İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler

6 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler

İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanarak, sizin için karlı olabilecek bir iş modeli oluşturarak, ürün yelpazenizi hazılayabilirsiniz.

Tüketicilerin bir problemini çözün

Belli bir ürüne talep yaratacak, belli bir hedef kitlenin ilgisini çekebilmek için tüketicilerin belli bir problemini çözmeye odaklanabilirsiniz. Tüketicilerin yaşadıkları herhangi bir problemi çözmeye odaklanmanız ve pazardaki bir boşluğu dolduracak hizmetler ya da ürünler sunmanız, var olan bir talebi karşılamanızı sağlar.

Kısa sürede başarı yakalamış ve işini büyütebilmiş firmaların bu başarılarının arkasındaki etkenlerden biri de tüketicilerin bir ihtiyacını karşılayan çözümler üretebilmeleridir.

Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını, sektörel haberleri, ürünlerle ilgili yorumları, tüketici forumlarını veya şikayet platformlarını araştırarak tüketicilerin ihtiyaçlarını analiz edebilir ve ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi bu şekilde bulabilirsiniz.

Kişisel hobiniz üzerinden ilerleyin

Kendi ürünlerinizi yapıp satmak ve kendi hobinizi gerçek bir işe çevirmek de internette satacak ürün fikirleri için iyi bir alternatif olabilir. Hobiyi işe çevirmek çoğu zaman zor olsa da severek yaptığınız bir işe yatırım yapmanız, özel ve başka yerde olmayan ürünler ortaya çıkarmanıza yardımcı olur.

Tabii ki her hobiyi işe dönüştürmek mümkün olmayacağı için öncelikle yapmayı düşündüğünüz işle ilgili bir takım araştırmalar yapmanız üreteceğiniz ürünler için ne kadarlık bir talep olacağına karşın bir fikir sahibi olmanız gerekir. Bu noktada öncelikle kendi çevrenize bu ürünleri gösterebilir ve onların tepkilerini alabilirsiniz. Hobinin işe çevrilmesi kısmında genellikle yakın çevre ile başlanması gibi bir yaklaşım olmasının sebebi de aslında tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımını görmektir.

Trendlere önceden yatırım yapın

Trendleri yakından takip etmeniz de yeni ürünler bulmanıza yardımcı olabilecek yaklaşımlardan biri. Kullanıcıların ilgisini çeken ve henüz bir pazarı oluşmamış ürünleri yakından takip ederek bu ürünlerin satışına başlayabilirsiniz.

Tabii ki burada trend ürünleri seçerken, bu ürünlerin sizin ulaşabileceğiniz bir çevrede, maliyetlerinin uygun ve belli bir pazar yaratma ihtimalinizin olmasını da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İnternette satacak ürün fikirleri araşrıtırırken, geçici ürünler yerine, gerçek trendlere ve pazarın bir ihtiyacını uzun vadede karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz gerekir. Örneğin bir iki yıl önce popülerleşmeye başlayan stres çarkları bir anda çok büyük patlama yarattı; kısa vadede bir kar getirisi olsa da uzun vadeli yatırımları karşılayacak bir ürün olmadı. Pazar araştırmanızı yaparken bu tür ürünlerle, pazarda uzun vadede yer edinerek yatırımlarınızı karşılayabilecek ürünlere yönelmeniz daha doğru bir adım olur.

Piyasada ürünlerdeki kullanıcı yorumlarına bakın

İnternette satacak ürün bulmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de kullanıcı yorumlarını okumak olacaktır. Burada ürünlere olan talebi görebileceğiniz gibi bu ürünlerin müşterileri ne kadar memnun ettiğini ya da tüketicilerin ürün ya da aldıkları hizmette veya üründen olan şikayetelerini araştırmalısınız.

Gerçek kullanıcıların ürün ve aldıkları hizmetlerle ilgili yorumlar, yeni ürün fikirleri keşfetmenizi sağlarken, hizmet kalitenizi nasıl artırabileceğinizle ilgili bir takım geri bildirimler edinmenize yardımcı olur.

Anahtar kelime aramalarından ürün fikirleri bulun

Google üzerinde yapabileceğiniz anahtar kelime aramaları da internette satacak ürün alternatifleri bulmanıza yardımcı olabilir. Tüketicilerin ne tür anahtar kelimeler üzerinden ne tür ürün ve hizmetler aradıklarını araştırabilirsiniz.

Google haricinde başka platformlar üzerinde de anahtar kelime arayışları yapabilirsiniz. Alibaba’da anahtar kelime aramaları yapmanız, anahtar kelime araştırma araçları gibi farklı platformlar da bu çalışmayı yapabileceğiniz anallar üzerindedir.

Online pazaryerlerinde ürün aramaları yapın

Online pazaryerlerinde ürün araştırmaları yaparak da internette satacak ürün fikirleri bulabilirsiniz. Amazon, Hepsiburada, n11, GittiGidiyor, eBay gibi farklı online pazaryerlerinde en çok satılan ürünleri arayabileceğiniz gibi, popülerliği artan ve trend olmaya başlayan ürünleri de araştırmaya başlayabilirsiniz.

Online pazaryerleri kullanıcıların yoğun bir şekilde ürün satın aldıkları ve ürün araması yaptıkları yerler olduğu için bu platformlarda internette satacak ürün alternatifleri bulmak için doğru bir yaklaşımdır.

Kar marjı yüksek ürünleri araştırın

İnternette satacak ürün araştırmalarınızı yaparken, ürün fiyatlandırmalarını ve ürünlerin bıraktığı kar marjlarını da araştırmanız bir hayli önemli. Kar marjı düşük olan ürünlerde yüksek satış rakamları yakalamanız gerektiği için ilk etapta bu hacmi yaratmanız zorlu olabilir. Bu nedenle de yüksek kar marjı bulunan ürünlere yönelmeniz ilk etapta gelirlerinizi daha fazla artırarak, şirketinizi büyütmenize yardımcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın