İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

15 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de yıllar içinde kozmetik sektörü büyürken, internetten kozmetik alışverişi yapan kişi sayısında da belirgin bir artış gözlemlenmekte. Bu nedenle de en büyük mağaza zincirlerinden en küçük dükkanlara kadar çoğu firma, internette online kozmetik mağazası açmaya başladı.

Geniş bir yelpaze olan bu sektörde, dikkat edilmesi gerekenlerden biri de kozmetiğin hangi alanına yönelmiş olduğunuz… Bu noktada satışını yapacağınız bir alan belirlemek, sektördeki ilerleyişinize katkı sağlayacaktır. Örneğin niş alanınız makyaj malzemeleri, dermokozmetik ürünler veya çeşitli bakım ürünleri olabilir. Bunun yanında online kozmetik mağazası açtıktan sonra tanıtım çalışmalarıyla desteklemek gerekiyor. Peki ilk adımlarınızda neye dikkat etmelisiniz?

E-ticaret alt yapısını doğru seçmelisiniz

Kozmetik sektörünün çok getirili ve bir o kadar da rekabet dolu olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun için öncelikle e-ticaret alt yapısı düzgün ve doğru bir yazılım olmalı. E-ticarete yeni adım atarken paket yazılımları kullanmak siteniz için pek çok avantaj sağlayacaktır. Böylelikle pek çok özelliğe sahip bir alt yapı ile çaba sarf etmeden sitenizi kurabilirsiniz. Böylelikle hem maddi açıdan hem de zamandan kazançlı olmak mümkün. Paket e-ticaret yazılımlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Dijital reklamlarla tanıtım sürecinizi desteklemelisiniz

Örneğin internette makyaj malzemeleri satmak için bir sanal mağaza kurdunuz. Sanal ortamda rakiplerinizden öne geçip hedef kitleye ulaşabilmeniz için e-ticaret sitenizi, organik aramalarda üst sıralara taşımak için muhakkak SEO alt yapısına uygun hazırlamalısınız. Aynı zamanda adwords reklamları başta olmak üzere dijital reklam alanlarını değerlendirmeli ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmalısınız.

Örnek vermek gerekirse Google PLA (alışveriş) reklamları, sektöre yeni başlayan ve bütçesi az olanlar için en avantajlı reklam seçeneklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş reklamları için en önemli noktalardan biri ürünlerin görsellerinin uygun olması. Bunu için ürün fotoğraflarınızda kesinlikle ürün dışında bir yazı veya görsel bulunmamalı. Ve ziyaretçi görsele tıkladığında, ürün açıklamalarının bulunduğu alakalı sayfaya ulaşabilir olmalı. Dijital reklamlarla ilgili ayrıntılı bilgiye bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Sitenize online pazar yerlerinden müşteri çekebilirsiniz

Kozmetik siteleri tanıtımı için farklı kitlelere ulaşmanın bir diğer yolu da pazar yerlerini kullanmaktan geçiyor. Her pazar yerinin (gittigidiyor, hepsiburada vb) ayrı bir kitlesi olduğu için kendinize en uygunlarını seçerek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Buradaki ürünlerinizi inceleyen kitleyi kendi e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Hedef kitlenize ulaşmanın bir diğer yolu da online kozmetik mağazanızın tanıtımını sosyal medyadan da yapmak. Kozmetik, özellikle göze hitap eden ürünlerden oluştuğu için Instagram ve Facebook sayfalarınızda düzenli paylaşım ve bilgilendirmeler yaparak hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Yine sosyal medya retargeting reklamlarıyla da hedef kitlenizin sizi unutmamasını sağlayabilirsiniz!

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
İnternette En Çok Satılan Ürünler
İnternette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade...
14 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Markethinkers
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın