fbpx

İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

15 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de yıllar içinde kozmetik sektörü büyürken, internetten kozmetik alışverişi yapan kişi sayısında da belirgin bir artış gözlemlenmekte. Bu nedenle de en büyük mağaza zincirlerinden en küçük dükkanlara kadar çoğu firma, internette online kozmetik mağazası açmaya başladı.

Geniş bir yelpaze olan bu sektörde, dikkat edilmesi gerekenlerden biri de kozmetiğin hangi alanına yönelmiş olduğunuz… Bu noktada satışını yapacağınız bir alan belirlemek, sektördeki ilerleyişinize katkı sağlayacaktır. Örneğin niş alanınız makyaj malzemeleri, dermokozmetik ürünler veya çeşitli bakım ürünleri olabilir. Bunun yanında online kozmetik mağazası açtıktan sonra tanıtım çalışmalarıyla desteklemek gerekiyor. Peki ilk adımlarınızda neye dikkat etmelisiniz?

E-ticaret alt yapısını doğru seçmelisiniz

Kozmetik sektörünün çok getirili ve bir o kadar da rekabet dolu olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun için öncelikle e-ticaret alt yapısı düzgün ve doğru bir yazılım olmalı. E-ticarete yeni adım atarken paket yazılımları kullanmak siteniz için pek çok avantaj sağlayacaktır. Böylelikle pek çok özelliğe sahip bir alt yapı ile çaba sarf etmeden sitenizi kurabilirsiniz. Böylelikle hem maddi açıdan hem de zamandan kazançlı olmak mümkün. Paket e-ticaret yazılımlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Dijital reklamlarla tanıtım sürecinizi desteklemelisiniz

Örneğin internette makyaj malzemeleri satmak için bir sanal mağaza kurdunuz. Sanal ortamda rakiplerinizden öne geçip hedef kitleye ulaşabilmeniz için e-ticaret sitenizi, organik aramalarda üst sıralara taşımak için muhakkak SEO alt yapısına uygun hazırlamalısınız. Aynı zamanda adwords reklamları başta olmak üzere dijital reklam alanlarını değerlendirmeli ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmalısınız.

Örnek vermek gerekirse Google PLA (alışveriş) reklamları, sektöre yeni başlayan ve bütçesi az olanlar için en avantajlı reklam seçeneklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş reklamları için en önemli noktalardan biri ürünlerin görsellerinin uygun olması. Bunu için ürün fotoğraflarınızda kesinlikle ürün dışında bir yazı veya görsel bulunmamalı. Ve ziyaretçi görsele tıkladığında, ürün açıklamalarının bulunduğu alakalı sayfaya ulaşabilir olmalı. Dijital reklamlarla ilgili ayrıntılı bilgiye bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Sitenize online pazar yerlerinden müşteri çekebilirsiniz

Kozmetik siteleri tanıtımı için farklı kitlelere ulaşmanın bir diğer yolu da pazar yerlerini kullanmaktan geçiyor. Her pazar yerinin (gittigidiyor, hepsiburada vb) ayrı bir kitlesi olduğu için kendinize en uygunlarını seçerek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Buradaki ürünlerinizi inceleyen kitleyi kendi e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Hedef kitlenize ulaşmanın bir diğer yolu da online kozmetik mağazanızın tanıtımını sosyal medyadan da yapmak. Kozmetik, özellikle göze hitap eden ürünlerden oluştuğu için Instagram ve Facebook sayfalarınızda düzenli paylaşım ve bilgilendirmeler yaparak hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Yine sosyal medya retargeting reklamlarıyla da hedef kitlenizin sizi unutmamasını sağlayabilirsiniz!

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan