Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

18 Mart 2019
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gereken konular bulunur. Ürünlerin fiyatlarını belirlerken doğru adımları atmanız işinizin başarısı ve karlılığı için de oldukça önemli. Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejilerinde üzerinde durmanız gereken temel konuları da burada ele alacağız.

Maliyetlerinizi ve beklediğiniz kar marjını belirleyin

Ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmadan önce ilk başta ürünlerinizin maliyetlerini ve sonrasında da beklediğiniz kar marjını belirlemeniz gerekiyor. Maliyetleriniz, fiyatlandırma politikalarınızı belirlerken oldukça önemli bir yere sahip; çünkü belirlediğiniz satış fiyatlarının maliyetleri karşılarken belli bir kar marjının da olması gerekir.

Bu nedenle herbir ürününüz için maliyet hesaplarını yaparak işe başlamanız önemlidir. Sonrasında da beklediğiniz kar marjlarını da hesaplayarak, ürünleriniz için bir fiyatlandırmaya başlayabilirsiniz.

Rekabeti ele alın

Pazar odaklı fiyat stratejileri, rekabeti ele alarak hazırlanır ve rakip firmaların fiyatlandırma stratejilerinin analiz edilmesiyle de detaylandırılır. Rekabeti araştırırken aynı zamanda ürüne olan talebi de analiz etmeniz gerekiyor. Eğer ürüne olan talep fazlaysa, ürünün fiyatları da rekabetçi olacağı gibi sürekli dalgalanabilir. Bu nedenle de rekabetçi fiyat yaklaşımı sergilemek için ürüne olan talebi ve rakip firmaların nasıl bir fiyatlandırma sergilediğini yakından takip etmeniz gerekir.

İlgili rehbber: Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

Hedef kitlenizi ve kattığınız değerleri iyi bilin

Ürün fiyatlandırma da önemli noktalardan biri de ulaşmak istediğiniz hedef kitledir. Hedef kitlenizin alım gücü, beklentileri ve ilgili olduğu konular hem satış politikalarınıza hem de fiyatlandırmalarınıza etki eder. Hedef kitlenizin alım gücüne ve beklentilerine yönelik bir fiyatlandırma yapmanız, onların satın alma kararlarını daha olumlu etkileyecektir.

Bunun yanı sıra müşterilerinize kattığınız değerleri de iyi bilmeniz gerekiyor. Çünkü ürün fiyatlandırması yapılırken, tüketicilere sunduğunuz ekstra hizmet ve değerleri de dahil etmelisiniz. Günümüzde tüketicilerin elinde çok fazla seçenek olduğu için, kendilerine ekstra bir değer katan ve hizmetleriyle farklılık yaratan firmaları tercih etmeyi seçebiliyor. Hizmet kalitenizi ve sunduğunuz değerleri artırmanız, ürünlerin fiyatlarında farklılık yaratarak, rakiplerinizin sunmadığı özellikler sunmanızı sağlar. Fiyatlandırmalarda bu şekilde bir yaklaşım sergilerken, tüketicileri sunduğunuz ekstra hizmetler konusunda bilgilendirmeyi de unutmamalısınız.

İlgili rehber: Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

Fiyatlandırma taktikleri üzerine çalışın

Fiyatlandırma taktikleri üzerinde çalışmanız ve testler yapmanız önemlidir. Farklı ürün gruplarında farklı taktikleri denemek, bu ürünlere olan ilginin artmasını sağlayabileceği gibi tüketicilerin hangi fiyatlandırma taktiklerine daha iyi yanıt verdiğini de görebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz birçok farklı fiyatlandırma taktiği bulunuyor. Bunlardan bazılarını da burada listeleyelim.

Küsuratlı fiyatlandırma: Uzun dönemdir firmaların kullandığı ürün fiyatlandırlamalarından biridir. Fiyat algısını değiştirmek ve kullanıcılarada psikolojik bir etki yaratmak için ürünün fiyatlarını küsuratlı olarak girebilirsiniz. Örneğin, bir ürünün fiyatını 30 TL yazmak yerine, 29,90 TL şeklinde yazabilirsiniz. Bu taktik etkili bir fiyatlandırma taktiği olduğu için uzun süredir kullanılmakta.

Skim fiyatlandırma: Bu taktikte ise bir ürünü çok yüksek fiyata satışa çıkartarak pazara sürersiniz. Örneğin 50 TL’lik bir ürünü 250 TL üzerinden satışa çıkartabilir ve sonrasında da tüketicilerin tepkilerini takip etmeye başlarsınız. Ürüne ilk etapta gelen talebin yüksek olması durumunda yüksek kar marjları elde edebilirsiniz. Eğer beklenen talep gelmezse ürünün fiyatını yavaş yavaş düşürmeye başlarsınız.

Zararına satış fiyatlandırması: Birçok firmanın özellikle fiziki mağazalarında uyguladığı taktiklerden biri de zararına satış fiyatlandırmasıdır. Bu imajı yaratmak marka değeri için kötü olsa da tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırır. Bu taktik sayesinde stokta yer tutan ve çok fazla satılmayan ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Tabii ki zararına satış yapmak yerine bunu bir pazarlama aracı kullanmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kar marjlarını minimumda tutarak bu taktiği kullanabilirsiniz.

Kampanya ve indirim fiyatlandırmaları: Belli dönemlerde tüketicileri sitenize çekmek için ürün fiyatlandırmalarında indirimler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra bundle ürünler hazırlayarak, bu paket satışları için kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sepete birden fazla ürün eklenmesi üzerine kampanyalar düzenleyerek bu şekilde sepet geneline indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

Bu ürün fiyatlandırma taktiklerinin yanında da kullanabileceğiniz bazı stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de öğrenmek için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan