İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

15 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli

Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de yıllar içinde kozmetik sektörü büyürken, internetten kozmetik alışverişi yapan kişi sayısında da belirgin bir artış gözlemlenmekte. Bu nedenle de en büyük mağaza zincirlerinden en küçük dükkanlara kadar çoğu firma, internette online kozmetik mağazası açmaya başladı.

Geniş bir yelpaze olan bu sektörde, dikkat edilmesi gerekenlerden biri de kozmetiğin hangi alanına yönelmiş olduğunuz… Bu noktada satışını yapacağınız bir alan belirlemek, sektördeki ilerleyişinize katkı sağlayacaktır. Örneğin niş alanınız makyaj malzemeleri, dermokozmetik ürünler veya çeşitli bakım ürünleri olabilir. Bunun yanında online kozmetik mağazası açtıktan sonra tanıtım çalışmalarıyla desteklemek gerekiyor. Peki ilk adımlarınızda neye dikkat etmelisiniz?

E-ticaret alt yapısını doğru seçmelisiniz

Kozmetik sektörünün çok getirili ve bir o kadar da rekabet dolu olduğunu unutmamak gerekiyor. Bunun için öncelikle e-ticaret alt yapısı düzgün ve doğru bir yazılım olmalı. E-ticarete yeni adım atarken paket yazılımları kullanmak siteniz için pek çok avantaj sağlayacaktır. Böylelikle pek çok özelliğe sahip bir alt yapı ile çaba sarf etmeden sitenizi kurabilirsiniz. Böylelikle hem maddi açıdan hem de zamandan kazançlı olmak mümkün. Paket e-ticaret yazılımlarıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Dijital reklamlarla tanıtım sürecinizi desteklemelisiniz

Örneğin internette makyaj malzemeleri satmak için bir sanal mağaza kurdunuz. Sanal ortamda rakiplerinizden öne geçip hedef kitleye ulaşabilmeniz için e-ticaret sitenizi, organik aramalarda üst sıralara taşımak için muhakkak SEO alt yapısına uygun hazırlamalısınız. Aynı zamanda adwords reklamları başta olmak üzere dijital reklam alanlarını değerlendirmeli ve reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmalısınız.

Örnek vermek gerekirse Google PLA (alışveriş) reklamları, sektöre yeni başlayan ve bütçesi az olanlar için en avantajlı reklam seçeneklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş reklamları için en önemli noktalardan biri ürünlerin görsellerinin uygun olması. Bunu için ürün fotoğraflarınızda kesinlikle ürün dışında bir yazı veya görsel bulunmamalı. Ve ziyaretçi görsele tıkladığında, ürün açıklamalarının bulunduğu alakalı sayfaya ulaşabilir olmalı. Dijital reklamlarla ilgili ayrıntılı bilgiye bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Sitenize online pazar yerlerinden müşteri çekebilirsiniz

Kozmetik siteleri tanıtımı için farklı kitlelere ulaşmanın bir diğer yolu da pazar yerlerini kullanmaktan geçiyor. Her pazar yerinin (gittigidiyor, hepsiburada vb) ayrı bir kitlesi olduğu için kendinize en uygunlarını seçerek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Buradaki ürünlerinizi inceleyen kitleyi kendi e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Sosyal medyayı aktif kullanmalısınız

Hedef kitlenize ulaşmanın bir diğer yolu da online kozmetik mağazanızın tanıtımını sosyal medyadan da yapmak. Kozmetik, özellikle göze hitap eden ürünlerden oluştuğu için Instagram ve Facebook sayfalarınızda düzenli paylaşım ve bilgilendirmeler yaparak hedef kitlenizin dikkatini çekebilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Yine sosyal medya retargeting reklamlarıyla da hedef kitlenizin sizi unutmamasını sağlayabilirsiniz!

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Hepsiburada'da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Listesi ]
Hepsiburada'da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Listesi ]
Günümüzde dijital platformlar, alışveriş alışkanlıklarımızı büyük ölçüde değiştirmektedir. İnternet üzerinden yapılan alışverişler, insanlara kolaylık, çeşitlilik ve hız gibi avantajlar sunmaktadır. Türkiye'nin en...
15 Ağustos 2023
Ferad Osman Sali
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Ferad Osman Sali
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlamanın yararlarını arttırmanız...
12 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
 LC Waikiki’de Satış Yapmak - LC Waikiki Mağazası Açmak
E-ticaret dünyası gün geçtikçe büyümeye devam ediyor. İnternetten satış yapmayı daha kolay ve ulaşılabilir hale getiren pazar yerlerine bir marka da katıldı. LC Waikiki, attığı yeni bir adımla artık aynı zamanda bir pazar yeri....
24 Ekim 2023
Ferad Osman Sali