alabilirsiniz. Hobinin işe çevrilmesi kısmında genellikle yakın çevre ile başlanması gibi bir yaklaşım olmasının sebebi de aslında tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımını görmektir.

Trendlere önceden yatırım yapın

Trendleri yakından takip etmeniz de yeni ürünler bulmanıza yardımcı olabilecek yaklaşımlardan biri. Kullanıcıların ilgisini çeken ve henüz bir pazarı oluşmamış ürünleri yakından takip ederek bu ürünlerin satışına başlayabilirsiniz.

Tabii ki burada trend ürünleri seçerken, bu ürünlerin sizin ulaşabileceğiniz bir çevrede, maliyetlerinin uygun ve belli bir pazar yaratma ihtimalinizin olmasını da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İnternette satacak ürün fikirleri araşrıtırırken, geçici ürünler yerine, gerçek trendlere ve pazarın bir ihtiyacını uzun vadede karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz gerekir. Örneğin bir iki yıl önce popülerleşmeye başlayan stres çarkları bir anda çok büyük patlama yarattı; kısa vadede bir kar getirisi olsa da uzun vadeli yatırımları karşılayacak bir ürün olmadı. Pazar araştırmanızı yaparken bu tür ürünlerle, pazarda uzun vadede yer edinerek yatırımlarınızı karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz daha doğru bir adım olur.

Piyasada ürünlerdeki kullanıcı yorumlarına bakın

İnternette satacak ürün bulmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kullanıcı yorumlarını okumak olacaktır. Burada ürünlere olan talebi görebileceğiniz gibi bu ürünlerin müşterileri ne kadar memnun ettiğini ya da tüketicilerin ürün ya da aldıkları hizmette veya üründen olan şikayetelerini araştırmalısınız.

Gerçek kullanıcıların ürün ve aldıkları hizmetlerle ilgili yorumlar, yeni ürün fikirleri keşfetmenizi sağlarken, hizmet kalitenizi nasıl artırabileceğinizle ilgili bir takım geri bildirimler edinmenize yardımcı olur.

Anahtar kelime aramalarından ürün fikirleri bulun

Google üzerinde yapabileceğiniz anahtar kelime aramaları da internette satacak ürün alternatifleri bulmanıza yardımcı olabilir. Tüketicilerin ne tür anahtar kelimeler üzerinden ne tür ürün ve hizmetler aradıklarını araştırabilirsiniz.

Google haricinde başka platformlar üzerinde de anahtar kelime arayışları yapabilirsiniz. Alibaba’da anahtar kelime aramaları yapmanız, anahtar kelime araştırma araçları gibi farklı platformlar da bu çalışmayı yapabileceğiniz anallar üzerindedir.

Online pazaryerlerinde ürün aramaları yapın

Online pazaryerlerinde ürün araştırmaları yaparak da internette satacak ürün fikirleri bulabilirsiniz. Amazon, Hepsiburada, n11, GittiGidiyor, eBay gibi farklı online pazaryerlerinde en çok satılan ürünleri arayabileceğiniz gibi, popülerliği artan ve trend olmaya başlayan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz.

Online pazaryerleri kullanıcıların yoğun bir şekilde ürün satın aldıkları ve ürün araması yaptıkları yerler olduğu için bu platformlarda internette satacak ürün alternatifleri bulmak için doğru bir yaklaşımdır.

Kar marjı yüksek ürünleri araştırın

İnternette satacak ürün araştırmalarınızı yaparken, ürün fiyatlandırmalarını ve ürünlerin bıraktığı kar marjlarını da araştırmanız bir hayli önemli. Kar marjı düşük olan ürünlerde yüksek satış rakamları yakalamanız gerektiği için ilk etapta bu hacmi yaratmanız zorlu olabilir. Bu nedenle de yüksek kar marjı bulunan ürünlere yönelmeniz ilk etapta gelirlerinizi daha fazla artırarak, şirketinizi büyütmenize yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan