fbpx

Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

18 Mart 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri hazırlarken özellikle dikkat etmeniz gereken konular bulunur. Ürünlerin fiyatlarını belirlerken doğru adımları atmanız işinizin başarısı ve karlılığı için de oldukça önemli. Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejilerinde üzerinde durmanız gereken temel konuları da burada ele alacağız.

Maliyetlerinizi ve beklediğiniz kar marjını belirleyin

Ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmadan önce ilk başta ürünlerinizin maliyetlerini ve sonrasında da beklediğiniz kar marjını belirlemeniz gerekiyor. Maliyetleriniz, fiyatlandırma politikalarınızı belirlerken oldukça önemli bir yere sahip; çünkü belirlediğiniz satış fiyatlarının maliyetleri karşılarken belli bir kar marjının da olması gerekir.

Bu nedenle herbir ürününüz için maliyet hesaplarını yaparak işe başlamanız önemlidir. Sonrasında da beklediğiniz kar marjlarını da hesaplayarak, ürünleriniz için bir fiyatlandırmaya başlayabilirsiniz.

Rekabeti ele alın

Pazar odaklı fiyat stratejileri, rekabeti ele alarak hazırlanır ve rakip firmaların fiyatlandırma stratejilerinin analiz edilmesiyle de detaylandırılır. Rekabeti araştırırken aynı zamanda ürüne olan talebi de analiz etmeniz gerekiyor. Eğer ürüne olan talep fazlaysa, ürünün fiyatları da rekabetçi olacağı gibi sürekli dalgalanabilir. Bu nedenle de rekabetçi fiyat yaklaşımı sergilemek için ürüne olan talebi ve rakip firmaların nasıl bir fiyatlandırma sergilediğini yakından takip etmeniz gerekir.

İlgili rehbber: Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

Hedef kitlenizi ve kattığınız değerleri iyi bilin

Ürün fiyatlandırma da önemli noktalardan biri de ulaşmak istediğiniz hedef kitledir. Hedef kitlenizin alım gücü, beklentileri ve ilgili olduğu konular hem satış politikalarınıza hem de fiyatlandırmalarınıza etki eder. Hedef kitlenizin alım gücüne ve beklentilerine yönelik bir fiyatlandırma yapmanız, onların satın alma kararlarını daha olumlu etkileyecektir.

Bunun yanı sıra müşterilerinize kattığınız değerleri de iyi bilmeniz gerekiyor. Çünkü ürün fiyatlandırması yapılırken, tüketicilere sunduğunuz ekstra hizmet ve değerleri de dahil etmelisiniz. Günümüzde tüketicilerin elinde çok fazla seçenek olduğu için, kendilerine ekstra bir değer katan ve hizmetleriyle farklılık yaratan firmaları tercih etmeyi seçebiliyor. Hizmet kalitenizi ve sunduğunuz değerleri artırmanız, ürünlerin fiyatlarında farklılık yaratarak, rakiplerinizin sunmadığı özellikler sunmanızı sağlar. Fiyatlandırmalarda bu şekilde bir yaklaşım sergilerken, tüketicileri sunduğunuz ekstra hizmetler konusunda bilgilendirmeyi de unutmamalısınız.

İlgili rehber: Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler

Fiyatlandırma taktikleri üzerine çalışın

Fiyatlandırma taktikleri üzerinde çalışmanız ve testler yapmanız önemlidir. Farklı ürün gruplarında farklı taktikleri denemek, bu ürünlere olan ilginin artmasını sağlayabileceği gibi tüketicilerin hangi fiyatlandırma taktiklerine daha iyi yanıt verdiğini de görebilirsiniz.

Kullanabileceğiniz birçok farklı fiyatlandırma taktiği bulunuyor. Bunlardan bazılarını da burada listeleyelim.

Küsuratlı fiyatlandırma: Uzun dönemdir firmaların kullandığı ürün fiyatlandırlamalarından biridir. Fiyat algısını değiştirmek ve kullanıcılarada psikolojik bir etki yaratmak için ürünün fiyatlarını küsuratlı olarak girebilirsiniz. Örneğin, bir ürünün fiyatını 30 TL yazmak yerine, 29,90 TL şeklinde yazabilirsiniz. Bu taktik etkili bir fiyatlandırma taktiği olduğu için uzun süredir kullanılmakta.

Skim fiyatlandırma: Bu taktikte ise bir ürünü çok yüksek fiyata satışa çıkartarak pazara sürersiniz. Örneğin 50 TL’lik bir ürünü 250 TL üzerinden satışa çıkartabilir ve sonrasında da tüketicilerin tepkilerini takip etmeye başlarsınız. Ürüne ilk etapta gelen talebin yüksek olması durumunda yüksek kar marjları elde edebilirsiniz. Eğer beklenen talep gelmezse ürünün fiyatını yavaş yavaş düşürmeye başlarsınız.

Zararına satış fiyatlandırması: Birçok firmanın özellikle fiziki mağazalarında uyguladığı taktiklerden biri de zararına satış fiyatlandırmasıdır. Bu imajı yaratmak marka değeri için kötü olsa da tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırır. Bu taktik sayesinde stokta yer tutan ve çok fazla satılmayan ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Tabii ki zararına satış yapmak yerine bunu bir pazarlama aracı kullanmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Kar marjlarını minimumda tutarak bu taktiği kullanabilirsiniz.

Kampanya ve indirim fiyatlandırmaları: Belli dönemlerde tüketicileri sitenize çekmek için ürün fiyatlandırmalarında indirimler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra bundle ürünler hazırlayarak, bu paket satışları için kampanyalar oluşturabilirsiniz. Sepete birden fazla ürün eklenmesi üzerine kampanyalar düzenleyerek bu şekilde sepet geneline indirimler sunmayı da deneyebilirsiniz.

Bu ürün fiyatlandırma taktiklerinin yanında da kullanabileceğiniz bazı stratejiler bulunuyor. Bu stratejileri de öğrenmek için E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir? isimli rehberimizi de okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan