İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

15 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de yıllar içinde kozmetik sektörü büyürken, internetten kozmetik alışverişi yapan kişi sayısında da belirgin bir artış gözlemlenmekte. Bu nedenle de en büyük mağaza zincirlerinden en küçük dükkanlara kadar çoğu firma, internette online kozmetik mağazası açmaya başladı.

Geniş bir yelpaze olan bu sektörde, dikkat edilmesi gerekenlerden biri de kozmetiğin hangi alanına yönelmiş olduğunuz… Bu noktada satışını yapacağınız bir alan belirlemek, sektördeki ilerleyişinize katkı sağlayacaktır. Örneğin niş alanınız makyaj malzemeleri, dermokozmetik ürünler veya çeşitli bakım ürünleri olabilir. Bunun yanında online kozmetik mağazası açtıktan sonra tanıtım çalışmalarıyla desteklemek gerekiyor. Peki ilk adımlarınızda neye dikkat etmelisiniz?

E-ticaret alt yapısını doğru seçmelisiniz

Kozmetik sektörünün çok getirili ve bir o kadar da rekabet dolu olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun için öncelikle e-ticaret alt yapısı düzgün ve doğru bir yazılım olmalı. E-ticarete yeni adım atarken paket yazılımları kullanmak siteniz için pek çok avantaj sağlayacaktır. Böylelikle pek çok özelliğe sahip bir alt yapı ile çaba sarf etmeden sitenizi kurabilirsiniz. Böylelikle hem maddi açıdan hem de zamandan kazançlı olmak mümkün. Paket e-ticaret yazılımlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Dijital reklamlarla tanıtım sürecinizi desteklemelisiniz

Örneğin internette makyaj malzemeleri satmak için bir sanal mağaza kurdunuz. Sanal ortamda rakiplerinizden öne geçip hedef kitleye ulaşabilmeniz için e-ticaret sitenizi, organik aramalarda üst sıralara taşımak için muhakkak SEO alt yapısına uygun hazırlamalısınız. Aynı zamanda adwords reklamları başta olmak üzere dijital reklam alanlarını değerlendirmeli ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmalısınız.

Örnek vermek gerekirse Google PLA (alışveriş) reklamları, sektöre yeni başlayan ve bütçesi az olanlar için en avantajlı reklam seçeneklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş reklamları için en önemli noktalardan biri ürünlerin görsellerinin uygun olması. Bunu için ürün fotoğraflarınızda kesinlikle ürün dışında bir yazı veya görsel bulunmamalı. Ve ziyaretçi görsele tıkladığında, ürün açıklamalarının bulunduğu alakalı sayfaya ulaşabilir olmalı. Dijital reklamlarla ilgili ayrıntılı bilgiye bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Sitenize online pazar yerlerinden müşteri çekebilirsiniz

Kozmetik siteleri tanıtımı için farklı kitlelere ulaşmanın bir diğer yolu da pazar yerlerini kullanmaktan geçiyor. Her pazar yerinin (gittigidiyor, hepsiburada vb) ayrı bir kitlesi olduğu için kendinize en uygunlarını seçerek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Buradaki ürünlerinizi inceleyen kitleyi kendi e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Hedef kitlenize ulaşmanın bir diğer yolu da online kozmetik mağazanızın tanıtımını sosyal medyadan da yapmak. Kozmetik, özellikle göze hitap eden ürünlerden oluştuğu için Instagram ve Facebook sayfalarınızda düzenli paylaşım ve bilgilendirmeler yaparak hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Yine sosyal medya retargeting reklamlarıyla da hedef kitlenizin sizi unutmamasını sağlayabilirsiniz!

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin